rss
  • Kötelező négy literes fogyasztás?!

  • Share on Tumblr

    Kötelező négy literes fogyasztás?!Hosszú ideje folyik a vita a 2020-ra tervezett szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokról. Az Európai Bizottság ragaszkodott a 95 g/km-es határértékhez, de úgy tűnik, a német kormány a mögötte álló német luxusautó-gyártókkal együtt elért némi áttételes enyhítést. Ennyi pedig elég volt, hogy megszülethessen az Európai Parlament elé vihető végleges javaslat. Az EU célja alapvetően az, hogy folyamatos szabály-szigorításokkal elérje az autógyártóknál, hogy kisebb fogyasztású járműveket fejlesszenek és készítsenek.

    Az első rakétafokozatot már tavaly begyújtották: 2015-re az Európában eladott személyautók átlagos szén-dioxid-kibocsátása a rendelkezések szerint nem haladhatja meg a 130 g/km-t. A gyártók egyelőre tartják magukat a törvényekhez: míg 2011-ben még 147 g/km volt az iparági átlag, addig az idén az előzetes becslések szerint elérhetik a 132 g/km-t, ami persze az elmúlt négy-öt év feszített ütemű fejlesztéseinek köszönhető.

    A törvényhozók azonban tovább szorítanák a prést: az új cél 2020-ra 95 g/km, ami lényegében 4-4,1 literes fogyasztásnak felel meg 100 kilométeren. Az új cél rendesen megijesztette a német luxusautó-gyártókat, az Audit, illetve anyavállalatát, a Volkswagent, a BMW-t és a Mercedest. Másfél-két tonnás luxusautókkal ugyanis nem egyszerű ilyen alacsony fogyasztási átlagot elérni, különösen úgy, hogy jelenleg elvárás a 250 km/h-s végsebesség. A szigorúbb fogyasztási cél a francia és olasz márkák számára, amelyek jelenleg is inkább a kisebb modellek piacán sikeresek, jóval kevésbé tűnik elérhetetlennek.

    Az hamar kiderült, hogy a 95 g/km-es határértékből nem enged az EU, ezért a németek az úgynevezett szuperkredit-rendszer megtartását szorgalmazták. Ez azt jelenti, hogy a null-emmissziós, vagy extrém alacsony fogyasztású autókkal megnyert szén-dioxid-kibocsátás duplán számít. Például ha eladnak egy tisztán elektromos BMW i3-ast, az normál esetben egy 190 g/km-es kibocsátású autó eladását tenné lehetővé, viszont a szuperkredit-rendszerrel akár egy 285 g/km-es kibocsátású, vagy több, összességében ennek megfelelő kibocsátású modell eladását is ellensúlyozza majd 2020 után. Mivel a BMW dízel-csúcsmodellje, a 381 lóerős M750d is csupán 169 g/km-nyi szén-dioxidot bocsát a levegőbe, azaz autónként 74 gramm többlet keletkezik a határértékhez képest, 10 db i3-as eladása 38 ilyen nagy teljesítményű luxusautó legyártását teszi lehetővé, míg a szuperkreditek nélkül ugyanez a szám 11 lenne.

    A javaslatnak persze még át kell jutnia az Európai Parlamenten, ami nem lesz feltétlenül sima ügy, bár úgy hallani, a többség támogatja a javaslat lényegét. Csak azt a részt nem, amely a távolabbi jövőre vonatkozik. Mondjuk ez is jó hír az autógyáraknak, hisz az EU politikusai és bürokratái tervgazdasági logikával 3 liter alatti fogyasztási célt képzeltek el, viszont újabb egy liter fogyasztáscsökkenés akár több tízszeres fejlesztési költséget is jelenthet a gyárak számára, ami nagyon ijesztő lehetőség a német luxusautó-ipar számára.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a modellfrissített Skoda Octavia gázos változata

    A hamarosan kezdõdõ Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a modellfrissített Skoda Octavia gázos változata.

    Az LPG modellben egy 1,6 literes benzinmotor dolgozik majd, amelyhez egy ötfokozatú kéziváltó csatlakozik.

  • Csökken az üzemanyagok ára

    Július 30-án ismét csökkenti az üzemanyagok nagykereskedelmi árát a MOL: a 95-ös benzin 7 forinttal, míg a gázolaj 6 forinttal lesz olcsóbb szerdától.

  • Az olcsóbb autók kerestetik készpénzre!

    Az olcsóbb kocsikat keresik, és inkább készpénzzel vásárolnának a vevõk most az autópiacokon. Hitelt egyre kevesebben vállalnak ugyanis. Egyre többen vannak viszont azok, akik a magas törlesztõ részletektõl szabadulnának úgy, hogy olcsóbbra cserélik autójukat, vagy hitelátvállalással árulják a kocsijukat - számolt be az egyik kereskedelmi csatorna híradója vasárnap este.

    Pozsonyi György, a Fõvárosi Autópiac ügyvezetõ igazgató-helyettese elmondta: sokan vannak, akik mostani, magas törlesztõ részletû autójukat cserélnék olcsóbbra. Nekik még van egy kis mozgásterük, azonban csak akkor, ha annak idején nem 0 százalékos hitelt vettek fel, ahol az autó már esetleg nem nyújt fedezetet a hitelre.

  • Nyolc sebesség a Chryslerben is

    Az amerikai gyártó révén mindennapossá válhat a nyolc sebességi fokozat: Detroitban 300 millió dollárt szánnak az új automata meghonosítására.

  • Mégsem tervezik az Opel Insignia kupé megjelenését

    A londoni bemutatón Bob Lutz, a General Motors termékfejlesztési guruja beszélt az Insignia és közeli rokonsága jövõjérõl.

    Természetesen hamar szóba került a kétajtós változat, hiszen a Vectra-utód formáit annak idején egy kupétanulmányon, a GTC-n láthattuk elõször, így kézenfekvõ volt a kérdés, hogy abból az autóból lehet-e még sorozatgyártmány.

    Lutz sokszor fogalmaz homályosan, de ezúttal nem tette.

  • Kézi váltó a Ferrariba

    Bár lassabb és több figyelmet igényel, mint a dupla kuplungos, a Ferrari vásárlói ragaszkodnak a hagyományos manuális váltóhoz, így most megkapják. Most a California típusba kerül egy hagyományos hatsebességes szerkezet, amelyet eddig csak hétfokozatú, dupla kuplungos, kézzel is kapcsolható automatával szállítottak. A kéz és a kuplungpedált nyomkodó láb persze lassabb, mint a gép, ami nagyjából 0,2-0,3 másodperc többletkapcsolási idõt jelent - a 0-ról 100 km/h-ra gyorsulás ideje is megnõ valamelyest, 4-rõl 4,2 másodpercre.

  • Félévszázadot vezetett jogosítvány nélkül

    51 éven át vezetett jogosítvány nélkül egy német férfi, aki csak a héten, 79 esztendõsen bukott le.

  • A Sony Ericsson Xperia X1 és P1 modellek segítségével vezérelni lehet a Saab 9-X BioHybrid autót

    A Sony Ericsson és a Saab összefogása révén olyan újszerû alkalmazás született a Sony Ericsson Xperia X1 (Windows Mobile) és P1 (UIQ 3) modellekhez, melyek segítségével Bluetooth kapcsolaton keresztül is el lehet érni a Saab 9-X BioHybrid koncepciós autó beállításait.

    A készüléken futó alkalmazás segítségével lehet szabályozni a belsõ világítást, be lehet állítani az elsõ és hátsó üléseket.

    Továbbá ki lehet nyitni a csomagtartó ajtaját, illetve le lehet zárni az autót.

  • Az amerikai autógyárak 25 milliárdos kölcsönt kapnak

    Az amerikai állam bejelentette, hogy a tengerentúli autógyártóknak egy 25 milliárd dolláros, alacsony kamatú kölcsönt ajánl fel annak érdekében, hogy megvédje õket a krízishelyzettõl.

    Az utóbbi idõben ugyanis a gyártók komoly veszteségeket produkáltak, terveikben pedig jelentõs munkaerõ-leépítés volt, az állam pedig leginkább ennek elkerülése érdekében ajánlotta fel a jelentõs kölcsönt.

  • Akkumulátorgyárat épít a General Motors

    Annak ellenére, hogy egyre több gyártó és autóipari cég fordul az elektromos és hibrid technológiák felé, meglehetõsen kevés foglalkozik közülük akkumulátorok fejlesztésével és gyártásával.

    A japánok nagy elõnyben vannak ezen a téren, mint ismeretes, még a Volkswagen is a Sanyo-val közösen fejleszti hibrid modelljeit. A GM semmit nem bíz a véletlenre, hiszen a konszern megmentõjeként kezelt Volt akkumulátorait a legutóbbi döntés értelmében saját maga fogja gyártani egy hamarosan létesítendõ új gyárban.

  • Elhunyt Elio Zagato az autóversenyzõbõl lett formatervezõ!

    A Frankfurti Autószalon körüli nagy felhajtásban, szinte észrevétlenül távozott az élõk sorából az autóipar egyik meghatározó alakja, Elio Zagato.

    A rendkívül sikeres autóversenyzõbõl lett formatervezõ nevéhez olyan munkák kapcsolódnak, mint a Ferrari 250, a Maserat AG6, vagy éppen az Aston Martin DB4 - csak hogy párat említsünk.

  • Nem enged karambolozni a Toyota

    Az új technológia átveszi az irányítást, ha problémát érzékel.

  • Új életre kelhet Kínában a Lancia

    A Fiat ugyan közvetlen utód nélkül tüntette el a kompakt szedánt a Lancia kínálatából, de úgy néz ki, a típus új életre kelhet Kínában, a Zotye Auto jóvoltából.

    A nyugaton lényegében ismeretlen gyártó eddig egyetlen típust gyártott, amely a Daihatsu Terios elõzõ generációján alapul: a Zotye a karosszéria-gyártáshoz szükséges szerszámokat a japán gyártótól vásárolta, amikor a kis terepjárót még 2006-ban új modellel váltották fel, viszont a mechanika egy része saját fejlesztés, a motortérbe pedig Kínában gyártott Mitsubishi motorokat szerelnek.

  • Töksisak a divat Nigériában a motorosok körében

    Töksisak a "divat" Nigériában, de csak a motorosok körében, és esetükben is csak azért, mert szigorodtak a közlekedési szabályok.

    A regulák ugyan hagyományos bukósisakot írnak elõ a motorozóknak, nem pedig "biót", ám a tök jóval olcsóbb. A motorosoknak van eszük: mielõtt feltennék tökfedõjüket, félbevágják és kibelezik meg megszárítják. Hogy a tökhéj mennyire véd az ütéstõl, arról nem végeztek tudományos méréseket.

  • Mit tudnak az Audi motorok?

    Az Audinál az ügyfelek igénye a legfontosabb, így a márka folyamatosan azon dolgozik, hogy fejlesztéseivel, megnövelt kínálatával megkönnyítse a vásárlók döntéseit. Az Audi gyorsan reagált az ügyfelek elvárásaira és tovább bõvítette nagy sikerû A4, A5, A6 és Q5 sorozatainak kínálatát.

    Megjelentek a 163 LE teljesítményû 2.0 TDI motorok, mely alternatív megoldásként szolgálnak a 170 lóerõs motorok mellett. Az új motorok kedvezõbb adókategóriába esnek. A 120 kW (163 LE) teljesítményû 2.0 TDI modellek ára megegyezik a 170 lóerõs változattal.