rss
  • A Suzuki Kizashi a tengerentúlon és Európában is kudarcot vallott

  • Share on Tumblr

    A Suzuki Kizashi a tengerentúlon és Európában is kudarcot vallottNoha a Suzuki Kizashi Európában és a tengerentúlon egyaránt kudarcot vallott, a japánok még látnak fantáziát egy középkategóriás limuzinban. A nagy visszatérés előfutára a Shanghaiban bemutatott Authentics tanulmány, melynek határozott fellépése láttán aligha gondolnánk, hogy a márkakereskedőknek problémáik lesznek az értékesítéssel. Igaz, a cég felsőbb kategóriákban elkönyvelt botlásai nem is a rossz formatervezésnek, s talán még csak nem is a presztízs megítélésének voltak köszönhetőek, mint inkább az ügyetlen termékpolitika számlájára írhatóak.

    Talán erre bizonyíték, hogy a sokak számára vonzó Kizashi hazánkban is csak 2,4 literes benzinmotorral és fokozatmentes automataváltóval kapható, mely párosítás bizony rányomja a bélyegét a fogyasztásra, így rohanva szembe azokkal a vásárlói igényekkel, melyek a fenntartási és üzemeltetési költségek minimalizálását tartják szem előtt.

    Sajnos a koncepció hajtásláncáról ezúttal sem esik szó, de annyi bizonyos, hogy a gyártószalagig még józanodó típus már jövőre szériaéretté válik. A termelés Kínában folyik majd, ami egyúttal a Kizashi utódjává is kinevezhető Authentics legfőbb piaca is egyben.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Biztonságosabb közlekedést szeretne az Európai Bizottság

    Új berendezésekkel növelné a közúti közlekedés biztonságát az Európai Bizottság. A tervek szerint 2011-tõl kötelezõvé tennék a nappali világítás használatát az autókon, ehhez speciális, enyhébb fényû lámpákat szerelnének a jármûvekbe. Emellett automatikus segélyhívót, és elektronikus menetstabilizálót szerelnének valamennyi gépkocsiba. Utóbbiról a héten tartottak részletes ismertetést az Európai Parlamentben.

  • Sofõr nélküli autók az utakon

    Nem kellene vezetniük az embereknek – állítja Eric Schmidt, a Google vezére. Felezni lehetne a közlekedési balesetek évi 1,2 millió áldozatát, ha a gépek vennék át az irányítást. Valóban szeretnénk megtudni, hogy igaza van-e?

  • Hamilton: Ide nekem Schumachert!

    Lewis Hamilton imádná, ha Michael Schumacher visszatérne a Forma-1-be és a pályán nyomhatná le a hétszeres világbajnok németet. Lewis Hamilton önbizalommal teli pilóta, ezért nyilván fel sem merül benne, hogy esélytelen lenne a hétszeres világbajnok Michael Schumacherrel szemben. A brit bármikor szívesen összemérné erejét a némettel, egy esetleges összecsapásról a Guardian címû brit napilapnak beszélt.

  • Nincsenek felkészítve sem a gépkocsivezetõk, sem az autók pánikhelyzetekre

    Váratlan helyzetben általában csökken a problémamegoldó képesség, mivel a megriadt, pánikra esett emberek gyakran a legegyszerûbb dolgokra sem képesek emlékezni.

  • Eladják Tiger Woods összetört autóját - képek

    Nagy vihart kavart Tiger Woods november végi autóbalesete, melyrõl szép lassan kiderült, hogy igazából egy családi vita miatt történt. A világ leggazdagabb sportolóját, majd autóját féltékenykedõ felesége legyintgette meg egy golfütõvel, nem csoda, hogy szegény Woods elõbb egy tûzcsapnak, majd egy fának hajtott vele és már a váláson gondolkozik a pár.

  • Ingyenes kötelezõ szervíz - negyedmillió per után

    Vita alakult ki a hazai újságok hasábjain arról, vajon jogszerû-e, hogy az autókereskedõk költséges kötelezõ szervizek sorához kötik az új autók jótállását.

    A fogyasztóvédõk szerint nem, ezért perelnek, az autóimportõrök szerint igen, ezért értetlenül állnak a kérdés elõtt.

    A próbapert a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) indított a Honda Hungary ellen.

  • R, mint sportos Vokswagen

    Saját házi tuning-divíziót alapít a Volkswagen, hogy versenyképesebb legyen az Opel OPC-vel és a Ford Team RS-sel szemben.

    A Genfi Autószalonon jelentik be hivatalosan az új részleget, ami R Gmbh névre hallgat majd, és a gyártó összes modelljének brutális sportváltozatáért felel a jövõben.

  • Kifelé gurulunk a gödörbõl

    A magyarországi autóértékesítések lassú emelkedésének kezdetére számít a szakma az augusztusi mélypont után.

  • Olcsó autó januártól!

    Nemcsak a luxus-, de a minimálautók piacán is meghatározó szerepre törekszik az indiai Tata autógyár. Miután megvásárolta a Jaguart és a Land Rovert, immár gõzerõvel fordulhat a gyár az olcsó autója felé. Jövõ januárban állítják ki a New Delhi Auto Expón a világ legolcsóbb új autóját. Korábban úgy hírlett, 2500 euró körül lesz a kocsi ára, ám úgy tûnik, ennél olcsóbb lesz, csak 2500 dollárba, azaz 440 ezer forintba kerül majd. Persze ez az ár csak Indiában igaz, az exportár magasabb lesz. Úgy hírlik, a miniautó négyajtós karosszériát kap, melyben a motor hátul lesz.

  • General Motors gyakorlatilag ingyen árulja az Opel-t és a Saab-ot!

    A Financial Times értesülései szerint a General Motors gyakorlatilag ingyen árulja az Opelt. Az amerikaiak legújabb terve alapján európai érdekeltségeit, köztük az Opelt, egyetlen cégbe tömörítené, amelyért 500 millió eurót kér a konszern, ám ezt a pénzösszeget az újonnan megalakuló csoport kapná, így a detroitiak egyetlen fillért sem kapnának az ügyletbõl.

    A gazdasági lap szerint a GM máris hat lehetséges pénzügyi és iparági befektetõvel tárgyal. Az óriáscéghez kapcsolódó hír, hogy a Saabot szintén ingyen adná, sõt a svédek könyvelését már meg is nyitotta a lehetséges vevõk elõtt.

  • Már nem csak a rendõrök traffipaxoznak

    Rossz világ jön a gyorshajtókra, már nem csak a rendõrség vadászik a gyorshajtókra. A XVIII kerületben már a városõrök is beélesítették kameráikat.

    A Városõrség honlapja egyelõre még fejlesztés alatt áll, de bezzeg traffipaxozni már tudnak! Érdekes közleményt találtunk a fõváros honlapján. A szöveg arról szól, hogy Budapest XVIII. kerülete Városõrséget hozott létre. Mint írják, a kerület azért alkalmazza a városõröket, mert a folyamatos létszámhiánnyal küszködõ kerületi rendõrkapitányság nem tudott eleget tenni a lakosság nagyobb rendõri jelenlétre vonatkozó elvárásának.

  • Az autósok számára Peking a pokol, Stockholm pedig maga a mennyország

    Pekingben és Mexikóvárosban a legrosszabb az autósközlekedés, míg Stockholm a béke szigete a sofõrök számára - derült ki egy amerikai tanulmányból.

  • Arany és ezüst autók

    Moszkva - A Moszkvában nyáron megjelent arany Porsche után most egy ezüst mintázatú Infiniti Crossover luxusautó cirkál Kazanyban.

    A lenyitható tetejû Porschét teljes egészében 24 karátos arannyal vonták be, s ez a kocsi árán felül további 10 millió rubeljébe (mintegy 70 millió forintjába) került a tulajdonosnak.

  • Kézi váltó a Ferrariba

    Bár lassabb és több figyelmet igényel, mint a dupla kuplungos, a Ferrari vásárlói ragaszkodnak a hagyományos manuális váltóhoz, így most megkapják. Most a California típusba kerül egy hagyományos hatsebességes szerkezet, amelyet eddig csak hétfokozatú, dupla kuplungos, kézzel is kapcsolható automatával szállítottak. A kéz és a kuplungpedált nyomkodó láb persze lassabb, mint a gép, ami nagyjából 0,2-0,3 másodperc többletkapcsolási idõt jelent - a 0-ról 100 km/h-ra gyorsulás ideje is megnõ valamelyest, 4-rõl 4,2 másodpercre.

  • Hatalmas létszámleépítést tervez a General Motors

    Ötezer adminisztratív dolgozójától, a fehérgallérosok 15 százalékától válna meg Amerikában a General Motors (GM) autógyár.

    A novembertõl esedékes létszámcsökkentés tervét a Wall Street Journal címû lap szellõztette meg, és a lap úgy tudja, hogy a dolgozók egészségbiztosítási keretét is csökkentené az amerikai jármûipari óriás, valamint a vezetõi prémiumokat is mérsékelni akarja.