rss
  • A legtöbb hazai autón 5 évnél régebbi gumi van

  • Share on Tumblr

    Az idei télen a vártnál többen, közel 90 százaléknyian váltottak téli gumira az autósok. Az abroncsok többsége prémium márkás, ugyanakkor 5 évnél idõsebb, amelyek a tapasztalatok szerint már korántsem biztosítanak olyan jó tapadási tulajdonságokat, mint az újabb gumik.

    Az öt Budapest környéki bevásárlóközpont parkolójában, 159, véletlenszerûen kiválasztott autót érintõ felmérés vegyes eredményt produkált. A várakozásokhoz képest feltétlenül pozitív fejlemény, hogy a szakemberek az autóknak mindössze 10,6 százalékán találtak nyári abroncsokat, a személyautók 55 százalékán prémium kategóriás gumik futottak, és az átlagos profilmélység is megfelelõ, 4,9 milliméter volt.

    Mindenképpen negatív fejlemény ugyanakkor, hogy a gumik többségének életkora a vizsgált mintán is meghaladta az öt évet.

    A használtgumi-import felfutásával sajnos az autógumik átlagéletkora is jelentõsen romlik, ami komoly biztonsági kockázatot hordoz, a téli gumik öt év után az anyag öregedése miatt jelentõsen veszítenek tapadási képességeikbõl.

    Egy korábban elvégzett teszt azt mutatta, hogy míg az új gumik 40 km/órás sebességrõl fékezve 22,3 métert tettek meg a megállásig, az öt évnél idõsebb abroncsokkal felszerelt tesztautóknak ugyanolyan sebességrõl 50-60 méterre volt szükségük a megálláshoz.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Mezõgazdasági hulladékból bioüzemanyag - kutatások a szegedi mérnöki karon

    Szeged - Másképp nem hasznosítható mezõgazdasági melléktermékekbõl képesek jó hatásfokkal bioüzemanyagot elõállítani a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Karának kutatói.

    Hodúr Cecília tudományos dékánhelyettese az auto.zug.hu -nak elmondta, a Mérnöki Kar kutatói és konzorciumi partnereik hároméves munka eredményeképpen olyan technológiát dolgoztak ki, amely a mezõgazdaság és a feldolgozóipar lignocellulóz tartalmú hulladékából - például bogyósgyümölcs préslepénybõl vagy cukorcirok szalmából - magas hatékonysággal képes a bioüzemanyagok alapanyagául szolgáló etanolt elõállítani.

  • Visszaesett az óriásterepjárók és limuzinok vásárlása az USA-ban

    Komoly hatása van a benzinárak emelkedésének az Egyesült Államokban is. Visszaestek az óriási terepjárók és benzinzabáló limuzinok eladásai, helyettük inkább kisautókat és hibrideket keresnek az amerikai polgárok.

    Ezen kívül közel 30 milliárd mérfölddel kevesebbet autóztak 2007 novembere és 2008 áprilisa között, mint 2006-2007 hasonló idõszakában.

  • Új vezér a Porsche élén!

    Az egykori termelési igazgató, Michael Macht lesz a Porsche új vezére, ugyanis a múlthéten azonnali hatállyal meneszteték a több mint 13 évig vezetõ beosztásban dolgozó Wendelin Wiedeking-et.

  • Brazilíában nõtt az autó eladások száma

    Januárban csaknem két százalékkal több autót gyártottak Brazíliában, mint tavaly decemberben - jelentették be hétfõn a dél-amerikai állam hatóságai. Hozzátéve, hogy ez még mindig kevesebb annál, mint amennyi jármûvet a korábbi években gyártottak.

    A brazíliai nemzeti autógyártók szövetsége, az Anfavea adatai szerint 2009 januárjában - az elõzõ hónaphoz képest - 1,5 százalékkal több, összesen 197,500 autót készítettek. Ami azonban még mindig 8,1 százalékkal kevesebb, mint ahány jármûvet 2008. januárban gyártottak.

  • Az Egyesült Államokat beperelte a Ford

    Az autógyártó elmaradt adó-visszatérítéseket szeretett volna visszakapni az államtól, de úgy tûnik, a kormányzat részérõl kétségbe vonják az igény jogosságát.

    A Ford álláspontja szerint 1983 és 1989, illetve 1992 és 1994 között jelentõs adó-túlfizetés történt, amelyet nem fizetett vissza az állam maradéktalanul.

    A tartozás szerintük kamatokkal együtt 445 millió dollárra rúg.

  • Börtönbe kerül a kínai Forma-1-es pálya korábbi vezetõje

    A Kínai Nagydíjnak otthont adó sanghaji pálya volt vezetõjét, Yu Zhifeit bûnösnek találtak szülõhazájában és négy év börtönre ítélték közpénzek sikkasztása, és egyéb korrupciós ügyek miatt.

  • Elutasították a Porsche hitelkérelmét!

    Ha nem sikerül hamar megegyezni a Katari Állami Befektetési Válallat vezetõivel, nagy bajba kerülhet a stuttgarti gyártó.

    A német Kancellária, illetve a Pénzügyminisztérium ugyanis - igaz, egyelõre csak informálisan - elutasította a gyártó újabb, 1,75 milliárd eurós hitelkérelmét. - mondta a Financial Times napilapnak a márka igazgatótanácsának egyik tagja.

  • 2011-es turbómotor a BMW-tõl

    A kétliteres négyhengeres 245 lóerõs, és elsõként az X1-esbe építik be. Ezzel lényegében teljes a sor: a V8-as és a hathengeres turbómotorok után már négyhengerest is kínál a BMW.

  • Visszahínak 387 ezer Renaultot is

    A francia Renault autógyártó világszerte 387 ezer Renault Scenic és Kangoo modellt hív vissza a szervokormány problémája miatt.

  • A General Motors 6 milliárd dollár veszteséget termelt 2009 elsõ negyedévében!

    A General Motors bejelentése szerint a gyár 6 milliárd dollár veszteséget termelt 2009 elsõ negyedévében, amellyel egy idõben 10.2 milliárd dollár készpénzt emésztett fel a GM az amerikai kormány segítségére várva.

    A gyár észak-amerikai eladásai alapján 12.3 milliárd dolláros eredményt termelt az elsõ negyedévben, amely valamivel több mint a fele a tavaly ilyenkor mért 24.5 milliárd dolláros bevételnek.

  • Harminc millió példánynál tart a Volkswagen Golf

    Harminc millió példánynál tart a Volkswagen GolfKevés autógyártó és még kevesebb modell van, amely valaha felér ilyen magaslatokba: a Volkswagen Golf hét generációja 1974 óta számtalan karosszériaformában szólította meg a potenciális vásárlókat, akik közül világszerte naponta kétezren ráztak kezet értékesítőjükkel. A jubileumi példányt, egy TDI BlueMotiont kiállítják a wolfsburgi gyárban, hogy a dolgozók együtt örömködhessenek a sikeren, de további sorsáról nem nyilatkozott a gyár, így nem tudni, ügyfélrendelésre készült, vagy raktárra gyártották, és inkább végleg a gyári múzeumban marad.

  • Laurens van der Acker, a japán márka fõ formatervezõje elhagyja a Mazdát!

    Laurens van der Acker, a japán márka fõ formatervezõje elhagyja a Mazdát, hogy saját céljait valósítsa meg. Néhány hónapon belül ez már a harmadik ilyen horderejû váltás, miután a BMW-tõl Chris Bangle, a Volvótól pedig Steve Mattin vált meg.

    Acker 2006 májusában vált a márka fõ formatervezõjévé, és az ott töltött idõ alatt három koncepció fûzõdik a nevéhez: a Nagare, a Ryuga és a Hakaze. Acker utóda az Ikuo Maeda lesz, aki többek között az Rx-8-as vonalaiért volt felelõs.

  • A BMW csökkentette idei egész évi profit-elõrejelzését

    A luxuskategóriába is beköszöntött a szûk esztendõ. Még nem minden luxusautó-gyártónak van oka panaszra, de a német BMW autógyár pénteken a maga részérõl 507 millió eurós adózott eredményt jelentett a második negyedévrõl, 33 százalékkal kevesebbet a tavalyi második negyedévi 753 milliónál.

    Már az elsõ negyedévben is csökkent a profitja éves összehasonlításban, de akkor még csak 17 százalékkal.

    A cég csökkentette idei egész évi profit-elõrejelzését is.

  • Erõsebb V8-as motor Jaguarokba

    A korábbi 3,6 literes nyolchengerest alaposan felfúrták, így növelhették a teljesítményét, és csökkent a fogyasztása is.

  • Nem könnyûfémbõl, hanem hagyományos acélbõl készül a következõ 5-ös BMW!

    A hírek szerint a bajor gyártó a következõ generációnál nem folytatja a jelenlegi 5-ös építésmódját, és nem könnyûfémbõl készülnek az elsõ teherviselõ elemek.

    Mint ismeretes, a BMW a jobb súlyelosztásra hivatkozva készítette a jelenlegi generáció orrát részben alumíniumból. Ez azonban megdrágította a gyártást, rosszabb törésteszt-eredményeket okozott, ráadásul hathengeres motorokra lett tervezve, így négyhengeres egységgel nagy sebességnél túl könnyû lett az autó orra.