rss
  • Elérte a 40 milliós darabszámot a Corolla

  • Share on Tumblr

    Elérte a 40 milliós darabszámot a CorollaNincs egyetlen olyan autó sem a világon, amelyet változatlan néven olyan mennyiségben gyártottak volna, mint a Toyota Corollát. Olyan, mintha Corollákból állna Lengyelország lakossága. Ugyanis elérte e 40 milliós darabszámot a Az igazán ritka eseményt kellő módon ünnepli majd meg a japán márka, most két reklámmal vezetik fel az eseményt. Az egyik a legújabb Corolla reklámfilmje, másik pedig inkább egy szakmai visszatekintés. A modellt 1966 novemberében mutatták be és a kitűzött cél évi 240.000 darab volt.

    Mára ez a szám közel megötszöröződött és 1,1 millió Corollát gyártanak.

    A világ autógyártásában jelenleg a Volkswagen Golf (30 millió), a Ford F-series pick up (34 millió), amelynek némi esélye van elérni a Toyota Corolla elképesztő rekordját.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Jodie Kidd modell is a Fiat-ot népszerûsíti

    A Fiat az Egyesült Királyságban is népszerûsíti új eco:Drive programját, amelyben az olaszok segítségére van Jodie Kidd modell is.

    A tíz londoni kereskedõ részvételével zajló program célja, hogy népszerûsítse a Fiat takarékos modellcsaládjának elsõ tagját, az 500 PUR-O2-t, amelyet eco:Drive programmal is elláttak. Jodie Kidd szerint az eco:Drive névre keresztelt program jó alkalom arra, hogy az emberek összekapcsolják a vezetés és a környezetet.

  • A Ford megkezdte az új motorcsaládjuk az Ecoboost gyártását!

    A Ford megkezdte legújabb, Ecoboost névre hallgató motorcsalád gyártását a márka cleveland-i üzemében.

    A teljesen új fejlesztésû, 3,5 literes V6-os motor központi befecskendezéssel és turbóval látták el, amely teljesen új párosítás a márka történetében.

  • Bioüzemanyag lesz az utasok kilégzett levegõjébõl

    New York - A liverpooli John Lennon repülõtéren a világon elsõként próbálnak ki egy forradalmian új technológiát, amely az utasok által kilégzett levegõt bioüzemanyaggá alakítják - olvasható a LiveScience címû tudományos portálon.

  • Bejelentette visszavonulását Bob Lutz, a GM alelnöke

    Bob Lutz, az amerikai óriás termékfejlesztésért felelõs elnöke bejelentette visszavonulását.

    A 76 éves szakember 46 évig dolgozott az autóiparban, és többek között a Ford, a Chrysler, a BMW és a GM márkáknál is töltött be vezetõ szerepet.

  • A közúti ellenõrzéskor a gumiabroncsokat is figyelik

    Novemberben nagyszabású közúti ellenõrzési akciót indít a rendõrség, amely a fõvárosra és a megyeszékhelyekre egyaránt kiterjed.

    Az õszi-téli idõszakra való tekintettel ezúttal azt vizsgálják a rend õrei, hogy a megváltozott idõjárási viszonyoknak megfelelõ mûszaki állapotban van-e az autó.

    Az ellenõrzés a gumiabroncsokra is kiterjed, amelyeket ha nem találnak megfelelõ állapotban, akár a forgalmi engedélyt is elvehetik a helyszínen.

  • Az Aston Martin az egyik gyõztese az új generációs londoni emeletes buszokra kiírt pályázatnak

    A londoni közlekedési vállalat (Transport for London, TfL) bejelentése alapján az Aston Martin az egyik gyõztese az új generációs emeletes buszokra kiírt pályázatnak.

    A brit gyártó a Foster and Partners nevû céggel közösen pályázott, a másik gyõztes pedig a Capoco Design lett. A közlemény szerint az elsõ, a mostani Doubledeckereknél sokkal kevésbé környezetszennyezõ, mozgássérültek által is használható jármûvek 2011-ben állhatnak üzembe.

  • Mexikóba menekül a Nissan

    Miután a japán gyártó nyilvánosságra hozta, hogy a 2008-as üzleti évet az újautó-eladások visszaesése és a szárnyaló jen miatt három milliárd dolláros veszteséggel zárja, rohamléptékben kezdte el átszervezni a gyártást.

    Amellett, hogy a cég elküldi alkalmazottainak tíz százalékát, és elhalasztja több új modell bemutatását, már a japán gyárakat kezdik leszerelni, hogy a termelést külföldre telepítsék.

  • 65 év után veszteséges a Toyota éves mérlege?

    Japán sajtóhírek szerint elképzelhetõ, hogy 65 év után elõször negatívba fordulhat a japán gyártó pénzügyi mérlege a 2008-2009-es pénzügyi év végére.

    Ahogy az autóipar egésze, a Toyota is az õsz folyamán kezdte megérezni a hitelválság hatásait, így az április elsejével kezdõdõ pénzügyi év elsõ felében még masszív nyereséget termelt a cég: áprilistól szeptemberig mintegy 6,6 milliárd dollárnyi profitot termelt a vállalat, bár ez az összeg is mintegy 75%-os csökkenést jelent 2007-hez képest.

  • Kínai pénzbõl terjeszkedik a GM

    Az európai létszámleépítésekrõl szóló korábbi hírek után, a szentgotthárdi Opel-gyárat is üzemeltetõ General Motors (GM) ismét terjeszkedésre készül. A Wall Street Journal értesülése szerint a GM és Kína legnagyobb autógyára, a SAIC Motor Corporation ma jelentik be, hogy vegyesvállalatot alapítanak az indiai gépjármûpiac meghódítása érdekében. Az 50-50 százalékos vegyesvállalat célja, hogy közösen gyártsa és értékesítse a GM jelenleg már Indiában készülõ gépjármûveit, köztük a Chevrolet Sparkot.

  • A 2011-es Audi A8 beépített wifi hotspottal gurul

    A 2011-es Audi A8-as több minden szempont szerint kényelmes autó. Azt már korábban is hallottuk, hogy a Google Earth szolgáltatás miatt 3G-s modemet helyeznek el benne, most azonban kiderült az is, hogy ezt kiegészíthetjük egy wifi hotspottal, hogy az autóban található okostelefonok laptopok, netbookok és iPadek egyszerûen juthassanak a bitekhez.

  • Bemutatták a 'kecskeméti Mercedes' elsõ tanulmánymodelljét

    Detroit - Bemutatta a detroiti autószalonon a Mercedes a környezetbarát BlueZERO tanulmányautó-sorozatot, amely a Magyarországon gyártani tervezett Mercedes-modellek alapja lehet.

    A vasárnap megnyílt kiállításon a tanulmányautó három típusát mutatták be. Közös vonásuk, hogy elektromos motorral mûködnek. A BlueZERO E-Cell villamos motorját lítium-ion akkumulátorok táplálják, egy feltöltéssel 200 kilométert képes megtenni.

  • Maserati GranTurismo Magyarországon is rendelhetõ

    Magyarországon is rendelhetõ már a Maserati kupé , az elsõ példányt pedig már július elején leszállítják a szerencsés tulajdonosnak.

    A jelenleg kapható egyik legszebb sportkupé a Maserati GranTurismo, sokan panaszkodtak, hogy az autó 400 lóereje kissé kevés a konkurensekéhez képest.

    A tesztekben sem vette jól ki magát, rosszabb gyorsulási adatokat produkált, mint a BMW 650i vagy a Jaguar XKR.


  • A Toyota Yaris hibrid változatát Franciaországban készítik!

    Nyugodt szívvel jelenthetjük ki, hogy a Toyota a hibridhajtású autók úttörõje, ráadásul a japánok újabb és újabb alternatív hajtáslánccal ellátott modellek bemutatását tervezi.

    A Prius sikereire építve már bejelentették, hogy jövõre érkezik az Auris Hybrid, míg 2011-ben a Yaris benzines-elektromos változata debütál, amely a Hybrid Synergy Drive egy olcsóbb változatát használja majd.

  • Új dízelmotor a Skoda Superb-ben

    Új kétliteres dízelmotorral bõvül a Skoda Superb kínálata, a blokk a hasonló lökettérfogatú adagolófúvókásat váltja.

    140 lóerõs dízelmotor jelenik meg a Skoda Superb kínálatában, ami önmagában nem lenne nagy hír, hiszen eddig is volt ilyen. Csakhogy a kétliteres blokk még PD TDI (adagolófúvókás) technológiával készült, az új viszont már közös nyomócsõves, hasonlóan a Superb 170 lóerõs dízeljéhez.

  • Genepax vízzel mûködõ autója

    A kiskocsi 1 liter vízzel egy órán át képes közlekedni, maximum 80 km/órás sebességgel, a Genepax állítása szerint.

    Egy japán vállalat, a Genepax, kifejlesztette a lehetetlennek tûnõ, vízmeghajtású autót.
    Az apró jármû generátorába vizet kell tölteni - lehet bármilyen, esõ-, tenger, folyó- vagy csapvíz -, mely vízbontással hidrogént állít elõ, a felszabaduló elektronok pedig elektromos áramot termelve meghajtják az autót.