rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • A Suzuki Kizashi a tengerentúlon és Európában is kudarcot vallott

  • Share on Tumblr

    A Suzuki Kizashi a tengerentúlon és Európában is kudarcot vallottNoha a Suzuki Kizashi Európában és a tengerentúlon egyaránt kudarcot vallott, a japánok még látnak fantáziát egy középkategóriás limuzinban. A nagy visszatérés előfutára a Shanghaiban bemutatott Authentics tanulmány, melynek határozott fellépése láttán aligha gondolnánk, hogy a márkakereskedőknek problémáik lesznek az értékesítéssel. Igaz, a cég felsőbb kategóriákban elkönyvelt botlásai nem is a rossz formatervezésnek, s talán még csak nem is a presztízs megítélésének voltak köszönhetőek, mint inkább az ügyetlen termékpolitika számlájára írhatóak.

    Talán erre bizonyíték, hogy a sokak számára vonzó Kizashi hazánkban is csak 2,4 literes benzinmotorral és fokozatmentes automataváltóval kapható, mely párosítás bizony rányomja a bélyegét a fogyasztásra, így rohanva szembe azokkal a vásárlói igényekkel, melyek a fenntartási és üzemeltetési költségek minimalizálását tartják szem előtt.

    Sajnos a koncepció hajtásláncáról ezúttal sem esik szó, de annyi bizonyos, hogy a gyártószalagig még józanodó típus már jövőre szériaéretté válik. A termelés Kínában folyik majd, ami egyúttal a Kizashi utódjává is kinevezhető Authentics legfőbb piaca is egyben.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Egymilliónál is több autót adott el az Audi

    Igen sikeres évet zárt 2008-ban az Audi, hiszen az égy évvel korábbi eladásokhoz képest 4,1 százalékkal több autót sikerült értékesíteniük, így 1 003 400 autóval átlépték a bûvös egymilliós határt.

    Decemberben a legtöbb autógyár jelentõs visszaeséseket volt kénytelen elkönyvelni, míg az ingolstadtiak 17,4 százalékkal több autót adtak el a korábbi év hasonló idõszakához képest.

  • A Koenigsegg is a Saab-ot akarja!

    Javában folynak a tárgyalások a Saab jelenlegi és reménybeli új tulajdonosai között, és a legutóbbi hírek szerint újabb komoly érdeklõdõ jelentkezett, méghozzá határokon belülrõl.

    A szintén svéd Koenigsegg nagy potenciált lát a gyártóban, ennek megfelelõen igencsak tetszetõs ajánlatot tett a GM-nek.

  • Amerikából érkeznek a dízel Volkswagenek

    Az Egyesült Államokban még nem olyan elterjedtek a dízelmotorok, mint Európában, de a gyártók a gázolajos erõforrások rohamos terjedésére számítanak.

    Ezt támasztja alá, hogy a Volkswagen észak-amerikai vezetõje, Stefan Jacoby egy helyi lapnak adott interjúban elárulta, a Volkswagen hamarosan dízelmotorokat fog gyártani a tennessee-i üzemében.

    Olyan tiszta üzemû dízelek lesznek ezek, amelyek megfelelnek az USA szigorú elõírásainak, és amelyeket a VW újonnan fejlesztett modelljeibe szerelnek majd.

  • Az iDrive különleges változatát kapja a Rolls-Royce

    Valamennyi gyártó elõször a legdrágább modelljébe vezeti be friss technikai megoldásait, melyek késõbb szivárognak le az alacsonyabb kategóriákba. A Rolls-Royce azonban éppen ellenkezõen csinálja: a konzervatív vásárlóközönségû luxusmárka ugyanis a várhatóan 2010-ben debütáló kisebbik modelljében mutatja be a BMW-kbõl már ismert iDrive különleges változatát.

  • Barack Obama befagyasztja az üzemanyagcellás fejlesztéseket!

    Az Egyesült Államok elnöke, Barack Obama megválasztása óta sok mindent máskép csinál mint elõdje, George Bush.

    Többek között az autóipari intézkedései is nagy port kavartak a médiában. Most az újabb bejelentése arról szólt, hogy befagyasztja az üzemanyagcellás fejlesztésekre szánt 100 millió dolláros pénzösszeget.

  • Peugeot lehet nyerni!

    Peugeot-t lehet nyerni, ha jelentkezel sofõrnek a francia márka üzemanyag-megtakarítási versenyén. Ha nem nyersz, akkor jól érezheted magad Párizsban és Genfben!

  • A kereslet gyengülése miatt több autógyártó is elhalasztja fejlesztéseit

    A kereslet gyengülése miatt több autógyártó is elhalasztja, vagy teljesen félreteszi fejlesztési terveit az Automotive News Europe beszámolója szerint. Köztük van egyebek mellett a Renault, az Opel és a BMW.

    A BMW egyelõre kivár az X7 nagy luxus-SUV tervezésével.

    A Renault például a Megane alapján készülõ új modell fejlesztési munkálatait állította le, és halasztódik a Renault Espace, valamint Vel Satis következõ generációjának tervezése is.

  • A Skoda Yeti gyártása megkezdõdött!

    Legördült az elsõ sorozatgyártásban készül Skoda Yeti a márka Kvasiny üzemében.

    Az autó összeszerelésének megkezdésével a márka ötödik új típusát is sikeresen útjára indította, ráadásul a Yetivel beléptek az egyre népszerûbb szabadidõ autók szegmensébe.

  • Csökkent a Bridgestone bevétele

    A világ vezetõ autóabroncs-gyártója, a Magyarországon is jelen levõ japán Bridgestone 30 százalékos nyereségcsökkenést volt kénytelen elkönyvelni folyó üzleti éve elsõ félévében, elsõsorban az erõsebb jen és a nyersanyagárak szárnyalása miatt: adózott eredménye 37,2 milliárd jenre (341,3 millió dollár) csökkent, az egy évvel korábbi 52,9 milliárd jenrõl.

    Eladásai 2 százalékkal, 1,641 ezer milliárd jenre (15,06 milliárd dollár) nõttek a tavalyi elsõ negyed 1,616 ezer milliárd jenes bevétele után.

  • A General Motors és a GAZ közösködik

    Amerikai és orosz kézre került az olasz VM Motori, amely elsõsorban motorok fejlesztésével és gyártásával foglalkozik.

    A General Motors és a Penske Corporation eddig is 50 százalékos tulajdonrésszel bírt az olasz manufaktúrában, ám az új kontraktus szerint a motorépítõ cég két új, 50-50 százalékos aránnyal bíró tulajdonosa a GM és a GAZ.

  • A Volvo S80-ból sportváltozat készül?

    A svéd márka az utóbbi évben több modelljébõl dobott piacra sportos külsõ és belsõ kiegészítõkkel ellátott, R-Design jelzésû modellt.

    A C30, az S40, valamint az XC90 után az S80 lehet a következõ, amelybõl Nagy-Britanniában már készítettek is egy limitált szériát, amelynek belseje az R-Design szellemében készült, a vásárlóknak pedig tetszett a speciális sorozat.

  • Lesifotó az új Ford Ka-ról

    A Ka a Fiat 500 padlólemezére épül, de külseje a Ford legfrissebb formatervezési irányvonalát követi, azaz rendkívüli módon hasonlít az új Fiestára.

    Az 500-assal mûszakilag megegyezõ Ka hajtását 1,2 és 1,4 literes benzin- és dízelmotorokra bízzák, de pletykálnak erõsebb ST, sõt RS változatokról is, ami nem túl meglepõ, hiszen az Abarth is gõzerõvel készíti elõ a kis Fiat sportváltozatait.

  • Genf 2011: Az autószalon képei

    Valószínûleg a világon most a genfi autószalon egy négyzetméterére jut a legtöbb lóerõ, újságíró és autófanatikus.

  • Egy liter üzemanyag - ezer kilométer!

    Kecskemét - Bármennyire hihetetlenül hangzik, alig egy liter üzemanyagból ezer(!) kilométeres táv megtételét tûzte ki célul a Kecskeméti Fõiskola 12 fõs csapata Megameter névre hallgató gépcsodájával a világhírû Shell Eco-marathon jármû-takarékossági versenyen Németországban.

  • Saját fejlesztésû hatfokozatú automataváltó a Hyundai Grandeur-ban

    A Grandeur-ben mutatkozik be a Hyundai saját fejlesztésû hatfokozatú automataváltója, amelyet nagy elõrelépésként harangoznak be a dél-koreaiak.

    A számok alapján ugyanakkor meg is van erre az okuk, hiszen az új váltó papíron lényegesen jobbnak tûnik elõdénél. Az ötfokozatú egységhez képest 12 kilóval könnyebb és 62 alkatrésszel kevesebb található benne, legfõbb érdeme mégis a fogyasztás.