rss
  • Kötelező négy literes fogyasztás?!

  • Share on Tumblr

    Kötelező négy literes fogyasztás?!Hosszú ideje folyik a vita a 2020-ra tervezett szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokról. Az Európai Bizottság ragaszkodott a 95 g/km-es határértékhez, de úgy tűnik, a német kormány a mögötte álló német luxusautó-gyártókkal együtt elért némi áttételes enyhítést. Ennyi pedig elég volt, hogy megszülethessen az Európai Parlament elé vihető végleges javaslat. Az EU célja alapvetően az, hogy folyamatos szabály-szigorításokkal elérje az autógyártóknál, hogy kisebb fogyasztású járműveket fejlesszenek és készítsenek.

    Az első rakétafokozatot már tavaly begyújtották: 2015-re az Európában eladott személyautók átlagos szén-dioxid-kibocsátása a rendelkezések szerint nem haladhatja meg a 130 g/km-t. A gyártók egyelőre tartják magukat a törvényekhez: míg 2011-ben még 147 g/km volt az iparági átlag, addig az idén az előzetes becslések szerint elérhetik a 132 g/km-t, ami persze az elmúlt négy-öt év feszített ütemű fejlesztéseinek köszönhető.

    A törvényhozók azonban tovább szorítanák a prést: az új cél 2020-ra 95 g/km, ami lényegében 4-4,1 literes fogyasztásnak felel meg 100 kilométeren. Az új cél rendesen megijesztette a német luxusautó-gyártókat, az Audit, illetve anyavállalatát, a Volkswagent, a BMW-t és a Mercedest. Másfél-két tonnás luxusautókkal ugyanis nem egyszerű ilyen alacsony fogyasztási átlagot elérni, különösen úgy, hogy jelenleg elvárás a 250 km/h-s végsebesség. A szigorúbb fogyasztási cél a francia és olasz márkák számára, amelyek jelenleg is inkább a kisebb modellek piacán sikeresek, jóval kevésbé tűnik elérhetetlennek.

    Az hamar kiderült, hogy a 95 g/km-es határértékből nem enged az EU, ezért a németek az úgynevezett szuperkredit-rendszer megtartását szorgalmazták. Ez azt jelenti, hogy a null-emmissziós, vagy extrém alacsony fogyasztású autókkal megnyert szén-dioxid-kibocsátás duplán számít. Például ha eladnak egy tisztán elektromos BMW i3-ast, az normál esetben egy 190 g/km-es kibocsátású autó eladását tenné lehetővé, viszont a szuperkredit-rendszerrel akár egy 285 g/km-es kibocsátású, vagy több, összességében ennek megfelelő kibocsátású modell eladását is ellensúlyozza majd 2020 után. Mivel a BMW dízel-csúcsmodellje, a 381 lóerős M750d is csupán 169 g/km-nyi szén-dioxidot bocsát a levegőbe, azaz autónként 74 gramm többlet keletkezik a határértékhez képest, 10 db i3-as eladása 38 ilyen nagy teljesítményű luxusautó legyártását teszi lehetővé, míg a szuperkreditek nélkül ugyanez a szám 11 lenne.

    A javaslatnak persze még át kell jutnia az Európai Parlamenten, ami nem lesz feltétlenül sima ügy, bár úgy hallani, a többség támogatja a javaslat lényegét. Csak azt a részt nem, amely a távolabbi jövőre vonatkozik. Mondjuk ez is jó hír az autógyáraknak, hisz az EU politikusai és bürokratái tervgazdasági logikával 3 liter alatti fogyasztási célt képzeltek el, viszont újabb egy liter fogyasztáscsökkenés akár több tízszeres fejlesztési költséget is jelenthet a gyárak számára, ami nagyon ijesztő lehetőség a német luxusautó-ipar számára.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Aktív biztosnági rendszerek a 2011-es Ford Focusokban

    A 2011-es Focus a Ford elsõ modellje, amelyben jelen van a Kis sebességû biztonsági rendszer. Az innovatív Kis sebességû biztonsági rendszer városi forgalomban csökkenti a koccanások esélyét – elsõ ízben rendelhetõ meg egy Fordban.

    Aktív biztonsági rendszerek széles kínálata, például különleges fék-, és kipörgésgátló rendszerek. Modern technológiák segítenek a vezetõnek megtartani a biztonságos irányítást és elkerülni az ütközés veszélyét.

  • Jeff Koons tervezi a 17. BMW Art Cart

    Jeff Koons amerikai mûvész tervezi a BMW Art Car néven ismert sorozat tizenhetedik darabját - jelentette be a német autógyár.

  • Akkumulátorgyárat épít a General Motors

    Annak ellenére, hogy egyre több gyártó és autóipari cég fordul az elektromos és hibrid technológiák felé, meglehetõsen kevés foglalkozik közülük akkumulátorok fejlesztésével és gyártásával.

    A japánok nagy elõnyben vannak ezen a téren, mint ismeretes, még a Volkswagen is a Sanyo-val közösen fejleszti hibrid modelljeit. A GM semmit nem bíz a véletlenre, hiszen a konszern megmentõjeként kezelt Volt akkumulátorait a legutóbbi döntés értelmében saját maga fogja gyártani egy hamarosan létesítendõ új gyárban.

  • Kampány a kulturált közlekedésért

    Budapest - Egyre több az autó, a szmog, a füst. Az ideges vezetõ kevésbé figyelmes, a közlekedés is egyre kevésbé biztonságos. Az egyik autósmagazin kezdeményezésére indult el a Legyen Ön is Fair vezetõ! nevû figyelemfelkeltõ kampány, amelyhez több, autósportban jártas ismert ember adta az arcát.

  • A Chery megmenti a Volvo-t?

    A shanghaji Oriental Morning Post napilap szerint a kínai kormány megadta az engedélyt a Cherynek, hogy harcba szálljon a svéd márka felvásárlásáért folytatott, eddig finoman szólva sem túl véres harcban. Mint ismeretes, a tulajdonos Ford bejelentése óta, mi szerint megválna a Volvótól, egyetlen komoly jelentkezõ sem akadt.

    Mióta azonban a svéd kormány 445 millió eurós összeget különített el a márka számára, azonnal többen jelentkeztek, melyek között három kínai és egy európai befektetõ is van.

  • Maserati GranTurismo Magyarországon is rendelhetõ

    Magyarországon is rendelhetõ már a Maserati kupé , az elsõ példányt pedig már július elején leszállítják a szerencsés tulajdonosnak.

    A jelenleg kapható egyik legszebb sportkupé a Maserati GranTurismo, sokan panaszkodtak, hogy az autó 400 lóereje kissé kevés a konkurensekéhez képest.

    A tesztekben sem vette jól ki magát, rosszabb gyorsulási adatokat produkált, mint a BMW 650i vagy a Jaguar XKR.


  • Új fogyasztási rekordot ért el a Seat Ibizával Gerhard Plattner!

    Új fogyasztási rekordot ért el a Seat Ibizával Gerhard Plattner, a Volkswagen osztrák származású tesztpilótája.

    A spanyol kisautó gazdaságos Ecomotive változata katalógus szerint 3,7 literes átlagfogyasztással büszkélkedhet, azonban Plattner 1562 kilométert tett meg 45,53 liter üzemanyaggal, ami 2,9 literes fogyasztást eredményezett, ez pedig minden idõk legalacsonyabb adata az Ibiza történetében.

  • Tuning Skoda a megszállottaknak

    A 2010-es Wörtherseetreffenen – Európa egyik legnagyobb tuningautós találkozóján – ismét érdekes gyári tanulmányokat láthat a közönség. Már nem csak az Audi és a Volkswagen igyekszik itt is feltûnést kelteni, de más márkák, köztük a Skoda is.

  • 150 éve készítette Emile Peugeot az oroszlánjelképét

    Idén százötven éve, hogy Emile Peugeot elkészíttette, majd védjegyként bejegyeztette a márkanévhez tartozó oroszlánt, amely a mai napig a Peugeot autókat díszíti. Az elsõ oroszlánt Julien Blazer ékszerész és vésnök tervezte meg, majd 1858. november 20-án jegyezték be márkaemblémaként.

    Akkor még fûrészeken és forgácsoló szerszámokon jelent meg, éppen ezért választották hozzá az oroszlánt: hiszen a Peugeot fûrészek élesek, mint az oroszlán fogai, pengéjük hajlékony, mint az oroszlán gerince, és olyan gyorsan darabolnak, mint ahogyan az oroszlán tépi szét áldozatát.

  • Étolajmeghajtás Londonból Athénba

    London - Londonból egészen Athénig használt étolajjal hajtatta meg magát egy brit csapat, pontosabban autóikat. Céljuk: felhívni a figyelmet az olcsó és környezetbarát bioüzemanyagra.

    Nyolc kocsival mentek és útközben betértek ugyan benzinkutakhoz, ám csak azért, hogy azok éttermeibõl is elkérjék a már elhasznált és kiöntésre váró étolajat.

  • A Mégane-ban is megjelent a Renault 1,4 literes turbómotorja

    Amint azt már korábban is sejteni lehetett, a Mégane-ban is megjelent a Renault 1,4 literes turbómotorja. A TCE motorcsalád legújabb tagja 130 lóerõt és 190 Newtonméternyi nyomatékot biztosít a vezetõ számára, míg az erõforrás átlagfogyasztása 6,5 liter, szén-dioxid kibocsátása pedig 153 g/km.

  • Feltörõ Hyundai

    A Hyundai októberben 26 194 darab eladott gépkocsival 31,9 százalékos növekedést ért el Európában. Idén eddig 287 381 autót értékesített a Hyundai, 24,2 százalékkal növelte eladásait egy olyan piacon, amely ugyanezen idõszak alatt 5 százaléknyit zsugorodott. A koreai márka október végére az európai újautó-eladások 2,4 százalékát tudhatta magáénak - 2008 októberében 1,8 százalékot mértek.

  • Az AmG Mercedesek Start-stop technológiával büszkélkednek

    A Mercedes AMG divíziójának fõnöke korábban úgy nyilatkozott, hogy véleménye szerint véget ért a lóerõháború idõszaka, így az AMG a jövõben elsõsorban a súlycsökkentésre és a környezetbarát technológiák fejlesztésére összpontosít.

    A stuttgarti márka gyári tuningmûhelyében készülõ modelleket 2010-tõl start-stop rendszerrel és közvetlen befecskendezéses motorral látják el, míg késõbb dízel és hibrid modellek szélesítik majd a kínálatot.

  • Az Unióban mindig kötelezõ lesz világítani

    Az Európai Unióban a következõ évtized elejétõl kötelezõ lesz minden új gépjármûvet felszerelni úgynevezett nappali menetlámpával (DRL), tette közzé az MTI honlapján. A DRL olyan speciális fényszóró lesz, amelynek automatikusan fel kell gyulladnia, ha beindítják a gépjármû motorját.

  • A Mazda is tervezi az új hibrideket!

    A Mazda fennállása óta még nem készített hibrid hajtásláncot modelljeihez, helyette inkább belsõ égésû motorjai tökéletesítésével foglalkozott.

    A Mazda3 japán bemutatóján azonban a márka ügyvezetõ alelnöke, Philip Spender bejelentette, hogy a Mazda is beáll a hibrid-gyártók közé. A japán márka a Honda és a Toyota sikereit látva nem teheti meg, hogy kimarad a környezetbarát hajtásláncok fejlesztésébõl.