rss
  • A nõi sofõrök többet szitkozódnak vezetés közben

  • Share on Tumblr

    A volán mögött ülõ nõk fele használ obszcén szavakat vezetés közben a férfiak 40 százalékos arányával szemben. A sofõrök dühét legtöbb esetben a navigációs rendszerek váltják ki.

    A kutatás eredményeként kiderült, hogy a nõk közel fele szitkozódik az utakon, míg a férfiaknál ez az arány 40 százalék.

    A számadatokat konkrét esetekre lebontva kiderült, hogy a megkérdezett hölgyek több, mint egy harmada állította, hogy káromkodik, amikor egy másik sofõr elé vág, míg ugyanebben a szituációban a férfiaknak csak egynegyede használ trágár szavakat.

    Azonban a legtöbbet káromkodók azok közül kerültek ki, akik GPS-t használnak vezetés közben. A navigációs rendszerek idegesítik, és dühítik fel a legtöbb sofõrt (55%), és okozói a vezetés közbeni szitkozódásnak.
    A vita azon, hogy melyik nem képviselõi vezetnek jobban régóta tart, és nem is lesz vége egyhamar. Egy dologban azonban egészen biztosan a nõk a jobbak, bár erre nem igazán lehetnek büszkék. Ez pedig a káromkodás. Egy kutatás szerint a gyengébbik nem sokkal sûrûbben szentségel a kormány mögött ülve.

    Egy brit biztosító társaság részére készült tanulmány kimutatta, hogy a fiatalabb generáció sokkal sûrûbben használ töltelékszavakat, mint az idõsebb korosztály. A 20-29 éves korosztály több, mint fele (58%) káromkodik a kormány mögött, míg a 40-49 éveseknek csak 15 százaléka.

    A biztosító társaság attól tart, hogy a káromkodás, és a gesztikulálás tovább növeli a stresszt egy amúgy is feszült helyzetben, ráadásul megfélemlíti az utasokat is.
    Egyetlen esetben bizonyultak a férfiak jobbnak a nõknél, már ami a káromkodást illeti, mégpedig abban az esetben, amikor a másik autós az elõzésre szolgáló sávot nem elõzésre használta.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Harminc éve nem volt ilyen gyenge az autóeladás Japánban

    Bár a legtöbb hír az amerikai újautó-eladások drámai visszaesésérõl szól, a legfejlettebb ázsiai régiók autópiacai is régóta nem látott zuhanást könyvelhetnek el. A japán gyártók hazai értékesítése egészen pontosan 27,3%-kal zsugorodott 2007 novemberéhez képest, a 215 783-as havi adat egy kb. 30 évvel ezelõtti eredménynek felel meg.

    Érdekes, hogy a szigetországban olyannyira kedvelt miniautók eladásai csupán 0,7%-kal csökkentek (153 101 darabra), ami jól jelzi, hogy a kis fogyasztású, olcsó autók felé irányult a piac érdeklõdése. Az egész japán piac egyébként az importautókkal együtt 18,2%-os esésben van a tavalyi év novemberéhez képest.

  • Kötelezõt váltott? Erre érdemes még figyelnie!

    Karácsony közeledtével egyre inkább az ünnepekre való készülõdés köti le mindenki figyelmét. Annak a hétszázezer autósoknak azonban, akik november végéig úgy döntöttek, felmondják kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítási (kgfb) szerzõdésüket, a meglepetések elkerülése érdekében célszerû egy perc erejéig újra áttekinteniük, mire kell még figyelniük, illetve mire érdemes számítaniuk. A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csokorba szedte a legfontosabb szempontokat.

  • Szigorodik a gépjármûvezetõk képzése

    L-betû a brit autókon

    A közlekedésrendészeti szabályok megszigorítását nemcsak Magyarországon indokolják a közúti balesetek számának csökkentésére irányuló törekvésekkel. Nagy-Britanniában például a jármûvezetõi engedélyhez való jutás feltételeit tették keményebbé, mind a tanuló vezetõk, mind pedig az oktatók számára.

  • Elindult a Mitsubishi Concept-cX sorozatgyártása

    A japánok hivatalosan is bejelentették, hogy sorozatgyártásba küldik a kompakt terepjárót, amelyet tanulmányként tavaly õsszel, a Frankfurti Autószalonon láthatott elõször a közönség.

    Nagy meglepetést persze nem okozott a bejelentés: a Concept-cX már tanulmányként is elég józan konstrukciónak tûnt.

  • Búcsú a dízel autóktól?

    A roncsprémium bevezetésének évében a németországi autóvásárlók olyan kevés dízel autót vásároltak, mint 2000 óta soha. Ferdinand Dudenhöffer autószakértõ tanulmánya szerint az összes Németországban eladott új autó 30,6 százaléka volt dízel a múlt évben.

  • 636 millió forint egy Jaguar-Oldtimerért

    London - Rekordáron, 2,2 millió fontért (636 millió forint) kelt el egy Jaguar-Oldtimer gépkocsi a hét végén - közölte a Bonhams aukciósház.

    A Jaguar D típusú gépkocsi 1955-ben készült, s a dél-angliai Chichesterben megrendezett autó-motor fesztiválon talált gazdára, egy angol oldtimer-rajongó vette meg.

  • Volkswagen XL1 - 9 deci gázolaj 100 kilóméteren

    Száz kilométeren kilenc deci gázolaj és 240 gramm széndioxid: ez a Volkswagen új prototípusa, az XL1.

  • Mégsem tervezik az Opel Insignia kupé megjelenését

    A londoni bemutatón Bob Lutz, a General Motors termékfejlesztési guruja beszélt az Insignia és közeli rokonsága jövõjérõl.

    Természetesen hamar szóba került a kétajtós változat, hiszen a Vectra-utód formáit annak idején egy kupétanulmányon, a GTC-n láthattuk elõször, így kézenfekvõ volt a kérdés, hogy abból az autóból lehet-e még sorozatgyártmány.

    Lutz sokszor fogalmaz homályosan, de ezúttal nem tette.

  • Lamborghini rekord, mind eladási, mind profit téren!

    Az olasz sportautógyártó nyilvánosságra hozta az elmúlt 12 hónapban elért eladási és pénzügyi adatait, amelyek alapján mind az eladott autók számát, mind a nyereséget tekintve rekordot értek el.

    Miközben a legtöbb gyártó eladásai az õsz folyamán meredeken zuhanni kezdtek, a Lamborghinit mintha nem érintette volna a válság, bár eleinte a Porsche is jól tartotta magát, késõbb azonban nekik is ki kellett igazítaniuk az elvárt nyereséget.

  • 1 millió autóval csökkenti eladási célját a Toyota

    Amennyiben a konszern valóban 1 millió autóval módosítja eladási célját, úgy a Toyota 2005 óta a legkevesebb autót fogja piacra dobni.

    A Toyota, a legnagyobb japán autóipari vállalat lapjelentések szerint jövõ évi értékesítési célját több mint egy millió gépjármûvel csökkentheti - értesült jól informált forrásokra hivatkozva a Kyodo hírügynökség.

  • Automatikus fékezõ rendszer a Subaruba is - képpel

    2010 áprilisára a Subaru is csatlakozott azon autómárkák közé, akik automatikus fékezõ rendszert kínálnak egyes modelljeikhez. Az autót akadályozó tárgyakat felül, a belsõ tükör két oldalán elhelyezett kamerák hivatottak észrevenni, amelyek elõször hangjelzéssel figyelmeztetik az autó sofõrjét a veszélyre, majd ha ezt sem követi reakció a rendszer lefékezi az autót.

  • Aktív biztosnági rendszerek a 2011-es Ford Focusokban

    A 2011-es Focus a Ford elsõ modellje, amelyben jelen van a Kis sebességû biztonsági rendszer. Az innovatív Kis sebességû biztonsági rendszer városi forgalomban csökkenti a koccanások esélyét – elsõ ízben rendelhetõ meg egy Fordban.

    Aktív biztonsági rendszerek széles kínálata, például különleges fék-, és kipörgésgátló rendszerek. Modern technológiák segítenek a vezetõnek megtartani a biztonságos irányítást és elkerülni az ütközés veszélyét.

  • Akkumulátorgyárat épít a General Motors

    Annak ellenére, hogy egyre több gyártó és autóipari cég fordul az elektromos és hibrid technológiák felé, meglehetõsen kevés foglalkozik közülük akkumulátorok fejlesztésével és gyártásával.

    A japánok nagy elõnyben vannak ezen a téren, mint ismeretes, még a Volkswagen is a Sanyo-val közösen fejleszti hibrid modelljeit. A GM semmit nem bíz a véletlenre, hiszen a konszern megmentõjeként kezelt Volt akkumulátorait a legutóbbi döntés értelmében saját maga fogja gyártani egy hamarosan létesítendõ új gyárban.

  • Érdekességek a nõk és a férfiak autóvezetési szokásairól

    A nõk kisebb valószínûséggel okoznak balesetet és kevésbé agresszívak az utakon, mint a férfiak - derült ki az egyik vezetõ flotta- és jármûkezelõ vállalat által közzétett felmérésbõl.

  • A Fiat Kínában nyitja új gyárát!

    Az olasz gyártó aláírta a Guanghzou Automobile Group-pal azt az együttmûködést, amely szerint közös gyár építésébe kezdenek.

    Az üzemet az olasz és a kínai cég 50-50%-ban tulajdonolja majd, és 2011-es nyitását követõen autókat és motorokat is gyárt majd.