rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • A nõi sofõrök többet szitkozódnak vezetés közben

  • Share on Tumblr

    A volán mögött ülõ nõk fele használ obszcén szavakat vezetés közben a férfiak 40 százalékos arányával szemben. A sofõrök dühét legtöbb esetben a navigációs rendszerek váltják ki.

    A kutatás eredményeként kiderült, hogy a nõk közel fele szitkozódik az utakon, míg a férfiaknál ez az arány 40 százalék.

    A számadatokat konkrét esetekre lebontva kiderült, hogy a megkérdezett hölgyek több, mint egy harmada állította, hogy káromkodik, amikor egy másik sofõr elé vág, míg ugyanebben a szituációban a férfiaknak csak egynegyede használ trágár szavakat.

    Azonban a legtöbbet káromkodók azok közül kerültek ki, akik GPS-t használnak vezetés közben. A navigációs rendszerek idegesítik, és dühítik fel a legtöbb sofõrt (55%), és okozói a vezetés közbeni szitkozódásnak.
    A vita azon, hogy melyik nem képviselõi vezetnek jobban régóta tart, és nem is lesz vége egyhamar. Egy dologban azonban egészen biztosan a nõk a jobbak, bár erre nem igazán lehetnek büszkék. Ez pedig a káromkodás. Egy kutatás szerint a gyengébbik nem sokkal sûrûbben szentségel a kormány mögött ülve.

    Egy brit biztosító társaság részére készült tanulmány kimutatta, hogy a fiatalabb generáció sokkal sûrûbben használ töltelékszavakat, mint az idõsebb korosztály. A 20-29 éves korosztály több, mint fele (58%) káromkodik a kormány mögött, míg a 40-49 éveseknek csak 15 százaléka.

    A biztosító társaság attól tart, hogy a káromkodás, és a gesztikulálás tovább növeli a stresszt egy amúgy is feszült helyzetben, ráadásul megfélemlíti az utasokat is.
    Egyetlen esetben bizonyultak a férfiak jobbnak a nõknél, már ami a káromkodást illeti, mégpedig abban az esetben, amikor a másik autós az elõzésre szolgáló sávot nem elõzésre használta.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A General Motors és a GAZ közösködik

    Amerikai és orosz kézre került az olasz VM Motori, amely elsõsorban motorok fejlesztésével és gyártásával foglalkozik.

    A General Motors és a Penske Corporation eddig is 50 százalékos tulajdonrésszel bírt az olasz manufaktúrában, ám az új kontraktus szerint a motorépítõ cég két új, 50-50 százalékos aránnyal bíró tulajdonosa a GM és a GAZ.

  • Kézi váltó a Ferrariba

    Bár lassabb és több figyelmet igényel, mint a dupla kuplungos, a Ferrari vásárlói ragaszkodnak a hagyományos manuális váltóhoz, így most megkapják. Most a California típusba kerül egy hagyományos hatsebességes szerkezet, amelyet eddig csak hétfokozatú, dupla kuplungos, kézzel is kapcsolható automatával szállítottak. A kéz és a kuplungpedált nyomkodó láb persze lassabb, mint a gép, ami nagyjából 0,2-0,3 másodperc többletkapcsolási idõt jelent - a 0-ról 100 km/h-ra gyorsulás ideje is megnõ valamelyest, 4-rõl 4,2 másodpercre.

  • Visszahívási akciót indít a Santa Fe, az Elantra és a Coupe modelljeire a Hyundai

    A koreai gyártó visszahívási akciót indít a Santa Fe, az Elantra és a Coupe modelljeire. A 2001 és 2003 közötti Santa Fe és Elantra, valamint a 2003-as évjáratú Coupe modellek elsõ és hátsó futómûvében is több elem hajlamos a rozsdásodásra, ezért azokat cserélni kell.

    Az akció kizárólag az Egyesült Államokban eladott autókra vonatkozik, ám a márkaszervizeknek így is lesz dolga bõven, a visszahívásban összesen ugyanis több mint 255 000 kocsi érintett.

  • Talmácsi Gábor ma kezdi a felkészülést!

    Talmácsi Gábor vasárnap utazott el Spanyolországba: a magyar motoros, aki tavaly a 125 kcm-esek között bronzérmes lett a világbajnokságon, az idén egy kategóriával feljebb, a negyedliteresek között mutatkozik be.

    Az MTI-nek a csapattól származó információi szerint Talmácsi hétfõtõl szerdáig Jerezben gyakorol a 250 kcm-es géppel, majd csütörtökön elutazik Valenciába, ahol további két napon át teszteli az Apriliát.

  • Európai autógyárak tizede csõdbe mehet

    Komoly bajba kerülhetnek az autóipari beszállítók, amennyiben az Európai Bizottság nem hagyja jóvá a 25 milliárd eurós támogatási csomagot írja holnapján az InfoRádió.

    Az Európai Személygépkocsi-gyártók Szövetségének (CLEPA) elnöke figyelmeztetett, hogy amennyiben Brüsszel nem adja áldását a mentõcsomagra, a körülbelül 5000 autóipari cég 10 százaléka csõdbe mehet.

  • BMW X3: legördült az ötszázezredik

    Öt év gyártás után gördült le a futószalagról a szabadidõ-autó félmilliomodik példánya.

    A BMW eredetileg évi 50-60 ezer X3-as eladását látta reálisnak, ezért is adta ki a gyártás feladatát az osztrák Magna-Steyrnek. Hamar kiderült azonban, hogy a becslés pesszimistának bizonyult.


  • A hazai autókereskedõk 20-30 százalékos forgalomvisszaesésrõl panaszkodnak

    A Gépjármûimportõrök Egyesülete szerint a régi autók lecserélésében kellene az államnak segíteni

    Leáll egy hétre a gyõri Audi gyár. Az anyacég a németországi telephelyein is kényszerszünetet tart, amelyet a csökkenõ megrendelésekkel indokolnak. Itthon az autókereskedõk 20-30 százalékos forgalomvisszaesésrõl panaszkodnak.

  • A Volvo érdekli a kínaiakat?

    Felbukkant újra a Volvo eladásáról szóló pletyka: az újsághírek szerint több érdeklõdõvel is tárgyalt a Ford vezetõsége.

    Állítólag minimum egy kínai, és egy orosz befektetõ is az érdeklõdõk között van.
    A pletykákban a kínai Shanghai Automotive neve is felbukkant, azé a cégé, amely mostanság az MG márka európai forgalmazásának újraindításán dolgozik.

  • Fejlesztés alatt a TAP - robotpilóta üzemmod az autóban

    Félautomata üzemmódban is képesek lesznek közlekedni a Volkswagen jövõbeli modelljei. A vezetés biztonságát segítõ rendszer emberi felügyeletet igényel, beavatkozni viszont csak szükség esetén kell.

  • 1 millió autóval csökkenti eladási célját a Toyota

    Amennyiben a konszern valóban 1 millió autóval módosítja eladási célját, úgy a Toyota 2005 óta a legkevesebb autót fogja piacra dobni.

    A Toyota, a legnagyobb japán autóipari vállalat lapjelentések szerint jövõ évi értékesítési célját több mint egy millió gépjármûvel csökkentheti - értesült jól informált forrásokra hivatkozva a Kyodo hírügynökség.

  • Novemberben nem a Suzuki adta el a legtöbb autót itthon

    A Ford november hónapban 1627 gépjármûvet értékesített Magyarországon, az elõzõ év azonos idõszakához képest 1,24 százalékkal magasabb, 13,73 százalékos, új saját rekord piaci részesedést elérve.

    Mindez annak fényében igazán kiváló, hogy a piac 28,35 százalékkal esett, és csak 11 847 darab személyautót és haszongépjármûvet adtak el. A Ford ezzel novemberben 308 darabbal megelõzte az évek óta piacvezetõ Suzukit is.

  • Októbertõl nem kell izzókészletet tartani az autóban!

    Október 1-tõl nem kell izzókészletet tartaniuk a kocsiban az autósoknak, s nem kell komplett új egészségügyi csomagot vásárolni a szavatosság lejártakor. Az új jogosítványra hajtók viszont újraélesztésbõl is vizsgáznak.

    Több autósokat érintõ változás lép életben októbertõl. Jövõ hónap elsejétõl a közlekedési miniszter rendeletének megfelelõen már nem kell izzókészletet tartaniuk a kocsiban az autósoknak.

  • A hibrid autók még ebben az évben szolgálatba állhatnak

    A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztériumnál (KVM) akár már az idén üzembe állhat az a 9-12 hibrid meghajtású autó, amelyre várhatóan a napokban írnak ki közbeszerzést - közölte a zöldtárca kedden az MTI-vel.

    A pályázatokat szeptember második felében kell beadni, eredményhirdetés októberben várható - áll a közleményben.

  • A Lukoil felvásárolta a Jet-et!

    Hamarosan az összes magyarországi Jet benzinkút átnevezésre kerül.

    Az orosz Lukoil ugyanis nemrégiben megvásárolta a korábban Jet márnanéven mûködõ benzinkút-hálózatot.

    A harminc JET-töltõállomás átvétele után a társaság már 74 benzinkutat mûködtet Magyarországon. A szénhidrogén-tartalékokat tekintve a világ második legnagyobb magántulajdonban lévõ vállalata októberben kezdte el a korábbi JET benzinkutak átalakítását.

  • A Fiat vezérigazgatója a Chryslernél?

    A General Motors után új vezérigazgató kerülhet a Chrysler élére is. A legkisebb detroiti autógyártó igen nehéz helyzetbe került részben az eladások csökkenése miatt, ráadásul a GM-hez hasonlóan a Chrysler is állami támogatásra szorult.

    Az amerikai elnök azonban a támogatásért komoly átszervezéseket és életképes üzleti tervet kér, így várhatóan a Chrysler élére is új vezetõ kerülhet.