rss
  • A legtöbb hazai autón 5 évnél régebbi gumi van

  • Share on Tumblr

    Az idei télen a vártnál többen, közel 90 százaléknyian váltottak téli gumira az autósok. Az abroncsok többsége prémium márkás, ugyanakkor 5 évnél idõsebb, amelyek a tapasztalatok szerint már korántsem biztosítanak olyan jó tapadási tulajdonságokat, mint az újabb gumik.

    Az öt Budapest környéki bevásárlóközpont parkolójában, 159, véletlenszerûen kiválasztott autót érintõ felmérés vegyes eredményt produkált. A várakozásokhoz képest feltétlenül pozitív fejlemény, hogy a szakemberek az autóknak mindössze 10,6 százalékán találtak nyári abroncsokat, a személyautók 55 százalékán prémium kategóriás gumik futottak, és az átlagos profilmélység is megfelelõ, 4,9 milliméter volt.

    Mindenképpen negatív fejlemény ugyanakkor, hogy a gumik többségének életkora a vizsgált mintán is meghaladta az öt évet.

    A használtgumi-import felfutásával sajnos az autógumik átlagéletkora is jelentõsen romlik, ami komoly biztonsági kockázatot hordoz, a téli gumik öt év után az anyag öregedése miatt jelentõsen veszítenek tapadási képességeikbõl.

    Egy korábban elvégzett teszt azt mutatta, hogy míg az új gumik 40 km/órás sebességrõl fékezve 22,3 métert tettek meg a megállásig, az öt évnél idõsebb abroncsokkal felszerelt tesztautóknak ugyanolyan sebességrõl 50-60 méterre volt szükségük a megálláshoz.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Mercedes mûszaki alapot kapna a Lagonda

    A következõ Mercedes S-osztály szolgáltatná a mûszaki alapokat az elsõ Lagondához. Az Aston Martin feltámasztani kívánt márkája alatt luxuslimuzin és crossover is készülhet, igaz legkorábban 2012-ben debütálhat.

    Költséghatékonyan kezd neki az Aston Martin a Lagonda márkanév feltámasztásának, legalábbis az Autocar információi szerint. A brit magazin forrásai ugyanis azt rebesgetik, hogy az elsõ Lagonda modellhez a következõ generációs Mercedes S-osztály szolgáltatja a mûszaki alapokat.

  • "24 karátos" autó a teheráni utcán

    Teherán - Aranyozott autó döbbentette meg a zsúfolt teheráni utcák járókelõit. Az egymillió dollárra (219 millió Ft) értékelt iráni gyártmányú aranyozott Samand XL típusú jármûvet egy kaszpi-tengeri kikötõbe akarták szállítani, hogy eljusson orosz tulajdonosához, ám a szállító kamiont baleset érte Teheránban.

  • Bezárja kapuit a Karmann autógyártó részlege

    Leáll a munka a nagy múltú német karosszéria-építõ vállalkozás autógyárában 2009-tõl. Az ok: a megrendelések drasztikus lecsökkenése.

    A Karmann, amely 1901 óta foglalkozik autóépítéssel, elsõsorban rétegmodelleket készített nagyobb autógyárak számára bérmunkában. Most szinte egyszerre veszítette el minden munkáját, mivel az Audi A4 kabrió és a Chrysler Crossfire gyártását leállították. Sõt, a Mercedes sem újította meg a szerzõdést.

  • Befejezõdött a General Motors csõdeljárása!

    A General Motors megsegítésére, június 1-jén indult csõdvédelem 39 nap után végre befejezõdött.

    A GM és az amerikai kormány aláírtak egy szerzõdést, miszerint az autógyár eladja legjelentõsebb üzletrészeit a kormány tulajdonában álló társaságnak.

  • A Lotus elégedett a kigördüléssel

    A Lotus kedden vitte pályára 2010-es Formula-1-es autóját, amelyet a brigád tesztpilótája, Fairuz Fauzy vezethetett. Mivel a csapat csak szeptemberben kapta meg az indulási jogot, rövid idõn belül kellett megépíteniük a versenygépüket, így sikernek tekinthetõ, hogy elkészült az új éra elsõ konstrukciója.

    A silverstone-i kigördülésrõl a csapat vezetõje, Tony Fernandes a Twitteren számolt be. "Az autó pályára gördült, és néhány könnycsepp is az arcunkra."

  • Moszkvában debütál az Audi A7

    Közeledik az Audi A7 premierje, legalábbis errõl cikkeznek a brit lapok. A Mercedes CLS riválisának szánt modell állítólag jövõ augusztusban mutatkozik be, vagyis nem a hagyományos nagy autószalonok valamelyikén, hiszen azokból nyáron egyet sem tartanak.

  • A Honda amerikai luxusmárkája bemutatta az új ACURA TL-t

    A Honda amerikai luxusmárkája bemutatta az új TL-t, egyetlen olyan személyautójának utódját, amelynek nincsen európai megfelelõje.

    A korábbi TL nem volt különösebben érdekes autó: úgy nézett ki, mint egy kissé felfújt európai Honda Accord. Az 5-ös BMW ellenfelének szánt típus utódja azonban levetkõzi elegáns, de kissé fantáziátlan arculatát, és olyan ruhát ölt, amelyrõl messzirõl felismerhetõ lesz.

  • Fehéroroszország elsõ Ferrarija

    Minszk - Fehéroroszország elsõ Ferrariját jegyezték be a napokban: a 2008-as gyártmányú luxusautó ára 173 ezer dollár, azaz csaknem 26 millió forint.

    Az országban egyébként nincs túl sok luxuskategóriájú gépkocsi - a fehérorosz közlekedési rendõrség adatai szerint mindössze két 2003-as gyártmányú Maybach limuzin, valamint négy Bentley található. Utóbbiak közül az egyik kilencéves, de akad egy 2005-ös, valamint két 2007-es gyártmányú modell is - olvasható a Lenta cím orosz nyelvû hírportálon.

  • Kipellengérezett szabálytalankodó gyalogosok

    Sanghaj - Ki akarja pellengérezni újságokban és a tévében a szabálytalankodó gyalogosokat és bicikliseket Sanghajban a rendõrség: közzé teteti a fényképüket és a róluk készült filmfelvételeket.

    A nagyváros egyes keresztezõdéseiben állnak majd lesben a kamerák, és a felvételek újságok állandó rovataiban meg külön rendõrségi tévémûsorokban lesznek láthatók.

  • Elkezdõdött a fix traffipaxok telepítése

    Újabb kaszára készül a rendõrség, ezúttal Kecskeméten lesznek jó páran, akik nem várt csekket kapnak a közeljövõben. A város számos pontjára sebességmérõt telepítettek.

    Várhatóan hamarosan újabb komoly bevételhez jut az államkincstár, mert Kecskeméten legalább kilenc helyre fix traffipaxot telepített a rendõrség. A rendszám alapján, az objektív felelõsség elvének alkalmazásával egyszerûen postázzák az üzembentartónak a gyorshajtásról szóló határozatot és a megfelelõ összeggel a csekket.

  • Drágulhat az autópálya-használat

    Az autópályadíjak emelésérõl tárgyal a közlekedési tárca. Több mint tíz százalékkal emelnék meg az autópályák használatáért fizetendõ összeget.

  • Csökkenek a bírságok a KRESZ módosításnak köszönhetõen

    Elégedettek lehetnek az autósok a kormány legutóbbi, KRESZ-t érintõ döntéseivel, sokak által feleslegesnek tartott szabályozások kerültek ki a jogszabályból, ezen túlmenõen harmonizálták az szabálysértési rendelkezéseket, így csökkentek a bírságok.

  • Nem lesz több sporolós Ford!

    A Fiesta, a Focus és a Mondeo takarékosságra hangolt változatai után a Ford nem készít több ilyen változatot.

    A gyártó szóvivõje közölte, a Ka, a Kuga, valamint az S-Max nem kap Econetic változatot, mert azokra nem lenne elég kereslet.

  • Mégsem lesz kisméretû Porsche Roadster!

    A korábbi hírekkel ellentétben mégsem lesz kisméretû Porsche roadster, amelyet a zuffenhauseni márka részérõl Wolfgang Dürheimer meg is erõsített a német Auto Motor und Sport magazinnak.

    A Porsche belépõmodellje a Volkswagen Bluesport tanulmányautó alapjaira épült volna, ám sportautókat gyártó cég végül letett az olcsóbb modell fejlesztésérõl, amely a korábbi 914 szellemi utódja lett volna.

  • Sokaknak nem tetszik a Fiat-Chrysler szövetség

    Egy ideig úgy tûnt, hogy a legkisebb detroiti autógyártó jövõje is biztosítva van a Fiatnak köszönhetõen, ám a csõdeljárás eredményét több hitelezõ is megtámadta.

    Három nyugdíjalap 42 millió dollárt kölcsönzött az autógyártónak, most pedig pénzüket szeretnék visszakapni, így a Legfelsõbb Bírósághoz fordultak.