rss
  • A legtöbb hazai autón 5 évnél régebbi gumi van

  • Share on Tumblr

    Az idei télen a vártnál többen, közel 90 százaléknyian váltottak téli gumira az autósok. Az abroncsok többsége prémium márkás, ugyanakkor 5 évnél idõsebb, amelyek a tapasztalatok szerint már korántsem biztosítanak olyan jó tapadási tulajdonságokat, mint az újabb gumik.

    Az öt Budapest környéki bevásárlóközpont parkolójában, 159, véletlenszerûen kiválasztott autót érintõ felmérés vegyes eredményt produkált. A várakozásokhoz képest feltétlenül pozitív fejlemény, hogy a szakemberek az autóknak mindössze 10,6 százalékán találtak nyári abroncsokat, a személyautók 55 százalékán prémium kategóriás gumik futottak, és az átlagos profilmélység is megfelelõ, 4,9 milliméter volt.

    Mindenképpen negatív fejlemény ugyanakkor, hogy a gumik többségének életkora a vizsgált mintán is meghaladta az öt évet.

    A használtgumi-import felfutásával sajnos az autógumik átlagéletkora is jelentõsen romlik, ami komoly biztonsági kockázatot hordoz, a téli gumik öt év után az anyag öregedése miatt jelentõsen veszítenek tapadási képességeikbõl.

    Egy korábban elvégzett teszt azt mutatta, hogy míg az új gumik 40 km/órás sebességrõl fékezve 22,3 métert tettek meg a megállásig, az öt évnél idõsebb abroncsokkal felszerelt tesztautóknak ugyanolyan sebességrõl 50-60 méterre volt szükségük a megálláshoz.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Környezetvédelmi okok miat betilthatják az otthoni autómosást Washingtonban

    Ha a képviselõk is úgy akarják Washington államban, hamarosan határozatban kötelezhetik az autósokat, hogy jármûveiket kizárólag autómosóban mossák, az otthoni autóápolást pedig megtilthatják - árulta el Washington állam környezetvédelmi osztályának egyik alkalmazottja. Az ok egyszerû: nem akarják, hogy a foszfort tartalmazó tisztítószerek a patakokba illetve az élõvizekbe kerüljenek.

  • Az embernél sokkal megbízhatóbb a robotpilóta

    A vezetõtámogató rendszerek következõ nemzedékére gondolva, az autógyártók közül világelsõként vett fel a Mercedes-Benz egy innovatív vizsgálati módszert a próbaeljárások közé: a biztonsági szempontból kritikus, illetve nem pontosan megismételhetõ vezetési manõvereket zárt próbapályán, robotpilótával hajtják végre.

  • A parkolási perek nem évülnek

    Az Alkotmánybíróság január 20-án egyhangú döntéssel megszûntette azt a tavaly júniusban hozott törvényt, amely szerint az egyévesnél régebbi parkolási díjakat nem lehet behajtani.

    A döntésnek köszönhetõen újraindulhatnak a korábban már megszûntetett perek. Az Országgyûlés tavaly június 9-én fogadta el azokat a törvénymódosításokat, amelyek alapján 2008. június 19-étõl az egy éven túli parkolási díj meg nem fizetéseit a bíróságok nem tárgyalhatják, a folyamatban lévõ pereket pedig megszüntetik.

  • Az Aston Martin az egyik gyõztese az új generációs londoni emeletes buszokra kiírt pályázatnak

    A londoni közlekedési vállalat (Transport for London, TfL) bejelentése alapján az Aston Martin az egyik gyõztese az új generációs emeletes buszokra kiírt pályázatnak.

    A brit gyártó a Foster and Partners nevû céggel közösen pályázott, a másik gyõztes pedig a Capoco Design lett. A közlemény szerint az elsõ, a mostani Doubledeckereknél sokkal kevésbé környezetszennyezõ, mozgássérültek által is használható jármûvek 2011-ben állhatnak üzembe.

  • Felfelé araszol az üzemanyag ára!

    Négy forinttal drágul szerdán nulla órától a benzin a hazai kutakon, a gázolajért továbbra is ugyanannyit kell majd fizetni.

    Ennek hatására a benzin egy-egy literjének ára átlagosan körülbelül 254-255 forint környékén mozog majd, a gázolaj literje pedig körülbelül 256-257 forintba kerül.

  • Egy vak belga férfi sebességrekordot állított fel

    Megdöntötte a vakok sebességrekordját egy belga úriember. Luc Costermans 308 km/h-s sebességet ért el egy Lamborghini Gallardo volánja mögött, mindezt pedig nem egy kiszáradt tó medrében tette, hanem egy Dél-Franciaországi lezárt szakaszon.

  • A General Motors 6 milliárd dollár veszteséget termelt 2009 elsõ negyedévében!

    A General Motors bejelentése szerint a gyár 6 milliárd dollár veszteséget termelt 2009 elsõ negyedévében, amellyel egy idõben 10.2 milliárd dollár készpénzt emésztett fel a GM az amerikai kormány segítségére várva.

    A gyár észak-amerikai eladásai alapján 12.3 milliárd dolláros eredményt termelt az elsõ negyedévben, amely valamivel több mint a fele a tavaly ilyenkor mért 24.5 milliárd dolláros bevételnek.

  • Chiptuning 'fillérekért' a BMW-be

    A chiptuningjairol híres Superchips ezúttal a BMW 135i hathengeresét vette kezelésbe, az eredmény meglepõen jó, és az átalakítás kifejezetten olcsó.

  • Gyõrött megkezdte az Audi Hungaria a 12 hengeres dízelmotorok sorozatgyártását

    Az Audi Hungaria megkezdte a 12 hengeres (V12) dízelmotorok sorozatgyártását Gyõrött, a világ elsõ 12 hengeres dízelmotorját elõször az Audi Q7-be építik be - tájékoztatta az Audi Hungaria Motor Kft. szerdán az MTI-t.

    Az új motorok gyártási feltételeinek megteremtéséhez 1 milliárd forintos beruházást hajtottak végre a gyõri gyárban. A V12-es motort speciálisan képzett munkatársak szerelik össze, akik a szükséges szakmai tudást az Audi neckarsulmi gyárában sajátították el.

  • Hatalmas eladási visszaesés Amerikában

    A bank- és hitelpiaci válsággal indokolják az elemzõk, hogy az autóeladások az Egyesült Államokban szeptemberben több mint negyedükkel(27 százalékkal) maradtak el az egy évvel korábbitól.

    Az év megelõzõ része is romló piacot mutatott: 2007. azonos idõszakához képest a kilenc havi idei csökkenés csaknem 13 százalékot ért el.

  • A Mercedesnél a BMW 7-es fõdizájnere!

    Az új 7-es fõdizájnerét, a kanadai születésû Karim Habibot elcsábította a konkurens Mercedes. Habib a jövõben második ember lesz stuttgarti fõtervezõ, Gorden Wagener alatt, és az F jelû koncepciókért és kísérleti autókért lesz felelõs, amelyek a márka jövõbeni formai irányvonalát vetítik elõre.

  • Skoda Octavia: megvan a kétmillió

    A Skoda Octavia immár kétmilliomodik példánya gördült le a Skoda Vrchlabí-beli üzemének szerelõszalagjáról. Az ünnepi darab a Skoda márka e nagysikerû és közismert sorozatának szabadidõs változata, egy ezüstszínû Octavia Scout 2.0 TDI.

  • Új minidízel a Volkswagentõl

    Használható teljesítmény és minimális fogyasztás jellemzi az ezerkétszázas háromhengeres 2010-es motort. Ez a Volkswagen legolcsóbb és legnagyobb mennyiségben gyártott dízelmotorja, olyan típusokba kerül, mint a VW Polo vagy a Skoda Fabia.

  • Mexikónak elege van a Volkswagen bogarakból

    A mexikói fõváros utcaképének a mai napig meghatározó részét képezi a rengeteg Volkswagen bogár, köszönhetõen annak, hogy itt egészen 2003-ig gyártották. A kisautóból csak taxiként 80 000-et tartanak nyilván, ami egyáltalán nem tetszik a város vezetésének.

    A majd' húszmillió ember lakta város ugyanis fuldoklik a szmogtól, és ezen a bogarak elavult motorjaikkal egyáltalán nem segítenek.

  • A Cseh Jármûgyártó Szövetség 13 552 dolgozóját tervezi elbocsátani

    A Cseh Jármûgyártó Szövetség szerdán megjelent felmérése szerint a megkérdezett 127 ágazati vállalat 13 552 dolgozóját tervezi elbocsátani a jövõ év elsõ felében.

    Több mint 13 ezer embert bocsáthatnak el a cseh jármûgyártók és autóalkatrész-gyártók a jövõ év közepéig. Ennek oka, hogy csökken az autóeladás Európában és egyre kisebbek az exportmegrendelések.