rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • A legtöbb hazai autón 5 évnél régebbi gumi van

  • Share on Tumblr

    Az idei télen a vártnál többen, közel 90 százaléknyian váltottak téli gumira az autósok. Az abroncsok többsége prémium márkás, ugyanakkor 5 évnél idõsebb, amelyek a tapasztalatok szerint már korántsem biztosítanak olyan jó tapadási tulajdonságokat, mint az újabb gumik.

    Az öt Budapest környéki bevásárlóközpont parkolójában, 159, véletlenszerûen kiválasztott autót érintõ felmérés vegyes eredményt produkált. A várakozásokhoz képest feltétlenül pozitív fejlemény, hogy a szakemberek az autóknak mindössze 10,6 százalékán találtak nyári abroncsokat, a személyautók 55 százalékán prémium kategóriás gumik futottak, és az átlagos profilmélység is megfelelõ, 4,9 milliméter volt.

    Mindenképpen negatív fejlemény ugyanakkor, hogy a gumik többségének életkora a vizsgált mintán is meghaladta az öt évet.

    A használtgumi-import felfutásával sajnos az autógumik átlagéletkora is jelentõsen romlik, ami komoly biztonsági kockázatot hordoz, a téli gumik öt év után az anyag öregedése miatt jelentõsen veszítenek tapadási képességeikbõl.

    Egy korábban elvégzett teszt azt mutatta, hogy míg az új gumik 40 km/órás sebességrõl fékezve 22,3 métert tettek meg a megállásig, az öt évnél idõsebb abroncsokkal felszerelt tesztautóknak ugyanolyan sebességrõl 50-60 méterre volt szükségük a megálláshoz.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Jön az elektromos Mercedes

    Mannheim - Legkésõbb 2011-ben megjelenik az elsõ elektromos hajtású Mercedes modell.

    "Hamarosan teljesen elektromos Mercedes autóval járhatunk. A kocsit 2010-2011-ben dobjuk a piacra" - nyilatkozott Dieter Zetsche a Mannheimer Morgen címû lapnak. A német Daimler elnöke azt is elmondta, hogy az autógyártók közül elõször cége vezeti be az újgenerációs lítium-ion akkumulátorokat.

  • Száz éves idén a Suzuki

    Több nagy gyártóval egyetemben a Suzuki is idén ünnepli a 100-ik évfordulóját. Az 1909-ben alakult gyár azonban nem az autógyártással kezdte mûködését, hanem egy pedálhajtású szövõgépet dobott a piacra.

    A motorgyártást 1952-ben kezdte meg a cég, amikor kisköbcentis motorokat készítettek biciklik meghajtására. Néhány évvel késõbb megjelent az elsõ négykerekûjük is, amelyben egy 360 köbcentis, kétütemû motor dolgozott.

  • Az Audi A4 TDI e 4.6 litert fogyaszt százon

    Az Audi kifejlesztette az A4 kategóriájának legtakarékosabb dízelmotorját. A 2.0 literes TDI e erõforrás mindössze 4.6 litert fogyaszt százon, és károsanyag-kibocsátása is mindössze tíz grammal haladja meg egy második generációs Toyota Priusét.

    A rendkívül kedvezõ fogyasztás ellenére a motor 136 lóereje 9.5 másodperc alatt repíti az autót százra, és végsebessége is 210 km/óra fölött mozog.

  • A Dakaron bizonyított a Rába

    Bár magyar versenyzõ nem állt rajthoz idén, mégis született hazai siker a Dakaron. A Martin Macik cseh kamion több mint 9000 km megtétele után a gyõri Rába által kifejlesztett és gyártott futómûveken negyedikként ért célba Buenos Airesben.

  • Befejezõdött a General Motors csõdeljárása!

    A General Motors megsegítésére, június 1-jén indult csõdvédelem 39 nap után végre befejezõdött.

    A GM és az amerikai kormány aláírtak egy szerzõdést, miszerint az autógyár eladja legjelentõsebb üzletrészeit a kormány tulajdonában álló társaságnak.

  • 2009-ben a Peugeot RCZ lett a legszebb autó

    A Peugeot RCZ-t választották 2009 legszebb autójának. A díjról nem zsûri, hanem a nagyközönség döntött.

    Az RCZ, a Peugeot elsõ "kis szériás" modellje kapta a 2009-es Év Legszebb Autója címet a 25. Nemzetközi Autófesztiválon, miután 62 országból több mint 65 ezren szavaztak rá az Interneten. A francia sportkupé a szavazatok 33 százalékát szerezte meg. A Peugeot immár negyedik alkalommal örülhet a díjnak.

  • 2010-es újjítások motor terén az Audi Q7-ben

    2010-esre frissítette az Audi a Q7 kínálatát, az öt motorból három teljesen új. Külsõleg nem változott a szabadidõ-autó.

  • Közel 10 %-kal esett az autóeladás Európában

    A gazdasági recesszió egyik leggyorsabb indikátora az autópiac, ami masszív csökkenéseket könyvelhetett el az elmúlt idõszakban szerte a világon, így Európában is.

    Bár az amerikai visszaeséshez képest nem tûnik olyan súlyosnak az európai piac zsugorodása, a szeptemberi 8,2%-os visszaesés a tavalyi év kilencedik hónapjához képest azért elég súlyosnak tûnik. Ilyen rossz autóipari szeptember 1998 óta nem volt az Európai Unió és az EFTA gazdasági régiójában, de az eddigi éves teljesítmény 4,4%-os csökkenése sem kecsegtet túl sok jóval.

  • Négy napos munkahetet rendeltek el a szentgotthárdi Opel gyárban!

    Ma már nem dolgoznak a General Motors szentgotthárdi üzemében, a cég ugyanis négynapos munkahetet vezetett be.

    Pénteken nem mennek dolgozni a szentgotthárdi General Motors Powertrain-Magyarország Kft. alkalmazottai, miután a cégvezetés és a szakszervezet megállapodott abban, hogy az idén bármikor el lehet rendelni a 4 napos munkahetet.

  • Eladó az 1 millió mérföldes furgon - érdekesség

    Medford - Nagyon használt autót árverez el egy férfi az Egyesült Államokban, mégis biztos, hogy nem tekerte vissza a kilométerórát: 1 millió mérföldet futott furgonját adja el.

    A rekordtávot megtett kocsit 1991-ben gyártották, típusa Chevrolet Silverado. Tulajdonosa, Frank Oresnik 1996-ben vette, akkorra még csak 66 ezer kilométer "volt benne".

  • Több Volkswagent adnak el külföldön, mint Németországban!

    Idén elõször fordult elõ a Volkswagen történetében, hogy a wolfsburgi konszern több autót adott el egy külföldi országban, mint saját hazájában.

    2009 elsõ felében ugyanis a Volkswagen-konszern 652 000 autót értékesített Kínában, míg Németországban ezzel szemben 631 900 VW, Audi, Skoda, Seat, Bentley, Bugatti és Lamborghini talált gazdára.

  • Chiptuning 'fillérekért' a BMW-be

    A chiptuningjairol híres Superchips ezúttal a BMW 135i hathengeresét vette kezelésbe, az eredmény meglepõen jó, és az átalakítás kifejezetten olcsó.

  • Svájcban készülnek a Renault-Nissan elektromos autók

    Újabb partnert talált a Renault-Nissan elektromos autóinak fejlesztéséhez az Energie Ouest Suisse (OEC) személyében.

    A svájci cég és a francia-japán konszern közösen fejleszti az elektromos meghajtást és népszerûsítik a környezetbarát hajtásláncot Svájcba.

  • A Prius konnektorról is tölthetõ változata 3,6 litert fogyasztott

    A Prius legújabb generációjának konnektorról is tölthetõ változata az elsõ utcai teszteken 3,6 litert fogyasztott, amivel minden várakozást felülmúlt.

    Bill Reinert, a Toyota észak-amerikai alternatív hajtású jármûvekért felelõs vezetõje azt állította, a sofõrök azt az utasítást kapták, hogy a közúti teszten úgy vezessék a Priusokat, ahogy a saját autójukat.

  • Budapest és Vác között új Volvo buszok járnak

    A Volánbusz Zrt. 1,2 milliárd forintért 17 új Volvo buszt vásárolt, amelyeket a Budapest-Vác útvonalon állít üzembe - közölte Fajcsák Lajos, a Volánbusz igazgatója Vácott, hétfõi sajtótájékoztatóján.

    Hozzátette, hogy a buszok beszerzésére a Magyar Nemzeti Vagyonkezelõ Zrt. írt ki pályázatot.

    A Volánbusz 943 buszból álló flottája folyamatosan megújul. Ezelõtt 2 évvel még 12 év volt az átlagos életkor, mára ez 9,4 évre csökkent.