rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Luxusmárkát faragnak a Lincolnból

  • Share on Tumblr

    Luxusmárkát faragnak a LincolnbólA Ford EcoBoost motorja nemcsak Európában, hanem az Egyesült Államokban is hódít. A Ford F-150 vásárlóinak nagy része már a V6-os turbós motort választja teherautójához. A Ford prémiummárkája, a Lincoln is előszeretettel használja az erőforrás-családot. A legfrissebb hírek szerint a jelenleg is futó 3,5 literes V6-os EcoBoost motor a 2016-os modellévben érkező Lincoln MKS-ben minimum 365 lóerőt teljesít majd. Újdonságként a kocsi egy 2,9 literes, Nano kódnevű EcoBoost V6-ost is kap, amely a Car and Driver magazin szerint 300 lóerős lehet.

    Az új MKS szedánt elsőkerék-meghajtással kínálják, de felárért összkerekesként is megrendelhető, ami ajánlott a 3,5 literes motor esetében. Alapfelszereltségként hat, de opciósan kilencsebességes Ford-GM közös fejlesztésű váltók kap a limuzin. Az MKC crossover arculatát átvevő kocsi alapára a mostani 41 ezer dollárról 43-44 ezer dollárra nőhet (9-10 millió forint).

    A Ford ugyanakkor nem elégedett a Lincoln márka piaci pozícionálásával, szerintük nem eléggé prémium a márka. Bejelentették, hogy tízéves programot dolgoznak ki, hogy a Lincolnból igazi luxusmárka váljék. A Lincoln kínálata 2016-ig négy új modellel bővül, a második generációs MKS limuzin és az MKC szabadidő-autó mellett egy C-osztályos kompakt autót is bemutatnak az elkövetkezendő években.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Combosabb dízelmotorok a Renault-tól

    Új négyhengeres dCi motort fejlesztett ki a Renault a jól ismert kétliteres M9R kódra hallgató blokk alapján, amellyel a 2,5-ös és 3 literes négyhengereseket váltják ki. 1 és 2,7 liter közötti fogyasztás-csökkentést várnak az új motortól.

  • Hatalmas veszteség a Fiatnál!

    A legfrissebb fél éves jelentések alapján a torinói autógyártó-óriás óriási veszteséget könyvelt el a 2009-es év második negyedévében.

    Az összeg nem kevesebb, mint 179 millió euró, ez pedig azért is nagyon érdekes, mert tavaly ilyenkor óriási, 646 millió eurós nyeresége volt a cégnek.

  • Minden, amit az autógázról (LPG) tudni kell

    Gázüzemû autók mindennaposak Spanyolországban, Olaszországban és Németországban, de a magyar utakon is számos gyári-, illetve utólag átalakított LPG-autó fut. Nem minden autót lehet azonban átalakítani, írásunkban közöljük azoknak a modelleknek a listáját, melyek a tapasztalatok alapján nem alkalmasak a gázüzemre való áttérésre. Ezeknél az autóknál elõfordulhat, hogy az átállás a motor végét jelenti.

  • Hivatalosan is megállapodtak a kecskeméti Mercedes-Benz gyárról

    Hivatalosan is megállapodott a Mercedes-Benz hazánkkal arról, hogy 800 millió eurós beruházással Kecskeméten építi fel új gyárát leendõ kompakt modelljei számára.

    Rainer Schmückle, a Mercedes-Benz személygépkocsi üzletágának ügyvezetõ igazgatója és Gyurcsány Ferenc miniszterelnök Bajnai Gordon fejlesztési és gazdasági miniszter, valamint Zombor Gábor kecskeméti polgármester jelenlétében írta alá azt a megállapodást, amelynek értelmében a német autógyár nálunk építi fel új üzemét.

  • Átadták a Bosch „Életre Tervezve” díjakat

    A jövõ magyar mérnökei tökéletesíthetik a Bosch autóipari technológiáit.

  • 12 perc alatt kelt el a 30 darab limitált szériás M3-as BMW

    A fagyottszürke (Frozen Gray) fantázianevû matt ezüst széria fényezést kapott, a belseje pedig kéttónusú Novillo bõr. Az egyik tónus a fekete, a másiknak természetesen van megfelelõ fantázianeve: rókavörös. A fagyottszürge M3-as mûszaki alapjai természetesen megegyeznek azzal az 414, négy literes V8-as, lóerõs M3-assal.

  • Újra drágul a benzin! Most nyolc forinttal!

    Amennyiben az üzemanyagok ezen az árszinten maradnak, újra eléri a benzinár a 300 forintot
    Oldal nyomtatása Szövegméret növelése Szövegméret csökkentése Oldal továbbküldése

    Nyolc forinttal drágul a benzin és hat forinttal a gázolaj ára csütörtöktõl - értesült piaci forrásokból a holtankoljak.hu. Ez azt jelenti, hogy benzint legolcsóbban 260,9 forintért tankolhatunk.

  • A BMW csökkentette idei egész évi profit-elõrejelzését

    A luxuskategóriába is beköszöntött a szûk esztendõ. Még nem minden luxusautó-gyártónak van oka panaszra, de a német BMW autógyár pénteken a maga részérõl 507 millió eurós adózott eredményt jelentett a második negyedévrõl, 33 százalékkal kevesebbet a tavalyi második negyedévi 753 milliónál.

    Már az elsõ negyedévben is csökkent a profitja éves összehasonlításban, de akkor még csak 17 százalékkal.

    A cég csökkentette idei egész évi profit-elõrejelzését is.

  • A Mini oxfordi üzemébõl 850 fõt bocsátanak el

    Meglepõ lépésre szánta el magát a BMW, ugyanis az egy hetes leállás után 850 fõt bocsátanak el a Mini oxfordi üzemébõl.

    A döntés igen érdekes, ugyanis a BMW-vel ellentétben az angol márka eladásai nem csökkentek tavaly, ám a német cég vezetõsége jelentõs spórolást írt elõ brit leányvállalatának is.

  • Audi Quattro Concept 2010 - csak pár száz példány készült belõle

    Teli torokkal ujjongott mindenki a Párizsi Autószalonon bemutatott Quattro tanulmányautó láttán, ezért elkezdett gondolkodni az Audi gépezete, hogyan is tudnának pénzt gyártani belõle. Kisszériás gyûjtõautó lehet a végeredmény, ha valóban kapható lesz egyszer.

    Mindössze párszáz példányt készítenének az alumínium és szénszálas karosszériaelemekkel gyártott Quattróból, de az ára nem haladná meg a százezer eurót - nyilatkozta Stefan Reil, a Quattro GmbH fejlesztési vezetõje. Így nem jelentene házon belüli konkurenciát a TT-nek, viszont feltehetõen perceken belül elkapkodnák a gyûjtõk a limitált szériás ritkaságot.

  • Közösen fejlesztés - elektromos autót készít a Toyota és a Tesla 2010-ben

    A Toyota együttmûködésre lép az amerikai Tesla Motors vállalattal az amerikai piacra szánt elektromos autók fejlesztésére és gyártására. A Daimler már korábban lépett.

  • Roncs roncs hátán - Prémiumot kínál a német állam az öreg autókért

    Mintha a világvége köszönt volna be Németországban vagy valamiféle, csakis - különösen a használt - gépkocsikra leselkedõ "járvány" tört volna ki. Kis túlzással ilyen, és ehhez hasonló forgatókönyvekre lehet következtetni abból, hogy a televíziós hírmûsorokban az elmúlt hetekben szinte mindennapossá vált az autók tömkelegét bezúzó roncstelepek "életképe", s az újságokban is csaknem állandó rovattá vált a híradás arról, hogy az elõzõ nap a németek hány öreg autót "értékesítettek".

  • Fusion RE-SS18 - Egyre népszerûbbek az aktív ládák

    Egyre népszerûbbek hazánkban is az úgynevezett aktív ládák, illetve csövek. Ennek fõ oka, hogy mára a technika már eljutott egy olyan szintre, hogy ezeknek a termékeknek is kiváló hangzása.

  • Akkumulátorgyárat épít a General Motors

    Annak ellenére, hogy egyre több gyártó és autóipari cég fordul az elektromos és hibrid technológiák felé, meglehetõsen kevés foglalkozik közülük akkumulátorok fejlesztésével és gyártásával.

    A japánok nagy elõnyben vannak ezen a téren, mint ismeretes, még a Volkswagen is a Sanyo-val közösen fejleszti hibrid modelljeit. A GM semmit nem bíz a véletlenre, hiszen a konszern megmentõjeként kezelt Volt akkumulátorait a legutóbbi döntés értelmében saját maga fogja gyártani egy hamarosan létesítendõ új gyárban.

  • Attention Assist fejleszt a Mercedes

    Újabb biztonsági berendezés kerül a stuttgarti gyártó autóiba jövõ tavasztól, az Attention Assist, avagy durva fordításban figyelemasszisztens. A szerkezetet abból a ténybõl kiindulva készítette el a Mercedes fejlesztõcsapata, hogy a fáradtság több súlyos balesetet okoz, mint az ittas vezetés.