rss
  • A legtöbb hazai autón 5 évnél régebbi gumi van

  • Share on Tumblr

    Az idei télen a vártnál többen, közel 90 százaléknyian váltottak téli gumira az autósok. Az abroncsok többsége prémium márkás, ugyanakkor 5 évnél idõsebb, amelyek a tapasztalatok szerint már korántsem biztosítanak olyan jó tapadási tulajdonságokat, mint az újabb gumik.

    Az öt Budapest környéki bevásárlóközpont parkolójában, 159, véletlenszerûen kiválasztott autót érintõ felmérés vegyes eredményt produkált. A várakozásokhoz képest feltétlenül pozitív fejlemény, hogy a szakemberek az autóknak mindössze 10,6 százalékán találtak nyári abroncsokat, a személyautók 55 százalékán prémium kategóriás gumik futottak, és az átlagos profilmélység is megfelelõ, 4,9 milliméter volt.

    Mindenképpen negatív fejlemény ugyanakkor, hogy a gumik többségének életkora a vizsgált mintán is meghaladta az öt évet.

    A használtgumi-import felfutásával sajnos az autógumik átlagéletkora is jelentõsen romlik, ami komoly biztonsági kockázatot hordoz, a téli gumik öt év után az anyag öregedése miatt jelentõsen veszítenek tapadási képességeikbõl.

    Egy korábban elvégzett teszt azt mutatta, hogy míg az új gumik 40 km/órás sebességrõl fékezve 22,3 métert tettek meg a megállásig, az öt évnél idõsebb abroncsokkal felszerelt tesztautóknak ugyanolyan sebességrõl 50-60 méterre volt szükségük a megálláshoz.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Az amerikai autógyárak 25 milliárdos kölcsönt kapnak

    Az amerikai állam bejelentette, hogy a tengerentúli autógyártóknak egy 25 milliárd dolláros, alacsony kamatú kölcsönt ajánl fel annak érdekében, hogy megvédje õket a krízishelyzettõl.

    Az utóbbi idõben ugyanis a gyártók komoly veszteségeket produkáltak, terveikben pedig jelentõs munkaerõ-leépítés volt, az állam pedig leginkább ennek elkerülése érdekében ajánlotta fel a jelentõs kölcsönt.

  • Nincsenek az új KRESZ-t számon kérõ magyar nyelvû tesztek a szlovákiai autósiskolákban

    Pozsony/Budapest - Káosz és fejetlenség - így jellemzi a pozsonyi Új Szó a szlovákiai autósiskolákban uralkodó helyzetet azután, hogy a hónap elején hatályba lépett a közúti közlekedésrõl szóló jogszabály teljes módosítása.

  • Az Unióban mindig kötelezõ lesz világítani

    Az Európai Unióban a következõ évtized elejétõl kötelezõ lesz minden új gépjármûvet felszerelni úgynevezett nappali menetlámpával (DRL), tette közzé az MTI honlapján. A DRL olyan speciális fényszóró lesz, amelynek automatikusan fel kell gyulladnia, ha beindítják a gépjármû motorját.

  • Barack Obama befagyasztja az üzemanyagcellás fejlesztéseket!

    Az Egyesült Államok elnöke, Barack Obama megválasztása óta sok mindent máskép csinál mint elõdje, George Bush.

    Többek között az autóipari intézkedései is nagy port kavartak a médiában. Most az újabb bejelentése arról szólt, hogy befagyasztja az üzemanyagcellás fejlesztésekre szánt 100 millió dolláros pénzösszeget.

  • Elárverezték James Bond 1976-os Lotus Espirit S1-ét

    Elárverezték a héten A kém, aki szeretett engem címû James Bond-filmben használt sportkocsit.

    Az 1976-os évjáratú Lotus Esprit S1-ért végül 111 500 angol fontot, azaz 33,6 millió forintnyi összeget fizetett a vevõ.

    Nem árulták el a legnagyobb licitet kínáló nevét, annyit tudni róla, hogy amerikai és a Bond- és Lotus-kedvelõ egyaránt. Az 1977-ben bemutatott filmben a Roger Moore által vezetett Esprit képes volt tengeralattjáróvá átalakulni.

  • Ravatalozó autóknak

    Autós ravatalozó, mármint drive-in rendszerû is mûködik Los Angelesben a gyorséttermek mintájára.

  • BMW és Fiat kooperáció

    Nem még csak pletykákat hallhattunk a lehetséges megállapodásról, de azóta a hivatalos bejelentésre is sor került: a BMW és a Fiat csoport vezetése aláírt egy szándéknyilatkozatot a jövõbeli kooperációról.

    A felek egyelõre elég óvatosan nyilatkoztak, így viszonylag kevés részlet derült ki a hivatalos közleménybõl az együttmûködés természetével kapcsolatban. Ugyanakkor annyit azért eláryultak, hogy több különbözõ területen is lehetségesnek tartják a közös munkát.

  • Laurens van der Acker, a japán márka fõ formatervezõje elhagyja a Mazdát!

    Laurens van der Acker, a japán márka fõ formatervezõje elhagyja a Mazdát, hogy saját céljait valósítsa meg. Néhány hónapon belül ez már a harmadik ilyen horderejû váltás, miután a BMW-tõl Chris Bangle, a Volvótól pedig Steve Mattin vált meg.

    Acker 2006 májusában vált a márka fõ formatervezõjévé, és az ott töltött idõ alatt három koncepció fûzõdik a nevéhez: a Nagare, a Ryuga és a Hakaze. Acker utóda az Ikuo Maeda lesz, aki többek között az Rx-8-as vonalaiért volt felelõs.

  • Biodízel-termelõ gomba

    London - Egy, a dél-amerikai esõerdõkben tenyészõ gomba a bioüzemanyagok új forrásává válhat - jelentették be amerikai kutatók, akik szerint a Gliocladium roseum nevû parazita gomba valójában egy rendkívüli tisztaságú biodízelüzem.

    A brit Daily Telegraph címû napilap beszámolója szerint a szakembereket meglepte, hogy a patagóniai õserdõkben honos, hócserjefélék közé tartozó, akár 12 méteresre is megnövõ Eucryphia cordifolia élõsködõje természetes módon, a fa cellulózának átalakításával tökéletesen tiszta biodízelt ("mikodízelt") képes elõállítani.

  • Új dízelmotor a Skoda Superb-ben

    Új kétliteres dízelmotorral bõvül a Skoda Superb kínálata, a blokk a hasonló lökettérfogatú adagolófúvókásat váltja.

    140 lóerõs dízelmotor jelenik meg a Skoda Superb kínálatában, ami önmagában nem lenne nagy hír, hiszen eddig is volt ilyen. Csakhogy a kétliteres blokk még PD TDI (adagolófúvókás) technológiával készült, az új viszont már közös nyomócsõves, hasonlóan a Superb 170 lóerõs dízeljéhez.

  • Hatalmas létszámleépítést tervez a General Motors

    Ötezer adminisztratív dolgozójától, a fehérgallérosok 15 százalékától válna meg Amerikában a General Motors (GM) autógyár.

    A novembertõl esedékes létszámcsökkentés tervét a Wall Street Journal címû lap szellõztette meg, és a lap úgy tudja, hogy a dolgozók egészségbiztosítási keretét is csökkentené az amerikai jármûipari óriás, valamint a vezetõi prémiumokat is mérsékelni akarja.

  • Magyarországon fogy a legkevesebb új autó

    Magyarország kivételével a régió összes piacának sikerült növelnie eladásait tavalyhoz képest. A régióban a Dacia Logan a legkedveltebb autó. A közép-kelet európai piacokon augusztusban tovább folytatódott a jelentõs növekedés - derül ki a JATO Dynamics, a világ vezetõ autóipari piackutató- és elemzõ cége havi jelentésébõl. 2006 azonos idõszakához képest 2007 elsõ félévében az újautó-eladások 13,4%-kal növekedtek, összesen 655 322 darabos eladást eredményezve. Magyarország kivételével a régió összes piacának sikerült növelnie eladásait tavalyhoz képest. A régióban a Dacia Logan a legkedveltebb autó.

  • A Corvette ZR1-es vásárlók ingyenesen biztosítanak egy vezetési tréninget Arizonában

    Igaz, hogy a General Motors jelenleg a létéért küzd, ám ez nem jelenti azt, hogy feladná tervét, miszerint minden egyes Corvette ZR1-es vásárlónak ingyenesen biztosít egy vezetési tréninget Arizonában a Bob Bondurant Iskolában, hogy a sofõrök megtanulják tökéletesen irányítani a bivalyerõs hátsókerékhajtású sportkocsit.

    A kétnapos tréning során mindent megtanítanak a tulajdonosoknak, ami ahhoz kell, hogy versenypályán is igazán gyorsak legyenek, és a cél érdekében a GM még két ZR1-est is az iskola részére bocsájtott.

  • A Ferrari napelemmel csökkenti a villanyszámlát

    A Ferrari több mint ezer napkollektort helyezett el egyik gyáregységének a tetején, amelyekkel körülbelül 210 000 kWh-val tudják csökkenteni éves villanyszámlájukat.

    A beruházásnak köszönhetõen az olaszok idén körülbelül 25-30 százalékkal tudják majd mérsékelni szén-dioxid kibocsátásukat.

  • A francia kormány 6 milliárd eurós kedvezményes hitelt nyújt a Renault-nak és a PSA Peugeot-Citroennek

    A francia kormány 6 milliárd eurós kedvezményes hitelt nyújt fejlesztések finanszírozására a francia munkavállalók tíz százalékát foglalkoztató két nagy autógyártónak, a Renault-nak és a PSA Peugeot-Citroennek. A támogatásért cserébe a kölcsön ideje alatt az autógyártók egyetlen franciaországi üzemet sem zárnak be és telepítenek külföldre.

    A hétfõi francia napilapok értesülését az elnöki hivatal megerõsítette: Nicolas Sarkozy államfõ és Francois Fillon kormányfõ este fogadja a két autógyár elnök-vezérigazgatóját a támogatás ünnepélyes bejelentésére és a hitelért cserébe vállalt kötelezettségek aláírására.