rss
  • A Suzuki Kizashi a tengerentúlon és Európában is kudarcot vallott

  • Share on Tumblr

    A Suzuki Kizashi a tengerentúlon és Európában is kudarcot vallottNoha a Suzuki Kizashi Európában és a tengerentúlon egyaránt kudarcot vallott, a japánok még látnak fantáziát egy középkategóriás limuzinban. A nagy visszatérés előfutára a Shanghaiban bemutatott Authentics tanulmány, melynek határozott fellépése láttán aligha gondolnánk, hogy a márkakereskedőknek problémáik lesznek az értékesítéssel. Igaz, a cég felsőbb kategóriákban elkönyvelt botlásai nem is a rossz formatervezésnek, s talán még csak nem is a presztízs megítélésének voltak köszönhetőek, mint inkább az ügyetlen termékpolitika számlájára írhatóak.

    Talán erre bizonyíték, hogy a sokak számára vonzó Kizashi hazánkban is csak 2,4 literes benzinmotorral és fokozatmentes automataváltóval kapható, mely párosítás bizony rányomja a bélyegét a fogyasztásra, így rohanva szembe azokkal a vásárlói igényekkel, melyek a fenntartási és üzemeltetési költségek minimalizálását tartják szem előtt.

    Sajnos a koncepció hajtásláncáról ezúttal sem esik szó, de annyi bizonyos, hogy a gyártószalagig még józanodó típus már jövőre szériaéretté válik. A termelés Kínában folyik majd, ami egyúttal a Kizashi utódjává is kinevezhető Authentics legfőbb piaca is egyben.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Hatalmas eladási visszaesés Amerikában

    A bank- és hitelpiaci válsággal indokolják az elemzõk, hogy az autóeladások az Egyesült Államokban szeptemberben több mint negyedükkel(27 százalékkal) maradtak el az egy évvel korábbitól.

    Az év megelõzõ része is romló piacot mutatott: 2007. azonos idõszakához képest a kilenc havi idei csökkenés csaknem 13 százalékot ért el.

  • Világcsúcsot döntött egy elektromos autó

    Világcsúcsot döntött egy elektromos autóHa a hagyományos motorokat gyártó lobbi meg nem akadályozza, áttörést következhet be az autópiacon - az elektromos autók javára. Sorra jelennek meg a nagy gyártók elektromos autói, mint írtuk, a Tesla jóvoltából megoldódhat az akkumulátorok gyors töltése, s minden jel szerint szétfoszlik a villanykocsik lassúságának mítosza is. Az új világrekordot egy pillekönnyű elektromos autó, a Drayson Racing Technologies Lola B12 69/EV elnevezésű járműve állította fel. A Yorkshire-i versenypályán az autó végsebessége elérte a 204,2 mérföldet (328,6 km/óra).

  • Tovább javulnak a magyarországi közúti balesetek statisztikái

    Soha nem látott mértékben javulnak a magyarországi közúti balesetek statisztikái, adta hírül az ORFK Országos Balesetmegelõzési Bizottsága.

    2001 óta az idei esztendõ októberében könyvelhettük el a legnagyobb csökkenést, ekkor ugyanis 35 százalékkal kevesebben haltak meg az utakon, mint a tavalyi év azonos idõszakában, míg 2008 elsõ tíz hónapját nézve 21 százalékos a javulás.

  • Új 2010-es V6-os és V8-as technika a Mercedesnél - Nézzük mit is tudnak!

    Újonnan fejlesztett V6-os és V8-as motorjaival bizonyítja a Mercedes-Benz, hogy van még fejlesztési potenciál a belsõégésû hajtómûben – ez is lehet egy sajátos „zöld vonal”, nem csak az alternatív hajtás.

  • Feltörõ Hyundai

    A Hyundai októberben 26 194 darab eladott gépkocsival 31,9 százalékos növekedést ért el Európában. Idén eddig 287 381 autót értékesített a Hyundai, 24,2 százalékkal növelte eladásait egy olyan piacon, amely ugyanezen idõszak alatt 5 százaléknyit zsugorodott. A koreai márka október végére az európai újautó-eladások 2,4 százalékát tudhatta magáénak - 2008 októberében 1,8 százalékot mértek.

  • Változtatna az autóbehozatalon az ombudsman

    Bár az ombudsman fellépése nyomán egyszerûsödött, de még mindig bonyolult az Unióból származó használt kocsik forgalomba helyezése. Szabó Máté szerint további egyszerûsítésre volna szükség.

  • AG Excalibur Shark - a gazdagok kocsija

    Akár nagyra növesztett kínai játékautónak is nézhetnénk a vörös kupét, pedig ez valaha a legszebb Mercedes volt.

  • Svájcban mutatják be a Rolls Royce RR4-et

    Miután szedán, kupé és kabrióváltozatokkal teljessé tették a Phantom sorozatot, a Rolls-Royce most második modellje elõkészítésével van elfoglalva.

    Az egyelõre RR4-nek nevezett modellt várhatóan bemutatják a jövõ márciusi Genfi Autószalonon.

    A 7-es BMW átalakított padlólemezére épített modell közvetlen ellenfele a Bentley Continental lesz, és várhatóan idõvel ebbõl is készül kétajtós és nyitott változat.

  • A Mecedes jelenti: 'Minden ötödik eladott model hibrid lesz!'

    A német gyártó nem kis önbizalomra utaló módon azt ígéri, 2015-re minden ötödik eladott csillagos márka hibrid lesz. A becslés a villanyos autók kedvezõ jogi helyzetén (adókedvezmények Európában), a tartósan magas üzemanyagárakon és a megváltozott vásárlói szokásokon alapszik. Ennek eléréséhez azonban széles hibrid paletta is kell, amit 2009-ben kezdenek el kiépíteni.

  • Közösen fejlesztés - elektromos autót készít a Toyota és a Tesla 2010-ben

    A Toyota együttmûködésre lép az amerikai Tesla Motors vállalattal az amerikai piacra szánt elektromos autók fejlesztésére és gyártására. A Daimler már korábban lépett.

  • Az AMG 175 szalon megnyitását tervezi

    Egyre szigorodó környezetvédelmi szabályok ide, mélyülõ gazdasági válság oda; a Mercedes gyári tuningmûhelyének számító AMG 175 szalon megnyitását tervezi 2009-ben.

    A csúcsmodellek fejlesztését végzõ cég vezetõje elmondta, hogy jelenleg 15 ország szerepel a terveik között, és elsõsorban az olyan hatalmas piacokra koncentrálnak, mint az Egyesült Államok, Japán, Németország és Kína.

  • Ökorali: minimális benzinnel Párizsból Genfbe

    Ökoralit szervez egy francia autógyártó. A cél: minél kevesebb benzinnel eljutni Párizsból Genfbe.

  • A Volkswagen döntése szerint véget érhet a Porsche Cayenne és a Panamera pályafutása

    Egy hírek szerint a Volkswagen döntése szerint hamarosan véget érhet a Porsche Cayenne és a Panamera pályafutása.

    A legújabb híresztelések szerint az SUV második generációját már be sem mutatják, míg a négyajtós modell 5-6 év múlva tûnhet el a kínálatból, pedig még el sem dõlt, hogy sikeres vagy nem a legújabb Porsche. A feltételezés szerint azért jutottak ilyen álláspontra a konszern vezetõi, hogy az Audi modelljeinek ne kelljen a vállalaton belül is kõkemény konkurenciával megküzdeniük.

  • Robotok parkolják az autókat Budapesten

    Robotok parkolják az autókat Budapesten. Átadták a belvárosában Európa elsõ robottechnológiával mûködõ parkolóházát. A rendszer mûködtetéséhez emberi erõforrást nem igényel, teljesen automatikus.

    A méhkasra hasonlító épület tíz szintjére Koreában gyártott robotok pakolják be az autókat. Az épületben összesen 340 gépjármû fér el és az üzemeltetõ társaság szerint legfeljebb harminc másodperc lesz egy autó ki és beparkolása.

  • 65 év után veszteséges a Toyota éves mérlege?

    Japán sajtóhírek szerint elképzelhetõ, hogy 65 év után elõször negatívba fordulhat a japán gyártó pénzügyi mérlege a 2008-2009-es pénzügyi év végére.

    Ahogy az autóipar egésze, a Toyota is az õsz folyamán kezdte megérezni a hitelválság hatásait, így az április elsejével kezdõdõ pénzügyi év elsõ felében még masszív nyereséget termelt a cég: áprilistól szeptemberig mintegy 6,6 milliárd dollárnyi profitot termelt a vállalat, bár ez az összeg is mintegy 75%-os csökkenést jelent 2007-hez képest.