rss
  • Harminc millió példánynál tart a Volkswagen Golf

  • Share on Tumblr

    Harminc millió példánynál tart a Volkswagen GolfKevés autógyártó és még kevesebb modell van, amely valaha felér ilyen magaslatokba: a Volkswagen Golf hét generációja 1974 óta számtalan karosszériaformában szólította meg a potenciális vásárlókat, akik közül világszerte naponta kétezren ráztak kezet értékesítőjükkel. A jubileumi példányt, egy TDI BlueMotiont kiállítják a wolfsburgi gyárban, hogy a dolgozók együtt örömködhessenek a sikeren, de további sorsáról nem nyilatkozott a gyár, így nem tudni, ügyfélrendelésre készült, vagy raktárra gyártották, és inkább végleg a gyári múzeumban marad.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Az autósok számára Peking a pokol, Stockholm pedig maga a mennyország

    Pekingben és Mexikóvárosban a legrosszabb az autósközlekedés, míg Stockholm a béke szigete a sofõrök számára - derült ki egy amerikai tanulmányból.

  • Az olcsóbb autók kerestetik készpénzre!

    Az olcsóbb kocsikat keresik, és inkább készpénzzel vásárolnának a vevõk most az autópiacokon. Hitelt egyre kevesebben vállalnak ugyanis. Egyre többen vannak viszont azok, akik a magas törlesztõ részletektõl szabadulnának úgy, hogy olcsóbbra cserélik autójukat, vagy hitelátvállalással árulják a kocsijukat - számolt be az egyik kereskedelmi csatorna híradója vasárnap este.

    Pozsonyi György, a Fõvárosi Autópiac ügyvezetõ igazgató-helyettese elmondta: sokan vannak, akik mostani, magas törlesztõ részletû autójukat cserélnék olcsóbbra. Nekik még van egy kis mozgásterük, azonban csak akkor, ha annak idején nem 0 százalékos hitelt vettek fel, ahol az autó már esetleg nem nyújt fedezetet a hitelre.

  • A General Motors a tavalyi év legutolsó napján megkapta a segély elsõ részét

    A General Motors a tavalyi év legutolsó napján megkapta az államtól a beígért segély elsõ részösszegét, mely nem kevesebb, mint négy milliárd dollár. Ez az összeg vélhetõen nem fogja fellendíteni az amerikai autógyártó-óriást, de a cég jelenlegi anyagi helyzetét elnézve átmenetileg ez is nagy segítség lehet a GM-nek.

    Az állam által beígért 17,4 milliárd dolláros segélybõl egyébként 4 milliárd dollár hamarosan a Chryslert illeti, míg január 16-án további 5,4 milliárdot kap a GM, sõt, a maradék 4 milliárd is hozzájuk kerülhet, mégpedig február 17-én.

  • A Formula-1 legjobb 50 botránya

    A Formula-1 kéthetente, délután kettõtõl négyig sport, a többi idõben showbiznisz – módosíthatnánk Ron Dennis szavait (õ az üzletre célzott).

  • Nem igazán sikeres az Alfa Romeo középkategóriás szedánja az Alfa 159-es

    Hiába elismerten mutatós, mégsem igazán sikeres az Alfa Romeo középkategóriás szedánja, ezért valószínûleg sokkal rövidebb életû lesz, mint az elõdje.

    Az Alfa Romeo ritkán sieti el egy-egy típus leváltását: a 156-os bõ nyolc évig maradt a kínálat része, és korábban úgy tûnt, hasonló élettartamot szánnak a 159-esnek is, a legújabb hírek szerint azonban már meg is kezdték az utódmodell fejlesztését, és két éven belül be is mutatják azt.

  • Folyik az üzemanyag a Suzuki Altóból

    Százezres visszahívást jelentett be az indiai Maruti Suzuki, az akcióban az Alto és testvérmodellje, a Nissan Pixo érintett.

    India vezetõ autógyártója a japán Suzuki többségi tulajdonában álló Maruti Suzuki, mely most százezer kisautó visszahívására kényszerült. Ázsiában A-Starként ismerik az Európában Altóként forgalmazott apróságot, amelynek testvérmodellje, a Nissan Pixo is érintett.

  • A General Motors megszûntette a Cadillac BLS gyártását!

    A General Motors megszûntette a Cadillac BLS gyártását, amely eddig a Saab svédországi üzemében folyt.

    Az amerikai márka legkisebb szedánját kifejezettem az európai piacnak szánták, ám a BLS nem jelentett komoly konkurenciát az Audi A4-nek, a 3-as BMW-nek vagy éppen a Mercedes C-osztálynak.

  • Beindult az Audi gyártás Indiában

    Valódi helyi gyártásról persze nincsen szó, az összes alkatrészt Európából kapja félkész csomagokban az indiai Audi gyártósor, de a németek nyilvánvalóan azt remélik, hogy a helyi bázis helyzeti elõnyt jelent majd a márkának, ha az elõrejelzéseknek megfelelõen Indiában is növekedésnek indul a prémium-modellek piaca. Az új, mindössze 30 millió euróból felhúzott gyár viszonylag kis kapacitású, mindössze évi 2000 autó összeállítására tervezték, de az elsõ évben csupán 300 A6-os készülhet itt.

  • A Ferrarinak is visszaesett az eladása

    Bár a Ferrari California annyira sikeresnek bizonyult, hogy másfél évre elõre eladták az összes példányt, még a világ egyik legelismertebb sportkocsigyártója is kénytelen szembenézni eladásainak világméretû csökkenésével.

    Míg korábban a havi eladások 600 autó körül alakultak, addig a november igen gyászosan zárult: mindössze 92 darab autót sikerült eladni az egész világon. Így valószínûleg nem tudják majd tartani a korábban kitûzött célt sem, mi szerint 10 ezer autót kívánnak eladni 2010-ben.

  • A Sony Ericsson Xperia X1 és P1 modellek segítségével vezérelni lehet a Saab 9-X BioHybrid autót

    A Sony Ericsson és a Saab összefogása révén olyan újszerû alkalmazás született a Sony Ericsson Xperia X1 (Windows Mobile) és P1 (UIQ 3) modellekhez, melyek segítségével Bluetooth kapcsolaton keresztül is el lehet érni a Saab 9-X BioHybrid koncepciós autó beállításait.

    A készüléken futó alkalmazás segítségével lehet szabályozni a belsõ világítást, be lehet állítani az elsõ és hátsó üléseket.

    Továbbá ki lehet nyitni a csomagtartó ajtaját, illetve le lehet zárni az autót.

  • Megkezdõdhet a hibrid Cadillac Converj gyártása

    A januári Detroiti Autószalon egyik legnagyobb újdonsága volt a General Motors új, hálózatról tölthetõ hibrid kupéja, a Cadillac Converj.

    Az koncepció megvalósulása eddig kétséges volt, ám úgy tûnik, hogy a GM nehéz gazdasági helyzete ellenére is megkezdõdhet a gyártása. A Converj közös alapokon nyugszik a hamarosan érkezõ Chevrolet Volttal, és mindkét autó ugyanazt a Voltec hibrid hajtásláncot használja, formatervükben viszont jelentõs eltéréseket mutatnak a jármûvek. A gyár állítása szerint már 2011-ben az autószalonokba kerülhet a Cadillac Converj.

  • Japánban is értékesítenek magyar Suzukit

    A magyarországi Suzuki cég által gyártott Splash modell értékesítése kezdõdött meg kedden Japánban.

    A Splash az elsõ magyarországi Suzuki-modell, amit a szigetországban értékesítenek. A Suzuki közleménye szerint a Magyarországon gyártott modell ára 1,24 millió jen (12 ezer dollár).

    A cég havonta 500 Splash-t tervez értékesíteni Japánban.

  • Újabb nagy befektetõ a Mercedes-nél?

    Állítólag a világ egyik legnagyobb befektetési alapja érdeklõdik a Daimler AG. részvényei iránt.

    Az Abu Dhabi Investment Authority, vagy röviden ADIA neve merült fel lehetséges vásárlóként. Az Abu Dhabi kormány irányítása alatt álló alap elképesztõ vagyonnal rendelkezik: becslések szerint 650 és 875 milliárd dollár közti összeg befektetését irányítja.

    A Daimler részérõl korábban ugyan tagadták, hogy szívesen látnának újabb nagy részvényeseket.

  • BMW 2011 - kétliteres turbómotor és M-csomag az X1-hez

    A BMW bemutatta az X1 számára készített M-csomagot, mely nem csak új külsõ-belsõ elemeket, hanem áthangolt futómûvet is tartalmaz. Az optikai tuning részei jól látszanak, az M Aerodynamics Package-hez tartozó küszöbtoldatok és lökhárítók egész elfogadhatóan agresszív külsõt kölöcsnöznek a legkisebb X-nek. A beltérben leginkább az alcantara-szövet kombinációjú kárpit és a klasszikusnak mondható, húsos-bõrös M-kormány a feltûnõ.

  • Bejelentette visszavonulását Bob Lutz, a GM alelnöke

    Bob Lutz, az amerikai óriás termékfejlesztésért felelõs elnöke bejelentette visszavonulását.

    A 76 éves szakember 46 évig dolgozott az autóiparban, és többek között a Ford, a Chrysler, a BMW és a GM márkáknál is töltött be vezetõ szerepet.