rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • A Suzuki Kizashi a tengerentúlon és Európában is kudarcot vallott

  • Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió

    A Suzuki Kizashi a tengerentúlon és Európában is kudarcot vallottNoha a Suzuki Kizashi Európában és a tengerentúlon egyaránt kudarcot vallott, a japánok még látnak fantáziát egy középkategóriás limuzinban. A nagy visszatérés előfutára a Shanghaiban bemutatott Authentics tanulmány, melynek határozott fellépése láttán aligha gondolnánk, hogy a márkakereskedőknek problémáik lesznek az értékesítéssel. Igaz, a cég felsőbb kategóriákban elkönyvelt botlásai nem is a rossz formatervezésnek, s talán még csak nem is a presztízs megítélésének voltak köszönhetőek, mint inkább az ügyetlen termékpolitika számlájára írhatóak.

    Talán erre bizonyíték, hogy a sokak számára vonzó Kizashi hazánkban is csak 2,4 literes benzinmotorral és fokozatmentes automataváltóval kapható, mely párosítás bizony rányomja a bélyegét a fogyasztásra, így rohanva szembe azokkal a vásárlói igényekkel, melyek a fenntartási és üzemeltetési költségek minimalizálását tartják szem előtt.

    Sajnos a koncepció hajtásláncáról ezúttal sem esik szó, de annyi bizonyos, hogy a gyártószalagig még józanodó típus már jövőre szériaéretté válik. A termelés Kínában folyik majd, ami egyúttal a Kizashi utódjává is kinevezhető Authentics legfőbb piaca is egyben.


    Share on Tumblr Nyomtatóbarát vagy PDF verzió
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Autógyártókat támogatna az EU

    Néhány héttel ezelõtt számoltunk be olvasóinknak az amerikai kongresszus által az ottani gyártóknak megszavazott 25 milliárd dolláros támogatásáról. A hír hallatára az európai gyártók is döngetni kezdték az Európai Bizottság ajtaját egy hasonló támogatásért, amely hamarosan ki is nyílhat.

    Ha hinni lehet a híreknek, a döntéshozók immár eltökéltek annak érdekében, hogy valamilyen formában támogassák a takarékosabb autók vásárlását és az öreg autók lecserélését.

  • Robotok a katonák védelmében

    A jármû ránézésre olyan, mint egy szokványos utcai terepjáró, de alaposabb szemrevételezés után kiderül, hogy különbözõ célokra kifejlesztett érzékelõkkel, gumioptikás kamerarendszerekkel és nagy teljesítményû számítógépekkel van felszerelve, hogy egy napon eleget tehessen feladatának: katonákat védjen meg orvtámadásoktól, felrobbantásukra szánt szerkezetektõl.

  • A Ford eladja Bordeaux melletti üzemét

    A Bordeaux melletti üzemet állítólag egy európai vállalat venné át, megtartva a munkahelyek egy jelentõs részét.

    A vásárlójelölt nevét egyelõre nem árulták el, csak annyit, hogy egy európai vállalatról van szó, amely a Fordhoz hasonlóan automata váltókat szeretne elõállítani az üzemben. A francia gyárban ugyanis pillanatnyilag ötsebességes automata váltókat állítanak elõ, amelyeket zömmel az Észak-Amerikában, Ausztráliában és Thaiföldön mûködõ Ford összeszerelõ üzemekbe szállítanak.

  • Gyalogosok a célkeresztben

    "Évente 8000 gyalogos és biciklista hal meg és 300 ezren sérülnek meg az európai utakon, járdákon" - erre a tényre hívta fel a figyelmet dr. Gurmai Zita, a Közlekedési és Idegenforgalmi Bizottság szocialista tagja felszólalásában. Francesco Ferrari olasz liberális képviselõ "A gyalogosok és más veszélyeztetett úthasználók védelmérõl" szóló jelentés együttdöntési eljárás keretében, elsõ olvasatban 2008. június 17-én a késõ esti órákban került megvitatásra, Strasbourgban.

  • Gázválasztó

    Szakértõk szerint a brutális benzinárak miatt növekvõ számban váltanak autósok a gázüzemre.

  • Csúszik a Cadillac CTS dízeles változata!

    Újabb áldozatot szedett a konszern rossz anyagi helyzete; ezúttal a várva várt 4,5 literes turbódízel került parkolópályára.

    A hírek szerint a GM már a kisebb fejlesztõrészlegeket is felülvizsgálja, többek között a dízelek tervezéséért felelõset. Az eredeti tervek szerint a V8-as, takarékosságra hangolt gázolajos a harmadik negyedévben került volna sorozatgyártásba, és több modellbe, köztük a Cadillac CTS-be is beépítették volna.

  • Új életre kelhet Kínában a Lancia

    A Fiat ugyan közvetlen utód nélkül tüntette el a kompakt szedánt a Lancia kínálatából, de úgy néz ki, a típus új életre kelhet Kínában, a Zotye Auto jóvoltából.

    A nyugaton lényegében ismeretlen gyártó eddig egyetlen típust gyártott, amely a Daihatsu Terios elõzõ generációján alapul: a Zotye a karosszéria-gyártáshoz szükséges szerszámokat a japán gyártótól vásárolta, amikor a kis terepjárót még 2006-ban új modellel váltották fel, viszont a mechanika egy része saját fejlesztés, a motortérbe pedig Kínában gyártott Mitsubishi motorokat szerelnek.

  • Az Opel-nél az autók felismerik a közúti táblákat

    Az Opel 2009-tõl olyan autókat dob majd piacra, amelyek képesek lesznek értelmezni a közlekedési táblákat, és figyelmeztetik a vezetõt az esetleges szabálytalanságra.

    Az Opel 2009-ben bemutatja az "Opel-Eye" nevû újítását, amely képes lesz a közlekedési táblák felismerésére és értelmezésére.

    Az új technológiát az Opel és a GM mérnökei a Hellával közösen fejlesztették ki.

  • Sok tragédia oka a gyorshajtás!

    Európa más országaihoz hasonlóan Magyarországon is a sebességtúllépés a legfõbb baleseti ok, szerepe kiemelt a közúti tragédiában.

    A halálos kimenetelû baleseteknek évek óta kb. 40%-a vezethetõ vissza a gyorshajtásra.

  • Megérkezett a kilencedik fokozat!

    Az automata váltó lassan olyan lesz, mint az eldobható borotva, csak itt nem a pengéket, hanem a fokozatokat szaporítják vég nélkül.

  • Mercedes mûszaki alapot kapna a Lagonda

    A következõ Mercedes S-osztály szolgáltatná a mûszaki alapokat az elsõ Lagondához. Az Aston Martin feltámasztani kívánt márkája alatt luxuslimuzin és crossover is készülhet, igaz legkorábban 2012-ben debütálhat.

    Költséghatékonyan kezd neki az Aston Martin a Lagonda márkanév feltámasztásának, legalábbis az Autocar információi szerint. A brit magazin forrásai ugyanis azt rebesgetik, hogy az elsõ Lagonda modellhez a következõ generációs Mercedes S-osztály szolgáltatja a mûszaki alapokat.

  • Töksisak a divat Nigériában a motorosok körében

    Töksisak a "divat" Nigériában, de csak a motorosok körében, és esetükben is csak azért, mert szigorodtak a közlekedési szabályok.

    A regulák ugyan hagyományos bukósisakot írnak elõ a motorozóknak, nem pedig "biót", ám a tök jóval olcsóbb. A motorosoknak van eszük: mielõtt feltennék tökfedõjüket, félbevágják és kibelezik meg megszárítják. Hogy a tökhéj mennyire véd az ütéstõl, arról nem végeztek tudományos méréseket.

  • Novemberben nem a Suzuki adta el a legtöbb autót itthon

    A Ford november hónapban 1627 gépjármûvet értékesített Magyarországon, az elõzõ év azonos idõszakához képest 1,24 százalékkal magasabb, 13,73 százalékos, új saját rekord piaci részesedést elérve.

    Mindez annak fényében igazán kiváló, hogy a piac 28,35 százalékkal esett, és csak 11 847 darab személyautót és haszongépjármûvet adtak el. A Ford ezzel novemberben 308 darabbal megelõzte az évek óta piacvezetõ Suzukit is.

  • Elbocsátások a Skodánál, kevés Fabia fogy!

    Németországban befellegzett a roncsprémiumnak, a német állam szeptembertõl már nem támogatja 2500 euróval azokat, akik újra cserélik használt autójukat.

    Számos más gyártó mellett a Skoda is pesszimistán tekint emiatt a jövõbe, saját számításaik szerint ugyanis ebben az évben legalább 76 000-rel dobta meg németországi eladásaikat a roncsprémium, így mostantól a hatalmas német piacon is jókora visszaesésekre számítanak.

  • A Nissan Renault turbómotorokra vált

    Az emissziós szabályok szigorodásával napjainkban ismét egyre kedveltebbek a turbómotorok. A japánok azonban eddig nem csipkedték magukat annyira e téren, mint mondjuk a Volkswagen vagy a Renault, ennek azonban hamarosan vége.

    A Nissan motorfejlesztésért felelõs vezetõje, Tetsuya Takahashi ugyanis egy brit autós magazinnak elárulta, az igazgatótanács zöld utat adott az új turbómotoroknak, amelyek a közeljövõ Nissanjaiban kapnak majd helyet.