rss
  • Elérte a 40 milliós darabszámot a Corolla

  • Share on Tumblr

    Elérte a 40 milliós darabszámot a CorollaNincs egyetlen olyan autó sem a világon, amelyet változatlan néven olyan mennyiségben gyártottak volna, mint a Toyota Corollát. Olyan, mintha Corollákból állna Lengyelország lakossága. Ugyanis elérte e 40 milliós darabszámot a Az igazán ritka eseményt kellő módon ünnepli majd meg a japán márka, most két reklámmal vezetik fel az eseményt. Az egyik a legújabb Corolla reklámfilmje, másik pedig inkább egy szakmai visszatekintés. A modellt 1966 novemberében mutatták be és a kitűzött cél évi 240.000 darab volt.

    Mára ez a szám közel megötszöröződött és 1,1 millió Corollát gyártanak.

    A világ autógyártásában jelenleg a Volkswagen Golf (30 millió), a Ford F-series pick up (34 millió), amelynek némi esélye van elérni a Toyota Corolla elképesztő rekordját.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Amerikából érkeznek a dízel Volkswagenek

    Az Egyesült Államokban még nem olyan elterjedtek a dízelmotorok, mint Európában, de a gyártók a gázolajos erõforrások rohamos terjedésére számítanak.

    Ezt támasztja alá, hogy a Volkswagen észak-amerikai vezetõje, Stefan Jacoby egy helyi lapnak adott interjúban elárulta, a Volkswagen hamarosan dízelmotorokat fog gyártani a tennessee-i üzemében.

    Olyan tiszta üzemû dízelek lesznek ezek, amelyek megfelelnek az USA szigorú elõírásainak, és amelyeket a VW újonnan fejlesztett modelljeibe szerelnek majd.

  • Lecseréli a Toyota az Auris benzinmotorját

    Lecseréli az Auris 1,4 literes benzinmotorját a Toyota. Az új négyhengeres lökettérfogata 1,33 liter, melynek is köszönhetõen az eddiginél jóval kompaktabb lett az erõforrás, nem mellesleg pedig tömege is 13 kilóval alacsonyabb.

    A Dual VVT-i szelepvezérléssel ellátott motor 101 lóerõs teljesítmény és 132 Newtonméter nyomaték leadására képes, ami 4 lóerõvel és két Nm-rel haladja meg a korábbi erõforrás értékeit.

  • Egymilliónál is több autót adott el az Audi

    Igen sikeres évet zárt 2008-ban az Audi, hiszen az égy évvel korábbi eladásokhoz képest 4,1 százalékkal több autót sikerült értékesíteniük, így 1 003 400 autóval átlépték a bûvös egymilliós határt.

    Decemberben a legtöbb autógyár jelentõs visszaeséseket volt kénytelen elkönyvelni, míg az ingolstadtiak 17,4 százalékkal több autót adtak el a korábbi év hasonló idõszakához képest.

  • Amerikába megy

    Lefelé bõvíti a Mazda az észak-amerikai kínálatát. Bedobják a Mazda2-õt

  • Az Egyesült Államokban állatgázolás elleni rendszert tesztelnek

    Az Egyesült Államokban egyre jobban aggódnak az állatvédõk az elektromotoros autók térhódítása miatt. Persze a károsanyag-kibocsátás nélküli villanyhajtású kocsik nem szennyezik közvetlen környezetüket, de a szinte hangtalan mûködés veszélybe sodorhatja az utak mentén élõ állatokat.

    Colorado autópálya-mérnöksége ezért egy olyan rendszer tesztelésébe fogott, ami figyelmezteti a vezetõket az útpálya keresztezését fontolgató szarvasokra.

  • Megkezdõdhet a hibrid Cadillac Converj gyártása

    A januári Detroiti Autószalon egyik legnagyobb újdonsága volt a General Motors új, hálózatról tölthetõ hibrid kupéja, a Cadillac Converj.

    Az koncepció megvalósulása eddig kétséges volt, ám úgy tûnik, hogy a GM nehéz gazdasági helyzete ellenére is megkezdõdhet a gyártása. A Converj közös alapokon nyugszik a hamarosan érkezõ Chevrolet Volttal, és mindkét autó ugyanazt a Voltec hibrid hajtásláncot használja, formatervükben viszont jelentõs eltéréseket mutatnak a jármûvek. A gyár állítása szerint már 2011-ben az autószalonokba kerülhet a Cadillac Converj.

  • A General Motors megszûntette a Cadillac BLS gyártását!

    A General Motors megszûntette a Cadillac BLS gyártását, amely eddig a Saab svédországi üzemében folyt.

    Az amerikai márka legkisebb szedánját kifejezettem az európai piacnak szánták, ám a BLS nem jelentett komoly konkurenciát az Audi A4-nek, a 3-as BMW-nek vagy éppen a Mercedes C-osztálynak.

  • Vakok által vezethetõ autót fejlesztenek amerikai tudósok

    Vakok által vezethetõ autót fejlesztenek amerikai tudósok, amely különbözõ szenzorokkal tájékoztatná a sofõrt a jármû körüli tárgyak helyzetérõl.

  • Új igazgató a Volvo-nál

    A svéd prémiummárka jelentõs veszteséggel mûködött az elmúlt hónapokban, az új vezérigazgatótól viszont azt várják, hogy nyereségessé tegye a céget.

    A Ford ennek érdekében egy hûséges emberét ülteti a Volvo élére: Steve Odell, aki október 1-jén veszi át a vezérigazgatói teendõket.

    1980-ban, még gyakornokként került a Fordhoz és azóta nemcsak az anyacégnél, de a Jaguarnál és a Mazdánál is töltött már be vezetõ állást.

  • Kína lenyomja Amerikát a Bentley piacán

    Négy év múlva már Kína lehet a Bentley legnagyobb piaca, letaszítva ezzel a trónról az Egyesült Államokat.

    A jelenlegi piaci trendek szerint ugyanis a tengerentúlon drasztikusan csökken a kereslet a brit luxusautókra, miközben a világ legnagyobb országában folyamatosan nõ az érdeklõdés a Bentley-k iránt.

  • Eladják Tiger Woods összetört autóját - képek

    Nagy vihart kavart Tiger Woods november végi autóbalesete, melyrõl szép lassan kiderült, hogy igazából egy családi vita miatt történt. A világ leggazdagabb sportolóját, majd autóját féltékenykedõ felesége legyintgette meg egy golfütõvel, nem csoda, hogy szegény Woods elõbb egy tûzcsapnak, majd egy fának hajtott vele és már a váláson gondolkozik a pár.

  • A németek Amerikában is piacra dobják a Volkswagen E-Up-ot!

    Az Egyesült Államokban eddig nem nagyon sikerült a gyártóknak városi törpét sikerre vinniük, a Volkswagen ismét megpróbálkozik a cseppet sem könnyû feladattal.

    A hírek szerint ugyanis a németek a tengerentúlon is piacra dobják a Frankfurti Autószalonon bemutatott E-Up! szériaváltozatát, amelyben három ember fér el úgy-ahogy kényelmesen.

  • Késik a VW minije

    Az új kisautót az alapoktól át kell tervezni, ezért csúszik a bemutató 2011-re.

    Maga Martin Winterkorn, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója erõsítette meg azokat a pletykákat, amelyek szerint a korábbi tanulmányokkal ellentétben a végleges kisautók nem lesznek farmotorosak.

    "A mérnökeink farmotoros, hátsókerék-hajtású modellt szerettek volna, és harcoltak is az elképzelésükért, amíg csak lehetett" - mondta az igazgató, de amint a szavaiból is kiderült, hiába.

  • A Fox néven ismert motor a Ford elsõ háromhengerese lesz

    A kisebb Fordokba szánt motorcsalád gyártása állítólag Romániában folyik majd.

    A Ford of Europe eddig eléggé elhanyagolta kisautókba szánt motorjainak fejlesztését. A leköszönõ Ka és Fiesta modellek alapváltozataiba õsrégi, 1,3 literes, hengerenként 2 szelepes motort szereltek, amely olcsón gyártható ugyan, de mára teljesen elavult.

  • Leállították a Kia és a Hyundai modellek importját Kínában

    Szeptember közepén leállították a Kia és a Hyundai modellek importját Kínában, közölte a dél-koreai cég szóvivõje. A kínai kereskedõk szerint a két autógyár megszegte az ország trösztellenes törvényét, így a hatóságok átmenetileg felfüggesztették a két márka importengedélyét, azonban az országban készülõ koreai modellek gyártását nem állították le.