rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • A nõi sofõrök többet szitkozódnak vezetés közben

  • Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió

    A volán mögött ülõ nõk fele használ obszcén szavakat vezetés közben a férfiak 40 százalékos arányával szemben. A sofõrök dühét legtöbb esetben a navigációs rendszerek váltják ki.

    A kutatás eredményeként kiderült, hogy a nõk közel fele szitkozódik az utakon, míg a férfiaknál ez az arány 40 százalék.

    A számadatokat konkrét esetekre lebontva kiderült, hogy a megkérdezett hölgyek több, mint egy harmada állította, hogy káromkodik, amikor egy másik sofõr elé vág, míg ugyanebben a szituációban a férfiaknak csak egynegyede használ trágár szavakat.

    Azonban a legtöbbet káromkodók azok közül kerültek ki, akik GPS-t használnak vezetés közben. A navigációs rendszerek idegesítik, és dühítik fel a legtöbb sofõrt (55%), és okozói a vezetés közbeni szitkozódásnak.
    A vita azon, hogy melyik nem képviselõi vezetnek jobban régóta tart, és nem is lesz vége egyhamar. Egy dologban azonban egészen biztosan a nõk a jobbak, bár erre nem igazán lehetnek büszkék. Ez pedig a káromkodás. Egy kutatás szerint a gyengébbik nem sokkal sûrûbben szentségel a kormány mögött ülve.

    Egy brit biztosító társaság részére készült tanulmány kimutatta, hogy a fiatalabb generáció sokkal sûrûbben használ töltelékszavakat, mint az idõsebb korosztály. A 20-29 éves korosztály több, mint fele (58%) káromkodik a kormány mögött, míg a 40-49 éveseknek csak 15 százaléka.

    A biztosító társaság attól tart, hogy a káromkodás, és a gesztikulálás tovább növeli a stresszt egy amúgy is feszült helyzetben, ráadásul megfélemlíti az utasokat is.
    Egyetlen esetben bizonyultak a férfiak jobbnak a nõknél, már ami a káromkodást illeti, mégpedig abban az esetben, amikor a másik autós az elõzésre szolgáló sávot nem elõzésre használta.


    Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • 55 milliárd dollár támogatást akarnak az európai autógyártó cégek

    A Washingtoni Kongresszus a napokban hagyta jóvá az amerikai gyártók 4600 milliárd forintos (25 milliárd dollár) támogatásáról szóló rendelkezést, és ennek hallatára most az európai márkák kezdték el a "Simon mondja"-játékot az Európai Bizottságnál.

  • A környezetvédelmi korlátozáson nem változtat az EU

    Hiába az autógyártók tiltakozása, az EU 2012-ben mindenképp bevezeti a 120 g/km-es átlagos szén-dioxid-kibocsátást elõíró rendelkezést. Ezt mondta az Unió környezetvédelmi biztosa, Stavros Dimas.

    Az autógyárak közül fõleg azok tiltakoztak, amelyeket a teljes ellehetetlenülés réme fenyeget az új szabály miatt. Ilyen az Aston Martin és a Porsche, amelyek nem készítenek kis fogyasztású, olcsó autókat, így típusaikból átlagban a 120 g/km-es határértéknél készer-háromszor több szén-dioxid jut a levegõbe.

  • Genf 2011: Az autószalon képei

    Valószínûleg a világon most a genfi autószalon egy négyzetméterére jut a legtöbb lóerõ, újságíró és autófanatikus.

  • Nyolcasba kapcsolt az Audi

    A sebességi fokozatokat eddig csak a legnagyobb luxusautókban szaporították gátlástalanul, de az Audi új frontot nyit: az õsztõl kisebb szedánjaikban és kupéikban is megjelenik a ZF nyolcsebességese.

  • Az m1 közvetíti a Moto GP futamait

    Idén a Magyar Televízió 1-es csatornája közvetíti élõben a gyorsaságimotoros-világbajnokság mindhárom kategóriájának futamait.

  • Visszaesett az óriásterepjárók és limuzinok vásárlása az USA-ban

    Komoly hatása van a benzinárak emelkedésének az Egyesült Államokban is. Visszaestek az óriási terepjárók és benzinzabáló limuzinok eladásai, helyettük inkább kisautókat és hibrideket keresnek az amerikai polgárok.

    Ezen kívül közel 30 milliárd mérfölddel kevesebbet autóztak 2007 novembere és 2008 áprilisa között, mint 2006-2007 hasonló idõszakában.

  • Automatikus fékezõ rendszer a Subaruba is - képpel

    2010 áprilisára a Subaru is csatlakozott azon autómárkák közé, akik automatikus fékezõ rendszert kínálnak egyes modelljeikhez. Az autót akadályozó tárgyakat felül, a belsõ tükör két oldalán elhelyezett kamerák hivatottak észrevenni, amelyek elõször hangjelzéssel figyelmeztetik az autó sofõrjét a veszélyre, majd ha ezt sem követi reakció a rendszer lefékezi az autót.

  • Lehuzant a General Motors részvényeinek az ára

    Történelmi mélypontra zuhant a GM részvények ára, miután olyan pletykák kaptak lábra, amelyek szerint a cég rövid idõn belül csõdvédelmet készül kérni.

    A helyzet iróniája, hogy csõdhöz nagyban hozzájárulhat a tartósan alacsony részvényárfolyam is. A GM részvényei, amelyek 2000-ben még 93,6 dollárt értek, tegnap 10 dollár alatt, egész pontosan 9,98 dolláros árfolyamon zártak a tõzsdén: ilyen olcsón még soha nem jegyezték az autógyártó papírjait.

  • A Toyota Yaris hibrid változatát Franciaországban készítik!

    Nyugodt szívvel jelenthetjük ki, hogy a Toyota a hibridhajtású autók úttörõje, ráadásul a japánok újabb és újabb alternatív hajtáslánccal ellátott modellek bemutatását tervezi.

    A Prius sikereire építve már bejelentették, hogy jövõre érkezik az Auris Hybrid, míg 2011-ben a Yaris benzines-elektromos változata debütál, amely a Hybrid Synergy Drive egy olcsóbb változatát használja majd.

  • 2011 januárától módosult a KRESZ. Íme a változások!

    A nehéz tehergépkocsik közlekedésének korlátozásáról szóló 190/2008. (VII. 29.) Korm. rendelet, valamint a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (a továbbiakban: KRESZ) módosításáról szóló 280/2010. (XII. 15.) Korm. rendelet 2011. január 1-jei hatállyal módosította – többek között – a KRESZ 37. §-át, melyet a következõ (6) és (7) bekezdéssel egészített ki.

  • Dakar Rally 2008: idén is versenyben a Szalay-Bunkoczi páros

    2008. január 5-én Lisszabonból útjára indul a 30. Dakar Rally, minden idõk legnehezebb tereprali versenye. Szemben a 2007-es Dakar 510 versenyzõjével, idén hatvannal többen neveztek a Dakarra. Az 570 induló közül 245 motoros, 205 autós, 100 kamionos és 20 quados egység jelezte részvételét. A 9273 km hosszú táv összesen 5736 km speciális szakaszt tartogat a versenyzõknek, ami 1500 km-rel hosszabb a 2007-es, és 1000 km-rel a 2006-os Dakarnál. Ez az eddigieknél is nagyobb kalandot ígér, legalábbis a szervezõk mindent megtesznek ennek érdekében.

  • Bezárt a kaliforniai Lamborghini kereskedés

    Míg az ázsiai országokban új értékesítési pontok nyílnak, addig a tengerentúlon bezárta kapuit a Lamborghini eddigi legnagyobb márkakereskedése.

    A kaliforniai Santa Ana-ban található kereskedés igen szép sikereket ért el, hiszen itt sikerült értékesíteni éves szinten az olasz sportautók 10 százalékát, köszönhetõen annak is, hogy a legismertebb személyiségek is a kereskedés ügyfelei voltak.

  • A franciák felélesztik a Gordini-t!

    Bár a gazdasági válság miatt az Alpine márkanév felélesztését elhalasztották, a Gordinivel nem teszik ugyanezt a franciák. Stephen Norman, a Renault marketingvezére ugyanis a Genfi Autószalonon bejelentette, hogy feltámasztják a Gordini nevet, amelyet a német prémiummárkákhoz hasonlóan a gyárilag tuningolt modellek viselnek majd.

    Hozzátette, a közeljövõben máris három ilyen változatot mutatnak be, melyek közül az elsõ a Twingo lesz 2010-ben.

  • Száz éves idén a Suzuki

    Több nagy gyártóval egyetemben a Suzuki is idén ünnepli a 100-ik évfordulóját. Az 1909-ben alakult gyár azonban nem az autógyártással kezdte mûködését, hanem egy pedálhajtású szövõgépet dobott a piacra.

    A motorgyártást 1952-ben kezdte meg a cég, amikor kisköbcentis motorokat készítettek biciklik meghajtására. Néhány évvel késõbb megjelent az elsõ négykerekûjük is, amelyben egy 360 köbcentis, kétütemû motor dolgozott.

  • Radikális koncepció a Ferraritól

    Folyamatosan vizsgálja a Ferrari, hogyan tehetné még tökéletesebbé modelljeit. Éjt nappalá téve dolgoznak különbözõ elképzeléseken a mérnökök, ezek mindegyike természetesen nem köszön vissza a szériamodellekrõl. Azért a maranellóiak (és minden más gyár) szorgalmasan védetik le ötleteiket, a szabadalmi hivatalból most egy új ajtónyitási mechanizmus rajzai szivárogtak ki.