rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • A nõi sofõrök többet szitkozódnak vezetés közben

  • Share on Tumblr

    A volán mögött ülõ nõk fele használ obszcén szavakat vezetés közben a férfiak 40 százalékos arányával szemben. A sofõrök dühét legtöbb esetben a navigációs rendszerek váltják ki.

    A kutatás eredményeként kiderült, hogy a nõk közel fele szitkozódik az utakon, míg a férfiaknál ez az arány 40 százalék.

    A számadatokat konkrét esetekre lebontva kiderült, hogy a megkérdezett hölgyek több, mint egy harmada állította, hogy káromkodik, amikor egy másik sofõr elé vág, míg ugyanebben a szituációban a férfiaknak csak egynegyede használ trágár szavakat.

    Azonban a legtöbbet káromkodók azok közül kerültek ki, akik GPS-t használnak vezetés közben. A navigációs rendszerek idegesítik, és dühítik fel a legtöbb sofõrt (55%), és okozói a vezetés közbeni szitkozódásnak.
    A vita azon, hogy melyik nem képviselõi vezetnek jobban régóta tart, és nem is lesz vége egyhamar. Egy dologban azonban egészen biztosan a nõk a jobbak, bár erre nem igazán lehetnek büszkék. Ez pedig a káromkodás. Egy kutatás szerint a gyengébbik nem sokkal sûrûbben szentségel a kormány mögött ülve.

    Egy brit biztosító társaság részére készült tanulmány kimutatta, hogy a fiatalabb generáció sokkal sûrûbben használ töltelékszavakat, mint az idõsebb korosztály. A 20-29 éves korosztály több, mint fele (58%) káromkodik a kormány mögött, míg a 40-49 éveseknek csak 15 százaléka.

    A biztosító társaság attól tart, hogy a káromkodás, és a gesztikulálás tovább növeli a stresszt egy amúgy is feszült helyzetben, ráadásul megfélemlíti az utasokat is.
    Egyetlen esetben bizonyultak a férfiak jobbnak a nõknél, már ami a káromkodást illeti, mégpedig abban az esetben, amikor a másik autós az elõzésre szolgáló sávot nem elõzésre használta.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Porsche-múzeum nyílt Stuttgartban

    Berlin - Egyesek szerint ûrhajóra, mások szerint egy ragadozóra hasonlít az új Porsche-múzeum, amely kereken három évig tartó építés után szerda délután nyílt meg a németországi Stuttgartban.

    A 100 millió euróba került futurisztikus múzeum mintegy 5600 négyzetméteren terül el a Volkswagennel résztulajdonosként együttmûködõ, a német konszernben jelentõs részvényesi szerepet is betöltõ autógyár stuttgarti fõhadiszállásával szembeni téren, a Porscheplatzon.

  • A Lancia Delta 1,8-as benzinmotort kap

    Új motor kerül a Lancia Delta legerõsebb változatába. A Fiat-csoport által nemrég bemutatott 1,8 literes DI TurboJet erõforrás többek között megjelenik majd az Alfa Romeo 159-ben is.

    A 200 lóerõs és 320 Newtonméternyi nyomatékú 1,8-as erõforrással 7,4 másodperces alatt gyorsul álló helyzetbõl 100 km/h-ra a Delta, végsebessége pedig 230 km/h.

  • Környezettudatos autósok - Itthon is egyre népszerûbb a bioüzemanyagok használata

    Az Európai Unió irányelvei szerint Magyarországon 2020-ra a megújuló energiaforrások részarányának el kell érnie a 13 százalékot. Ugyanekkorra a tagországok üzemanyag-felhasználása terén a megújuló erõforrások 20 százalékos részesedése a cél. Burkus Egon, a Genex Suzuki Bio Kupa fõszervezõje szerint Magyarország példamutató a bioüzemanyagok használatában.

  • Nem fogy a Porsche Boxster!

    Egészen a tavalyi év végéig úgy tûnt, hogy a német sportkocsigyártó könnyedén átvészeli a válságot, hiszen a Volkswagen-ügyleten óriásit kaszált, és az eladásai is alig csökkentek.

    Az idõ múlásával azonban egyértelmûvé vált, hogy a Porsche sem immunis a világméretû recesszióra, és januárban eladásainak 27%-os csökkenésérõl számolt be.

  • Vezetési tanácsok nedves utakra

    A csapadékos idõjárás nyomán az útfelület anyagában található apró mélyedéseket víz tölti ki. Ez óriási mértékben lecsökkenti az út és az abroncs közötti tapadást, ami lényegesen kisebb tapadó képességhez vezet.

  • Biodízel-termelõ gomba

    London - Egy, a dél-amerikai esõerdõkben tenyészõ gomba a bioüzemanyagok új forrásává válhat - jelentették be amerikai kutatók, akik szerint a Gliocladium roseum nevû parazita gomba valójában egy rendkívüli tisztaságú biodízelüzem.

    A brit Daily Telegraph címû napilap beszámolója szerint a szakembereket meglepte, hogy a patagóniai õserdõkben honos, hócserjefélék közé tartozó, akár 12 méteresre is megnövõ Eucryphia cordifolia élõsködõje természetes módon, a fa cellulózának átalakításával tökéletesen tiszta biodízelt ("mikodízelt") képes elõállítani.

  • Éjjellátó infrakamera autóvezetõknek

    Éjjellátó infrakamera segítheti az éjszakai autóvezetést, miután német kutatóknak is sikerül kifejleszteniük egy olcsó, szobahõmérsékleten is mûködõ infraszenzort.

  • Az olimpián hibrid taxik szállítják az utasokat

    A pekingi szmog többször is nehéz helyzetbe hozta az idei olimpiai játékok rendezõit, ezért mindent megtesznek, hogy a csökkentsék a város légszennyezettségét.

    A sportesemény hivatalos autói is mind hibrid hajtású vagy hidrogénnel üzemelõ autók.

    A város taxisait is igyekeznek rávenni, hogy korszerû, környezetbarát autókra cseréljék le régi jármûveiket.

  • Vakok által vezethetõ autót fejlesztenek amerikai tudósok

    Vakok által vezethetõ autót fejlesztenek amerikai tudósok, amely különbözõ szenzorokkal tájékoztatná a sofõrt a jármû körüli tárgyak helyzetérõl.

  • A Saab tagadja, hogy a Fiat-tal tárgyal!

    Mint ismeretes, a legutóbbi hírek szerint a Fiat autóipari mamutcéget építene a Chrysler, az Opel, a Vauxhall és a Saab megvételével.

    Míg azonban elõbbi két márka már hivatalosan is megerõsítette a tárgyalásokat, a svédek egyelõre tagadnak. Jan-Ake Jonsson, a Saab igazgatótanácsának tagja úgy nyilatkozott, hogy a Fiat és a GM között zajló tárgyalásoknak nem témája a Saab.

  • A Toyota veszteséggel zárta a második negyedévet is!

    A világ legnagyobb autógyára a vártnál jobb eredményt ért el ugyan, ám a Toyota így is kénytelen volt 819 millió dolláros veszteséget elkönyvelni az idei év második felében.

    A kisebb veszteség elsõsorban az agresszív költségcsökkentõ lépéseknek köszönhetõ, ráadásul a Toyota már csak 4,7 milliárd dolláros veszteséggel számol az egy évvel ezelõtti 5,8 milliárd dollárhoz képest.

  • Az elektroautók is szennyezik a környezetet

    A villanymotorral hajtott gépkocsik környezetszennyezése kisebb ugyan, de nem nagyságrenddel a benzinnel vagy gázolajjal mûködõ autókénál - derül ki egy terhelésindexbõl, amelyet a svájci Protoscar cég és a Daimler konszern dolgozott ki.

  • Forma-1: Szerény célok a Toyotánál

    Szerény célokat tûzött maga elé, ennek megfelelõen visszafogott bemutatót tartott 2008-as autójáról a Forma-1-es világbajnoki sorozatban szereplõ Toyota csapat. A Ferrari és a McLaren-Mercedes után harmadikként a japán gyár prezentálta új autóit, a TF108-asokat Kölnben, 150 újságíró elõtt. Az istálló az elmúlt szezonban messze elmaradt saját elõzetes várakozásaitól és csupán a hatodik helyen végzett a konstruktõrök versenyében.

  • Ezer kilométert vezetett rossz irányba egy német nyugdíjas

    Ötven kilométeres utazás helyett több mint ezer kilométert vezetett rossz irányba egy eltévedt hesseni nyugdíjas Németországban.

  • Még egy évtizedig lehet ittasan vezetni

    Körülbelül tíz év, mire elterjednek azok az érzékelõk, melyek automatikusan meggátolnák a kocsi indulását, ha a sofõr ittas.