rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • A nõi sofõrök többet szitkozódnak vezetés közben

  • Share on Tumblr

    A volán mögött ülõ nõk fele használ obszcén szavakat vezetés közben a férfiak 40 százalékos arányával szemben. A sofõrök dühét legtöbb esetben a navigációs rendszerek váltják ki.

    A kutatás eredményeként kiderült, hogy a nõk közel fele szitkozódik az utakon, míg a férfiaknál ez az arány 40 százalék.

    A számadatokat konkrét esetekre lebontva kiderült, hogy a megkérdezett hölgyek több, mint egy harmada állította, hogy káromkodik, amikor egy másik sofõr elé vág, míg ugyanebben a szituációban a férfiaknak csak egynegyede használ trágár szavakat.

    Azonban a legtöbbet káromkodók azok közül kerültek ki, akik GPS-t használnak vezetés közben. A navigációs rendszerek idegesítik, és dühítik fel a legtöbb sofõrt (55%), és okozói a vezetés közbeni szitkozódásnak.
    A vita azon, hogy melyik nem képviselõi vezetnek jobban régóta tart, és nem is lesz vége egyhamar. Egy dologban azonban egészen biztosan a nõk a jobbak, bár erre nem igazán lehetnek büszkék. Ez pedig a káromkodás. Egy kutatás szerint a gyengébbik nem sokkal sûrûbben szentségel a kormány mögött ülve.

    Egy brit biztosító társaság részére készült tanulmány kimutatta, hogy a fiatalabb generáció sokkal sûrûbben használ töltelékszavakat, mint az idõsebb korosztály. A 20-29 éves korosztály több, mint fele (58%) káromkodik a kormány mögött, míg a 40-49 éveseknek csak 15 százaléka.

    A biztosító társaság attól tart, hogy a káromkodás, és a gesztikulálás tovább növeli a stresszt egy amúgy is feszült helyzetben, ráadásul megfélemlíti az utasokat is.
    Egyetlen esetben bizonyultak a férfiak jobbnak a nõknél, már ami a káromkodást illeti, mégpedig abban az esetben, amikor a másik autós az elõzésre szolgáló sávot nem elõzésre használta.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Biztonságosabb közlekedést szeretne az Európai Bizottság

    Új berendezésekkel növelné a közúti közlekedés biztonságát az Európai Bizottság. A tervek szerint 2011-tõl kötelezõvé tennék a nappali világítás használatát az autókon, ehhez speciális, enyhébb fényû lámpákat szerelnének a jármûvekbe. Emellett automatikus segélyhívót, és elektronikus menetstabilizálót szerelnének valamennyi gépkocsiba. Utóbbiról a héten tartottak részletes ismertetést az Európai Parlamentben.

  • A Cseh Jármûgyártó Szövetség 13 552 dolgozóját tervezi elbocsátani

    A Cseh Jármûgyártó Szövetség szerdán megjelent felmérése szerint a megkérdezett 127 ágazati vállalat 13 552 dolgozóját tervezi elbocsátani a jövõ év elsõ felében.

    Több mint 13 ezer embert bocsáthatnak el a cseh jármûgyártók és autóalkatrész-gyártók a jövõ év közepéig. Ennek oka, hogy csökken az autóeladás Európában és egyre kisebbek az exportmegrendelések.

  • Változás a gépjármû-átírásban 2010. július 1-tõl

    2010. január 1-jétõl a 304/2009. (XII.22.) Korm. rendelet határozza meg a közúti közlekedési nyilvántartásba bejegyzett jármû tulajdonjogának, illetve üzembentartó személyének változását igazoló teljes bizonyító erejû magánokiratnak (a jármû adás-vételi, vagy üzembentartói szerzõdésnek) a közlekedési igazgatási eljárásban történõ felhasználhatóságához szükséges kötelezõ tartalmi elemeit.

  • Jogosítványt a bicikliseknek is!

    Jogosítványszerzésre kötelezhetik az orosz kerékpárosokat, már amennyiben az orosz parlament, azaz az Állami Duma elfogadja két területi - a Krasznodari és Belgorodi - törvényalkotószerv elõterjesztését.

    A vidéki honatyák és honanyák szerint egyre több az olyan közúti baleset, amely a biciklisták hibájából történik. A leggyakoribb ok, hogy a kerékpáros kapatosan - ha nem éppen csontrészegen - pattan "nyeregbe".

  • Szigorodik az amerikai ütközésbiztonság!

    Az autók biztonságát vizsgáló amerikai szervezet a National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) néhány héttel ezelõtt árfogó tesztet készített a jelenleg forgalomban lévõ SUV-król.

    A városi terepjárókat ezúttal nem ütköztették, hanem felborították, és mérték a tetõ deformációjának mértékét. Az eredmény sokkoló volt, a vizsgált 12 típus közül mindössze négyet találtak megfelelõnek a szakemberek (Volkswagen Tiguan, Subaru Forester, Honda Element, Jeep Patriot).

  • Eladják Tiger Woods összetört autóját - képek

    Nagy vihart kavart Tiger Woods november végi autóbalesete, melyrõl szép lassan kiderült, hogy igazából egy családi vita miatt történt. A világ leggazdagabb sportolóját, majd autóját féltékenykedõ felesége legyintgette meg egy golfütõvel, nem csoda, hogy szegény Woods elõbb egy tûzcsapnak, majd egy fának hajtott vele és már a váláson gondolkozik a pár.

  • Több mint 17 000 autót hív vissza a Volvo hibás programozás miatt!

    Több mint 17 000 autót hív vissza a Volvo, amelynek oka a motorhûtõ hibás programozása.

    A hiba igen veszélyes, mivel következménye lehet a ventilátor motorhûtés teljes megszûnése, amely pedig már a légkondicionáló teljesítményének csökkenéséhez és a hûtõfolyadék hõmérsékletének gyors emelkedéséhez vezet.

  • Az eddigi leggyorsabb elektromos autó a Jaguartól

    Nagy lépést tett elõre az elektromos autók piacán a Jaguar, amely 205 mérföld per órás (330 kilométer per órás) végsebességgel haladó modellt gyártott C-X75 néven.

  • Hibrid autókat vásárol a zöldtárca

    A zöldtárca 12 környezetkímélõ, hibrid meghajtású autó vásárlására kötött szerzõdést - áll a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium pénteki közleményében.

    A beszerzésnek köszönhetõen 40 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki és csaknem 13 millió forintot spórol a tárca.

  • Szerény bemutató a Honda Insight hibrid modellnek

    Habár a Honda a 2009-es év egyik legfontosabb újdonságának szánja a modellt, ehhez képest igazán szerény bemutatót szán a modellnek.

    A kocsiról azon a januári Detroiti Autószalonon hull majd le a lepel, amirõl sok gyártó az ágazati válságra hivatkozva távol marad. Chris Martin, az amerikai Honda szóvivõje szintén a válságra hivatkozik a csendes, egyszerû bemutatóval kapcsolatban: Normális esetben komoly, speciális effektekkel tûzdelt tévés esemény keretében lepleznénk le az új modellt. Ez egy nagyon drága dolog.

  • Amerikából érkeznek a dízel Volkswagenek

    Az Egyesült Államokban még nem olyan elterjedtek a dízelmotorok, mint Európában, de a gyártók a gázolajos erõforrások rohamos terjedésére számítanak.

    Ezt támasztja alá, hogy a Volkswagen észak-amerikai vezetõje, Stefan Jacoby egy helyi lapnak adott interjúban elárulta, a Volkswagen hamarosan dízelmotorokat fog gyártani a tennessee-i üzemében.

    Olyan tiszta üzemû dízelek lesznek ezek, amelyek megfelelnek az USA szigorú elõírásainak, és amelyeket a VW újonnan fejlesztett modelljeibe szerelnek majd.

  • A VW Polo gyártása Amerikában?

    Egyre több gyártó viszi kisautóját a tengerentúlra, legutóbb például a Ford jelentette be, hogy a Fiestát ott is forgalmazni fogják.

    Ezúttal Stefan Jacoby, a német gyártó észak-amerikai regionális vezetõje árulta el egy interjúban, hogy az anyacég forgalmazni szeretné a Polót az USA-ban. Hozzátette, mivel a modell még mindig túl kicsi az amerikai vásárlóknak, az ottani kivitel hosszabb tengelytávot és magasabb tetõt kap.

  • Gyorshajtási bírságrekord Svájcban

    Gyorshajtási bírságból világcsúcsra számíthat egy svéd férfi: bõ 200 millió forintnyi összegre ítélhetik.

  • Hologrammos asszisztens az Audiban!

    Az ingolstadti autógyártó mindig is jövõbemutató megoldásairól volt híres, legfrissebb érdekességük azonban nem a négykerekûekkel kapcsolatos.

    Egy ausztrál Audi márkakereskedésben egy igazi kuriózummal találkozhatnak az odalátogatók, mely nem más, mint egy virtuális, hologrammos technikával vetített asszisztens. A hölgy valós nagyságú és kedves hangszínével bármikor készségesen segít a kliensek útbaigazításában, bár kávét fõzni valószínûleg nem képes.

  • Leállították a Kia és a Hyundai modellek importját Kínában

    Szeptember közepén leállították a Kia és a Hyundai modellek importját Kínában, közölte a dél-koreai cég szóvivõje. A kínai kereskedõk szerint a két autógyár megszegte az ország trösztellenes törvényét, így a hatóságok átmenetileg felfüggesztették a két márka importengedélyét, azonban az országban készülõ koreai modellek gyártását nem állították le.