rss
  • Kötelező négy literes fogyasztás?!

  • Share on Tumblr

    Kötelező négy literes fogyasztás?!Hosszú ideje folyik a vita a 2020-ra tervezett szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokról. Az Európai Bizottság ragaszkodott a 95 g/km-es határértékhez, de úgy tűnik, a német kormány a mögötte álló német luxusautó-gyártókkal együtt elért némi áttételes enyhítést. Ennyi pedig elég volt, hogy megszülethessen az Európai Parlament elé vihető végleges javaslat. Az EU célja alapvetően az, hogy folyamatos szabály-szigorításokkal elérje az autógyártóknál, hogy kisebb fogyasztású járműveket fejlesszenek és készítsenek.

    Az első rakétafokozatot már tavaly begyújtották: 2015-re az Európában eladott személyautók átlagos szén-dioxid-kibocsátása a rendelkezések szerint nem haladhatja meg a 130 g/km-t. A gyártók egyelőre tartják magukat a törvényekhez: míg 2011-ben még 147 g/km volt az iparági átlag, addig az idén az előzetes becslések szerint elérhetik a 132 g/km-t, ami persze az elmúlt négy-öt év feszített ütemű fejlesztéseinek köszönhető.

    A törvényhozók azonban tovább szorítanák a prést: az új cél 2020-ra 95 g/km, ami lényegében 4-4,1 literes fogyasztásnak felel meg 100 kilométeren. Az új cél rendesen megijesztette a német luxusautó-gyártókat, az Audit, illetve anyavállalatát, a Volkswagent, a BMW-t és a Mercedest. Másfél-két tonnás luxusautókkal ugyanis nem egyszerű ilyen alacsony fogyasztási átlagot elérni, különösen úgy, hogy jelenleg elvárás a 250 km/h-s végsebesség. A szigorúbb fogyasztási cél a francia és olasz márkák számára, amelyek jelenleg is inkább a kisebb modellek piacán sikeresek, jóval kevésbé tűnik elérhetetlennek.

    Az hamar kiderült, hogy a 95 g/km-es határértékből nem enged az EU, ezért a németek az úgynevezett szuperkredit-rendszer megtartását szorgalmazták. Ez azt jelenti, hogy a null-emmissziós, vagy extrém alacsony fogyasztású autókkal megnyert szén-dioxid-kibocsátás duplán számít. Például ha eladnak egy tisztán elektromos BMW i3-ast, az normál esetben egy 190 g/km-es kibocsátású autó eladását tenné lehetővé, viszont a szuperkredit-rendszerrel akár egy 285 g/km-es kibocsátású, vagy több, összességében ennek megfelelő kibocsátású modell eladását is ellensúlyozza majd 2020 után. Mivel a BMW dízel-csúcsmodellje, a 381 lóerős M750d is csupán 169 g/km-nyi szén-dioxidot bocsát a levegőbe, azaz autónként 74 gramm többlet keletkezik a határértékhez képest, 10 db i3-as eladása 38 ilyen nagy teljesítményű luxusautó legyártását teszi lehetővé, míg a szuperkreditek nélkül ugyanez a szám 11 lenne.

    A javaslatnak persze még át kell jutnia az Európai Parlamenten, ami nem lesz feltétlenül sima ügy, bár úgy hallani, a többség támogatja a javaslat lényegét. Csak azt a részt nem, amely a távolabbi jövőre vonatkozik. Mondjuk ez is jó hír az autógyáraknak, hisz az EU politikusai és bürokratái tervgazdasági logikával 3 liter alatti fogyasztási célt képzeltek el, viszont újabb egy liter fogyasztáscsökkenés akár több tízszeres fejlesztési költséget is jelenthet a gyárak számára, ami nagyon ijesztő lehetőség a német luxusautó-ipar számára.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Energy dCi 130 - 2011-es motor a Renault-tól

    Energy dCi 130 néven új motort mutatott be a Renault, amelynél - közleményük szerint több a Forma-1-ben alkalmazott mûszaki megoldást bevetnek. Az 1,6 literes dízelmotor jelenleg rendelkezésre álló technológiák tárháza, ennek köszönhetõen, bár teljesítménye megegyezik a korábbi 1,9-esével fogyasztása húsz százalékkal kisebb.

  • 7 év garancia minden Kia modellre

    A Kia már nem csak a Cee'd-re vállal 7 év garanciát. 2010-tõl minden Európában értékesített Kiára érvényes a hosszú garanciaidõ.

  • Audi motor a Porsche-ban

    A legfrissebb hírek szerint a Porsche is a jól ismert, 3 literes, 240 lóerõs TDI motort kaphatja meg, méghozzá jelentõsebb módosítások nélkül.

    Így készülhet el leggyorsabban az elsõ diesel-Porsche, amelyre a szén-dioxid kibocsájtás csökkentése érdekében szüksége van a sportkocsigyártónak a környezet megóvása érdekében.

  • A Mini oxfordi üzemébõl 850 fõt bocsátanak el

    Meglepõ lépésre szánta el magát a BMW, ugyanis az egy hetes leállás után 850 fõt bocsátanak el a Mini oxfordi üzemébõl.

    A döntés igen érdekes, ugyanis a BMW-vel ellentétben az angol márka eladásai nem csökkentek tavaly, ám a német cég vezetõsége jelentõs spórolást írt elõ brit leányvállalatának is.

  • Csõdközelben a Ford és a General Motors?

    Biztosat senki nem tud, de a befektetõk félnek, a részvény-árfolyamok pedig elképesztõ sebességgel zuhannak.

    A két detroiti óriás papírjai az elmúlt napokban ismét veszítettek az értékükbõl: a GM részvények 31%-ot estek, így ma már olyan alacsony a jegyzésáruk, mint 1950 óta soha, és a Ford papírjai is 21%-os csökkenést szenvedtek el.

    Ennek hatására mindenki szabadulna a részvényektõl, a befektetési tanácsadó cégek nagyobb része már mindkét vállalat papírjait az eladandó kategóriába sorolja.

  • Kelet-Európában gyártó üzemet akar létesíteni a Kia

    A Bloomberg hírszolgálat a dél-koreai Kia Motors autógyár szóvivõjére hivatkozva azt jelentette, hogy a cég az év végéig hoz döntést tervezett kelet-európai automotorokat gyártó üzemének helyszínérõl, míg a szlovákiai sajtó már azt közli, hogy az országban tervez további 110-200 millió eurós beruházást a Kia.

  • Az elektroautók is szennyezik a környezetet

    A villanymotorral hajtott gépkocsik környezetszennyezése kisebb ugyan, de nem nagyságrenddel a benzinnel vagy gázolajjal mûködõ autókénál - derül ki egy terhelésindexbõl, amelyet a svájci Protoscar cég és a Daimler konszern dolgozott ki.

  • A Nissan GT-R javított a körrekordján

    A Nissan GT-R tavaly beállított 7 perc 29 másodperces saját nürburgringi körrekordjával kapcsolatban meglehetõsen sok vita folyt, hiszen a Porsche dolgozói nem akarták elhinni a japán modell idejét és erõteljesen cáfolták az idõ valósságát.

    A Nissan azonban a kritikákra fittyet hányva újabb tesztelést rendezett a közel 21 kilométeres aszfaltcsíkon, ahol a frissített GT-R újabb házon belüli rekordot állított fel.

  • A Hyundai az ötödik az autógyártók sorában

    A koreai cégcsoport a legnagyobbak közé küzdötte magát az elmúlt kilenc év során, így ma már csak valódi óriások elõzik meg az eladási számokat tekintve.

    A Hyundai és a Kia 1999-ben még a 11. helyen állt az autógyártók sorában az eladott autók példányszámát tekintve, és ekkortájt fogalmazták meg, hogy elsõdleges céljuk a negyedik hely elérése.

  • Gyalogosok a célkeresztben

    "Évente 8000 gyalogos és biciklista hal meg és 300 ezren sérülnek meg az európai utakon, járdákon" - erre a tényre hívta fel a figyelmet dr. Gurmai Zita, a Közlekedési és Idegenforgalmi Bizottság szocialista tagja felszólalásában. Francesco Ferrari olasz liberális képviselõ "A gyalogosok és más veszélyeztetett úthasználók védelmérõl" szóló jelentés együttdöntési eljárás keretében, elsõ olvasatban 2008. június 17-én a késõ esti órákban került megvitatásra, Strasbourgban.

  • A Nissan Infiniti-ben Renault dízelmotor!

    A lehetõ legsikeresebb európai belépéshez komoly lépésre szánta el magát az Infiniti. A Nissan luxusmárkája ugyanis az öreg kontinens igényeihez igazodva dízelmotorral is kínálja majd modelljeit, hogy azok fel tudják venni a versenyt a német prémiummárkák modelljeivel is.

  • A Lotus elégedett a kigördüléssel

    A Lotus kedden vitte pályára 2010-es Formula-1-es autóját, amelyet a brigád tesztpilótája, Fairuz Fauzy vezethetett. Mivel a csapat csak szeptemberben kapta meg az indulási jogot, rövid idõn belül kellett megépíteniük a versenygépüket, így sikernek tekinthetõ, hogy elkészült az új éra elsõ konstrukciója.

    A silverstone-i kigördülésrõl a csapat vezetõje, Tony Fernandes a Twitteren számolt be. "Az autó pályára gördült, és néhány könnycsepp is az arcunkra."

  • Bezárt a kaliforniai Lamborghini kereskedés

    Míg az ázsiai országokban új értékesítési pontok nyílnak, addig a tengerentúlon bezárta kapuit a Lamborghini eddigi legnagyobb márkakereskedése.

    A kaliforniai Santa Ana-ban található kereskedés igen szép sikereket ért el, hiszen itt sikerült értékesíteni éves szinten az olasz sportautók 10 százalékát, köszönhetõen annak is, hogy a legismertebb személyiségek is a kereskedés ügyfelei voltak.

  • 2011 januárától módosult a KRESZ. Íme a változások!

    A nehéz tehergépkocsik közlekedésének korlátozásáról szóló 190/2008. (VII. 29.) Korm. rendelet, valamint a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (a továbbiakban: KRESZ) módosításáról szóló 280/2010. (XII. 15.) Korm. rendelet 2011. január 1-jei hatállyal módosította – többek között – a KRESZ 37. §-át, melyet a következõ (6) és (7) bekezdéssel egészített ki.

  • Elkezdõdött a korai nyugdíjazás és a fizetéscsökentés a Fordnál!

    A Ford amerikai részlege újabb intézkedéseket foganatosított a csõd elkerülése érdekében. A közvélemény szemében pozitív, mindazonáltal a cég pénzügyi helyzetén aligha segítõ döntés, hogy cég két vezetõje elfogadta fizetésének 30%-os csökkentését.

    Valódi fizetéscsökkenést azonban csupán Ford Mullally fog érezni, mivel társa, Bill Ford Jr. Már lemondott egész idei bérérõl.