rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • A legtöbb hazai autón 5 évnél régebbi gumi van

  • Share on Tumblr

    Az idei télen a vártnál többen, közel 90 százaléknyian váltottak téli gumira az autósok. Az abroncsok többsége prémium márkás, ugyanakkor 5 évnél idõsebb, amelyek a tapasztalatok szerint már korántsem biztosítanak olyan jó tapadási tulajdonságokat, mint az újabb gumik.

    Az öt Budapest környéki bevásárlóközpont parkolójában, 159, véletlenszerûen kiválasztott autót érintõ felmérés vegyes eredményt produkált. A várakozásokhoz képest feltétlenül pozitív fejlemény, hogy a szakemberek az autóknak mindössze 10,6 százalékán találtak nyári abroncsokat, a személyautók 55 százalékán prémium kategóriás gumik futottak, és az átlagos profilmélység is megfelelõ, 4,9 milliméter volt.

    Mindenképpen negatív fejlemény ugyanakkor, hogy a gumik többségének életkora a vizsgált mintán is meghaladta az öt évet.

    A használtgumi-import felfutásával sajnos az autógumik átlagéletkora is jelentõsen romlik, ami komoly biztonsági kockázatot hordoz, a téli gumik öt év után az anyag öregedése miatt jelentõsen veszítenek tapadási képességeikbõl.

    Egy korábban elvégzett teszt azt mutatta, hogy míg az új gumik 40 km/órás sebességrõl fékezve 22,3 métert tettek meg a megállásig, az öt évnél idõsebb abroncsokkal felszerelt tesztautóknak ugyanolyan sebességrõl 50-60 méterre volt szükségük a megálláshoz.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Fiat a legkörnyezetbarátabb márka

    A JATO Dynamics legújabb elemzése szerint 2008-ban is a Fiat volt Európa legzöldebb márkája. Az olaszoknak sikerült megõrizni vezetõ helyüket az eladásokkal súlyozott szén-dioxid kibocsátási listán 133.7g/ km-es értékkel (tavaly 137.3 g/km-rel lett gyõztes a Fiat).

    A Peugeot lett 138.1g/km-rel a második, egyben a Fiat-on kívül az egyedüli, akinek sikerült kibocsátási értékeit 140 g/km alatt tartania. A PSA másik márkája, a Citroen szerezte meg a harmadik helyet 142.4 g/km-es átlagával, valamint az egyetlen, akinek 2007-hez képest nem sikerült csökkentenie a CO2 kibocsátási értékeit, elsõsorban a nagyobb modellek megnövekedett eladásainak köszönhetõen.

  • A magas üzemanyagárak miatt egyre több benzinkút zár be

    A magas üzemanyagárak miatt egyre több benzinkút zár be az Egyesült Államokban.

    Az elmúlt 12 hónapban háromezerrel csökkent a kutak száma - írta a The Wall Street Journal címû amerikai napilap hétfõi számában.

    A benzinkutak szinte az ország valamennyi térségében nehéz helyzetben vannak, csak egy-egy szövetségi államban, például Kaliforniában emelkedik a kutak száma.

  • Arany és ezüst autók

    Moszkva - A Moszkvában nyáron megjelent arany Porsche után most egy ezüst mintázatú Infiniti Crossover luxusautó cirkál Kazanyban.

    A lenyitható tetejû Porschét teljes egészében 24 karátos arannyal vonták be, s ez a kocsi árán felül további 10 millió rubeljébe (mintegy 70 millió forintjába) került a tulajdonosnak.

  • Közös fejlesztésbe kezd a Hyundai és a Microsoft

    A két óriáscég által kötött megállapodás alapján a jövõ Hyundaiaiban és Kiáiban a Microsoft által tervezett zenei és információs központok kapnak helyet.

    A szöuli székhellyel létrejött új cég elsõ fejlesztéseivel már 2010-ben találkozhatunk Európában is, igaz, egyelõre csak a Hyundaiokban. A közlemény szerint az elsõ eredmények a hangvezérlésû telefon és rádió lesznek, amelyekhez idõvel a navigáció is csatlakozik.

  • 2011-es motor az E-Merciben

    A taxis-Merci nem túl régi, de a nagy motorcsere-hullám már most elérte. Két új motor bukkan fel a benzines választékban, mindkettõ kisebb fogyasztású és erõsebb, mint az elõdje volt.

  • Az iDrive különleges változatát kapja a Rolls-Royce

    Valamennyi gyártó elõször a legdrágább modelljébe vezeti be friss technikai megoldásait, melyek késõbb szivárognak le az alacsonyabb kategóriákba. A Rolls-Royce azonban éppen ellenkezõen csinálja: a konzervatív vásárlóközönségû luxusmárka ugyanis a várhatóan 2010-ben debütáló kisebbik modelljében mutatja be a BMW-kbõl már ismert iDrive különleges változatát.

  • Aston Martin mérnökei környezetbarát buszt tervezetek!

    Az Aston Martin-Foster busz tanulmány üvegtetején napelemeket helyeztek el, padlója fából van, a hajtáslánc zéró emissziós, a mozgáskorlátozottak számára pedig akadálymentes a beszállás.

    A két nyertes koncepció közül egyébként ez az elõremutatóbb, a Capoco busz viszont közelebb áll a megvalósíthatósághoz.

  • A Ferrari rekor évet zárt 2008-ban!

    Az olasz gyártó nyilvánosságra hozta 2008-as üzleti eredményét, amely szerint az eladásoknak az esztendõ utolsó néhány hónapjában tapasztalt jelentõs visszaesése ellenére két százalékkal több, összesen 6587 autót sikerült értékesíteni, mint 2007-ben.

    A nyereség ugyanakkor 27%-kal, 339 millió euróra emelkedett, amiben nem kis szerepe volt a V12-es modellekhez tavaly óta rendelhetõ rengeteg méregdrága kiegészítõnek.

  • Név szerinti karambolesély

    Családnév szerinti közlekedési balesetesély-listát állítottak össze Nagy-Britanniában.

  • Jótékonykodik a Porsche

    Megtartotta ígéretét a Porsche és jótékonysági célokra ajánlotta fel azt az összeget, amit a korábbi londoni polgármester, Ken Livingstone és terve, a bevezetendõ 25 fontos (kb. 7700 Ft) belvárosi dugódíj elleni jogi harc költségeként visszaítéltek neki.

    Mint ismeretes, a Porschét felháborító tervezet végül nem valósult meg, így a megmaradt 375 000 fontot (kb.115 millió Ft) átutalta a német sportkocsi-gyártó a Skidz nevû szervezetnek, mely a veszélyeztetett körülmények között élõ gyermekeket tanítja különbözõ szakmákra.

  • Veszélybe került a NASCAR!

    Az újautó-eladások hatalmas visszaesése miatt egyre több gyártó jelenti be, hogy felhagy sportprogramjával.

    A Forma-1-bõl távozott a Honda, a rali világbajnokság gyártói közül a Suzuki és a Subaru lépett ki, az Audi pedig nem indul a Le Mans Series-en.

  • Amerikában is forgalmazzák a Fiat 500C-t!

    A Chrysler-Fiat szövetségnek is köszönhetõen az olasz márka bejelentette, hogy a jövõben megindítja legkisebb modellje kabrió változatának, az 500C-nek tengerentúli forgalmazását.

    A legkisebb olasz egyesült államokbeli értékesítése 2011 júliusában kezdõdhet. A nyitott kisautó nem egy hétköznapi kabrió formáját követi: tetõszerkezete megmaradt, csupán egy elhúzható vászontetõt kap, amely háromféle különbözõ színben lesz rendelhetõ.

  • A Citroën környezetbarát neve: C-Airdream

    Ma már szinte kötelezõ minden autómárkának valahogy jeleznie, ha egy hangyányit is környezetkímélõbb autóval jelentkezik, mint az átlag.

    A gyártók azonban eléggé fantáziátlannak bizonyultak eddig e téren. Szinte mindegyik márka az eco, a blue vagy a green szavak felhasználásával oldotta meg a problémát, így lassan követhetetlen, hogy melyik jelzés melyik gyártóhoz tartozik.

  • Megkezdõdhet a hibrid Cadillac Converj gyártása

    A januári Detroiti Autószalon egyik legnagyobb újdonsága volt a General Motors új, hálózatról tölthetõ hibrid kupéja, a Cadillac Converj.

    Az koncepció megvalósulása eddig kétséges volt, ám úgy tûnik, hogy a GM nehéz gazdasági helyzete ellenére is megkezdõdhet a gyártása. A Converj közös alapokon nyugszik a hamarosan érkezõ Chevrolet Volttal, és mindkét autó ugyanazt a Voltec hibrid hajtásláncot használja, formatervükben viszont jelentõs eltéréseket mutatnak a jármûvek. A gyár állítása szerint már 2011-ben az autószalonokba kerülhet a Cadillac Converj.

  • Az M7-esen 254 km/h sebességgel száguldozott

    Autópálya-rekordot állított fel az M7-esen egy ismeretlen Mitsubishi Lancer: a rendszám nélküli gépkocsi óránként 254 kilométeres sebességgel hajtott a hét végén Fonyódnál.

    Az MTI megkereste a Somogy Megyei Rendõr-fõkapitányság szóvivõjét, aki elmondta, a gyorshajtónak nyoma veszett. Bíró Gábor százados közölte, szinte fizikai képtelenség a gyorshajtó nyomába eredni, a rendszám nélküli autó sofõrje ellen eljárást sem tudnak indítani.