rss
  • Világcsúcsot döntött egy elektromos autó

  • Share on Tumblr

    Világcsúcsot döntött egy elektromos autóHa a hagyományos motorokat gyártó lobbi meg nem akadályozza, áttörést következhet be az autópiacon - az elektromos autók javára. Sorra jelennek meg a nagy gyártók elektromos autói, mint írtuk, a Tesla jóvoltából megoldódhat az akkumulátorok gyors töltése, s minden jel szerint szétfoszlik a villanykocsik lassúságának mítosza is. Az új világrekordot egy pillekönnyű elektromos autó, a Drayson Racing Technologies Lola B12 69/EV elnevezésű járműve állította fel. A Yorkshire-i versenypályán az autó végsebessége elérte a 204,2 mérföldet (328,6 km/óra).

    A rekord háttérbe szorítja a General Electric korábbi 175 mérföldes csúcsát. A vezérigazgató, Lord Drayson szerint a Lola B12 69/EV eredménye nyomán fellendülhet az elektronikus gépjármű-technológia terjedése. Ideje lenne megnyitni az autóversenyzés zöld versenynaptárát.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Magyar Suzuki 1,5 millió autót gyártott már

    A Magyar Suzuki ma jubileumot ünnepel: a gyár fennállásának 17. évében sikerült elérnie a 1,5 millió legyártott gépjármû-darabszámot. E nagyszerû teljesítmény az elmúlt évek befektetéssorozatának, a technológiai fejlesztéseknek - mint például a hegesztõüzem szinte teljes automatizálása -, valamint a hatezer Magyar Suzuki-alkalmazottnak köszönhetõ.

  • A taxis támadó 11 és fél év börtönt kapott Németorszában

    Németországban három taxis megtámadását sikerült rábizonyítani arra a férfira, akit kedden emberölési kísérletért és rablásért 11 év 6 hónapos börtönre ítéltek

    Hosszú szabadságvesztésre ítélte a brémai tartományi bíróság kedden azt a 24 éves rablót, aki taxisok kifosztására specializálódott.

    A brutális gengszter egyik áldozata a támadás óta tolókocsiban ül.

  • A gépjármûvek forgalomba helyezésén szigorítanának

    A gépjármûvek forgalomba helyezésének és forgalomból való kivonásának szigorítására van szükség - közölte az Új rend és szabadság program kormánybiztosa.

    A közlekedés biztonságának javítása érdekében egy hatósági ellenõrzés-sorozat indul a közeljövõben, amely az autóbontókat és az autóalkatrész kereskedõket is érinteni fogja - jelentette ki Kondorosi Ferenc a Nemzeti Közlekedési Hatóság, a Lízingszövetség, a Gépjármû Márkakereskedõk Országos Szövetsége, és a Gépjármû Importõrök Szövetségének vezetõivel folytatott tárgyaláson.

  • Skoda Octavia: megvan a kétmillió

    A Skoda Octavia immár kétmilliomodik példánya gördült le a Skoda Vrchlabí-beli üzemének szerelõszalagjáról. Az ünnepi darab a Skoda márka e nagysikerû és közismert sorozatának szabadidõs változata, egy ezüstszínû Octavia Scout 2.0 TDI.

  • Radikális koncepció a Ferraritól

    Folyamatosan vizsgálja a Ferrari, hogyan tehetné még tökéletesebbé modelljeit. Éjt nappalá téve dolgoznak különbözõ elképzeléseken a mérnökök, ezek mindegyike természetesen nem köszön vissza a szériamodellekrõl. Azért a maranellóiak (és minden más gyár) szorgalmasan védetik le ötleteiket, a szabadalmi hivatalból most egy új ajtónyitási mechanizmus rajzai szivárogtak ki.

  • A legértékesebb autógyártó a Volkswagen

    Az Egyesült Államokból indult jelzálogpiaci válság ugyan a legtöbb autógyártóra kihatással van, ám mégis van egy olyan autóipari szereplõ, amelyik kimondottan jó formában van a rossz pénzügyi környezet ellenére is: ez pedig nem más, mint a Volkswagen.

  • Szorosabb BMW és PSA együttmûködés a láthatáron

    Szorosabbra fûzné az egyelõre kisautó-motorokra vonatkozó együttmûködését a BMW a Peugeot-t és Citroënt tömörítõ PSA-val. Friss hírek szerint a két fél a jövõben már padlólemezeket is szeretne megosztani egymással.

  • Tesla Roadster: 504 km egy töltéssel

    Simon Hackett rekordot állított fel: korábban senki nem jutott ilyen messzire az elektromos sportkocsijával.

  • Perli a Renault-t két Renault

    Pert indított a Renault autógyár ellen két Renault nevû család Franciaországban, hogy rábírja a céget: ne adja új villanyautójának a Zoe nevet.

  • Új kategóriát teremt a Nissan (képpel)

    Ilyen még tényleg nem volt: hobbiterepjáró, vászontetõvel. A japán gyártó azonban elszánta magát: kinyitják a Nissan Muranót.

  • Lamborghini rekord, mind eladási, mind profit téren!

    Az olasz sportautógyártó nyilvánosságra hozta az elmúlt 12 hónapban elért eladási és pénzügyi adatait, amelyek alapján mind az eladott autók számát, mind a nyereséget tekintve rekordot értek el.

    Miközben a legtöbb gyártó eladásai az õsz folyamán meredeken zuhanni kezdtek, a Lamborghinit mintha nem érintette volna a válság, bár eleinte a Porsche is jól tartotta magát, késõbb azonban nekik is ki kellett igazítaniuk az elvárt nyereséget.

  • Útlezárás zombiveszély miatt!

    Collinsville (Illinois állam) - ÚTLEZÁRÁS ZOMBIVESZÉLY MIATT! - erre figyelmeztet mostanában több autópálya-menti felirat Illinois államban.

    Nem csak a zombik, hanem velociraptorok is szerepelnek az elektromos táblák feliratain. Az autósoknak azonban nem kell nagyon tartaniuk emberevõ holtaktól meg dinóktól, mert csak viccelget valaki, vagy viccelgetnek valakik, általában csúcsforgalom idején.

  • 16 ezer kilométer egy tankkal

    Az Ecomotive Prototype nevû autóba ugyan egy picit drága tankolni, és az 545 literes üzemanyagtartály a hátsó üléssor helyét is elfoglalja, de egy átlag autósnak csak egyszer kell tele kérnie a tartályt évente, persze ha igazán takarékos stílusban vezet.

  • 2011-tõl kötelezõ az ESP az autógyártóknak!

    Az Európai Parlament legfrissebb, jármûvekkel kapcsolatos döntése alapján 2011 novemberétõl minden, az EU-ban újonnan forgalomba helyezett személy-és haszongépjármûnek rendelkeznie kell szériában elektromos menetstabilizáló rendszerrel.

    A döntés célja elsõdlegesen az volt, hogy egyre biztonságosabbak legyenek az autók, az ESP kötelezõvé tétele pedig kézenfekvõ lépés volt, hiszen segítségével tényleg rengeteg, kicsúszásból eredõ balesetet meg lehet elõzni. A menetstabilizáló program szériába kerülése miatt (fõleg a kisautók piacán) néhány százalékos drágulásra lehet majd számítani, ám ennyi áldozatot vélhetõen mindenkinek megér a tettrekész elektronika.

  • 65 év után veszteséges a Toyota éves mérlege?

    Japán sajtóhírek szerint elképzelhetõ, hogy 65 év után elõször negatívba fordulhat a japán gyártó pénzügyi mérlege a 2008-2009-es pénzügyi év végére.

    Ahogy az autóipar egésze, a Toyota is az õsz folyamán kezdte megérezni a hitelválság hatásait, így az április elsejével kezdõdõ pénzügyi év elsõ felében még masszív nyereséget termelt a cég: áprilistól szeptemberig mintegy 6,6 milliárd dollárnyi profitot termelt a vállalat, bár ez az összeg is mintegy 75%-os csökkenést jelent 2007-hez képest.