rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • A nõi sofõrök többet szitkozódnak vezetés közben

  • Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió

    A volán mögött ülõ nõk fele használ obszcén szavakat vezetés közben a férfiak 40 százalékos arányával szemben. A sofõrök dühét legtöbb esetben a navigációs rendszerek váltják ki.

    A kutatás eredményeként kiderült, hogy a nõk közel fele szitkozódik az utakon, míg a férfiaknál ez az arány 40 százalék.

    A számadatokat konkrét esetekre lebontva kiderült, hogy a megkérdezett hölgyek több, mint egy harmada állította, hogy káromkodik, amikor egy másik sofõr elé vág, míg ugyanebben a szituációban a férfiaknak csak egynegyede használ trágár szavakat.

    Azonban a legtöbbet káromkodók azok közül kerültek ki, akik GPS-t használnak vezetés közben. A navigációs rendszerek idegesítik, és dühítik fel a legtöbb sofõrt (55%), és okozói a vezetés közbeni szitkozódásnak.
    A vita azon, hogy melyik nem képviselõi vezetnek jobban régóta tart, és nem is lesz vége egyhamar. Egy dologban azonban egészen biztosan a nõk a jobbak, bár erre nem igazán lehetnek büszkék. Ez pedig a káromkodás. Egy kutatás szerint a gyengébbik nem sokkal sûrûbben szentségel a kormány mögött ülve.

    Egy brit biztosító társaság részére készült tanulmány kimutatta, hogy a fiatalabb generáció sokkal sûrûbben használ töltelékszavakat, mint az idõsebb korosztály. A 20-29 éves korosztály több, mint fele (58%) káromkodik a kormány mögött, míg a 40-49 éveseknek csak 15 százaléka.

    A biztosító társaság attól tart, hogy a káromkodás, és a gesztikulálás tovább növeli a stresszt egy amúgy is feszült helyzetben, ráadásul megfélemlíti az utasokat is.
    Egyetlen esetben bizonyultak a férfiak jobbnak a nõknél, már ami a káromkodást illeti, mégpedig abban az esetben, amikor a másik autós az elõzésre szolgáló sávot nem elõzésre használta.


    Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Ford F-150 lett a legkeresettebb jármû az USA-ban 2008-ban

    A 2008-as év újautó-eladásai az Egyesült Államokban erõsen indultak, hamar világossá vált, hogy a második félévre negatívba fordul a trend. Így is lett, és hiába a vásárlói szokások sokat emlegetett megváltozása és a nagy SUV-k elutasítása, az idei évben újra egy pick-up, a Ford F-150 lett a legkeresettebb jármû 474 000 eladott darabszámmal.

    A második helyen a kategóriatárs Chevrolet Silverado végzett 430 000 darabbal, így csak ebbõl a két, platós jármûbõl majd egymillió fogyott. A legjobb ötbe még a Honda Civic, a Honda Accord és a Toyota Camry fért be.

  • Az autóban való telefonálás egyenértékû lehet az ittas vezetéssel

    Még a kihangosítva használt mobiltelefon is oly mértékben rontja az autó vezetõjének reakcióidejét, mintha évekkel idõsebb lenne vagy nyolc ezrelékes véralkoholszinttel ült volna volán mögé - állapították meg a Utahi Egyetem kísérleti pszichológusai.

    Frank Drews és munkatársai bonyolult vezetési szimulátort használtak kísérletükhöz. Megállapították, hogy amikor a sofõrök - akár kihangosítva - mobiltelefonon beszéltek, gyakrabban hagyták el sávjukat vagy tévesztették el a lejárót, mint azok a vezetõk, akik útitárssal beszélgettek.

  • A Saab tagadja, hogy a Fiat-tal tárgyal!

    Mint ismeretes, a legutóbbi hírek szerint a Fiat autóipari mamutcéget építene a Chrysler, az Opel, a Vauxhall és a Saab megvételével.

    Míg azonban elõbbi két márka már hivatalosan is megerõsítette a tárgyalásokat, a svédek egyelõre tagadnak. Jan-Ake Jonsson, a Saab igazgatótanácsának tagja úgy nyilatkozott, hogy a Fiat és a GM között zajló tárgyalásoknak nem témája a Saab.

  • Alfa Romeo márkanevû borokat dobtak a piacra

    Az olasz márkák szerelmesei minden bizonnyal szeretik a jóféle itáliai borokat is - gondolhatták a Fiatnál.

    Egy nemrégiben kötött megállapodás értelmében ugyanis egy kis, a Nizza Monferratói borvidéken található pincészet Fiat, Lancia és Alfa Romeo márkanevû borokat dobott piacra.

    A terméket a cég fashion project programjának keretében mutatták be.

    Létezik belõle fehér, vörös és pezsgõbor is.

  • A Formula-1 legjobb 50 pilótája

    Ez az elsõ olyan könyv Magyarországon, amely arra törekszik, hogy a Formula-1 60 éves történetébe visszanyúlva egy korrekt, elfogulatlan listát felállítva megemlékezzen a száguldó cirkusz legjobb versenyzõirõl.

  • Fogyóban a Honda profitja!

    15 év óta elõször fordul elõ, hogy a Honda veszteséges negyedévet zár. Bár a 2008 áprilisától 2009 márciusáig tartó pénzügyi idõszakban összességében még mindig bõ egymilliárd eurós nyereséget könyvelhetett el a gyártó, ez egyrészt 77,2%-os csökkenés az elõzõ évhez képest, másrészt a tavalyi jó kezdés után nagy visszaesés következett, és a költségcsökkentõ intézkedések ellenére 2008 év végétõl folyamatosan veszteséget termel a gyártó.

  • Káosz az autóipari cégeknél

    A Toyota üzemi eredménye a csökkenõ kereslet miatt mintegy 40 százalékkal 10,3 milliárd jenre (9,4 milliárd euróra) eshet a folyó pénzügyi évében

    A fékek behúzására kényszerülnek a vezetõ autóipari cégek a nemzetközi pénzügyi válság következtében.

    A Toyota üzemi eredménye a csökkenõ kereslet miatt mintegy 40 százalékkal 1,3 billió jenre (9,4 milliárd euróra) eshet a folyó pénzügyi évében, és ezzel jelentõsen elmarad a tervezett 1,6 billió jenes eredménytõl, írta a Nikkei címû gazdasági napilap.

  • 2011-es motor az E-Merciben

    A taxis-Merci nem túl régi, de a nagy motorcsere-hullám már most elérte. Két új motor bukkan fel a benzines választékban, mindkettõ kisebb fogyasztású és erõsebb, mint az elõdje volt.

  • A legjobb gumik listája sportos autókra

    Bizakodásra ad okot, hogy 2010-ben a megbízható nyári gumik palettája szélesnek ígérkezik: a 225/ 45 R 17 W, Y méretû nyári gumik közül a 2010-es ADAC teszten 5 modell „különösen ajánlott”, hét pedig „ajánlott” besorolást kapott. ADAC öt terméket nem ajánl a vizes útburkolaton nyújtott gyenge vagy rossz teljesítményük miatt. Tizenhét 225/45 R 17 es méretû gumimodell állta ki az ADAC próbáit, többnyire olyan modellek, melyeket elõszeretettel használnak az Audi A3, a Ford Focus, a Mercedes C-osztály, az Opel Astra és számos VW sportos változatain.

  • Több mint 1000 fõvel csökkenti a Nissan a létszámát

    A legtöbb japán autógyárhoz hasonlóan a Nissan sem tudja elkerülni a leépítéseket, hiszen a kereslet visszaesése miatt túl nagy kapacitással dolgoznak a gyárak.

    Az angliai Sunderlandben található összeszerelõ üzem dolgozói közül 1200 fõ nem tér vissza az ünnepi leállások után, az elbocsátott alkalmazottak közül 800 fõ állandó szerzõdéssel rendelkezett, míg 400 embert ideiglenesen foglalkoztattak a gyárban.

  • A gépjármûvek forgalomba helyezésén szigorítanának

    A gépjármûvek forgalomba helyezésének és forgalomból való kivonásának szigorítására van szükség - közölte az Új rend és szabadság program kormánybiztosa.

    A közlekedés biztonságának javítása érdekében egy hatósági ellenõrzés-sorozat indul a közeljövõben, amely az autóbontókat és az autóalkatrész kereskedõket is érinteni fogja - jelentette ki Kondorosi Ferenc a Nemzeti Közlekedési Hatóság, a Lízingszövetség, a Gépjármû Márkakereskedõk Országos Szövetsége, és a Gépjármû Importõrök Szövetségének vezetõivel folytatott tárgyaláson.

  • Átrendezõdhet az európai autógyártás

    Az európai autógyártók az állami támogatások révén megõrizték ugyan likviditásukat és zömmel pozitív üzemi eredménnyel (EBIT) zárják 2009-et, de a kamatterhek vészesen lenyomják, vagy veszteségbe fordítják az eredményeket. A Calyon Bank elemzõi szerint a jelenlegi helyzetben a fõ cél minden gyártónál a méretgazdaságosság elérése, ami fúziókért vagy együttmûködésért kiált.

  • Elkezdõdött a fix traffipaxok telepítése

    Újabb kaszára készül a rendõrség, ezúttal Kecskeméten lesznek jó páran, akik nem várt csekket kapnak a közeljövõben. A város számos pontjára sebességmérõt telepítettek.

    Várhatóan hamarosan újabb komoly bevételhez jut az államkincstár, mert Kecskeméten legalább kilenc helyre fix traffipaxot telepített a rendõrség. A rendszám alapján, az objektív felelõsség elvének alkalmazásával egyszerûen postázzák az üzembentartónak a gyorshajtásról szóló határozatot és a megfelelõ összeggel a csekket.

  • Jön az 5000 eurós autó?

    A Dacia új modelljének, a Citynek az árával nehezen lehet majd konkurálni.

    A Dacia pitesti boszorkánykonyhájában máris gõzerõvel dolgoznak a román autógyár új modelljén, amely a márka elsõ városi kisautója lesz, írja a német AutoBild magazin. A City fantázianévre hallgató modellel kapcsolatban a németek elsõsorban az árát emelik ki, amely a várakozások szerint 5000 euró körül lesz.

  • A Delticom a téli gumiabroncsok használatának fontosságáról

    Hamburg, Németország - Havas, jeges, latyakos utakon csak a lágyabb anyagból készült, mélyen barázdált téli gumiabroncsok nyújtanak igazi védelmet az autósoknak, az úgynevezett négy évszakos gumik csak korlátozottan. A szakértõk ezenkívül nagyon nem tanácsolják, hogy az autós vegyesen alkalmazza a nyári és a téli gumikat, vagyis például elöl télieket, hátul nyáriakat tegyen fel, mert ez kiszámíthatatlanná teheti a jármûvet.