rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • A legtöbb hazai autón 5 évnél régebbi gumi van

  • Share on Tumblr

    Az idei télen a vártnál többen, közel 90 százaléknyian váltottak téli gumira az autósok. Az abroncsok többsége prémium márkás, ugyanakkor 5 évnél idõsebb, amelyek a tapasztalatok szerint már korántsem biztosítanak olyan jó tapadási tulajdonságokat, mint az újabb gumik.

    Az öt Budapest környéki bevásárlóközpont parkolójában, 159, véletlenszerûen kiválasztott autót érintõ felmérés vegyes eredményt produkált. A várakozásokhoz képest feltétlenül pozitív fejlemény, hogy a szakemberek az autóknak mindössze 10,6 százalékán találtak nyári abroncsokat, a személyautók 55 százalékán prémium kategóriás gumik futottak, és az átlagos profilmélység is megfelelõ, 4,9 milliméter volt.

    Mindenképpen negatív fejlemény ugyanakkor, hogy a gumik többségének életkora a vizsgált mintán is meghaladta az öt évet.

    A használtgumi-import felfutásával sajnos az autógumik átlagéletkora is jelentõsen romlik, ami komoly biztonsági kockázatot hordoz, a téli gumik öt év után az anyag öregedése miatt jelentõsen veszítenek tapadási képességeikbõl.

    Egy korábban elvégzett teszt azt mutatta, hogy míg az új gumik 40 km/órás sebességrõl fékezve 22,3 métert tettek meg a megállásig, az öt évnél idõsebb abroncsokkal felszerelt tesztautóknak ugyanolyan sebességrõl 50-60 méterre volt szükségük a megálláshoz.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Hamarosan elindul a magyar elektromos autó gyártása

    Néhány hónap múlva megjelenhetnek az elsõ magyar fejlesztésû elektromos autók Ausztriában.

    A Bontino elektromos autó mellett az ausztriai Weizban multifunkcionális töltõoszlopokat is gyárt majd a Brixxon Elektromos Autó Kft.

    Várhatóan március végén zárul a Bontino engedélyezési eljárása Grazban, a TÜV Österreichnél, tavasszal akár meg is kezdõdhet a jármûvek gyártása az osztrák fióktelepen - mondta Horváth Sándor László, a kft. tulajdonos-ügyvezetõje.

  • 20 ezer fõt épít le a Nissan!

    A japán autógyártó határozott lépésekre szánta el magát az után, hogy nyilvánosságra hozta a március 31-én véget érõ üzleti év várható eredményét, amely szerint a márka a Renault-val való együttmûködés 1999-es megkezdése óta elõször veszteséges.

    E szerint a 2008-as üzleti esztendõt a Nissan 2,58 milliárd dollár hiánnyal zárja majd, emiatt pedig azonnali hatállyal elbocsát 20 000 dolgozót világszerte, ami összes alkalmazottjának csaknem egytizedét teszi ki.

  • Elárverezték James Bond 1976-os Lotus Espirit S1-ét

    Elárverezték a héten A kém, aki szeretett engem címû James Bond-filmben használt sportkocsit.

    Az 1976-os évjáratú Lotus Esprit S1-ért végül 111 500 angol fontot, azaz 33,6 millió forintnyi összeget fizetett a vevõ.

    Nem árulták el a legnagyobb licitet kínáló nevét, annyit tudni róla, hogy amerikai és a Bond- és Lotus-kedvelõ egyaránt. Az 1977-ben bemutatott filmben a Roger Moore által vezetett Esprit képes volt tengeralattjáróvá átalakulni.

  • A jövõben is folytatódik a China Mobile és a Motorola együttmûködés!

    A Motorola szállítja a China Mobile számára a GSM és EDGE hálózatát és a TD-SCDMA együttmûködést biztosító megoldásokat.

    A China Mobile és a Motorola együttmûködése több mint 20 éves múltra tekint vissza, és a partnerség a jövõben is folytatódni látszik. Az amerikai gyártó bejelentése szerint a két cég nemrég 310 millió dolláros szerzõdést írt alá, melynek értelmében a Motorola szállítja a kínai szolgáltató GSM, GPRS és EDGE infrastruktúráját, valamint a 2G GSM és a 3G TD-SCDMA megoldás összekapcsolódását biztosító hálózati elemeket.

  • Megérkezett a kilencedik fokozat!

    Az automata váltó lassan olyan lesz, mint az eldobható borotva, csak itt nem a pengéket, hanem a fokozatokat szaporítják vég nélkül.

  • 4 liternél kevesebbet fogyaszt a SEAT - részletes információk

    A Volkswagen-csoport többi márkájához hasonlóan a SEAT is megkapja a vállalat új fejlesztésû motorjait. 2010-ben 1,2-es benzines és dízelmotorokkal bõvül a kínálat. A dízel Ibiza ezzel négy liternél is kevesebbet fogyaszt.

  • Padlón az amerikai autóipar

    Egyelõre még nem látszik az alagút vége az amerikai autóiparban: az eladások csökkennek, csupán szeptemberben 27 százalékkal kevesebb autót értékesítettek, mint egy évvel korábban.

    A General Motorsnak lassan elfogy a pénze, a Cerberus befektetési alap ki akar szállni a Chryslerbõl, a Ford mintegy 20 százaléknyi részesedést tervez eladni a japán Mazdából, amelyben a jelenlegi tulajdonhányada 33,4 százalék, vázolta Bécsben kedden újságíróknak az amerikai jármûgyártók gondjait az autóipari kutatásokkal foglalkozó CAR intézet vezetõje.

  • Egy kerékpárosnak nagyobb a széndioxid kibocsátása mint egy elektromos autónak

    Egy kerékpárosnak nagyobb a széndioxid kibocsátása, mint egy elektromos autónak, így a kerékpár környezetszennyezõbbé vált, mint a modern autók! Ezekkel a szavakkal is reklámozza a világ egyik legnagyobb autógyártója az új hibrid autóját. Ebben az autóban még az utasok is kevesebb széndioxidot lehelnek, mert nyugalmi helyzetben vannak.

  • Pénzügyi problémák megszünhet a Saab?

    Az autóipari válság legkomolyabban az amerikai márkákat érinti, ugyanis a Chrysler mellett a General Motors és a Ford is könnyen a csõd közelébe kerülhet. Az amerikai kongresszus segítene a márkákon, és ezért cserébe a GM megszûntetheti több márkáját, köztük a svéd Saabot is.

    Komoly pénzügyi problémákkal küzd a legnagyobb detroiti autógyár, a General Motors. Az amerikai kongresszus korábban már 25 milliárd dollárt bocsátott az amerikai márkák rendelkezésre, ám a gyártók további 50 milliárdot szeretnének a csõd elkerülése érdekében.

  • Az Egyesült Államokban felemelnék a jogosítvány minimum korhatárát

    Az Egyesült Államokban a közúti biztonságért felelõs hivatalban (IIHS) kijelentették, hogy fel kéne emelniük az államoknak a jogosítvány megszerzésének minimális korhatárát.

    A tengerentúlon jelenleg már 16 éves korban le lehet tenni a vizsgákat, de a felmérések szerint a balesetek nagy részét a legfiatalabbak okozzák, ezért a hivatal véleménye szerint mindenképpen indokolt lenne felemelni a minimum korhatárt 17, vagy akár 18 évre.

  • Szentélyt kapott a Harley-Davidson

    Milwaukee - Múzeumot nyitott motorkerékpárjainak szombaton az idén 105. születésnapját ünneplõ Harley-Davidson cég Milwaukee-ban, a Harley-Davidsonok három épületbõl álló "szentélyében" felvonultatják szinte az összes modellt az 1903-an gyártott elsõ motorkerékpártól napjaink legmodernebb, hatsebességes Harleyjáig.

    "Sok tekintetben a Harley-Davidson története az egész Egyesült Államok történetét tükrözi. A vállalat 105 éves, átélt hanyatlásokat, válságokat, háborúkat, volt lenn és fenn...

  • Légzsákproblémák a Cadillac CTS-nél

    Az amerikai közlekedési hatóság (NHTSA) közbenjárására 12 662 CTS-t hív vissza a Cadillac, mert egy rossz szoftver miatt balesetnél elõfordulhat, hogy nem nyílik ki az utas légzsákja, illetve ok nélkül kinyílhat bármikor.

  • A Cseh Jármûgyártó Szövetség 13 552 dolgozóját tervezi elbocsátani

    A Cseh Jármûgyártó Szövetség szerdán megjelent felmérése szerint a megkérdezett 127 ágazati vállalat 13 552 dolgozóját tervezi elbocsátani a jövõ év elsõ felében.

    Több mint 13 ezer embert bocsáthatnak el a cseh jármûgyártók és autóalkatrész-gyártók a jövõ év közepéig. Ennek oka, hogy csökken az autóeladás Európában és egyre kisebbek az exportmegrendelések.

  • Alumíniumból készül majd a Jaguar és a Land Rover

    A brit gyártó korábban is híres volt arról, hogy széles körben alkalmazott autóiban alumíniumot. Ratan Tata, a két márka indiai tulajdonosa most bejelentette, hogy az összes jövõbeni Jaguar és Land Rover karosszériája alumíniumból készül majd.

    A megoldást annak ellenére alkalmazzák, hogy jelentõsen megdrágítja a gyártást, ellenben az alacsonyabb súly kisebb emissziót is eredményez, ami a két, jellemzõen nagy és iszákos motorokkal felszerelt márka esetében különösen fontos lehet, különös tekintettel az Európai Unió tervezett CO2-szabályozására, illetve a megváltozó fogyasztói szokásokra.

  • Kétmillió Buick kelt el Kínában!

    A Buick igen sikeres Kínában, amit kitûnõen mutat, hogy az észak-amerikai márka már több mint kétmillió autót értékesített az ázsiai országban.

    A Buicknak nyolc évre volt szüksége, hogy átlépje az egymilliós határt, a második millió autó azonban már három év alatt elkelt, ami jól mutatja a kínai piac növekedését.