rss
  • Kötelező négy literes fogyasztás?!

  • Share on Tumblr

    Kötelező négy literes fogyasztás?!Hosszú ideje folyik a vita a 2020-ra tervezett szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokról. Az Európai Bizottság ragaszkodott a 95 g/km-es határértékhez, de úgy tűnik, a német kormány a mögötte álló német luxusautó-gyártókkal együtt elért némi áttételes enyhítést. Ennyi pedig elég volt, hogy megszülethessen az Európai Parlament elé vihető végleges javaslat. Az EU célja alapvetően az, hogy folyamatos szabály-szigorításokkal elérje az autógyártóknál, hogy kisebb fogyasztású járműveket fejlesszenek és készítsenek.

    Az első rakétafokozatot már tavaly begyújtották: 2015-re az Európában eladott személyautók átlagos szén-dioxid-kibocsátása a rendelkezések szerint nem haladhatja meg a 130 g/km-t. A gyártók egyelőre tartják magukat a törvényekhez: míg 2011-ben még 147 g/km volt az iparági átlag, addig az idén az előzetes becslések szerint elérhetik a 132 g/km-t, ami persze az elmúlt négy-öt év feszített ütemű fejlesztéseinek köszönhető.

    A törvényhozók azonban tovább szorítanák a prést: az új cél 2020-ra 95 g/km, ami lényegében 4-4,1 literes fogyasztásnak felel meg 100 kilométeren. Az új cél rendesen megijesztette a német luxusautó-gyártókat, az Audit, illetve anyavállalatát, a Volkswagent, a BMW-t és a Mercedest. Másfél-két tonnás luxusautókkal ugyanis nem egyszerű ilyen alacsony fogyasztási átlagot elérni, különösen úgy, hogy jelenleg elvárás a 250 km/h-s végsebesség. A szigorúbb fogyasztási cél a francia és olasz márkák számára, amelyek jelenleg is inkább a kisebb modellek piacán sikeresek, jóval kevésbé tűnik elérhetetlennek.

    Az hamar kiderült, hogy a 95 g/km-es határértékből nem enged az EU, ezért a németek az úgynevezett szuperkredit-rendszer megtartását szorgalmazták. Ez azt jelenti, hogy a null-emmissziós, vagy extrém alacsony fogyasztású autókkal megnyert szén-dioxid-kibocsátás duplán számít. Például ha eladnak egy tisztán elektromos BMW i3-ast, az normál esetben egy 190 g/km-es kibocsátású autó eladását tenné lehetővé, viszont a szuperkredit-rendszerrel akár egy 285 g/km-es kibocsátású, vagy több, összességében ennek megfelelő kibocsátású modell eladását is ellensúlyozza majd 2020 után. Mivel a BMW dízel-csúcsmodellje, a 381 lóerős M750d is csupán 169 g/km-nyi szén-dioxidot bocsát a levegőbe, azaz autónként 74 gramm többlet keletkezik a határértékhez képest, 10 db i3-as eladása 38 ilyen nagy teljesítményű luxusautó legyártását teszi lehetővé, míg a szuperkreditek nélkül ugyanez a szám 11 lenne.

    A javaslatnak persze még át kell jutnia az Európai Parlamenten, ami nem lesz feltétlenül sima ügy, bár úgy hallani, a többség támogatja a javaslat lényegét. Csak azt a részt nem, amely a távolabbi jövőre vonatkozik. Mondjuk ez is jó hír az autógyáraknak, hisz az EU politikusai és bürokratái tervgazdasági logikával 3 liter alatti fogyasztási célt képzeltek el, viszont újabb egy liter fogyasztáscsökkenés akár több tízszeres fejlesztési költséget is jelenthet a gyárak számára, ami nagyon ijesztő lehetőség a német luxusautó-ipar számára.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Kigyulladhat a GM!

    Az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal (NHTSA) legújabb közlése szerint a General Motors közel 1,5 millió autót kénytelen visszahívni, miután a kipufogóra csöpögõ olaj lángra gyúlhat, amely miatt esetleg az egész autó kiéghet.

  • Drágulhat az autópálya-használat

    Az autópályadíjak emelésérõl tárgyal a közlekedési tárca. Több mint tíz százalékkal emelnék meg az autópályák használatáért fizetendõ összeget.

  • Angliában is kapható lesz a Dacia!

    Szinte elképzelni sem tudtuk volna tíz évvel ezelõtt, hogy a brit szigeteken egy román autóval közlekedhetnénk.

    Azonban amióta a Renault felkarolta a Daciát és egy alacsony költségû (úgynevezet low cost) márkát csinált a cégbõl, azóta a Dacia név kezd elfogadottá válni és egyre jobban terjed Európában. Így lassan elérnek a szigetországba is.

  • Félnek az emberek új autót venni

    Közel 15 százalékkal kevesebben vásároltak autót idén, mint tavaly októberben. A bizonytalan gazdasági helyzetben eddig az Opel vesztette el a legtöbb vevõt, az izlandi autóeladások pedig egy év alatt több mint 85 százalékkal csökkentek.

    Immáron hatodik hónapja tart az európai autóeladások mélyrepülése, az októberi adatok azonban minden eddigi negatív rekordot felülmúltak - tudta meg az A5.hu a JATO Dynamics-tõl. A világ vezetõ autóipari adatszolgáltatójának közlése szerint októberben 14,7 százalékkal kevesebb autót adtak el, mint a tavalyi év azonos hónapjában.

  • A Volkswagen döntése szerint véget érhet a Porsche Cayenne és a Panamera pályafutása

    Egy hírek szerint a Volkswagen döntése szerint hamarosan véget érhet a Porsche Cayenne és a Panamera pályafutása.

    A legújabb híresztelések szerint az SUV második generációját már be sem mutatják, míg a négyajtós modell 5-6 év múlva tûnhet el a kínálatból, pedig még el sem dõlt, hogy sikeres vagy nem a legújabb Porsche. A feltételezés szerint azért jutottak ilyen álláspontra a konszern vezetõi, hogy az Audi modelljeinek ne kelljen a vállalaton belül is kõkemény konkurenciával megküzdeniük.

  • 5 csillagos Euro NCAP minõsítést kapott a Volkswagen Golf Cabriolet és a Jetta

    Az Euro NCAP a lehetõ legmagasabb, azaz ötcsillagos minõsítéssel díjazta a 2011-es Volkswagen Golf Cabriolet és a Volkswagen Jettát.

  • Ravatalozó autóknak

    Autós ravatalozó, mármint drive-in rendszerû is mûködik Los Angelesben a gyorséttermek mintájára.

  • Balesetet színlelõ trükkös szélhámosok Ukrajnában

    Egyre gyakrabban kopasztják meg Ukrajna útjain a gyanútlan autósokat balesetet színlelõ trükkös szélhámosok.

    A pénzhez jutás nem egészen veszélytelen módját Moszkvából "importálták" a vállalkozó szellemû csalók Ukrajnába.

    A dolog lényege az, hogy az út mellett álló szélhámos kinéz magának egy közepes árkategóriába tartozó, viszonylag lassan haladó autót, majd az úttesten való átkelést színlelve hirtelen a kiszemelt kocsi motorháztetejére veti magát.

  • Huszonöt litert fogyaszt Obama új kocsija

    London - Egymillió hibridautót ígért kampányában Barack Obama, szolgálati autójának üzemanyagétvágya viszont jócskán felülmúlja a környezetvédõk ideálját - biztonsági okokból.

    A The Times címû brit lap szerint a limuzint a válsággal küszködõ General Motors (GM) autógyár építi. Úgy fog kinézni, mint egy hagyományos fekete elnöki Cadillac, és olyan ellenálló lesz, mint egy tank. A felépítmény fémbõl, alumíniumból és titánból készül, páncélzata 12 centiméter vastag.

  • Elkészült a 9 sebességes automata váltó

    A ZF elkészítette a világ legelsõ kilencsebességes automatav áltóját, amely a tervezõk szerint akár 16 százalékos fogyasztáscsökkenést eredményezhet majd.

  • Várhatóan 20%-os lesz a minimun önrész az új autók vásárlásánál!

    Várhatóan visszafogja a lakossági autóeladásokat, de csupán azok szorulnak majd ki a vevõi körbõl, akiknek már a kezdõrészlet megfizetése is gond.

    A Magyar Lízingszövetséggel folytatott egyeztetések eredményeként 2009. január 5-tõl új szabályozást léptet életbe a Pénzügyi Szervek Állami Felügyelete (PSZÁF): a gépjármû-finanszírozási konstrukcióknál a jelenlegi nulla százalék helyett 20 százalékos minimum önrészt, a 120 hónapos futamidõ maximum 96 hónapra csökkenését, valamint a finanszírozó cégek számára az ügyfél fizetõképességének alaposabb megvizsgálását írja elõ.

  • A hibrid autók még ebben az évben szolgálatba állhatnak

    A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztériumnál (KVM) akár már az idén üzembe állhat az a 9-12 hibrid meghajtású autó, amelyre várhatóan a napokban írnak ki közbeszerzést - közölte a zöldtárca kedden az MTI-vel.

    A pályázatokat szeptember második felében kell beadni, eredményhirdetés októberben várható - áll a közleményben.

  • Az MDF kötelezõvé tenné a téligumit hazánkban!

    A Magyar Demokrata Fórum (MDF) a jövõ évtõl a téli gumi használatának kötelezõvé tételét sürgeti. A párt közleményben felhívja a figyelmet, hogy a hideg idõ beálltával fokozottan nõ a balesetveszély az utak lefagyása, csúszóssá válása miatt, ezért különösen veszélyes, ennek ellenére sokan továbbra is nyári gumiabronccsal közlekednek az utakon.

    Magyarországon jelenleg nem kötelezõ a téli gumi használata, s csak az autótulajdonosoknak csak mintegy fele használ megfelelõ abroncsot fagyos idõben. Németországban ez az arány 60-70, Ausztriában pedig 95 százalékos - olvasható a kommünikében.

  • A Jaguar 8%-kal több autót adott el

    Gazdasági válság ide vagy oda, az utóbbi években gyengén muzsikáló Jaguar a 2008-ban az elõzõ évhez képest nyolc százalékkal több autót adott el.

    A javulás leginkább az XF bevezetésének köszönhetõ, valamint annak, hogy a gyártó modelljei igen népszerûek voltak az oroszországi és a távol-keleti piacokon is.

  • Aktív biztosnági rendszerek a 2011-es Ford Focusokban

    A 2011-es Focus a Ford elsõ modellje, amelyben jelen van a Kis sebességû biztonsági rendszer. Az innovatív Kis sebességû biztonsági rendszer városi forgalomban csökkenti a koccanások esélyét – elsõ ízben rendelhetõ meg egy Fordban.

    Aktív biztonsági rendszerek széles kínálata, például különleges fék-, és kipörgésgátló rendszerek. Modern technológiák segítenek a vezetõnek megtartani a biztonságos irányítást és elkerülni az ütközés veszélyét.