rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Luxusmárkát faragnak a Lincolnból

  • Share on Tumblr

    Luxusmárkát faragnak a LincolnbólA Ford EcoBoost motorja nemcsak Európában, hanem az Egyesült Államokban is hódít. A Ford F-150 vásárlóinak nagy része már a V6-os turbós motort választja teherautójához. A Ford prémiummárkája, a Lincoln is előszeretettel használja az erőforrás-családot. A legfrissebb hírek szerint a jelenleg is futó 3,5 literes V6-os EcoBoost motor a 2016-os modellévben érkező Lincoln MKS-ben minimum 365 lóerőt teljesít majd. Újdonságként a kocsi egy 2,9 literes, Nano kódnevű EcoBoost V6-ost is kap, amely a Car and Driver magazin szerint 300 lóerős lehet.

    Az új MKS szedánt elsőkerék-meghajtással kínálják, de felárért összkerekesként is megrendelhető, ami ajánlott a 3,5 literes motor esetében. Alapfelszereltségként hat, de opciósan kilencsebességes Ford-GM közös fejlesztésű váltók kap a limuzin. Az MKC crossover arculatát átvevő kocsi alapára a mostani 41 ezer dollárról 43-44 ezer dollárra nőhet (9-10 millió forint).

    A Ford ugyanakkor nem elégedett a Lincoln márka piaci pozícionálásával, szerintük nem eléggé prémium a márka. Bejelentették, hogy tízéves programot dolgoznak ki, hogy a Lincolnból igazi luxusmárka váljék. A Lincoln kínálata 2016-ig négy új modellel bővül, a második generációs MKS limuzin és az MKC szabadidő-autó mellett egy C-osztályos kompakt autót is bemutatnak az elkövetkezendő években.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Néhány nap alatt több ezer jelentkezõ a LaFerrarira

    Immár a gyár által megerõsített tény, amit amúgy is elõre tudtunk: a LaFerrariból tervezett 499 példány kevés lesz a piaci igény kielégítésére. Eddig ezer komolynak tekinthetõ vevõ jelentkezett a gyártónál a nem egészen egy hete forgalmazott autóért.

  • F. Segura Csoport - Az újabb autóipari cég hazánkban

    Az ITD közremûködésével 2008 elsõ félévében 25 pozitív befektetõi döntés született 1,4 milliárd euró értékben

    A spanyol tulajdonú autóalkatrész-gyártó, az F Segura várhatóan januárban kezdi el a munkát Szolnokon. A cég tulajdonosa és Garamhegyi Ábel kormánybiztos csütörtökön írtak alá támogatási szerzõdést, ám az összeget az uniós jóváhagyásig nem hozhatják nyilvánosságra.

    A spanyol F. Segura Csoport 12 ezer négyzetméteres üzemének építési munkálatai 2007 telén elkezdõdtek, és a termelés várhatóan 2009. januárjában el is indulhat a Szolnoki Ipari Parkban.

  • 640 jogosítvány ugrott novemberben!

    Összesen ötvenezer jármûvezetõt ellenõriztek a novemberre meghirdetett akcióban a rendõrök, az õszi-téli átállással kapcsolatos közúti razzia során összesen 640 jogosítványt vettek el, és közel 1200 forgalmi engedélyt vontak be.

    A fokozott ellenõrzés célja az volt, hogy megbizonyosodjanak róla, felkészültek-e az autósok az õszi-téli idõszakkal járó megváltozott idõjárási körülményekre, de egyéb tényezõket is vizsgáltak.

  • Maserati GranTurismo Magyarországon is rendelhetõ

    Magyarországon is rendelhetõ már a Maserati kupé , az elsõ példányt pedig már július elején leszállítják a szerencsés tulajdonosnak.

    A jelenleg kapható egyik legszebb sportkupé a Maserati GranTurismo, sokan panaszkodtak, hogy az autó 400 lóereje kissé kevés a konkurensekéhez képest.

    A tesztekben sem vette jól ki magát, rosszabb gyorsulási adatokat produkált, mint a BMW 650i vagy a Jaguar XKR.


  • A Volkswagen döntése szerint véget érhet a Porsche Cayenne és a Panamera pályafutása

    Egy hírek szerint a Volkswagen döntése szerint hamarosan véget érhet a Porsche Cayenne és a Panamera pályafutása.

    A legújabb híresztelések szerint az SUV második generációját már be sem mutatják, míg a négyajtós modell 5-6 év múlva tûnhet el a kínálatból, pedig még el sem dõlt, hogy sikeres vagy nem a legújabb Porsche. A feltételezés szerint azért jutottak ilyen álláspontra a konszern vezetõi, hogy az Audi modelljeinek ne kelljen a vállalaton belül is kõkemény konkurenciával megküzdeniük.

  • Az AmG Mercedesek Start-stop technológiával büszkélkednek

    A Mercedes AMG divíziójának fõnöke korábban úgy nyilatkozott, hogy véleménye szerint véget ért a lóerõháború idõszaka, így az AMG a jövõben elsõsorban a súlycsökkentésre és a környezetbarát technológiák fejlesztésére összpontosít.

    A stuttgarti márka gyári tuningmûhelyében készülõ modelleket 2010-tõl start-stop rendszerrel és közvetlen befecskendezéses motorral látják el, míg késõbb dízel és hibrid modellek szélesítik majd a kínálatot.

  • Elhunyt Elio Zagato az autóversenyzõbõl lett formatervezõ!

    A Frankfurti Autószalon körüli nagy felhajtásban, szinte észrevétlenül távozott az élõk sorából az autóipar egyik meghatározó alakja, Elio Zagato.

    A rendkívül sikeres autóversenyzõbõl lett formatervezõ nevéhez olyan munkák kapcsolódnak, mint a Ferrari 250, a Maserat AG6, vagy éppen az Aston Martin DB4 - csak hogy párat említsünk.

  • Barilla szerint õrültség a bioüzemanyag támogatása

    Milánó - "Õrültségnek" nevezte Guido Barilla, a világ legismertebb tésztagyártó vállalatának elnöke az Egyesült Államok és az Európai Unió arra vonatkozó döntését, hogy támogatják a gabonafélékbõl (is) készített bioüzemanyag elõállítását.

  • Újabb nagy befektetõ a Mercedes-nél?

    Állítólag a világ egyik legnagyobb befektetési alapja érdeklõdik a Daimler AG. részvényei iránt.

    Az Abu Dhabi Investment Authority, vagy röviden ADIA neve merült fel lehetséges vásárlóként. Az Abu Dhabi kormány irányítása alatt álló alap elképesztõ vagyonnal rendelkezik: becslések szerint 650 és 875 milliárd dollár közti összeg befektetését irányítja.

    A Daimler részérõl korábban ugyan tagadták, hogy szívesen látnának újabb nagy részvényeseket.

  • Saját fejlesztésû hatfokozatú automataváltó a Hyundai Grandeur-ban

    A Grandeur-ben mutatkozik be a Hyundai saját fejlesztésû hatfokozatú automataváltója, amelyet nagy elõrelépésként harangoznak be a dél-koreaiak.

    A számok alapján ugyanakkor meg is van erre az okuk, hiszen az új váltó papíron lényegesen jobbnak tûnik elõdénél. Az ötfokozatú egységhez képest 12 kilóval könnyebb és 62 alkatrésszel kevesebb található benne, legfõbb érdeme mégis a fogyasztás.

  • Rossz autókat lopott a tolvaj

    Különleges érzéke van a rossz kocsikhoz egy autótolvajnak az Egyesült Államokban: a minap kettõ is használhatatlanná vált alatta, a harmadikkal meg elfogták. A 19 éves ifjú elõször egy Chevrolet-t kötött el, de hamarosan defektet kapott. Erre lopott egy Subarut, amelynek 15 perc múlva túlhevült a motorja és kigyulladt.

  • Harminc éve nem volt ilyen gyenge az autóeladás Japánban

    Bár a legtöbb hír az amerikai újautó-eladások drámai visszaesésérõl szól, a legfejlettebb ázsiai régiók autópiacai is régóta nem látott zuhanást könyvelhetnek el. A japán gyártók hazai értékesítése egészen pontosan 27,3%-kal zsugorodott 2007 novemberéhez képest, a 215 783-as havi adat egy kb. 30 évvel ezelõtti eredménynek felel meg.

    Érdekes, hogy a szigetországban olyannyira kedvelt miniautók eladásai csupán 0,7%-kal csökkentek (153 101 darabra), ami jól jelzi, hogy a kis fogyasztású, olcsó autók felé irányult a piac érdeklõdése. Az egész japán piac egyébként az importautókkal együtt 18,2%-os esésben van a tavalyi év novemberéhez képest.

  • Az olimpián hibrid taxik szállítják az utasokat

    A pekingi szmog többször is nehéz helyzetbe hozta az idei olimpiai játékok rendezõit, ezért mindent megtesznek, hogy a csökkentsék a város légszennyezettségét.

    A sportesemény hivatalos autói is mind hibrid hajtású vagy hidrogénnel üzemelõ autók.

    A város taxisait is igyekeznek rávenni, hogy korszerû, környezetbarát autókra cseréljék le régi jármûveiket.

  • A Lamborghini két hétre teljesen leállítja termelését

    Az olasz gyártó rekorderedménnyel zárta a 2008-as évet, azonban az újautó-eladások meredek zuhanása az olaszokat sem kerülte el, ezért február bégén, március elején két hétre teljesen leállítja termelését a gyár.

    A kényszerszünetet, amely körülbelül 300 dolgozót érint, már egyeztették a szakszervezettel.

  • 12300 darab autót hív vissza a Volvo!

    12300 darab S80-at, V70-et és XC70-et hív vissza a svéd gyártó. A visszarendelés oka, hogy a központi számítógép ablaktörlõt vezérlõ szoftverje néha rakoncátlankodik, és nem megfelelõen dolgozik.

    Elõfordul, hogy kikapcsolt állapotban nekiáll ablakot törölni, vagy bekapcsolt állapotban nem töröl, ami nagy ijedelmet okozhat vezetés közben, vagy akár problémát esõs idõben.