rss
  • Agresszív köntösben az új Mazda3!

  • A Mazda végre hivatalos fotókat közölt a márciusban bemutatandó legvadabb 3-asról, az MPS-rõl. Az autó az elõzetes várakozásoknak megfelelõen agresszív köntöst kapott, fõleg a töltõlevegõ-hûtõ motorháztetõn trónoló nyílása sugallja a nem mindennapi teljesítményt.

    A japán gyártó már a tavalyi Los Angelesi Autószalonon bemutatott 3-as szedán körül hatalmas felhajtást csapott, hiszen apránként csepegtette az információkat, skicceket, álcázott és sejtelmes fotókat közölt, majd a Bolognai Autószalonon végre bemutatkozott a csapotthátú változat.

    Természetesen utoljára maradt a legvadabb MPS, amelyrõl azonban eddig szinte semmit nem lehettet tudni. A találgatásoknak és a Photoshop-grafikáknak azonban vége, némi technikai adat kíséretében végre megérkeztek az elsõ hivatalos képek is.


    Azt már a tavaly októberben készült kémfotók alapján tudni lehetett, hogy a mérnökök most nem fogták vissza magukat, hiszen a jókora hátsó szárny mellett már a motorháztetõ lélegeztetõ nyílása is jól látható volt, azonban álcázatlanul még agresszívebbnek hat az autó, fõleg a tûzpiros színben. Mindenesetre a levegõbelépõ nyílás mérete teljesen elvonja az ember figyelmét a részletekrõl, pedig a japánok átrajzolták az elsõ lökhárítót is.


    Szögletes helyett kerek ködlámpákat kapott az MPS, a nagyobb hûtõnyílásba pedig két ötszögletû ezüst betétet tettek, amelyet felül jókora szürke mûanyag betét zár le. A hátsó traktuson a szárny a legfeltûnõbb, már csak azért is, mert lyukas, és alatta a csomagtérajtón meghagyták az alapváltozat kis szárnyát is. A hátsó lökhárító szintén új, benne diffúzorra hajazó hatalmas fekete mûanyag betétet és két jókora kipufogót találunk.


    A motortérben az elõd 2,3 literes MZR turbómotorját találjuk, igaz, az átdolgozott elektronikának köszönhetõen néhány lóerõt erõsödött. A pletykák szerint 268-270 lóerõre számíthatnak a vásárlók, amit a gyártó tavalyi döntése értelmében a két elsõ keréknek kell az útra vinni, hiszen az összkerék-hajtást elvetették. Egyes hírek szerint a 3-as a Focus RS RevoKnuckle elsõ felfüggesztését kapja meg. Az MPS mellett szintén Genfben mutatkozik be a kétliteres dízellel hajtott 3-asban a gyártó i-stop rendszere, amely a start-stop automatikának hála városban 12%-kal fogyaszt kevesebbet az alapmodellnél. Az új Mazda 3 MPS forgalmazása nyáron kezdõdik.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Hyundai Genesis Coupé - 8 másodperc alatt 100-on

    Magyarországra is megérkezett 2011 júniusában a Hyundai hátsókerékhajtású kupéja, amely 210 és 303 lóerõs motorokkal, átfogó felszereltséggel és a szokásos 5 éves, kilométer-korlátozás nélküli garanciával listaáron már 9,99 millió forinttól hazavihetõ. Ezért az árért a kétliteres, 210 lóerõs turbós benzinmotorral szerelt példányt kapjuk, hatfokozatú kézi váltóval. Az egyetlen felszereltségi szintben kapható négyhengeres kiadás szinte teljes felszereltséget kap; a nagytestvér 19 colos felnijeit õ is birtokolja, viszont a részlegesen önzáró (sperr) differenciálmû, a napfénytetõ, és a bõrkárpitozás belõle kimarad.

  • A Toyota Priusból luxusváltozat is készül

    A japán gyártó hivatalosan is megerõsítette, hogy hibrid hajtású kompakt modelljébõl luxusváltozatot is készít.

    Az új Lexus modell a Prius jövõ januárra várható harmadik generációjának mûszaki alapjaira épül, mégis önálló típusnak tekinthetõ.

    Nemcsak formaterve és felszereltsége tér majd el az egyszerûbb Toyota változatétól, de úgy tudjuk, hibrid hajtáslánca is nagyobb összteljesítmény leadására lesz képes.

  • Citroen C4 Picasso - a 2010-es frissítés után

    A Citroen fényterûibõl bevezetésük óta több, mint 650 ezer kelt el. A facelift nyomán a C4 Picasso és a Grand C4 Picasso frontrészén és hátfalán is megjelenik a márka új logója, egyes változatok az elsõ lökhárítóba, a fényszórók alá beépített, nappal és éjjel is mûködõ LED fényforrásokat kapnak. A mikro-hibrid e-HDi technológia a második generációs Stop&Start technológiát az elektronikusan vezérelt manuális sebességváltóval és a HDi 110 FAP erõforrással együtt kínálja. A C4 Picasso és a Grand C4 Picasso eTouch rendszerrel is felszerelhetõ, melynek szolgáltatásai között megtaláljuk a segélyhívást, a virtuális szervizfüzetet és az Eco Driving szolgáltatást.

  • 500 lóerõvel jön az új Shelby GT350

    Az USA-beli Arizonában tegnap lerántották a leplet a legújabb Shelbyrõl. A GT350 a hasonló nevû, 1965-ös õsrõl kapta a nevét, motorházteteje alatt egy 5,0 literes, kompresszoros V8-as dolgozik, amelynek 500 lóereje az átdolgozott hátsó felfüggesztést cibálja.

    Az Arizonában található Scottsdale-ben megrendezett Barrett-Jackson aukción leplezték le tegnap este a legújabb Shelby nevet viselõ Ford Mustangot. Az autó a Ford Mustang GT változatára épül, ám a Shelbynél alaposan átdolgozták a kocsit.

  • Porsche 911 GT2 RS - utolérte vetélytársait

    Nincs többé másodhegedûs-szerep: Stuttgartban elõállították azt a 911-est, amely nyers erõben is utolérte az olasz konkurenciát. Eddig úgy nézett ki, hogy a Porsche mindig egy lépéssel a Ferrari és a Lamborghini mögött van a nagy számháborúban, ami évtizedek óta zajlik a sportkocsigyártók között. Nem valószínû, hogy bárki kihasználná, vagy akár csak megérezné a teljesítménybeli különbséget mondjuk egy 530 lóerõs Porsche 911 S Turbo és egy 620 lóerõs Ferrari 599 GTB között, de a vásárlókat mégis befolyásolják a számok.

  • Frissebb lett a Suzuki SX4

    A Suzuki megújította városi sport-crossoverét, az SX4-et. A csapott hátú változat vonzó külsõvel és a korábbinál „zöldebb" motorokkal kíván hódítani.

    A Suzuki külseje megújult, anélkül hogy radikálisan megváltoztatta volna korábbi jellegzetes arcát.

    A ferdehátúra új elsõ lökhárító és hûtõrács került, ezenkívül az autó olyan elsõ és hátsó védõlemezeket kapott, amelyek jobban dacolnak majd a zord terep- és idõjárási viszonyokkal.

  • Elia Dacia Duster - látványos darab lett

    A román Renault-származékok inkább az olcsóságukkal aratnak, mint szépségükkel, de az Elia megoldotta, hogy a Dusterbõl egész látványos tárgy váljon, ráadásul nem is túlzottan drágán.

    A német tudningcég eddig is különbözõ Renault és Dacia modellek optikai tuningjával foglalkozott – még a Logant is megpróbálták feldobni, nem rajtuk múlt, hogy kevéssé sikerült – és a Dusterben most egész jó alanyt találtak a munkájukhoz. Pedig a változtatások nem túl mélyrehatóak.

  • VW Beetle 240 lóerõs motorral

    Az újdonság a szokásokhoz híven kétliteres benzines turbómotort kap, ám a Golf vagy a Scirocco R 270 lóerõ feletti teljesítményével ellentétben itt 240 tagú ménest találunk.

    Ezzel így is kellemes pluszt kapunk az eddigi 213 lóerõs csúcsmodellhez képest, viszont ezzel nem áll meg a továbbfejlesztések sora. Az elsõkerékhajtású bogár ugyanis feszesebb futómûvet, nagyobb légbeömlõket és egyéb aerodinamikai elemeket, nagyobb fékeket valamint sportra hangolt belsõ teret is kap.

  • Búcsúzik a McLaren Mercedes

    Már nyílt titok, hogy a McLaren és a Mercedes együttmûködése végéhez közeledik, és az SLR-nek sem lesz utóda. A két cég ezért egy limitált szériával, a 722 S-sel búcsúztatja a szupersportautót 2009-ben.

    Amikor az SLR-t 2003-ban bemutatták, még nem sok ellenfele akadt az utakon a gyönyörû, a klasszikus 300 SLR vonalait öröklõ autónak.

  • 565 lóerõs Mercedes SLK

    A VATH V58 a Mercedes SLK 55 AMG alapjaira épül, csak éppen sokkal durvább.

    Ahogy a német tuningcégtõl már megszokhattuk, ezúttal is alaposan kezelésbe vették a donort, nem álltak meg a motortuningnál, a kasztninak is nekiestek. VÄTH V58 szénszálas elsõ lökhárítót és hátsó diffúzort kapott, egyedi alufelnijei 19 hüvelykesek. A fékrendszer is új, hatdugattyús fékek állítják meg a felpaprikázott SLK-t.Az 5,5 literes V8-as a VÄTH V58-ban 5,8 literesre nõtt, ráadásul kompresszort is csatlakoztattak a motorhoz.

  • Ráncfelvarrást kapott a 3-as BMW

    A BMW 3-as sorozatának kupé és kabrió kivitele megkapta a modellciklusuk felénél esedékes ráncfelvarrást.

    A formai frissítés igen óvatos lett, LED-es fényszórók, új elsõ- és hátsó lökhárító, illetve új hátsó lámpák. Ezek mentén pár millimétert nõttek az autó túlnyúlásai. A belsõ térben kipróbáltak egy új eljárást, ami során az üléseket fényvisszaverõ réteggel vonják be, így a bõrkárpit tûzõ napon sem válik perzselõen forróvá – a gyár állítása szerint így akár 20 fokkal is csökkenthetõ így az ülések hõmérséklete.

  • Ferrari 612 Scaglietti - kicsit feltuningolta a Novitec Rosso

    A Novitec Rosso kezelésbe vette a Ferrari jelenlegi csúcsmodelljét, a 612 Scagliettit. A 2+2 üléses kocsi V12-es motorját 565 lóerõsre húzták, amellyel a korántsem pehelysúlyú autó 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig 325 km/h.

    A 612 Scaglietti nem új a tuningcég kínálatában, a németek azonban most felfrissítették a típushoz kínált csomagjukat, ráadásul a mechanikai és optikai változások mellett bõvítették a kocsihoz kapható kiegészítõk kínálatát is.

  • Nyárra itt lesz az üvegtetõs kabrió

    A Renault közölte az elsõ gyári képeket az új Mégane CC-rõl. A kupékabrió továbbra is üvegtetõs lesz.

    Genfben tartja az új Mégane CC világpremierjét a Renault, ezzel tehát megújul a modellcsalád utolsó, hatodik tagja is. Az elõdhöz hasonlóan az új Mégane-ban is üvegbõl van a nyitható keménytetõ, az üvegfelület 0,47 négyzetméteres. 21 másodperc alatt nyílik a tetõ. A konkurencia egy része átállt a háromrészes nyitható tetõre, de a Renault kitart az egyszerûbb, két részbõl álló konstrukció mellett.

  • BMW X6 M - nagyot alkotott az AC Schnitzer

    A BMW X6 M gyárilag sem ártatlan kinézetét az AC Schnitzer tovább vadította. Az aacheni központú tuningcég egyelõre a külsõ és belsõ optikai csomaggal készült el, de folyamatban van a motortuning összeállítása is. Az X6 M-hez akár 23 hüvelykes felnit is kérhet a vevõ. A nagy múltra visszatekintõ AC Schnitzer az 555 lóerõs kupé-szabadidõautó teljesítményét biztosan 600 lóerõ fölé srófolja majd, ezt az értéket valószínûleg már a vezérlõ elektronika átprogramozásával és egy sportkipufogó-rendszer felszerelésével is eléri. A csomagban benne foglaltatik a végsebesség kitolása is.

  • Polestar Volvo C30 - 400 lóerõs motorral

    A svéd gyártó eddig nemigen erõltette a sportos vonalat: volt ugyan korábban néhány nagyon gyors R modell, de ezek sem teljesítményben, sem radikalizmusban nemigen versenyezhettek az M-es BMW-kkel, az RS Audikkal vagy az AMG Mercedesekkel.

    Most azonban új partnerrel próbálnak túltenni a konkurencián.

    A Volvo házi tuningcégének szerepét az a Polestar vállalta fel, amely a C30-asból készített versenygépet a svéd túrakocsi-bajnokság, illetve a WTCC futamaira.