rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Külső újítások a Mégané-nál

  • Share on Tumblr

    Külső újítások a Mégané-nálNem újdonság a gyakori modellfrissítés a Renault-tól, így nem is meglepő, hogy a legutóbb másfél éve megújított Mégane - teljes sorozata - új frontot kap a Frankfurti Autószalonra. Így a legutóbbi módosítás után nem is egész másfél évvel frissül ismét a Mégane-kínálat. Mint legutóbb, most is csak hajszálnyit. Friss lesz a háromajtós Coupé, az ötajtós Berline és kombi Grandtour esetében egységes első lökhárító és gépháztető, jelentősen nő az orra tett embléma, a fényszóró fekete hátteret kap, nem csak ezeken, hanem a sportosnak látszó GT és a valóban annak is számító R.S. szériákon is.

    Nyilván lesznek új felnik és színek, s alighanem friss kárpitok is a kínálatban. A Renault sajtóközleménye azt is ígéri, hogy a szalon nyitónapján további fontos információk is ki fognak derülni a népszerű, ezen frissítéssel a kereskedőkhöz 2014 első negyedévében érkező Mégane-sorozat kapcsán.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Új dízelmotor a Skoda Superb-ben

    Új kétliteres dízelmotorral bõvül a Skoda Superb kínálata, a blokk a hasonló lökettérfogatú adagolófúvókásat váltja.

    140 lóerõs dízelmotor jelenik meg a Skoda Superb kínálatában, ami önmagában nem lenne nagy hír, hiszen eddig is volt ilyen. Csakhogy a kétliteres blokk még PD TDI (adagolófúvókás) technológiával készült, az új viszont már közös nyomócsõves, hasonlóan a Superb 170 lóerõs dízeljéhez.

  • Hatalmas veszteség a Fiatnál!

    A legfrissebb fél éves jelentések alapján a torinói autógyártó-óriás óriási veszteséget könyvelt el a 2009-es év második negyedévében.

    Az összeg nem kevesebb, mint 179 millió euró, ez pedig azért is nagyon érdekes, mert tavaly ilyenkor óriási, 646 millió eurós nyeresége volt a cégnek.

  • Arab kézben a Volkswagen?

    Ahogy arról korábban többször beszámoltunk, a Porsche sürgõsen befektetõket keres, és a hírek szerint a Katari állami befektetési társaság élénken érdeklõdik a német gyártó iránt.

    Az ügy legújabb fejleménye, hogy a katariak hétmilliárd eurót ajánlottak a Porschénak annak 25%-os tulajdonrészéért, illetve 20%-nyi Volkswagen-részvény elõvásárlási opciójáért.

  • Vezetõ nélkül tart két autó Sanghajba Olaszországból

    Némi karosszériakár és egy huszonkét órás kényszerpihenõ az orosz határon - ez az eddigi mérlege a hónap elején Olaszországból startolt két vezetõ nélküli autónak, amelyek úticélja a sanghaji világkiállítás.

  • A németek Amerikában is piacra dobják a Volkswagen E-Up-ot!

    Az Egyesült Államokban eddig nem nagyon sikerült a gyártóknak városi törpét sikerre vinniük, a Volkswagen ismét megpróbálkozik a cseppet sem könnyû feladattal.

    A hírek szerint ugyanis a németek a tengerentúlon is piacra dobják a Frankfurti Autószalonon bemutatott E-Up! szériaváltozatát, amelyben három ember fér el úgy-ahogy kényelmesen.

  • Nem könnyûfémbõl, hanem hagyományos acélbõl készül a következõ 5-ös BMW!

    A hírek szerint a bajor gyártó a következõ generációnál nem folytatja a jelenlegi 5-ös építésmódját, és nem könnyûfémbõl készülnek az elsõ teherviselõ elemek.

    Mint ismeretes, a BMW a jobb súlyelosztásra hivatkozva készítette a jelenlegi generáció orrát részben alumíniumból. Ez azonban megdrágította a gyártást, rosszabb törésteszt-eredményeket okozott, ráadásul hathengeres motorokra lett tervezve, így négyhengeres egységgel nagy sebességnél túl könnyû lett az autó orra.

  • Kevés új autó fogy Magyarországon

    Mindössze 954 ezer autót adtak el 2009 januárjában Európában, miközben egy évvel korábban még 1,289 millió kelt el. Vagyis 26 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma - derül ki a Jato Dynamics jelentésébõl.

    Egyetlen ország sem tud pozitív számokat felmutatni a 27 államot felölelõ kimutatásból. A legbrutálisabb visszaesést Izland produkálta, ahol mindössze 170 autó kelt el, azaz 88 százalékkal kevesebb, mint 2008 januárjában. Írország 66,3 százalékos csökkenéssel a második ezen a listán, amelyen sajnos hazánk kerül még fel a dobogóra.

  • Mezõgazdasági hulladékból bioüzemanyag - kutatások a szegedi mérnöki karon

    Szeged - Másképp nem hasznosítható mezõgazdasági melléktermékekbõl képesek jó hatásfokkal bioüzemanyagot elõállítani a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Karának kutatói.

    Hodúr Cecília tudományos dékánhelyettese az auto.zug.hu -nak elmondta, a Mérnöki Kar kutatói és konzorciumi partnereik hároméves munka eredményeképpen olyan technológiát dolgoztak ki, amely a mezõgazdaság és a feldolgozóipar lignocellulóz tartalmú hulladékából - például bogyósgyümölcs préslepénybõl vagy cukorcirok szalmából - magas hatékonysággal képes a bioüzemanyagok alapanyagául szolgáló etanolt elõállítani.

  • Biodízel-termelõ gomba

    London - Egy, a dél-amerikai esõerdõkben tenyészõ gomba a bioüzemanyagok új forrásává válhat - jelentették be amerikai kutatók, akik szerint a Gliocladium roseum nevû parazita gomba valójában egy rendkívüli tisztaságú biodízelüzem.

    A brit Daily Telegraph címû napilap beszámolója szerint a szakembereket meglepte, hogy a patagóniai õserdõkben honos, hócserjefélék közé tartozó, akár 12 méteresre is megnövõ Eucryphia cordifolia élõsködõje természetes módon, a fa cellulózának átalakításával tökéletesen tiszta biodízelt ("mikodízelt") képes elõállítani.

  • A Rolls Royce nem érezte meg a válságot

    Bár ágazati válságáról, gyárleállásokról tudósít a sajtó világszerte, azért vannak cégek, amik ennek ellenére is tovább képesek növelni eladásaikat. Ilyen cég az ügyfeleiként a világ leggazdagabb embereit magáénak tudó Rolls-Royce is.

    Elbocsátások helyett inkább új emberek felvételén gondolkodnak, ami nem is csoda, ha fenn kívánják tartani az utóbbi idõk növekedési ütemét: szeptemberben ugyanis 129 autót adott el a brit márka, ami 7,5%-os emelkedést jelent 2007 ugyanezen idõszakához képest.

  • A legjobb gumik listája sportos autókra

    Bizakodásra ad okot, hogy 2010-ben a megbízható nyári gumik palettája szélesnek ígérkezik: a 225/ 45 R 17 W, Y méretû nyári gumik közül a 2010-es ADAC teszten 5 modell „különösen ajánlott”, hét pedig „ajánlott” besorolást kapott. ADAC öt terméket nem ajánl a vizes útburkolaton nyújtott gyenge vagy rossz teljesítményük miatt. Tizenhét 225/45 R 17 es méretû gumimodell állta ki az ADAC próbáit, többnyire olyan modellek, melyeket elõszeretettel használnak az Audi A3, a Ford Focus, a Mercedes C-osztály, az Opel Astra és számos VW sportos változatain.

  • Autózni nyáron

    Ahogy a téli körülményekhez, úgy a nyári extrém hõséghez is fel kell készíteni kocsinkat és az utasokat, ha élvezni szeretnénk a nyári autózás örömeit. Bár a magyar autós úgy véli, hogy mindent tud a vezetésrõl és a közlekedésrõl, a baleseti statisztikák és a mûszaki segítségért folyamodók nyáron is magas száma jelzi: elutazás elõtt sokakra ráférne a tudnivalók átgondolása.

  • A legdrágább autók randsora

    Az autóvásárlók elsõsorban a minõségre fektetik a hangsúlyt, és másodsorban a márkára. Ha azonban az egyes modelleket összehasonlítjuk, a kisautók értékállóbbaknak bizonyulnak a használtautó-piacon, mint a nagyobb kategóriák. Ez a legszembetûnõbb eredménye az ADAC német autóklub legfrissebb, az autók értékállóságát kutató felmérésében. A legnagyobb európai autópiacról számos felmérés születik. Mi ezúttal a német autóklub 2009-es AutoMarxX vevõelégedettségi listáiból válogattunk.

  • Tinit szerzõdtetett a Ferrari

    Szerzõdést írt alá a Ferrari egy 11 éves kanadai fiúval, aki a Forma-1-es versenycsapat utánpótlását biztosító maranellói akadémia legifjabb diákja lesz.

  • Szülinapi Pininfarina-kabrió az Alfának

    Saját nyolcvanadik, illetve az Alfa Romeo századik évfordulója tiszteletére új tanulmányt mutat be a Pininfarina a Genfi Autószalonon.