rss
  • Kötelező négy literes fogyasztás?!

  • Share on Tumblr

    Kötelező négy literes fogyasztás?!Hosszú ideje folyik a vita a 2020-ra tervezett szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokról. Az Európai Bizottság ragaszkodott a 95 g/km-es határértékhez, de úgy tűnik, a német kormány a mögötte álló német luxusautó-gyártókkal együtt elért némi áttételes enyhítést. Ennyi pedig elég volt, hogy megszülethessen az Európai Parlament elé vihető végleges javaslat. Az EU célja alapvetően az, hogy folyamatos szabály-szigorításokkal elérje az autógyártóknál, hogy kisebb fogyasztású járműveket fejlesszenek és készítsenek.

    Az első rakétafokozatot már tavaly begyújtották: 2015-re az Európában eladott személyautók átlagos szén-dioxid-kibocsátása a rendelkezések szerint nem haladhatja meg a 130 g/km-t. A gyártók egyelőre tartják magukat a törvényekhez: míg 2011-ben még 147 g/km volt az iparági átlag, addig az idén az előzetes becslések szerint elérhetik a 132 g/km-t, ami persze az elmúlt négy-öt év feszített ütemű fejlesztéseinek köszönhető.

    A törvényhozók azonban tovább szorítanák a prést: az új cél 2020-ra 95 g/km, ami lényegében 4-4,1 literes fogyasztásnak felel meg 100 kilométeren. Az új cél rendesen megijesztette a német luxusautó-gyártókat, az Audit, illetve anyavállalatát, a Volkswagent, a BMW-t és a Mercedest. Másfél-két tonnás luxusautókkal ugyanis nem egyszerű ilyen alacsony fogyasztási átlagot elérni, különösen úgy, hogy jelenleg elvárás a 250 km/h-s végsebesség. A szigorúbb fogyasztási cél a francia és olasz márkák számára, amelyek jelenleg is inkább a kisebb modellek piacán sikeresek, jóval kevésbé tűnik elérhetetlennek.

    Az hamar kiderült, hogy a 95 g/km-es határértékből nem enged az EU, ezért a németek az úgynevezett szuperkredit-rendszer megtartását szorgalmazták. Ez azt jelenti, hogy a null-emmissziós, vagy extrém alacsony fogyasztású autókkal megnyert szén-dioxid-kibocsátás duplán számít. Például ha eladnak egy tisztán elektromos BMW i3-ast, az normál esetben egy 190 g/km-es kibocsátású autó eladását tenné lehetővé, viszont a szuperkredit-rendszerrel akár egy 285 g/km-es kibocsátású, vagy több, összességében ennek megfelelő kibocsátású modell eladását is ellensúlyozza majd 2020 után. Mivel a BMW dízel-csúcsmodellje, a 381 lóerős M750d is csupán 169 g/km-nyi szén-dioxidot bocsát a levegőbe, azaz autónként 74 gramm többlet keletkezik a határértékhez képest, 10 db i3-as eladása 38 ilyen nagy teljesítményű luxusautó legyártását teszi lehetővé, míg a szuperkreditek nélkül ugyanez a szám 11 lenne.

    A javaslatnak persze még át kell jutnia az Európai Parlamenten, ami nem lesz feltétlenül sima ügy, bár úgy hallani, a többség támogatja a javaslat lényegét. Csak azt a részt nem, amely a távolabbi jövőre vonatkozik. Mondjuk ez is jó hír az autógyáraknak, hisz az EU politikusai és bürokratái tervgazdasági logikával 3 liter alatti fogyasztási célt képzeltek el, viszont újabb egy liter fogyasztáscsökkenés akár több tízszeres fejlesztési költséget is jelenthet a gyárak számára, ami nagyon ijesztő lehetőség a német luxusautó-ipar számára.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Nem fogy a Porsche Boxster!

    Egészen a tavalyi év végéig úgy tûnt, hogy a német sportkocsigyártó könnyedén átvészeli a válságot, hiszen a Volkswagen-ügyleten óriásit kaszált, és az eladásai is alig csökkentek.

    Az idõ múlásával azonban egyértelmûvé vált, hogy a Porsche sem immunis a világméretû recesszióra, és januárban eladásainak 27%-os csökkenésérõl számolt be.

  • Az orosz állam segít a Ladának!

    A legnagyobb orosz autógyártó, az AvtoVAZ eladásai a válság beköszönte óta csaknem kétharmadával zuhantak, így a gyártó pénzügyi helyzete az utóbbi hónapokban igencsak megingott, és rengeteg külsõ adósságot halmozott fel.

    Putyin miniszterelnök éppen ezért 20 milliárd rubeles, azaz körülbelül 446 millió eurós kormányzati mentõövet ígért a márkának, amelyet leginkább a tartozások kiegyenlítésére használnak majd.

  • Aston Martinnal utazhatunk Londonban

    Boris Johnson, London polgármestere a Londoni Közlekedési Múzeumban a hétvégén bemutatta városa jövõben tömegközlekedési eszközét.

  • Az Abarth nem csak autóban, megérkezett az Abarth ruhakollekció!

    Most, hogy a Fiatnak jól megy a szekere, végre törõdhet egy kicsit az olyan rétegmodellekkel is, mint például a minap leleplezett 160 lóerõs, sportosra hangolt 500 Abarth esseesse.

    Azt pedig, hogy az 500-as modell és a jól csengõ Abarth név mennyire népszerû, remekül jelzi, hogy a Kappa a Párizsi Autószalonra elhozza saját Abarth kollekcióját, hogy a tulajdonosok, vagy a leendõ tulajdonosok autójukhoz öltözhessenek.

  • Volkswagen-Porsche egyesülés

    A Volkswagen-Porsche saga egyik fejezete lezárult, ugyanis a két gyártó szakszervezete hosszas viták után megegyezett egymással, amelynek értelmében az egyesült érdekvédelmi szervezetben 50-50%-ban képviseltetik magukat a két gyártó küldöttei.

    Mivel a stuttgartiaknál 12 000-en, míg a wolfsburgiaknál 360 000-en dolgoznak, a Volkswagen küldötteinek nagyobb súlyuk lesz a szavazásoknál, bár ennek mértékét egyelõre nem közölték.

  • A Mercedes elektromos autót dob a piacra

    Az elsõkerékhajtásos kisautó leváltása elõtt bemutatkozhat egy elektromos változat, amely kihasználná a szendvics-szerkezetû padlólemez elõnyös tulajdonságait.

    A villamos hajtású A osztály állítólag Li-ion akkumulátorokat kap, és eleinte legfeljebb évi 500-1000 példány készül belõle, ha az érdeklõdés megfelelõnek mutatkozik, akkor a 2010-es bemutatót követõen a többszörösére is növekedhet a gyártás.

  • Az amerikai BMW-k négyhengeres motorokat kapnak!

    Az elkövetkezõ években jelentõsen szigorodnak az amerikai CAFE szabályok, amelynek következtében az autógyártóknak számottevõen csökkenteniük kell modelljeik átlagfogyasztását.

    Többek között a szigorúbb törvények miatt a BMW is arra kényszerül, hogy visszahozza a négyhengeres erõforrásokat a kínálatba, amelyeket még 1999-ben számûztek.

  • Formailag változik az új Citroen C3

    A Citroen C3 már kissé korosnak számít a kisautók népes és erõs mezõnyében, ezért a franciák már dolgoznak is a sikeres gombóc utódján.

    Az újdonság a gyáriak szerint 2010-ben érkezik majd a kereskedésekbe, de formailag szakítani fog a jelenlegi modell gömbölydedségével, vonalait a C3 Picasso MPV-tõl örökölheti. Az illetékesek elmondták, hogy az új C3 a mai trendeknek megfelelõen kisebb és könnyebb lesz elõdjénél, de minõségileg elõrelépést várhatunk a kis franciától.

  • Kanada is segít a GM-nek és a Chryslernek!

    A kanadai kormány és Ontario tartomány 4 milliárd kanadai dollár (3,3 millió USA dollár) hitelt nyújt a területén is tevékenykedõ két cégnek, ebbõl 3 milliárdot a GM, 1 milliárdot a Chrysler kap

    Az Egyesült Államok után a hét végén Kanada is bejelentette, hogy segít a csõd által fenyegetett két amerikai autógyártó óriásnak, a General Motorsnak és a Chryslernek.

    A kanadai kormány és Ontario tartomány 4 milliárd kanadai dollár (3,3 millió USA dollár) hitelt nyújt a területén is tevékenykedõ két cégnek, ebbõl 3 milliárdot a GM, 1 milliárdot a Chrysler kap.

  • Jelentõsen drágul a benzin és a gázolaj egyaránt

    Mától ismét drágábban lehet tankolni a hazai töltõállomásokon. Jelentõsen drágul a benzin és a gázolaj egyaránt.

    Míg 2008 második fele az árcsökkenésrõl szólt a magyarországi benzinkutakon, addig 2009-ben folyamatosan drágulnak az üzemanyagok. Ma is emelkedik az üzemanyagok ára.

  • Egy Porsche, ami 6,7 litert fogyaszt százon

    Igazán figyelemreméltó fogyasztást produkált Klaus Niedzwiedz német újságíró, aki egy Porsche 911 Carrera volánja mögött 6,7 literes átlagfogyasztást ért el.

    A 345 lóerõs motorhoz egy duplakuplungos automataváltó csatlakozott, aminek nagy szerepe volt a 648 kilométeres tesztút során mért fogyasztáshoz, amely 3 literrel kisebb, mint a gyár által megadott 9,8 literes érték.

  • Itt a láncnélküli bicikli

    Richmond (Virginia állam) - Láncnélküli biciklit dob piacra a karácsonyi szezonban a legnagyobb amerikai kerékpárgyár.

    A Trek a hagyományos fém hajtáslánc helyett úgynevezett szíjmeghajtást (belt drive) alkalmaz új városi modelljein. A technológia nem új, de a 930 dollárba (198 ezer forint) kerülõ District és a 990 dolláros Soho a két elsõ tömeggyártásra szánt kerékpár.

  • Kútba esik a magyar Mercedes gyár felépítésének terve?

    Elképzelhetı, hogy kútba esik a magyar Mercedes gyár felépítésének terve, ha a Daimler vezetése megveszi a Corsát gyártó eisenachi üzemet.

    A Mercedes eddig azt tervezte, hogy Magyarországon épít fel egy új, olcsón üzemeltethetı gyárat, ahol az A osztály utódja készülne. Ez mintegy 800 millió eurójába kerül a Daimler csoportnak: a semmibıl fel kell építeni az új gyárat, és be kell tanítani a dolgozókat, hogy 2012-ben beindulhasson a gyártás.

  • Alig vannak még új KRESZ-táblák

    Az új KRESZ-pontok ellenére az illetékesek egyelõre nem nagyon engedik be a kerékpárosokat az autókkal szemben az egyirányú utcákba, és nem festik fel számukra a lámpáknál az elõretolt felállókat. Az egyik vidéki illetékes szerint az idõjárás miatt nem csinálnak semmit, valamint azért, mert az emberek tudatlanok. A kerékpárosklub szerint valójában a polgármesterek a tájékozatlanok, ezért pár nap múlva - ha kéretlenül is -, de tanácsokat adnak nekik.

  • 2010-es V12-es motor a Lamborghinitõl

    Tovább tökéletesítették a klasszikus koncepciót: a Murcielago utódjában már 700 lóerõt nyom a tizenkét henger.

    A Lamborghini fejlesztõcsapata állítólag az alapoktól tervezte újra a klasszikus V12-est, de az alapvetõ felépítés maradt a régi. Megtartották a 60 fokos szöget a két hengersor között – végülis így érhetõ el a tökéletesen egyenletes járás – és maradt a 6,5 literes hengerûrtartalom is, viszont minden mást átalakítottak.