rss
  • Harminc millió példánynál tart a Volkswagen Golf

  • Share on Tumblr

    Harminc millió példánynál tart a Volkswagen GolfKevés autógyártó és még kevesebb modell van, amely valaha felér ilyen magaslatokba: a Volkswagen Golf hét generációja 1974 óta számtalan karosszériaformában szólította meg a potenciális vásárlókat, akik közül világszerte naponta kétezren ráztak kezet értékesítőjükkel. A jubileumi példányt, egy TDI BlueMotiont kiállítják a wolfsburgi gyárban, hogy a dolgozók együtt örömködhessenek a sikeren, de további sorsáról nem nyilatkozott a gyár, így nem tudni, ügyfélrendelésre készült, vagy raktárra gyártották, és inkább végleg a gyári múzeumban marad.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Takarékosabb lett a Volvo S80 és V70

    Némi trükközéssel még takarékosabbá varázsolta S80 és V70 Drive modelljeit a Volvo. Eddig 4,9 liter volt az 1,6-os, 109 lóerõs dízelmotor átlagfogyasztása, szén-dioxidból kilométerenként 129 grammot bocsátott ki.

  • Sötét felhõk a Tata Nano felett

    Egyre sötétebbek a felhõk a Tata Nano felett. A gyár építése már egy ideje áll, mivel harci helyzet alakult ki a földjük kisajátítását el nem fogadó parasztok és az üzemen dolgozók között.

    A Tata vezetõje már fontolgatja, hogy más helyre viszi a termelést, ez viszont megdrágítja, rosszabb esetben pedig akár veszteségessé teheti a gyártást.

  • Hat évtized után visszatért Csehországba a Skoda LT 35 harckocsi

    Prága - Hatvan év után visszatért Csehországba a Skoda LT 35 típusú harckocsi, amely a II. világháború elõestéjén a csehszlovák hadsereg egyik legkorszerûbb és legjobb fegyverének számított.

    Ebbõl a tankból egyetlen egy sem maradt fenn Csehországban. A nagyvilágban is mindössze négy darabról tudnak a hadtörténészek. A most Csehországba visszatért tankot 1939-ben zsákmányolta a német hadsereg, majd 1945-ben hadizsákmányként az Egyesült Államokba került.

  • Még egy évtizedig lehet ittasan vezetni

    Körülbelül tíz év, mire elterjednek azok az érzékelõk, melyek automatikusan meggátolnák a kocsi indulását, ha a sofõr ittas.

  • Elnökváltás a Renaultnál

    Louis Schweitzer 17 éve vette át a francia autógyártó irányítását, és túlzás nélkül igazi birodalmat épített belõle.

    A 66 éves menedzser nevéhez fûzõdik a Renault privatizációja, a Nissan, a Volvo Group és a dél-koreai Samsung feletti irányítás megszerzése, illetve a Logan és a Sandero típusok kifejlesztéséhez vezetõ világautó-program beindítása - ezeknek a lépéseknek köszönhetõ, hogy a francia vállalatcsoport mára az iparág egyik nagyhatalmává vált.

  • BMW 2011 - kétliteres turbómotor és M-csomag az X1-hez

    A BMW bemutatta az X1 számára készített M-csomagot, mely nem csak új külsõ-belsõ elemeket, hanem áthangolt futómûvet is tartalmaz. Az optikai tuning részei jól látszanak, az M Aerodynamics Package-hez tartozó küszöbtoldatok és lökhárítók egész elfogadhatóan agresszív külsõt kölöcsnöznek a legkisebb X-nek. A beltérben leginkább az alcantara-szövet kombinációjú kárpit és a klasszikusnak mondható, húsos-bõrös M-kormány a feltûnõ.

  • A Fiat megvásárolná a GM-tõl az Opel-részvények többségét

    Bár a Spiegel Online korábbi hírét, miszerint a Fiat vásárolja meg a GM-tõl az Opel-részvények többségét, már a német gyártó háza tájáról is megerõsítették, az olaszok mindeddig tagadtak. Sergio Marchionne, a Fiat elnöke a La Stampa c. lapnak adott nyilatkozatában azonban beismerte, hogy már javában folynak a tárgyalások a tulajdonos General Motors-szal az Opel kivásárlásáról.

  • Állandó forgalomkorlátozásokat vezetnének be Pekingben

    Peking - Az olimpia idején megtisztult levegõtõl megittasodva, majd a visszatérõ mindennapok dugóitól feldühödve a pekingi városvezetés kisebb mértékû, de állandó forgalomkorlátozások bevezetését tervezi.

    A város minden egyes autóját a héten egyik munkanapján tiltanák ki az utakról, a rendszer alapját a rendszámok képezik. A vezetõ hivatalnokok magukhoz sem irgalmasak: a kormányzati gépkocsik 30 százalékát is tartósan parkoltatni akarják.

  • Kínai tulajdonban a Volvo

    Aláírták a svédországi Göteborgban azt a megállapodást, amelynek értelmében a kínai Geely autóipari csoport 1,8 milliárd dollárért megveszi az amerikai Fordtól a svéd Volvo autógyárat.

  • Új logót kap a Chrysler

    Az ötszögbe zárt csillag és a szárnyas logó után egy új emblémával próbálkozik a bajban lévõ amerikai gyártó.

  • A Citroën környezetbarát neve: C-Airdream

    Ma már szinte kötelezõ minden autómárkának valahogy jeleznie, ha egy hangyányit is környezetkímélõbb autóval jelentkezik, mint az átlag.

    A gyártók azonban eléggé fantáziátlannak bizonyultak eddig e téren. Szinte mindegyik márka az eco, a blue vagy a green szavak felhasználásával oldotta meg a problémát, így lassan követhetetlen, hogy melyik jelzés melyik gyártóhoz tartozik.

  • Felújításra került a Porsche 911-est

    Négy éve, hogy bemutatták a Porsche klasszikus 997-est, így elérkezett a modellfrissítés ideje. Az autó külsején viszonylag keveset változtattak, annál határozottabban nyúltak viszont a lemezek alatt megbújó technikához. A formatervezõk feladata továbbra is az volt, hogy az újításokkal ne rontsanak a megszokott arculaton.

  • Középmotort kap az Audi TT?

    Az Audi TT következõ generációjával kapcsolatban érdekes információk szivárogtak ki.

    A németek sportautója ugyanis állítólag középmotort kap, amivel viselkedése teljesen megváltozhat és vezethetõség terén a kategória élvonalába kerülhet.

    Igaz ugyan, hogy a jelenleg kapható Audi TT még csak két éve van a piacon és egyáltalán nem nevezhetõ koros modellnek, a hétvégén mégis nagyon érdekes információk láttak napvilágot.

  • A Cseh Jármûgyártó Szövetség 13 552 dolgozóját tervezi elbocsátani

    A Cseh Jármûgyártó Szövetség szerdán megjelent felmérése szerint a megkérdezett 127 ágazati vállalat 13 552 dolgozóját tervezi elbocsátani a jövõ év elsõ felében.

    Több mint 13 ezer embert bocsáthatnak el a cseh jármûgyártók és autóalkatrész-gyártók a jövõ év közepéig. Ennek oka, hogy csökken az autóeladás Európában és egyre kisebbek az exportmegrendelések.

  • A Koenigsegg szerezte meg a Saab-ot!

    Sikerült megegyezni a GM-nek és a Koenigseggnek, így majd húsz év után újra svéd kézbe kerülhet a trollhätteni márka. A döntés értelmében a GM és a Koenigsegg 500 millió eurót biztosít a Saab mûködéséhez, míg a svéd állam 600 millió eurós hitelfedezetet nyújt a gyártónak.

    Hamarosan újabb márkával lesz szegényebb a General Motors, ám ezt a Saab hívei egész biztosan nem bánják. Az amerikaiak ugyanis megegyeztek a Koenigseggel, amelyhez állami segítséget is kaptak Stockholmból, bár a hírek szerint az ügylet végleges nyélbe ütéséhez még 300 millió eurót kell szereznie a sportkocsigyártónak.