rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • A nõi sofõrök többet szitkozódnak vezetés közben

  • Share on Tumblr

    A volán mögött ülõ nõk fele használ obszcén szavakat vezetés közben a férfiak 40 százalékos arányával szemben. A sofõrök dühét legtöbb esetben a navigációs rendszerek váltják ki.

    A kutatás eredményeként kiderült, hogy a nõk közel fele szitkozódik az utakon, míg a férfiaknál ez az arány 40 százalék.

    A számadatokat konkrét esetekre lebontva kiderült, hogy a megkérdezett hölgyek több, mint egy harmada állította, hogy káromkodik, amikor egy másik sofõr elé vág, míg ugyanebben a szituációban a férfiaknak csak egynegyede használ trágár szavakat.

    Azonban a legtöbbet káromkodók azok közül kerültek ki, akik GPS-t használnak vezetés közben. A navigációs rendszerek idegesítik, és dühítik fel a legtöbb sofõrt (55%), és okozói a vezetés közbeni szitkozódásnak.
    A vita azon, hogy melyik nem képviselõi vezetnek jobban régóta tart, és nem is lesz vége egyhamar. Egy dologban azonban egészen biztosan a nõk a jobbak, bár erre nem igazán lehetnek büszkék. Ez pedig a káromkodás. Egy kutatás szerint a gyengébbik nem sokkal sûrûbben szentségel a kormány mögött ülve.

    Egy brit biztosító társaság részére készült tanulmány kimutatta, hogy a fiatalabb generáció sokkal sûrûbben használ töltelékszavakat, mint az idõsebb korosztály. A 20-29 éves korosztály több, mint fele (58%) káromkodik a kormány mögött, míg a 40-49 éveseknek csak 15 százaléka.

    A biztosító társaság attól tart, hogy a káromkodás, és a gesztikulálás tovább növeli a stresszt egy amúgy is feszült helyzetben, ráadásul megfélemlíti az utasokat is.
    Egyetlen esetben bizonyultak a férfiak jobbnak a nõknél, már ami a káromkodást illeti, mégpedig abban az esetben, amikor a másik autós az elõzésre szolgáló sávot nem elõzésre használta.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Kiborította Franciaországot az elektromos Renault

    Nem tetszik a franciáknak, hogy a Renault Zoe néven szeretné piacra dobni új elektromos kisautóját, valóságos ellenállási mozgalom indult az elnevezés megváltoztatására. Nem meglepõ módon olyan családok tiltakoznak, amelyeknek van Zoe nevû tagjuk, de az ellenállók között olyan friss szülõk is vannak, akik éppen így szeretnék elnevezni lányukat.

  • Búcsú a dízel autóktól?

    A roncsprémium bevezetésének évében a németországi autóvásárlók olyan kevés dízel autót vásároltak, mint 2000 óta soha. Ferdinand Dudenhöffer autószakértõ tanulmánya szerint az összes Németországban eladott új autó 30,6 százaléka volt dízel a múlt évben.

  • Rendelhetõ a FIAT 500-as - 2,8 millió Ft az alapár

    Január 21-tõl Magyarországon is rendelhetõ a FIAT 500-as! A belépõ modell 2,8 millió forint. Az autóiparban 1957. július 4-én Torinóban született egy zseniális mestermû, amely késõbb a mindennapok részévé vált. A Fiat bemutatta új modelljét, az elsõ 500-ast. Pontosan 50 évvel késõbb, 2007. július 4-én, a nagy elõd reinkarnációja, az új 500-as szintén Torinóban mutatkozott be. A visszatérõ 500-as elsõként az újságírókból álló szakmai zsûrit hódította meg, és elnyerte a „2008-as Év Autója” címet.

  • Több mint 1200 elbocsájtott a Suzukinál

    A hírek szerint a Suzuki is beállt azon autógyártók sorába, melyek kénytelenek visszafogni a termelésüket és elbocsátani dolgozóik egy részét a gazdasági válság miatt drasztikusan visszaesõ kereslet miatt.

    A japán autógyártó pénteken jelentette be, hogy esztergomi üzemébõl 1200 munkást bocsájtanak el december 8-a és 2009 februárja között; ez az 5523 dolgozó több mint 20%-a.

  • A BMW új márkát alapít!

    A BMW már gõzerõvel dolgozik teljesen elektromos modelljein, amelyek a bajor gyártó szerint elsõsorban városi közlekedésre lesznek alkalmasak.

    A Project i néven futó program egy új fázisba lépett, és a németek már arról is döntöttek, hogy egy új márkanév alatt kívánják majd bevezetni a modelleket, így a jelenleg háromtagú BMW Csoport (BMW, Rolls-Royce és MINI) egy negyedik márkával bõvül majd.

  • Vezetõ nélküli autókat tesztel a Google

    Vezetõ nélküli autókat tesztel az Egyesült Államokban a Google. "A +jövõ országúti vonatai+ segíthetnek a közúti balesetek megelõzésében, idõmegtakarítás érhetõ el velük és a karbonkibocsátás is csökkenthetõ közös használatukkal" - fogalmaz Sebastian Thrun projektvezetõ a Google vállalati blogján.

  • Nem eladó az Opel!

    Az autósvilág nagyot nézett mikor a GM bejelentette, mégsem eladó az Opel!

  • Októbertõl olcsóbb lesz a benzin

    A múlt szerdai jelentõs csökkentés után október elsejétõl újabb két forinttal kevesebbet kell fizetni a 95-ös oktánszámú benzin literéért. Ez azt jelenti, hogy két hét alatt már tíz forinttal csökkent ezen üzemanyagfajta ára, igaz a gázolajé ezúttal nem mérséklõdik.

  • Rekordot ért el a kávéval hajtott autójával - fotóval

    A 35 éves, kávézacc-meghajtású Rover 106 kilométeres sebességgel száguldott Elvingtonban, volánja mögött Martin Baconnel. Bacon a lefõtt kávémaradékból golyócskákat készített, amelyek azután a kocsi motorjában elégtek, gyúlékony gáz szabadult fel belõlük, és végül ez szolgált „közvetlen” üzemanyagként.

  • Az idõsebb sofõrök jobban vezetnek?

    Egyre több az idõs sofõr az utakon, de a statisztikák szerint ez nem jelent nagyobb veszélyt közlekedési szempontból. Óvatosabbak, lassabban vezetnek, és egyre kevesebb balesetet okoznak.

    Az idõsebb sofõrök nem okoznak annyi balesetet, mint azt hinnénk - mutatta ki egy a napokban nyilvánosságra hozott amerikai közlekedésbiztonsági jelentés - számol be az Inforádió.

  • Egy Porsche, ami 6,7 litert fogyaszt százon

    Igazán figyelemreméltó fogyasztást produkált Klaus Niedzwiedz német újságíró, aki egy Porsche 911 Carrera volánja mögött 6,7 literes átlagfogyasztást ért el.

    A 345 lóerõs motorhoz egy duplakuplungos automataváltó csatlakozott, aminek nagy szerepe volt a 648 kilométeres tesztút során mért fogyasztáshoz, amely 3 literrel kisebb, mint a gyár által megadott 9,8 literes érték.

  • Mexikóba menekül a Nissan

    Miután a japán gyártó nyilvánosságra hozta, hogy a 2008-as üzleti évet az újautó-eladások visszaesése és a szárnyaló jen miatt három milliárd dolláros veszteséggel zárja, rohamléptékben kezdte el átszervezni a gyártást.

    Amellett, hogy a cég elküldi alkalmazottainak tíz százalékát, és elhalasztja több új modell bemutatását, már a japán gyárakat kezdik leszerelni, hogy a termelést külföldre telepítsék.

  • Videójátékosprogram a biztosítási díj csökkentéséért

    A számítógépes játékoknak sok szakértõ szerint számos negatív hatásuk lehet a játékfüggõség lehetséges kialakulásától a redukált szociális kapcsolatokig, ám a tengerentúli Allstate biztosító most a játékok pozitív hatásait hangsúlyozza; szerintük ugyanis a videojátékok fejlesztik a reflexeket és biztonságosabbá tehetik a sofõrök vezetési stílusát.

    Éppen ezért az Allstate most egy kísérleti programot indít, melyben az 50-75 éves sofõrök baleseti statisztikáit hasonlítják össze: azokét, akik elvégzik a biztosító videojátékos programját és azokét, akik nem.

  • A Nissan megakarja dönteni a Corvette rekordját!

    Még alig fejezõdött be a tavalyi vita a Nissan és a Porsche között a GT-R és a GT2 Nordschleifén elért köridejeirõl, a japánok máris újabb célt jelöltek ki maguknak.

    A GT-R ugyanis idén finom ráncfelvarráson esik át, amelynek eredményeképp újrahangolják a futómûvet, és a motor is erõsebb lesz öt lóerõvel. Mint ismeretes, a Nissan szerint autójuk 7:29-es idõt ért el a pályán, amit most további négy-öt másodperccel szeretnének javítani.

  • Gázválasztó

    Szakértõk szerint a brutális benzinárak miatt növekvõ számban váltanak autósok a gázüzemre.