rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Kötelező négy literes fogyasztás?!

  • Share on Tumblr

    Kötelező négy literes fogyasztás?!Hosszú ideje folyik a vita a 2020-ra tervezett szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokról. Az Európai Bizottság ragaszkodott a 95 g/km-es határértékhez, de úgy tűnik, a német kormány a mögötte álló német luxusautó-gyártókkal együtt elért némi áttételes enyhítést. Ennyi pedig elég volt, hogy megszülethessen az Európai Parlament elé vihető végleges javaslat. Az EU célja alapvetően az, hogy folyamatos szabály-szigorításokkal elérje az autógyártóknál, hogy kisebb fogyasztású járműveket fejlesszenek és készítsenek.

    Az első rakétafokozatot már tavaly begyújtották: 2015-re az Európában eladott személyautók átlagos szén-dioxid-kibocsátása a rendelkezések szerint nem haladhatja meg a 130 g/km-t. A gyártók egyelőre tartják magukat a törvényekhez: míg 2011-ben még 147 g/km volt az iparági átlag, addig az idén az előzetes becslések szerint elérhetik a 132 g/km-t, ami persze az elmúlt négy-öt év feszített ütemű fejlesztéseinek köszönhető.

    A törvényhozók azonban tovább szorítanák a prést: az új cél 2020-ra 95 g/km, ami lényegében 4-4,1 literes fogyasztásnak felel meg 100 kilométeren. Az új cél rendesen megijesztette a német luxusautó-gyártókat, az Audit, illetve anyavállalatát, a Volkswagent, a BMW-t és a Mercedest. Másfél-két tonnás luxusautókkal ugyanis nem egyszerű ilyen alacsony fogyasztási átlagot elérni, különösen úgy, hogy jelenleg elvárás a 250 km/h-s végsebesség. A szigorúbb fogyasztási cél a francia és olasz márkák számára, amelyek jelenleg is inkább a kisebb modellek piacán sikeresek, jóval kevésbé tűnik elérhetetlennek.

    Az hamar kiderült, hogy a 95 g/km-es határértékből nem enged az EU, ezért a németek az úgynevezett szuperkredit-rendszer megtartását szorgalmazták. Ez azt jelenti, hogy a null-emmissziós, vagy extrém alacsony fogyasztású autókkal megnyert szén-dioxid-kibocsátás duplán számít. Például ha eladnak egy tisztán elektromos BMW i3-ast, az normál esetben egy 190 g/km-es kibocsátású autó eladását tenné lehetővé, viszont a szuperkredit-rendszerrel akár egy 285 g/km-es kibocsátású, vagy több, összességében ennek megfelelő kibocsátású modell eladását is ellensúlyozza majd 2020 után. Mivel a BMW dízel-csúcsmodellje, a 381 lóerős M750d is csupán 169 g/km-nyi szén-dioxidot bocsát a levegőbe, azaz autónként 74 gramm többlet keletkezik a határértékhez képest, 10 db i3-as eladása 38 ilyen nagy teljesítményű luxusautó legyártását teszi lehetővé, míg a szuperkreditek nélkül ugyanez a szám 11 lenne.

    A javaslatnak persze még át kell jutnia az Európai Parlamenten, ami nem lesz feltétlenül sima ügy, bár úgy hallani, a többség támogatja a javaslat lényegét. Csak azt a részt nem, amely a távolabbi jövőre vonatkozik. Mondjuk ez is jó hír az autógyáraknak, hisz az EU politikusai és bürokratái tervgazdasági logikával 3 liter alatti fogyasztási célt képzeltek el, viszont újabb egy liter fogyasztáscsökkenés akár több tízszeres fejlesztési költséget is jelenthet a gyárak számára, ami nagyon ijesztő lehetőség a német luxusautó-ipar számára.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • 4 liternél kevesebbet fogyaszt a SEAT - részletes információk

    A Volkswagen-csoport többi márkájához hasonlóan a SEAT is megkapja a vállalat új fejlesztésû motorjait. 2010-ben 1,2-es benzines és dízelmotorokkal bõvül a kínálat. A dízel Ibiza ezzel négy liternél is kevesebbet fogyaszt.

  • Újabb jelentõs gyorshajtók a traffipax képernyõjén

    Úgy tûnik, hogy az objektív felelõsség intézményének 2008. május 01-i bevezetése óta eltelt idõszak eddigi tapasztalatai nem minden közlekedõt tartanak vissza a jelentõs közlekedési kockázattal járó agresszív gyorshajtástól.

  • Az Audi TFSI V6-osába Eaton kompresszor kerül

    A legerõsebb hathengeres és gyengébb nyolchengeres Audi-motorokat felváltó új V6-os teljesen új fejlesztésû feltöltõt kapott, amely számos paraméterében eltér a korábbi mechanikus kompresszoroktól.

    Az elv persze hasonló az elsõ Roots-fúvókban használthoz: két, egymáshoz forgás közben középen végig illeszkedõ forgó lapátkerék nyomja a levegõt a motorba.

  • Bioüzemanyag lesz az utasok kilégzett levegõjébõl

    New York - A liverpooli John Lennon repülõtéren a világon elsõként próbálnak ki egy forradalmian új technológiát, amely az utasok által kilégzett levegõt bioüzemanyaggá alakítják - olvasható a LiveScience címû tudományos portálon.

  • Idén Kína megelõzi Japánt az összes elkészült személyautók számát illetõen!

    Minden valószínûség szerint az idei évben Kína megelõzi Japánt az összes elkészült személyautók számát illetõen.

    Bár a hatalmas távol-keleti ország elõbb-utóbb minden bizonnyal megelõzte volna Japánt, a gazdasági válság felgyorsította ezt a folyamatot, hiszen míg a japán gyártóknak kétszámjegyû visszaesésekkel kell szembenézniük eladásaikban, Kínában idén a piac mindössze 6,5 %-os csökkenését prognosztizálják az elemzõ cégek.

  • Friss Ford Mustang Los Angelesben

    Igazi csemegét is kapnak a Los Angeles-i Autószalon látogatói, a kiállításon lesz elõször látható a 2011-es modellévû Ford Mustang. Várhatóan jövõ márciusban kezdõdnek a kiszállítások, a rendeléseket pedig januártól lehet leadni.

  • A legtöbb hazai autón 5 évnél régebbi gumi van

    Az idei télen a vártnál többen, közel 90 százaléknyian váltottak téli gumira az autósok. Az abroncsok többsége prémium márkás, ugyanakkor 5 évnél idõsebb, amelyek a tapasztalatok szerint már korántsem biztosítanak olyan jó tapadási tulajdonságokat, mint az újabb gumik.

  • Angliában is bevezetik a zeró toleranciát!

    Angliában a kormány a napokban kérvényezte, hogy szavazzák meg a zéró toleranciát, ám az egyelõre még a levegõben függõ korlátozás csak a 21 évnél fiatalabb sofõröket érintené.

    A javaslók szerint erre a lépésre azért van nagy szükség, mert a még csak pár éve vezetõ fiatalok kevés vezetési tapasztalattal rendelkeznek, az alkohol pedig bizonyítottan erõsen elvonja a figyelmet a vezetésrõl, a kettõ kombinációja pedig hatványozottan balesetveszélyes lehet. A javaslat kimenetelérõl egyébként 2009 februárjában születik majd döntés.

  • Drasztikusan csökkentek az autóeladások Európában

    Meredek lejtõre kerültek az újautó-eladások Európában is, legalábbis ezt mutatják a novemberi eredmények.

    A JATO Dynamics adatai szerint tavaly ilyenkor 1,238 millió autó kelt el a kontinensen, idén viszont már csak 924 ezret sikerült értékesíteni, ami 25,3%-os visszaesést jelent. Az év elsõ 11 hónapjának adatai valamivel jobban alakultak, hiszen a válság csak az év második felétõl érezteti a hatását: januártól novemberig 13,55 millió jármûvet adtak el Európában, 7,1%-kal kevesebbet, mint tavaly ugyanebben az idõszakban.

  • Európa helyett Dél-Amerikában gyártják a VW pick-up-ot?

    Európa helyett Dél-Amerikában, pontosabban Argentínában gyártanák a VW pick-up-ot.

    Korábban úgy tûnt, a fejlesztés végsõ stádiumában levõ típust az összes nagy autópiacon árusítani fogják, beleértve Európát és az Egyesült Államokat is.

    Az üzemanyagárak drasztikus emelkedése miatt azonban kénytelen volt újragondolni elképzelései a cég vezetése.

  • Felgyújtotta a 'lopóautót'

    Portland - Felgyújtotta a szabálytalanul parkoló autóját elvontatni akaró kocsit egy nõ az Egyesült Államokban.

    A húszéves amazon elõbb 150 dollárt - 21 ezer forintot - ajánlott fel a sofõrnek, ha békén hagyja autóját, ám a férfi nem bizonyult megvesztegethetõnek.

  • A quadok még a motorkerékpároknál is halálosabbak

    A quadok, azaz a népszerû négykerekû terepmotorok, még a motorkerékpároknál is halálosabbak - derül ki egy amerikai felmérésbõl.

  • Behajthatnak a mélygarázsba az LPG-s autók is

    A 2011 októberében megjelent országos tûzvédelmi szabályzatnak köszönhetõen most már nem tilos gázüzemû autóval behajtani a parkolóházakba és a tankolás is egyszerûsödik, mert az üzemanyag kutaknál ezentúl a gáztöltõ fej is azonos oszlopon lehet a benzinnel és a diesellel. Új rendelettel szabályozta a kormány a gázos autók üzemeltetési körülményeit.

  • A Toyota és a Ford harca a legtakarékosabb középkategóriás autó címéért

    Washington - A Toyota és a Ford szinte késhegyre menõ vitát folytat az Egyesült Államokban arról, hogy melyiküké a legtakarékosabb középkategóriás autó.

    Mindkét cég természetesen egy hibridjármûvel verseng a címért: a japán Toyota a Prius, az amerikai Ford pedig a Fusion fogyasztása alapján követeli magának az elsõséget.

  • Ötszázezer megrendelés a Tata Nanora!

    Bár az indiai miniautót alig két hete, április 9-tõl lehet elõrendelni, a gyártó közleménye szerint máris félmillióan jelentkeztek be a Nanoért.

    Ez az elõrendelési szakasz április 25-én zárul, a Tatánál pedig 750 000-es számot várnak a határidõ lejárta elõtt. Eddig tehát igazi sikertörténet a kiskocsi, a gyártó jövõje jó idõre be van biztosítva, lévén, már ez a félmillió autó is két és fél évre leköti minden gyártókapacitásukat.