rss
  • Elérte a 40 milliós darabszámot a Corolla

  • Share on Tumblr

    Elérte a 40 milliós darabszámot a CorollaNincs egyetlen olyan autó sem a világon, amelyet változatlan néven olyan mennyiségben gyártottak volna, mint a Toyota Corollát. Olyan, mintha Corollákból állna Lengyelország lakossága. Ugyanis elérte e 40 milliós darabszámot a Az igazán ritka eseményt kellő módon ünnepli majd meg a japán márka, most két reklámmal vezetik fel az eseményt. Az egyik a legújabb Corolla reklámfilmje, másik pedig inkább egy szakmai visszatekintés. A modellt 1966 novemberében mutatták be és a kitűzött cél évi 240.000 darab volt.

    Mára ez a szám közel megötszöröződött és 1,1 millió Corollát gyártanak.

    A világ autógyártásában jelenleg a Volkswagen Golf (30 millió), a Ford F-series pick up (34 millió), amelynek némi esélye van elérni a Toyota Corolla elképesztő rekordját.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Sötét felhõk a Tata Nano felett

    Egyre sötétebbek a felhõk a Tata Nano felett. A gyár építése már egy ideje áll, mivel harci helyzet alakult ki a földjük kisajátítását el nem fogadó parasztok és az üzemen dolgozók között.

    A Tata vezetõje már fontolgatja, hogy más helyre viszi a termelést, ez viszont megdrágítja, rosszabb esetben pedig akár veszteségessé teheti a gyártást.

  • Genf 2011: Az autószalon képei

    Valószínûleg a világon most a genfi autószalon egy négyzetméterére jut a legtöbb lóerõ, újságíró és autófanatikus.

  • Autózási veszekedések toplistája

    Az eltévedés a leggyakoribb veszekedési ok az autóban - derült ki egy brit felmérésbõl.

  • Kútba esik a magyar Mercedes gyár felépítésének terve?

    Elképzelhetı, hogy kútba esik a magyar Mercedes gyár felépítésének terve, ha a Daimler vezetése megveszi a Corsát gyártó eisenachi üzemet.

    A Mercedes eddig azt tervezte, hogy Magyarországon épít fel egy új, olcsón üzemeltethetı gyárat, ahol az A osztály utódja készülne. Ez mintegy 800 millió eurójába kerül a Daimler csoportnak: a semmibıl fel kell építeni az új gyárat, és be kell tanítani a dolgozókat, hogy 2012-ben beindulhasson a gyártás.

  • A többség még mindig az ezüstszürkét tartja a legvonzóbbnak

    A legújabb adatok szerint a világ autóvásárlóinak ízlése nem nagyon változott: a többség ugyanis még mindig az ezüstszürkét tartja a legvonzóbbnak. Európában az új autók 35%-át, Ázsiában 37%-át adják el ezzel a színnel, de Észak-Amerikában is vezet az ezüst, bár kisebb arányban: itt a vásárlók 20%-a választ magának ilyen színû autót.

    Amerikában néhány év múlva talán megfordul a trend, hiszen 18%-kal nagyon jön fel a fekete, 17%-kal pedig a fehér. A piros és a kék (13 illetve 12%) még mindig egyre népszerûbb, a zöld pedig változatlanul népszerûtlen – az autósok csupán 4%-a kedveli.

  • A Porsche részvénye 11%-kal emelkedett!

    A Porsche papírok árfolyama közel 11 százalékkal emelkedett, miután tegnap a Volkswagen és a Porsche felügyelõ bizottsága is zöld utat adott a két autógyártó összeolvadásához.

    Korábban fordítva is megtörtént az eset, ugyanis a zuffenhauseniek is felnyomták a Volkswagen-részvények árát, ráadásul egy pár pillanatig a wolfsburgi konszern volt a világ legértékesebb vállalata.

  • Az Unióban mindig kötelezõ lesz világítani

    Az Európai Unióban a következõ évtized elejétõl kötelezõ lesz minden új gépjármûvet felszerelni úgynevezett nappali menetlámpával (DRL), tette közzé az MTI honlapján. A DRL olyan speciális fényszóró lesz, amelynek automatikusan fel kell gyulladnia, ha beindítják a gépjármû motorját.

  • Lancia emblémás Chryslerek

    Hivatalosan is bejelentette a Fiat a döntést: összeolvasztják a Chrysler és Lancia márkákat. Európában a közös modellpalettát Lancia jelvénnyel fogják forgalmazni, míg a túlparton a jelenlegi Lanciák is Chrysler emblémát kapnak.

  • Fejlesztés alatt a TAP - robotpilóta üzemmod az autóban

    Félautomata üzemmódban is képesek lesznek közlekedni a Volkswagen jövõbeli modelljei. A vezetés biztonságát segítõ rendszer emberi felügyeletet igényel, beavatkozni viszont csak szükség esetén kell.

  • 89-en haltak meg a maguktól gyorsuló Toyoták miatt 2009-ig

    2000 és 2009 májusa között összesen 89 halálos áldozatot követeltek azok a Toyoták, amelyek hibás padlószõnyeg-rögzítések vagy gázpedálok miatt maguktól gyorsítottak. Ez az amerikai közlekedésbiztonsági szervezet legfrissebb becslése, korábban 52 halálesetrõl számolt be az NHTSA.

  • Arab kézben a Volkswagen?

    Ahogy arról korábban többször beszámoltunk, a Porsche sürgõsen befektetõket keres, és a hírek szerint a Katari állami befektetési társaság élénken érdeklõdik a német gyártó iránt.

    Az ügy legújabb fejleménye, hogy a katariak hétmilliárd eurót ajánlottak a Porschénak annak 25%-os tulajdonrészéért, illetve 20%-nyi Volkswagen-részvény elõvásárlási opciójáért.

  • Még mindig a VW Golf a legkedveltebb!

    A Volkswagen Golf hatodik generációja is hozza elõdje sikerességét, ugyanis a 2009-es év elsõ negyedévében a wolfsburgiak kompaktjából kelt el a legtöbb példány, ám a 119 651 eladott Golf 3,9 százalékkal kevesebb, mint 2008. elsõ negyedévének hasonló mutatója.

  • Az Európai Unió 5 milliárd eurót ad az autóiparnak

    Az Európai Unió is a helyi gazdaság talpra állításával próbálkozik: állítólag már meg is született a döntés egy 200 milliárd eurós hitelcsomag kiutalásáról, amelybõl az autóipar is részesül.

    Az összeg zöme azonban más iparágaknak jut: az autógyártók ebbõl a keretbõl egyelõre csak 5 milliárdot kapnak, ami a bajban levõ cégek számát nézve nem túl sok. Az autógyártók korábban megfogalmazták, hogy minimum 40 milliárd euróra volna szükségük a zökkenõmentes mûködéshez, mivel az egyre szigorúbb károsanyag- és szén-dioxid-kibocsátási szabványokkal kapcsolatos fejlesztések komoly plusz terhet jelentenek a számukra.

  • Mégsem épít külön márkát a Prius köré a Toyota

    Mégsem épít külön márkát a Prius köré a Toyota, erõsítette meg Miguel Fonseca, a japán márka nagy-britanniai igazgatója.

    Az eredeti tervek szerint a Prius külön márkává lépett volna elõ, ám valószínûleg a gazdasági válság miatt elvetették a terveket, hiszen egy új márka bevezetése rengeteg pénzbe kerül.

  • 2009-ben a Peugeot RCZ lett a legszebb autó

    A Peugeot RCZ-t választották 2009 legszebb autójának. A díjról nem zsûri, hanem a nagyközönség döntött.

    Az RCZ, a Peugeot elsõ "kis szériás" modellje kapta a 2009-es Év Legszebb Autója címet a 25. Nemzetközi Autófesztiválon, miután 62 országból több mint 65 ezren szavaztak rá az Interneten. A francia sportkupé a szavazatok 33 százalékát szerezte meg. A Peugeot immár negyedik alkalommal örülhet a díjnak.