rss
  • Hat darabba vágták, majd újra összerakták a Ford Mustangot

  • Share on Tumblr

    Hat darabba vágták, majd újra összerakták a Ford MustangotÖtven év után visszatért az Empire State Building kilátóteraszára a Ford Mustang kabrió. Most jobban elaprózták a dolgot. Az eredeti Mustang bemutató-körútjának része volt az Empire State Building kilátóteraszán való megjelenés, amelyet most megismételtek az ötven éves jubileum alkalmából. Azonban most sokkal nagyobb problémát jelentett az autó felszállítása, hiszen idő közben elhízott a kocsi. A helikopteres szállítás nem alternatíva, mert a kilátóterasz felülről nem érhető el, a liftek ajtaja mindössze 91 centi széles.

    Az új Mustang kabriót hat részre kellett szétszabdalni, és hogy rendesen álljon a karosszéria, egy igen masszív alsó vázkeretet is készítettek. Mivel a szerelőknek mindössze öt óra állt a rendelkezésére a jármű összeszerelésére, előtte szorgalmasan gyakoroltak a műhelyben.

    Aztán élesben, 320 méteres tengerszint feletti magasságban rakták össze a sárga kabriót a szerelők, amit aztán mindenki megtekinthet a város panorámájával együtt. Feltéve, hogy szerdán és csütörtökön tettek látogatást a kilátóteraszon. Ezt követően ugyanolyan gyorsan, ahogy összeszerelték, szét is szedik a Mustangot, és eltávolítják. Arról nincs hír, mi lesz a kérdéses példány sorsa a jövőben, autóként nem lehet használni, és igazából összerakva nem is nyújt olyan különleges látványt. Darabokra szedve azonban érdekes műalkotás...



    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Közösen fejlesztés - elektromos autót készít a Toyota és a Tesla 2010-ben

    A Toyota együttmûködésre lép az amerikai Tesla Motors vállalattal az amerikai piacra szánt elektromos autók fejlesztésére és gyártására. A Daimler már korábban lépett.

  • A Toyota egy új, kedvezõ árú hibrid fejlesztésén dolgozik

    A Detroiti Autószalonon egyszerre mutatkozott be a Honda Insight és a Toyota Prius, ám a Honda jóval alacsonyabb alapáron kínálja az Insight-ot, mint a konkurens márka saját hibridjét.

    Meg kell azonban jegyezni, hogy a Prius fejlettebb és erõsebb hajtásláncot kapott, ám a vásárlók elsõsorban az autó árát tartják fontosnak, így a Honda könnyen letaszíthatja trónjáról a harmadik generációs Priust.

  • Németországban emelkedett a személygépkocsik ára

    Az idei év elsõ felében egy új Ford átlagára 4,4 százalékkal, 867 euróval 20 400 euróra emelkedett, az Audinál 2,3 százalékkal 36 200 euróra nõtt az ár.

    Németországban újabb csúcsra emelkedett a személygépkocsik ára az idei év elsõ felében. A Center Automotive Research (CAR) kutatóinak a Welt am Sonntag címû lapban megjelent tanulmánya szerint egy átlagos autó listaára - extrák nélkül - 24 952 euró volt, 159 euróval, 0,6 százalékkal több, mint egy éve.

  • A Hummert megvették a kínaiak!

    A General Motors csõdvédelmi tervezetében szerepel a Pontiac megszûntetése mellett a Saturn és a Hummer eladása, amelyek közül utóbbi már gazdára is talált a Tengzhong Heavy Industrial nevû kínai cég személyében.

    A Tengzhong elsõsorban kamionok gyártásával foglalkozik, ám a General Motorsnak így sikerült megmentenie több mint 3000 munkahelyet.

  • Késik a VW minije

    Az új kisautót az alapoktól át kell tervezni, ezért csúszik a bemutató 2011-re.

    Maga Martin Winterkorn, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója erõsítette meg azokat a pletykákat, amelyek szerint a korábbi tanulmányokkal ellentétben a végleges kisautók nem lesznek farmotorosak.

    "A mérnökeink farmotoros, hátsókerék-hajtású modellt szerettek volna, és harcoltak is az elképzelésükért, amíg csak lehetett" - mondta az igazgató, de amint a szavaiból is kiderült, hiába.

  • Rengeteg autót hív vissza a General Motors!

    A General Motors több mint 270 000 autót kénytelen szervizbe szólítani egy balesetveszélyes helyzetet is elõidézhetõ váltóhiba miatt.

    A detroiti óriásnak éppen egy ilyen méretû, roppant költségekkel járó akció hiányzik, azonban nincs más választása.

  • Elõkerült 18 lopott autó!

    Több mint 140 ezer autót ellenõriztek polgárõrök, rendõrök és civilek a pünkösdi hétvégén tartott autóvadászaton. Elõkerült több lopott autó, amelyek hazatérhetnek a jogos tulajdonosokhoz.

    Évente több autóvadászatot szervez a Zsaru-CAR Alapítvány és a Generali a Biztonságért Alapítvány. Közülük a legjelentõsebb a pünkösdi autókeresés. A vadászat során az egységek a BRFK segítségével kutatnak bûnügyi szempontból releváns jármûvek után.

  • Lézer tapogató a Volvo-ban

    A Volvo XC60 a SUV-kategória egyik megteremtõje volt

  • Versenyülésre emlékeztetõ gyermekülés

    A neves The Art Center College of Design egyik hallgatója (itt végzett például Chris Bangle és Henrik Fisker) bemutatott egy gyerekülést azoknak a szülõknek, akik úgy gondolják, hogy nem lehet elég korán gyermekükbe plántálni az autósport szeretetét.

    A Sparco versenyülésre emlékeztetõ - csak annál jóval kisebb méretû � gyerekülés érdekessége, hogy rendkívül szilárd és könnyû szénszálas mûanyagból készült.

    A tervezõ, Rory Craig szerint az ülés tökéletes biztonságot nyújt a gyermek számára, és nem csupán mutatós prototípus, hanem tökéletesen funkcionál és számos állítási lehetõséggel bír.

  • Akkumulátorgyárat épít a General Motors

    Annak ellenére, hogy egyre több gyártó és autóipari cég fordul az elektromos és hibrid technológiák felé, meglehetõsen kevés foglalkozik közülük akkumulátorok fejlesztésével és gyártásával.

    A japánok nagy elõnyben vannak ezen a téren, mint ismeretes, még a Volkswagen is a Sanyo-val közösen fejleszti hibrid modelljeit. A GM semmit nem bíz a véletlenre, hiszen a konszern megmentõjeként kezelt Volt akkumulátorait a legutóbbi döntés értelmében saját maga fogja gyártani egy hamarosan létesítendõ új gyárban.

  • Euro milliókat költ a Toyota Európára

    Ismét bizonyságot tett a Toyota arról, mennyire fontos neki az európai piac. A japánok belgiumi kutatóközpontjára ugyanis 80 millió eurót, azaz 19,3 milliárd forintot költenek a közeljövõben annak érdekében, hogy még inkább a kontinensen élõk számára tudják hangolni autóikat.

    A tetemes összegben többek között benne van egy 1,3 kilométeres tesztpálya, amin gyakorlatilag az összes, Európában elõforduló útviszonyt tudják szimulálni, továbbá egy újabb, 12 ezer négyzetméteres mûhely is épül. A munkálatok várhatóan jövõre fejezõdnek be.

  • Folyik az üzemanyag a Suzuki Altóból

    Százezres visszahívást jelentett be az indiai Maruti Suzuki, az akcióban az Alto és testvérmodellje, a Nissan Pixo érintett.

    India vezetõ autógyártója a japán Suzuki többségi tulajdonában álló Maruti Suzuki, mely most százezer kisautó visszahívására kényszerült. Ázsiában A-Starként ismerik az Európában Altóként forgalmazott apróságot, amelynek testvérmodellje, a Nissan Pixo is érintett.

  • Októbertõl olcsóbb lesz a benzin

    A múlt szerdai jelentõs csökkentés után október elsejétõl újabb két forinttal kevesebbet kell fizetni a 95-ös oktánszámú benzin literéért. Ez azt jelenti, hogy két hét alatt már tíz forinttal csökkent ezen üzemanyagfajta ára, igaz a gázolajé ezúttal nem mérséklõdik.

  • BMW: 'Idén nem lesznek elbocsátások!'

    Az autópiac válságával dacolva, a német BMW autógyár kizárja a létszámcsökkentést.

    - Idén nem lesznek elbocsátások - idézte a BMW humánerõforrás-igazgatóját vasárnap a Frankfurter

    Allgemeine Sonntagszeitung. - Ha a válság a vártnál tovább tart, akkor csupán nem töltünk be egyes, természetes fogyással megürülõ munkahelyeket - mondta az illetékes, Harald Krüger.

  • A Seat Ibiza új dízelmotort kap

    2009 júniusától kezdve a Seat Ibizához is elérhetõ lesz a Volkswagen-konszern vadonatúj fejlesztésû 1,6 literes, közös nyomócsöves dízelmotorja.

    A 90 lóerõs és 230 Newtonméternyi nyomatékú erõforrás a teljesítményben vele azonos 1,9-es PT TDI motort váltja, átlagfogyasztása 4,2 liter, szén-dioxid kibocsátása pedig mindössze 109 g/km.