rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Kötelező négy literes fogyasztás?!

  • Share on Tumblr

    Kötelező négy literes fogyasztás?!Hosszú ideje folyik a vita a 2020-ra tervezett szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokról. Az Európai Bizottság ragaszkodott a 95 g/km-es határértékhez, de úgy tűnik, a német kormány a mögötte álló német luxusautó-gyártókkal együtt elért némi áttételes enyhítést. Ennyi pedig elég volt, hogy megszülethessen az Európai Parlament elé vihető végleges javaslat. Az EU célja alapvetően az, hogy folyamatos szabály-szigorításokkal elérje az autógyártóknál, hogy kisebb fogyasztású járműveket fejlesszenek és készítsenek.

    Az első rakétafokozatot már tavaly begyújtották: 2015-re az Európában eladott személyautók átlagos szén-dioxid-kibocsátása a rendelkezések szerint nem haladhatja meg a 130 g/km-t. A gyártók egyelőre tartják magukat a törvényekhez: míg 2011-ben még 147 g/km volt az iparági átlag, addig az idén az előzetes becslések szerint elérhetik a 132 g/km-t, ami persze az elmúlt négy-öt év feszített ütemű fejlesztéseinek köszönhető.

    A törvényhozók azonban tovább szorítanák a prést: az új cél 2020-ra 95 g/km, ami lényegében 4-4,1 literes fogyasztásnak felel meg 100 kilométeren. Az új cél rendesen megijesztette a német luxusautó-gyártókat, az Audit, illetve anyavállalatát, a Volkswagent, a BMW-t és a Mercedest. Másfél-két tonnás luxusautókkal ugyanis nem egyszerű ilyen alacsony fogyasztási átlagot elérni, különösen úgy, hogy jelenleg elvárás a 250 km/h-s végsebesség. A szigorúbb fogyasztási cél a francia és olasz márkák számára, amelyek jelenleg is inkább a kisebb modellek piacán sikeresek, jóval kevésbé tűnik elérhetetlennek.

    Az hamar kiderült, hogy a 95 g/km-es határértékből nem enged az EU, ezért a németek az úgynevezett szuperkredit-rendszer megtartását szorgalmazták. Ez azt jelenti, hogy a null-emmissziós, vagy extrém alacsony fogyasztású autókkal megnyert szén-dioxid-kibocsátás duplán számít. Például ha eladnak egy tisztán elektromos BMW i3-ast, az normál esetben egy 190 g/km-es kibocsátású autó eladását tenné lehetővé, viszont a szuperkredit-rendszerrel akár egy 285 g/km-es kibocsátású, vagy több, összességében ennek megfelelő kibocsátású modell eladását is ellensúlyozza majd 2020 után. Mivel a BMW dízel-csúcsmodellje, a 381 lóerős M750d is csupán 169 g/km-nyi szén-dioxidot bocsát a levegőbe, azaz autónként 74 gramm többlet keletkezik a határértékhez képest, 10 db i3-as eladása 38 ilyen nagy teljesítményű luxusautó legyártását teszi lehetővé, míg a szuperkreditek nélkül ugyanez a szám 11 lenne.

    A javaslatnak persze még át kell jutnia az Európai Parlamenten, ami nem lesz feltétlenül sima ügy, bár úgy hallani, a többség támogatja a javaslat lényegét. Csak azt a részt nem, amely a távolabbi jövőre vonatkozik. Mondjuk ez is jó hír az autógyáraknak, hisz az EU politikusai és bürokratái tervgazdasági logikával 3 liter alatti fogyasztási célt képzeltek el, viszont újabb egy liter fogyasztáscsökkenés akár több tízszeres fejlesztési költséget is jelenthet a gyárak számára, ami nagyon ijesztő lehetőség a német luxusautó-ipar számára.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Unokájával a karjában vezetett ittasan

    Unokájával a karján vezetette autóját ittasan egy férfi az Egyesült Államokban.

    A rendõrség mindazonáltal azért állította meg, mert nem világított kocsijának egyik hátsó lámpája. A rendõrök azután nem csak arra figyeltek fel, hogy egy 2 éves fiúcska van a vezetõ karjában, hanem a fél üveg sörre is.

  • Kétséges a Saab jövõje

    A svéd kormány nem ad állami hitelt a Saabnak, nincsenek erre vonatkozó tervek - közölték kormányforrások pénteken. Az autógyártó jövõje több mint kétséges, miután a General Motors és a kis svéd sportautó gyártó, a Köenigsegg tárgyalásai a hét elején váratlanul megszakadtak.

  • Az idei "Arany Olajcsepp 2008" díjat a VW nyerte

    A Volkswagen innovatív motor-sebességváltó kombinációjával - a 90 kW teljesítményû TSI-motor és az új, 7-fokozatú DSG-váltó - megnyerte az "Arany Olajcsepp 2008" nemzetközi versenyt.

    Az Automobilclub Kraftfahrer-Schutz e.V. (KS) energia- és környezetvédelmi díjával az egyesület az autós szakterület olyan mûszaki fejlesztéseit ismeri el, amelyek jelentõsen hozzájárulnak az üzemanyag-takarékosság és a környezetvédelem törekvéseihez.

  • Gyõrött megkezdte az Audi Hungaria a 12 hengeres dízelmotorok sorozatgyártását

    Az Audi Hungaria megkezdte a 12 hengeres (V12) dízelmotorok sorozatgyártását Gyõrött, a világ elsõ 12 hengeres dízelmotorját elõször az Audi Q7-be építik be - tájékoztatta az Audi Hungaria Motor Kft. szerdán az MTI-t.

    Az új motorok gyártási feltételeinek megteremtéséhez 1 milliárd forintos beruházást hajtottak végre a gyõri gyárban. A V12-es motort speciálisan képzett munkatársak szerelik össze, akik a szükséges szakmai tudást az Audi neckarsulmi gyárában sajátították el.

  • Nõi parkolóhelyeket alakítottak ki nõknek Horvátországban

    "Vevõink zöme nõ, mi csupán könnyíteni akartunk kicsit az életükön"

    Külön nõi parkolóhelyeket alakított ki egy bevásárlóközpont Horvátországban, amivel "mindennemû" felháborodást váltott ki: feldühítette a nõket, de a férfiakat is.

    A parkolóhelyek a szokásosnál szélesebbek, rózsaszín virágok díszítik aszfaltjukat és jelölik egyúttal, hogy nõké a hely és jobb a megvilágításuk. A nõk zöme azonban ahelyett, hogy örült volna, felháborodott, amiért a bevásárlóközpont "hülyébb" vezetõnek tartja õket a férfiaknál.

  • 8 tipp, hogyan spóroljon az üzemanyaggal

    Nem kell feltétlenül alternatív üzemanyagot választani, aki megfogadja tippjeinket, akár 30 százalékkal is csökkentheti autója fogyasztást.

  • Kezdõdik a kínai autók gyártása az EU-ban

    A kínai Great Wall kedden adja át bulgáriai autógyárát, amely az elsõ kínai autóösszeszerelõ üzem az Európai Unióban. Az észak-bulgáriai Lovecs közelében található gyárban az elsõ évben négyezer autót állítanak elõ, de a kapacitás akár évi 40-70 ezer darabra is növelhetõ pótmûszakok beiktatásával.

  • Az autósok számára Peking a pokol, Stockholm pedig maga a mennyország

    Pekingben és Mexikóvárosban a legrosszabb az autósközlekedés, míg Stockholm a béke szigete a sofõrök számára - derült ki egy amerikai tanulmányból.

  • A brit Ginetta Cars elektromos sportautót fejleszt

    A Tesla Motors igazi lavinát indított el elektromos roadsterével, ugyanis a gyártók sorra jelentik be, hogy fejlesztik elektromos modelljüket.

    A brit Ginetta Cars, amely ötven éve gyárt sportautókat közútra és a versenypályákra, is fejleszti saját elektromos sportmodelljét, amely a G50 technikáján alapszik majd. A tervek szerint a tisztán elektromos hajtáslánc egy feltöltéssel 400 km megtételére lesz képes, míg az autó maximális sebessége 193 km/h lesz.

  • Festettek, majd büntettek

    Angliában sem lehetnek túl népszerûek a parkolóõrök. Már megint utólag festettek tiltó csíkokat egy parkoló autó köré, majd "megajándékozták" egy mikuláscsomaggal.

  • Közös fejlesztésbe kezd a Hyundai és a Microsoft

    A két óriáscég által kötött megállapodás alapján a jövõ Hyundaiaiban és Kiáiban a Microsoft által tervezett zenei és információs központok kapnak helyet.

    A szöuli székhellyel létrejött új cég elsõ fejlesztéseivel már 2010-ben találkozhatunk Európában is, igaz, egyelõre csak a Hyundaiokban. A közlemény szerint az elsõ eredmények a hangvezérlésû telefon és rádió lesznek, amelyekhez idõvel a navigáció is csatlakozik.

  • Magyarországra jön a kínai BYD autógyár

    Az AutoBinck Holding N.V. lett a kínai BYD autógyár új importõre. Az errõl szóló hivatalos megállapodást hétfõn írták alá a felek az AutoBinck Holding N.V. hágai központjában.
    Az AutoBinck Holding N.V. öt európai országban, Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon, Szlovéniában és Hollandiában képviseli majd a BYD vállalatot.
    A BYD (Build Your Dreams) vállalat nem csupán a legnagyobb növekedést felmutató, vezetõ kínai autógyártók egyike, hanem a világ egyik legnagyobb akkumulátor-gyártója, valamint IT-egységek és mobiltelefonok piacvezetõ gyártója is egyben.

  • Nem lesz több sporolós Ford!

    A Fiesta, a Focus és a Mondeo takarékosságra hangolt változatai után a Ford nem készít több ilyen változatot.

    A gyártó szóvivõje közölte, a Ka, a Kuga, valamint az S-Max nem kap Econetic változatot, mert azokra nem lenne elég kereslet.

  • Kötelező négy literes fogyasztás?!

    Kötelező négy literes fogyasztás?!Hosszú ideje folyik a vita a 2020-ra tervezett szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokról. Az Európai Bizottság ragaszkodott a 95 g/km-es határértékhez, de úgy tűnik, a német kormány a mögötte álló német luxusautó-gyártókkal együtt elért némi áttételes enyhítést. Ennyi pedig elég volt, hogy megszülethessen az Európai Parlament elé vihető végleges javaslat. Az EU célja alapvetően az, hogy folyamatos szabály-szigorításokkal elérje az autógyártóknál, hogy kisebb fogyasztású járműveket fejlesszenek és készítsenek.

  • A gazdasági válság miatt eltûnhetnek autómárkák is!

    Több százezren is elveszíthetik a munkahelyüket az autóiparban. A gazdasági válság miatt drasztikusan csökkent az autók iránti kereslet, ami gyárbezárásokhoz vezethet. Eltûnhetnek autómárkák is.

    Nincs garancia arra, hogy az összes nagy európai autógyár túléli a mostani gazdasági recessziót - mondta Brüsszelben az Európai Bizottság vállalkozáspolitikai és ipari kérdésekben illetékes, német alelnöke.