rss
  • A legtöbb hazai autón 5 évnél régebbi gumi van

  • Share on Tumblr

    Az idei télen a vártnál többen, közel 90 százaléknyian váltottak téli gumira az autósok. Az abroncsok többsége prémium márkás, ugyanakkor 5 évnél idõsebb, amelyek a tapasztalatok szerint már korántsem biztosítanak olyan jó tapadási tulajdonságokat, mint az újabb gumik.

    Az öt Budapest környéki bevásárlóközpont parkolójában, 159, véletlenszerûen kiválasztott autót érintõ felmérés vegyes eredményt produkált. A várakozásokhoz képest feltétlenül pozitív fejlemény, hogy a szakemberek az autóknak mindössze 10,6 százalékán találtak nyári abroncsokat, a személyautók 55 százalékán prémium kategóriás gumik futottak, és az átlagos profilmélység is megfelelõ, 4,9 milliméter volt.

    Mindenképpen negatív fejlemény ugyanakkor, hogy a gumik többségének életkora a vizsgált mintán is meghaladta az öt évet.

    A használtgumi-import felfutásával sajnos az autógumik átlagéletkora is jelentõsen romlik, ami komoly biztonsági kockázatot hordoz, a téli gumik öt év után az anyag öregedése miatt jelentõsen veszítenek tapadási képességeikbõl.

    Egy korábban elvégzett teszt azt mutatta, hogy míg az új gumik 40 km/órás sebességrõl fékezve 22,3 métert tettek meg a megállásig, az öt évnél idõsebb abroncsokkal felszerelt tesztautóknak ugyanolyan sebességrõl 50-60 méterre volt szükségük a megálláshoz.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • 69 hangszórós hifi az Audi Q7-ben

    2010-ben a német gyártó minden idõk egyik legjobb autóhifijét fejlesztette ki a Q7-esben. A Bang & Olufssen és a Bose közremûködésével kifejlesztett rendszerben öt magas-, 52 közép-, és öt mélysugárzó található, viszont az erõsítõ miatt eltûnt az autó hatalmas csomagtere.

  • 20%-os alkalmi elbocsájtás az Audinál

    A gazdasági visszaesés hatása az Audi gyõri üzemét is elérte. A német cég kedden jelentette be, hogy 200-ból 40 alkalmi dolgozójától kényszerül búcsút venni novemberben. Magyarország második legnagyobb exportõrénél jelenleg 5899-en dolgoznak, idén pedig több mint 1,9 millió motor, továbbá 60 ezer autó készül Gyõrött.

  • A Smart bõvíti modellpalettáját!

    Bár a Mercedes tulajdonában álló márka korábban már próbálkozott négyszemélyes modell bemutatásával, amely végül csúfos bukásnak bizonyult, a konszern elnöke most megerõsítette, a közeljövõben ismét bõvítik a márka modellpalettáját.

    A tulajdonos Daimler újra nekiveselkedik, hogy nyereséges leányvállalatot faragjon a Smartból.

    A miniautók gyártására alapított márkát már többször fenyegette a megszûnés réme, nem mellékesen a ForFour bukásának köszönhetõen. A felszámolást akkor csak úgy tudták elkerülni, hogy az önálló Smart GmbH-t megszüntették, az irányítást pedig a konszern keretein belülre szervezték át.

  • A tehergépkocsikat gyártó Tatra, újabb 600 alkalmazottját bocsátja el!

    Az elbocsátások a nemzetközi pénzügyi válságra hivatkozva nyáron kezdõdtek

    Egyre nagyobb gondokkal küszködik a cseh jármûipar: a tehergépkocsikat gyártó Tatra Koprivnice bejelentette, hogy január végétõl márciusig újabb 600 alkalmazottját bocsátja el.

    Az elbocsátások a nemzetközi pénzügyi válságra hivatkozva nyáron kezdõdtek. Korábban a Tatra vezetése azt közölte, hogy tavaszig összesen 820 személyt bocsátanak el. Most azonban ezt a számot 1400-re emelték. Korábban a Tatra 4400 embernek adott munkát, most ez 3000-re csökken.

  • Fehéroroszország elsõ Ferrarija

    Minszk - Fehéroroszország elsõ Ferrariját jegyezték be a napokban: a 2008-as gyártmányú luxusautó ára 173 ezer dollár, azaz csaknem 26 millió forint.

    Az országban egyébként nincs túl sok luxuskategóriájú gépkocsi - a fehérorosz közlekedési rendõrség adatai szerint mindössze két 2003-as gyártmányú Maybach limuzin, valamint négy Bentley található. Utóbbiak közül az egyik kilencéves, de akad egy 2005-ös, valamint két 2007-es gyártmányú modell is - olvasható a Lenta cím orosz nyelvû hírportálon.

  • Nem élet az élet gépkocsi nélkül

    London - Nem élet az élet a gépkocsi nélkül, legalábbis Nagy-Britanniában, ahol a lakosság négyötöde a magas benzinár ellenére sem tudja elképzelni, hogy lemondjon az autóról - derült ki egy közelmúltban végzett közvélemény-kutatásból.

  • Hidrogénnel hajtott SX4-et tesztel a Suzuki

    Esztergom - A nyolc vezetõ ipari hatalom július 7-9-én Japánban, Hokkaido szigetén tartott csúcstalálkozója alkalmából a Suzuki bemutatta az Esztergomban is gyártott SX4 üzemanyagcellás modelljét, amelyet hidrogén és elektromos áram hajt - közölte a Magyar Suzuki Zrt..

  • Hidrogén és elektromos hajtású Suzuki SX4-FCV

    Suzuki bemutatja az Esztergomban is gyártott SX4 üzemanyagcellás modelljét, amelyet hidrogén és elektromos áram hajt - közölte a Magyar Suzuki Zrt.

    Az SX4-FCV névre keresztelt modell tesztelésére a vállalat engedélyt kapott a japán illetékesektõl.

    A jármûvet a G8-találkozó nemzetközi médiaközpontjának környezetvédelmi pavilonjában állítják ki.

  • Tontom navigáció a Renault modellekben

    A TomTom és a Renault a napokban együttmûködési szerzõdést írt alá, melynek eredményeképpen számos Renault modellt megfizethetõ fedélzeti navigációs készülékkel látnak el. Mivel az elmúlt években robbanásszerûen növekedett az autós navigációk piaca, a két cég stratégiai együttmûködése teljesen logikus lépés mindkét fél részérõl.

  • Ezer kilométert vezetett rossz irányba egy német nyugdíjas

    Ötven kilométeres utazás helyett több mint ezer kilométert vezetett rossz irányba egy eltévedt hesseni nyugdíjas Németországban.

  • Környezettudatos autósok - Itthon is egyre népszerûbb a bioüzemanyagok használata

    Az Európai Unió irányelvei szerint Magyarországon 2020-ra a megújuló energiaforrások részarányának el kell érnie a 13 százalékot. Ugyanekkorra a tagországok üzemanyag-felhasználása terén a megújuló erõforrások 20 százalékos részesedése a cél. Burkus Egon, a Genex Suzuki Bio Kupa fõszervezõje szerint Magyarország példamutató a bioüzemanyagok használatában.

  • Viper sportkocsi dolgozói kedvezménnyel megvásárolható

    Nem valószínû, hogy ez a lépés fogja megmenteni a Chryslert a csõdtõl, de a vásárlóknak legalább jó hír: a Viper sportkocsi nemsokára akár dolgozói kedvezménnyel is bárki számára megvásárolható, a kupé és a kabrió is, beleértve az ACR versenypálya-csomagot is.

  • A kínaiak megveszik a Saab-ot?

    A General Motors nehéz gazdasági helyzete miatt kénytelen több márkájától is megválni, így többek között megszûnik a Pontiac, de a Saturn, a Hummer és a Saab is a felszámolás határán áll.

    A svéd márka vezetõsége azonban bizakodó, ugyanis az utóbbi hetekben hat komoly befektetõ érdeklõdött a gyártó iránt, így a Saabnak megvan az esélye a túlélésre.

  • Készüljünk fel a csúszós utakra! - tippek télire

    Minden bizonnyal sokakban felmerülhet a kérdés, mit kell tenni, ha például ködben autózunk, szakadó esõben, havazás közepette vagy jeges úton. Íme néhány tipp az autósoknak:

  • A VW Polo gyártása Amerikában?

    Egyre több gyártó viszi kisautóját a tengerentúlra, legutóbb például a Ford jelentette be, hogy a Fiestát ott is forgalmazni fogják.

    Ezúttal Stefan Jacoby, a német gyártó észak-amerikai regionális vezetõje árulta el egy interjúban, hogy az anyacég forgalmazni szeretné a Polót az USA-ban. Hozzátette, mivel a modell még mindig túl kicsi az amerikai vásárlóknak, az ottani kivitel hosszabb tengelytávot és magasabb tetõt kap.