rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • A Suzuki Kizashi a tengerentúlon és Európában is kudarcot vallott

  • Share on Tumblr

    A Suzuki Kizashi a tengerentúlon és Európában is kudarcot vallottNoha a Suzuki Kizashi Európában és a tengerentúlon egyaránt kudarcot vallott, a japánok még látnak fantáziát egy középkategóriás limuzinban. A nagy visszatérés előfutára a Shanghaiban bemutatott Authentics tanulmány, melynek határozott fellépése láttán aligha gondolnánk, hogy a márkakereskedőknek problémáik lesznek az értékesítéssel. Igaz, a cég felsőbb kategóriákban elkönyvelt botlásai nem is a rossz formatervezésnek, s talán még csak nem is a presztízs megítélésének voltak köszönhetőek, mint inkább az ügyetlen termékpolitika számlájára írhatóak.

    Talán erre bizonyíték, hogy a sokak számára vonzó Kizashi hazánkban is csak 2,4 literes benzinmotorral és fokozatmentes automataváltóval kapható, mely párosítás bizony rányomja a bélyegét a fogyasztásra, így rohanva szembe azokkal a vásárlói igényekkel, melyek a fenntartási és üzemeltetési költségek minimalizálását tartják szem előtt.

    Sajnos a koncepció hajtásláncáról ezúttal sem esik szó, de annyi bizonyos, hogy a gyártószalagig még józanodó típus már jövőre szériaéretté válik. A termelés Kínában folyik majd, ami egyúttal a Kizashi utódjává is kinevezhető Authentics legfőbb piaca is egyben.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Formula-1 legjobb 50 pilótája

    Ez az elsõ olyan könyv Magyarországon, amely arra törekszik, hogy a Formula-1 60 éves történetébe visszanyúlva egy korrekt, elfogulatlan listát felállítva megemlékezzen a száguldó cirkusz legjobb versenyzõirõl.

  • 2000-2010-ig 3000 Volvót törtek össze

    A Volvo biztonságtechnikai központjának laboratóriumában modellezhetõ a legtöbb helyzet, amely a való életben balesetet okoz. Tíz éve folynak töréstesztek, már 3000 felett járnak.

  • Hat évtized után visszatért Csehországba a Skoda LT 35 harckocsi

    Prága - Hatvan év után visszatért Csehországba a Skoda LT 35 típusú harckocsi, amely a II. világháború elõestéjén a csehszlovák hadsereg egyik legkorszerûbb és legjobb fegyverének számított.

    Ebbõl a tankból egyetlen egy sem maradt fenn Csehországban. A nagyvilágban is mindössze négy darabról tudnak a hadtörténészek. A most Csehországba visszatért tankot 1939-ben zsákmányolta a német hadsereg, majd 1945-ben hadizsákmányként az Egyesült Államokba került.

  • Számítógépes tomográffal vizsgálhatják az autókat is

    Eddig csak az orvostudományban játszott fontos szerepet a számítógépes képalkotó tomográfok használata, hamarosan azonban nagy szerkezetek, autók, repülõgépek átvizsgálására is alkalmazható lehet.

  • K1 Roadster könnyû, egyszerû, de sportautó

    Egy bevált módszert követettek a mérnökök a Roadster megtervezésekor.

    Az alapot egy könnyû, de merev acél csõváz adja, ehhez csatlakoznak a versenypályákról ismerõs nyomórudas felfüggesztések, a motor és a váltó, illetve a könnyû, szálerõsítésû mûanyag karosszériaelemek.
    A Fordtól származik teles egészében a hajtáslánc.

  • A katari állam kisebbségi tulajdont szerezhet a Porsche-ból!

    A zuffenhauseni gyártó immár hivatalosan is közölte, amirõl hetek óta keringtek hírek az interneten; a katari állam kisebbségi tulajdont szerezhet a gyártóban.

    A Financial Times szerint Wendelin Wiedeking, a gyártó elnöke a közel-keleti államban találkozott a katari állami befektetési vállalat vezetõivel, az eredményt pedig az újság szerint néhány héten belül hozzák nyilvánosságra.

  • Megvan a jövõ üzemanyaga

    A klímaváltozásért és a környezetszennyezésért felelõs szén-dioxidból óriási tételekben kezdik elõállítani azt az olcsó üzemanyagot, amelyet a kémiai Nobel-díjjal, kitüntetett magyar származású Oláh György fedezett fel.

  • Ufónak nézték a magyar autót

    Már többen meg akarták vásárolni a leginkább ûrjármûre emlékeztetõ magyar hibrid autót, holott a Solo egyetlen, eddig elkészült prototípusa legalább 150 millió forintba kerülne – legalábbis ha eladó lenne.

  • Bioetanolos motorok Gyõrbõl

    Megkezdõdött az Audi Hungária gyõri gyárában a bioetanollal is üzemelõ kétliteres TFSI motorok sorozatgyártása.

    Már készülnek az Audi Hungária gyõri gyárában a bioetanollal is üzemelõ, 2.0 literes TFSI motorok. A bioetanolos erõforrások sorozatgyártását a már meglévõ, négyhengeres Global Engine motorok gyártósorába integrálták. A mûszaki átalakítások közel 30 millió forintos beruházást igényeltek.

  • A Fiat a Suzukit akarja?

    A Fiat immár egyértelmûen a világ egyik legnagyobb konszernjét építgeti. Az Opel/Vauxhall és a Saab megvételérõl szóló tárgyalások már hivatalosak, ennek ellenére Sergio Marchionne, a torinói gyártó elnöke nem éri be ennyivel.

    Az autóiparral foglalkozó Automotive News Europe értesülései szerint Marchionne szemet vetett a Suzukira is. Az internetes lap szerint az érdeklõdésnek prózai oka van: az esztergomi gyár. Köztudott, hogy a Duna-parti kisvárosban készül a Fiat Sedici, valamint az Opel Agila is.

  • Chevoo - egy újabb kínai autómárka

    Sem a Chevrolethez, sem a Daewoohoz nincs köze az új márkajelzésnek, bár a hasonlóság nyilvánvalóan nem véletlen.

  • Megkezdõdött a Volvo C30 Electric gyártása

    A svéd autógyártó 50 darab elektromos C30-ast tesztelt 2010 õsz óta, és a kedvezõ visszajelzések után nekiláttak a sorozatgyártásnak. Az 2012 végére összesen 250 darab autó gyártása a cél, így egyelõre nem árasztja el az autópiacot az elektromos C30-as.

  • A VW Polo gyártása Amerikában?

    Egyre több gyártó viszi kisautóját a tengerentúlra, legutóbb például a Ford jelentette be, hogy a Fiestát ott is forgalmazni fogják.

    Ezúttal Stefan Jacoby, a német gyártó észak-amerikai regionális vezetõje árulta el egy interjúban, hogy az anyacég forgalmazni szeretné a Polót az USA-ban. Hozzátette, mivel a modell még mindig túl kicsi az amerikai vásárlóknak, az ottani kivitel hosszabb tengelytávot és magasabb tetõt kap.

  • A Volvo eladása esetén kap csak segélyt a Ford

    A Volvo eladása lehet a feltétele annak, hogy a Ford életmentõ segélyt kapjon az amerikai kormánytól, így az amerikai óriás most kétségbeesetten keresi azt a vevõt, akinek el tudná passzolni presztízsmárkáját, a Volvót számolt be a Daily Mail.

    Az idõ sürget, hiszen a kölcsön nélkül a Ford már nem húzza sokáig, így egy belsõ forrás szerint most már olyan áron is megszabadulnának a kolonccá vált Volvótól, amit korábban elképzelhetetlennek tartottak.

  • A kínai kormány lecsökkenti autógyárai számát

    A kínai kormány elkötelezett annak érdekében, hogy az újautó-eladásokat 2009-ben évi tízmillió fölé növelje, sõt 2012-ig évente 10%-os további bõvülést szeretne látni.

    Mivel a gazdasági válság a terv megvalósíthatóságát igencsak megnehezítette, ezért más eszközökhöz folyamodnak a vezetõ politikusok. Elsõ lépésként az ország 14 nagy gyártóját 10 óriáscégbe tömörítenék úgy, hogy azok egymás palettáját kiegészítsék, miközben egymás fejlesztéseihez hozzáférve csökkenthessék tervezési költségeiket.