rss
  • Kötelező négy literes fogyasztás?!

  • Share on Tumblr

    Kötelező négy literes fogyasztás?!Hosszú ideje folyik a vita a 2020-ra tervezett szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokról. Az Európai Bizottság ragaszkodott a 95 g/km-es határértékhez, de úgy tűnik, a német kormány a mögötte álló német luxusautó-gyártókkal együtt elért némi áttételes enyhítést. Ennyi pedig elég volt, hogy megszülethessen az Európai Parlament elé vihető végleges javaslat. Az EU célja alapvetően az, hogy folyamatos szabály-szigorításokkal elérje az autógyártóknál, hogy kisebb fogyasztású járműveket fejlesszenek és készítsenek.

    Az első rakétafokozatot már tavaly begyújtották: 2015-re az Európában eladott személyautók átlagos szén-dioxid-kibocsátása a rendelkezések szerint nem haladhatja meg a 130 g/km-t. A gyártók egyelőre tartják magukat a törvényekhez: míg 2011-ben még 147 g/km volt az iparági átlag, addig az idén az előzetes becslések szerint elérhetik a 132 g/km-t, ami persze az elmúlt négy-öt év feszített ütemű fejlesztéseinek köszönhető.

    A törvényhozók azonban tovább szorítanák a prést: az új cél 2020-ra 95 g/km, ami lényegében 4-4,1 literes fogyasztásnak felel meg 100 kilométeren. Az új cél rendesen megijesztette a német luxusautó-gyártókat, az Audit, illetve anyavállalatát, a Volkswagent, a BMW-t és a Mercedest. Másfél-két tonnás luxusautókkal ugyanis nem egyszerű ilyen alacsony fogyasztási átlagot elérni, különösen úgy, hogy jelenleg elvárás a 250 km/h-s végsebesség. A szigorúbb fogyasztási cél a francia és olasz márkák számára, amelyek jelenleg is inkább a kisebb modellek piacán sikeresek, jóval kevésbé tűnik elérhetetlennek.

    Az hamar kiderült, hogy a 95 g/km-es határértékből nem enged az EU, ezért a németek az úgynevezett szuperkredit-rendszer megtartását szorgalmazták. Ez azt jelenti, hogy a null-emmissziós, vagy extrém alacsony fogyasztású autókkal megnyert szén-dioxid-kibocsátás duplán számít. Például ha eladnak egy tisztán elektromos BMW i3-ast, az normál esetben egy 190 g/km-es kibocsátású autó eladását tenné lehetővé, viszont a szuperkredit-rendszerrel akár egy 285 g/km-es kibocsátású, vagy több, összességében ennek megfelelő kibocsátású modell eladását is ellensúlyozza majd 2020 után. Mivel a BMW dízel-csúcsmodellje, a 381 lóerős M750d is csupán 169 g/km-nyi szén-dioxidot bocsát a levegőbe, azaz autónként 74 gramm többlet keletkezik a határértékhez képest, 10 db i3-as eladása 38 ilyen nagy teljesítményű luxusautó legyártását teszi lehetővé, míg a szuperkreditek nélkül ugyanez a szám 11 lenne.

    A javaslatnak persze még át kell jutnia az Európai Parlamenten, ami nem lesz feltétlenül sima ügy, bár úgy hallani, a többség támogatja a javaslat lényegét. Csak azt a részt nem, amely a távolabbi jövőre vonatkozik. Mondjuk ez is jó hír az autógyáraknak, hisz az EU politikusai és bürokratái tervgazdasági logikával 3 liter alatti fogyasztási célt képzeltek el, viszont újabb egy liter fogyasztáscsökkenés akár több tízszeres fejlesztési költséget is jelenthet a gyárak számára, ami nagyon ijesztő lehetőség a német luxusautó-ipar számára.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Tuningcsomag az SLS AMG-hez

    Alig látta meg a napvilágot az 571 lovas Mercedes SLS AMG, a Hamann máris kínál hozzá tuningkitet.

  • Szentélyt kapott a Harley-Davidson

    Milwaukee - Múzeumot nyitott motorkerékpárjainak szombaton az idén 105. születésnapját ünneplõ Harley-Davidson cég Milwaukee-ban, a Harley-Davidsonok három épületbõl álló "szentélyében" felvonultatják szinte az összes modellt az 1903-an gyártott elsõ motorkerékpártól napjaink legmodernebb, hatsebességes Harleyjáig.

    "Sok tekintetben a Harley-Davidson története az egész Egyesült Államok történetét tükrözi. A vállalat 105 éves, átélt hanyatlásokat, válságokat, háborúkat, volt lenn és fenn...

  • Megfontolná az egyesülést a General Motors és a Chrysler

    Ismét megfontolná az egyesülést a General Motors és a Chrysler, ha így közelebb kerülhetne ahhoz az összesen 34 milliárd dollárhoz, amelyet mentõ kölcsönként szeretnének a Forddal együtt kisírni az amerikai pénzügyi kormányzattól. Sõt, amennyiben hozzájutnának az állami segítséghez, a vállalatok vezérigazgatói évi egy dolláros fizetéssel is beérnék.

    "Komolyan megfontolnám [az egyesülést]" - mondta a General Motors vezérigazgatója, Rick Wagoner az amerikai szenátus bankügyi bizottságának meghallgatásán, ahol elárulta, hogy az évközi egyesülési tárgyalások azért akadtak meg, mert a General Motorsnak nem volt pénze az ügyletre.

  • A Pirelli bemutatta az új Winter Sottozero-t

    A mintázat interaktív mintaárkai alkalmazkodnak az õszi és téli hónapokra jellemzõ különbözõ útfelületekhez, ezáltal fokozzák ateljesítményt és a biztonságot száraz és nedves úton, jégen vagy havonegyaránt.

    A Pirelli bemutatta az európai piac számára az új Winter Sottozero második sorozatát (Winter Sottozero Serie II.).

    A legigényesebb vásárlók számára kialakított nagyteljesítményûtéli abroncs szinte "olvassa" az õszi és téli hónapokat jellemzõ útfelületeket.

  • Turbómotor az európai Hyundai Veloster-be

    Bár a Detroiti Autószalonon csak az amerikai kiadásról rántotta le a leplet a Hyundai, nem is volt kérdés, hogy Európába változatlan formában érkezik a Veloster. A háromajtós kupéforma valóban nem módosul, viszont az öreg kontinens turbós csúcsmodellt is kap majd.

  • Hidrogén és elektromos hajtású Suzuki SX4-FCV

    Suzuki bemutatja az Esztergomban is gyártott SX4 üzemanyagcellás modelljét, amelyet hidrogén és elektromos áram hajt - közölte a Magyar Suzuki Zrt.

    Az SX4-FCV névre keresztelt modell tesztelésére a vállalat engedélyt kapott a japán illetékesektõl.

    A jármûvet a G8-találkozó nemzetközi médiaközpontjának környezetvédelmi pavilonjában állítják ki.

  • A Sony Ericsson Xperia X1 és P1 modellek segítségével vezérelni lehet a Saab 9-X BioHybrid autót

    A Sony Ericsson és a Saab összefogása révén olyan újszerû alkalmazás született a Sony Ericsson Xperia X1 (Windows Mobile) és P1 (UIQ 3) modellekhez, melyek segítségével Bluetooth kapcsolaton keresztül is el lehet érni a Saab 9-X BioHybrid koncepciós autó beállításait.

    A készüléken futó alkalmazás segítségével lehet szabályozni a belsõ világítást, be lehet állítani az elsõ és hátsó üléseket.

    Továbbá ki lehet nyitni a csomagtartó ajtaját, illetve le lehet zárni az autót.

  • A General Motors 6 milliárd dollár veszteséget termelt 2009 elsõ negyedévében!

    A General Motors bejelentése szerint a gyár 6 milliárd dollár veszteséget termelt 2009 elsõ negyedévében, amellyel egy idõben 10.2 milliárd dollár készpénzt emésztett fel a GM az amerikai kormány segítségére várva.

    A gyár észak-amerikai eladásai alapján 12.3 milliárd dolláros eredményt termelt az elsõ negyedévben, amely valamivel több mint a fele a tavaly ilyenkor mért 24.5 milliárd dolláros bevételnek.

  • Ökorali: minimális benzinnel Párizsból Genfbe

    Ökoralit szervez egy francia autógyártó. A cél: minél kevesebb benzinnel eljutni Párizsból Genfbe.

  • Akkumulátorgyárat épít a General Motors

    Annak ellenére, hogy egyre több gyártó és autóipari cég fordul az elektromos és hibrid technológiák felé, meglehetõsen kevés foglalkozik közülük akkumulátorok fejlesztésével és gyártásával.

    A japánok nagy elõnyben vannak ezen a téren, mint ismeretes, még a Volkswagen is a Sanyo-val közösen fejleszti hibrid modelljeit. A GM semmit nem bíz a véletlenre, hiszen a konszern megmentõjeként kezelt Volt akkumulátorait a legutóbbi döntés értelmében saját maga fogja gyártani egy hamarosan létesítendõ új gyárban.

  • Az angol rendõrök V6-os dízel Jaguar XF-et kapnak!

    Külföldön járva sokszor láthat az ember luxusautóból avanzsált rendõrautókat.

    Általában mindenhol a hazai gyártók négykerekûit részesítik elõnyben a rend éber õrei. Nagy-Britanniában a Jaguar állt elõ egy új rendõrautóval.

  • Lázadás tanulóvezetõk ellen

    Fellázadt a tanulóvezetõk ellen egy kis városrész Londonban, mert rengeteg kárt okoznak nekik a "nebulók".

  • 3,99 litert fogyaszt az új Volkswagen Jetta

    Alacsony fogyasztásuk hatékony reklámozásával kíván piacot szerezni a Volkswagen a TDI motoroknak az Egyesült Államokban. Legutóbb egy házaspár hajtott keresztül 48 államon egy Jetta TDI-vel; John és Helen Taylor autója a bõ 15 ezer kilométeres út során 3,99 liter gázolajat fogyasztott száz kilométerenként.

  • A Ferrari napelemmel csökkenti a villanyszámlát

    A Ferrari több mint ezer napkollektort helyezett el egyik gyáregységének a tetején, amelyekkel körülbelül 210 000 kWh-val tudják csökkenteni éves villanyszámlájukat.

    A beruházásnak köszönhetõen az olaszok idén körülbelül 25-30 százalékkal tudják majd mérsékelni szén-dioxid kibocsátásukat.

  • Beindult az Audi gyártás Indiában

    Valódi helyi gyártásról persze nincsen szó, az összes alkatrészt Európából kapja félkész csomagokban az indiai Audi gyártósor, de a németek nyilvánvalóan azt remélik, hogy a helyi bázis helyzeti elõnyt jelent majd a márkának, ha az elõrejelzéseknek megfelelõen Indiában is növekedésnek indul a prémium-modellek piaca. Az új, mindössze 30 millió euróból felhúzott gyár viszonylag kis kapacitású, mindössze évi 2000 autó összeállítására tervezték, de az elsõ évben csupán 300 A6-os készülhet itt.