rss
  • A legtöbb hazai autón 5 évnél régebbi gumi van

  • Share on Tumblr

    Az idei télen a vártnál többen, közel 90 százaléknyian váltottak téli gumira az autósok. Az abroncsok többsége prémium márkás, ugyanakkor 5 évnél idõsebb, amelyek a tapasztalatok szerint már korántsem biztosítanak olyan jó tapadási tulajdonságokat, mint az újabb gumik.

    Az öt Budapest környéki bevásárlóközpont parkolójában, 159, véletlenszerûen kiválasztott autót érintõ felmérés vegyes eredményt produkált. A várakozásokhoz képest feltétlenül pozitív fejlemény, hogy a szakemberek az autóknak mindössze 10,6 százalékán találtak nyári abroncsokat, a személyautók 55 százalékán prémium kategóriás gumik futottak, és az átlagos profilmélység is megfelelõ, 4,9 milliméter volt.

    Mindenképpen negatív fejlemény ugyanakkor, hogy a gumik többségének életkora a vizsgált mintán is meghaladta az öt évet.

    A használtgumi-import felfutásával sajnos az autógumik átlagéletkora is jelentõsen romlik, ami komoly biztonsági kockázatot hordoz, a téli gumik öt év után az anyag öregedése miatt jelentõsen veszítenek tapadási képességeikbõl.

    Egy korábban elvégzett teszt azt mutatta, hogy míg az új gumik 40 km/órás sebességrõl fékezve 22,3 métert tettek meg a megállásig, az öt évnél idõsebb abroncsokkal felszerelt tesztautóknak ugyanolyan sebességrõl 50-60 méterre volt szükségük a megálláshoz.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Négy napos munkahetet rendeltek el a szentgotthárdi Opel gyárban!

    Ma már nem dolgoznak a General Motors szentgotthárdi üzemében, a cég ugyanis négynapos munkahetet vezetett be.

    Pénteken nem mennek dolgozni a szentgotthárdi General Motors Powertrain-Magyarország Kft. alkalmazottai, miután a cégvezetés és a szakszervezet megállapodott abban, hogy az idén bármikor el lehet rendelni a 4 napos munkahetet.

  • A Ford eladja Volvo-részesedését

    A Ford elnöke, Alan Mulally tegnap egy interjúban elárulta, cége "felülvizsgálja" a svéd márkával fennálló kapcsolatát, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy némi pénzért cserébe szívesen megszabadulnak a veszteséges gyártótól.

    Az utóbbi hetekben többször felröppentek olyan hírek, miszerint a Ford eladja Volvo-részesedését, azonban ezt az amerikaiak eddig tagadták. Alan Mulally, a tulajdonos konszern vezetõje azonban egy általa adott interjúban bevallotta, hogy mégis sor kerülhet a márka eladására.

  • Elektromos autók Izraelben

    Több mint 400 elektromos töltõállomás épült június óta Izraelben, de a tervek szerint összesen mintegy 100 ezret építenének ki 2010-ig bezárólag. Tegnap Izrael hivatalosan is bejelentette szándékát, miszerint drasztikusan csökkenteni szeretné az olajfüggõségét, amit a Renault-Nissan által fejlesztett elektromos autó flottával szeretne végrehajtani.

    A kocsit már fejleszti a francia-japán konszern, és ha a tervek jól alakulnak, 2011-ben ellephetik az izraeli utakat a villanyautók.

  • Automatikus fékezõ rendszer a Subaruba is - képpel

    2010 áprilisára a Subaru is csatlakozott azon autómárkák közé, akik automatikus fékezõ rendszert kínálnak egyes modelljeikhez. Az autót akadályozó tárgyakat felül, a belsõ tükör két oldalán elhelyezett kamerák hivatottak észrevenni, amelyek elõször hangjelzéssel figyelmeztetik az autó sofõrjét a veszélyre, majd ha ezt sem követi reakció a rendszer lefékezi az autót.

  • Fiatok a magyar labdarúgó válogatottnak

    A Fiat Magyarország Kft. és a Pappas Auto összefogott a Magyar Labdarúgó Válogatott támogatására. Ennek érdekében a Pappas Auto és a Magyar Labdarúgó Szövetség a közelmúltban meghosszabbította támogatói szerzõdését. A megállapodás keretében a Pappas 2010-ben húsz darab Fiat személy- és kishaszongépjármûvet biztosít a magyar válogatott csapatnak.

  • 150 éve készítette Emile Peugeot az oroszlánjelképét

    Idén százötven éve, hogy Emile Peugeot elkészíttette, majd védjegyként bejegyeztette a márkanévhez tartozó oroszlánt, amely a mai napig a Peugeot autókat díszíti. Az elsõ oroszlánt Julien Blazer ékszerész és vésnök tervezte meg, majd 1858. november 20-án jegyezték be márkaemblémaként.

    Akkor még fûrészeken és forgácsoló szerszámokon jelent meg, éppen ezért választották hozzá az oroszlánt: hiszen a Peugeot fûrészek élesek, mint az oroszlán fogai, pengéjük hajlékony, mint az oroszlán gerince, és olyan gyorsan darabolnak, mint ahogyan az oroszlán tépi szét áldozatát.

  • Lassan összehozzák

    Úgy tûnik már csak a General Motors döntésén múlik, hogy az Opel mely tulajdonosnál folytatja a munkát. Letisztult a kép.

  • Kamerákat helyeznek el a taxikban

    Július közepétõl 117 milánói taxiban mûködik olyan videokamera, amely a jármû egész belsejét - beleértve az utast is - befogja.

    A 2400 eurós (565 ezer forint) felszerelési költségbõl 1000 eurónyit (235 ezer forint) az önkormányzat finanszíroz.

    A cél a taxisok és az utasok biztonságának garantálása - írta a Corriere della Sera.

  • Külső újítások a Mégané-nál

    Külső újítások a Mégané-nálNem újdonság a gyakori modellfrissítés a Renault-tól, így nem is meglepő, hogy a legutóbb másfél éve megújított Mégane - teljes sorozata - új frontot kap a Frankfurti Autószalonra. Így a legutóbbi módosítás után nem is egész másfél évvel frissül ismét a Mégane-kínálat. Mint legutóbb, most is csak hajszálnyit. Friss lesz a háromajtós Coupé, az ötajtós Berline és kombi Grandtour esetében egységes első lökhárító és gépháztető, jelentősen nő az orra tett embléma, a fényszóró fekete hátteret kap, nem csak ezeken, hanem a sportosnak látszó GT és a valóban annak is számító R.S. szériákon is.

  • Változik a KRESZ! Pontosítják a gyalogátkelõkhöz kapcsolódó részt!

    Pontosítják a KRESZ gyalogátkelõkhöz kapcsolódó részét. Kötelezõ lesz megállnia az autósnak, ha a gyalogos jelzi áthaladási szándékát.

    További újdonság lehet, hogy a jövõben a rendõr nem kérhetné az izzókészletet.

    "Kötelezõ lesz az autósoknak a zebránál megállni, ha a gyalogos jelzi áthaladási szándékát az úton" - többek között ez a KRESZ-módosítási javaslat is szerepelt a közlekedési kerekasztal ülésén tudatta közleményében Kondorosi Ferenc, az Új rend és szabadság program kormánybiztosa.

  • Perli a Renault-t két Renault

    Pert indított a Renault autógyár ellen két Renault nevû család Franciaországban, hogy rábírja a céget: ne adja új villanyautójának a Zoe nevet.

  • Japánban is értékesítenek magyar Suzukit

    A magyarországi Suzuki cég által gyártott Splash modell értékesítése kezdõdött meg kedden Japánban.

    A Splash az elsõ magyarországi Suzuki-modell, amit a szigetországban értékesítenek. A Suzuki közleménye szerint a Magyarországon gyártott modell ára 1,24 millió jen (12 ezer dollár).

    A cég havonta 500 Splash-t tervez értékesíteni Japánban.

  • Mitsubishi becsukja európai bázisát!

    A gyártó Japánba költözteti az eddig a Mitsubishi Motors Europe által elvégzett feladatokat, így a marketingért, az üzleti terv elkészítéséért, a termék menedzsmentért, illetve az eladásokért felelõs részleget.

    Az Amszterdam mellett található központban így nagy leépítések várhatók, az itt dolgozók 45%-a ugyanis feleslegessé vált.

  • Karabélyt kapnak autójukhoz a vevõk

    Fegyverrel háromszorozta meg eladásait egy floridai teherautó-kereskedõ: aki vesz tõle kocsit, kap hozzá egy AK-47-es gépkarabélyt ingyen.

  • Kína lenyomja Amerikát a Bentley piacán

    Négy év múlva már Kína lehet a Bentley legnagyobb piaca, letaszítva ezzel a trónról az Egyesült Államokat.

    A jelenlegi piaci trendek szerint ugyanis a tengerentúlon drasztikusan csökken a kereslet a brit luxusautókra, miközben a világ legnagyobb országában folyamatosan nõ az érdeklõdés a Bentley-k iránt.