rss
  • Kötelező négy literes fogyasztás?!

  • Share on Tumblr

    Kötelező négy literes fogyasztás?!Hosszú ideje folyik a vita a 2020-ra tervezett szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokról. Az Európai Bizottság ragaszkodott a 95 g/km-es határértékhez, de úgy tűnik, a német kormány a mögötte álló német luxusautó-gyártókkal együtt elért némi áttételes enyhítést. Ennyi pedig elég volt, hogy megszülethessen az Európai Parlament elé vihető végleges javaslat. Az EU célja alapvetően az, hogy folyamatos szabály-szigorításokkal elérje az autógyártóknál, hogy kisebb fogyasztású járműveket fejlesszenek és készítsenek.

    Az első rakétafokozatot már tavaly begyújtották: 2015-re az Európában eladott személyautók átlagos szén-dioxid-kibocsátása a rendelkezések szerint nem haladhatja meg a 130 g/km-t. A gyártók egyelőre tartják magukat a törvényekhez: míg 2011-ben még 147 g/km volt az iparági átlag, addig az idén az előzetes becslések szerint elérhetik a 132 g/km-t, ami persze az elmúlt négy-öt év feszített ütemű fejlesztéseinek köszönhető.

    A törvényhozók azonban tovább szorítanák a prést: az új cél 2020-ra 95 g/km, ami lényegében 4-4,1 literes fogyasztásnak felel meg 100 kilométeren. Az új cél rendesen megijesztette a német luxusautó-gyártókat, az Audit, illetve anyavállalatát, a Volkswagent, a BMW-t és a Mercedest. Másfél-két tonnás luxusautókkal ugyanis nem egyszerű ilyen alacsony fogyasztási átlagot elérni, különösen úgy, hogy jelenleg elvárás a 250 km/h-s végsebesség. A szigorúbb fogyasztási cél a francia és olasz márkák számára, amelyek jelenleg is inkább a kisebb modellek piacán sikeresek, jóval kevésbé tűnik elérhetetlennek.

    Az hamar kiderült, hogy a 95 g/km-es határértékből nem enged az EU, ezért a németek az úgynevezett szuperkredit-rendszer megtartását szorgalmazták. Ez azt jelenti, hogy a null-emmissziós, vagy extrém alacsony fogyasztású autókkal megnyert szén-dioxid-kibocsátás duplán számít. Például ha eladnak egy tisztán elektromos BMW i3-ast, az normál esetben egy 190 g/km-es kibocsátású autó eladását tenné lehetővé, viszont a szuperkredit-rendszerrel akár egy 285 g/km-es kibocsátású, vagy több, összességében ennek megfelelő kibocsátású modell eladását is ellensúlyozza majd 2020 után. Mivel a BMW dízel-csúcsmodellje, a 381 lóerős M750d is csupán 169 g/km-nyi szén-dioxidot bocsát a levegőbe, azaz autónként 74 gramm többlet keletkezik a határértékhez képest, 10 db i3-as eladása 38 ilyen nagy teljesítményű luxusautó legyártását teszi lehetővé, míg a szuperkreditek nélkül ugyanez a szám 11 lenne.

    A javaslatnak persze még át kell jutnia az Európai Parlamenten, ami nem lesz feltétlenül sima ügy, bár úgy hallani, a többség támogatja a javaslat lényegét. Csak azt a részt nem, amely a távolabbi jövőre vonatkozik. Mondjuk ez is jó hír az autógyáraknak, hisz az EU politikusai és bürokratái tervgazdasági logikával 3 liter alatti fogyasztási célt képzeltek el, viszont újabb egy liter fogyasztáscsökkenés akár több tízszeres fejlesztési költséget is jelenthet a gyárak számára, ami nagyon ijesztő lehetőség a német luxusautó-ipar számára.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Honda végleg befejezi FR-V modelljének gyártását

    A Honda augusztusban végleg befejezi FR-V modelljének gyártását. A japán gyár elmondása szerint a hat üléses MPV-kre már szinte teljesen megszûnt a kereslet a piacon, amely az FR-V nem túl meggyõzõ eladási mutatóiból is kiderül.

  • Az olasz sajtó félti a Lanciát!

    Az utóbbi hetekben egy esetleges Fiat-Opel fúziótól volt hangos a világsajtó, ugyanis egy esetleges Fiat-Opel-Chrysler szövetség megalakulásával egy Volkswagen-konszern méretû cég jönne létre.

    Az olasz sajtó azonban félti a Fiat leányvállalatait, elsõsorban a Lanciát. A presztízsmárkaként számon tartott gyártó évente mindössze körülbelül 100 000 autót értékesít, ráadásul a márka modellpalettája sem tartozik a legfiatalabbak közé, így a Fiat vezetõségében felmerült a Lancia megszûntetése, hogy a cég a sikeresebb márkákra tudjon koncentrálni.

  • Bemutatták a 'kecskeméti Mercedes' elsõ tanulmánymodelljét

    Detroit - Bemutatta a detroiti autószalonon a Mercedes a környezetbarát BlueZERO tanulmányautó-sorozatot, amely a Magyarországon gyártani tervezett Mercedes-modellek alapja lehet.

    A vasárnap megnyílt kiállításon a tanulmányautó három típusát mutatták be. Közös vonásuk, hogy elektromos motorral mûködnek. A BlueZERO E-Cell villamos motorját lítium-ion akkumulátorok táplálják, egy feltöltéssel 200 kilométert képes megtenni.

  • Hatalmas létszámleépítést tervez a General Motors

    Ötezer adminisztratív dolgozójától, a fehérgallérosok 15 százalékától válna meg Amerikában a General Motors (GM) autógyár.

    A novembertõl esedékes létszámcsökkentés tervét a Wall Street Journal címû lap szellõztette meg, és a lap úgy tudja, hogy a dolgozók egészségbiztosítási keretét is csökkentené az amerikai jármûipari óriás, valamint a vezetõi prémiumokat is mérsékelni akarja.

  • A szlovák belügyminiszter esete az új közlekedési törvénnyel!

    Vasárnap lépett életbe Szlovákiában az új közúti közlekedésrõl szóló törvény, a szigorítás után ötven km/órás sebességgel lehet közlekedni lakott területen. A Pravda címû napilap munkatársai által készített videón a törvény kidolgozója, Robert Kaliòák belügyminiszter még aznap közel százhússzal száguldott Pozsonyban.

    A szlovák belügyminisztert újságírók követték vasárnap, amikor a egyik kereskedelmi csatorna vitamûsorának forgatásáról igyekezett Pozsonybesztercérõl a fõvárosba. Kaliòák Volkswagen Touareg márkájú kocsija Pozsonyba érve is 115 km/órás sebességgel haladt, holott már csak 50 km/óra a megengedett sebesség.

  • Hatalmas eladási visszaesés Amerikában

    A bank- és hitelpiaci válsággal indokolják az elemzõk, hogy az autóeladások az Egyesült Államokban szeptemberben több mint negyedükkel(27 százalékkal) maradtak el az egy évvel korábbitól.

    Az év megelõzõ része is romló piacot mutatott: 2007. azonos idõszakához képest a kilenc havi idei csökkenés csaknem 13 százalékot ért el.

  • Barack Obama 8,1 literben maximálná a személyautóknak átlagfogyasztását!

    Barack Obama amerikai elnök tovább a már elfogadott, és 2020-ra a személyautóknak maximum 8,1 literes átlagfogyasztást megengedõ szabályt.

    Az elnök tegnap nyilvánosságra hozott terve alapján ezt az értéket a gyártóknak nem 2020-ra, hanem már 2016-ra kellene teljesíteni, amit évi 5%-os fogyasztáscsökkentéssel tudnának csak elérni.

  • 1 millió autóval csökkenti eladási célját a Toyota

    Amennyiben a konszern valóban 1 millió autóval módosítja eladási célját, úgy a Toyota 2005 óta a legkevesebb autót fogja piacra dobni.

    A Toyota, a legnagyobb japán autóipari vállalat lapjelentések szerint jövõ évi értékesítési célját több mint egy millió gépjármûvel csökkentheti - értesült jól informált forrásokra hivatkozva a Kyodo hírügynökség.

  • Mezõgazdasági hulladékból bioüzemanyag - kutatások a szegedi mérnöki karon

    Szeged - Másképp nem hasznosítható mezõgazdasági melléktermékekbõl képesek jó hatásfokkal bioüzemanyagot elõállítani a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Karának kutatói.

    Hodúr Cecília tudományos dékánhelyettese az auto.zug.hu -nak elmondta, a Mérnöki Kar kutatói és konzorciumi partnereik hároméves munka eredményeképpen olyan technológiát dolgoztak ki, amely a mezõgazdaság és a feldolgozóipar lignocellulóz tartalmú hulladékából - például bogyósgyümölcs préslepénybõl vagy cukorcirok szalmából - magas hatékonysággal képes a bioüzemanyagok alapanyagául szolgáló etanolt elõállítani.

  • Kínai autóvezetési teszt: mit tesz, ha köpnie kell?

    Peking - Mit tesz, ha köpnie kell autóvezetés közben? A) Kiköpök az ablakon B) Beleköpök egy papírhulladékba, aztán bedobom egy kukába C) A jármû padlójára köpök.

    A fenti tesztkérdés ízelítõ a kínai KRESZ vizsgakérdéseibõl. Összesen 800 van, ezekbõl kell 100-at megoldani a vizsgán. Zömük persze nemzetközileg is ismert, de akadnak sajátosan helyi "specialitások", mint a fenti példa, amelyre a helyes válasz: B.

  • Szálerõsítésû mûanyag egyes modellekben

    Az új technológiával tíz éven belül 40%-kal csökkenthetõ lenne az autók átlagos tömege. A szálerõsítésû mûanyagok napjaink talán legjobb szerkezeti anyagai minden olyan területen, ahol könnyû, de erõs alkatrészekre van szükség.

    Egyes iparágakban, például az ürhajózásban, a repülõgép-gyártásban és a versenyautók építésénél szinte egyeduralkodóvá is vált az elmúlt bõ húsz évben, de az autóiparban mind a mai napig nem tudott igazán elterjedni.

  • A Volvo S80-ból sportváltozat készül?

    A svéd márka az utóbbi évben több modelljébõl dobott piacra sportos külsõ és belsõ kiegészítõkkel ellátott, R-Design jelzésû modellt.

    A C30, az S40, valamint az XC90 után az S80 lehet a következõ, amelybõl Nagy-Britanniában már készítettek is egy limitált szériát, amelynek belseje az R-Design szellemében készült, a vásárlóknak pedig tetszett a speciális sorozat.

  • Az angol rendõrök V6-os dízel Jaguar XF-et kapnak!

    Külföldön járva sokszor láthat az ember luxusautóból avanzsált rendõrautókat.

    Általában mindenhol a hazai gyártók négykerekûit részesítik elõnyben a rend éber õrei. Nagy-Britanniában a Jaguar állt elõ egy új rendõrautóval.

  • Néhány jótanács ha dugóba kerülünk

    A munkaszüneti napokat, ünnepeket mindenki szereti. Ilyenkor azonban nagyobb dugókra is számítani lehet, hiszen többen indulnak útnak – rokonokhoz, barátokhoz, kikapcsolódni, kirándulni – mint máskor. Akadnak olyan sofõrök, utazók, akik nehezen viselik a dugókat. Tippjeink segítségével könnyebben, biztonságosabban átvészelheti ezeket.

  • Mitsubishi becsukja európai bázisát!

    A gyártó Japánba költözteti az eddig a Mitsubishi Motors Europe által elvégzett feladatokat, így a marketingért, az üzleti terv elkészítéséért, a termék menedzsmentért, illetve az eladásokért felelõs részleget.

    Az Amszterdam mellett található központban így nagy leépítések várhatók, az itt dolgozók 45%-a ugyanis feleslegessé vált.