A Pirelli bemutatta az európai piac számára az új Winter Sottozero második sorozatát (Winter Sottozero Serie II.).
A legigényesebb vásárlók számára kialakított nagyteljesítményûtéli abroncs szinte "olvassa" az õszi és téli hónapokat jellemzõ útfelületeket.
A Pirelli szeptembertõl elérhetõ új abroncsa az Európában négy éve piacra dobott,sikeres Winter Sottozero abroncs továbbfejlesztett változata. Két jól elhatárolható változatban készül,különbözõsebességtartományokra: a W210/W240 nagyteljesítményû autókhoz, míg az ennél is extrémebb W270 sorozatot szupersportkocsikhoz ajánlják. A Porsche, a Maserati, a Lamborghini, a Ferrari, a BMW, a Bentley, az Aston Martin és az Alfa Romeo minderedeti gyári szerelésû téli abroncsnak választották az új Pirelli téli gumit.
A Winter Sottozero Serie II két változata számos technológiai újítást tartalmaz, ezek közül néhányat - a hagyományos téli abroncs fejlesztésifilozófiáját forradalmasító megoldást - szabadalmaztattak is: a gumi immár nemtéli, hanem szezonális termék, mely október és április között egész Európában alkalmazkodik az idõjárási és útviszonyokhoz.
Az abroncs keveréke új és környezetbarát; aromás szénhidrogének nélkül, csökkentett nehézfém tartalommal készül. Sokoldalúsága egyesíti és optimalizáljaa nedves és jeges viszonyokra kifejlesztett eltérõ alapanyagok tulajdonságait, ami javítja a tipikus téli hõmérséklet, a 7 °C alatt tapasztalható teljesítményt nedves úton.
Szerkezeti újítása, hogy ez az abroncs az autógyártók általa legújabb nagyteljesítményûsportkocsikra választott P Zero Pirelli teljesítményét nyújtja.A mintázat szintén innovatív megoldás: hagyja, hogy az abroncs alkalmazkodjon az útfelülethez, amely amintaárkok és interaktív mintablokkok rendszerénekköszönhetõen biztonságossá, és minden körülményekközött örömtelivé teszi a vezetést: az építõkockákkéntmozgó mintablokkok szó szerint képesek megragadni akülönféle útfelületeket.
A Winter Sottozero Serie II-vel jelentõsen csökken az vizenfutás esélye, míg atapadás, az oldalirányú gyorsulás és a fékezés közbeni tapadás is jelentõsen növekszik.
A Pirelli technikusai úgy fejlesztették ki a Winter Sottozero Serie II mintázatát,hogy amellett, hogy minden helyzetben garantálja az élvezetes vezethetõséget ésbiztonságot, innovatív megoldásaival naprakészen reagál a klímaváltozás, azeurópai szabványok változása és az autóipari fejlesztések kihívásaira.
Az idõjárási viszonyokfokozottkiszámítha-tatlansága, a havas helyett száraz idõszakok, valamint a tél végére és az õsz elejére jellemzõhirtelen erõs esõzések olyan sokoldalú abroncsokkifejlesztését igényelték, melyek nem csak havon és jégen, de nedves és latyakos, valamint 7 fok alatti, az útfelületet és a gumi viselkedését isbefolyásoló hõmérsékleten is garantálják a biztonságot.
A szabványrendszer is változik: az ökológia preferenciák és a maximális biztonságlettek az európai közlekedés szabályozásának alapkövei, és ez a mai modern abroncsoktól szintjén olyan összetevõket és megoldásokat igényel, melyek ahasználattól függetlenül tiszteletben tartják a környezetvédelmet.
Szintén növekednek a piaci igények: a sofõrök élvezni akarják a vezetést,ugyanakkor a legrosszabb körülmények között is jó teljesítményt és még nagyobb biztonságot igényelnek. Mindeközben az autók egyre nehezebbek és erõsebbek,így télen is nagyteljesítményû gumikra van szükség.