rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • A legtöbb hazai autón 5 évnél régebbi gumi van

  • Share on Tumblr

    Az idei télen a vártnál többen, közel 90 százaléknyian váltottak téli gumira az autósok. Az abroncsok többsége prémium márkás, ugyanakkor 5 évnél idõsebb, amelyek a tapasztalatok szerint már korántsem biztosítanak olyan jó tapadási tulajdonságokat, mint az újabb gumik.

    Az öt Budapest környéki bevásárlóközpont parkolójában, 159, véletlenszerûen kiválasztott autót érintõ felmérés vegyes eredményt produkált. A várakozásokhoz képest feltétlenül pozitív fejlemény, hogy a szakemberek az autóknak mindössze 10,6 százalékán találtak nyári abroncsokat, a személyautók 55 százalékán prémium kategóriás gumik futottak, és az átlagos profilmélység is megfelelõ, 4,9 milliméter volt.

    Mindenképpen negatív fejlemény ugyanakkor, hogy a gumik többségének életkora a vizsgált mintán is meghaladta az öt évet.

    A használtgumi-import felfutásával sajnos az autógumik átlagéletkora is jelentõsen romlik, ami komoly biztonsági kockázatot hordoz, a téli gumik öt év után az anyag öregedése miatt jelentõsen veszítenek tapadási képességeikbõl.

    Egy korábban elvégzett teszt azt mutatta, hogy míg az új gumik 40 km/órás sebességrõl fékezve 22,3 métert tettek meg a megállásig, az öt évnél idõsebb abroncsokkal felszerelt tesztautóknak ugyanolyan sebességrõl 50-60 méterre volt szükségük a megálláshoz.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Fél évszázad után egybõl beindult egy kocsi

    Csaknem félévszázados ácsorgás után azonnal beindult egy 81 esztendõs autómatuzsálem Nagy-Britanniában.

  • A Rolls-Royce Távol-Keleten terjeszkedik

    Újabb hivatalos márkakereskedést nyitott a BMW tulajdonában álló luxusmárka. A Rolls-Royce is felismerte, hogy a világ legnépesebb és legjobban fejlõdõ országa hatalmas, még felderítésre váró piacot jelent, ráadásul a tehetõsebb kínai réteg élénken érdeklõdik az európai luxus- és sportmárkák után.

  • A Porsche 10 milliárdos hitelt vesz fel!

    A Porsche Automobil Holding SE 10 milliárd eurós hitelkeretrõl állapodott meg egy 15 bankot tömörítõ konzorciummal, amellyel ezzel megegyezõ nagyságú hitelét kívánja törleszteni a cég.

    A megállapodás 12 havi futamidõvel folyósított hitelrészletrõl szól, amelyek közül egy 6.7 milliárd eurós tétel meghosszabítható.

  • Ne szívd be a kocsi füstjét!

    Szívinfarktust kaphat, akit a dieselmotor füstje megcsapott

    Az autófüst szennyezte városi levegõben azért is gyakoribb az infarktus, mert a dieselmotorok által kibocsátott gázok fokozzák a véralvadást. Egy nemzetközi vizsgálat eredményeit az Európai Szívgyógyász Társaság folyóirata közölte.

  • Hátsó szélvédõ-légzsák a hátul ülõk védelmére

    Légzsákból sosem lehet elég - vallja a Toyota, akik a térdlégzsák után újabb szokatlan helyre készülnek lufit pakolni. Ezúttal nem máshová, mint a hátsó szélvédõ belsõ oldalához tesznek ráfutásos baleset esetén felfúvódó légzsákokat.

    Sok kritikus szerint ez egyszerû marketingfogás, hiszen az aktív fejtámla eddig is éppen elég védelmet nyújtott az itt utazóknak, a japánok szerint ugyanakkor fontos biztonsági fejlesztésrõl van szó. A hátsó szélvédõ-légzsák az iQ miniautóban debütál majd.

  • A Mercedes új kerékpárokat kínál az autók mellé!

    Régi divat már, hogy az autógyártók a tehetõsebbeknek a saját emblémáikkal ellátott kerékpárokat kínálnak négykerekûik mellé.

    Megtalálhatóak az utcai-, és terepkerékpárok is kínálatban, sõt, gyerekeknek is kínál kétkerekûeket a német gyártó.

  • A BMW csökkentette idei egész évi profit-elõrejelzését

    A luxuskategóriába is beköszöntött a szûk esztendõ. Még nem minden luxusautó-gyártónak van oka panaszra, de a német BMW autógyár pénteken a maga részérõl 507 millió eurós adózott eredményt jelentett a második negyedévrõl, 33 százalékkal kevesebbet a tavalyi második negyedévi 753 milliónál.

    Már az elsõ negyedévben is csökkent a profitja éves összehasonlításban, de akkor még csak 17 százalékkal.

    A cég csökkentette idei egész évi profit-elõrejelzését is.

  • A rekord döntésre készült a gõzhajtású autó

    Bõ két éve hallottunk elõször a BSCC csapat rekorddöntési szándékáról, de akkor még csak tervrajzokon létezett a jármûvük.

    Azóta sikerült kerékre állítani a fura szerkezetet, amely inkább valami partra vetett mini-tengeralattjáróra emlékeztet, mint autóra. A jármû nagyjából három tonnát nyom és a hossza 7,88 méter, viszont csupán egy személyes.

  • Leállások Európa-szerte az autógyárakban!

    A pénzügyi válság elérte a francia autógyártókat: a piac visszaesése miatt a Renault és a Peugeot-Citroen is átmeneti idõre hétfõn bezárta szinte valamennyi franciaországi telepét, a dolgozókat pedig "technikai munkanélküliségre" küldte. A nemzetközi pénzügyi válság a német autógyárakat is két vállra fektették.

    A Renault már pénteken bejelentette, hogy a negyedik negyedévben 20 százalékkal csökkenti a termelését, és átmenetileg bezárja üzemeit. Flins, Douai és Le Mans gyáraiban hétfõn két hétre, Sandouville, Maubeuge, Batilly és Cléon üzemeiben pedig egy hétre álltak le a munkával.

  • A Volkswagen lenyomta a Ford-ot

    Az amerikai gyártók egyre hátrébb szorulnak a rangsorban: a Toyota nemrég megelõzte a GM-et az élen, és most a Ford is megízleli, milyen, amikor egy korábban sokkal jelentéktelenebb gyártó megelõzi õket a legnagyobbak listáján.

    A VW-csoport idén eddig 7,2%-os növekedést ért el, azaz a mai napig 3,31 millió jármûvet értékesítettek, míg a 11%-os visszaesést regisztráló Ford csak 3,09 milliónál tart.

  • Vezetõ nélkül tart két autó Sanghajba Olaszországból

    Némi karosszériakár és egy huszonkét órás kényszerpihenõ az orosz határon - ez az eddigi mérlege a hónap elején Olaszországból startolt két vezetõ nélküli autónak, amelyek úticélja a sanghaji világkiállítás.

  • A világ legolcsóbb autójával versenyez a General Motors!

    Miután a GM az utóbbi másfél évtizedben hatalmas piacokat vesztett hazájában, az olcsóbb és takarékosabb autók fejlesztésében pedig több évnyi hátránya van, új területek felé nyit.

    A hírek szerint ugyanis az amerikaiak riválist kívánnak állítani a világ jelenlegi legolcsóbb autójának, a Tata Nanónak.

  • Halál egy cseh ralin

    A Zlin városának környékén rendezett hétvégi ralin halálos balesetet szenvedett egy 49 éves navigátor. A szervezõk tájékoztatása szerint az autó egy kanyarban kisodródott, majd az egyik útszéli fának csapódott. A navigátor olyan súlyos belsõ sérüléseket szenvedett, hogy a kórházban életét veszítette, a könnyebb sérüléseket szenvedett sofõrt alapos kivizsgálás után hazaengedték az orvosok.

  • Veteránautók szállták meg Budapestet

    Budapest, 2008. július 14. – A múlt hétvégén veteránautók hada szállta meg Budapestet: július 12-én a fõvárosban ért célba a Donau Masters, a Duna-menti országokat összekötõ nemzetközi oldtimer túra közel 90 autóból álló mezõnye. Az 1976. december 31. elõtt gyártott autók Ulmból, 960 km megtételét követõen érkeztek a mogyoródi Hungaroringre, ahol az átlagtartó versenyfeladatok teljesítését követõen rendõri felvezetéssel értek célba a Belgrád Alsó Rakparton. A harmadszor megrendezésre kerülõ veteránautós túra idén is összesen 10 000 euróval támogatta az útvonal során érintett országok – Németország, Ausztria, Szlovákia, Magyarország – SOS-gyermekfalvait.

  • Mitsubishi becsukja európai bázisát!

    A gyártó Japánba költözteti az eddig a Mitsubishi Motors Europe által elvégzett feladatokat, így a marketingért, az üzleti terv elkészítéséért, a termék menedzsmentért, illetve az eladásokért felelõs részleget.

    Az Amszterdam mellett található központban így nagy leépítések várhatók, az itt dolgozók 45%-a ugyanis feleslegessé vált.