rss
  • Világcsúcsot döntött egy elektromos autó

  • Share on Tumblr

    Világcsúcsot döntött egy elektromos autóHa a hagyományos motorokat gyártó lobbi meg nem akadályozza, áttörést következhet be az autópiacon - az elektromos autók javára. Sorra jelennek meg a nagy gyártók elektromos autói, mint írtuk, a Tesla jóvoltából megoldódhat az akkumulátorok gyors töltése, s minden jel szerint szétfoszlik a villanykocsik lassúságának mítosza is. Az új világrekordot egy pillekönnyű elektromos autó, a Drayson Racing Technologies Lola B12 69/EV elnevezésű járműve állította fel. A Yorkshire-i versenypályán az autó végsebessége elérte a 204,2 mérföldet (328,6 km/óra).

    A rekord háttérbe szorítja a General Electric korábbi 175 mérföldes csúcsát. A vezérigazgató, Lord Drayson szerint a Lola B12 69/EV eredménye nyomán fellendülhet az elektronikus gépjármű-technológia terjedése. Ideje lenne megnyitni az autóversenyzés zöld versenynaptárát.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A legdrágább autók randsora

    Az autóvásárlók elsõsorban a minõségre fektetik a hangsúlyt, és másodsorban a márkára. Ha azonban az egyes modelleket összehasonlítjuk, a kisautók értékállóbbaknak bizonyulnak a használtautó-piacon, mint a nagyobb kategóriák. Ez a legszembetûnõbb eredménye az ADAC német autóklub legfrissebb, az autók értékállóságát kutató felmérésében. A legnagyobb európai autópiacról számos felmérés születik. Mi ezúttal a német autóklub 2009-es AutoMarxX vevõelégedettségi listáiból válogattunk.

  • Augusztusban indul a harmadik Kaukázus Rali – újra túlélõ túra a vadkeleten!

    9 ország, 7,000 kilométer, 17 nap – autós túlélõ túra hegyi utakon, egykori és jelenlegi háborús zónákon keresztül! 2010. augusztus 14-én harmadszor indul útnak a budapesti Memento Parkból a Kaukázus Rali.

    A 9 országon áthaladó futam olyan régiókat is érint, amelyeket a legtöbben csak a hírekbõl ismernek: végig vezet többek között Koszovón, a Grúz-Orosz határvidéken és Hegyi-Karabahon is.

  • Kétéltû busz

    London - Kétéltû buszt fejlesztett ki egy skót férfi: a jármû földön és vízen is használható.

    A buszon egyszerre 50 utas fér el. Szárazon hagyományosan megy, versenyre kelve bármely luxusbusszal. Vízen aztán behúzza kerekeit és sugárhajtásra kapcsol. Maximális sebessége 8 csomó - ha netán valakinek ez keveset mond: 15 kilométer óránként.

  • A francia kormány 6 milliárd eurós kedvezményes hitelt nyújt a Renault-nak és a PSA Peugeot-Citroennek

    A francia kormány 6 milliárd eurós kedvezményes hitelt nyújt fejlesztések finanszírozására a francia munkavállalók tíz százalékát foglalkoztató két nagy autógyártónak, a Renault-nak és a PSA Peugeot-Citroennek. A támogatásért cserébe a kölcsön ideje alatt az autógyártók egyetlen franciaországi üzemet sem zárnak be és telepítenek külföldre.

    A hétfõi francia napilapok értesülését az elnöki hivatal megerõsítette: Nicolas Sarkozy államfõ és Francois Fillon kormányfõ este fogadja a két autógyár elnök-vezérigazgatóját a támogatás ünnepélyes bejelentésére és a hitelért cserébe vállalt kötelezettségek aláírására.

  • Az Opel különbözõ márkájú autókat is gyárthat!

    A General Motors nehéz anyagi helyzete miatt kénytelen megválni európai érdekeltségeitõl, így eladósorba került az Opel és a Saab.

    A német márka iránt több jelentkezõ is akad, ám a legnagyobb esélyekkel az olasz Fiat és a kanadai Magna indul.

  • Robotok parkolják az autókat Budapesten

    Robotok parkolják az autókat Budapesten. Átadták a belvárosában Európa elsõ robottechnológiával mûködõ parkolóházát. A rendszer mûködtetéséhez emberi erõforrást nem igényel, teljesen automatikus.

    A méhkasra hasonlító épület tíz szintjére Koreában gyártott robotok pakolják be az autókat. Az épületben összesen 340 gépjármû fér el és az üzemeltetõ társaság szerint legfeljebb harminc másodperc lesz egy autó ki és beparkolása.

  • Robotok a katonák védelmében

    A jármû ránézésre olyan, mint egy szokványos utcai terepjáró, de alaposabb szemrevételezés után kiderül, hogy különbözõ célokra kifejlesztett érzékelõkkel, gumioptikás kamerarendszerekkel és nagy teljesítményû számítógépekkel van felszerelve, hogy egy napon eleget tehessen feladatának: katonákat védjen meg orvtámadásoktól, felrobbantásukra szánt szerkezetektõl.

  • A Ford megválna Mazda-részvényeitõl

    A japán Nikkei üzleti magazin szerint a Ford arra készül, hogy eladja Mazda-részvényei nagyobb részét. Az amerikaiaknak jelenleg 33,4%-os részesedésük van a japán cégben, amelyet elsõ lépésben 13%-ra kívánnak csökkenteni.

  • A Porsche újabb 4,89%-ot vásárolt a Volkswagen részvényeibõl

    Ismét egy kicsivel mélyebbre csúszott Góliát Dávid mély zsebébe: a Porsche újabb 4,89%-ot vásárolt a Volkswagen részvényeibõl, így most már 35,14%-ot tudhat a magáénak.

    A Stuttgarti sportkocsigyártó vezetése eleinte tagadta, hogy hatalomátvételre készülne, most azonban már nem csinálnak titkot belõle, hogy még az idén 50% fölé szeretnék növeli a tulajdonrészüket a Volkswagen csoportban. Wendelin Wiedeking, a Porsche vezérigazgatója azt mondja, lényegében már most az övék a valós hatalom a cégen belül, bár egyelõre kérdéses, hogy mit kezdenek vele.

  • A bio-üzemanyagok második generációja - Felcím: Etanol cellulózból

    Az alacsony értékû anyagok, például a fû és a kukoricapelyva etanollá alakításának gazdaságos módszerét nagy erõkkel kutatják. A jövõben ezek az anyagok váltanák fel Észak-Amerikában a kukoricát, az etanol fõ alapanyagát, amely a mezõgazdasági földterületek elfoglalásával szerepet játszik az emelkedõ élelmiszerárakban, és az autósokat versenyezteti az éhes emberekkel.

  • Kanada is segít a GM-nek és a Chryslernek!

    A kanadai kormány és Ontario tartomány 4 milliárd kanadai dollár (3,3 millió USA dollár) hitelt nyújt a területén is tevékenykedõ két cégnek, ebbõl 3 milliárdot a GM, 1 milliárdot a Chrysler kap

    Az Egyesült Államok után a hét végén Kanada is bejelentette, hogy segít a csõd által fenyegetett két amerikai autógyártó óriásnak, a General Motorsnak és a Chryslernek.

    A kanadai kormány és Ontario tartomány 4 milliárd kanadai dollár (3,3 millió USA dollár) hitelt nyújt a területén is tevékenykedõ két cégnek, ebbõl 3 milliárdot a GM, 1 milliárdot a Chrysler kap.

  • Megkezdõdhet a hibrid Cadillac Converj gyártása

    A januári Detroiti Autószalon egyik legnagyobb újdonsága volt a General Motors új, hálózatról tölthetõ hibrid kupéja, a Cadillac Converj.

    Az koncepció megvalósulása eddig kétséges volt, ám úgy tûnik, hogy a GM nehéz gazdasági helyzete ellenére is megkezdõdhet a gyártása. A Converj közös alapokon nyugszik a hamarosan érkezõ Chevrolet Volttal, és mindkét autó ugyanazt a Voltec hibrid hajtásláncot használja, formatervükben viszont jelentõs eltéréseket mutatnak a jármûvek. A gyár állítása szerint már 2011-ben az autószalonokba kerülhet a Cadillac Converj.

  • Kevés új autó fogy Magyarországon

    Mindössze 954 ezer autót adtak el 2009 januárjában Európában, miközben egy évvel korábban még 1,289 millió kelt el. Vagyis 26 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma - derül ki a Jato Dynamics jelentésébõl.

    Egyetlen ország sem tud pozitív számokat felmutatni a 27 államot felölelõ kimutatásból. A legbrutálisabb visszaesést Izland produkálta, ahol mindössze 170 autó kelt el, azaz 88 százalékkal kevesebb, mint 2008 januárjában. Írország 66,3 százalékos csökkenéssel a második ezen a listán, amelyen sajnos hazánk kerül még fel a dobogóra.

  • Tegyük biztonságosabbá a gyalogátkelõhelyeket!

    Megdöbbenéssel értesültem, hogy ismét a zebrán gázolt el egy idõs asszonyt és unokáját egy kisteherautó kedden délelõtt a Városligetben. Megdöbbenéssel értesültem, hogy ismét a zebrán gázolt el egy idõs asszonyt és unokáját egy kisteherautó kedden délelõtt a Városligetben.

  • A Nissan vezeték nélküli töltést tervez az elektromosautójához!

    A kizárólag elektromos hajtású autók legnagyobb problémájának sokan az akkumulátorok feltöltését és az ahhoz szükséges adaptert tartják.

    A japán márka ennek kiküszöbölésén dolgozik, tervezõasztalon lévõ rendszerében ugyanis az autók telepeit elektromágneses mezõ segítségével, vezeték nélkül töltenék fel.