rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • A Suzuki Kizashi a tengerentúlon és Európában is kudarcot vallott

  • Share on Tumblr

    A Suzuki Kizashi a tengerentúlon és Európában is kudarcot vallottNoha a Suzuki Kizashi Európában és a tengerentúlon egyaránt kudarcot vallott, a japánok még látnak fantáziát egy középkategóriás limuzinban. A nagy visszatérés előfutára a Shanghaiban bemutatott Authentics tanulmány, melynek határozott fellépése láttán aligha gondolnánk, hogy a márkakereskedőknek problémáik lesznek az értékesítéssel. Igaz, a cég felsőbb kategóriákban elkönyvelt botlásai nem is a rossz formatervezésnek, s talán még csak nem is a presztízs megítélésének voltak köszönhetőek, mint inkább az ügyetlen termékpolitika számlájára írhatóak.

    Talán erre bizonyíték, hogy a sokak számára vonzó Kizashi hazánkban is csak 2,4 literes benzinmotorral és fokozatmentes automataváltóval kapható, mely párosítás bizony rányomja a bélyegét a fogyasztásra, így rohanva szembe azokkal a vásárlói igényekkel, melyek a fenntartási és üzemeltetési költségek minimalizálását tartják szem előtt.

    Sajnos a koncepció hajtásláncáról ezúttal sem esik szó, de annyi bizonyos, hogy a gyártószalagig még józanodó típus már jövőre szériaéretté válik. A termelés Kínában folyik majd, ami egyúttal a Kizashi utódjává is kinevezhető Authentics legfőbb piaca is egyben.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A kereslet gyengülése miatt több autógyártó is elhalasztja fejlesztéseit

    A kereslet gyengülése miatt több autógyártó is elhalasztja, vagy teljesen félreteszi fejlesztési terveit az Automotive News Europe beszámolója szerint. Köztük van egyebek mellett a Renault, az Opel és a BMW.

    A BMW egyelõre kivár az X7 nagy luxus-SUV tervezésével.

    A Renault például a Megane alapján készülõ új modell fejlesztési munkálatait állította le, és halasztódik a Renault Espace, valamint Vel Satis következõ generációjának tervezése is.

  • Érdekességek a nõk és a férfiak autóvezetési szokásairól

    A nõk kisebb valószínûséggel okoznak balesetet és kevésbé agresszívak az utakon, mint a férfiak - derült ki az egyik vezetõ flotta- és jármûkezelõ vállalat által közzétett felmérésbõl.

  • A legkörnyezetszennyezõbbek a sportautók!

    A világ tíz legszennyezõbb autói közé nem nagy meglepetésre elsõsorban méregdrága, nagy teljesítményû sportautók kerültek.

    A listát a Bugatti Veyron vezeti a maga 571 g/km-es értékével, megelõzve a 495 g/km-es szén-dioxid kibocsátással rendelkezõ Lamborghini MurcielagoLP640-et, míg az elsõ helyezetteket két Ferrari követi, az 599 GTB Fiorano 490, míg a 612 Scaglietti 475 gramm szén-dioxidot enged a levegõbe kilométerenként.

  • Átrendezõdhet az európai autógyártás

    Az európai autógyártók az állami támogatások révén megõrizték ugyan likviditásukat és zömmel pozitív üzemi eredménnyel (EBIT) zárják 2009-et, de a kamatterhek vészesen lenyomják, vagy veszteségbe fordítják az eredményeket. A Calyon Bank elemzõi szerint a jelenlegi helyzetben a fõ cél minden gyártónál a méretgazdaságosság elérése, ami fúziókért vagy együttmûködésért kiált.

  • Eladó az 1 millió mérföldes furgon - érdekesség

    Medford - Nagyon használt autót árverez el egy férfi az Egyesült Államokban, mégis biztos, hogy nem tekerte vissza a kilométerórát: 1 millió mérföldet futott furgonját adja el.

    A rekordtávot megtett kocsit 1991-ben gyártották, típusa Chevrolet Silverado. Tulajdonosa, Frank Oresnik 1996-ben vette, akkorra még csak 66 ezer kilométer "volt benne".

  • Tûzveszélyessé válhat a Ferrari F430

    Az olasz gyártó méretéhez képest óriási visszahívási akciót kezdeményezett azok után, hogy az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság legújabb jelentése szerint az F430 kabrió változata tûzveszélyessé válhat.

    Az NHTSA szerint a motor hõje megolvaszthatja a tetõ hidraulika-vezetékeit, így a folyadék a motortérbe folyhat, ami füstöt, sõt tüzet is okozhat.

  • Az olasz sajtó félti a Lanciát!

    Az utóbbi hetekben egy esetleges Fiat-Opel fúziótól volt hangos a világsajtó, ugyanis egy esetleges Fiat-Opel-Chrysler szövetség megalakulásával egy Volkswagen-konszern méretû cég jönne létre.

    Az olasz sajtó azonban félti a Fiat leányvállalatait, elsõsorban a Lanciát. A presztízsmárkaként számon tartott gyártó évente mindössze körülbelül 100 000 autót értékesít, ráadásul a márka modellpalettája sem tartozik a legfiatalabbak közé, így a Fiat vezetõségében felmerült a Lancia megszûntetése, hogy a cég a sikeresebb márkákra tudjon koncentrálni.

  • Saját fejlesztésû hatfokozatú automataváltó a Hyundai Grandeur-ban

    A Grandeur-ben mutatkozik be a Hyundai saját fejlesztésû hatfokozatú automataváltója, amelyet nagy elõrelépésként harangoznak be a dél-koreaiak.

    A számok alapján ugyanakkor meg is van erre az okuk, hiszen az új váltó papíron lényegesen jobbnak tûnik elõdénél. Az ötfokozatú egységhez képest 12 kilóval könnyebb és 62 alkatrésszel kevesebb található benne, legfõbb érdeme mégis a fogyasztás.

  • Paranormális román radarok

    Bukarest - Természetfeletti erõkkel ruházták fel a romániai radarok az egyik gépkocsivezetõt, aki a gyorshajtás miatt kapott büntetések szerint ugyanabban a pillanatban több helyen tartózkodott.

    Horatiu Moldovan mérnök, a balszerencsés gépkocsivezetõ a kézbesített büntetések szerint éjfél után 23 perccel futott bele a radarba egy Kolozs megyei településen. Mivel éppen lakott részen mérték, a 83,30 kilométer/órás sebesség jócskán meghaladja a közlekedési szabályok által engedélyezett felsõ határt.

  • A Volkswagen bemutatta a Saveirónak a következõ generációját!

    A Volkswagen bemutatta egyetlen kompakt pickup-jának, a Saveirónak a következõ generációját.

    A kizárólag Dél-Amerikában forgalmazott kétüléses haszongépjármû dizájnja a márka a Tiguan arculatát követi, amely legfõképp az elsõ fényszórók, és a szintén elsõ lökhárító alakjaiból figyelhetõ.

  • A Volkswagen lenyomta a Ford-ot

    Az amerikai gyártók egyre hátrébb szorulnak a rangsorban: a Toyota nemrég megelõzte a GM-et az élen, és most a Ford is megízleli, milyen, amikor egy korábban sokkal jelentéktelenebb gyártó megelõzi õket a legnagyobbak listáján.

    A VW-csoport idén eddig 7,2%-os növekedést ért el, azaz a mai napig 3,31 millió jármûvet értékesítettek, míg a 11%-os visszaesést regisztráló Ford csak 3,09 milliónál tart.

  • Változik a KRESZ! Pontosítják a gyalogátkelõkhöz kapcsolódó részt!

    Pontosítják a KRESZ gyalogátkelõkhöz kapcsolódó részét. Kötelezõ lesz megállnia az autósnak, ha a gyalogos jelzi áthaladási szándékát.

    További újdonság lehet, hogy a jövõben a rendõr nem kérhetné az izzókészletet.

    "Kötelezõ lesz az autósoknak a zebránál megállni, ha a gyalogos jelzi áthaladási szándékát az úton" - többek között ez a KRESZ-módosítási javaslat is szerepelt a közlekedési kerekasztal ülésén tudatta közleményében Kondorosi Ferenc, az Új rend és szabadság program kormánybiztosa.

  • A Seat Ibiza új dízelmotort kap

    2009 júniusától kezdve a Seat Ibizához is elérhetõ lesz a Volkswagen-konszern vadonatúj fejlesztésû 1,6 literes, közös nyomócsöves dízelmotorja.

    A 90 lóerõs és 230 Newtonméternyi nyomatékú erõforrás a teljesítményben vele azonos 1,9-es PT TDI motort váltja, átlagfogyasztása 4,2 liter, szén-dioxid kibocsátása pedig mindössze 109 g/km.

  • General Motors beindította legújabb fejlesztõközpontját

    Múlt hét pénteken Rick Wagoner elnök-vezérigazgató és Tom Stephens, hajtásláncokért felelõs elnökhelyettes jelenlétében a General Motors beindította legújabb, Michigan állambeli Pontiacban található fejlesztõközpontját.

  • A Skoda Yeti gyártása megkezdõdött!

    Legördült az elsõ sorozatgyártásban készül Skoda Yeti a márka Kvasiny üzemében.

    Az autó összeszerelésének megkezdésével a márka ötödik új típusát is sikeresen útjára indította, ráadásul a Yetivel beléptek az egyre népszerûbb szabadidõ autók szegmensébe.