rss
  • Elérte a 40 milliós darabszámot a Corolla

  • Share on Tumblr

    Elérte a 40 milliós darabszámot a CorollaNincs egyetlen olyan autó sem a világon, amelyet változatlan néven olyan mennyiségben gyártottak volna, mint a Toyota Corollát. Olyan, mintha Corollákból állna Lengyelország lakossága. Ugyanis elérte e 40 milliós darabszámot a Az igazán ritka eseményt kellő módon ünnepli majd meg a japán márka, most két reklámmal vezetik fel az eseményt. Az egyik a legújabb Corolla reklámfilmje, másik pedig inkább egy szakmai visszatekintés. A modellt 1966 novemberében mutatták be és a kitűzött cél évi 240.000 darab volt.

    Mára ez a szám közel megötszöröződött és 1,1 millió Corollát gyártanak.

    A világ autógyártásában jelenleg a Volkswagen Golf (30 millió), a Ford F-series pick up (34 millió), amelynek némi esélye van elérni a Toyota Corolla elképesztő rekordját.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Nehéz elhinni, de igaz: autózás helyett inkább buszoznak az amerikaiak

    New York - Inkább buszra pattan, mint a volán mögé ül számos amerikai - mutatta ki egy friss kutatás az Egyesült Államokban.

    2007 utolsó hónapjai és 2008 között majdnem 10 százalékkal - több mint 40 éves csúcs - növekedett a távolsági buszok forgalma az Egyesült Államokban. "Számos oka van a buszforgalom megnövekedésének, az elsõdleges tényezõ azonban az utóbbi évek nagyfokú benzin-áremelkedése" - mondta a felmérés vezetõje, Joseph Schwieterman közigazgatási szakértõ, a Chaddick Intézet igazgatója."

  • Sok tragédia oka a gyorshajtás!

    Európa más országaihoz hasonlóan Magyarországon is a sebességtúllépés a legfõbb baleseti ok, szerepe kiemelt a közúti tragédiában.

    A halálos kimenetelû baleseteknek évek óta kb. 40%-a vezethetõ vissza a gyorshajtásra.

  • Új TSB Eco Disc fékszerkezettel ellátott futómûvek

    A BPW Wiehl megkezdte az új TSB Eco Disc fékszerkezettel ellátott futómûvek sorozat bevezetését. Az anyavállalat felfutását segítve a BPW-Hungária felkészült, és szintén megkezdte az új típusok gyártását.

  • Toyota iQ-ból hibrid?

    Könnyen elképzelhetõ, hogy az iQ-ból is készít hibrid változatot a Toyota.

    A jövõre érkezõ miniautó legújabb változatában az egyliteres helyett csupán egy feleekkora lökettérfogatú benzinmotort kapna, az így kiesõ teljesítményt pótolná a villanymotor.

    A hibrid iQ akkumulátorait - a következõ generációs Priuséhoz hasonlóan - akár hálózatról is fel lehetne tölteni.

  • A nõi sofõrök többet szitkozódnak vezetés közben

    A volán mögött ülõ nõk fele használ obszcén szavakat vezetés közben a férfiak 40 százalékos arányával szemben. A sofõrök dühét legtöbb esetben a navigációs rendszerek váltják ki.

  • Üzemleállás a Dacia gyárban!

    A Renault romániai leányvállalata a Dacia januárban újabb két hétre leállítja a termelését a kereslet nagymértékû visszaesése miatt - közölte a vállalat vezetése a román Mediafax hírügynökséggel.

    Az üzemleállás január 26-án veszi kezdetét. A Dacia egy hónapos munkaszünetet követõen most hétfõn kezdte meg ismét a termelést.

  • Új márkanév a BMW-tõl

    Nem lesz semmiféle Isetta, ennél németesebben oldották meg az almárka-kérdést a BMW-nél. Környezetbarát modelljeik a számkódjuk elé egy-egy i betût kapnak.

  • Frank Stephenson formatervezõ a McLaren-nél

    Stephenson napjaink egyik legjobb nevû autóipari formatervezõje. Hírnevet a BMW-nél szerzett magának: az X5-ös, és az új Mini elsõ generációjának tervezését irányította. Innen 2002-ben a Fiathoz igazolt, ahol részt vett az 500-as és a Bravo végleges formájának kidolgozásában, majd az Alfa Mi.To megtervezésébe is besegített. Meglepetésként hatott, amikor tavasszal bejelentette, hogy távozik az olasz vállalatóriástól, de az új kihívást ismerve egyáltalán nem csodálkozunk: a McLarennek sportkocsit tervezni kivételes lehetõség.

  • 640 jogosítvány ugrott novemberben!

    Összesen ötvenezer jármûvezetõt ellenõriztek a novemberre meghirdetett akcióban a rendõrök, az õszi-téli átállással kapcsolatos közúti razzia során összesen 640 jogosítványt vettek el, és közel 1200 forgalmi engedélyt vontak be.

    A fokozott ellenõrzés célja az volt, hogy megbizonyosodjanak róla, felkészültek-e az autósok az õszi-téli idõszakkal járó megváltozott idõjárási körülményekre, de egyéb tényezõket is vizsgáltak.

  • Amerikában is forgalmazzák a Fiat 500C-t!

    A Chrysler-Fiat szövetségnek is köszönhetõen az olasz márka bejelentette, hogy a jövõben megindítja legkisebb modellje kabrió változatának, az 500C-nek tengerentúli forgalmazását.

    A legkisebb olasz egyesült államokbeli értékesítése 2011 júliusában kezdõdhet. A nyitott kisautó nem egy hétköznapi kabrió formáját követi: tetõszerkezete megmaradt, csupán egy elhúzható vászontetõt kap, amely háromféle különbözõ színben lesz rendelhetõ.

  • 25%-os dolgozói elbocsájtás a Chrysler-nél

    A különbözõ felvásárlási tárgyalások, a bejelentett rekordveszteség és az utóbbi idõk legrosszabb eladási adatai jelzik, hogy a Chrysler igen rossz helyzetben van manapság. Ehhez képest már nem is olyan meglepõ az amerikai gyártó fõnökének, Bob Nardellinek bejelentése, hogy a cégnek hamarosan dolgozói 25%-ától kell megválnia.

  • Nyugdíjba megy a Lotus vezérigazgatója Mike Kimberley

    Közel negyvenévnyi munka után feláll vezetõ székébõl a Lotus vezérigazgatója Mike Kimberley, aki 2006 óta a gyár elsõ embere.

    Azért döntött így a norfolki manufaktúra vezetõje, mert az orvosa azt tanácsolta, ha fel akar gyógyulni súlyos hátproblémájából, akkor hagyjon fel a munkájával.

  • Nem forgalmaz több személyautót az Isuzu az Egyesült Államokban

    Nem forgalmaz több személyautót az Egyesült Államokban az Isuzu. A japán márka az eladások rohamos csökkenése miatt döntött úgy, hogy január 31. után már csak az N-Series teherautót forgalmazza, az Ascender szabadidõs terepjárót és i-Series pick-upot nem.

  • A General Motors megszûntette a Cadillac BLS gyártását!

    A General Motors megszûntette a Cadillac BLS gyártását, amely eddig a Saab svédországi üzemében folyt.

    Az amerikai márka legkisebb szedánját kifejezettem az európai piacnak szánták, ám a BLS nem jelentett komoly konkurenciát az Audi A4-nek, a 3-as BMW-nek vagy éppen a Mercedes C-osztálynak.

  • Félnek az emberek új autót venni

    Közel 15 százalékkal kevesebben vásároltak autót idén, mint tavaly októberben. A bizonytalan gazdasági helyzetben eddig az Opel vesztette el a legtöbb vevõt, az izlandi autóeladások pedig egy év alatt több mint 85 százalékkal csökkentek.

    Immáron hatodik hónapja tart az európai autóeladások mélyrepülése, az októberi adatok azonban minden eddigi negatív rekordot felülmúltak - tudta meg az A5.hu a JATO Dynamics-tõl. A világ vezetõ autóipari adatszolgáltatójának közlése szerint októberben 14,7 százalékkal kevesebb autót adtak el, mint a tavalyi év azonos hónapjában.