rss
  • A Suzuki Kizashi a tengerentúlon és Európában is kudarcot vallott

  • Share on Tumblr

    A Suzuki Kizashi a tengerentúlon és Európában is kudarcot vallottNoha a Suzuki Kizashi Európában és a tengerentúlon egyaránt kudarcot vallott, a japánok még látnak fantáziát egy középkategóriás limuzinban. A nagy visszatérés előfutára a Shanghaiban bemutatott Authentics tanulmány, melynek határozott fellépése láttán aligha gondolnánk, hogy a márkakereskedőknek problémáik lesznek az értékesítéssel. Igaz, a cég felsőbb kategóriákban elkönyvelt botlásai nem is a rossz formatervezésnek, s talán még csak nem is a presztízs megítélésének voltak köszönhetőek, mint inkább az ügyetlen termékpolitika számlájára írhatóak.

    Talán erre bizonyíték, hogy a sokak számára vonzó Kizashi hazánkban is csak 2,4 literes benzinmotorral és fokozatmentes automataváltóval kapható, mely párosítás bizony rányomja a bélyegét a fogyasztásra, így rohanva szembe azokkal a vásárlói igényekkel, melyek a fenntartási és üzemeltetési költségek minimalizálását tartják szem előtt.

    Sajnos a koncepció hajtásláncáról ezúttal sem esik szó, de annyi bizonyos, hogy a gyártószalagig még józanodó típus már jövőre szériaéretté válik. A termelés Kínában folyik majd, ami egyúttal a Kizashi utódjává is kinevezhető Authentics legfőbb piaca is egyben.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Szigorítanák az autózást a svájci Zöld Párt

    A svájci Zöld Párt képviselõi egy egészen elképesztõ törvénymódosítási javaslatot nyújtottak be az autók birtoklásával és használatával kapcsolatban: ötleteik alapján gyakorlatilag az összes sportautó és terepjáró egyszerre válna használhatatlanná az országban.

  • Lázadás tanulóvezetõk ellen

    Fellázadt a tanulóvezetõk ellen egy kis városrész Londonban, mert rengeteg kárt okoznak nekik a "nebulók".

  • Takarékosabb lett a Volvo S80 és V70

    Némi trükközéssel még takarékosabbá varázsolta S80 és V70 Drive modelljeit a Volvo. Eddig 4,9 liter volt az 1,6-os, 109 lóerõs dízelmotor átlagfogyasztása, szén-dioxidból kilométerenként 129 grammot bocsátott ki.

  • Közel 10 %-kal esett az autóeladás Európában

    A gazdasági recesszió egyik leggyorsabb indikátora az autópiac, ami masszív csökkenéseket könyvelhetett el az elmúlt idõszakban szerte a világon, így Európában is.

    Bár az amerikai visszaeséshez képest nem tûnik olyan súlyosnak az európai piac zsugorodása, a szeptemberi 8,2%-os visszaesés a tavalyi év kilencedik hónapjához képest azért elég súlyosnak tûnik. Ilyen rossz autóipari szeptember 1998 óta nem volt az Európai Unió és az EFTA gazdasági régiójában, de az eddigi éves teljesítmény 4,4%-os csökkenése sem kecsegtet túl sok jóval.

  • A Porsche 10 milliárdos hitelt vesz fel!

    A Porsche Automobil Holding SE 10 milliárd eurós hitelkeretrõl állapodott meg egy 15 bankot tömörítõ konzorciummal, amellyel ezzel megegyezõ nagyságú hitelét kívánja törleszteni a cég.

    A megállapodás 12 havi futamidõvel folyósított hitelrészletrõl szól, amelyek közül egy 6.7 milliárd eurós tétel meghosszabítható.

  • Kanadától kérnek segítséget az amerikai autógyártók

    Miután a remélt 34 milliárd dolláros pénzügyi mentõcsomag helyett csupán egy 15 milliárdos gyorssegélyt kapott az Egyesült Államok kormányától a General Motors, a Ford és a Chrysler, a három detroiti óriás most a határokon átnyúlva, Kanadához fordulna további segítségért.

    Mivel a 15 milliárd dollár szerintük csupán márciusig elég, nem csoda, hogy a Ford Ontariótól kért 2 milliárdos hitelkeretet, amit elvileg akkor használnának csak fel, "ha a dolgok még rosszabbra fordulnának".

  • A Jaguar 8%-kal több autót adott el

    Gazdasági válság ide vagy oda, az utóbbi években gyengén muzsikáló Jaguar a 2008-ban az elõzõ évhez képest nyolc százalékkal több autót adott el.

    A javulás leginkább az XF bevezetésének köszönhetõ, valamint annak, hogy a gyártó modelljei igen népszerûek voltak az oroszországi és a távol-keleti piacokon is.

  • A jövõ autója agyhullámokkal vezérelhetõ!

    Talán pár év múlva elérkezhetnek a kutatások odáig, hogy ténylegesen a gondolatunkkal vezéreljük a négykerekûnket.

    A Toyota fejlesztõmérnökei elõrukkoltak egy olyan szerkezettel, amely az agyhullámokat elektromos jelekké alakítja át, és így vezérelhetõ vele bármi.

  • 3,1 milliótól megvásárolható a Kia Venga

    Februártól már hazánkban is megvásárolható a Kia kompakt egyterûje, a Venga. A magyar kéz által tervezett modell már besöpört egy dizájn díjat, és az ára sem riasztó.

    Elõször a Frankfurti Autószalonon találkozhattunk a Kia Vengával, amely a tervek szerint a koreai gyártó új sikermodellje lehet.A Cee'd három évvel ezelõtt hatalmas robbanást idézet elõ a gyártó népszerûségében, hasonló szerepkört szánnának a Vengának is.

  • Mi lesz a Magyar Suzukival?

    Az esztergomi Magyar Suzuki Zrt. elsõ féléves értékesítési eredményei a tervek szerint alakultak, azaz a nyugat-európai, valamint a környezõ országok exportpiacai - a roncsautó-prémiumoknak köszönhetõen - húzták a gyártásukat. Ennek köszönhetõen nem csökkentették a gyártási darabszámot, naponta körülbelül 850 autó gördül le a szalagról - mondta lapunknak Ruska Viktória vállalati kommunikációs vezetõ. Extra leállást nem kellett beiktatniuk, és nem is terveznek ilyet, körülbelül október végéig biztosítva van a gyártás. A november-decemberi gyártási számok alakulásáról nincsenek pontos terveik, a prognózisok a 2010. évi elõzetes rendelései függvényében alakulnak majd.

  • Nem kell senkinek a Saab!

    A General Motors a kongresszusi áthidaló hitel hatására kénytelen jelentõsen átalakítani márkapolitikáját és modellkínálatát, így többek között felmerült a Saab eladása is.

    Azonban nincs komoly vételi szándékkal rendelkezõ érdeklõ a láthatáron, de hasonló a helyzet a Hummer esetében is.

  • 10 év garanciát ad a Saab az új kocsikra

    A helyzet fokozódik: az Alfa Romeo nemrég duplázta meg az autóira vállalt garanciát, így a minõség benyomását régen sugalló Saabnak is lépnie kellett. Most már 10 évig, vagy 200 000 kilométerig vállalt gyári garanciát is kaphatunk. A svéd autógyártó sem várt sokáig az Alfa bejelentése után: a kétéves alapgaranciához mostantól automatikusan hozzácsapja a tizenkét hónapos csatolt garanciát is.

  • Szigorodik a matrica-ellenõrzés

    Az eddigi 56 fõ és 13 autó helyett 2009. január 1-jétõl mintegy 300 emberrel és 60 jármûvel ellenõrzik majd az úthasználati díj befizetését - jelentette be Lovas Károly Róbert, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) fõigazgatója szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.

    Az autósokat az NKH nevével ellátott, narancssárga mellényt viselõ ellenõrök tárcsákkal állítják majd meg, akik visszatartási joggal is rendelkeznek, azaz a pótdíj befizetéséig megtilthatják a jármû továbbközlekedését, ismertette a fõbb változásokat a fõigazgató.

  • A brit Ginetta Cars elektromos sportautót fejleszt

    A Tesla Motors igazi lavinát indított el elektromos roadsterével, ugyanis a gyártók sorra jelentik be, hogy fejlesztik elektromos modelljüket.

    A brit Ginetta Cars, amely ötven éve gyárt sportautókat közútra és a versenypályákra, is fejleszti saját elektromos sportmodelljét, amely a G50 technikáján alapszik majd. A tervek szerint a tisztán elektromos hajtáslánc egy feltöltéssel 400 km megtételére lesz képes, míg az autó maximális sebessége 193 km/h lesz.

  • 2009-tól fizetni kell az EVA-soknak a cégautóadót

    2009-tõl nem tartalmazza a cégautóadót az eva, ezért az e körbe tartozó vállalkozások sem mentesülnek a fizetése alól.

    A nem elektromos motorral hajtott cégautók után akkor kell cégautóadót fizetni, ha azokra költséget számoltak el, mivel az egyszerûsített vállalkozói adó jövõ évtõl nem tartalmazza a cégautóadót, az e körbe tartozó vállalkozások sem mentesülnek a fizetése alól - mondta az MTI-nek Zara László adótanácsadó szerdán.