rss
  • A nõi sofõrök többet szitkozódnak vezetés közben

  • Share on Tumblr

    A volán mögött ülõ nõk fele használ obszcén szavakat vezetés közben a férfiak 40 százalékos arányával szemben. A sofõrök dühét legtöbb esetben a navigációs rendszerek váltják ki.

    A kutatás eredményeként kiderült, hogy a nõk közel fele szitkozódik az utakon, míg a férfiaknál ez az arány 40 százalék.

    A számadatokat konkrét esetekre lebontva kiderült, hogy a megkérdezett hölgyek több, mint egy harmada állította, hogy káromkodik, amikor egy másik sofõr elé vág, míg ugyanebben a szituációban a férfiaknak csak egynegyede használ trágár szavakat.

    Azonban a legtöbbet káromkodók azok közül kerültek ki, akik GPS-t használnak vezetés közben. A navigációs rendszerek idegesítik, és dühítik fel a legtöbb sofõrt (55%), és okozói a vezetés közbeni szitkozódásnak.
    A vita azon, hogy melyik nem képviselõi vezetnek jobban régóta tart, és nem is lesz vége egyhamar. Egy dologban azonban egészen biztosan a nõk a jobbak, bár erre nem igazán lehetnek büszkék. Ez pedig a káromkodás. Egy kutatás szerint a gyengébbik nem sokkal sûrûbben szentségel a kormány mögött ülve.

    Egy brit biztosító társaság részére készült tanulmány kimutatta, hogy a fiatalabb generáció sokkal sûrûbben használ töltelékszavakat, mint az idõsebb korosztály. A 20-29 éves korosztály több, mint fele (58%) káromkodik a kormány mögött, míg a 40-49 éveseknek csak 15 százaléka.

    A biztosító társaság attól tart, hogy a káromkodás, és a gesztikulálás tovább növeli a stresszt egy amúgy is feszült helyzetben, ráadásul megfélemlíti az utasokat is.
    Egyetlen esetben bizonyultak a férfiak jobbnak a nõknél, már ami a káromkodást illeti, mégpedig abban az esetben, amikor a másik autós az elõzésre szolgáló sávot nem elõzésre használta.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Saab trollhattani gyárában vámtartozás miatt leállt a termelés?

    A nemzetközi és a hazai sajtóban megjelent hír szerint a Saab trollhattani gyárában vámtartozás miatt leállt a termelés. Ennek kapcsán a Saab magyarországi képviselete az alábbiak közzétételére kérte az A5.hu-t:

    "- A Saabnak nincs lejárt tartozása a svéd vámhivatal felé.

    - A vámolás ügymenetében történik változás. A Saab korábban egyszerûsített vámeljárásra volt jogosult, azonban mostantól az újjászervezési folyamat részeként normál vámügyintézésre áll át, ami adminisztrációs többlettel jár."

  • Az Opelt választották Németország legjobb autógyártójává

    Az Opel lett Németország legjobb autógyártója, legalábbis az AutoBild 2008-as minõségi elemzése szerint. A gyártó megbízhatóság, tartós minõség és ügyfél-elégedettség terén is maximális pontszámot kapott a szaklaptól.

    Az AutoBild 2001 óta teszi közzé jelentését, amelyben nem az újautók tesztjeit, hanem azt veszi figyelembe, hogyan teljesít egy-egy modell öt, illetve hét év alatt.

  • Osztrákok gyártják a Peugeot 308 RC-Z-t

    Az osztrák Magna-Steyr üzem gyártja a franciák "Audi TT-szerû" sportkocsiját.

    A franciáknak nem éri meg egy teljesen új gyártósort kiépíteni, mivel az autóból túl kevés készül.

    A tavaly bemutatott kétüléses kupé-tanulmányról, amely a 308-as padlólemezére és alkatrészeire épül, már korábban elárulták, hogy néhány éven belül gyártásba kerül

  • Radikális koncepció a Ferraritól

    Folyamatosan vizsgálja a Ferrari, hogyan tehetné még tökéletesebbé modelljeit. Éjt nappalá téve dolgoznak különbözõ elképzeléseken a mérnökök, ezek mindegyike természetesen nem köszön vissza a szériamodellekrõl. Azért a maranellóiak (és minden más gyár) szorgalmasan védetik le ötleteiket, a szabadalmi hivatalból most egy új ajtónyitási mechanizmus rajzai szivárogtak ki.

  • Nem gazdaságos a bioüzemanyag támogatása

    Elhamarkodott döntés lenne a gabonafélékbõl készített bioüzemanyag elõállításának támogatása. Kifejezetten örültségnek nevezte Guido Barilla, a világ legismertebb tésztagyártó vállalatának elnöke Egyesült Államok és az Európai Unió, viszont támogatja az elõállítást.

    Barilla így nyilatkozott: "Ahhoz, hogy egy gépkocsi meghajtására szolgáló 1 liter bioüzemanyagot állítsanak elõ, 4 kiló élelmiszertermékre és rengeteg vízre van szükség. A világ élelmiszerellátása ennek következtében már a közeljövõben kiélezett problémává válik."

  • A VW Polo az Év Autója

    Tíz ponttal elõzve a második helyezett Toyota iQ-t a VW Polo lett az Év Autója. A harmadik helyezett új Astra 126 ponttal maradt le.

  • Változás a gépjármû-átírásban 2010. július 1-tõl

    2010. január 1-jétõl a 304/2009. (XII.22.) Korm. rendelet határozza meg a közúti közlekedési nyilvántartásba bejegyzett jármû tulajdonjogának, illetve üzembentartó személyének változását igazoló teljes bizonyító erejû magánokiratnak (a jármû adás-vételi, vagy üzembentartói szerzõdésnek) a közlekedési igazgatási eljárásban történõ felhasználhatóságához szükséges kötelezõ tartalmi elemeit.

  • Növénybõl üzemanyagot állítajna elõ a Generali Motors

    Szubtrópusi növénybõl kíván bioüzemanyagot elõállítani a General Motors, ezért újabb jatrophaültetvényeket hoznak létre Indiában.

  • Kézi váltó a Ferrariba

    Bár lassabb és több figyelmet igényel, mint a dupla kuplungos, a Ferrari vásárlói ragaszkodnak a hagyományos manuális váltóhoz, így most megkapják. Most a California típusba kerül egy hagyományos hatsebességes szerkezet, amelyet eddig csak hétfokozatú, dupla kuplungos, kézzel is kapcsolható automatával szállítottak. A kéz és a kuplungpedált nyomkodó láb persze lassabb, mint a gép, ami nagyjából 0,2-0,3 másodperc többletkapcsolási idõt jelent - a 0-ról 100 km/h-ra gyorsulás ideje is megnõ valamelyest, 4-rõl 4,2 másodpercre.

  • 800 lóerõs elektromos Bugatti készült

    Elektromos szuperautót készített az Auto Express szerint a Bugatti. A prototípus 800 lóerõs hajtásláncot kapott.

  • Alumíniumból készül majd a Jaguar és a Land Rover

    A brit gyártó korábban is híres volt arról, hogy széles körben alkalmazott autóiban alumíniumot. Ratan Tata, a két márka indiai tulajdonosa most bejelentette, hogy az összes jövõbeni Jaguar és Land Rover karosszériája alumíniumból készül majd.

    A megoldást annak ellenére alkalmazzák, hogy jelentõsen megdrágítja a gyártást, ellenben az alacsonyabb súly kisebb emissziót is eredményez, ami a két, jellemzõen nagy és iszákos motorokkal felszerelt márka esetében különösen fontos lehet, különös tekintettel az Európai Unió tervezett CO2-szabályozására, illetve a megváltozó fogyasztói szokásokra.

  • Fél évszázad után egybõl beindult egy kocsi

    Csaknem félévszázados ácsorgás után azonnal beindult egy 81 esztendõs autómatuzsálem Nagy-Britanniában.

  • A Skodánál évi egy millió autó a terv

    A Skoda csoport forgalma az idén az elsõ félévben 111,7 milliárd cseh korona volt

    A cseh Skoda Auto a tervek szerint a következõ három év alatt évi egymillió darabra növeli autógyártását, részint annak köszönhetõen, hogy csehországi gyáraiban fejleszti a gyártókapacitást.

    A külföldi - kínai, oroszországi és indiai - gyáraiban bõvül a termelés - közölte a Skoda magyarországi képviselete az MTI-vel.

  • Felfelé araszol az üzemanyag ára!

    Négy forinttal drágul szerdán nulla órától a benzin a hazai kutakon, a gázolajért továbbra is ugyanannyit kell majd fizetni.

    Ennek hatására a benzin egy-egy literjének ára átlagosan körülbelül 254-255 forint környékén mozog majd, a gázolaj literje pedig körülbelül 256-257 forintba kerül.

  • A Magna International is Opel-részvények vásárolna!

    A Fiat után immár a Magna International is hivatalosan megerõsítette, hogy tárgyalásokat folytat a General Motors-szal és a német kormánnyal Opel-részvények felvásárlásáról.

    A Fiattal ellentétben ugyanakkor a Magna nem törekszik többségi tulajdon megszerzésére, a hírek szerint a kanadaiak csak 20%-nyi részvényt vásárolnának, másik 30% pedig az orosz oligarcha, Oleg Gyeripaszka kezébe kerülne.