rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Hat darabba vágták, majd újra összerakták a Ford Mustangot

  • Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió

    Hat darabba vágták, majd újra összerakták a Ford MustangotÖtven év után visszatért az Empire State Building kilátóteraszára a Ford Mustang kabrió. Most jobban elaprózták a dolgot. Az eredeti Mustang bemutató-körútjának része volt az Empire State Building kilátóteraszán való megjelenés, amelyet most megismételtek az ötven éves jubileum alkalmából. Azonban most sokkal nagyobb problémát jelentett az autó felszállítása, hiszen idő közben elhízott a kocsi. A helikopteres szállítás nem alternatíva, mert a kilátóterasz felülről nem érhető el, a liftek ajtaja mindössze 91 centi széles.

    Az új Mustang kabriót hat részre kellett szétszabdalni, és hogy rendesen álljon a karosszéria, egy igen masszív alsó vázkeretet is készítettek. Mivel a szerelőknek mindössze öt óra állt a rendelkezésére a jármű összeszerelésére, előtte szorgalmasan gyakoroltak a műhelyben.

    Aztán élesben, 320 méteres tengerszint feletti magasságban rakták össze a sárga kabriót a szerelők, amit aztán mindenki megtekinthet a város panorámájával együtt. Feltéve, hogy szerdán és csütörtökön tettek látogatást a kilátóteraszon. Ezt követően ugyanolyan gyorsan, ahogy összeszerelték, szét is szedik a Mustangot, és eltávolítják. Arról nincs hír, mi lesz a kérdéses példány sorsa a jövőben, autóként nem lehet használni, és igazából összerakva nem is nyújt olyan különleges látványt. Darabokra szedve azonban érdekes műalkotás...



    Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Alkotmányellenes az objektív felelõsség

    A Magyar Autóklub Jogi- és Érdekvédelmi Bizottsága (MAK JÉB) elutasítja és alkotmányellenesnek tartja az objektív felelõsség bevezetni tervezett formáját - közölte a szervezet pénteken az MTI-vel.

  • Kevés új autó fogy Magyarországon

    Mindössze 954 ezer autót adtak el 2009 januárjában Európában, miközben egy évvel korábban még 1,289 millió kelt el. Vagyis 26 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma - derül ki a Jato Dynamics jelentésébõl.

    Egyetlen ország sem tud pozitív számokat felmutatni a 27 államot felölelõ kimutatásból. A legbrutálisabb visszaesést Izland produkálta, ahol mindössze 170 autó kelt el, azaz 88 százalékkal kevesebb, mint 2008 januárjában. Írország 66,3 százalékos csökkenéssel a második ezen a listán, amelyen sajnos hazánk kerül még fel a dobogóra.

  • A Nissan vezeték nélküli töltést tervez az elektromosautójához!

    A kizárólag elektromos hajtású autók legnagyobb problémájának sokan az akkumulátorok feltöltését és az ahhoz szükséges adaptert tartják.

    A japán márka ennek kiküszöbölésén dolgozik, tervezõasztalon lévõ rendszerében ugyanis az autók telepeit elektromágneses mezõ segítségével, vezeték nélkül töltenék fel.

  • A Koenigsegg szerezte meg a Saab-ot!

    Sikerült megegyezni a GM-nek és a Koenigseggnek, így majd húsz év után újra svéd kézbe kerülhet a trollhätteni márka. A döntés értelmében a GM és a Koenigsegg 500 millió eurót biztosít a Saab mûködéséhez, míg a svéd állam 600 millió eurós hitelfedezetet nyújt a gyártónak.

    Hamarosan újabb márkával lesz szegényebb a General Motors, ám ezt a Saab hívei egész biztosan nem bánják. Az amerikaiak ugyanis megegyeztek a Koenigseggel, amelyhez állami segítséget is kaptak Stockholmból, bár a hírek szerint az ügylet végleges nyélbe ütéséhez még 300 millió eurót kell szereznie a sportkocsigyártónak.

  • Radikális koncepció a Ferraritól

    Folyamatosan vizsgálja a Ferrari, hogyan tehetné még tökéletesebbé modelljeit. Éjt nappalá téve dolgoznak különbözõ elképzeléseken a mérnökök, ezek mindegyike természetesen nem köszön vissza a szériamodellekrõl. Azért a maranellóiak (és minden más gyár) szorgalmasan védetik le ötleteiket, a szabadalmi hivatalból most egy új ajtónyitási mechanizmus rajzai szivárogtak ki.

  • Az orosz állam segít a Ladának!

    A legnagyobb orosz autógyártó, az AvtoVAZ eladásai a válság beköszönte óta csaknem kétharmadával zuhantak, így a gyártó pénzügyi helyzete az utóbbi hónapokban igencsak megingott, és rengeteg külsõ adósságot halmozott fel.

    Putyin miniszterelnök éppen ezért 20 milliárd rubeles, azaz körülbelül 446 millió eurós kormányzati mentõövet ígért a márkának, amelyet leginkább a tartozások kiegyenlítésére használnak majd.

  • A Lotus elégedett a kigördüléssel

    A Lotus kedden vitte pályára 2010-es Formula-1-es autóját, amelyet a brigád tesztpilótája, Fairuz Fauzy vezethetett. Mivel a csapat csak szeptemberben kapta meg az indulási jogot, rövid idõn belül kellett megépíteniük a versenygépüket, így sikernek tekinthetõ, hogy elkészült az új éra elsõ konstrukciója.

    A silverstone-i kigördülésrõl a csapat vezetõje, Tony Fernandes a Twitteren számolt be. "Az autó pályára gördült, és néhány könnycsepp is az arcunkra."

  • Ferrari telefonok a Vertutól

    Három különleges telefont is bejelentett minap a Vertu, melyeket a Ferrarival közösen jegyeznek.

    A Nokia luxusmárkája a legnépszerûbb, Ascent Ti sorozatából alakította ki az olasz autómárka igényei szerint készült modelleket.

    Igaz, a három különbözõ készülék a gyakorlatban egyet jelent, hiszen azok mindössze színben különböznek egymástól. Az árnyalatokat a Ferrari hagyományainak megfelelõen Nero (fekete), Rosso (vörös) és Giallo (sárga) nevekre keresztelték.

  • Amerikába megy

    Lefelé bõvíti a Mazda az észak-amerikai kínálatát. Bedobják a Mazda2-õt

  • Négy napos munkahetet rendeltek el a szentgotthárdi Opel gyárban!

    Ma már nem dolgoznak a General Motors szentgotthárdi üzemében, a cég ugyanis négynapos munkahetet vezetett be.

    Pénteken nem mennek dolgozni a szentgotthárdi General Motors Powertrain-Magyarország Kft. alkalmazottai, miután a cégvezetés és a szakszervezet megállapodott abban, hogy az idén bármikor el lehet rendelni a 4 napos munkahetet.

  • A GM hivatalosan is bejelentette, hogy megszünteti a Pontiac márkát

    Amit az utóbbi napokban már sejteni lehetett, azt a General Motors most hivatalossá tette. Hétfõi sajtóközleményükben bejelentették, hogy 2010-ben megszüntetik a Pontiac márkát.

    A GM vezetõsége az után döntött így, hogy Barack Obama elnök biztossá tette, nem fognak további milliárdokat fektetni a cégbe.

  • 55 milliárd dollár támogatást akarnak az európai autógyártó cégek

    A Washingtoni Kongresszus a napokban hagyta jóvá az amerikai gyártók 4600 milliárd forintos (25 milliárd dollár) támogatásáról szóló rendelkezést, és ennek hallatára most az európai márkák kezdték el a "Simon mondja"-játékot az Európai Bizottságnál.

  • Volkswagen gyár lesz Észak-Amerikában

    A gazdasági válságra való tekintettel az amerikai és a japán márkák folyamatosan kénytelenek visszafogni termelésüket vagy bezárni gyáraikat, azonban a Volkswagen nem változtatott döntésén, így megépül a chattanooga-i üzem, amelyben 2011-ben indulhat a termelés.

  • Hangolható kipufogó a Nissanhoz is

    A Porschénál régóta létezik, most egy német cég a Nissan 370Z-hez is elérhetõvé tette a hangolható kipufogót.

  • Gyõrött megkezdte az Audi Hungaria a 12 hengeres dízelmotorok sorozatgyártását

    Az Audi Hungaria megkezdte a 12 hengeres (V12) dízelmotorok sorozatgyártását Gyõrött, a világ elsõ 12 hengeres dízelmotorját elõször az Audi Q7-be építik be - tájékoztatta az Audi Hungaria Motor Kft. szerdán az MTI-t.

    Az új motorok gyártási feltételeinek megteremtéséhez 1 milliárd forintos beruházást hajtottak végre a gyõri gyárban. A V12-es motort speciálisan képzett munkatársak szerelik össze, akik a szükséges szakmai tudást az Audi neckarsulmi gyárában sajátították el.