rss
  • A legtöbb hazai autón 5 évnél régebbi gumi van

  • Share on Tumblr

    Az idei télen a vártnál többen, közel 90 százaléknyian váltottak téli gumira az autósok. Az abroncsok többsége prémium márkás, ugyanakkor 5 évnél idõsebb, amelyek a tapasztalatok szerint már korántsem biztosítanak olyan jó tapadási tulajdonságokat, mint az újabb gumik.

    Az öt Budapest környéki bevásárlóközpont parkolójában, 159, véletlenszerûen kiválasztott autót érintõ felmérés vegyes eredményt produkált. A várakozásokhoz képest feltétlenül pozitív fejlemény, hogy a szakemberek az autóknak mindössze 10,6 százalékán találtak nyári abroncsokat, a személyautók 55 százalékán prémium kategóriás gumik futottak, és az átlagos profilmélység is megfelelõ, 4,9 milliméter volt.

    Mindenképpen negatív fejlemény ugyanakkor, hogy a gumik többségének életkora a vizsgált mintán is meghaladta az öt évet.

    A használtgumi-import felfutásával sajnos az autógumik átlagéletkora is jelentõsen romlik, ami komoly biztonsági kockázatot hordoz, a téli gumik öt év után az anyag öregedése miatt jelentõsen veszítenek tapadási képességeikbõl.

    Egy korábban elvégzett teszt azt mutatta, hogy míg az új gumik 40 km/órás sebességrõl fékezve 22,3 métert tettek meg a megállásig, az öt évnél idõsebb abroncsokkal felszerelt tesztautóknak ugyanolyan sebességrõl 50-60 méterre volt szükségük a megálláshoz.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Kompresszor a Micrában

    Az újdonság csúcsteljesítménye 98 lóerõ, legnagyobb nyomatéka 142 Nm. Manuális vagy fokozatmentes CVT-váltóval is párosítható, utóbbival azonban jelentõsen nõ a DIG-S névre keresztelt variáns emissziója.

  • Roncs roncs hátán - Prémiumot kínál a német állam az öreg autókért

    Mintha a világvége köszönt volna be Németországban vagy valamiféle, csakis - különösen a használt - gépkocsikra leselkedõ "járvány" tört volna ki. Kis túlzással ilyen, és ehhez hasonló forgatókönyvekre lehet következtetni abból, hogy a televíziós hírmûsorokban az elmúlt hetekben szinte mindennapossá vált az autók tömkelegét bezúzó roncstelepek "életképe", s az újságokban is csaknem állandó rovattá vált a híradás arról, hogy az elõzõ nap a németek hány öreg autót "értékesítettek".

  • Nincsenek az új KRESZ-t számon kérõ magyar nyelvû tesztek a szlovákiai autósiskolákban

    Pozsony/Budapest - Káosz és fejetlenség - így jellemzi a pozsonyi Új Szó a szlovákiai autósiskolákban uralkodó helyzetet azután, hogy a hónap elején hatályba lépett a közúti közlekedésrõl szóló jogszabály teljes módosítása.

  • A Lotus elégedett a kigördüléssel

    A Lotus kedden vitte pályára 2010-es Formula-1-es autóját, amelyet a brigád tesztpilótája, Fairuz Fauzy vezethetett. Mivel a csapat csak szeptemberben kapta meg az indulási jogot, rövid idõn belül kellett megépíteniük a versenygépüket, így sikernek tekinthetõ, hogy elkészült az új éra elsõ konstrukciója.

    A silverstone-i kigördülésrõl a csapat vezetõje, Tony Fernandes a Twitteren számolt be. "Az autó pályára gördült, és néhány könnycsepp is az arcunkra."

  • A súlyosan környezetszennyezõ jármûveket végleg kitiltják Pekingbõl

    Peking - Végleg kitiltják Pekingbõl a súlyosan környezetszennyezõ jármûveket január 1-jétõl, bár csak három havi türelmi idõ után, áprilistól kezdik majd kiszabni a 100 jüan (2800 forint) bírságot a tiltott övezetben "tetten ért" úgynevezett sárgamatricás gépkocsikra. Az intézkedés révén a pekingi jármûpark egytizede válik törvényen kívülivé a kínai fõvárosban.

  • General Motors gyakorlatilag ingyen árulja az Opel-t és a Saab-ot!

    A Financial Times értesülései szerint a General Motors gyakorlatilag ingyen árulja az Opelt. Az amerikaiak legújabb terve alapján európai érdekeltségeit, köztük az Opelt, egyetlen cégbe tömörítené, amelyért 500 millió eurót kér a konszern, ám ezt a pénzösszeget az újonnan megalakuló csoport kapná, így a detroitiak egyetlen fillért sem kapnának az ügyletbõl.

    A gazdasági lap szerint a GM máris hat lehetséges pénzügyi és iparági befektetõvel tárgyal. Az óriáscéghez kapcsolódó hír, hogy a Saabot szintén ingyen adná, sõt a svédek könyvelését már meg is nyitotta a lehetséges vevõk elõtt.

  • A Seat Ibiza új dízelmotort kap

    2009 júniusától kezdve a Seat Ibizához is elérhetõ lesz a Volkswagen-konszern vadonatúj fejlesztésû 1,6 literes, közös nyomócsöves dízelmotorja.

    A 90 lóerõs és 230 Newtonméternyi nyomatékú erõforrás a teljesítményben vele azonos 1,9-es PT TDI motort váltja, átlagfogyasztása 4,2 liter, szén-dioxid kibocsátása pedig mindössze 109 g/km.

  • Elkészült a 9 sebességes automata váltó

    A ZF elkészítette a világ legelsõ kilencsebességes automatav áltóját, amely a tervezõk szerint akár 16 százalékos fogyasztáscsökkenést eredményezhet majd.

  • Új TSB Eco Disc fékszerkezettel ellátott futómûvek

    A BPW Wiehl megkezdte az új TSB Eco Disc fékszerkezettel ellátott futómûvek sorozat bevezetését. Az anyavállalat felfutását segítve a BPW-Hungária felkészült, és szintén megkezdte az új típusok gyártását.

  • A környezetvédelmi korlátozáson nem változtat az EU

    Hiába az autógyártók tiltakozása, az EU 2012-ben mindenképp bevezeti a 120 g/km-es átlagos szén-dioxid-kibocsátást elõíró rendelkezést. Ezt mondta az Unió környezetvédelmi biztosa, Stavros Dimas.

    Az autógyárak közül fõleg azok tiltakoztak, amelyeket a teljes ellehetetlenülés réme fenyeget az új szabály miatt. Ilyen az Aston Martin és a Porsche, amelyek nem készítenek kis fogyasztású, olcsó autókat, így típusaikból átlagban a 120 g/km-es határértéknél készer-háromszor több szén-dioxid jut a levegõbe.

  • A VW Polo az Év Autója

    Tíz ponttal elõzve a második helyezett Toyota iQ-t a VW Polo lett az Év Autója. A harmadik helyezett új Astra 126 ponttal maradt le.

  • Lamborghini hatodáért!

    Az újautó-eladások jelentõs visszaesésével egyre több kereskedõ kényszerül nagy árengedményekre, amelyek néha olyan méreteket öltenek, hogy az egyes autókat már veszteséggel adják el.

    Az Egyesült Államokban azonban olyan akciót vezetett be Viken Keuylian, amely már az FBI figyelmét is felkeltette. Az eladósodott kereskedõ ugyanis egy 400 000 dolláros Lamborghini Murcielago LP640-et mindössze 60 430 dollárért adott el, ami kevesebb mint hatoda az eredeti árnak.

  • 2010-es V12-es motor a Lamborghinitõl

    Tovább tökéletesítették a klasszikus koncepciót: a Murcielago utódjában már 700 lóerõt nyom a tizenkét henger.

    A Lamborghini fejlesztõcsapata állítólag az alapoktól tervezte újra a klasszikus V12-est, de az alapvetõ felépítés maradt a régi. Megtartották a 60 fokos szöget a két hengersor között – végülis így érhetõ el a tökéletesen egyenletes járás – és maradt a 6,5 literes hengerûrtartalom is, viszont minden mást átalakítottak.

  • Start-stop automatika a Kia Ceed-ekben

    A koreaiak úgy döntöttek, hogy az Európában is igen népszerû Kia Ceedet felárért felszerelik a jelenleg még csak igen kevés autóhoz rendelhetõ start-stop automatikával.

    A rendszer lényege, hogy automatikusan kikapcsolja a motort, ha a kocsi 4 km/h-nál kevesebbel gurul, ám ha a sofõr benyomja a kuplungot és a gázt, az erõforrás azonnal újra életre kel.

  • Befejezõdött a General Motors csõdeljárása!

    A General Motors megsegítésére, június 1-jén indult csõdvédelem 39 nap után végre befejezõdött.

    A GM és az amerikai kormány aláírtak egy szerzõdést, miszerint az autógyár eladja legjelentõsebb üzletrészeit a kormány tulajdonában álló társaságnak.