rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • A legtöbb hazai autón 5 évnél régebbi gumi van

  • Share on Tumblr

    Az idei télen a vártnál többen, közel 90 százaléknyian váltottak téli gumira az autósok. Az abroncsok többsége prémium márkás, ugyanakkor 5 évnél idõsebb, amelyek a tapasztalatok szerint már korántsem biztosítanak olyan jó tapadási tulajdonságokat, mint az újabb gumik.

    Az öt Budapest környéki bevásárlóközpont parkolójában, 159, véletlenszerûen kiválasztott autót érintõ felmérés vegyes eredményt produkált. A várakozásokhoz képest feltétlenül pozitív fejlemény, hogy a szakemberek az autóknak mindössze 10,6 százalékán találtak nyári abroncsokat, a személyautók 55 százalékán prémium kategóriás gumik futottak, és az átlagos profilmélység is megfelelõ, 4,9 milliméter volt.

    Mindenképpen negatív fejlemény ugyanakkor, hogy a gumik többségének életkora a vizsgált mintán is meghaladta az öt évet.

    A használtgumi-import felfutásával sajnos az autógumik átlagéletkora is jelentõsen romlik, ami komoly biztonsági kockázatot hordoz, a téli gumik öt év után az anyag öregedése miatt jelentõsen veszítenek tapadási képességeikbõl.

    Egy korábban elvégzett teszt azt mutatta, hogy míg az új gumik 40 km/órás sebességrõl fékezve 22,3 métert tettek meg a megállásig, az öt évnél idõsebb abroncsokkal felszerelt tesztautóknak ugyanolyan sebességrõl 50-60 méterre volt szükségük a megálláshoz.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Kínai autóvezetési teszt: mit tesz, ha köpnie kell?

    Peking - Mit tesz, ha köpnie kell autóvezetés közben? A) Kiköpök az ablakon B) Beleköpök egy papírhulladékba, aztán bedobom egy kukába C) A jármû padlójára köpök.

    A fenti tesztkérdés ízelítõ a kínai KRESZ vizsgakérdéseibõl. Összesen 800 van, ezekbõl kell 100-at megoldani a vizsgán. Zömük persze nemzetközileg is ismert, de akadnak sajátosan helyi "specialitások", mint a fenti példa, amelyre a helyes válasz: B.

  • Ökorali: minimális benzinnel Párizsból Genfbe

    Ökoralit szervez egy francia autógyártó. A cél: minél kevesebb benzinnel eljutni Párizsból Genfbe.

  • Legoból építenek autósorozatot

    Egy kissé õrült angol úriember már évek óta abban éli ki magát szabadidejében, hogy Legóból épít különféle tárgyakat, melyek a játék nyújtotta lehetõségekhez képest igencsak közel állnak a valósághoz.

    A fizikus legújabban egy 1:22-es méretarányú autókollekciót kreált, melyek szintén meghökkentõen jól sikerültek. A férfi a hatvanas évek amerikai izomautóin és az európai népautókon keresztül a modern roadsterekig és kupékig rengeteg modellt megépített, galériánkban ezekbõl láthatnak egy kis ízelítõt.

  • Az Abarth nem csak autóban, megérkezett az Abarth ruhakollekció!

    Most, hogy a Fiatnak jól megy a szekere, végre törõdhet egy kicsit az olyan rétegmodellekkel is, mint például a minap leleplezett 160 lóerõs, sportosra hangolt 500 Abarth esseesse.

    Azt pedig, hogy az 500-as modell és a jól csengõ Abarth név mennyire népszerû, remekül jelzi, hogy a Kappa a Párizsi Autószalonra elhozza saját Abarth kollekcióját, hogy a tulajdonosok, vagy a leendõ tulajdonosok autójukhoz öltözhessenek.

  • Rendezõdik a Saab helyzete! Érkezik a Saab 9-4X!

    Úgy tûnik, hogy az Opel után rendezõdik a Saab helyzete is, ugyanis a jelenleg a General Motorshoz tartozó márka a Koenigsegg fennhatósága alá kerül.

    Az új tulajdonos ígérete szerint nem módosul a svédek programja, így még idén bemutatkozik az új 9-5, jövõre pedig a 9-4X. Mindkét modellhez nagy reményeket fûznek, és terveik szerint új, fiatalabb vásárlóréteget is megszólítanak majd a két újdonsággal.

  • Festettek, majd büntettek

    Angliában sem lehetnek túl népszerûek a parkolóõrök. Már megint utólag festettek tiltó csíkokat egy parkoló autó köré, majd "megajándékozták" egy mikuláscsomaggal.

  • A közúti sebességkorlátozást a brit orvosok is támogatják

    Edinburgh - Tízszeres esélyt jelent a halára, ha egy gyereket 50 km per óra sebességgel üt el az autó, mintha a jármû csak 30 km-es sebességgel halad. Az Angol Orvosok Szövetségének kongresszusán a résztvevõk egyhangúlag támogatták a gépjármûforgalom sebességének további korlátozását.

  • Autóbajusz

    Autóbajuszt gyárt és árul egy amerikai cég az interneten. A Carstache nevû vállalkozás kizárólag mókából fogott a dologba és mosolykeltésbõl.

  • Szupertakarékos kabrió Genfben?

    Úgy néz ki, a német Loremo újabb tanulmánnyal próbálja felkelteni az érdeklõdést fejlesztés alatt álló ultrakönnyû autói iránt. Március elején, a Genfi Autószalonon tervezik bemutatni a vázlaton látható nyitott változatot, amely a merevtetõs LS-hez hasonlóan csupán 2-3 liter üzemanyagot fogyasztana 100 km-en, vagy még annyit sem, ha a Loremo által beígért elektromos hajtásláncot kapná. A vázlat alapján úgy néz ki, hogy a kabrióba...

  • BMW és Fiat kooperáció

    Nem még csak pletykákat hallhattunk a lehetséges megállapodásról, de azóta a hivatalos bejelentésre is sor került: a BMW és a Fiat csoport vezetése aláírt egy szándéknyilatkozatot a jövõbeli kooperációról.

    A felek egyelõre elég óvatosan nyilatkoztak, így viszonylag kevés részlet derült ki a hivatalos közleménybõl az együttmûködés természetével kapcsolatban. Ugyanakkor annyit azért eláryultak, hogy több különbözõ területen is lehetségesnek tartják a közös munkát.

  • A Porsche arab kezekbe kerül?

    A katari Al-Arab napilap szerint a miniállam a többségi tulajdonában lévõ Abu Dhabin keresztül német autógyártókban, köztük a Porschékban szerezne jelentõs tulajdonrészt.

    A zuffenhauseni márkába történõ bevásárlás már a második ilyen lenne egy hónapon belül, az arabok ugyanis az Aabar Investment PJSC-n keresztül márciusban 2,72 milliárd dollárt fektettek a Daimlerbe.

  • Bemutatták a 'kecskeméti Mercedes' elsõ tanulmánymodelljét

    Detroit - Bemutatta a detroiti autószalonon a Mercedes a környezetbarát BlueZERO tanulmányautó-sorozatot, amely a Magyarországon gyártani tervezett Mercedes-modellek alapja lehet.

    A vasárnap megnyílt kiállításon a tanulmányautó három típusát mutatták be. Közös vonásuk, hogy elektromos motorral mûködnek. A BlueZERO E-Cell villamos motorját lítium-ion akkumulátorok táplálják, egy feltöltéssel 200 kilométert képes megtenni.

  • Kútba esik a magyar Mercedes gyár felépítésének terve?

    Elképzelhetı, hogy kútba esik a magyar Mercedes gyár felépítésének terve, ha a Daimler vezetése megveszi a Corsát gyártó eisenachi üzemet.

    A Mercedes eddig azt tervezte, hogy Magyarországon épít fel egy új, olcsón üzemeltethetı gyárat, ahol az A osztály utódja készülne. Ez mintegy 800 millió eurójába kerül a Daimler csoportnak: a semmibıl fel kell építeni az új gyárat, és be kell tanítani a dolgozókat, hogy 2012-ben beindulhasson a gyártás.

  • A bio-üzemanyagok második generációja - Felcím: Etanol cellulózból

    Az alacsony értékû anyagok, például a fû és a kukoricapelyva etanollá alakításának gazdaságos módszerét nagy erõkkel kutatják. A jövõben ezek az anyagok váltanák fel Észak-Amerikában a kukoricát, az etanol fõ alapanyagát, amely a mezõgazdasági földterületek elfoglalásával szerepet játszik az emelkedõ élelmiszerárakban, és az autósokat versenyezteti az éhes emberekkel.

  • Óriási büntetés a biztosítóknak és alkuszcégeknek!

    Nem változtatott a Fõvárosi Bíróság döntésén a Fõvárosi Ítélõtábla, így összesen 6,8 milliárd forintos büntetést kell befizetnie biztosítóknak és alkuszcégeknek, mert korábban megegyeztek az autójavítási díjakról.

    Elutasította a Fõvárosi Ítélõtábla azon cégek keresetét, amelyekre kartellezés miatt még januárban szabott ki óriási összegû büntetést a Fõvárosi Bíróság. Ez azt jelenti, hogy a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jogszerûen büntette versenykorlátozó magatartásért a cégeket és rótt ki rájuk összesen 6,8 milliárd forint bírságot.