Az MGE közleménye szerint a luxusadóval érintett kategóriákban ez az összeg gépkocsinként 4-8 millió forint között lehet. Minden ezer darab külföldön forgalomba helyezett nagyteljesítményû személygépkocsin a magyar állam átlagosan 6 milliárd forintot veszít.
„Értjük a jogszabályalkotó célját, amellyel demonstrálni kívánta, hogy a nagy teljesítményû személyautók tulajdonosai, akik valószínûleg jobb módú emberek, járuljanak hozzá nagyobb mértékben a közteher viseléséhez, azonban úgy gondoljuk, hogy ezt a célt csak igen kismértékben sikerült megközelíteni, miközben más - sokkal jobban fizetõ - területeken, mint például a külföldi (például szlovák) rendszámú személygépjármûvek használata belföldön, a bevételi forrásokat a pénzügyi kormányzat nem kutatja fel és nem realizálja" - áll az MGE közleményében.
Az új adónem azon személygépkocsikra vonatkozik, amelyek motorteljesítménye meghaladja a 125 kilowattot, 170 lóerõt. A Magyarországon futó közel 3,1millió darab személygépkocsi közül a motorteljesítmény alapján 73,3 ezer, azaz az állomány 2,4 százaléka esik ez alá az adó alá. Tavaly a forgalomba helyezett új személygépkocsik 5 százaléka, 3200 lesz alanya ennek az adónak. 2009-ben 2500 darab 170 lóerõs, vagy ennél nagyobb teljesítményû használt személygépkocsit helyeztek forgalomba.
Átlagszámokat véve az állami költségvetés adóbevétele összesen 2,5 és 4 milliárd forint körüli összeg lehet évente a gépkocsik vagyonadójából. A jogszabály az eredeti kilowatt adó korosítási mértékeit veszi figyelembe, vagyis az éves adó 300 és 120 forint között van kilowattonként.