rss
  • A legtöbb hazai autón 5 évnél régebbi gumi van

  • Share on Tumblr

    Az idei télen a vártnál többen, közel 90 százaléknyian váltottak téli gumira az autósok. Az abroncsok többsége prémium márkás, ugyanakkor 5 évnél idõsebb, amelyek a tapasztalatok szerint már korántsem biztosítanak olyan jó tapadási tulajdonságokat, mint az újabb gumik.

    Az öt Budapest környéki bevásárlóközpont parkolójában, 159, véletlenszerûen kiválasztott autót érintõ felmérés vegyes eredményt produkált. A várakozásokhoz képest feltétlenül pozitív fejlemény, hogy a szakemberek az autóknak mindössze 10,6 százalékán találtak nyári abroncsokat, a személyautók 55 százalékán prémium kategóriás gumik futottak, és az átlagos profilmélység is megfelelõ, 4,9 milliméter volt.

    Mindenképpen negatív fejlemény ugyanakkor, hogy a gumik többségének életkora a vizsgált mintán is meghaladta az öt évet.

    A használtgumi-import felfutásával sajnos az autógumik átlagéletkora is jelentõsen romlik, ami komoly biztonsági kockázatot hordoz, a téli gumik öt év után az anyag öregedése miatt jelentõsen veszítenek tapadási képességeikbõl.

    Egy korábban elvégzett teszt azt mutatta, hogy míg az új gumik 40 km/órás sebességrõl fékezve 22,3 métert tettek meg a megállásig, az öt évnél idõsebb abroncsokkal felszerelt tesztautóknak ugyanolyan sebességrõl 50-60 méterre volt szükségük a megálláshoz.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Hibridautók a magyar taxitársaságoknál

    Bár Magyarországon még szó sincs arról, hogy egy egész taxiflottát cserélnének hibridautókra, mint New York városban, azért van már olyan társaság, ahol környezetbarát jármûvel is szállítanak utasokat.

  • Nem enged karambolozni a Toyota

    Az új technológia átveszi az irányítást, ha problémát érzékel.

  • Egy kerékpárosnak nagyobb a széndioxid kibocsátása mint egy elektromos autónak

    Egy kerékpárosnak nagyobb a széndioxid kibocsátása, mint egy elektromos autónak, így a kerékpár környezetszennyezõbbé vált, mint a modern autók! Ezekkel a szavakkal is reklámozza a világ egyik legnagyobb autógyártója az új hibrid autóját. Ebben az autóban még az utasok is kevesebb széndioxidot lehelnek, mert nyugalmi helyzetben vannak.

  • General Motors beindította legújabb fejlesztõközpontját

    Múlt hét pénteken Rick Wagoner elnök-vezérigazgató és Tom Stephens, hajtásláncokért felelõs elnökhelyettes jelenlétében a General Motors beindította legújabb, Michigan állambeli Pontiacban található fejlesztõközpontját.

  • Világszínvonalú a Duna legújabb hídja

    A Megyeri híd technikai újdonságai

    A Duna legújabb közúti hídját, a Megyeri hidat - amelynek mûszaki átvétele a tervek szerint szeptember 17-ig lezajlik - szeptember végén vagy október elsõ napjaiban avatják fel hivatalosan és ünnepélyesen. Ekkor indulhat meg a forgalom a folyamot Budakalász és Káposztásmegyer között, a Szentendrei-sziget felett is átívelõ, az M0-ás körgyûrû fontos részét alkotó új hídon. A kivitelezõ Hídépítõ ZRt. Dunahidak Igazgatóságának igazgatóját, Rapkay Kálmánt kértük: mutassa be az új létesítményt.

  • BMW X3: legördült az ötszázezredik

    Öt év gyártás után gördült le a futószalagról a szabadidõ-autó félmilliomodik példánya.

    A BMW eredetileg évi 50-60 ezer X3-as eladását látta reálisnak, ezért is adta ki a gyártás feladatát az osztrák Magna-Steyrnek. Hamar kiderült azonban, hogy a becslés pesszimistának bizonyult.


  • A VW indul a Bamakón

    A VW két szépségkirálynõvel telirakott Touareg-get indít a Bamako Rally-n.

  • A súlyosan környezetszennyezõ jármûveket végleg kitiltják Pekingbõl

    Peking - Végleg kitiltják Pekingbõl a súlyosan környezetszennyezõ jármûveket január 1-jétõl, bár csak három havi türelmi idõ után, áprilistól kezdik majd kiszabni a 100 jüan (2800 forint) bírságot a tiltott övezetben "tetten ért" úgynevezett sárgamatricás gépkocsikra. Az intézkedés révén a pekingi jármûpark egytizede válik törvényen kívülivé a kínai fõvárosban.

  • A Mercedes elektromos autót dob a piacra

    Az elsõkerékhajtásos kisautó leváltása elõtt bemutatkozhat egy elektromos változat, amely kihasználná a szendvics-szerkezetû padlólemez elõnyös tulajdonságait.

    A villamos hajtású A osztály állítólag Li-ion akkumulátorokat kap, és eleinte legfeljebb évi 500-1000 példány készül belõle, ha az érdeklõdés megfelelõnek mutatkozik, akkor a 2010-es bemutatót követõen a többszörösére is növekedhet a gyártás.

  • Elutasították a Porsche hitelkérelmét!

    Ha nem sikerül hamar megegyezni a Katari Állami Befektetési Válallat vezetõivel, nagy bajba kerülhet a stuttgarti gyártó.

    A német Kancellária, illetve a Pénzügyminisztérium ugyanis - igaz, egyelõre csak informálisan - elutasította a gyártó újabb, 1,75 milliárd eurós hitelkérelmét. - mondta a Financial Times napilapnak a márka igazgatótanácsának egyik tagja.

  • 55 milliárd dollár támogatást akarnak az európai autógyártó cégek

    A Washingtoni Kongresszus a napokban hagyta jóvá az amerikai gyártók 4600 milliárd forintos (25 milliárd dollár) támogatásáról szóló rendelkezést, és ennek hallatára most az európai márkák kezdték el a "Simon mondja"-játékot az Európai Bizottságnál.

  • Szálerõsítésû mûanyag egyes modellekben

    Az új technológiával tíz éven belül 40%-kal csökkenthetõ lenne az autók átlagos tömege. A szálerõsítésû mûanyagok napjaink talán legjobb szerkezeti anyagai minden olyan területen, ahol könnyû, de erõs alkatrészekre van szükség.

    Egyes iparágakban, például az ürhajózásban, a repülõgép-gyártásban és a versenyautók építésénél szinte egyeduralkodóvá is vált az elmúlt bõ húsz évben, de az autóiparban mind a mai napig nem tudott igazán elterjedni.

  • A Patec gyárat épít Szikszón

    A szingapúri Patec cég acélpréselõ üzemet épít fel a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Szikszón mintegy 4 millió eurós költséggel, az üzem jövõre kezdi meg termelését - tájékoztatta Füzesséri József polgármester az MTI-t pénteken.

    A Patec magyarországi leányvállalatot hozott létre, s a tervek szerint jövõre megkezdi a préselt, stancolt acél alkatrészek gyártását, elsõsorban az autóipar számára. A teljes kapacitáson mûködõ üzem 80 alkalmazottat foglalkoztat majd, a beruházás 4 millió euróba kerül - mondta Szikszó polgármestere.

  • Több mint 1200 elbocsájtott a Suzukinál

    A hírek szerint a Suzuki is beállt azon autógyártók sorába, melyek kénytelenek visszafogni a termelésüket és elbocsátani dolgozóik egy részét a gazdasági válság miatt drasztikusan visszaesõ kereslet miatt.

    A japán autógyártó pénteken jelentette be, hogy esztergomi üzemébõl 1200 munkást bocsájtanak el december 8-a és 2009 februárja között; ez az 5523 dolgozó több mint 20%-a.

  • Kamerákat helyeznek el a taxikban

    Július közepétõl 117 milánói taxiban mûködik olyan videokamera, amely a jármû egész belsejét - beleértve az utast is - befogja.

    A 2400 eurós (565 ezer forint) felszerelési költségbõl 1000 eurónyit (235 ezer forint) az önkormányzat finanszíroz.

    A cél a taxisok és az utasok biztonságának garantálása - írta a Corriere della Sera.