rss
  • Világcsúcsot döntött egy elektromos autó

  • Share on Tumblr

    Világcsúcsot döntött egy elektromos autóHa a hagyományos motorokat gyártó lobbi meg nem akadályozza, áttörést következhet be az autópiacon - az elektromos autók javára. Sorra jelennek meg a nagy gyártók elektromos autói, mint írtuk, a Tesla jóvoltából megoldódhat az akkumulátorok gyors töltése, s minden jel szerint szétfoszlik a villanykocsik lassúságának mítosza is. Az új világrekordot egy pillekönnyű elektromos autó, a Drayson Racing Technologies Lola B12 69/EV elnevezésű járműve állította fel. A Yorkshire-i versenypályán az autó végsebessége elérte a 204,2 mérföldet (328,6 km/óra).

    A rekord háttérbe szorítja a General Electric korábbi 175 mérföldes csúcsát. A vezérigazgató, Lord Drayson szerint a Lola B12 69/EV eredménye nyomán fellendülhet az elektronikus gépjármű-technológia terjedése. Ideje lenne megnyitni az autóversenyzés zöld versenynaptárát.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • 250 dollárig is felszökhet egy hordó olaj ára!

    Egyes elemzõk arról számoltak be, hogy ismét felszökhet az olaj ára, méghozzá nem kevesebb, mint 250 dolláros árra hordónként.

    Azonban az OPEC arról számolt be, hogy a közeljövõben 100 dollár körül fog alakulni az olaj ára, és egy ideig nem mozdul onnan. Más elemzõk azt állítják, hogy maximum 80 dollárra emelkedhet a fekete arany világpiaci ára, méghozzá azzal indokolták, hogy a vállság miatt nem bírnának ki ennél magasabb árakat a vásárlók és a nagy cégek.

  • Megvannak az Év Autója döntõsei

    Idén harminchárom modellt találtak alkalmasnak az Év Autója 2010 díjért való küzdelemre.

  • Fel akart vágni: bearanyozta az autóját

    Minél nagyobb a szegénység egy országban, annál inkább úgy érzik az ott lakók, hogy az álluxusnak is nagy feneket kell keríteni.

  • A közeljövõben háromhengeres motort kap a Golf

    Ulrich Hackenburg, a Volkswagen fejlesztésért felelõs igazgatója egy német magazinnak adott interjújában elmondta, hogy a közeljövõben háromhengeres motort kap a Golf.

    Hackenburg kijelentése azok után nem is tûnik meglepõnek, hogy múlt héten a BMW jelentette be, hogy az új 1-es egy 1,3 literes, háromhengeres egységgel is kapható lesz.

  • Több mint 1200 elbocsájtott a Suzukinál

    A hírek szerint a Suzuki is beállt azon autógyártók sorába, melyek kénytelenek visszafogni a termelésüket és elbocsátani dolgozóik egy részét a gazdasági válság miatt drasztikusan visszaesõ kereslet miatt.

    A japán autógyártó pénteken jelentette be, hogy esztergomi üzemébõl 1200 munkást bocsájtanak el december 8-a és 2009 februárja között; ez az 5523 dolgozó több mint 20%-a.

  • A gazdasági válság miatt eltûnhetnek autómárkák is!

    Több százezren is elveszíthetik a munkahelyüket az autóiparban. A gazdasági válság miatt drasztikusan csökkent az autók iránti kereslet, ami gyárbezárásokhoz vezethet. Eltûnhetnek autómárkák is.

    Nincs garancia arra, hogy az összes nagy európai autógyár túléli a mostani gazdasági recessziót - mondta Brüsszelben az Európai Bizottság vállalkozáspolitikai és ipari kérdésekben illetékes, német alelnöke.

  • Nem fogy a Porsche Boxster!

    Egészen a tavalyi év végéig úgy tûnt, hogy a német sportkocsigyártó könnyedén átvészeli a válságot, hiszen a Volkswagen-ügyleten óriásit kaszált, és az eladásai is alig csökkentek.

    Az idõ múlásával azonban egyértelmûvé vált, hogy a Porsche sem immunis a világméretû recesszióra, és januárban eladásainak 27%-os csökkenésérõl számolt be.

  • General Motors beindította legújabb fejlesztõközpontját

    Múlt hét pénteken Rick Wagoner elnök-vezérigazgató és Tom Stephens, hajtásláncokért felelõs elnökhelyettes jelenlétében a General Motors beindította legújabb, Michigan állambeli Pontiacban található fejlesztõközpontját.

  • Játékradarozó gyerek, befékezõ autósok

    Louisville - 11 éves fiúcska teljesít rendõri szolgálatot az Egyesült Államokban: játékradarral ijesztgeti az autósokat, akik be is fékeznek a gyerek láttára.

  • Kecskeméten épül a Mercedes gyár

    195 milliárd Ft befeketetésérõl van szó

    Mostantól a fütyülõs barackpálinka és a Szórakaténusz játékmúzeum mellett egy autógyár is eszünkbe juthat Kodály szülõhelyérõl. A kecskeméti Mercedes-Benz autógyár váratlan siker. Az utóbbi pár évben Szlovákia sorra nyerte el az autóipari befektetéseket, de a Felvidék a Kia, a Peugeot új gyára és a VW-konszern pozsonyi üzeme mellé nem bírt volna el még egy ilyen beruházást. Hazánk vetélytársa Románia és Lengyelország maradt, mivel Szerbia korábban kiesett.

  • Csúszik a Cadillac CTS dízeles változata!

    Újabb áldozatot szedett a konszern rossz anyagi helyzete; ezúttal a várva várt 4,5 literes turbódízel került parkolópályára.

    A hírek szerint a GM már a kisebb fejlesztõrészlegeket is felülvizsgálja, többek között a dízelek tervezéséért felelõset. Az eredeti tervek szerint a V8-as, takarékosságra hangolt gázolajos a harmadik negyedévben került volna sorozatgyártásba, és több modellbe, köztük a Cadillac CTS-be is beépítették volna.

  • Befejezõdött a General Motors csõdeljárása!

    A General Motors megsegítésére, június 1-jén indult csõdvédelem 39 nap után végre befejezõdött.

    A GM és az amerikai kormány aláírtak egy szerzõdést, miszerint az autógyár eladja legjelentõsebb üzletrészeit a kormány tulajdonában álló társaságnak.

  • Nyizsníj Novgorodban épít új gyárat a GAZ

    Oroszország második legnagyobb autógyártója új összeszerelõ üzemet épít központi telephelyén, Nyizsníj Novgorodban.

    A GAZ vészelte át a legkönnyebben az orosz gazdaság rendszerváltást követõ válságait az egykori szovjet autógyártók közül.

    A cég sikere elsõsorban könnyû haszonjármûveinek köszönhetõ, amelyek elérhetõ áruknak és masszív felépítésüknek köszönhetõen szinte vetélytárs nélkül uralják.

  • Kiborította Franciaországot az elektromos Renault

    Nem tetszik a franciáknak, hogy a Renault Zoe néven szeretné piacra dobni új elektromos kisautóját, valóságos ellenállási mozgalom indult az elnevezés megváltoztatására. Nem meglepõ módon olyan családok tiltakoznak, amelyeknek van Zoe nevû tagjuk, de az ellenállók között olyan friss szülõk is vannak, akik éppen így szeretnék elnevezni lányukat.

  • Nem lesz több sporolós Ford!

    A Fiesta, a Focus és a Mondeo takarékosságra hangolt változatai után a Ford nem készít több ilyen változatot.

    A gyártó szóvivõje közölte, a Ka, a Kuga, valamint az S-Max nem kap Econetic változatot, mert azokra nem lenne elég kereslet.