rss
  • Luxusmárkát faragnak a Lincolnból

  • Share on Tumblr

    Luxusmárkát faragnak a LincolnbólA Ford EcoBoost motorja nemcsak Európában, hanem az Egyesült Államokban is hódít. A Ford F-150 vásárlóinak nagy része már a V6-os turbós motort választja teherautójához. A Ford prémiummárkája, a Lincoln is előszeretettel használja az erőforrás-családot. A legfrissebb hírek szerint a jelenleg is futó 3,5 literes V6-os EcoBoost motor a 2016-os modellévben érkező Lincoln MKS-ben minimum 365 lóerőt teljesít majd. Újdonságként a kocsi egy 2,9 literes, Nano kódnevű EcoBoost V6-ost is kap, amely a Car and Driver magazin szerint 300 lóerős lehet.

    Az új MKS szedánt elsőkerék-meghajtással kínálják, de felárért összkerekesként is megrendelhető, ami ajánlott a 3,5 literes motor esetében. Alapfelszereltségként hat, de opciósan kilencsebességes Ford-GM közös fejlesztésű váltók kap a limuzin. Az MKC crossover arculatát átvevő kocsi alapára a mostani 41 ezer dollárról 43-44 ezer dollárra nőhet (9-10 millió forint).

    A Ford ugyanakkor nem elégedett a Lincoln márka piaci pozícionálásával, szerintük nem eléggé prémium a márka. Bejelentették, hogy tízéves programot dolgoznak ki, hogy a Lincolnból igazi luxusmárka váljék. A Lincoln kínálata 2016-ig négy új modellel bővül, a második generációs MKS limuzin és az MKC szabadidő-autó mellett egy C-osztályos kompakt autót is bemutatnak az elkövetkezendő években.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Lecseréli a Toyota az Auris benzinmotorját

    Lecseréli az Auris 1,4 literes benzinmotorját a Toyota. Az új négyhengeres lökettérfogata 1,33 liter, melynek is köszönhetõen az eddiginél jóval kompaktabb lett az erõforrás, nem mellesleg pedig tömege is 13 kilóval alacsonyabb.

    A Dual VVT-i szelepvezérléssel ellátott motor 101 lóerõs teljesítmény és 132 Newtonméter nyomaték leadására képes, ami 4 lóerõvel és két Nm-rel haladja meg a korábbi erõforrás értékeit.

  • Nyolc sebesség a Chryslerben is

    Az amerikai gyártó révén mindennapossá válhat a nyolc sebességi fokozat: Detroitban 300 millió dollárt szánnak az új automata meghonosítására.

  • Rengeteg autót hív vissza a General Motors!

    A General Motors több mint 270 000 autót kénytelen szervizbe szólítani egy balesetveszélyes helyzetet is elõidézhetõ váltóhiba miatt.

    A detroiti óriásnak éppen egy ilyen méretû, roppant költségekkel járó akció hiányzik, azonban nincs más választása.

  • Felfedték a Toyota hidrogén hajtású terveit

    A Detroiti Autószalonon prezentálta a legnagyobb japán autógyár alternatív meghajtásokra vonatkozó terveit.

    A Toyota elképzelései szerint még az idei év folyamán bemutatják elsõ plug-in hibridjüket a Toyota Prius személyében, 2012-ben érkezik az iQ alapjaira épülõ elektromos városi autó, míg az elsõ szériaérett, hidrogénnel mûködõ autó 2015-ben mutatkozhat be.

  • Öngyógyuló lakk - a valóságban is létezik

    Aki még emlékszik a kazettás magnós korszakra, jól ismerheti a BASF márkanevet. A vegyipari óriáscég nem tûnt el a mágnesszalag visszaszorulásával, sõt: iGloss néven most új autófestéket fejlesztettek ki, állítólag szenzációs tulajdonságokkal.

  • Zabálja a gázolajat az egyterû Renault

    A Renault Mégane Grandtour az új Mégane család ötödik modellje, ám sokak szerint a legszemrevalóbb. Családi használatra tökéletes, kényelmes, a motorja bivalyerõs, igaz, városban sokat fogyaszt.

  • Megújul a 3-as BMW

    A BMW-nél összehangolták a új hetes és a megújult hármas bemutatását, talán abban a reményben, hogy a kisebbik modellnek is jut valami a csúcsmodellre irányuló figyelembõl.

    Az E90-es három és fél éve mutatkozott be, így eljött az ideje a modellciklus közepe táján esedékes visszafogott felújításnak.

  • Közel 6 milliárd dollár a Ford vesztesége

    A detroiti márkák közül jelenleg a Ford áll a legbiztosabb lábakon annak ellenére, hogy a 2008-as év utolsó negyedévében 5,9 milliárd dolláros veszteséget könyvelhetett el.

    A hatalmas veszteség ellenére a Ford továbbra sem tervezi, hogy a General Motorshoz és a Chryslerhez hasonlóan állami mentõövért folyamodjon, ugyanis a cég saját pénzügyi tartalékaival képes finanszírozni legújabb fejlesztéseit. A Ford szerint az aktuális pénzügyi terv alapján az autógyár 2011-ben újra nyereséges lehet.

  • Gázválasztó

    Szakértõk szerint a brutális benzinárak miatt növekvõ számban váltanak autósok a gázüzemre.

  • Hivatalosan is visszahívták a Toyota Priust

    Hivatalos közleményben jelentette be a Toyota, hogy globális visszahívási akciót hirdet a Priusra és a Lexus HS 250h hibridre. Összesen 437 ezer autó érintett.

    Napok óta arról cikkeznek a lapok, hogy a Toyota bármikor bejelentheti a Prius-visszahívást egy esetleges fékhiba miatt - kedden meg is történt. Már korábban elismerte a japán gyár egy szoftverhiba létezését, a visszahívás kihirdetésével viszont várt. Mint kiderült, azért, mert a Lexus is érintetté vált.

  • Elektromos autók részére villanykúthálózat épül Japánban

    Elektromos autók számára épül több száz töltõállomásból álló hálózat a szigetországban, a tiszta hajtásrendszer elterjesztésének elõsegítésére.

    A projektet a Tokyo Electric Power, Japán egyik legnagyobb áramszolgáltatója indította: olyan töltõszerkezeteket telepítenek országszerte, amelyekkel elvben akár 40 km megtételére elegendõ energia tölthetõ egy korszerû villanyautó akkumulátoraiba öt perc alatt, és 60 km-re elegendõ 10 perc alatt. Ezek nem vethetõk össze egy hagyományos benzinkútéival, hiszen ott öt perc alatt akár több száz kilométerre elegendõ üzemanyag tölthetõ az autóba.

  • A benzindrágulás életeket ment

    Columbus - Életeket ment az emelkedõ benzinár: 9 százalékkal kevesebb volt a halálos közlekedési baleset az Egyesült Államokban az idei elsõ öt hónapban, mint tavaly január és május között.

  • Késik a VW minije

    Az új kisautót az alapoktól át kell tervezni, ezért csúszik a bemutató 2011-re.

    Maga Martin Winterkorn, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója erõsítette meg azokat a pletykákat, amelyek szerint a korábbi tanulmányokkal ellentétben a végleges kisautók nem lesznek farmotorosak.

    "A mérnökeink farmotoros, hátsókerék-hajtású modellt szerettek volna, és harcoltak is az elképzelésükért, amíg csak lehetett" - mondta az igazgató, de amint a szavaiból is kiderült, hiába.

  • Fontos a Téligumi!

    Az 2010 október közepén több száz baleset történt, ami intõ figyelmeztetés az autósok számára: a megváltozott körülmények jelentõs veszélyeket rejtenek.

  • Mitsubishi pénzügyi nehézségei miatt kiszáll a raliból

    A Mitsubishi szerdán bejelentette, hogy a cég pénzügyi nehézségei miatt kiszáll az összes terepes versenysorozatból, beleértve a Dakar-ralit is. Csak a ralis szakágakat tekintve a Mitsubishi a Subaru és a Suzuki után már harmadik japán gyártó, amely kivonul valamelyik nemzetközi sorozatból.

    A márkának a tavalyi évben 7,8%-kal esett vissza a forgalma, ami a közlemény szerint arra késztette a vezetõséget, hogy csökkentse kiadásait.