rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • A nõi sofõrök többet szitkozódnak vezetés közben

  • Share on Tumblr

    A volán mögött ülõ nõk fele használ obszcén szavakat vezetés közben a férfiak 40 százalékos arányával szemben. A sofõrök dühét legtöbb esetben a navigációs rendszerek váltják ki.

    A kutatás eredményeként kiderült, hogy a nõk közel fele szitkozódik az utakon, míg a férfiaknál ez az arány 40 százalék.

    A számadatokat konkrét esetekre lebontva kiderült, hogy a megkérdezett hölgyek több, mint egy harmada állította, hogy káromkodik, amikor egy másik sofõr elé vág, míg ugyanebben a szituációban a férfiaknak csak egynegyede használ trágár szavakat.

    Azonban a legtöbbet káromkodók azok közül kerültek ki, akik GPS-t használnak vezetés közben. A navigációs rendszerek idegesítik, és dühítik fel a legtöbb sofõrt (55%), és okozói a vezetés közbeni szitkozódásnak.
    A vita azon, hogy melyik nem képviselõi vezetnek jobban régóta tart, és nem is lesz vége egyhamar. Egy dologban azonban egészen biztosan a nõk a jobbak, bár erre nem igazán lehetnek büszkék. Ez pedig a káromkodás. Egy kutatás szerint a gyengébbik nem sokkal sûrûbben szentségel a kormány mögött ülve.

    Egy brit biztosító társaság részére készült tanulmány kimutatta, hogy a fiatalabb generáció sokkal sûrûbben használ töltelékszavakat, mint az idõsebb korosztály. A 20-29 éves korosztály több, mint fele (58%) káromkodik a kormány mögött, míg a 40-49 éveseknek csak 15 százaléka.

    A biztosító társaság attól tart, hogy a káromkodás, és a gesztikulálás tovább növeli a stresszt egy amúgy is feszült helyzetben, ráadásul megfélemlíti az utasokat is.
    Egyetlen esetben bizonyultak a férfiak jobbnak a nõknél, már ami a káromkodást illeti, mégpedig abban az esetben, amikor a másik autós az elõzésre szolgáló sávot nem elõzésre használta.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Hétszemélyes Peugeot 3008-as is lesz

    Habár egyelõre még csak képeken láthattuk a Peugeot legújabb modelljét, kémfotósok már az újabb változatról beszélnek.

    A múlt héten bejelentett 3008-asnak ugyanis a hírek szerint készül a hétszemélyes változata is. Ez - a Nissan Qashqai+2 mintájára - a jelenleginél hosszabb tengelytávval készülne, a formai változtatások pedig leginkább az egyterû hátulját érintenék.

  • Néhány jótanács ha dugóba kerülünk

    A munkaszüneti napokat, ünnepeket mindenki szereti. Ilyenkor azonban nagyobb dugókra is számítani lehet, hiszen többen indulnak útnak – rokonokhoz, barátokhoz, kikapcsolódni, kirándulni – mint máskor. Akadnak olyan sofõrök, utazók, akik nehezen viselik a dugókat. Tippjeink segítségével könnyebben, biztonságosabban átvészelheti ezeket.

  • A Honda amerikai luxusmárkája bemutatta az új ACURA TL-t

    A Honda amerikai luxusmárkája bemutatta az új TL-t, egyetlen olyan személyautójának utódját, amelynek nincsen európai megfelelõje.

    A korábbi TL nem volt különösebben érdekes autó: úgy nézett ki, mint egy kissé felfújt európai Honda Accord. Az 5-ös BMW ellenfelének szánt típus utódja azonban levetkõzi elegáns, de kissé fantáziátlan arculatát, és olyan ruhát ölt, amelyrõl messzirõl felismerhetõ lesz.

  • Sok tragédia oka a gyorshajtás!

    Európa más országaihoz hasonlóan Magyarországon is a sebességtúllépés a legfõbb baleseti ok, szerepe kiemelt a közúti tragédiában.

    A halálos kimenetelû baleseteknek évek óta kb. 40%-a vezethetõ vissza a gyorshajtásra.

  • Elutasították a Porsche hitelkérelmét!

    Ha nem sikerül hamar megegyezni a Katari Állami Befektetési Válallat vezetõivel, nagy bajba kerülhet a stuttgarti gyártó.

    A német Kancellária, illetve a Pénzügyminisztérium ugyanis - igaz, egyelõre csak informálisan - elutasította a gyártó újabb, 1,75 milliárd eurós hitelkérelmét. - mondta a Financial Times napilapnak a márka igazgatótanácsának egyik tagja.

  • Szerény bemutató a Honda Insight hibrid modellnek

    Habár a Honda a 2009-es év egyik legfontosabb újdonságának szánja a modellt, ehhez képest igazán szerény bemutatót szán a modellnek.

    A kocsiról azon a januári Detroiti Autószalonon hull majd le a lepel, amirõl sok gyártó az ágazati válságra hivatkozva távol marad. Chris Martin, az amerikai Honda szóvivõje szintén a válságra hivatkozik a csendes, egyszerû bemutatóval kapcsolatban: Normális esetben komoly, speciális effektekkel tûzdelt tévés esemény keretében lepleznénk le az új modellt. Ez egy nagyon drága dolog.

  • 81 éves korában elhunyt Philip Hill, a Forma-1 1961-es világbajnoka

    A nemzetközi autósport egyik legendás alakja távozott tegnap az élõk sorából. Philip Hill 81 éves volt.

    Az amerikai pilóta az 1950-es években szerzett magának hírnevet: Észak-Amerikában és Európában egyaránt bizonyította kivételes képességeit.

    Háromszor nyerte meg a 12 órás versenyt Sebringben, és szintén három gyõzelmet szerzett Le Mans-ban, a híres-hírhedt 24 óráson.

  • Kiállítás a Ford T-modellrõl és Galamb Józsefrõl Dunaszerdahelyen

    Szeged - A Ford T-modellt és egyik konstruktõre, Galamb József életútját bemutató kiállítás látható a Csallóközi Múzeumban, Dunaszerdahelyen; a tárlat anyaga a makói múzeumból származik - közölte Halmágyi Pál igazgató szerkesztõségünkkel.

  • Tüntetések késleltethetik a világ legolcsóbb autója gyártásának megkezdését

    Kalkutta - Az indiai Tata Motors tulajdonosa, Ratan Tata bejelentése szerint autógyára elköltözik Nyugat-Bengálból, ha folytatódik a helyi farmerek heves tiltakozássorozata. A dolgozói testi épségét és gyára berendezését egyaránt féltõ iparmágnás szerint az összecsapások nagyon rosszat tesznek India mint "fejlõdõ ipari központ" imázsának.

  • A hazai autókereskedõk 20-30 százalékos forgalomvisszaesésrõl panaszkodnak

    A Gépjármûimportõrök Egyesülete szerint a régi autók lecserélésében kellene az államnak segíteni

    Leáll egy hétre a gyõri Audi gyár. Az anyacég a németországi telephelyein is kényszerszünetet tart, amelyet a csökkenõ megrendelésekkel indokolnak. Itthon az autókereskedõk 20-30 százalékos forgalomvisszaesésrõl panaszkodnak.

  • Visszahívási akciót indít a Santa Fe, az Elantra és a Coupe modelljeire a Hyundai

    A koreai gyártó visszahívási akciót indít a Santa Fe, az Elantra és a Coupe modelljeire. A 2001 és 2003 közötti Santa Fe és Elantra, valamint a 2003-as évjáratú Coupe modellek elsõ és hátsó futómûvében is több elem hajlamos a rozsdásodásra, ezért azokat cserélni kell.

    Az akció kizárólag az Egyesült Államokban eladott autókra vonatkozik, ám a márkaszervizeknek így is lesz dolga bõven, a visszahívásban összesen ugyanis több mint 255 000 kocsi érintett.

  • Bedrogozva, jogsi nélkül vezetett!

    Kábítószer hatása alatt állva és jogosítvány nélkül vezetett autót egy 27 éves férfi, aki egy közúti ellenõrzésen akadt fenn még vasárnap este Kaposváron - közölte a Somogy Megyei Rendõr-fõkapitányság szóvivõje.

    Bíró Gábor hétfõn elmondta: az igazoltatás során a jármû vezetõje furcsán viselkedett, ezért felmerült, hogy ittas vagy esetleg kábítószer hatása alatt áll.

  • Az új 7-es BMW-nek 20 millió forint az alpára

    Már hazánkban is rendelhetõ a legújabb 7-es BMW, amelyért legkevesebb 19,9 millió forintot kell leszurkolni a márkakereskedésekben, az alapmodellt egy 3,0 literes, 245 lóerõs dízelmotor hajtja.

    A legolcsóbb, 326 lóerõs benzinesért 21,95 milliót kérnek, míg a hosszított tengelytávú változat felára 850 000 forint. A 407 lóerõs, hosszított tengelytávú csúcsmodell áll a hazai kínálat csúcsán.

  • A kínai kormány lecsökkenti autógyárai számát

    A kínai kormány elkötelezett annak érdekében, hogy az újautó-eladásokat 2009-ben évi tízmillió fölé növelje, sõt 2012-ig évente 10%-os további bõvülést szeretne látni.

    Mivel a gazdasági válság a terv megvalósíthatóságát igencsak megnehezítette, ezért más eszközökhöz folyamodnak a vezetõ politikusok. Elsõ lépésként az ország 14 nagy gyártóját 10 óriáscégbe tömörítenék úgy, hogy azok egymás palettáját kiegészítsék, miközben egymás fejlesztéseihez hozzáférve csökkenthessék tervezési költségeiket.

  • 89-en haltak meg a maguktól gyorsuló Toyoták miatt 2009-ig

    2000 és 2009 májusa között összesen 89 halálos áldozatot követeltek azok a Toyoták, amelyek hibás padlószõnyeg-rögzítések vagy gázpedálok miatt maguktól gyorsítottak. Ez az amerikai közlekedésbiztonsági szervezet legfrissebb becslése, korábban 52 halálesetrõl számolt be az NHTSA.