rss
  • Kötelező négy literes fogyasztás?!

  • Share on Tumblr

    Kötelező négy literes fogyasztás?!Hosszú ideje folyik a vita a 2020-ra tervezett szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokról. Az Európai Bizottság ragaszkodott a 95 g/km-es határértékhez, de úgy tűnik, a német kormány a mögötte álló német luxusautó-gyártókkal együtt elért némi áttételes enyhítést. Ennyi pedig elég volt, hogy megszülethessen az Európai Parlament elé vihető végleges javaslat. Az EU célja alapvetően az, hogy folyamatos szabály-szigorításokkal elérje az autógyártóknál, hogy kisebb fogyasztású járműveket fejlesszenek és készítsenek.

    Az első rakétafokozatot már tavaly begyújtották: 2015-re az Európában eladott személyautók átlagos szén-dioxid-kibocsátása a rendelkezések szerint nem haladhatja meg a 130 g/km-t. A gyártók egyelőre tartják magukat a törvényekhez: míg 2011-ben még 147 g/km volt az iparági átlag, addig az idén az előzetes becslések szerint elérhetik a 132 g/km-t, ami persze az elmúlt négy-öt év feszített ütemű fejlesztéseinek köszönhető.

    A törvényhozók azonban tovább szorítanák a prést: az új cél 2020-ra 95 g/km, ami lényegében 4-4,1 literes fogyasztásnak felel meg 100 kilométeren. Az új cél rendesen megijesztette a német luxusautó-gyártókat, az Audit, illetve anyavállalatát, a Volkswagent, a BMW-t és a Mercedest. Másfél-két tonnás luxusautókkal ugyanis nem egyszerű ilyen alacsony fogyasztási átlagot elérni, különösen úgy, hogy jelenleg elvárás a 250 km/h-s végsebesség. A szigorúbb fogyasztási cél a francia és olasz márkák számára, amelyek jelenleg is inkább a kisebb modellek piacán sikeresek, jóval kevésbé tűnik elérhetetlennek.

    Az hamar kiderült, hogy a 95 g/km-es határértékből nem enged az EU, ezért a németek az úgynevezett szuperkredit-rendszer megtartását szorgalmazták. Ez azt jelenti, hogy a null-emmissziós, vagy extrém alacsony fogyasztású autókkal megnyert szén-dioxid-kibocsátás duplán számít. Például ha eladnak egy tisztán elektromos BMW i3-ast, az normál esetben egy 190 g/km-es kibocsátású autó eladását tenné lehetővé, viszont a szuperkredit-rendszerrel akár egy 285 g/km-es kibocsátású, vagy több, összességében ennek megfelelő kibocsátású modell eladását is ellensúlyozza majd 2020 után. Mivel a BMW dízel-csúcsmodellje, a 381 lóerős M750d is csupán 169 g/km-nyi szén-dioxidot bocsát a levegőbe, azaz autónként 74 gramm többlet keletkezik a határértékhez képest, 10 db i3-as eladása 38 ilyen nagy teljesítményű luxusautó legyártását teszi lehetővé, míg a szuperkreditek nélkül ugyanez a szám 11 lenne.

    A javaslatnak persze még át kell jutnia az Európai Parlamenten, ami nem lesz feltétlenül sima ügy, bár úgy hallani, a többség támogatja a javaslat lényegét. Csak azt a részt nem, amely a távolabbi jövőre vonatkozik. Mondjuk ez is jó hír az autógyáraknak, hisz az EU politikusai és bürokratái tervgazdasági logikával 3 liter alatti fogyasztási célt képzeltek el, viszont újabb egy liter fogyasztáscsökkenés akár több tízszeres fejlesztési költséget is jelenthet a gyárak számára, ami nagyon ijesztő lehetőség a német luxusautó-ipar számára.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Jodie Kidd modell is a Fiat-ot népszerûsíti

    A Fiat az Egyesült Királyságban is népszerûsíti új eco:Drive programját, amelyben az olaszok segítségére van Jodie Kidd modell is.

    A tíz londoni kereskedõ részvételével zajló program célja, hogy népszerûsítse a Fiat takarékos modellcsaládjának elsõ tagját, az 500 PUR-O2-t, amelyet eco:Drive programmal is elláttak. Jodie Kidd szerint az eco:Drive névre keresztelt program jó alkalom arra, hogy az emberek összekapcsolják a vezetés és a környezetet.

  • Audi Quattro Concept 2010 - csak pár száz példány készült belõle

    Teli torokkal ujjongott mindenki a Párizsi Autószalonon bemutatott Quattro tanulmányautó láttán, ezért elkezdett gondolkodni az Audi gépezete, hogyan is tudnának pénzt gyártani belõle. Kisszériás gyûjtõautó lehet a végeredmény, ha valóban kapható lesz egyszer.

    Mindössze párszáz példányt készítenének az alumínium és szénszálas karosszériaelemekkel gyártott Quattróból, de az ára nem haladná meg a százezer eurót - nyilatkozta Stefan Reil, a Quattro GmbH fejlesztési vezetõje. Így nem jelentene házon belüli konkurenciát a TT-nek, viszont feltehetõen perceken belül elkapkodnák a gyûjtõk a limitált szériás ritkaságot.

  • A válság miatt cserélték le a PSA vezetõjét!

    A General Motors vezérigazgatója mellett leváltották a PSA Peugeot-Citroen vezetõjét, Christian Streiffet is.

    A francia vállalat felügyelõ bizottsága az autóipart is mélyen érintõ válság miatt cserélte le a PSA vezetõjét, ugyanis tavaly 460 millió dollár veszteséget voltak kénytelenek elkönyvelni a franciák, és a cég újraszervezését egy új emberre bízzák a gallok.

  • Nem forgalmaz több személyautót az Isuzu az Egyesült Államokban

    Nem forgalmaz több személyautót az Egyesült Államokban az Isuzu. A japán márka az eladások rohamos csökkenése miatt döntött úgy, hogy január 31. után már csak az N-Series teherautót forgalmazza, az Ascender szabadidõs terepjárót és i-Series pick-upot nem.

  • A Ford megválna Mazda-részvényeitõl

    A japán Nikkei üzleti magazin szerint a Ford arra készül, hogy eladja Mazda-részvényei nagyobb részét. Az amerikaiaknak jelenleg 33,4%-os részesedésük van a japán cégben, amelyet elsõ lépésben 13%-ra kívánnak csökkenteni.

  • A Ford alkohol-befecskendezéses motort fejleszt

    Bobcat néven emlegetik az új technológiát, amely az alkoholt nem hajtóanyagként, csak hatásfok-javító adalékként hasznosítaná a benzinmotorokban.

    Az új motorokban az etilalkohol erõteljes hûtõhatását hasznosítják. Az égéstérbe egy kevés alkoholt juttatnak be a benzin mellett, amely párolgása közben lehûti annyira a keveréket, hogy megakadályozza a sûrítési fázisban a kopogásos égés kialakulását.

  • Európa legnagyobb autópiaca Oroszországban?

    Oroszország Európa legnagyobb autópiacává léphet elõ az idei eladások alapján - vélekedett szerdán a PricewaterhouseCoopers (PwC) tanácsadócég egyik moszkvai munkatársa. A PwC becslése szerint idén Oroszországban 3,6-3,8 millió gépkocsi találhat gazdára.

    A nemzetközi tanácsadó cég adatai arról tanúskodnak, hogy a 2008-as év elsõ felében 1 millió 645 ezer jármû kelt el, ami 41 százalékkal több a tavalyi évnél, miközben jelentõsen emelkedett az eladott kocsik átlagos ára is.

  • 2011 július 1-tõl akár 300 ezer forint is lehet a helyszíni bírság

    2011 július elsejétõl akár 300 ezer forintos bírság is járhat gyorshajtásért, ittas vezetésért, a biztonsági öv becsatolásának elmulasztásáért, és a piroson áthajtásért is. Ez utóbbit a járõrök a gyalogosok esetében is figyelik, akik szintén magas, 30 ezer forintos bírságra számíthatnak.

  • Másodszor csökkentette elõrejelzéseit a Toyota

    Most úgy vélik a csoportnál, hogy a márciussal záruló pénzügyi évben 50 milliárd jenes adózott eredményre tehetnek szert

    A világ legnagyobb autógyárcsoportja, a japán Toyota hétfõn ismét csökkentette elõrejelzéseit, hét héten belül másodszor.

    Most úgy vélik a csoportnál, hogy a márciussal záruló pénzügyi évben 50 milliárd jenes adózott eredményre tehetnek szert. November elején még 550 milliárdot jósoltak.

  • Chattanoogában épül fel a VW új amerikai gyára

    A német gyártó eldöntötte, hová építi új üzemét, ahonnan az Egyesült Államokat szeretné ellátni 2011 elejétõl.

    Korábban három állam szerepelt a cég listáján, Alabama, Michigan és Tennessee. A VW vezetése ez utóbbi mellett döntött, az új üzem Chattanoogában épülhet fel.

    A gyár létesítésére mintegy egymilliárd dollárt költ a Volkswagen, és mintegy 2000 munkahelyet teremt a városban.

  • A Patec gyárat épít Szikszón

    A szingapúri Patec cég acélpréselõ üzemet épít fel a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Szikszón mintegy 4 millió eurós költséggel, az üzem jövõre kezdi meg termelését - tájékoztatta Füzesséri József polgármester az MTI-t pénteken.

    A Patec magyarországi leányvállalatot hozott létre, s a tervek szerint jövõre megkezdi a préselt, stancolt acél alkatrészek gyártását, elsõsorban az autóipar számára. A teljes kapacitáson mûködõ üzem 80 alkalmazottat foglalkoztat majd, a beruházás 4 millió euróba kerül - mondta Szikszó polgármestere.

  • A hibrid autók még ebben az évben szolgálatba állhatnak

    A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztériumnál (KVM) akár már az idén üzembe állhat az a 9-12 hibrid meghajtású autó, amelyre várhatóan a napokban írnak ki közbeszerzést - közölte a zöldtárca kedden az MTI-vel.

    A pályázatokat szeptember második felében kell beadni, eredményhirdetés októberben várható - áll a közleményben.

  • KRESZ módosítások: polgárõr is irányíthatja a forgalmat

    Az új KRESZ módosításokkal kibõvültek a polgárõrök tevékenységei: segíthetnek a közlekedési balesetek helyszínén és az óvodák közelében.

  • Elkelt a Hatékony Dinamikával felszerelt BMW egymilliomodik darabja

    Újabb mérföldkõhöz érkezett a BMW csoport üzemanyag-és széndioxid-kibocsátási stratégiája: augusztus 6-án Münchenben átadták az egymilliomodik BMW Hatékony Dinamikával (BMW EfficientDynamics) szerelt BMW modellt új tulajdonosának.

    Az egy neves müncheni ügyvéd által vásárolt BMW 520d Touring ötvözi a kiváló vezetési élményt, az innovációt, a biztonságot, a legmagasabb szintû kényelmet és a kategóriájában egyedülálló takarékosságot.

  • A lettek felének szíve megesik az az ittas gépkocsivezetõkön

    Riga - A lettek felének szíve megesik az ittas gépkocsivezetõkön, s túlzottnak találja a közlekedési bírságok tervezett mértékét.

    A felmérést a NovoNews orosz nyelvû lett hírportál készítette annak kapcsán, hogy Ainars Slesers közlekedési miniszter javaslata szerint a jövõben a részeg autósokat 5000 latsra (1,7 millió forint) büntetnék.