rss
  • Luxusmárkát faragnak a Lincolnból

  • Share on Tumblr

    Luxusmárkát faragnak a LincolnbólA Ford EcoBoost motorja nemcsak Európában, hanem az Egyesült Államokban is hódít. A Ford F-150 vásárlóinak nagy része már a V6-os turbós motort választja teherautójához. A Ford prémiummárkája, a Lincoln is előszeretettel használja az erőforrás-családot. A legfrissebb hírek szerint a jelenleg is futó 3,5 literes V6-os EcoBoost motor a 2016-os modellévben érkező Lincoln MKS-ben minimum 365 lóerőt teljesít majd. Újdonságként a kocsi egy 2,9 literes, Nano kódnevű EcoBoost V6-ost is kap, amely a Car and Driver magazin szerint 300 lóerős lehet.

    Az új MKS szedánt elsőkerék-meghajtással kínálják, de felárért összkerekesként is megrendelhető, ami ajánlott a 3,5 literes motor esetében. Alapfelszereltségként hat, de opciósan kilencsebességes Ford-GM közös fejlesztésű váltók kap a limuzin. Az MKC crossover arculatát átvevő kocsi alapára a mostani 41 ezer dollárról 43-44 ezer dollárra nőhet (9-10 millió forint).

    A Ford ugyanakkor nem elégedett a Lincoln márka piaci pozícionálásával, szerintük nem eléggé prémium a márka. Bejelentették, hogy tízéves programot dolgoznak ki, hogy a Lincolnból igazi luxusmárka váljék. A Lincoln kínálata 2016-ig négy új modellel bővül, a második generációs MKS limuzin és az MKC szabadidő-autó mellett egy C-osztályos kompakt autót is bemutatnak az elkövetkezendő években.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • DVD-filmet nézett vezetés közben egy francia gyorshajtó

    Párizs, 2008. június 18., szerda (MTI/dpa/AFP) - DVD-filmet nézett egy fiatal francia autóvezetõ, miközben óránként 200 kilométeres sebességgel száguldott az autópályán.

  • Tovább drágul az üzemanyag!

    Ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára is a hazai benzinkutakon. A múlt szerdai hat-hat forintos áremelkedés után, ezúttal a gázolaj ára 5, a benziné pedig 7 forinttal növekszik szerdán nulla órától.

    Ennek köszönhetõen a benzin országos átlagára 240 forint, míg a gázolaj átlagos ára 251 forint lesz literenként.

  • Közel 10 %-kal esett az autóeladás Európában

    A gazdasági recesszió egyik leggyorsabb indikátora az autópiac, ami masszív csökkenéseket könyvelhetett el az elmúlt idõszakban szerte a világon, így Európában is.

    Bár az amerikai visszaeséshez képest nem tûnik olyan súlyosnak az európai piac zsugorodása, a szeptemberi 8,2%-os visszaesés a tavalyi év kilencedik hónapjához képest azért elég súlyosnak tûnik. Ilyen rossz autóipari szeptember 1998 óta nem volt az Európai Unió és az EFTA gazdasági régiójában, de az eddigi éves teljesítmény 4,4%-os csökkenése sem kecsegtet túl sok jóval.

  • Autólopási toplisták márka és típus szerint

    A rendõrség szerint folyamatos csökkenést mutat a gépjármûvekre elkövetett lopások száma. Míg 2003-ban 8886 autót tulajdonítottak el, addig ez a szám 2009-ben 6113-ra csökkent. A lízingcsalások száma is ezerrel csökkent tavaly, de a válság hatására kevesebb lett az összes lízingügylet is

  • Mazda Souga Los Angelesben

    A jövõ fejlõdését bemutató Mazda tanulmány jelenik meg a 2009-es Los Angelesi Autószalon dizájnversenyén (youthmobile 2030). Elektro-sportkupé, amelyet a vásárlók terveztek.

  • Kötelező négy literes fogyasztás?!

    Kötelező négy literes fogyasztás?!Hosszú ideje folyik a vita a 2020-ra tervezett szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási korlátozásokról. Az Európai Bizottság ragaszkodott a 95 g/km-es határértékhez, de úgy tűnik, a német kormány a mögötte álló német luxusautó-gyártókkal együtt elért némi áttételes enyhítést. Ennyi pedig elég volt, hogy megszülethessen az Európai Parlament elé vihető végleges javaslat. Az EU célja alapvetően az, hogy folyamatos szabály-szigorításokkal elérje az autógyártóknál, hogy kisebb fogyasztású járműveket fejlesszenek és készítsenek.

  • A Ferrari California várakozási ideje minimum 3 év!

    Az idei darabokat a jövõ évi 2500-2800-al együtt pillanatok alatt elkapkodták, sõt már a 2010-re 3000 darabosra felfuttatott gyártási kapacitást is elõre lefoglalták a türelmetlen vásárlók. Luca di Montezemolo, a márka elnöke ugyanakkor kijelentette, az elõre irányzott darabszámokat nem fogják emelni, és kiemelte, hogy a California-tulajdonosok 60%-ának még nem volt Ferrarija.

  • Készüljünk fel a csúszós utakra! - tippek télire

    Minden bizonnyal sokakban felmerülhet a kérdés, mit kell tenni, ha például ködben autózunk, szakadó esõben, havazás közepette vagy jeges úton. Íme néhány tipp az autósoknak:

  • Hibrid autókat vásárol a zöldtárca

    A zöldtárca 12 környezetkímélõ, hibrid meghajtású autó vásárlására kötött szerzõdést - áll a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium pénteki közleményében.

    A beszerzésnek köszönhetõen 40 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki és csaknem 13 millió forintot spórol a tárca.

  • Porsche kontra Nissan viszály

    A stuttgartiak szerint a GT-R a közelébe sem ér a 911 GT2-esnek a Nürburgringen, pedig a japánok korábban azt állították, legalább 5 másodpercet vertek a leggyorsabb Porschéra.

    A Porsche termékfejlesztési igazgatója, August Achleitner egy sajtóeseményen beszélt a házon belül elvégzett próbákról, amelyeket három autóval, egy 911 Turbóval, egy 911 GT2-vel, és egy Amerikában vásárolt Nissan GT-R-rel végeztek.

  • 10 ezer embert bocsát el idén a GM!

    Az amerikai óriáscég irodai dolgozóinak 14%-át, 10 000 embert bocsát el idén.

    A kisvárosnyi ember közül csupán 3400 amerikai, a többitõl Európában, Ázsiában és a többi kontinensen szabadulnak meg attól függõen, hogy ott mennyire csökkentek az eladások.

  • Szülinapi Pininfarina-kabrió az Alfának

    Saját nyolcvanadik, illetve az Alfa Romeo századik évfordulója tiszteletére új tanulmányt mutat be a Pininfarina a Genfi Autószalonon.

  • Moszkva: havi 12,5 óra közlekedési dugókban

    Moszkva - Moszkva folyamatos közlekedési infarktusban szenved, hiába kínál némelyik fõútvonala 6-8 sávot is egy-egy irányba, most pedig a Jandeksz orosz hírportál kimutatta: egy átlagos moszkvai autós havi 12,5 órát tölt dugókban, másfél órával többet, mint egy évvel ezelõtt.

  • Az Európai Unió 5 milliárd eurót ad az autóiparnak

    Az Európai Unió is a helyi gazdaság talpra állításával próbálkozik: állítólag már meg is született a döntés egy 200 milliárd eurós hitelcsomag kiutalásáról, amelybõl az autóipar is részesül.

    Az összeg zöme azonban más iparágaknak jut: az autógyártók ebbõl a keretbõl egyelõre csak 5 milliárdot kapnak, ami a bajban levõ cégek számát nézve nem túl sok. Az autógyártók korábban megfogalmazták, hogy minimum 40 milliárd euróra volna szükségük a zökkenõmentes mûködéshez, mivel az egyre szigorúbb károsanyag- és szén-dioxid-kibocsátási szabványokkal kapcsolatos fejlesztések komoly plusz terhet jelentenek a számukra.

  • Kompresszor a Micrában

    Az újdonság csúcsteljesítménye 98 lóerõ, legnagyobb nyomatéka 142 Nm. Manuális vagy fokozatmentes CVT-váltóval is párosítható, utóbbival azonban jelentõsen nõ a DIG-S névre keresztelt variáns emissziója.