rss
  • A legtöbb hazai autón 5 évnél régebbi gumi van

  • Share on Tumblr

    Az idei télen a vártnál többen, közel 90 százaléknyian váltottak téli gumira az autósok. Az abroncsok többsége prémium márkás, ugyanakkor 5 évnél idõsebb, amelyek a tapasztalatok szerint már korántsem biztosítanak olyan jó tapadási tulajdonságokat, mint az újabb gumik.

    Az öt Budapest környéki bevásárlóközpont parkolójában, 159, véletlenszerûen kiválasztott autót érintõ felmérés vegyes eredményt produkált. A várakozásokhoz képest feltétlenül pozitív fejlemény, hogy a szakemberek az autóknak mindössze 10,6 százalékán találtak nyári abroncsokat, a személyautók 55 százalékán prémium kategóriás gumik futottak, és az átlagos profilmélység is megfelelõ, 4,9 milliméter volt.

    Mindenképpen negatív fejlemény ugyanakkor, hogy a gumik többségének életkora a vizsgált mintán is meghaladta az öt évet.

    A használtgumi-import felfutásával sajnos az autógumik átlagéletkora is jelentõsen romlik, ami komoly biztonsági kockázatot hordoz, a téli gumik öt év után az anyag öregedése miatt jelentõsen veszítenek tapadási képességeikbõl.

    Egy korábban elvégzett teszt azt mutatta, hogy míg az új gumik 40 km/órás sebességrõl fékezve 22,3 métert tettek meg a megállásig, az öt évnél idõsebb abroncsokkal felszerelt tesztautóknak ugyanolyan sebességrõl 50-60 méterre volt szükségük a megálláshoz.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Patec gyárat épít Szikszón

    A szingapúri Patec cég acélpréselõ üzemet épít fel a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Szikszón mintegy 4 millió eurós költséggel, az üzem jövõre kezdi meg termelését - tájékoztatta Füzesséri József polgármester az MTI-t pénteken.

    A Patec magyarországi leányvállalatot hozott létre, s a tervek szerint jövõre megkezdi a préselt, stancolt acél alkatrészek gyártását, elsõsorban az autóipar számára. A teljes kapacitáson mûködõ üzem 80 alkalmazottat foglalkoztat majd, a beruházás 4 millió euróba kerül - mondta Szikszó polgármestere.

  • A rekord döntésre készült a gõzhajtású autó

    Bõ két éve hallottunk elõször a BSCC csapat rekorddöntési szándékáról, de akkor még csak tervrajzokon létezett a jármûvük.

    Azóta sikerült kerékre állítani a fura szerkezetet, amely inkább valami partra vetett mini-tengeralattjáróra emlékeztet, mint autóra. A jármû nagyjából három tonnát nyom és a hossza 7,88 méter, viszont csupán egy személyes.

  • Három napig autózott egy helyben

    Három álló napig autózott egy helyben egy férfi az Egyesült Államokban, mert elakadt a hóban.

  • Kelet-Európában gyártó üzemet akar létesíteni a Kia

    A Bloomberg hírszolgálat a dél-koreai Kia Motors autógyár szóvivõjére hivatkozva azt jelentette, hogy a cég az év végéig hoz döntést tervezett kelet-európai automotorokat gyártó üzemének helyszínérõl, míg a szlovákiai sajtó már azt közli, hogy az országban tervez további 110-200 millió eurós beruházást a Kia.

  • Megkezdõdhet a hibrid Cadillac Converj gyártása

    A januári Detroiti Autószalon egyik legnagyobb újdonsága volt a General Motors új, hálózatról tölthetõ hibrid kupéja, a Cadillac Converj.

    Az koncepció megvalósulása eddig kétséges volt, ám úgy tûnik, hogy a GM nehéz gazdasági helyzete ellenére is megkezdõdhet a gyártása. A Converj közös alapokon nyugszik a hamarosan érkezõ Chevrolet Volttal, és mindkét autó ugyanazt a Voltec hibrid hajtásláncot használja, formatervükben viszont jelentõs eltéréseket mutatnak a jármûvek. A gyár állítása szerint már 2011-ben az autószalonokba kerülhet a Cadillac Converj.

  • Óriási büntetés a biztosítóknak és alkuszcégeknek!

    Nem változtatott a Fõvárosi Bíróság döntésén a Fõvárosi Ítélõtábla, így összesen 6,8 milliárd forintos büntetést kell befizetnie biztosítóknak és alkuszcégeknek, mert korábban megegyeztek az autójavítási díjakról.

    Elutasította a Fõvárosi Ítélõtábla azon cégek keresetét, amelyekre kartellezés miatt még januárban szabott ki óriási összegû büntetést a Fõvárosi Bíróság. Ez azt jelenti, hogy a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jogszerûen büntette versenykorlátozó magatartásért a cégeket és rótt ki rájuk összesen 6,8 milliárd forint bírságot.

  • Frank Stephenson formatervezõ a McLaren-nél

    Stephenson napjaink egyik legjobb nevû autóipari formatervezõje. Hírnevet a BMW-nél szerzett magának: az X5-ös, és az új Mini elsõ generációjának tervezését irányította. Innen 2002-ben a Fiathoz igazolt, ahol részt vett az 500-as és a Bravo végleges formájának kidolgozásában, majd az Alfa Mi.To megtervezésébe is besegített. Meglepetésként hatott, amikor tavasszal bejelentette, hogy távozik az olasz vállalatóriástól, de az új kihívást ismerve egyáltalán nem csodálkozunk: a McLarennek sportkocsit tervezni kivételes lehetõség.

  • Drasztikusan csökkentek az autóeladások Európában

    Meredek lejtõre kerültek az újautó-eladások Európában is, legalábbis ezt mutatják a novemberi eredmények.

    A JATO Dynamics adatai szerint tavaly ilyenkor 1,238 millió autó kelt el a kontinensen, idén viszont már csak 924 ezret sikerült értékesíteni, ami 25,3%-os visszaesést jelent. Az év elsõ 11 hónapjának adatai valamivel jobban alakultak, hiszen a válság csak az év második felétõl érezteti a hatását: januártól novemberig 13,55 millió jármûvet adtak el Európában, 7,1%-kal kevesebbet, mint tavaly ugyanebben az idõszakban.

  • Lancia emblémás Chryslerek

    Hivatalosan is bejelentette a Fiat a döntést: összeolvasztják a Chrysler és Lancia márkákat. Európában a közös modellpalettát Lancia jelvénnyel fogják forgalmazni, míg a túlparton a jelenlegi Lanciák is Chrysler emblémát kapnak.

  • Robotok a katonák védelmében

    A jármû ránézésre olyan, mint egy szokványos utcai terepjáró, de alaposabb szemrevételezés után kiderül, hogy különbözõ célokra kifejlesztett érzékelõkkel, gumioptikás kamerarendszerekkel és nagy teljesítményû számítógépekkel van felszerelve, hogy egy napon eleget tehessen feladatának: katonákat védjen meg orvtámadásoktól, felrobbantásukra szánt szerkezetektõl.

  • Bezárja kapuit a Karmann autógyártó részlege

    Leáll a munka a nagy múltú német karosszéria-építõ vállalkozás autógyárában 2009-tõl. Az ok: a megrendelések drasztikus lecsökkenése.

    A Karmann, amely 1901 óta foglalkozik autóépítéssel, elsõsorban rétegmodelleket készített nagyobb autógyárak számára bérmunkában. Most szinte egyszerre veszítette el minden munkáját, mivel az Audi A4 kabrió és a Chrysler Crossfire gyártását leállították. Sõt, a Mercedes sem újította meg a szerzõdést.

  • Jön az 5000 eurós autó?

    A Dacia új modelljének, a Citynek az árával nehezen lehet majd konkurálni.

    A Dacia pitesti boszorkánykonyhájában máris gõzerõvel dolgoznak a román autógyár új modelljén, amely a márka elsõ városi kisautója lesz, írja a német AutoBild magazin. A City fantázianévre hallgató modellel kapcsolatban a németek elsõsorban az árát emelik ki, amely a várakozások szerint 5000 euró körül lesz.

  • A Magna International is Opel-részvények vásárolna!

    A Fiat után immár a Magna International is hivatalosan megerõsítette, hogy tárgyalásokat folytat a General Motors-szal és a német kormánnyal Opel-részvények felvásárlásáról.

    A Fiattal ellentétben ugyanakkor a Magna nem törekszik többségi tulajdon megszerzésére, a hírek szerint a kanadaiak csak 20%-nyi részvényt vásárolnának, másik 30% pedig az orosz oligarcha, Oleg Gyeripaszka kezébe kerülne.

  • Hibrid parkolóhelyek Amerikában

    Washington - Az Egyesült Államokban a mozgássérülteket szállító jármûvek parkolóhelyei mellett a hibrid üzemû kocsik számára is elkülönítenek parkolókat.

    A vegyes meghajtású autók tulajdonosai már eddig is több elõnyben részesültek: adókedvezményeket kapnak a jármûvek vásárlásakor, ezenkívül bizonyos városokban és idõszakokban a több utast szállító autók sávjában közlekedhetnek.

  • A Sony Ericsson Xperia X1 és P1 modellek segítségével vezérelni lehet a Saab 9-X BioHybrid autót

    A Sony Ericsson és a Saab összefogása révén olyan újszerû alkalmazás született a Sony Ericsson Xperia X1 (Windows Mobile) és P1 (UIQ 3) modellekhez, melyek segítségével Bluetooth kapcsolaton keresztül is el lehet érni a Saab 9-X BioHybrid koncepciós autó beállításait.

    A készüléken futó alkalmazás segítségével lehet szabályozni a belsõ világítást, be lehet állítani az elsõ és hátsó üléseket.

    Továbbá ki lehet nyitni a csomagtartó ajtaját, illetve le lehet zárni az autót.