rss
  • A Suzuki Kizashi a tengerentúlon és Európában is kudarcot vallott

  • Share on Tumblr

    A Suzuki Kizashi a tengerentúlon és Európában is kudarcot vallottNoha a Suzuki Kizashi Európában és a tengerentúlon egyaránt kudarcot vallott, a japánok még látnak fantáziát egy középkategóriás limuzinban. A nagy visszatérés előfutára a Shanghaiban bemutatott Authentics tanulmány, melynek határozott fellépése láttán aligha gondolnánk, hogy a márkakereskedőknek problémáik lesznek az értékesítéssel. Igaz, a cég felsőbb kategóriákban elkönyvelt botlásai nem is a rossz formatervezésnek, s talán még csak nem is a presztízs megítélésének voltak köszönhetőek, mint inkább az ügyetlen termékpolitika számlájára írhatóak.

    Talán erre bizonyíték, hogy a sokak számára vonzó Kizashi hazánkban is csak 2,4 literes benzinmotorral és fokozatmentes automataváltóval kapható, mely párosítás bizony rányomja a bélyegét a fogyasztásra, így rohanva szembe azokkal a vásárlói igényekkel, melyek a fenntartási és üzemeltetési költségek minimalizálását tartják szem előtt.

    Sajnos a koncepció hajtásláncáról ezúttal sem esik szó, de annyi bizonyos, hogy a gyártószalagig még józanodó típus már jövőre szériaéretté válik. A termelés Kínában folyik majd, ami egyúttal a Kizashi utódjává is kinevezhető Authentics legfőbb piaca is egyben.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Tuningcsomag az SLS AMG-hez

    Alig látta meg a napvilágot az 571 lovas Mercedes SLS AMG, a Hamann máris kínál hozzá tuningkitet.

  • Hibrid parkolóhelyek Amerikában

    Washington - Az Egyesült Államokban a mozgássérülteket szállító jármûvek parkolóhelyei mellett a hibrid üzemû kocsik számára is elkülönítenek parkolókat.

    A vegyes meghajtású autók tulajdonosai már eddig is több elõnyben részesültek: adókedvezményeket kapnak a jármûvek vásárlásakor, ezenkívül bizonyos városokban és idõszakokban a több utast szállító autók sávjában közlekedhetnek.

  • Moszkvában debütál az Audi A7

    Közeledik az Audi A7 premierje, legalábbis errõl cikkeznek a brit lapok. A Mercedes CLS riválisának szánt modell állítólag jövõ augusztusban mutatkozik be, vagyis nem a hagyományos nagy autószalonok valamelyikén, hiszen azokból nyáron egyet sem tartanak.

  • Új kategóriát teremt a Nissan (képpel)

    Ilyen még tényleg nem volt: hobbiterepjáró, vászontetõvel. A japán gyártó azonban elszánta magát: kinyitják a Nissan Muranót.

  • A GM csõvédelmet kért az amerikai kormánytól!

    A General Motors története legnagyobb válságát éli meg, ugyanis a vállalat vezetõi kénytelenek voltak csõdvédelmet kérni, hogy a cég elkerülje a teljes felszámolást. Az autógyártó vezetõinek most két hónapjuk van arra, hogy létrehozzák az új GM-et, amely életképes vállalatként integrálja majd a gyártó értékes és népszerû márkáit.

    A GM az elmúlt években hatalmas, 173 milliárd dolláros adósságot halmozott fel, míg a vállalat jelenlegi piaci értéke mindössze körülbelül 82 milliárd dollár.

  • Készül a Beetle-utód

    Korábban úgy tûnt, a New Beetle utód nélkül tûnhet el a Volkswagen kínálatából, de most változni látszanak a tervek.

    A drágább benzin miatt ismét élénkebb az érdeklõdés a típus iránt, fõleg Észak-Amerikában, és a legújabb pletykák szerint ehhez igazodtak a gyári tervek is.

    Állítólag két Beetle alkotja majd a következõ generációt.

  • Félnek az emberek új autót venni

    Közel 15 százalékkal kevesebben vásároltak autót idén, mint tavaly októberben. A bizonytalan gazdasági helyzetben eddig az Opel vesztette el a legtöbb vevõt, az izlandi autóeladások pedig egy év alatt több mint 85 százalékkal csökkentek.

    Immáron hatodik hónapja tart az európai autóeladások mélyrepülése, az októberi adatok azonban minden eddigi negatív rekordot felülmúltak - tudta meg az A5.hu a JATO Dynamics-tõl. A világ vezetõ autóipari adatszolgáltatójának közlése szerint októberben 14,7 százalékkal kevesebb autót adtak el, mint a tavalyi év azonos hónapjában.

  • A Delticom a téli gumiabroncsok használatának fontosságáról

    Hamburg, Németország - Havas, jeges, latyakos utakon csak a lágyabb anyagból készült, mélyen barázdált téli gumiabroncsok nyújtanak igazi védelmet az autósoknak, az úgynevezett négy évszakos gumik csak korlátozottan. A szakértõk ezenkívül nagyon nem tanácsolják, hogy az autós vegyesen alkalmazza a nyári és a téli gumikat, vagyis például elöl télieket, hátul nyáriakat tegyen fel, mert ez kiszámíthatatlanná teheti a jármûvet.

  • Mi lesz a Magyar Suzukival?

    Az esztergomi Magyar Suzuki Zrt. elsõ féléves értékesítési eredményei a tervek szerint alakultak, azaz a nyugat-európai, valamint a környezõ országok exportpiacai - a roncsautó-prémiumoknak köszönhetõen - húzták a gyártásukat. Ennek köszönhetõen nem csökkentették a gyártási darabszámot, naponta körülbelül 850 autó gördül le a szalagról - mondta lapunknak Ruska Viktória vállalati kommunikációs vezetõ. Extra leállást nem kellett beiktatniuk, és nem is terveznek ilyet, körülbelül október végéig biztosítva van a gyártás. A november-decemberi gyártási számok alakulásáról nincsenek pontos terveik, a prognózisok a 2010. évi elõzetes rendelései függvényében alakulnak majd.

  • Mexikónak elege van a Volkswagen bogarakból

    A mexikói fõváros utcaképének a mai napig meghatározó részét képezi a rengeteg Volkswagen bogár, köszönhetõen annak, hogy itt egészen 2003-ig gyártották. A kisautóból csak taxiként 80 000-et tartanak nyilván, ami egyáltalán nem tetszik a város vezetésének.

    A majd' húszmillió ember lakta város ugyanis fuldoklik a szmogtól, és ezen a bogarak elavult motorjaikkal egyáltalán nem segítenek.

  • Kovács Tamás a General Motors Magyarország élén

    2009. január elsejétõl a 41 éves Kovács Tamás tölti be az értékesítési, marketing és szervízhálózati igazgatói pozíciót a General Motors Magyarország élén.

    Kovács Tamás a Budapesti Mûszaki Egyetem Villamosmérnöki Karán szerzett oklevelet, majd pedig Párizsban a Kopernikusz program keretében üzleti management posztgraduális képzésen vett részt.

  • Világcsúcsot döntött egy elektromos autó

    Világcsúcsot döntött egy elektromos autóHa a hagyományos motorokat gyártó lobbi meg nem akadályozza, áttörést következhet be az autópiacon - az elektromos autók javára. Sorra jelennek meg a nagy gyártók elektromos autói, mint írtuk, a Tesla jóvoltából megoldódhat az akkumulátorok gyors töltése, s minden jel szerint szétfoszlik a villanykocsik lassúságának mítosza is. Az új világrekordot egy pillekönnyű elektromos autó, a Drayson Racing Technologies Lola B12 69/EV elnevezésű járműve állította fel. A Yorkshire-i versenypályán az autó végsebessége elérte a 204,2 mérföldet (328,6 km/óra).

  • A Mercedes turbómotorok gyártására állt át

    A Daimler fejlesztési igazgatója, Thomas Weber szerint az összes Mercedes személyautó-motor turbófeltöltéses lesz az évtized végére.

    Az ígéret csak elsõ hallásra tûnik képtelenségnek, hiszen a Mercedesnek lényegében csak három olyan motorcsaládja van, amelybe feltöltés nélküli motorok tartoznak. Az A és B osztályban használt kis négyhengeres benzinmotorok, valamint a V6-os és V8-as benzinmotorok, ezeket viszont - ahogy más gyártóktól már láttuk - gyakorlatilag egy-egy turbómotorral fel lehetne váltani.

  • Az Opel-nél az autók felismerik a közúti táblákat

    Az Opel 2009-tõl olyan autókat dob majd piacra, amelyek képesek lesznek értelmezni a közlekedési táblákat, és figyelmeztetik a vezetõt az esetleges szabálytalanságra.

    Az Opel 2009-ben bemutatja az "Opel-Eye" nevû újítását, amely képes lesz a közlekedési táblák felismerésére és értelmezésére.

    Az új technológiát az Opel és a GM mérnökei a Hellával közösen fejlesztették ki.

  • Bezárja kapuit a Karmann autógyártó részlege

    Leáll a munka a nagy múltú német karosszéria-építõ vállalkozás autógyárában 2009-tõl. Az ok: a megrendelések drasztikus lecsökkenése.

    A Karmann, amely 1901 óta foglalkozik autóépítéssel, elsõsorban rétegmodelleket készített nagyobb autógyárak számára bérmunkában. Most szinte egyszerre veszítette el minden munkáját, mivel az Audi A4 kabrió és a Chrysler Crossfire gyártását leállították. Sõt, a Mercedes sem újította meg a szerzõdést.