A korábbi TL nem volt különösebben érdekes autó: úgy nézett ki, mint egy kissé felfújt európai Honda Accord. Az 5-ös BMW ellenfelének szánt típus utódja azonban levetkõzi elegáns, de kissé fantáziátlan arculatát, és olyan ruhát ölt, amelyrõl messzirõl felismerhetõ lesz.
A Honda egyelõre luxusmodelljeiben is a tõle megszokott sémát követi: keresztben beépített V6-os motorokat szerelnek az új TL-be is, amelyek kiviteltõl függõen vagy a két elsõ kereket hajtják, vagy a Legendbõl ismert SH-AWD rendszeren keresztül mind a négyet.
A kisebbik az elõzõ generációban is használt 3,5 literes hathengeres 280 lóerõs változata, a drágább TL-ekbe pedig az Acura RL (a Honda Legend amerikai megfelelõje) 3,7 literes motorjának legújabb, 310 lóerõs kivitelét építik. Összkerék-hajtás csak az erõsebbik V6-oshoz jár, viszont mindkettõt kézzel is kapcsolható, ötsebességes, Sequential SportShift fantázianevû automata váltóval párosítják.
Valószínû, hogy elõdjéhez hasonlóan az új TL-nek sem lesz európai megfelelõje - bár az az érzésünk, hogy jobban járna a Honda, ha a Legend helyett inkább ezt a modellt forgalmazná nálunk is - és még az amerikai vásárlóknak is várniuk kell rá az év végéig.