rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Hat darabba vágták, majd újra összerakták a Ford Mustangot

  • Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió

    Hat darabba vágták, majd újra összerakták a Ford MustangotÖtven év után visszatért az Empire State Building kilátóteraszára a Ford Mustang kabrió. Most jobban elaprózták a dolgot. Az eredeti Mustang bemutató-körútjának része volt az Empire State Building kilátóteraszán való megjelenés, amelyet most megismételtek az ötven éves jubileum alkalmából. Azonban most sokkal nagyobb problémát jelentett az autó felszállítása, hiszen idő közben elhízott a kocsi. A helikopteres szállítás nem alternatíva, mert a kilátóterasz felülről nem érhető el, a liftek ajtaja mindössze 91 centi széles.

    Az új Mustang kabriót hat részre kellett szétszabdalni, és hogy rendesen álljon a karosszéria, egy igen masszív alsó vázkeretet is készítettek. Mivel a szerelőknek mindössze öt óra állt a rendelkezésére a jármű összeszerelésére, előtte szorgalmasan gyakoroltak a műhelyben.

    Aztán élesben, 320 méteres tengerszint feletti magasságban rakták össze a sárga kabriót a szerelők, amit aztán mindenki megtekinthet a város panorámájával együtt. Feltéve, hogy szerdán és csütörtökön tettek látogatást a kilátóteraszon. Ezt követően ugyanolyan gyorsan, ahogy összeszerelték, szét is szedik a Mustangot, és eltávolítják. Arról nincs hír, mi lesz a kérdéses példány sorsa a jövőben, autóként nem lehet használni, és igazából összerakva nem is nyújt olyan különleges látványt. Darabokra szedve azonban érdekes műalkotás...



    Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Honda növeli a gyárainak kapacitását Amerikában!

    Röviddel azután, hogy a Ford bejelentette, az észak-amerikai roncsprémiumnak köszönhetõ keresletnövekedés miatt növeli gyárainak kapacitását, most a Honda is hasonló lépésre szánta el magát.

    A japánok alabamai gyárában szeptemberben és októberben három szombaton is folyik majd a munka, míg az ohioi üzemben az év végéig szombatonként is szükség lesz új mûszakokra.

  • Kipellengérezett szabálytalankodó gyalogosok

    Sanghaj - Ki akarja pellengérezni újságokban és a tévében a szabálytalankodó gyalogosokat és bicikliseket Sanghajban a rendõrség: közzé teteti a fényképüket és a róluk készült filmfelvételeket.

    A nagyváros egyes keresztezõdéseiben állnak majd lesben a kamerák, és a felvételek újságok állandó rovataiban meg külön rendõrségi tévémûsorokban lesznek láthatók.

  • Leállások Európa-szerte az autógyárakban!

    A pénzügyi válság elérte a francia autógyártókat: a piac visszaesése miatt a Renault és a Peugeot-Citroen is átmeneti idõre hétfõn bezárta szinte valamennyi franciaországi telepét, a dolgozókat pedig "technikai munkanélküliségre" küldte. A nemzetközi pénzügyi válság a német autógyárakat is két vállra fektették.

    A Renault már pénteken bejelentette, hogy a negyedik negyedévben 20 százalékkal csökkenti a termelését, és átmenetileg bezárja üzemeit. Flins, Douai és Le Mans gyáraiban hétfõn két hétre, Sandouville, Maubeuge, Batilly és Cléon üzemeiben pedig egy hétre álltak le a munkával.

  • A Toyota vezetõségének a 40%-át küldik el vagy helyezik át!

    A legújabb, hatalmas veszteségrõl szóló pénzügyi jelentés után drasztikus változtatásokra szánta el magát a Toyota vezetõsége.

    A Financial Times értesülései szerint a tulajdonos Toyota Motor Corporation a márka vezetõségének 40%-át lecseréli. Következõ hónaptól Akio Toyoda, a márka alapítójának unokája lesz az igazgató, kinevezését a részvényesek június 23-án esedékes ülésén jelentik be.

  • 55 milliárd dollár támogatást akarnak az európai autógyártó cégek

    A Washingtoni Kongresszus a napokban hagyta jóvá az amerikai gyártók 4600 milliárd forintos (25 milliárd dollár) támogatásáról szóló rendelkezést, és ennek hallatára most az európai márkák kezdték el a "Simon mondja"-játékot az Európai Bizottságnál.

  • Volkswagen-Porsche egyesülés

    A Volkswagen-Porsche saga egyik fejezete lezárult, ugyanis a két gyártó szakszervezete hosszas viták után megegyezett egymással, amelynek értelmében az egyesült érdekvédelmi szervezetben 50-50%-ban képviseltetik magukat a két gyártó küldöttei.

    Mivel a stuttgartiaknál 12 000-en, míg a wolfsburgiaknál 360 000-en dolgoznak, a Volkswagen küldötteinek nagyobb súlyuk lesz a szavazásoknál, bár ennek mértékét egyelõre nem közölték.

  • Amerikába költözik a Toyota akkumulátor gyára

    Nemrégiben a japán gyártó bejelentette, hogy a Prius hamarosan bemutatkozó új generációjának összeszerelését Japánból az Egyesült Államokba helyezi át, most pedig azt erõsítették meg gyári források, hogy az akkumulátorgyártást is oda telepíti.

    Ennek fõ oka természetesen a költségcsökkentés, hiszen az USA-ban egyre nagyobb a kereslet a hibridek iránt, és egy helyi üzem nyitásával drasztikusan lecsökkenthetnék a szállítási költségeket.

  • Hatalmas létszámleépítést tervez a General Motors

    Ötezer adminisztratív dolgozójától, a fehérgallérosok 15 százalékától válna meg Amerikában a General Motors (GM) autógyár.

    A novembertõl esedékes létszámcsökkentés tervét a Wall Street Journal címû lap szellõztette meg, és a lap úgy tudja, hogy a dolgozók egészségbiztosítási keretét is csökkentené az amerikai jármûipari óriás, valamint a vezetõi prémiumokat is mérsékelni akarja.

  • Fel akart vágni: bearanyozta az autóját

    Minél nagyobb a szegénység egy országban, annál inkább úgy érzik az ott lakók, hogy az álluxusnak is nagy feneket kell keríteni.

  • Szerény bemutató a Honda Insight hibrid modellnek

    Habár a Honda a 2009-es év egyik legfontosabb újdonságának szánja a modellt, ehhez képest igazán szerény bemutatót szán a modellnek.

    A kocsiról azon a januári Detroiti Autószalonon hull majd le a lepel, amirõl sok gyártó az ágazati válságra hivatkozva távol marad. Chris Martin, az amerikai Honda szóvivõje szintén a válságra hivatkozik a csendes, egyszerû bemutatóval kapcsolatban: Normális esetben komoly, speciális effektekkel tûzdelt tévés esemény keretében lepleznénk le az új modellt. Ez egy nagyon drága dolog.

  • Volkswagen XL1 - 9 deci gázolaj 100 kilóméteren

    Száz kilométeren kilenc deci gázolaj és 240 gramm széndioxid: ez a Volkswagen új prototípusa, az XL1.

  • Drágulhat az autópálya-használat

    Az autópályadíjak emelésérõl tárgyal a közlekedési tárca. Több mint tíz százalékkal emelnék meg az autópályák használatáért fizetendõ összeget.

  • Az m1 közvetíti a Moto GP futamait

    Idén a Magyar Televízió 1-es csatornája közvetíti élõben a gyorsaságimotoros-világbajnokság mindhárom kategóriájának futamait.

  • Kamerákat helyeznek el a taxikban

    Július közepétõl 117 milánói taxiban mûködik olyan videokamera, amely a jármû egész belsejét - beleértve az utast is - befogja.

    A 2400 eurós (565 ezer forint) felszerelési költségbõl 1000 eurónyit (235 ezer forint) az önkormányzat finanszíroz.

    A cél a taxisok és az utasok biztonságának garantálása - írta a Corriere della Sera.

  • Jövõre befejezõdik a Yugo gyártása

    Belgrád - Hamarosan a múlté lesz a jugoszláv autógyártás egykori "csodabogara", a Yugo nevû kisautó, amely egyben a régen széthullott egységes délszláv államnak is a jelképe volt.

    A Zastava autógyár fõnöke a héten jelentette be, hogy 2009-ben megszûnik a Yugo gyártása. Az egykor Jugoszlávia határain túl is kelendõ kiskocsi különbözõ típusai (Yugo, Skala, Florida) mellett a kragujevaci gyár beszünteti a Zastava 101 és 128 modellek gyártását is.