rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • A legtöbb hazai autón 5 évnél régebbi gumi van

  • Share on Tumblr

    Az idei télen a vártnál többen, közel 90 százaléknyian váltottak téli gumira az autósok. Az abroncsok többsége prémium márkás, ugyanakkor 5 évnél idõsebb, amelyek a tapasztalatok szerint már korántsem biztosítanak olyan jó tapadási tulajdonságokat, mint az újabb gumik.

    Az öt Budapest környéki bevásárlóközpont parkolójában, 159, véletlenszerûen kiválasztott autót érintõ felmérés vegyes eredményt produkált. A várakozásokhoz képest feltétlenül pozitív fejlemény, hogy a szakemberek az autóknak mindössze 10,6 százalékán találtak nyári abroncsokat, a személyautók 55 százalékán prémium kategóriás gumik futottak, és az átlagos profilmélység is megfelelõ, 4,9 milliméter volt.

    Mindenképpen negatív fejlemény ugyanakkor, hogy a gumik többségének életkora a vizsgált mintán is meghaladta az öt évet.

    A használtgumi-import felfutásával sajnos az autógumik átlagéletkora is jelentõsen romlik, ami komoly biztonsági kockázatot hordoz, a téli gumik öt év után az anyag öregedése miatt jelentõsen veszítenek tapadási képességeikbõl.

    Egy korábban elvégzett teszt azt mutatta, hogy míg az új gumik 40 km/órás sebességrõl fékezve 22,3 métert tettek meg a megállásig, az öt évnél idõsebb abroncsokkal felszerelt tesztautóknak ugyanolyan sebességrõl 50-60 méterre volt szükségük a megálláshoz.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Zabálja a gázolajat az egyterû Renault

    A Renault Mégane Grandtour az új Mégane család ötödik modellje, ám sokak szerint a legszemrevalóbb. Családi használatra tökéletes, kényelmes, a motorja bivalyerõs, igaz, városban sokat fogyaszt.

  • Angliában is kapható lesz a Dacia!

    Szinte elképzelni sem tudtuk volna tíz évvel ezelõtt, hogy a brit szigeteken egy román autóval közlekedhetnénk.

    Azonban amióta a Renault felkarolta a Daciát és egy alacsony költségû (úgynevezet low cost) márkát csinált a cégbõl, azóta a Dacia név kezd elfogadottá válni és egyre jobban terjed Európában. Így lassan elérnek a szigetországba is.

  • A Ford-nak elég pénze van, nincs szüksége állami kölcsönre!

    Az amerikai Ford autógyárnak elég pénze van átalakítási programja finanszírozására, és nincs szüksége állami kölcsönre, mondta a Ford Motor Co. vezérigazgatója a hét végén az amerikai autókereskedõk szövetségének New Orleans-i értekezletén.

    A Ford fõ versenytársai, a General Motors és a Chrysler számára decemberben 17,4 milliárd dollár állami kölcsönt hagyott jóvá az elõzõ amerikai kormányzat. A Ford is kérte 9 milliárd dollárnyi hitellehetõség készenlétben tartását a kormánytól. Erre a kérésre Washingtonban még nem válaszoltak hivatalos formában, de a Ford nem is kért eddig konkrét kölcsönt.

  • Itt a láncnélküli bicikli

    Richmond (Virginia állam) - Láncnélküli biciklit dob piacra a karácsonyi szezonban a legnagyobb amerikai kerékpárgyár.

    A Trek a hagyományos fém hajtáslánc helyett úgynevezett szíjmeghajtást (belt drive) alkalmaz új városi modelljein. A technológia nem új, de a 930 dollárba (198 ezer forint) kerülõ District és a 990 dolláros Soho a két elsõ tömeggyártásra szánt kerékpár.

  • Több mint 1000 fõvel csökkenti a Nissan a létszámát

    A legtöbb japán autógyárhoz hasonlóan a Nissan sem tudja elkerülni a leépítéseket, hiszen a kereslet visszaesése miatt túl nagy kapacitással dolgoznak a gyárak.

    Az angliai Sunderlandben található összeszerelõ üzem dolgozói közül 1200 fõ nem tér vissza az ünnepi leállások után, az elbocsátott alkalmazottak közül 800 fõ állandó szerzõdéssel rendelkezett, míg 400 embert ideiglenesen foglalkoztattak a gyárban.

  • Két ülés közötti légzsák - nem koccan össze az utasok feje

    A General Motors 2013-tól már sorozatgyártásba ígért új légzsákja oldalütközés esetén nem hagyja az elöl ülõk fejét összekoccanni.

  • Pánikban üresbe sem tudjuk tenni a sebességváltót

    Váratlan helyzetben csökken a problémamegoldó képesség, a megriadt, pánikra esett emberek gyakran a legegyszerûbb dolgokra sem képesek – mondja a nagy port felvert autóvisszahívásokkal kapcsolatban a szakember.

  • A válság miatt cserélték le a PSA vezetõjét!

    A General Motors vezérigazgatója mellett leváltották a PSA Peugeot-Citroen vezetõjét, Christian Streiffet is.

    A francia vállalat felügyelõ bizottsága az autóipart is mélyen érintõ válság miatt cserélte le a PSA vezetõjét, ugyanis tavaly 460 millió dollár veszteséget voltak kénytelenek elkönyvelni a franciák, és a cég újraszervezését egy új emberre bízzák a gallok.

  • A Porsche újabb 4,89%-ot vásárolt a Volkswagen részvényeibõl

    Ismét egy kicsivel mélyebbre csúszott Góliát Dávid mély zsebébe: a Porsche újabb 4,89%-ot vásárolt a Volkswagen részvényeibõl, így most már 35,14%-ot tudhat a magáénak.

    A Stuttgarti sportkocsigyártó vezetése eleinte tagadta, hogy hatalomátvételre készülne, most azonban már nem csinálnak titkot belõle, hogy még az idén 50% fölé szeretnék növeli a tulajdonrészüket a Volkswagen csoportban. Wendelin Wiedeking, a Porsche vezérigazgatója azt mondja, lényegében már most az övék a valós hatalom a cégen belül, bár egyelõre kérdéses, hogy mit kezdenek vele.

  • Turbómotor az európai Hyundai Veloster-be

    Bár a Detroiti Autószalonon csak az amerikai kiadásról rántotta le a leplet a Hyundai, nem is volt kérdés, hogy Európába változatlan formában érkezik a Veloster. A háromajtós kupéforma valóban nem módosul, viszont az öreg kontinens turbós csúcsmodellt is kap majd.

  • Autólopási toplisták márka és típus szerint

    A rendõrség szerint folyamatos csökkenést mutat a gépjármûvekre elkövetett lopások száma. Míg 2003-ban 8886 autót tulajdonítottak el, addig ez a szám 2009-ben 6113-ra csökkent. A lízingcsalások száma is ezerrel csökkent tavaly, de a válság hatására kevesebb lett az összes lízingügylet is

  • Az autósok számára Peking a pokol, Stockholm pedig maga a mennyország

    Pekingben és Mexikóvárosban a legrosszabb az autósközlekedés, míg Stockholm a béke szigete a sofõrök számára - derült ki egy amerikai tanulmányból.

  • A gyenge eladások miatt egy hónapra leáll a Chrysler

    A gyenge eladások miatt december 19-tõl január 19-ig teljesen leállnak a Chrysler üzemei, így egyetlen új autó sem készül majd a 4 hét alatt. Az eredeti tervek szerint december 24-tõl január 2-ig szünetelt volna a gyártás az ünnepek miatt, ám az 50 százalékos értékesítési visszaesés miatt megnyújtották a szabadságot.

    Nem ez volt az elsõ eset, hogy a gyártó leállítsa egyes összeszerelõ üzemeit, most azonban minden egyes gyáregység termelése szünetel, így jelentõs költségeket spórol meg a Chrysler. A legpesszimistább elképzelések szerint ugyanis 2009 tavaszán elfogynak az amerikai gyár pénztartalékai, és állami segítség nélkül nem lesz képes elkerülni a csõdöt.

  • Mogyorózik a Honda Los Angelesben

    Ahogy közeledik a Los Angeles-i Autószalon december 2-án esedékes megnyitója, úgy csordogálnak egyre lendületesebben a premierekrõl szóló hírek. Lesz például újdonsága a Hondának is, a japán gyár ráadásul egy kifejezetten fura nevû tanulmányt állít ki az amerikai városban.

  • A benzindrágulás életeket ment

    Columbus - Életeket ment az emelkedõ benzinár: 9 százalékkal kevesebb volt a halálos közlekedési baleset az Egyesült Államokban az idei elsõ öt hónapban, mint tavaly január és május között.