rss
  • Elérte a 40 milliós darabszámot a Corolla

  • Share on Tumblr

    Elérte a 40 milliós darabszámot a CorollaNincs egyetlen olyan autó sem a világon, amelyet változatlan néven olyan mennyiségben gyártottak volna, mint a Toyota Corollát. Olyan, mintha Corollákból állna Lengyelország lakossága. Ugyanis elérte e 40 milliós darabszámot a Az igazán ritka eseményt kellő módon ünnepli majd meg a japán márka, most két reklámmal vezetik fel az eseményt. Az egyik a legújabb Corolla reklámfilmje, másik pedig inkább egy szakmai visszatekintés. A modellt 1966 novemberében mutatták be és a kitűzött cél évi 240.000 darab volt.

    Mára ez a szám közel megötszöröződött és 1,1 millió Corollát gyártanak.

    A világ autógyártásában jelenleg a Volkswagen Golf (30 millió), a Ford F-series pick up (34 millió), amelynek némi esélye van elérni a Toyota Corolla elképesztő rekordját.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Mexikóba menekül a Nissan

    Miután a japán gyártó nyilvánosságra hozta, hogy a 2008-as üzleti évet az újautó-eladások visszaesése és a szárnyaló jen miatt három milliárd dolláros veszteséggel zárja, rohamléptékben kezdte el átszervezni a gyártást.

    Amellett, hogy a cég elküldi alkalmazottainak tíz százalékát, és elhalasztja több új modell bemutatását, már a japán gyárakat kezdik leszerelni, hogy a termelést külföldre telepítsék.

  • Megfontolás alatt a Wartburg feltámadása!

    Amerikai lapértesülések szerint az Opel vezetõsége a vállalat rossz anyagi helyzete ellenére azt tervezi, hogy feléleszti a Wartburg márkanevet. A hír szerint a Wartburg a Dacia mintájára egy olcsó márka lenne, elsõ autójuk ára 7000 euró körül lehet Németországban.

    A Renault-nak a Daciával az utóbbi években elért sikertörténete megihlette az Opel vezetõségét is, az amerikai Ward's Auto World autóipari elemzõ cég értesülései szerint ugyanis a rüsselsheimi gyártó vezetõsége komolyan fontolgatja a volt szocialista márka feltámasztását.

  • Az Alfánál elkezdték az új hathengeres motorcsalád fejlesztését

    Nem egészen három éve, hogy leállították a klasszikus Alfa V6-os gyártását. Azóta az olasz márka a General Motors hathengereseit használja - igaz, alaposan átdolgozott hengerfejekkel, és szívó-, illetve kipufogórendszerrel -, de ennek a motornak nincs hosszabb távú jövõje.

    A GM és a Fiat csoport közti együttmûködés felbomlása óta ugyanis kétséges, hogy tovább tudják-e fejleszteni a félvér hathengerest, viszont az Alfa Romeo erõsebb modelljeibe kisebb hengerszámú motor aligha kerülhet.

  • 40 ezer Q5-öt hív vissza az Audi

    Hibás légzsákborítások kerültek 40 ezer Q5-be, az Audi már megkezdte az érintett modellek visszahívását. 2008 decembere és 2009 májusa között készült a hibás széria, a javítás a tulajdonosok számára díjmentes.

  • Benzinkutak épülnek az M7-es autópályán

    Ugyan már jó ideje végig autópályán juthatunk el Horvátországig, az M7-es új szakaszait korántsem látták el megfelelõ módon benzinkutakkal, így aki az Adriára készült, a Balatonon érdemes volt alaposan feltankolnia.

  • Kezdõ jogsi a fiataloknak?

    Évente akár kétszáz emberéletet lehetne megmenteni - és további 14 ezer sérülést elkerülni - azzal, ha drasztikusan korlátoznák a kezdõ vezetõk jogosítványának érvényességét, állítják kutatók.

  • A Ford-nak elég pénze van, nincs szüksége állami kölcsönre!

    Az amerikai Ford autógyárnak elég pénze van átalakítási programja finanszírozására, és nincs szüksége állami kölcsönre, mondta a Ford Motor Co. vezérigazgatója a hét végén az amerikai autókereskedõk szövetségének New Orleans-i értekezletén.

    A Ford fõ versenytársai, a General Motors és a Chrysler számára decemberben 17,4 milliárd dollár állami kölcsönt hagyott jóvá az elõzõ amerikai kormányzat. A Ford is kérte 9 milliárd dollárnyi hitellehetõség készenlétben tartását a kormánytól. Erre a kérésre Washingtonban még nem válaszoltak hivatalos formában, de a Ford nem is kért eddig konkrét kölcsönt.

  • Hétszemélyes Peugeot 3008-as is lesz

    Habár egyelõre még csak képeken láthattuk a Peugeot legújabb modelljét, kémfotósok már az újabb változatról beszélnek.

    A múlt héten bejelentett 3008-asnak ugyanis a hírek szerint készül a hétszemélyes változata is. Ez - a Nissan Qashqai+2 mintájára - a jelenleginél hosszabb tengelytávval készülne, a formai változtatások pedig leginkább az egyterû hátulját érintenék.

  • Lázadás tanulóvezetõk ellen

    Fellázadt a tanulóvezetõk ellen egy kis városrész Londonban, mert rengeteg kárt okoznak nekik a "nebulók".

  • Villamos hajtású Miniket gyárt a BMW

    Úgy néz ki, egyelõre csak 500 példány készül a Mini tisztán villamos hajtású változatából, és ezek is csak Kaliforniában közlekedhetnek majd.

    A BMW állítólag így igyekszik eleget tenni annak a késõbb hatályba lépõ rendeletnek, amely szerint minden autógyártónak kötelezõ lenne null-emissziós autókat forgalomba állítania, ha továbbra is forgalmazni szeretné termékeit az államban.

  • 2011 januárától módosult a KRESZ. Íme a változások!

    A nehéz tehergépkocsik közlekedésének korlátozásáról szóló 190/2008. (VII. 29.) Korm. rendelet, valamint a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (a továbbiakban: KRESZ) módosításáról szóló 280/2010. (XII. 15.) Korm. rendelet 2011. január 1-jei hatállyal módosította – többek között – a KRESZ 37. §-át, melyet a következõ (6) és (7) bekezdéssel egészített ki.

  • Folyik az üzemanyag a Suzuki Altóból

    Százezres visszahívást jelentett be az indiai Maruti Suzuki, az akcióban az Alto és testvérmodellje, a Nissan Pixo érintett.

    India vezetõ autógyártója a japán Suzuki többségi tulajdonában álló Maruti Suzuki, mely most százezer kisautó visszahívására kényszerült. Ázsiában A-Starként ismerik az Európában Altóként forgalmazott apróságot, amelynek testvérmodellje, a Nissan Pixo is érintett.

  • 640 jogosítvány ugrott novemberben!

    Összesen ötvenezer jármûvezetõt ellenõriztek a novemberre meghirdetett akcióban a rendõrök, az õszi-téli átállással kapcsolatos közúti razzia során összesen 640 jogosítványt vettek el, és közel 1200 forgalmi engedélyt vontak be.

    A fokozott ellenõrzés célja az volt, hogy megbizonyosodjanak róla, felkészültek-e az autósok az õszi-téli idõszakkal járó megváltozott idõjárási körülményekre, de egyéb tényezõket is vizsgáltak.

  • Hivatalosan is visszahívták a Toyota Priust

    Hivatalos közleményben jelentette be a Toyota, hogy globális visszahívási akciót hirdet a Priusra és a Lexus HS 250h hibridre. Összesen 437 ezer autó érintett.

    Napok óta arról cikkeznek a lapok, hogy a Toyota bármikor bejelentheti a Prius-visszahívást egy esetleges fékhiba miatt - kedden meg is történt. Már korábban elismerte a japán gyár egy szoftverhiba létezését, a visszahívás kihirdetésével viszont várt. Mint kiderült, azért, mert a Lexus is érintetté vált.

  • A Toyota vezetõségének a 40%-át küldik el vagy helyezik át!

    A legújabb, hatalmas veszteségrõl szóló pénzügyi jelentés után drasztikus változtatásokra szánta el magát a Toyota vezetõsége.

    A Financial Times értesülései szerint a tulajdonos Toyota Motor Corporation a márka vezetõségének 40%-át lecseréli. Következõ hónaptól Akio Toyoda, a márka alapítójának unokája lesz az igazgató, kinevezését a részvényesek június 23-án esedékes ülésén jelentik be.