rss
  • A legtöbb hazai autón 5 évnél régebbi gumi van

  • Share on Tumblr

    Az idei télen a vártnál többen, közel 90 százaléknyian váltottak téli gumira az autósok. Az abroncsok többsége prémium márkás, ugyanakkor 5 évnél idõsebb, amelyek a tapasztalatok szerint már korántsem biztosítanak olyan jó tapadási tulajdonságokat, mint az újabb gumik.

    Az öt Budapest környéki bevásárlóközpont parkolójában, 159, véletlenszerûen kiválasztott autót érintõ felmérés vegyes eredményt produkált. A várakozásokhoz képest feltétlenül pozitív fejlemény, hogy a szakemberek az autóknak mindössze 10,6 százalékán találtak nyári abroncsokat, a személyautók 55 százalékán prémium kategóriás gumik futottak, és az átlagos profilmélység is megfelelõ, 4,9 milliméter volt.

    Mindenképpen negatív fejlemény ugyanakkor, hogy a gumik többségének életkora a vizsgált mintán is meghaladta az öt évet.

    A használtgumi-import felfutásával sajnos az autógumik átlagéletkora is jelentõsen romlik, ami komoly biztonsági kockázatot hordoz, a téli gumik öt év után az anyag öregedése miatt jelentõsen veszítenek tapadási képességeikbõl.

    Egy korábban elvégzett teszt azt mutatta, hogy míg az új gumik 40 km/órás sebességrõl fékezve 22,3 métert tettek meg a megállásig, az öt évnél idõsebb abroncsokkal felszerelt tesztautóknak ugyanolyan sebességrõl 50-60 méterre volt szükségük a megálláshoz.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • 230 forinthoz közel a benzin!

    Hét közepétõl a benzin 9, míg a gázolaj 12 forinttal lesz olcsóbb - értesült piaci forrásból a holtankoljak.hu portál. A kõolajszármazékok ára múlt héten óriásit esett, hiszen a benzin 19, míg a gázolaj ára 12%-kal mérséklõdött.

  • A legértékesebb autógyártó a Volkswagen

    Az Egyesült Államokból indult jelzálogpiaci válság ugyan a legtöbb autógyártóra kihatással van, ám mégis van egy olyan autóipari szereplõ, amelyik kimondottan jó formában van a rossz pénzügyi környezet ellenére is: ez pedig nem más, mint a Volkswagen.

  • Az orosz állam segít a Ladának!

    A legnagyobb orosz autógyártó, az AvtoVAZ eladásai a válság beköszönte óta csaknem kétharmadával zuhantak, így a gyártó pénzügyi helyzete az utóbbi hónapokban igencsak megingott, és rengeteg külsõ adósságot halmozott fel.

    Putyin miniszterelnök éppen ezért 20 milliárd rubeles, azaz körülbelül 446 millió eurós kormányzati mentõövet ígért a márkának, amelyet leginkább a tartozások kiegyenlítésére használnak majd.

  • Szorosabb BMW és PSA együttmûködés a láthatáron

    Szorosabbra fûzné az egyelõre kisautó-motorokra vonatkozó együttmûködését a BMW a Peugeot-t és Citroënt tömörítõ PSA-val. Friss hírek szerint a két fél a jövõben már padlólemezeket is szeretne megosztani egymással.

  • A kínaiak megveszik a Saab-ot?

    A General Motors nehéz gazdasági helyzete miatt kénytelen több márkájától is megválni, így többek között megszûnik a Pontiac, de a Saturn, a Hummer és a Saab is a felszámolás határán áll.

    A svéd márka vezetõsége azonban bizakodó, ugyanis az utóbbi hetekben hat komoly befektetõ érdeklõdött a gyártó iránt, így a Saabnak megvan az esélye a túlélésre.

  • Beindult az Audi gyártás Indiában

    Valódi helyi gyártásról persze nincsen szó, az összes alkatrészt Európából kapja félkész csomagokban az indiai Audi gyártósor, de a németek nyilvánvalóan azt remélik, hogy a helyi bázis helyzeti elõnyt jelent majd a márkának, ha az elõrejelzéseknek megfelelõen Indiában is növekedésnek indul a prémium-modellek piaca. Az új, mindössze 30 millió euróból felhúzott gyár viszonylag kis kapacitású, mindössze évi 2000 autó összeállítására tervezték, de az elsõ évben csupán 300 A6-os készülhet itt.

  • Vezetési tanácsok nedves utakra

    A csapadékos idõjárás nyomán az útfelület anyagában található apró mélyedéseket víz tölti ki. Ez óriási mértékben lecsökkenti az út és az abroncs közötti tapadást, ami lényegesen kisebb tapadó képességhez vezet.

  • Renault Nepta a Hungaroringen

    Ugyan nem ma született, mégis elõször mutatkozik be hazánkban a Renault design-tervezõinek kétségkívül egyik legszebb alkotása, a Renault Nepta koncepcióautó.

    A World Series by Renault rendezvény keretein belül nemcsak a névadó márka régebbi és újabb, széria- és átépített autóit, hanem egy gyönyörû tanulmányt is megcsodálhatjuk. Igaz, beülni ebbe nem lehet.

  • A francia kormány 6 milliárd eurós kedvezményes hitelt nyújt a Renault-nak és a PSA Peugeot-Citroennek

    A francia kormány 6 milliárd eurós kedvezményes hitelt nyújt fejlesztések finanszírozására a francia munkavállalók tíz százalékát foglalkoztató két nagy autógyártónak, a Renault-nak és a PSA Peugeot-Citroennek. A támogatásért cserébe a kölcsön ideje alatt az autógyártók egyetlen franciaországi üzemet sem zárnak be és telepítenek külföldre.

    A hétfõi francia napilapok értesülését az elnöki hivatal megerõsítette: Nicolas Sarkozy államfõ és Francois Fillon kormányfõ este fogadja a két autógyár elnök-vezérigazgatóját a támogatás ünnepélyes bejelentésére és a hitelért cserébe vállalt kötelezettségek aláírására.

  • Csúszik a Cadillac CTS dízeles változata!

    Újabb áldozatot szedett a konszern rossz anyagi helyzete; ezúttal a várva várt 4,5 literes turbódízel került parkolópályára.

    A hírek szerint a GM már a kisebb fejlesztõrészlegeket is felülvizsgálja, többek között a dízelek tervezéséért felelõset. Az eredeti tervek szerint a V8-as, takarékosságra hangolt gázolajos a harmadik negyedévben került volna sorozatgyártásba, és több modellbe, köztük a Cadillac CTS-be is beépítették volna.

  • Kevés Toyota kel el Európában

    A korábbi évek lassú, de folyamatos növekedése megtorpanni látszik: 2008 elsõ félévében 7%-kal kevesebb autót adott el a japán gyártó Európában, mint egy évvel korábban.

    Összesen 617 ezer Toyota kelt el az elsõ hat hónap során, ami nem kevés - így is mintegy 5,3%-os piaci részesedésnek felel meg -, de bõven alulmúlja a japánok várakozásait.

  • USA - mesterséges hangot a csöndes hibrid jármûvekbe

    A hibrid üzemû gépkocsik piaci térnyerésével ismét felerõsödnek Amerikában azok a követelések, hogy mesterséges hangforrással kell felszerelni a gyanútlan járókelõkre és vakokra veszélyes túl csöndes jármûveket.

  • Jelentõsen drágul a benzin és a gázolaj egyaránt

    Mától ismét drágábban lehet tankolni a hazai töltõállomásokon. Jelentõsen drágul a benzin és a gázolaj egyaránt.

    Míg 2008 második fele az árcsökkenésrõl szólt a magyarországi benzinkutakon, addig 2009-ben folyamatosan drágulnak az üzemanyagok. Ma is emelkedik az üzemanyagok ára.

  • 2010-es turbómotorok a Volvónál

    Az S60-ban és a V60-ban jelenit meg az 1,6 literes turbómotor, kétféle teljesítménnyel.

  • Bezárt a kaliforniai Lamborghini kereskedés

    Míg az ázsiai országokban új értékesítési pontok nyílnak, addig a tengerentúlon bezárta kapuit a Lamborghini eddigi legnagyobb márkakereskedése.

    A kaliforniai Santa Ana-ban található kereskedés igen szép sikereket ért el, hiszen itt sikerült értékesíteni éves szinten az olasz sportautók 10 százalékát, köszönhetõen annak is, hogy a legismertebb személyiségek is a kereskedés ügyfelei voltak.