rss
  • Elérte a 40 milliós darabszámot a Corolla

  • Share on Tumblr

    Elérte a 40 milliós darabszámot a CorollaNincs egyetlen olyan autó sem a világon, amelyet változatlan néven olyan mennyiségben gyártottak volna, mint a Toyota Corollát. Olyan, mintha Corollákból állna Lengyelország lakossága. Ugyanis elérte e 40 milliós darabszámot a Az igazán ritka eseményt kellő módon ünnepli majd meg a japán márka, most két reklámmal vezetik fel az eseményt. Az egyik a legújabb Corolla reklámfilmje, másik pedig inkább egy szakmai visszatekintés. A modellt 1966 novemberében mutatták be és a kitűzött cél évi 240.000 darab volt.

    Mára ez a szám közel megötszöröződött és 1,1 millió Corollát gyártanak.

    A világ autógyártásában jelenleg a Volkswagen Golf (30 millió), a Ford F-series pick up (34 millió), amelynek némi esélye van elérni a Toyota Corolla elképesztő rekordját.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Kínai autóvezetési teszt: mit tesz, ha köpnie kell?

    Peking - Mit tesz, ha köpnie kell autóvezetés közben? A) Kiköpök az ablakon B) Beleköpök egy papírhulladékba, aztán bedobom egy kukába C) A jármû padlójára köpök.

    A fenti tesztkérdés ízelítõ a kínai KRESZ vizsgakérdéseibõl. Összesen 800 van, ezekbõl kell 100-at megoldani a vizsgán. Zömük persze nemzetközileg is ismert, de akadnak sajátosan helyi "specialitások", mint a fenti példa, amelyre a helyes válasz: B.

  • Mit tudnak az Audi motorok?

    Az Audinál az ügyfelek igénye a legfontosabb, így a márka folyamatosan azon dolgozik, hogy fejlesztéseivel, megnövelt kínálatával megkönnyítse a vásárlók döntéseit. Az Audi gyorsan reagált az ügyfelek elvárásaira és tovább bõvítette nagy sikerû A4, A5, A6 és Q5 sorozatainak kínálatát.

    Megjelentek a 163 LE teljesítményû 2.0 TDI motorok, mely alternatív megoldásként szolgálnak a 170 lóerõs motorok mellett. Az új motorok kedvezõbb adókategóriába esnek. A 120 kW (163 LE) teljesítményû 2.0 TDI modellek ára megegyezik a 170 lóerõs változattal.

  • Tizenöt és fél milliárd dollár veszteséget könyvelt el az amerikai General Motors

    A General Motors 15 és fél milliárd dolláros veszteséget termelt a második negyedben

    Tizenöt és fél milliárd dollár lett az amerikai General Motors (GM) jármûipari konszern idei második negyedévi vesztesége, bár ebbõl több mint 9 milliárd dollár egyszeri kiadások, egyebek között csaknem 20 ezer dolgozó végkielégítése miatt keletkezett. A vállalat árbevétele 38,2 milliárd dollárnyi volt a negyedévben, 8 és fél milliárd dollárral kevesebb, mint egy évvel elõtte.

  • Hátsó szélvédõ-légzsák a hátul ülõk védelmére

    Légzsákból sosem lehet elég - vallja a Toyota, akik a térdlégzsák után újabb szokatlan helyre készülnek lufit pakolni. Ezúttal nem máshová, mint a hátsó szélvédõ belsõ oldalához tesznek ráfutásos baleset esetén felfúvódó légzsákokat.

    Sok kritikus szerint ez egyszerû marketingfogás, hiszen az aktív fejtámla eddig is éppen elég védelmet nyújtott az itt utazóknak, a japánok szerint ugyanakkor fontos biztonsági fejlesztésrõl van szó. A hátsó szélvédõ-légzsák az iQ miniautóban debütál majd.

  • Amerikában is forgalmazzák a Fiat 500C-t!

    A Chrysler-Fiat szövetségnek is köszönhetõen az olasz márka bejelentette, hogy a jövõben megindítja legkisebb modellje kabrió változatának, az 500C-nek tengerentúli forgalmazását.

    A legkisebb olasz egyesült államokbeli értékesítése 2011 júliusában kezdõdhet. A nyitott kisautó nem egy hétköznapi kabrió formáját követi: tetõszerkezete megmaradt, csupán egy elhúzható vászontetõt kap, amely háromféle különbözõ színben lesz rendelhetõ.

  • Önálló életre kelt autó

    Önálló, illetve önjáró lett egy autó az Egyesült Államokban: álló helyben több mint ezer kilométert ment - a kilométer-számlálója.

  • Három új KRESZ-szabály

    2007. június elsejétõl vált hatályossá az a KRESZ-módosítás, melynek értelmében a kerékpárt hajtó személynek éjszaka és korlátozott látási viszonyok között, lakott területen kívül fényvisszaverõ mellényt kell viselnie, ez a rendelkezés január elsejével kibõvül három új szabállyal - értesült a HavariaPress.

  • Új életre kelhet Kínában a Lancia

    A Fiat ugyan közvetlen utód nélkül tüntette el a kompakt szedánt a Lancia kínálatából, de úgy néz ki, a típus új életre kelhet Kínában, a Zotye Auto jóvoltából.

    A nyugaton lényegében ismeretlen gyártó eddig egyetlen típust gyártott, amely a Daihatsu Terios elõzõ generációján alapul: a Zotye a karosszéria-gyártáshoz szükséges szerszámokat a japán gyártótól vásárolta, amikor a kis terepjárót még 2006-ban új modellel váltották fel, viszont a mechanika egy része saját fejlesztés, a motortérbe pedig Kínában gyártott Mitsubishi motorokat szerelnek.

  • Egy Porsche, ami 6,7 litert fogyaszt százon

    Igazán figyelemreméltó fogyasztást produkált Klaus Niedzwiedz német újságíró, aki egy Porsche 911 Carrera volánja mögött 6,7 literes átlagfogyasztást ért el.

    A 345 lóerõs motorhoz egy duplakuplungos automataváltó csatlakozott, aminek nagy szerepe volt a 648 kilométeres tesztút során mért fogyasztáshoz, amely 3 literrel kisebb, mint a gyár által megadott 9,8 literes érték.

  • A GAZ tulajdonosa ajánlatot tett a General Motorsnak a Hummer felvásárlására

    A legújabb pletykák szerint a GAZ tulajdonosa is ajánlatot tett a General Motorsnak a Hummer felvásárlására.

    Oleg Gyeripászka, akinek becsült vagyona 15 milliárd dollár, állítólag a legjobb ajánlatok egyikével próbálja megszerezni a terpejáró-márkát olyan vetélytársak elõl, mint az indiai Mahindra-csoport. Bár a pénzvilágban minden lehetséges, mégis különös fricska lenne a sorstól, ha a Hummer orosz kézbe kerülne.

  • 26%-kal kevesebb Toyotát adtal el Európában idén!

    Jó néhány gyártóhoz hasonlóan a Toyota is súlyos visszaesést könyvelhetett el az európai piacon.

    Az idei évben csaknem 26 százalékkal kevesebb Toyotát adtak el az öreg kontinensen, mint 2008-ban.

  • 4 liternél kevesebbet fogyaszt a SEAT - részletes információk

    A Volkswagen-csoport többi márkájához hasonlóan a SEAT is megkapja a vállalat új fejlesztésû motorjait. 2010-ben 1,2-es benzines és dízelmotorokkal bõvül a kínálat. A dízel Ibiza ezzel négy liternél is kevesebbet fogyaszt.

  • A Volkswagen bemutatta a Saveirónak a következõ generációját!

    A Volkswagen bemutatta egyetlen kompakt pickup-jának, a Saveirónak a következõ generációját.

    A kizárólag Dél-Amerikában forgalmazott kétüléses haszongépjármû dizájnja a márka a Tiguan arculatát követi, amely legfõképp az elsõ fényszórók, és a szintén elsõ lökhárító alakjaiból figyelhetõ.

  • Behajthatnak a mélygarázsba az LPG-s autók is

    A 2011 októberében megjelent országos tûzvédelmi szabályzatnak köszönhetõen most már nem tilos gázüzemû autóval behajtani a parkolóházakba és a tankolás is egyszerûsödik, mert az üzemanyag kutaknál ezentúl a gáztöltõ fej is azonos oszlopon lehet a benzinnel és a diesellel. Új rendelettel szabályozta a kormány a gázos autók üzemeltetési körülményeit.

  • A Porsche részvénye 11%-kal emelkedett!

    A Porsche papírok árfolyama közel 11 százalékkal emelkedett, miután tegnap a Volkswagen és a Porsche felügyelõ bizottsága is zöld utat adott a két autógyártó összeolvadásához.

    Korábban fordítva is megtörtént az eset, ugyanis a zuffenhauseniek is felnyomták a Volkswagen-részvények árát, ráadásul egy pár pillanatig a wolfsburgi konszern volt a világ legértékesebb vállalata.