rss
  • Luxusmárkát faragnak a Lincolnból

  • Share on Tumblr

    Luxusmárkát faragnak a LincolnbólA Ford EcoBoost motorja nemcsak Európában, hanem az Egyesült Államokban is hódít. A Ford F-150 vásárlóinak nagy része már a V6-os turbós motort választja teherautójához. A Ford prémiummárkája, a Lincoln is előszeretettel használja az erőforrás-családot. A legfrissebb hírek szerint a jelenleg is futó 3,5 literes V6-os EcoBoost motor a 2016-os modellévben érkező Lincoln MKS-ben minimum 365 lóerőt teljesít majd. Újdonságként a kocsi egy 2,9 literes, Nano kódnevű EcoBoost V6-ost is kap, amely a Car and Driver magazin szerint 300 lóerős lehet.

    Az új MKS szedánt elsőkerék-meghajtással kínálják, de felárért összkerekesként is megrendelhető, ami ajánlott a 3,5 literes motor esetében. Alapfelszereltségként hat, de opciósan kilencsebességes Ford-GM közös fejlesztésű váltók kap a limuzin. Az MKC crossover arculatát átvevő kocsi alapára a mostani 41 ezer dollárról 43-44 ezer dollárra nőhet (9-10 millió forint).

    A Ford ugyanakkor nem elégedett a Lincoln márka piaci pozícionálásával, szerintük nem eléggé prémium a márka. Bejelentették, hogy tízéves programot dolgoznak ki, hogy a Lincolnból igazi luxusmárka váljék. A Lincoln kínálata 2016-ig négy új modellel bővül, a második generációs MKS limuzin és az MKC szabadidő-autó mellett egy C-osztályos kompakt autót is bemutatnak az elkövetkezendő években.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Brazilíában nõtt az autó eladások száma

    Januárban csaknem két százalékkal több autót gyártottak Brazíliában, mint tavaly decemberben - jelentették be hétfõn a dél-amerikai állam hatóságai. Hozzátéve, hogy ez még mindig kevesebb annál, mint amennyi jármûvet a korábbi években gyártottak.

    A brazíliai nemzeti autógyártók szövetsége, az Anfavea adatai szerint 2009 januárjában - az elõzõ hónaphoz képest - 1,5 százalékkal több, összesen 197,500 autót készítettek. Ami azonban még mindig 8,1 százalékkal kevesebb, mint ahány jármûvet 2008. januárban gyártottak.

  • F. Segura Csoport - Az újabb autóipari cég hazánkban

    Az ITD közremûködésével 2008 elsõ félévében 25 pozitív befektetõi döntés született 1,4 milliárd euró értékben

    A spanyol tulajdonú autóalkatrész-gyártó, az F Segura várhatóan januárban kezdi el a munkát Szolnokon. A cég tulajdonosa és Garamhegyi Ábel kormánybiztos csütörtökön írtak alá támogatási szerzõdést, ám az összeget az uniós jóváhagyásig nem hozhatják nyilvánosságra.

    A spanyol F. Segura Csoport 12 ezer négyzetméteres üzemének építési munkálatai 2007 telén elkezdõdtek, és a termelés várhatóan 2009. januárjában el is indulhat a Szolnoki Ipari Parkban.

  • KRESZ módosítások: nem kell araszolni a vasúti átjárók elõtt

    Forgalmi vizsgán sikertelenséget jelentõ hibának számított, ha a tanuló sofõr 35 km/órás sebességgel „száguldva" közelítette meg a vasúti átjárót. A KRESZ módosítások után ezért már nem fog megbukni.

  • Két ülés közötti légzsák - nem koccan össze az utasok feje

    A General Motors 2013-tól már sorozatgyártásba ígért új légzsákja oldalütközés esetén nem hagyja az elöl ülõk fejét összekoccanni.

  • Átrendezõdhet az európai autógyártás

    Az európai autógyártók az állami támogatások révén megõrizték ugyan likviditásukat és zömmel pozitív üzemi eredménnyel (EBIT) zárják 2009-et, de a kamatterhek vészesen lenyomják, vagy veszteségbe fordítják az eredményeket. A Calyon Bank elemzõi szerint a jelenlegi helyzetben a fõ cél minden gyártónál a méretgazdaságosság elérése, ami fúziókért vagy együttmûködésért kiált.

  • Eladják Tiger Woods összetört autóját - képek

    Nagy vihart kavart Tiger Woods november végi autóbalesete, melyrõl szép lassan kiderült, hogy igazából egy családi vita miatt történt. A világ leggazdagabb sportolóját, majd autóját féltékenykedõ felesége legyintgette meg egy golfütõvel, nem csoda, hogy szegény Woods elõbb egy tûzcsapnak, majd egy fának hajtott vele és már a váláson gondolkozik a pár.

  • Októbertõl nem kell izzókészletet tartani az autóban!

    Október 1-tõl nem kell izzókészletet tartaniuk a kocsiban az autósoknak, s nem kell komplett új egészségügyi csomagot vásárolni a szavatosság lejártakor. Az új jogosítványra hajtók viszont újraélesztésbõl is vizsgáznak.

    Több autósokat érintõ változás lép életben októbertõl. Jövõ hónap elsejétõl a közlekedési miniszter rendeletének megfelelõen már nem kell izzókészletet tartaniuk a kocsiban az autósoknak.

  • 8 tipp, hogyan spóroljon az üzemanyaggal

    Nem kell feltétlenül alternatív üzemanyagot választani, aki megfogadja tippjeinket, akár 30 százalékkal is csökkentheti autója fogyasztást.

  • Elektromos autók részére villanykúthálózat épül Japánban

    Elektromos autók számára épül több száz töltõállomásból álló hálózat a szigetországban, a tiszta hajtásrendszer elterjesztésének elõsegítésére.

    A projektet a Tokyo Electric Power, Japán egyik legnagyobb áramszolgáltatója indította: olyan töltõszerkezeteket telepítenek országszerte, amelyekkel elvben akár 40 km megtételére elegendõ energia tölthetõ egy korszerû villanyautó akkumulátoraiba öt perc alatt, és 60 km-re elegendõ 10 perc alatt. Ezek nem vethetõk össze egy hagyományos benzinkútéival, hiszen ott öt perc alatt akár több száz kilométerre elegendõ üzemanyag tölthetõ az autóba.

  • Skoda Octavia: megvan a kétmillió

    A Skoda Octavia immár kétmilliomodik példánya gördült le a Skoda Vrchlabí-beli üzemének szerelõszalagjáról. Az ünnepi darab a Skoda márka e nagysikerû és közismert sorozatának szabadidõs változata, egy ezüstszínû Octavia Scout 2.0 TDI.

  • Genepax vízzel mûködõ autója

    A kiskocsi 1 liter vízzel egy órán át képes közlekedni, maximum 80 km/órás sebességgel, a Genepax állítása szerint.

    Egy japán vállalat, a Genepax, kifejlesztette a lehetetlennek tûnõ, vízmeghajtású autót.
    Az apró jármû generátorába vizet kell tölteni - lehet bármilyen, esõ-, tenger, folyó- vagy csapvíz -, mely vízbontással hidrogént állít elõ, a felszabaduló elektronok pedig elektromos áramot termelve meghajtják az autót.

  • Mégsem épít külön márkát a Prius köré a Toyota

    Mégsem épít külön márkát a Prius köré a Toyota, erõsítette meg Miguel Fonseca, a japán márka nagy-britanniai igazgatója.

    Az eredeti tervek szerint a Prius külön márkává lépett volna elõ, ám valószínûleg a gazdasági válság miatt elvetették a terveket, hiszen egy új márka bevezetése rengeteg pénzbe kerül.

  • A nõi sofõrök többet szitkozódnak vezetés közben

    A volán mögött ülõ nõk fele használ obszcén szavakat vezetés közben a férfiak 40 százalékos arányával szemben. A sofõrök dühét legtöbb esetben a navigációs rendszerek váltják ki.

  • Elõkerült 18 lopott autó!

    Több mint 140 ezer autót ellenõriztek polgárõrök, rendõrök és civilek a pünkösdi hétvégén tartott autóvadászaton. Elõkerült több lopott autó, amelyek hazatérhetnek a jogos tulajdonosokhoz.

    Évente több autóvadászatot szervez a Zsaru-CAR Alapítvány és a Generali a Biztonságért Alapítvány. Közülük a legjelentõsebb a pünkösdi autókeresés. A vadászat során az egységek a BRFK segítségével kutatnak bûnügyi szempontból releváns jármûvek után.

  • Mégsem lesz kötelezõ az eredetvizsga

    Visszavonja a korábbi döntését a közlekedési tárca, mégsem kell kötelezõen elvégezni az eredetiségvizsgálatot a mûszaki vizsgán megjelenõ autókon.