rss
  • A nõi sofõrök többet szitkozódnak vezetés közben

  • Share on Tumblr

    A volán mögött ülõ nõk fele használ obszcén szavakat vezetés közben a férfiak 40 százalékos arányával szemben. A sofõrök dühét legtöbb esetben a navigációs rendszerek váltják ki.

    A kutatás eredményeként kiderült, hogy a nõk közel fele szitkozódik az utakon, míg a férfiaknál ez az arány 40 százalék.

    A számadatokat konkrét esetekre lebontva kiderült, hogy a megkérdezett hölgyek több, mint egy harmada állította, hogy káromkodik, amikor egy másik sofõr elé vág, míg ugyanebben a szituációban a férfiaknak csak egynegyede használ trágár szavakat.

    Azonban a legtöbbet káromkodók azok közül kerültek ki, akik GPS-t használnak vezetés közben. A navigációs rendszerek idegesítik, és dühítik fel a legtöbb sofõrt (55%), és okozói a vezetés közbeni szitkozódásnak.
    A vita azon, hogy melyik nem képviselõi vezetnek jobban régóta tart, és nem is lesz vége egyhamar. Egy dologban azonban egészen biztosan a nõk a jobbak, bár erre nem igazán lehetnek büszkék. Ez pedig a káromkodás. Egy kutatás szerint a gyengébbik nem sokkal sûrûbben szentségel a kormány mögött ülve.

    Egy brit biztosító társaság részére készült tanulmány kimutatta, hogy a fiatalabb generáció sokkal sûrûbben használ töltelékszavakat, mint az idõsebb korosztály. A 20-29 éves korosztály több, mint fele (58%) káromkodik a kormány mögött, míg a 40-49 éveseknek csak 15 százaléka.

    A biztosító társaság attól tart, hogy a káromkodás, és a gesztikulálás tovább növeli a stresszt egy amúgy is feszült helyzetben, ráadásul megfélemlíti az utasokat is.
    Egyetlen esetben bizonyultak a férfiak jobbnak a nõknél, már ami a káromkodást illeti, mégpedig abban az esetben, amikor a másik autós az elõzésre szolgáló sávot nem elõzésre használta.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Harminc millió példánynál tart a Volkswagen Golf

    Harminc millió példánynál tart a Volkswagen GolfKevés autógyártó és még kevesebb modell van, amely valaha felér ilyen magaslatokba: a Volkswagen Golf hét generációja 1974 óta számtalan karosszériaformában szólította meg a potenciális vásárlókat, akik közül világszerte naponta kétezren ráztak kezet értékesítőjükkel. A jubileumi példányt, egy TDI BlueMotiont kiállítják a wolfsburgi gyárban, hogy a dolgozók együtt örömködhessenek a sikeren, de további sorsáról nem nyilatkozott a gyár, így nem tudni, ügyfélrendelésre készült, vagy raktárra gyártották, és inkább végleg a gyári múzeumban marad.

  • Perli a Renault-t két Renault

    Pert indított a Renault autógyár ellen két Renault nevû család Franciaországban, hogy rábírja a céget: ne adja új villanyautójának a Zoe nevet.

  • Elhunyt Elio Zagato az autóversenyzõbõl lett formatervezõ!

    A Frankfurti Autószalon körüli nagy felhajtásban, szinte észrevétlenül távozott az élõk sorából az autóipar egyik meghatározó alakja, Elio Zagato.

    A rendkívül sikeres autóversenyzõbõl lett formatervezõ nevéhez olyan munkák kapcsolódnak, mint a Ferrari 250, a Maserat AG6, vagy éppen az Aston Martin DB4 - csak hogy párat említsünk.

  • A Ford Európában is rekordot döntött

    Nem csak Magyarországon meg jól a kölni székhelyû Ford of Europe-nak: az egész kontinensen egyre kedveltebbek a cég modelljei.

    Az idei év elsõ felében saját rekordját is megdöntötte a Ford Európában, egész pontosan 1003700 autó eladásával.

    Ez durván két százalékos növekedésnek felel meg 2007 elsõ hat hónapjához képest, ami az autók iránti csökkenõ általános kereslet mellett igazán jó eredménynek számít.

  • Rengeteg autót hív vissza a General Motors!

    A General Motors több mint 270 000 autót kénytelen szervizbe szólítani egy balesetveszélyes helyzetet is elõidézhetõ váltóhiba miatt.

    A detroiti óriásnak éppen egy ilyen méretû, roppant költségekkel járó akció hiányzik, azonban nincs más választása.

  • Szigorítások a törésteszteken

    Mára az új autók szinte kivétel nélkül legalább négy csillagot kapnak a szervezet töréstesztjein.

    Ez egyfelõl fantasztikus eredmény, hiszen sikerült a sokszorosára növelni a személyautók átlagos passzív biztonsági szintjét.

    Ugyanakkor az EuroNCAP vizsgálata a jelenlegi formájában gyakorlatilag értelmét vesztette, hiszen nem lehet megállapítani, hogy melyik autó biztonságosabb, ha mindegyik a maximális osztályzatot kapja.

  • Daimler út visz a Mercedes gyárához Kecskeméten

    A gépkocsik gyártására alkalmas gyorsjárású, belsõ égésû motort feltaláló Gottlieb Daimlerrõl nevezték el az épülõ Mercedes gyárhoz vezetõ egyik utat Kecskeméten. Az útjelzõ táblát Zombor Gábor polgármester és Michael Friess, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetõ igazgatója leplezte le.

  • Az MDF kötelezõvé tenné a téligumit hazánkban!

    A Magyar Demokrata Fórum (MDF) a jövõ évtõl a téli gumi használatának kötelezõvé tételét sürgeti. A párt közleményben felhívja a figyelmet, hogy a hideg idõ beálltával fokozottan nõ a balesetveszély az utak lefagyása, csúszóssá válása miatt, ezért különösen veszélyes, ennek ellenére sokan továbbra is nyári gumiabronccsal közlekednek az utakon.

    Magyarországon jelenleg nem kötelezõ a téli gumi használata, s csak az autótulajdonosoknak csak mintegy fele használ megfelelõ abroncsot fagyos idõben. Németországban ez az arány 60-70, Ausztriában pedig 95 százalékos - olvasható a kommünikében.

  • Érdekességek a kötelezõ biztosítások terén

    A legidõsebb biztosítót váltó ügyfél 90 éves, a legolcsóbb biztosítás 6.720, a legdrágább 139.430 forintba kerül

    Betöltötte a 90. évét a biztositastipp.hu oldalon keresztül eddig biztosítót váltó, 26 ezer ügyfél legidõsebbike, a legrégebbi, 1940-ben kiállított jogosítványt nála néhány évvel fiatalabb autós birtokolja, a legidõsebb biztosított gépjármû pedig, egy Volkswagen "Bogár" jövõre már 44 éves lesz.

  • Új vezér a Mazda élén

    Jelentõs változások mentek végbe az utóbbi napokban a Mazda élén, ugyanis Hisakazu Imaki vezérigazgató helyére Takashi Yamanouchi nevezték ki, aki a vezérigazgatói poszt mellett az elnöki tisztséget is betölti. Hisakazu Imaki a továbbiakban az igazgatótanács elnöke lesz, míg a korábbi IT-fõnök Masaharu Yamaki az alelnöki pozíciót tölti be ezentúl.

  • Ügyesen kereskedett a Mazda

    A Mazda Európában 17 800 személyautót és pick-upot adott el decemberben. Így 9,4%-kal több autót értékesített, mint 2008 hasonló idõszakában.

  • A Fiat a Suzukit akarja?

    A Fiat immár egyértelmûen a világ egyik legnagyobb konszernjét építgeti. Az Opel/Vauxhall és a Saab megvételérõl szóló tárgyalások már hivatalosak, ennek ellenére Sergio Marchionne, a torinói gyártó elnöke nem éri be ennyivel.

    Az autóiparral foglalkozó Automotive News Europe értesülései szerint Marchionne szemet vetett a Suzukira is. Az internetes lap szerint az érdeklõdésnek prózai oka van: az esztergomi gyár. Köztudott, hogy a Duna-parti kisvárosban készül a Fiat Sedici, valamint az Opel Agila is.

  • Út technológiát tesztel az Opel

    Új töltési technológiát tesztel az Opel a Meriva elektromos változatával: a prototípust olyan kísérleti töltési rendszerrel szerelték fel, amelynek elsõ fázisa teljesen hagyományos, fali konnektorból vagy 400 voltos gyorstöltõ segítségével újratölti a lítium-ion akkumulátorokat. Második fázisban a rendszer energiát táplál vissza a házi elektromos hálózatba, vagyis a Meriva afféle akkumulátorként biztosítja a fogyasztók áramellátását az elektromos rendszer meghibásodása (áramszünet) esetén.

  • Az Opelt arab befektetõk mentik meg?

    A Daimler példáján felbuzdulva arab befektetõt keres az anyavállalata, az amerikai General Motors pénzügyi válsága miatt súlyos helyzetbe került német Opel autógyár.

    Keddi sajtóértesülések szerint egy Abu Dzabi-i befektetõ jöhet szóba, akárcsak az a Mercedeseket gyártó stuttgarti konszern, a Daimler esetében történt. A Daimler legnagyobb egyedi tulajdonosa az Abu Dzabiban bejegyzett Aabar befektetési társaság lett márciusban.

  • Új logót kap a Chrysler

    Az ötszögbe zárt csillag és a szárnyas logó után egy új emblémával próbálkozik a bajban lévõ amerikai gyártó.