Az E90-es három és fél éve mutatkozott be, így eljött az ideje a modellciklus közepe táján esedékes visszafogott felújításnak.
Elöl eltûntek a hûtõrács tetejérõl a krómdíszek, így a jellegzetes BMW-vesék nagyobbaknak, kerekebbeknek látszanak. A lökhárító alsó részén is erõteljesebbek lettek a domborítások, bár a nyílások elrendezésén lényegében nem változtattak. A motorháztetõn megjelent két plusz él is, a fényszórók formája viszont nem változott, csak a tartalmukat variálták át.
Nem érezzük, hogy az összkép jobb lenne, bár sokat nem is rontottak rajta, inkább azt mondanánk, a frissítés elõtt elegánsabb volt a 3-as orra, most egy picit agresszívabb. A hátsó rész már más tészta, ott a lámpatest formáját megtörõ lépcsõ érthetetlen fejlesztés, mondhatni direkt formai rombolásnak tûnik.
Mûszaki szempontból gyakorlatilag változatlan marad a hármas, csupán a hetesbõl ismert új, 3 literes, 245 lóerõs dízelmotor számít újdonságnak, amelyet a 330d típusba szerelnek be. A belsõ téren szintén apróbb fejlesztéseket hajtottak végre: néhol újak az anyagok, készítettek a típushoz egy jobb középsõ kartámaszt, az iDrive rendszer pedig nagyobb, 8,8 hüvelykes monitort kapott, és már rendelhetõ bele 80 Gb kapacitású merevlemez a zeneszámok tárolására.
Az új heteshez hasonlóan a megújított hármas is Párizsban mutatkozik be októberben, de már a premier után néhány nappal kapható lesz az összes európai BMW kereskedésben.