rss
  • A legtöbb hazai autón 5 évnél régebbi gumi van

  • Share on Tumblr

    Az idei télen a vártnál többen, közel 90 százaléknyian váltottak téli gumira az autósok. Az abroncsok többsége prémium márkás, ugyanakkor 5 évnél idõsebb, amelyek a tapasztalatok szerint már korántsem biztosítanak olyan jó tapadási tulajdonságokat, mint az újabb gumik.

    Az öt Budapest környéki bevásárlóközpont parkolójában, 159, véletlenszerûen kiválasztott autót érintõ felmérés vegyes eredményt produkált. A várakozásokhoz képest feltétlenül pozitív fejlemény, hogy a szakemberek az autóknak mindössze 10,6 százalékán találtak nyári abroncsokat, a személyautók 55 százalékán prémium kategóriás gumik futottak, és az átlagos profilmélység is megfelelõ, 4,9 milliméter volt.

    Mindenképpen negatív fejlemény ugyanakkor, hogy a gumik többségének életkora a vizsgált mintán is meghaladta az öt évet.

    A használtgumi-import felfutásával sajnos az autógumik átlagéletkora is jelentõsen romlik, ami komoly biztonsági kockázatot hordoz, a téli gumik öt év után az anyag öregedése miatt jelentõsen veszítenek tapadási képességeikbõl.

    Egy korábban elvégzett teszt azt mutatta, hogy míg az új gumik 40 km/órás sebességrõl fékezve 22,3 métert tettek meg a megállásig, az öt évnél idõsebb abroncsokkal felszerelt tesztautóknak ugyanolyan sebességrõl 50-60 méterre volt szükségük a megálláshoz.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Kína megelõzve az Egyesült Államokat a világ legnagyobb autópiacává vált

    Már várható volt, és be is következett: Kína megelõzve az Egyesült Államokat a világ legnagyobb autópiacává vált.

    Az idei elsõ félév adatait elemezve kitûnt, hogy kizárólag májusban kelt el több autó az észak-amerikai piacon, mint Kínában.

  • Lázadás tanulóvezetõk ellen

    Fellázadt a tanulóvezetõk ellen egy kis városrész Londonban, mert rengeteg kárt okoznak nekik a "nebulók".

  • Tüntetések késleltethetik a világ legolcsóbb autója gyártásának megkezdését

    Kalkutta - Az indiai Tata Motors tulajdonosa, Ratan Tata bejelentése szerint autógyára elköltözik Nyugat-Bengálból, ha folytatódik a helyi farmerek heves tiltakozássorozata. A dolgozói testi épségét és gyára berendezését egyaránt féltõ iparmágnás szerint az összecsapások nagyon rosszat tesznek India mint "fejlõdõ ipari központ" imázsának.

  • Hivatalosan is visszahívták a Toyota Priust

    Hivatalos közleményben jelentette be a Toyota, hogy globális visszahívási akciót hirdet a Priusra és a Lexus HS 250h hibridre. Összesen 437 ezer autó érintett.

    Napok óta arról cikkeznek a lapok, hogy a Toyota bármikor bejelentheti a Prius-visszahívást egy esetleges fékhiba miatt - kedden meg is történt. Már korábban elismerte a japán gyár egy szoftverhiba létezését, a visszahívás kihirdetésével viszont várt. Mint kiderült, azért, mert a Lexus is érintetté vált.

  • A Porsche késõbbre tervezi a Volkswagen felvásárlását

    A zuffenhauseni autógyár, amely jelenleg a Volkswagen-konszern részvényeinek 42,6 százalékát birtokolja, a jövõ évre halasztja Európa legnagyobb autógyárának felvásárlását.

    A Porsche, amely az egyik legjobb pénzügyi helyzetben lévõ autógyár, azzal indokolta döntését, hogy elõnyösebb gazdasági környezetre várnak. A legfõbb indok persze az, hogy a VW rézvények ára jelenleg igen magas, ami a Porsche felvásárlás hírének köszönhetõ, így jövõre olcsóbban juthat hozzá a wolfsburgiakhoz a Porsche, amelynek további 31,5 százaléknyi részvényre van opciós joga.

  • Befejezõdött a General Motors csõdeljárása!

    A General Motors megsegítésére, június 1-jén indult csõdvédelem 39 nap után végre befejezõdött.

    A GM és az amerikai kormány aláírtak egy szerzõdést, miszerint az autógyár eladja legjelentõsebb üzletrészeit a kormány tulajdonában álló társaságnak.

  • Hangolható kipufogó a Nissanhoz is

    A Porschénál régóta létezik, most egy német cég a Nissan 370Z-hez is elérhetõvé tette a hangolható kipufogót.

  • Lesifotó az új Ford Ka-ról

    A Ka a Fiat 500 padlólemezére épül, de külseje a Ford legfrissebb formatervezési irányvonalát követi, azaz rendkívüli módon hasonlít az új Fiestára.

    Az 500-assal mûszakilag megegyezõ Ka hajtását 1,2 és 1,4 literes benzin- és dízelmotorokra bízzák, de pletykálnak erõsebb ST, sõt RS változatokról is, ami nem túl meglepõ, hiszen az Abarth is gõzerõvel készíti elõ a kis Fiat sportváltozatait.

  • A Mercedes turbómotorok gyártására állt át

    A Daimler fejlesztési igazgatója, Thomas Weber szerint az összes Mercedes személyautó-motor turbófeltöltéses lesz az évtized végére.

    Az ígéret csak elsõ hallásra tûnik képtelenségnek, hiszen a Mercedesnek lényegében csak három olyan motorcsaládja van, amelybe feltöltés nélküli motorok tartoznak. Az A és B osztályban használt kis négyhengeres benzinmotorok, valamint a V6-os és V8-as benzinmotorok, ezeket viszont - ahogy más gyártóktól már láttuk - gyakorlatilag egy-egy turbómotorral fel lehetne váltani.

  • Távozik a BMW vezetõ formatervezõje

    A bajor gyártó ma hivatalos közleményben hozta nyilvánosságra, hogy a BMW-csoport vezetõ formatervezõje, Chris Bangle távozik posztjáról.

    A döntést a közlemény azzal magyarázza, hogy Bangle ezentúl "az autóiparon túlmutató, dizájnnal kapcsolatos céljait" szeretné megvalósítani, ezért most semmiképpen sem ebben az iparágban helyezkedik el.

  • Angliában is kapható lesz a Dacia!

    Szinte elképzelni sem tudtuk volna tíz évvel ezelõtt, hogy a brit szigeteken egy román autóval közlekedhetnénk.

    Azonban amióta a Renault felkarolta a Daciát és egy alacsony költségû (úgynevezet low cost) márkát csinált a cégbõl, azóta a Dacia név kezd elfogadottá válni és egyre jobban terjed Európában. Így lassan elérnek a szigetországba is.

  • Tûzveszély 646 ezer Honda Jazznél

    Nagy visszahívás bejelentésére kényszerült a Honda is, a Jazzbõl 646 ezer darabot kell visszahívni az elektromos ablakemelõ hibája miatt.

    Nincsenek jó passzban a japán autógyártók, a több millió gázpedállal bajlódó Toyota mellett a Honda is nagy visszahívás bejelentésére kényszerült. 646 ezer Jazz-tulajdonosnak kell ellenõriztetnie autóját, mert az elektromos ablakemelõben rövidzárlat keletkezhet, amely akár az autó leégését is eredményezheti.

  • A Magna veszi át az Opelt, de az oroszok is tulajdonosok lesznek!

    Úgy tûnik, hogy megoldódni látszik a General Motors európai részlegének sorsa.

    A hosszú tárgyalássorozat eredményeként a GM és a német kormány megállapodott arról, hogy egy kanadai-orosz konzorcium veszi át az Opel irányítását, amellyel megmenekül az egyik legnagyobb német autógyár.

  • Több Volkswagent adnak el külföldön, mint Németországban!

    Idén elõször fordult elõ a Volkswagen történetében, hogy a wolfsburgi konszern több autót adott el egy külföldi országban, mint saját hazájában.

    2009 elsõ felében ugyanis a Volkswagen-konszern 652 000 autót értékesített Kínában, míg Németországban ezzel szemben 631 900 VW, Audi, Skoda, Seat, Bentley, Bugatti és Lamborghini talált gazdára.

  • "24 karátos" autó a teheráni utcán

    Teherán - Aranyozott autó döbbentette meg a zsúfolt teheráni utcák járókelõit. Az egymillió dollárra (219 millió Ft) értékelt iráni gyártmányú aranyozott Samand XL típusú jármûvet egy kaszpi-tengeri kikötõbe akarták szállítani, hogy eljusson orosz tulajdonosához, ám a szállító kamiont baleset érte Teheránban.