rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Luxusmárkát faragnak a Lincolnból

  • Share on Tumblr

    Luxusmárkát faragnak a LincolnbólA Ford EcoBoost motorja nemcsak Európában, hanem az Egyesült Államokban is hódít. A Ford F-150 vásárlóinak nagy része már a V6-os turbós motort választja teherautójához. A Ford prémiummárkája, a Lincoln is előszeretettel használja az erőforrás-családot. A legfrissebb hírek szerint a jelenleg is futó 3,5 literes V6-os EcoBoost motor a 2016-os modellévben érkező Lincoln MKS-ben minimum 365 lóerőt teljesít majd. Újdonságként a kocsi egy 2,9 literes, Nano kódnevű EcoBoost V6-ost is kap, amely a Car and Driver magazin szerint 300 lóerős lehet.

    Az új MKS szedánt elsőkerék-meghajtással kínálják, de felárért összkerekesként is megrendelhető, ami ajánlott a 3,5 literes motor esetében. Alapfelszereltségként hat, de opciósan kilencsebességes Ford-GM közös fejlesztésű váltók kap a limuzin. Az MKC crossover arculatát átvevő kocsi alapára a mostani 41 ezer dollárról 43-44 ezer dollárra nőhet (9-10 millió forint).

    A Ford ugyanakkor nem elégedett a Lincoln márka piaci pozícionálásával, szerintük nem eléggé prémium a márka. Bejelentették, hogy tízéves programot dolgoznak ki, hogy a Lincolnból igazi luxusmárka váljék. A Lincoln kínálata 2016-ig négy új modellel bővül, a második generációs MKS limuzin és az MKC szabadidő-autó mellett egy C-osztályos kompakt autót is bemutatnak az elkövetkezendő években.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A lettek felének szíve megesik az az ittas gépkocsivezetõkön

    Riga - A lettek felének szíve megesik az ittas gépkocsivezetõkön, s túlzottnak találja a közlekedési bírságok tervezett mértékét.

    A felmérést a NovoNews orosz nyelvû lett hírportál készítette annak kapcsán, hogy Ainars Slesers közlekedési miniszter javaslata szerint a jövõben a részeg autósokat 5000 latsra (1,7 millió forint) büntetnék.

  • 65 év után veszteséges a Toyota éves mérlege?

    Japán sajtóhírek szerint elképzelhetõ, hogy 65 év után elõször negatívba fordulhat a japán gyártó pénzügyi mérlege a 2008-2009-es pénzügyi év végére.

    Ahogy az autóipar egésze, a Toyota is az õsz folyamán kezdte megérezni a hitelválság hatásait, így az április elsejével kezdõdõ pénzügyi év elsõ felében még masszív nyereséget termelt a cég: áprilistól szeptemberig mintegy 6,6 milliárd dollárnyi profitot termelt a vállalat, bár ez az összeg is mintegy 75%-os csökkenést jelent 2007-hez képest.

  • A Delticom a téli gumiabroncsok használatának fontosságáról

    Hamburg, Németország - Havas, jeges, latyakos utakon csak a lágyabb anyagból készült, mélyen barázdált téli gumiabroncsok nyújtanak igazi védelmet az autósoknak, az úgynevezett négy évszakos gumik csak korlátozottan. A szakértõk ezenkívül nagyon nem tanácsolják, hogy az autós vegyesen alkalmazza a nyári és a téli gumikat, vagyis például elöl télieket, hátul nyáriakat tegyen fel, mert ez kiszámíthatatlanná teheti a jármûvet.

  • Hibrid autókat vásárol a zöldtárca

    A zöldtárca 12 környezetkímélõ, hibrid meghajtású autó vásárlására kötött szerzõdést - áll a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium pénteki közleményében.

    A beszerzésnek köszönhetõen 40 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki és csaknem 13 millió forintot spórol a tárca.

  • A Toyota vezetõségének a 40%-át küldik el vagy helyezik át!

    A legújabb, hatalmas veszteségrõl szóló pénzügyi jelentés után drasztikus változtatásokra szánta el magát a Toyota vezetõsége.

    A Financial Times értesülései szerint a tulajdonos Toyota Motor Corporation a márka vezetõségének 40%-át lecseréli. Következõ hónaptól Akio Toyoda, a márka alapítójának unokája lesz az igazgató, kinevezését a részvényesek június 23-án esedékes ülésén jelentik be.

  • Szupertakarékos kabrió Genfben?

    Úgy néz ki, a német Loremo újabb tanulmánnyal próbálja felkelteni az érdeklõdést fejlesztés alatt álló ultrakönnyû autói iránt. Március elején, a Genfi Autószalonon tervezik bemutatni a vázlaton látható nyitott változatot, amely a merevtetõs LS-hez hasonlóan csupán 2-3 liter üzemanyagot fogyasztana 100 km-en, vagy még annyit sem, ha a Loremo által beígért elektromos hajtásláncot kapná. A vázlat alapján úgy néz ki, hogy a kabrióba...

  • Ingyenes kötelezõ szervíz - negyedmillió per után

    Vita alakult ki a hazai újságok hasábjain arról, vajon jogszerû-e, hogy az autókereskedõk költséges kötelezõ szervizek sorához kötik az új autók jótállását.

    A fogyasztóvédõk szerint nem, ezért perelnek, az autóimportõrök szerint igen, ezért értetlenül állnak a kérdés elõtt.

    A próbapert a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) indított a Honda Hungary ellen.

  • Porsche kontra Nissan viszály

    A stuttgartiak szerint a GT-R a közelébe sem ér a 911 GT2-esnek a Nürburgringen, pedig a japánok korábban azt állították, legalább 5 másodpercet vertek a leggyorsabb Porschéra.

    A Porsche termékfejlesztési igazgatója, August Achleitner egy sajtóeseményen beszélt a házon belül elvégzett próbákról, amelyeket három autóval, egy 911 Turbóval, egy 911 GT2-vel, és egy Amerikában vásárolt Nissan GT-R-rel végeztek.

  • Peugeot lehet nyerni!

    Peugeot-t lehet nyerni, ha jelentkezel sofõrnek a francia márka üzemanyag-megtakarítási versenyén. Ha nem nyersz, akkor jól érezheted magad Párizsban és Genfben!

  • Hogyan lett az ember gyorsabb a lónál? - 160 éve halt meg George Stephenson

    Százhatvan éve, 1848. augusztus 12-én halt meg George Stephenson angol mérnök, a vasúti gõzvontatás úttörõje.

    Stephenson 1781. június 9-én egy szegény bányász második fiaként látta meg a napvilágot Nylam-on-Tyne városkában. Apja bányában dolgozott, a vizet kiszivattyúzó gõzgépet kezelte, így - mivel iskoláztatásra amúgy se tellett, írni olvasni is csak tizenhat évesen tanult meg - a fiú útja is a mélybe vezetett, ahol hamar megismerkedett a masinával.

  • Nem eladó az Opel!

    Az autósvilág nagyot nézett mikor a GM bejelentette, mégsem eladó az Opel!

  • Fogyóban a Honda profitja!

    15 év óta elõször fordul elõ, hogy a Honda veszteséges negyedévet zár. Bár a 2008 áprilisától 2009 márciusáig tartó pénzügyi idõszakban összességében még mindig bõ egymilliárd eurós nyereséget könyvelhetett el a gyártó, ez egyrészt 77,2%-os csökkenés az elõzõ évhez képest, másrészt a tavalyi jó kezdés után nagy visszaesés következett, és a költségcsökkentõ intézkedések ellenére 2008 év végétõl folyamatosan veszteséget termel a gyártó.

  • Nem csak fikció! - Kóla hajtású autók

    Merész ötletek nélkül nincs fejlõdés. Ha Rudolf Diesel nem önt annak idején mogyoróolajat a motorjába, ma csak pislognánk, ha valaki azt mondaná: PDTDI. Az EepyBird csapata nem volt rest, és megépítette saját alternatív hajtású autóját. Mivel õk a kóla és a Mentos Mozartjai, nem volt kérdés számukra, mi legyen a hajtóanyag.

  • Halál egy cseh ralin

    A Zlin városának környékén rendezett hétvégi ralin halálos balesetet szenvedett egy 49 éves navigátor. A szervezõk tájékoztatása szerint az autó egy kanyarban kisodródott, majd az egyik útszéli fának csapódott. A navigátor olyan súlyos belsõ sérüléseket szenvedett, hogy a kórházban életét veszítette, a könnyebb sérüléseket szenvedett sofõrt alapos kivizsgálás után hazaengedték az orvosok.

  • 24 karátos aranyfüst-lemezt a tetõre

    Az Alchemist nevû londoni cég új ötlettel szolgál azoknak, akik elköltenének még néhány tízezer eurót az autójuk szépítésére, de már kifogytak az ötletekbõl.

    Az új vállalkozás arra próbálja rávenni a gazdag autótulajdonosokat, hogy ne csak jármûvükkel hangsúlyozzák vagyonukat és befolyásukat, hanem egy sokkal õsibb módon is: arannyal. A sárga fém ezúttal az autó tetejére kerül finom bevonat formájában, méghozzá a klasszikus eljárással: a hajszálnál is vékonyabb 24 karátos aranyfüst-lemezeket dolgoznak a tetõre.