rss
  • A legtöbb hazai autón 5 évnél régebbi gumi van

  • Share on Tumblr

    Az idei télen a vártnál többen, közel 90 százaléknyian váltottak téli gumira az autósok. Az abroncsok többsége prémium márkás, ugyanakkor 5 évnél idõsebb, amelyek a tapasztalatok szerint már korántsem biztosítanak olyan jó tapadási tulajdonságokat, mint az újabb gumik.

    Az öt Budapest környéki bevásárlóközpont parkolójában, 159, véletlenszerûen kiválasztott autót érintõ felmérés vegyes eredményt produkált. A várakozásokhoz képest feltétlenül pozitív fejlemény, hogy a szakemberek az autóknak mindössze 10,6 százalékán találtak nyári abroncsokat, a személyautók 55 százalékán prémium kategóriás gumik futottak, és az átlagos profilmélység is megfelelõ, 4,9 milliméter volt.

    Mindenképpen negatív fejlemény ugyanakkor, hogy a gumik többségének életkora a vizsgált mintán is meghaladta az öt évet.

    A használtgumi-import felfutásával sajnos az autógumik átlagéletkora is jelentõsen romlik, ami komoly biztonsági kockázatot hordoz, a téli gumik öt év után az anyag öregedése miatt jelentõsen veszítenek tapadási képességeikbõl.

    Egy korábban elvégzett teszt azt mutatta, hogy míg az új gumik 40 km/órás sebességrõl fékezve 22,3 métert tettek meg a megállásig, az öt évnél idõsebb abroncsokkal felszerelt tesztautóknak ugyanolyan sebességrõl 50-60 méterre volt szükségük a megálláshoz.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Még egy évtizedig lehet ittasan vezetni

    Körülbelül tíz év, mire elterjednek azok az érzékelõk, melyek automatikusan meggátolnák a kocsi indulását, ha a sofõr ittas.

  • "24 karátos" autó a teheráni utcán

    Teherán - Aranyozott autó döbbentette meg a zsúfolt teheráni utcák járókelõit. Az egymillió dollárra (219 millió Ft) értékelt iráni gyártmányú aranyozott Samand XL típusú jármûvet egy kaszpi-tengeri kikötõbe akarták szállítani, hogy eljusson orosz tulajdonosához, ám a szállító kamiont baleset érte Teheránban.

  • A tehergépkocsikat gyártó Tatra, újabb 600 alkalmazottját bocsátja el!

    Az elbocsátások a nemzetközi pénzügyi válságra hivatkozva nyáron kezdõdtek

    Egyre nagyobb gondokkal küszködik a cseh jármûipar: a tehergépkocsikat gyártó Tatra Koprivnice bejelentette, hogy január végétõl márciusig újabb 600 alkalmazottját bocsátja el.

    Az elbocsátások a nemzetközi pénzügyi válságra hivatkozva nyáron kezdõdtek. Korábban a Tatra vezetése azt közölte, hogy tavaszig összesen 820 személyt bocsátanak el. Most azonban ezt a számot 1400-re emelték. Korábban a Tatra 4400 embernek adott munkát, most ez 3000-re csökken.

  • A rendõrség három évre bérelne több mint 2000 autót

    A jelentkezõk alkalmasságának egyik fontos feltétele, hogy az elmúlt három év valamelyikében a társaság jármûbérbeadásból és flottaüzemeltetési szolgáltatásokból származó árbevételének el kellett érnie a nettó 200 millió forintot

    Az államigazgatási szervek központosított beszerzéseit koordináló Központi Szolgáltatási Fõigazgatóság tárgyalásos közbeszerzési eljárást írt ki 2100 személyautó hároméves bérletére és flottakezelésére, a rendõrség számára.

  • A Mazda is tervezi az új hibrideket!

    A Mazda fennállása óta még nem készített hibrid hajtásláncot modelljeihez, helyette inkább belsõ égésû motorjai tökéletesítésével foglalkozott.

    A Mazda3 japán bemutatóján azonban a márka ügyvezetõ alelnöke, Philip Spender bejelentette, hogy a Mazda is beáll a hibrid-gyártók közé. A japán márka a Honda és a Toyota sikereit látva nem teheti meg, hogy kimarad a környezetbarát hajtásláncok fejlesztésébõl.

  • Az Opel hibrid tervezése sok idõt vett igénybe

    Azt már korábban is megerõsítették, hogy a General Motors új hibridjét, a Chevrolet Voltot Európában is forgalmazni fogják, mégpedig Chevrolet és Opel márkajelzés alatt.

    A konnektorról is tölthetõ hibrid fejlesztése azonban a tervezettnél hosszabb idõt vesz idénybe, így a modell amerikai bemutatójával együtt az európai premier is csúszik, leghamarabb 2011-ben láthatjuk az utakon az amerikai óriáskonszern korszakalkotó hibridmeghajtású modelljét. A Volt alapokon nyugvó Opel hibrid jó árképzés esetén komoly fenyegetést jelenthet a Toyotának és a Hondának.

  • Kínai pénzbõl terjeszkedik a GM

    Az európai létszámleépítésekrõl szóló korábbi hírek után, a szentgotthárdi Opel-gyárat is üzemeltetõ General Motors (GM) ismét terjeszkedésre készül. A Wall Street Journal értesülése szerint a GM és Kína legnagyobb autógyára, a SAIC Motor Corporation ma jelentik be, hogy vegyesvállalatot alapítanak az indiai gépjármûpiac meghódítása érdekében. Az 50-50 százalékos vegyesvállalat célja, hogy közösen gyártsa és értékesítse a GM jelenleg már Indiában készülõ gépjármûveit, köztük a Chevrolet Sparkot.

  • Tovább javulnak a magyarországi közúti balesetek statisztikái

    Soha nem látott mértékben javulnak a magyarországi közúti balesetek statisztikái, adta hírül az ORFK Országos Balesetmegelõzési Bizottsága.

    2001 óta az idei esztendõ októberében könyvelhettük el a legnagyobb csökkenést, ekkor ugyanis 35 százalékkal kevesebben haltak meg az utakon, mint a tavalyi év azonos idõszakában, míg 2008 elsõ tíz hónapját nézve 21 százalékos a javulás.

  • A Lukoil felvásárolta a Jet-et!

    Hamarosan az összes magyarországi Jet benzinkút átnevezésre kerül.

    Az orosz Lukoil ugyanis nemrégiben megvásárolta a korábban Jet márnanéven mûködõ benzinkút-hálózatot.

    A harminc JET-töltõállomás átvétele után a társaság már 74 benzinkutat mûködtet Magyarországon. A szénhidrogén-tartalékokat tekintve a világ második legnagyobb magántulajdonban lévõ vállalata októberben kezdte el a korábbi JET benzinkutak átalakítását.

  • Újabb illegális autóbontókat zárt be a Zöldkommandó

    A Zöldkommandó akciósorozat keretében a hatóságok 31 autóbontó telephelyet ellenõriztek novemberben, amelyek közül kettõt azonnal bezártak - közölte a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium (KvVM).

  • A Lamborghini két hétre teljesen leállítja termelését

    Az olasz gyártó rekorderedménnyel zárta a 2008-as évet, azonban az újautó-eladások meredek zuhanása az olaszokat sem kerülte el, ezért február bégén, március elején két hétre teljesen leállítja termelését a gyár.

    A kényszerszünetet, amely körülbelül 300 dolgozót érint, már egyeztették a szakszervezettel.

  • A Pirelli bemutatta az új Winter Sottozero-t

    A mintázat interaktív mintaárkai alkalmazkodnak az õszi és téli hónapokra jellemzõ különbözõ útfelületekhez, ezáltal fokozzák ateljesítményt és a biztonságot száraz és nedves úton, jégen vagy havonegyaránt.

    A Pirelli bemutatta az európai piac számára az új Winter Sottozero második sorozatát (Winter Sottozero Serie II.).

    A legigényesebb vásárlók számára kialakított nagyteljesítményûtéli abroncs szinte "olvassa" az õszi és téli hónapokat jellemzõ útfelületeket.

  • Egy vak belga férfi sebességrekordot állított fel

    Megdöntötte a vakok sebességrekordját egy belga úriember. Luc Costermans 308 km/h-s sebességet ért el egy Lamborghini Gallardo volánja mögött, mindezt pedig nem egy kiszáradt tó medrében tette, hanem egy Dél-Franciaországi lezárt szakaszon.

  • A Porsche részvénye 11%-kal emelkedett!

    A Porsche papírok árfolyama közel 11 százalékkal emelkedett, miután tegnap a Volkswagen és a Porsche felügyelõ bizottsága is zöld utat adott a két autógyártó összeolvadásához.

    Korábban fordítva is megtörtént az eset, ugyanis a zuffenhauseniek is felnyomták a Volkswagen-részvények árát, ráadásul egy pár pillanatig a wolfsburgi konszern volt a világ legértékesebb vállalata.

  • A Corvette ZR1-es vásárlók ingyenesen biztosítanak egy vezetési tréninget Arizonában

    Igaz, hogy a General Motors jelenleg a létéért küzd, ám ez nem jelenti azt, hogy feladná tervét, miszerint minden egyes Corvette ZR1-es vásárlónak ingyenesen biztosít egy vezetési tréninget Arizonában a Bob Bondurant Iskolában, hogy a sofõrök megtanulják tökéletesen irányítani a bivalyerõs hátsókerékhajtású sportkocsit.

    A kétnapos tréning során mindent megtanítanak a tulajdonosoknak, ami ahhoz kell, hogy versenypályán is igazán gyorsak legyenek, és a cél érdekében a GM még két ZR1-est is az iskola részére bocsájtott.