rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Világcsúcsot döntött egy elektromos autó

  • Share on Tumblr

    Világcsúcsot döntött egy elektromos autóHa a hagyományos motorokat gyártó lobbi meg nem akadályozza, áttörést következhet be az autópiacon - az elektromos autók javára. Sorra jelennek meg a nagy gyártók elektromos autói, mint írtuk, a Tesla jóvoltából megoldódhat az akkumulátorok gyors töltése, s minden jel szerint szétfoszlik a villanykocsik lassúságának mítosza is. Az új világrekordot egy pillekönnyű elektromos autó, a Drayson Racing Technologies Lola B12 69/EV elnevezésű járműve állította fel. A Yorkshire-i versenypályán az autó végsebessége elérte a 204,2 mérföldet (328,6 km/óra).

    A rekord háttérbe szorítja a General Electric korábbi 175 mérföldes csúcsát. A vezérigazgató, Lord Drayson szerint a Lola B12 69/EV eredménye nyomán fellendülhet az elektronikus gépjármű-technológia terjedése. Ideje lenne megnyitni az autóversenyzés zöld versenynaptárát.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Környezettudatos autósok - Itthon is egyre népszerûbb a bioüzemanyagok használata

    Az Európai Unió irányelvei szerint Magyarországon 2020-ra a megújuló energiaforrások részarányának el kell érnie a 13 százalékot. Ugyanekkorra a tagországok üzemanyag-felhasználása terén a megújuló erõforrások 20 százalékos részesedése a cél. Burkus Egon, a Genex Suzuki Bio Kupa fõszervezõje szerint Magyarország példamutató a bioüzemanyagok használatában.

  • Chiptuning 'fillérekért' a BMW-be

    A chiptuningjairol híres Superchips ezúttal a BMW 135i hathengeresét vette kezelésbe, az eredmény meglepõen jó, és az átalakítás kifejezetten olcsó.

  • A franciák felélesztik a Gordini-t!

    Bár a gazdasági válság miatt az Alpine márkanév felélesztését elhalasztották, a Gordinivel nem teszik ugyanezt a franciák. Stephen Norman, a Renault marketingvezére ugyanis a Genfi Autószalonon bejelentette, hogy feltámasztják a Gordini nevet, amelyet a német prémiummárkákhoz hasonlóan a gyárilag tuningolt modellek viselnek majd.

    Hozzátette, a közeljövõben máris három ilyen változatot mutatnak be, melyek közül az elsõ a Twingo lesz 2010-ben.

  • Készüljünk fel a csúszós utakra! - tippek télire

    Minden bizonnyal sokakban felmerülhet a kérdés, mit kell tenni, ha például ködben autózunk, szakadó esõben, havazás közepette vagy jeges úton. Íme néhány tipp az autósoknak:

  • A közúti ellenõrzéskor a gumiabroncsokat is figyelik

    Novemberben nagyszabású közúti ellenõrzési akciót indít a rendõrség, amely a fõvárosra és a megyeszékhelyekre egyaránt kiterjed.

    Az õszi-téli idõszakra való tekintettel ezúttal azt vizsgálják a rend õrei, hogy a megváltozott idõjárási viszonyoknak megfelelõ mûszaki állapotban van-e az autó.

    Az ellenõrzés a gumiabroncsokra is kiterjed, amelyeket ha nem találnak megfelelõ állapotban, akár a forgalmi engedélyt is elvehetik a helyszínen.

  • A Magna International is Opel-részvények vásárolna!

    A Fiat után immár a Magna International is hivatalosan megerõsítette, hogy tárgyalásokat folytat a General Motors-szal és a német kormánnyal Opel-részvények felvásárlásáról.

    A Fiattal ellentétben ugyanakkor a Magna nem törekszik többségi tulajdon megszerzésére, a hírek szerint a kanadaiak csak 20%-nyi részvényt vásárolnának, másik 30% pedig az orosz oligarcha, Oleg Gyeripaszka kezébe kerülne.

  • A Volvo eladása esetén kap csak segélyt a Ford

    A Volvo eladása lehet a feltétele annak, hogy a Ford életmentõ segélyt kapjon az amerikai kormánytól, így az amerikai óriás most kétségbeesetten keresi azt a vevõt, akinek el tudná passzolni presztízsmárkáját, a Volvót számolt be a Daily Mail.

    Az idõ sürget, hiszen a kölcsön nélkül a Ford már nem húzza sokáig, így egy belsõ forrás szerint most már olyan áron is megszabadulnának a kolonccá vált Volvótól, amit korábban elképzelhetetlennek tartottak.

  • Forma-1: Szerény célok a Toyotánál

    Szerény célokat tûzött maga elé, ennek megfelelõen visszafogott bemutatót tartott 2008-as autójáról a Forma-1-es világbajnoki sorozatban szereplõ Toyota csapat. A Ferrari és a McLaren-Mercedes után harmadikként a japán gyár prezentálta új autóit, a TF108-asokat Kölnben, 150 újságíró elõtt. Az istálló az elmúlt szezonban messze elmaradt saját elõzetes várakozásaitól és csupán a hatodik helyen végzett a konstruktõrök versenyében.

  • A Lotus elégedett a kigördüléssel

    A Lotus kedden vitte pályára 2010-es Formula-1-es autóját, amelyet a brigád tesztpilótája, Fairuz Fauzy vezethetett. Mivel a csapat csak szeptemberben kapta meg az indulási jogot, rövid idõn belül kellett megépíteniük a versenygépüket, így sikernek tekinthetõ, hogy elkészült az új éra elsõ konstrukciója.

    A silverstone-i kigördülésrõl a csapat vezetõje, Tony Fernandes a Twitteren számolt be. "Az autó pályára gördült, és néhány könnycsepp is az arcunkra."

  • Befejezõdött a General Motors csõdeljárása!

    A General Motors megsegítésére, június 1-jén indult csõdvédelem 39 nap után végre befejezõdött.

    A GM és az amerikai kormány aláírtak egy szerzõdést, miszerint az autógyár eladja legjelentõsebb üzletrészeit a kormány tulajdonában álló társaságnak.

  • Ezer kilométert mentek újrafeltöltés nélkül egy villanyautóval

    Több mint ezer kilométert sikerült megtenniük japánoknak egy elektromos meghajtású autóval anélkül, hogy menet közben fel kellett volna tölteni az akkumulátort.

  • Szülinapi Pininfarina-kabrió az Alfának

    Saját nyolcvanadik, illetve az Alfa Romeo századik évfordulója tiszteletére új tanulmányt mutat be a Pininfarina a Genfi Autószalonon.

  • Mégsem lesz kisméretû Porsche Roadster!

    A korábbi hírekkel ellentétben mégsem lesz kisméretû Porsche roadster, amelyet a zuffenhauseni márka részérõl Wolfgang Dürheimer meg is erõsített a német Auto Motor und Sport magazinnak.

    A Porsche belépõmodellje a Volkswagen Bluesport tanulmányautó alapjaira épült volna, ám sportautókat gyártó cég végül letett az olcsóbb modell fejlesztésérõl, amely a korábbi 914 szellemi utódja lett volna.

  • Szigorodik a gépjármûvezetõk képzése

    L-betû a brit autókon

    A közlekedésrendészeti szabályok megszigorítását nemcsak Magyarországon indokolják a közúti balesetek számának csökkentésére irányuló törekvésekkel. Nagy-Britanniában például a jármûvezetõi engedélyhez való jutás feltételeit tették keményebbé, mind a tanuló vezetõk, mind pedig az oktatók számára.

  • A Fiat a legkörnyezetbarátabb márka

    A JATO Dynamics legújabb elemzése szerint 2008-ban is a Fiat volt Európa legzöldebb márkája. Az olaszoknak sikerült megõrizni vezetõ helyüket az eladásokkal súlyozott szén-dioxid kibocsátási listán 133.7g/ km-es értékkel (tavaly 137.3 g/km-rel lett gyõztes a Fiat).

    A Peugeot lett 138.1g/km-rel a második, egyben a Fiat-on kívül az egyedüli, akinek sikerült kibocsátási értékeit 140 g/km alatt tartania. A PSA másik márkája, a Citroen szerezte meg a harmadik helyet 142.4 g/km-es átlagával, valamint az egyetlen, akinek 2007-hez képest nem sikerült csökkentenie a CO2 kibocsátási értékeit, elsõsorban a nagyobb modellek megnövekedett eladásainak köszönhetõen.