rss
  • Elérte a 40 milliós darabszámot a Corolla

  • Share on Tumblr

    Elérte a 40 milliós darabszámot a CorollaNincs egyetlen olyan autó sem a világon, amelyet változatlan néven olyan mennyiségben gyártottak volna, mint a Toyota Corollát. Olyan, mintha Corollákból állna Lengyelország lakossága. Ugyanis elérte e 40 milliós darabszámot a Az igazán ritka eseményt kellő módon ünnepli majd meg a japán márka, most két reklámmal vezetik fel az eseményt. Az egyik a legújabb Corolla reklámfilmje, másik pedig inkább egy szakmai visszatekintés. A modellt 1966 novemberében mutatták be és a kitűzött cél évi 240.000 darab volt.

    Mára ez a szám közel megötszöröződött és 1,1 millió Corollát gyártanak.

    A világ autógyártásában jelenleg a Volkswagen Golf (30 millió), a Ford F-series pick up (34 millió), amelynek némi esélye van elérni a Toyota Corolla elképesztő rekordját.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Káosz az autóipari cégeknél

    A Toyota üzemi eredménye a csökkenõ kereslet miatt mintegy 40 százalékkal 10,3 milliárd jenre (9,4 milliárd euróra) eshet a folyó pénzügyi évében

    A fékek behúzására kényszerülnek a vezetõ autóipari cégek a nemzetközi pénzügyi válság következtében.

    A Toyota üzemi eredménye a csökkenõ kereslet miatt mintegy 40 százalékkal 1,3 billió jenre (9,4 milliárd euróra) eshet a folyó pénzügyi évében, és ezzel jelentõsen elmarad a tervezett 1,6 billió jenes eredménytõl, írta a Nikkei címû gazdasági napilap.

  • DVD-filmet nézett vezetés közben egy francia gyorshajtó

    Párizs, 2008. június 18., szerda (MTI/dpa/AFP) - DVD-filmet nézett egy fiatal francia autóvezetõ, miközben óránként 200 kilométeres sebességgel száguldott az autópályán.

  • Egy liter üzemanyag - ezer kilométer!

    Kecskemét - Bármennyire hihetetlenül hangzik, alig egy liter üzemanyagból ezer(!) kilométeres táv megtételét tûzte ki célul a Kecskeméti Fõiskola 12 fõs csapata Megameter névre hallgató gépcsodájával a világhírû Shell Eco-marathon jármû-takarékossági versenyen Németországban.

  • A Nissan vezeték nélküli töltést tervez az elektromosautójához!

    A kizárólag elektromos hajtású autók legnagyobb problémájának sokan az akkumulátorok feltöltését és az ahhoz szükséges adaptert tartják.

    A japán márka ennek kiküszöbölésén dolgozik, tervezõasztalon lévõ rendszerében ugyanis az autók telepeit elektromágneses mezõ segítségével, vezeték nélkül töltenék fel.

  • Gyõrött megkezdte az Audi Hungaria a 12 hengeres dízelmotorok sorozatgyártását

    Az Audi Hungaria megkezdte a 12 hengeres (V12) dízelmotorok sorozatgyártását Gyõrött, a világ elsõ 12 hengeres dízelmotorját elõször az Audi Q7-be építik be - tájékoztatta az Audi Hungaria Motor Kft. szerdán az MTI-t.

    Az új motorok gyártási feltételeinek megteremtéséhez 1 milliárd forintos beruházást hajtottak végre a gyõri gyárban. A V12-es motort speciálisan képzett munkatársak szerelik össze, akik a szükséges szakmai tudást az Audi neckarsulmi gyárában sajátították el.

  • Alkotmányellenes az objektív felelõsség

    A Magyar Autóklub Jogi- és Érdekvédelmi Bizottsága (MAK JÉB) elutasítja és alkotmányellenesnek tartja az objektív felelõsség bevezetni tervezett formáját - közölte a szervezet pénteken az MTI-vel.

  • Szentélyt kapott a Harley-Davidson

    Milwaukee - Múzeumot nyitott motorkerékpárjainak szombaton az idén 105. születésnapját ünneplõ Harley-Davidson cég Milwaukee-ban, a Harley-Davidsonok három épületbõl álló "szentélyében" felvonultatják szinte az összes modellt az 1903-an gyártott elsõ motorkerékpártól napjaink legmodernebb, hatsebességes Harleyjáig.

    "Sok tekintetben a Harley-Davidson története az egész Egyesült Államok történetét tükrözi. A vállalat 105 éves, átélt hanyatlásokat, válságokat, háborúkat, volt lenn és fenn...

  • Autózási veszekedések toplistája

    Az eltévedés a leggyakoribb veszekedési ok az autóban - derült ki egy brit felmérésbõl.

  • Kétmillió hibridet adott el a Toyota!

    A Toyota kínálatában 1997 van jelen hibrid autó, és a japán márka kevésbé környezetszennyezõ típusai olyan sikeresek, hogy eddig már több mint kétmillió példányt sikerült értékesíteni belõlük világszerte.

    Európában eddig több mint 200 000 alternatív meghajtású Toyota és Lexus talált gazdára, és egyre nagyobb az érdeklõdés a márka ezen modelljei iránt.

  • Az Audi A2 a tanulmányautó fázisához érkezett!

    A brit Autocar információi szerint a következõ generációs Audi A2 fejlesztése már a tanulmányautó fázisához érkezett. Az ingolstadti modell új platformra épül majd, és a gyáriak szerint több ponton eltér majd elõdjétõl.

    Az Audi 1999-ben mutatta be az A3-nál is kisebb modelljét, amely utód nélkül 2005-ben távozott az ingolstadti gyártó palettájáról. A kisebb modellek térnyelésével azonban a négykarikás márka feltámasztja a kevésbé sikeres A2-t.

  • Tegyük biztonságosabbá a gyalogátkelõhelyeket!

    Megdöbbenéssel értesültem, hogy ismét a zebrán gázolt el egy idõs asszonyt és unokáját egy kisteherautó kedden délelõtt a Városligetben. Megdöbbenéssel értesültem, hogy ismét a zebrán gázolt el egy idõs asszonyt és unokáját egy kisteherautó kedden délelõtt a Városligetben.

  • Lézer tapogató a Volvo-ban

    A Volvo XC60 a SUV-kategória egyik megteremtõje volt

  • Különdíj ellenében száguldozhatnának a nevadai gyorshajtók

    Szó szerint "gyors" ötlete támadt egy politikusnak az államkassza javítására az amerikai Nevada államban: különdíj ellenében megengedné az autósoknak, hogy száguldjanak az autópályákon.

  • 2010-es V12-es motor a Lamborghinitõl

    Tovább tökéletesítették a klasszikus koncepciót: a Murcielago utódjában már 700 lóerõt nyom a tizenkét henger.

    A Lamborghini fejlesztõcsapata állítólag az alapoktól tervezte újra a klasszikus V12-est, de az alapvetõ felépítés maradt a régi. Megtartották a 60 fokos szöget a két hengersor között – végülis így érhetõ el a tökéletesen egyenletes járás – és maradt a 6,5 literes hengerûrtartalom is, viszont minden mást átalakítottak.

  • Hivatalosan is visszahívták a Toyota Priust

    Hivatalos közleményben jelentette be a Toyota, hogy globális visszahívási akciót hirdet a Priusra és a Lexus HS 250h hibridre. Összesen 437 ezer autó érintett.

    Napok óta arról cikkeznek a lapok, hogy a Toyota bármikor bejelentheti a Prius-visszahívást egy esetleges fékhiba miatt - kedden meg is történt. Már korábban elismerte a japán gyár egy szoftverhiba létezését, a visszahívás kihirdetésével viszont várt. Mint kiderült, azért, mert a Lexus is érintetté vált.