rss
  • A Suzuki Kizashi a tengerentúlon és Európában is kudarcot vallott

  • Share on Tumblr

    A Suzuki Kizashi a tengerentúlon és Európában is kudarcot vallottNoha a Suzuki Kizashi Európában és a tengerentúlon egyaránt kudarcot vallott, a japánok még látnak fantáziát egy középkategóriás limuzinban. A nagy visszatérés előfutára a Shanghaiban bemutatott Authentics tanulmány, melynek határozott fellépése láttán aligha gondolnánk, hogy a márkakereskedőknek problémáik lesznek az értékesítéssel. Igaz, a cég felsőbb kategóriákban elkönyvelt botlásai nem is a rossz formatervezésnek, s talán még csak nem is a presztízs megítélésének voltak köszönhetőek, mint inkább az ügyetlen termékpolitika számlájára írhatóak.

    Talán erre bizonyíték, hogy a sokak számára vonzó Kizashi hazánkban is csak 2,4 literes benzinmotorral és fokozatmentes automataváltóval kapható, mely párosítás bizony rányomja a bélyegét a fogyasztásra, így rohanva szembe azokkal a vásárlói igényekkel, melyek a fenntartási és üzemeltetési költségek minimalizálását tartják szem előtt.

    Sajnos a koncepció hajtásláncáról ezúttal sem esik szó, de annyi bizonyos, hogy a gyártószalagig még józanodó típus már jövőre szériaéretté válik. A termelés Kínában folyik majd, ami egyúttal a Kizashi utódjává is kinevezhető Authentics legfőbb piaca is egyben.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Új dízelmotor a Skoda Superb-ben

    Új kétliteres dízelmotorral bõvül a Skoda Superb kínálata, a blokk a hasonló lökettérfogatú adagolófúvókásat váltja.

    140 lóerõs dízelmotor jelenik meg a Skoda Superb kínálatában, ami önmagában nem lenne nagy hír, hiszen eddig is volt ilyen. Csakhogy a kétliteres blokk még PD TDI (adagolófúvókás) technológiával készült, az új viszont már közös nyomócsõves, hasonlóan a Superb 170 lóerõs dízeljéhez.

  • Takarékoskodik a Volvo

    20 millió eurós befektetéssel modernizálta teljes méretû szélcsatornáját a Volvo. A svédek ezt most elsõsorban a minél alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás, illetve széndioxid-kibocsátás szolgálatába állították, közleményük szerint pedig ennek vívmányai már a Párizsban bemutatott C30 DRIVe modellben tetten érhetõek.

  • A Volkswagen-nél is rövidített munkaidõt vezetnek be

    Rövidített munkaidõt vezetnek be a Volkswagen valamennyi németországi gyárában február 23-27-ike között.

    Németország legnagyobb autóipari csoportját sok más autógyártóval ellentétben eddig még nem nagyon érintette a globális válság, eltekintve a karácsonykor elrendelt kisebb leállástól.

  • Az amerikai autógyárak 25 milliárdos kölcsönt kapnak

    Az amerikai állam bejelentette, hogy a tengerentúli autógyártóknak egy 25 milliárd dolláros, alacsony kamatú kölcsönt ajánl fel annak érdekében, hogy megvédje õket a krízishelyzettõl.

    Az utóbbi idõben ugyanis a gyártók komoly veszteségeket produkáltak, terveikben pedig jelentõs munkaerõ-leépítés volt, az állam pedig leginkább ennek elkerülése érdekében ajánlotta fel a jelentõs kölcsönt.

  • 2 literes dízelmotor az Audi A3-ban!

    A Volkswagen Jetta TDI sikerén felbuzdulva az Audi A3 motorválasztékát is gázolajos erõforrással bõvítik. Az A3 orrában a Jettából ismerõs 2,0 literes dízelmotor dolgozik majd, amely minden szigorú észak-amerikai környezetvédelmi elõírást teljesít.

    Az erõforrás 140 lóerõt és 320 Newtonméternyi nyomatékot biztosít a vezetõnek, és 5,88 literes fogyasztása miatt nagy érdeklõdésre számítanak az Audinál.

  • Fékenergia-visszanyerés - újítások a Mazdánál

    A Mazda bemutatta a világ elsõ olyan fékenergia-visszanyerõ rendszerét, amely az energia tárolására kondenzátort használ. A megoldást 2012-tõl már alkalmazzák is, elsõként az új Mazda6 kapja meg.

  • 8 tipp, hogyan spóroljon az üzemanyaggal

    Nem kell feltétlenül alternatív üzemanyagot választani, aki megfogadja tippjeinket, akár 30 százalékkal is csökkentheti autója fogyasztást.

  • Három napig autózott egy helyben

    Három álló napig autózott egy helyben egy férfi az Egyesült Államokban, mert elakadt a hóban.

  • Hatalmas eladási visszaesés Amerikában

    A bank- és hitelpiaci válsággal indokolják az elemzõk, hogy az autóeladások az Egyesült Államokban szeptemberben több mint negyedükkel(27 százalékkal) maradtak el az egy évvel korábbitól.

    Az év megelõzõ része is romló piacot mutatott: 2007. azonos idõszakához képest a kilenc havi idei csökkenés csaknem 13 százalékot ért el.

  • A Ford-nak elég pénze van, nincs szüksége állami kölcsönre!

    Az amerikai Ford autógyárnak elég pénze van átalakítási programja finanszírozására, és nincs szüksége állami kölcsönre, mondta a Ford Motor Co. vezérigazgatója a hét végén az amerikai autókereskedõk szövetségének New Orleans-i értekezletén.

    A Ford fõ versenytársai, a General Motors és a Chrysler számára decemberben 17,4 milliárd dollár állami kölcsönt hagyott jóvá az elõzõ amerikai kormányzat. A Ford is kérte 9 milliárd dollárnyi hitellehetõség készenlétben tartását a kormánytól. Erre a kérésre Washingtonban még nem válaszoltak hivatalos formában, de a Ford nem is kért eddig konkrét kölcsönt.

  • Jön az elektromos Mercedes

    Mannheim - Legkésõbb 2011-ben megjelenik az elsõ elektromos hajtású Mercedes modell.

    "Hamarosan teljesen elektromos Mercedes autóval járhatunk. A kocsit 2010-2011-ben dobjuk a piacra" - nyilatkozott Dieter Zetsche a Mannheimer Morgen címû lapnak. A német Daimler elnöke azt is elmondta, hogy az autógyártók közül elõször cége vezeti be az újgenerációs lítium-ion akkumulátorokat.

  • Forma-1: Szerény célok a Toyotánál

    Szerény célokat tûzött maga elé, ennek megfelelõen visszafogott bemutatót tartott 2008-as autójáról a Forma-1-es világbajnoki sorozatban szereplõ Toyota csapat. A Ferrari és a McLaren-Mercedes után harmadikként a japán gyár prezentálta új autóit, a TF108-asokat Kölnben, 150 újságíró elõtt. Az istálló az elmúlt szezonban messze elmaradt saját elõzetes várakozásaitól és csupán a hatodik helyen végzett a konstruktõrök versenyében.

  • Barack Obama befagyasztja az üzemanyagcellás fejlesztéseket!

    Az Egyesült Államok elnöke, Barack Obama megválasztása óta sok mindent máskép csinál mint elõdje, George Bush.

    Többek között az autóipari intézkedései is nagy port kavartak a médiában. Most az újabb bejelentése arról szólt, hogy befagyasztja az üzemanyagcellás fejlesztésekre szánt 100 millió dolláros pénzösszeget.

  • Hamilton: Ide nekem Schumachert!

    Lewis Hamilton imádná, ha Michael Schumacher visszatérne a Forma-1-be és a pályán nyomhatná le a hétszeres világbajnok németet. Lewis Hamilton önbizalommal teli pilóta, ezért nyilván fel sem merül benne, hogy esélytelen lenne a hétszeres világbajnok Michael Schumacherrel szemben. A brit bármikor szívesen összemérné erejét a némettel, egy esetleges összecsapásról a Guardian címû brit napilapnak beszélt.

  • A Mégane-ban is megjelent a Renault 1,4 literes turbómotorja

    Amint azt már korábban is sejteni lehetett, a Mégane-ban is megjelent a Renault 1,4 literes turbómotorja. A TCE motorcsalád legújabb tagja 130 lóerõt és 190 Newtonméternyi nyomatékot biztosít a vezetõ számára, míg az erõforrás átlagfogyasztása 6,5 liter, szén-dioxid kibocsátása pedig 153 g/km.