rss
  • A legtöbb hazai autón 5 évnél régebbi gumi van

  • Share on Tumblr

    Az idei télen a vártnál többen, közel 90 százaléknyian váltottak téli gumira az autósok. Az abroncsok többsége prémium márkás, ugyanakkor 5 évnél idõsebb, amelyek a tapasztalatok szerint már korántsem biztosítanak olyan jó tapadási tulajdonságokat, mint az újabb gumik.

    Az öt Budapest környéki bevásárlóközpont parkolójában, 159, véletlenszerûen kiválasztott autót érintõ felmérés vegyes eredményt produkált. A várakozásokhoz képest feltétlenül pozitív fejlemény, hogy a szakemberek az autóknak mindössze 10,6 százalékán találtak nyári abroncsokat, a személyautók 55 százalékán prémium kategóriás gumik futottak, és az átlagos profilmélység is megfelelõ, 4,9 milliméter volt.

    Mindenképpen negatív fejlemény ugyanakkor, hogy a gumik többségének életkora a vizsgált mintán is meghaladta az öt évet.

    A használtgumi-import felfutásával sajnos az autógumik átlagéletkora is jelentõsen romlik, ami komoly biztonsági kockázatot hordoz, a téli gumik öt év után az anyag öregedése miatt jelentõsen veszítenek tapadási képességeikbõl.

    Egy korábban elvégzett teszt azt mutatta, hogy míg az új gumik 40 km/órás sebességrõl fékezve 22,3 métert tettek meg a megállásig, az öt évnél idõsebb abroncsokkal felszerelt tesztautóknak ugyanolyan sebességrõl 50-60 méterre volt szükségük a megálláshoz.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Egy Porsche, ami 6,7 litert fogyaszt százon

    Igazán figyelemreméltó fogyasztást produkált Klaus Niedzwiedz német újságíró, aki egy Porsche 911 Carrera volánja mögött 6,7 literes átlagfogyasztást ért el.

    A 345 lóerõs motorhoz egy duplakuplungos automataváltó csatlakozott, aminek nagy szerepe volt a 648 kilométeres tesztút során mért fogyasztáshoz, amely 3 literrel kisebb, mint a gyár által megadott 9,8 literes érték.

  • Levegõ nélküli gumiabroncs a Bridgestonetól - fotóval

    A Bridgestone 2011-es gumiabroncsával búcsút inthetünk a durrdefektnek, az alacsony légnyomásnak és társaiknak, mert különleges kialakításának köszönhetõen nincs levegõ, amely megszökhetne az innovatív abroncsból. A Bridgestone az új fejlesztését a Tokyo Motor Show-n mutatta be.

  • Tüntetések késleltethetik a világ legolcsóbb autója gyártásának megkezdését

    Kalkutta - Az indiai Tata Motors tulajdonosa, Ratan Tata bejelentése szerint autógyára elköltözik Nyugat-Bengálból, ha folytatódik a helyi farmerek heves tiltakozássorozata. A dolgozói testi épségét és gyára berendezését egyaránt féltõ iparmágnás szerint az összecsapások nagyon rosszat tesznek India mint "fejlõdõ ipari központ" imázsának.

  • A franciák megveszik a Ladát?

    Habár a Renaultnak nem ez az idõszak történetének legjobb periódusa, ennek ellenére az amerikai terjeszkedésen gondolkodik, hírbe hozták a Jeeppel, most pedig azt rebesgetik, hogy megveszi az orosz Ladát is.

    Az elmúlt napok meglepõ pénzügyi eredményei, gyárleállásai és az autóeladások zuhanása mellett kissé elsikkadt a hír, hogy a francia óriás jókora, 25%-os részesedést vásárolt az AutoVAZ-ból, abból a cégbõl, mely többek között a Lada tulajdonosa is.

  • Érdekességek a kötelezõ biztosítások terén

    A legidõsebb biztosítót váltó ügyfél 90 éves, a legolcsóbb biztosítás 6.720, a legdrágább 139.430 forintba kerül

    Betöltötte a 90. évét a biztositastipp.hu oldalon keresztül eddig biztosítót váltó, 26 ezer ügyfél legidõsebbike, a legrégebbi, 1940-ben kiállított jogosítványt nála néhány évvel fiatalabb autós birtokolja, a legidõsebb biztosított gépjármû pedig, egy Volkswagen "Bogár" jövõre már 44 éves lesz.

  • Razzia az utakon!

    Az utakon január 31-ig sok-sok rendõr lesz és ellenõriznek amit csak bírnak. Gyorshajtók hátrányban!

  • A gépjármûvek forgalomba helyezésén szigorítanának

    A gépjármûvek forgalomba helyezésének és forgalomból való kivonásának szigorítására van szükség - közölte az Új rend és szabadság program kormánybiztosa.

    A közlekedés biztonságának javítása érdekében egy hatósági ellenõrzés-sorozat indul a közeljövõben, amely az autóbontókat és az autóalkatrész kereskedõket is érinteni fogja - jelentette ki Kondorosi Ferenc a Nemzeti Közlekedési Hatóság, a Lízingszövetség, a Gépjármû Márkakereskedõk Országos Szövetsége, és a Gépjármû Importõrök Szövetségének vezetõivel folytatott tárgyaláson.

  • Behajthatnak a mélygarázsba az LPG-s autók is

    A 2011 októberében megjelent országos tûzvédelmi szabályzatnak köszönhetõen most már nem tilos gázüzemû autóval behajtani a parkolóházakba és a tankolás is egyszerûsödik, mert az üzemanyag kutaknál ezentúl a gáztöltõ fej is azonos oszlopon lehet a benzinnel és a diesellel. Új rendelettel szabályozta a kormány a gázos autók üzemeltetési körülményeit.

  • Mégsem tervezik az Opel Insignia kupé megjelenését

    A londoni bemutatón Bob Lutz, a General Motors termékfejlesztési guruja beszélt az Insignia és közeli rokonsága jövõjérõl.

    Természetesen hamar szóba került a kétajtós változat, hiszen a Vectra-utód formáit annak idején egy kupétanulmányon, a GTC-n láthattuk elõször, így kézenfekvõ volt a kérdés, hogy abból az autóból lehet-e még sorozatgyártmány.

    Lutz sokszor fogalmaz homályosan, de ezúttal nem tette.

  • A Rolls Royce-val a Tescoba hajtott a feldühödött vásárló!

    Egy brit Tesco dolgozói nem mindennapi leckét kaptak egy "úriembertõl", aki telefonon keresztül rendelt ágyat az üzletbõl, ám azt matrac nélkül szállították ki annak dolgozói.

    Robert Caton, a vásárló ezen annyira felhúzta magát, hogy telefonon kívánt reklamálni, ám amikor nem járt sikerrel, az üzletbe ment.

  • A Fiat megszerezte a Zastava autógyár többségi tulajdonát

    Mától a Fiat a szerb Zastava autógyár többségi tulajdonosa, miután hétfõn Belgrádban az olasz csoport és a szerb kormány képviselõi aláírták az errõl szóló megállapodást. A Fiat Srbija cégben a Fiat 67 százalékkal, a szerb állam 33 százalékkal részesedik.

  • A kereslet gyengülése miatt több autógyártó is elhalasztja fejlesztéseit

    A kereslet gyengülése miatt több autógyártó is elhalasztja, vagy teljesen félreteszi fejlesztési terveit az Automotive News Europe beszámolója szerint. Köztük van egyebek mellett a Renault, az Opel és a BMW.

    A BMW egyelõre kivár az X7 nagy luxus-SUV tervezésével.

    A Renault például a Megane alapján készülõ új modell fejlesztési munkálatait állította le, és halasztódik a Renault Espace, valamint Vel Satis következõ generációjának tervezése is.

  • MÁV Általános Biztosító Egyesület engedélyét visszavonhatják

    A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete a MÁV Általános Biztosító Egyesület tevékenységi engedélyének visszavonását kezdeményezte a Pénzügyminisztériumnál, amely hamarosan ki is vizsgálja az ügyet. A PSZÁF azért döntött az engedély megvonásának kezdeményezése mellett, mert a biztosító legutóbbi, július 24-i közgyûlésén a tagok többsége elutasította azt, hogy pótbefizetéssel rendezzék az egyesület helyzetét.

  • Biztonságosabb közlekedést szeretne az Európai Bizottság

    Új berendezésekkel növelné a közúti közlekedés biztonságát az Európai Bizottság. A tervek szerint 2011-tõl kötelezõvé tennék a nappali világítás használatát az autókon, ehhez speciális, enyhébb fényû lámpákat szerelnének a jármûvekbe. Emellett automatikus segélyhívót, és elektronikus menetstabilizálót szerelnének valamennyi gépkocsiba. Utóbbiról a héten tartottak részletes ismertetést az Európai Parlamentben.

  • Kanada is segít a GM-nek és a Chryslernek!

    A kanadai kormány és Ontario tartomány 4 milliárd kanadai dollár (3,3 millió USA dollár) hitelt nyújt a területén is tevékenykedõ két cégnek, ebbõl 3 milliárdot a GM, 1 milliárdot a Chrysler kap

    Az Egyesült Államok után a hét végén Kanada is bejelentette, hogy segít a csõd által fenyegetett két amerikai autógyártó óriásnak, a General Motorsnak és a Chryslernek.

    A kanadai kormány és Ontario tartomány 4 milliárd kanadai dollár (3,3 millió USA dollár) hitelt nyújt a területén is tevékenykedõ két cégnek, ebbõl 3 milliárdot a GM, 1 milliárdot a Chrysler kap.