rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Harminc millió példánynál tart a Volkswagen Golf

  • Share on Tumblr

    Harminc millió példánynál tart a Volkswagen GolfKevés autógyártó és még kevesebb modell van, amely valaha felér ilyen magaslatokba: a Volkswagen Golf hét generációja 1974 óta számtalan karosszériaformában szólította meg a potenciális vásárlókat, akik közül világszerte naponta kétezren ráztak kezet értékesítőjükkel. A jubileumi példányt, egy TDI BlueMotiont kiállítják a wolfsburgi gyárban, hogy a dolgozók együtt örömködhessenek a sikeren, de további sorsáról nem nyilatkozott a gyár, így nem tudni, ügyfélrendelésre készült, vagy raktárra gyártották, és inkább végleg a gyári múzeumban marad.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Kipellengérezett szabálytalankodó gyalogosok

    Sanghaj - Ki akarja pellengérezni újságokban és a tévében a szabálytalankodó gyalogosokat és bicikliseket Sanghajban a rendõrség: közzé teteti a fényképüket és a róluk készült filmfelvételeket.

    A nagyváros egyes keresztezõdéseiben állnak majd lesben a kamerák, és a felvételek újságok állandó rovataiban meg külön rendõrségi tévémûsorokban lesznek láthatók.

  • Nyugdíjas korban a Jaguar XK

    Az angolok nem akármilyen körülmények között fogják megünnepelni büszkeségük hatvanadik évfordulóját. A hétvégén kerül megrendezésre a Goodwood Festival of Speed , ahol a nap egyik fõ attrakcióját épp a patinás brit márka szolgáltatja.

    A cég az elmúlt hatvan év szinte összes híres XK modelljével fel fog vonulni a hagyományos goodwoodi hegyiversenyen.

  • A kereslet gyengülése miatt több autógyártó is elhalasztja fejlesztéseit

    A kereslet gyengülése miatt több autógyártó is elhalasztja, vagy teljesen félreteszi fejlesztési terveit az Automotive News Europe beszámolója szerint. Köztük van egyebek mellett a Renault, az Opel és a BMW.

    A BMW egyelõre kivár az X7 nagy luxus-SUV tervezésével.

    A Renault például a Megane alapján készülõ új modell fejlesztési munkálatait állította le, és halasztódik a Renault Espace, valamint Vel Satis következõ generációjának tervezése is.

  • Räikkönenre komoly tanulás vár

    Az F1-rõl a ralizásra váltott Kimi Raikkönen a jövõ hétvégén Svédországban nekivág elsõ teljes WRC-idényének. A citroënes komolyan veszi az új ralis karriert, és egyelõre a tanulást tartja a legfontosabbnak.

  • Félévszázadot vezetett jogosítvány nélkül

    51 éven át vezetett jogosítvány nélkül egy német férfi, aki csak a héten, 79 esztendõsen bukott le.

  • Pénzügyi problémák megszünhet a Saab?

    Az autóipari válság legkomolyabban az amerikai márkákat érinti, ugyanis a Chrysler mellett a General Motors és a Ford is könnyen a csõd közelébe kerülhet. Az amerikai kongresszus segítene a márkákon, és ezért cserébe a GM megszûntetheti több márkáját, köztük a svéd Saabot is.

    Komoly pénzügyi problémákkal küzd a legnagyobb detroiti autógyár, a General Motors. Az amerikai kongresszus korábban már 25 milliárd dollárt bocsátott az amerikai márkák rendelkezésre, ám a gyártók további 50 milliárdot szeretnének a csõd elkerülése érdekében.

  • Porsche Múzeum nyílik

    Január végén nyitja meg kapuit a nagyközönség elõtt a Porsche Múzeum, amelynek felépítése körülbelül 100 millió eurójába került a márkának.

    A Zuffenhausenben található épületben kereken 80 modellt állítanak ki, amelyek a márka történetét mutatják be az érdeklõdõk számára. A kiállított autók között lesz a Ferdinand Porsche által tervezett ikonikus 1950-ben készült Volkswagen Bogár is, valamint a márka meghatározó modelljei és versenyautói is.

  • Bioüzemanyag lesz az utasok kilégzett levegõjébõl

    New York - A liverpooli John Lennon repülõtéren a világon elsõként próbálnak ki egy forradalmian új technológiát, amely az utasok által kilégzett levegõt bioüzemanyaggá alakítják - olvasható a LiveScience címû tudományos portálon.

  • Kéthengeres kétütemû - Scuderi motort mutattak be a FISITA-n

    Különleges kiállítója volt a múlt heti FISITA 2010 Kongresszusnak Budapesten, a Scuderi Engine életnagyságú, ikerdugattyús, „kétütemû” motorját is bemutatta.

  • Új minidízel a Volkswagentõl

    Használható teljesítmény és minimális fogyasztás jellemzi az ezerkétszázas háromhengeres 2010-es motort. Ez a Volkswagen legolcsóbb és legnagyobb mennyiségben gyártott dízelmotorja, olyan típusokba kerül, mint a VW Polo vagy a Skoda Fabia.

  • A General Motors új vezetõje: Edward Whitacre!

    A General Motors megerõsítette, hogy a csõdeljárás befejeztével új vezetõ kerül a vállalat élére.

    Az amerikai kormány jóvoltából életben maradó autógyár jelenlegi vezetõje Kent Kresa, akit azonban Edward Whitacre vált a General Motors élén. Whitacre korábban az AT&T telekommunikációs vállalat vezetõje volt, de az Exxon Mobilnál is dolgozott.

  • Az Audi A4 TDI e 4.6 litert fogyaszt százon

    Az Audi kifejlesztette az A4 kategóriájának legtakarékosabb dízelmotorját. A 2.0 literes TDI e erõforrás mindössze 4.6 litert fogyaszt százon, és károsanyag-kibocsátása is mindössze tíz grammal haladja meg egy második generációs Toyota Priusét.

    A rendkívül kedvezõ fogyasztás ellenére a motor 136 lóereje 9.5 másodperc alatt repíti az autót százra, és végsebessége is 210 km/óra fölött mozog.

  • Különdíj ellenében száguldozhatnának a nevadai gyorshajtók

    Szó szerint "gyors" ötlete támadt egy politikusnak az államkassza javítására az amerikai Nevada államban: különdíj ellenében megengedné az autósoknak, hogy száguldjanak az autópályákon.

  • Bejelentette visszavonulását Bob Lutz, a GM alelnöke

    Bob Lutz, az amerikai óriás termékfejlesztésért felelõs elnöke bejelentette visszavonulását.

    A 76 éves szakember 46 évig dolgozott az autóiparban, és többek között a Ford, a Chrysler, a BMW és a GM márkáknál is töltött be vezetõ szerepet.

  • Elektronikus kamionpásztorok

    Európában a 3 tonnásnál nagyobb szállítókapacitású teherautók által megtett utak 7-9 százaléka szállítási zsákutcában végzõdik - derül ki a TIR nemzetközi közúti szállítási egyesülés statisztikáiból. Azaz nem oda érkezik, ahol várják, vagy nem a legrövidebb úton és az is gyakori, hogy nem a megfelelõ szállítmányt viszik a célhoz.

    Ezért most erõltetett ütemben fejlesztik azokat az elektronikus eszközöket és rendszereket, amelyek segítik, hogy az adott szállítmányt a legcélszerûbb módon juttassák el a címzetthez a kamionokkal.