rss
  • A nõi sofõrök többet szitkozódnak vezetés közben

  • Share on Tumblr

    A volán mögött ülõ nõk fele használ obszcén szavakat vezetés közben a férfiak 40 százalékos arányával szemben. A sofõrök dühét legtöbb esetben a navigációs rendszerek váltják ki.

    A kutatás eredményeként kiderült, hogy a nõk közel fele szitkozódik az utakon, míg a férfiaknál ez az arány 40 százalék.

    A számadatokat konkrét esetekre lebontva kiderült, hogy a megkérdezett hölgyek több, mint egy harmada állította, hogy káromkodik, amikor egy másik sofõr elé vág, míg ugyanebben a szituációban a férfiaknak csak egynegyede használ trágár szavakat.

    Azonban a legtöbbet káromkodók azok közül kerültek ki, akik GPS-t használnak vezetés közben. A navigációs rendszerek idegesítik, és dühítik fel a legtöbb sofõrt (55%), és okozói a vezetés közbeni szitkozódásnak.
    A vita azon, hogy melyik nem képviselõi vezetnek jobban régóta tart, és nem is lesz vége egyhamar. Egy dologban azonban egészen biztosan a nõk a jobbak, bár erre nem igazán lehetnek büszkék. Ez pedig a káromkodás. Egy kutatás szerint a gyengébbik nem sokkal sûrûbben szentségel a kormány mögött ülve.

    Egy brit biztosító társaság részére készült tanulmány kimutatta, hogy a fiatalabb generáció sokkal sûrûbben használ töltelékszavakat, mint az idõsebb korosztály. A 20-29 éves korosztály több, mint fele (58%) káromkodik a kormány mögött, míg a 40-49 éveseknek csak 15 százaléka.

    A biztosító társaság attól tart, hogy a káromkodás, és a gesztikulálás tovább növeli a stresszt egy amúgy is feszült helyzetben, ráadásul megfélemlíti az utasokat is.
    Egyetlen esetben bizonyultak a férfiak jobbnak a nõknél, már ami a káromkodást illeti, mégpedig abban az esetben, amikor a másik autós az elõzésre szolgáló sávot nem elõzésre használta.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A VW Polo az Év Autója

    Tíz ponttal elõzve a második helyezett Toyota iQ-t a VW Polo lett az Év Autója. A harmadik helyezett új Astra 126 ponttal maradt le.

  • A VW letaszította a trónról a Toyotát

    2009 elsõ kilenc hónapja alapján a német konszern letaszította az addig uralkodó Toyotát a trónról.

  • Pánikban üresbe sem tudjuk tenni a sebességváltót

    Váratlan helyzetben csökken a problémamegoldó képesség, a megriadt, pánikra esett emberek gyakran a legegyszerûbb dolgokra sem képesek – mondja a nagy port felvert autóvisszahívásokkal kapcsolatban a szakember.

  • 230 forinthoz közel a benzin!

    Hét közepétõl a benzin 9, míg a gázolaj 12 forinttal lesz olcsóbb - értesült piaci forrásból a holtankoljak.hu portál. A kõolajszármazékok ára múlt héten óriásit esett, hiszen a benzin 19, míg a gázolaj ára 12%-kal mérséklõdött.

  • 789 Chrysler autókereskedést zárnak be!

    A három detroiti autógyártó közül jelenleg a Chrysler van a legmélyebb gödörben, ugyanis kénytelen volt maga ellen csõdvédelmet kérni. A csõdvédelem ideje alatt az autógyártó újjászervezheti magát, ám az ésszerûsítést nem kerülhetik el a kereskedõk sem.

    A csillagos márka eddig körülbelül 3200 autószalonnal rendelkezett, ám részben a válság miatt 789 kereskedést zárnak be.

  • Potenciális Alfa 159 utód a Bertone-tól

    A Genfi Autószalonon láthatjuk a Bertone Alfa Romeo kupéját – addig be kell érnünk a vázlattal.

  • Ezernél is több Ford Focus RS-t rendeltek

    Röviddel az autó Londoni Autószalonon történt premierje után máris nagy népszerûségnek örvend az eddigi legerõsebb Ford Focus. A 2,5 literes, 300 lóerõs motorral érkezõ autóra eddig csak az Egyesült Királyságban több mint 1000 elõrendelést vettek fel.

  • Mégis bemutatkozik a Suzuki Kizashi Los Angelesben!

    Korábban olyan hírek is szárnyra kaptak, miszerint a Suzuki törölte a Kizashit, pedig a középkategóriás szedán több koncepciót is megélt.

    Az Automotive News magazinnak a gyár egyik embere megerõsítette, hogy a Suzuki a Los Angelesi Autószalonon mutatja majd be a Kizashi szériagyártású változatát, amelynek értékesítése a premierrel együtt indul.

  • Lancia emblémás Chryslerek

    Hivatalosan is bejelentette a Fiat a döntést: összeolvasztják a Chrysler és Lancia márkákat. Európában a közös modellpalettát Lancia jelvénnyel fogják forgalmazni, míg a túlparton a jelenlegi Lanciák is Chrysler emblémát kapnak.

  • Mi lesz a Magyar Suzukival?

    Az esztergomi Magyar Suzuki Zrt. elsõ féléves értékesítési eredményei a tervek szerint alakultak, azaz a nyugat-európai, valamint a környezõ országok exportpiacai - a roncsautó-prémiumoknak köszönhetõen - húzták a gyártásukat. Ennek köszönhetõen nem csökkentették a gyártási darabszámot, naponta körülbelül 850 autó gördül le a szalagról - mondta lapunknak Ruska Viktória vállalati kommunikációs vezetõ. Extra leállást nem kellett beiktatniuk, és nem is terveznek ilyet, körülbelül október végéig biztosítva van a gyártás. A november-decemberi gyártási számok alakulásáról nincsenek pontos terveik, a prognózisok a 2010. évi elõzetes rendelései függvényében alakulnak majd.

  • Nem emeli az üzemanyagok nagykereskedelmi árát a MOL

    A MOL nem emeli az üzemanyagok nagykereskedelmi árát, tette közzé a Magyar Távirati Iroda a honlapján. A hazai olajtársaság általában szerdán szokott változtatni a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi árán.

    Két hete szerdán emelt legutóbb a MOL, ekkor rekordot döntöttek a magyarországi árak: a benzin literje 317 forintba, a gázolajé 335 forintba került. Ezek azonban csak átlagos árak, hiszen a legolcsóbb és legdrágább kutak árai között akár 25 forintos különbség is lehet.

  • Mégsem tervezik az Opel Insignia kupé megjelenését

    A londoni bemutatón Bob Lutz, a General Motors termékfejlesztési guruja beszélt az Insignia és közeli rokonsága jövõjérõl.

    Természetesen hamar szóba került a kétajtós változat, hiszen a Vectra-utód formáit annak idején egy kupétanulmányon, a GTC-n láthattuk elõször, így kézenfekvõ volt a kérdés, hogy abból az autóból lehet-e még sorozatgyártmány.

    Lutz sokszor fogalmaz homályosan, de ezúttal nem tette.

  • Videójátékosprogram a biztosítási díj csökkentéséért

    A számítógépes játékoknak sok szakértõ szerint számos negatív hatásuk lehet a játékfüggõség lehetséges kialakulásától a redukált szociális kapcsolatokig, ám a tengerentúli Allstate biztosító most a játékok pozitív hatásait hangsúlyozza; szerintük ugyanis a videojátékok fejlesztik a reflexeket és biztonságosabbá tehetik a sofõrök vezetési stílusát.

    Éppen ezért az Allstate most egy kísérleti programot indít, melyben az 50-75 éves sofõrök baleseti statisztikáit hasonlítják össze: azokét, akik elvégzik a biztosító videojátékos programját és azokét, akik nem.

  • Amerikában is forgalmazzák a Fiat 500C-t!

    A Chrysler-Fiat szövetségnek is köszönhetõen az olasz márka bejelentette, hogy a jövõben megindítja legkisebb modellje kabrió változatának, az 500C-nek tengerentúli forgalmazását.

    A legkisebb olasz egyesült államokbeli értékesítése 2011 júliusában kezdõdhet. A nyitott kisautó nem egy hétköznapi kabrió formáját követi: tetõszerkezete megmaradt, csupán egy elhúzható vászontetõt kap, amely háromféle különbözõ színben lesz rendelhetõ.

  • A közeljövõben háromhengeres motort kap a Golf

    Ulrich Hackenburg, a Volkswagen fejlesztésért felelõs igazgatója egy német magazinnak adott interjújában elmondta, hogy a közeljövõben háromhengeres motort kap a Golf.

    Hackenburg kijelentése azok után nem is tûnik meglepõnek, hogy múlt héten a BMW jelentette be, hogy az új 1-es egy 1,3 literes, háromhengeres egységgel is kapható lesz.