rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Kötelező négy literes fogyasztás?!

  • Share on Tumblr

    Kötelező négy literes fogyasztás?!Hosszú ideje folyik a vita a 2020-ra tervezett szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokról. Az Európai Bizottság ragaszkodott a 95 g/km-es határértékhez, de úgy tűnik, a német kormány a mögötte álló német luxusautó-gyártókkal együtt elért némi áttételes enyhítést. Ennyi pedig elég volt, hogy megszülethessen az Európai Parlament elé vihető végleges javaslat. Az EU célja alapvetően az, hogy folyamatos szabály-szigorításokkal elérje az autógyártóknál, hogy kisebb fogyasztású járműveket fejlesszenek és készítsenek.

    Az első rakétafokozatot már tavaly begyújtották: 2015-re az Európában eladott személyautók átlagos szén-dioxid-kibocsátása a rendelkezések szerint nem haladhatja meg a 130 g/km-t. A gyártók egyelőre tartják magukat a törvényekhez: míg 2011-ben még 147 g/km volt az iparági átlag, addig az idén az előzetes becslések szerint elérhetik a 132 g/km-t, ami persze az elmúlt négy-öt év feszített ütemű fejlesztéseinek köszönhető.

    A törvényhozók azonban tovább szorítanák a prést: az új cél 2020-ra 95 g/km, ami lényegében 4-4,1 literes fogyasztásnak felel meg 100 kilométeren. Az új cél rendesen megijesztette a német luxusautó-gyártókat, az Audit, illetve anyavállalatát, a Volkswagent, a BMW-t és a Mercedest. Másfél-két tonnás luxusautókkal ugyanis nem egyszerű ilyen alacsony fogyasztási átlagot elérni, különösen úgy, hogy jelenleg elvárás a 250 km/h-s végsebesség. A szigorúbb fogyasztási cél a francia és olasz márkák számára, amelyek jelenleg is inkább a kisebb modellek piacán sikeresek, jóval kevésbé tűnik elérhetetlennek.

    Az hamar kiderült, hogy a 95 g/km-es határértékből nem enged az EU, ezért a németek az úgynevezett szuperkredit-rendszer megtartását szorgalmazták. Ez azt jelenti, hogy a null-emmissziós, vagy extrém alacsony fogyasztású autókkal megnyert szén-dioxid-kibocsátás duplán számít. Például ha eladnak egy tisztán elektromos BMW i3-ast, az normál esetben egy 190 g/km-es kibocsátású autó eladását tenné lehetővé, viszont a szuperkredit-rendszerrel akár egy 285 g/km-es kibocsátású, vagy több, összességében ennek megfelelő kibocsátású modell eladását is ellensúlyozza majd 2020 után. Mivel a BMW dízel-csúcsmodellje, a 381 lóerős M750d is csupán 169 g/km-nyi szén-dioxidot bocsát a levegőbe, azaz autónként 74 gramm többlet keletkezik a határértékhez képest, 10 db i3-as eladása 38 ilyen nagy teljesítményű luxusautó legyártását teszi lehetővé, míg a szuperkreditek nélkül ugyanez a szám 11 lenne.

    A javaslatnak persze még át kell jutnia az Európai Parlamenten, ami nem lesz feltétlenül sima ügy, bár úgy hallani, a többség támogatja a javaslat lényegét. Csak azt a részt nem, amely a távolabbi jövőre vonatkozik. Mondjuk ez is jó hír az autógyáraknak, hisz az EU politikusai és bürokratái tervgazdasági logikával 3 liter alatti fogyasztási célt képzeltek el, viszont újabb egy liter fogyasztáscsökkenés akár több tízszeres fejlesztési költséget is jelenthet a gyárak számára, ami nagyon ijesztő lehetőség a német luxusautó-ipar számára.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Videójátékosprogram a biztosítási díj csökkentéséért

    A számítógépes játékoknak sok szakértõ szerint számos negatív hatásuk lehet a játékfüggõség lehetséges kialakulásától a redukált szociális kapcsolatokig, ám a tengerentúli Allstate biztosító most a játékok pozitív hatásait hangsúlyozza; szerintük ugyanis a videojátékok fejlesztik a reflexeket és biztonságosabbá tehetik a sofõrök vezetési stílusát.

    Éppen ezért az Allstate most egy kísérleti programot indít, melyben az 50-75 éves sofõrök baleseti statisztikáit hasonlítják össze: azokét, akik elvégzik a biztosító videojátékos programját és azokét, akik nem.

  • Hivatalosan is visszahívták a Toyota Priust

    Hivatalos közleményben jelentette be a Toyota, hogy globális visszahívási akciót hirdet a Priusra és a Lexus HS 250h hibridre. Összesen 437 ezer autó érintett.

    Napok óta arról cikkeznek a lapok, hogy a Toyota bármikor bejelentheti a Prius-visszahívást egy esetleges fékhiba miatt - kedden meg is történt. Már korábban elismerte a japán gyár egy szoftverhiba létezését, a visszahívás kihirdetésével viszont várt. Mint kiderült, azért, mert a Lexus is érintetté vált.

  • A Ford megkezdte az új motorcsaládjuk az Ecoboost gyártását!

    A Ford megkezdte legújabb, Ecoboost névre hallgató motorcsalád gyártását a márka cleveland-i üzemében.

    A teljesen új fejlesztésû, 3,5 literes V6-os motor központi befecskendezéssel és turbóval látták el, amely teljesen új párosítás a márka történetében.

  • A jelzálog bekerül a forgalmiba

    A gépjármûvek zálogjogi nyilvántartása nem tartalmazza az autók rendszámát vagy az alvázszámát.

    Õsszel a kormány és a parlament elé kerül az autók zálogjogi nyilvántartásának megváltozását célzó javaslat - errõl állapodott meg a Magyar Lízingszövetség, az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium, valamint az Országos Közjegyzõi Kamara - írja a Magyar Nemzet.

  • Ingyenes kötelezõ szervíz - negyedmillió per után

    Vita alakult ki a hazai újságok hasábjain arról, vajon jogszerû-e, hogy az autókereskedõk költséges kötelezõ szervizek sorához kötik az új autók jótállását.

    A fogyasztóvédõk szerint nem, ezért perelnek, az autóimportõrök szerint igen, ezért értetlenül állnak a kérdés elõtt.

    A próbapert a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) indított a Honda Hungary ellen.

  • A BMW csökkentette idei egész évi profit-elõrejelzését

    A luxuskategóriába is beköszöntött a szûk esztendõ. Még nem minden luxusautó-gyártónak van oka panaszra, de a német BMW autógyár pénteken a maga részérõl 507 millió eurós adózott eredményt jelentett a második negyedévrõl, 33 százalékkal kevesebbet a tavalyi második negyedévi 753 milliónál.

    Már az elsõ negyedévben is csökkent a profitja éves összehasonlításban, de akkor még csak 17 százalékkal.

    A cég csökkentette idei egész évi profit-elõrejelzését is.

  • Magyarországra jön a kínai BYD autógyár

    Az AutoBinck Holding N.V. lett a kínai BYD autógyár új importõre. Az errõl szóló hivatalos megállapodást hétfõn írták alá a felek az AutoBinck Holding N.V. hágai központjában.
    Az AutoBinck Holding N.V. öt európai országban, Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon, Szlovéniában és Hollandiában képviseli majd a BYD vállalatot.
    A BYD (Build Your Dreams) vállalat nem csupán a legnagyobb növekedést felmutató, vezetõ kínai autógyártók egyike, hanem a világ egyik legnagyobb akkumulátor-gyártója, valamint IT-egységek és mobiltelefonok piacvezetõ gyártója is egyben.

  • Szentélyt kapott a Harley-Davidson

    Milwaukee - Múzeumot nyitott motorkerékpárjainak szombaton az idén 105. születésnapját ünneplõ Harley-Davidson cég Milwaukee-ban, a Harley-Davidsonok három épületbõl álló "szentélyében" felvonultatják szinte az összes modellt az 1903-an gyártott elsõ motorkerékpártól napjaink legmodernebb, hatsebességes Harleyjáig.

    "Sok tekintetben a Harley-Davidson története az egész Egyesült Államok történetét tükrözi. A vállalat 105 éves, átélt hanyatlásokat, válságokat, háborúkat, volt lenn és fenn...

  • Változtatna az autóbehozatalon az ombudsman

    Bár az ombudsman fellépése nyomán egyszerûsödött, de még mindig bonyolult az Unióból származó használt kocsik forgalomba helyezése. Szabó Máté szerint további egyszerûsítésre volna szükség.

  • Behajthatnak a mélygarázsba az LPG-s autók is

    A 2011 októberében megjelent országos tûzvédelmi szabályzatnak köszönhetõen most már nem tilos gázüzemû autóval behajtani a parkolóházakba és a tankolás is egyszerûsödik, mert az üzemanyag kutaknál ezentúl a gáztöltõ fej is azonos oszlopon lehet a benzinnel és a diesellel. Új rendelettel szabályozta a kormány a gázos autók üzemeltetési körülményeit.

  • VW beszáll a platós-bizniszbe - Megérkezett a VW Robust

    A legfrissebb hírek szerint a GM befagyasztotta a nagyméretû SUV-ok és pickupok fejlesztését, a vásárlók az elkövetkezõ idõben csak a jelenlegi kínálatból választhatnak. A gyár összehúzta a nadrágszíjat, nem költ többet a Chevrolet, GMC, Hummer és Cadillac SUV- és pickup-választék megújítására.

    A GM mellett a Ford is inkább a kisebb modellekre összpontosít, könnyebb és takarékosabb autókat fejleszt.

  • Nem lesz több sporolós Ford!

    A Fiesta, a Focus és a Mondeo takarékosságra hangolt változatai után a Ford nem készít több ilyen változatot.

    A gyártó szóvivõje közölte, a Ka, a Kuga, valamint az S-Max nem kap Econetic változatot, mert azokra nem lenne elég kereslet.

  • Gyorshajtási bírságrekord Svájcban

    Gyorshajtási bírságból világcsúcsra számíthat egy svéd férfi: bõ 200 millió forintnyi összegre ítélhetik.

  • Újra drágul a benzin! Most nyolc forinttal!

    Amennyiben az üzemanyagok ezen az árszinten maradnak, újra eléri a benzinár a 300 forintot
    Oldal nyomtatása Szövegméret növelése Szövegméret csökkentése Oldal továbbküldése

    Nyolc forinttal drágul a benzin és hat forinttal a gázolaj ára csütörtöktõl - értesült piaci forrásokból a holtankoljak.hu. Ez azt jelenti, hogy benzint legolcsóbban 260,9 forintért tankolhatunk.

  • Gázválasztó

    Szakértõk szerint a brutális benzinárak miatt növekvõ számban váltanak autósok a gázüzemre.