rss
  • A Suzuki Kizashi a tengerentúlon és Európában is kudarcot vallott

  • Share on Tumblr

    A Suzuki Kizashi a tengerentúlon és Európában is kudarcot vallottNoha a Suzuki Kizashi Európában és a tengerentúlon egyaránt kudarcot vallott, a japánok még látnak fantáziát egy középkategóriás limuzinban. A nagy visszatérés előfutára a Shanghaiban bemutatott Authentics tanulmány, melynek határozott fellépése láttán aligha gondolnánk, hogy a márkakereskedőknek problémáik lesznek az értékesítéssel. Igaz, a cég felsőbb kategóriákban elkönyvelt botlásai nem is a rossz formatervezésnek, s talán még csak nem is a presztízs megítélésének voltak köszönhetőek, mint inkább az ügyetlen termékpolitika számlájára írhatóak.

    Talán erre bizonyíték, hogy a sokak számára vonzó Kizashi hazánkban is csak 2,4 literes benzinmotorral és fokozatmentes automataváltóval kapható, mely párosítás bizony rányomja a bélyegét a fogyasztásra, így rohanva szembe azokkal a vásárlói igényekkel, melyek a fenntartási és üzemeltetési költségek minimalizálását tartják szem előtt.

    Sajnos a koncepció hajtásláncáról ezúttal sem esik szó, de annyi bizonyos, hogy a gyártószalagig még józanodó típus már jövőre szériaéretté válik. A termelés Kínában folyik majd, ami egyúttal a Kizashi utódjává is kinevezhető Authentics legfőbb piaca is egyben.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Autólopási toplisták márka és típus szerint

    A rendõrség szerint folyamatos csökkenést mutat a gépjármûvekre elkövetett lopások száma. Míg 2003-ban 8886 autót tulajdonítottak el, addig ez a szám 2009-ben 6113-ra csökkent. A lízingcsalások száma is ezerrel csökkent tavaly, de a válság hatására kevesebb lett az összes lízingügylet is

  • Új dízelmotor a Skoda Superb-ben

    Új kétliteres dízelmotorral bõvül a Skoda Superb kínálata, a blokk a hasonló lökettérfogatú adagolófúvókásat váltja.

    140 lóerõs dízelmotor jelenik meg a Skoda Superb kínálatában, ami önmagában nem lenne nagy hír, hiszen eddig is volt ilyen. Csakhogy a kétliteres blokk még PD TDI (adagolófúvókás) technológiával készült, az új viszont már közös nyomócsõves, hasonlóan a Superb 170 lóerõs dízeljéhez.

  • Aston Martin Vantage 4,3 literes motorral és 385 lóerõvel

    A brit sportautógyártó a büszke Aston Martin tulajdonosok örömére egy izomkúrát kínál a 4,3 literes motorral hajtott Vantage-ek számára.

    A 385 lóerõs erõforrás teljesítménye a motorelektronika áthangolásának és a motor magas fordulatszámokon (5500-as percenkénti fõtengelyfordulat felett) történõ jobb levegõellátottságának köszönhetõen 20 lóerõvel növekszik, így már csak 20 lóerõvel lesz gyengébb a vadonatúj, 4,7 literes egységnél.

  • Hátsó szélvédõ-légzsák a hátul ülõk védelmére

    Légzsákból sosem lehet elég - vallja a Toyota, akik a térdlégzsák után újabb szokatlan helyre készülnek lufit pakolni. Ezúttal nem máshová, mint a hátsó szélvédõ belsõ oldalához tesznek ráfutásos baleset esetén felfúvódó légzsákokat.

    Sok kritikus szerint ez egyszerû marketingfogás, hiszen az aktív fejtámla eddig is éppen elég védelmet nyújtott az itt utazóknak, a japánok szerint ugyanakkor fontos biztonsági fejlesztésrõl van szó. A hátsó szélvédõ-légzsák az iQ miniautóban debütál majd.

  • A Nissan GT-R javított a körrekordján

    A Nissan GT-R tavaly beállított 7 perc 29 másodperces saját nürburgringi körrekordjával kapcsolatban meglehetõsen sok vita folyt, hiszen a Porsche dolgozói nem akarták elhinni a japán modell idejét és erõteljesen cáfolták az idõ valósságát.

    A Nissan azonban a kritikákra fittyet hányva újabb tesztelést rendezett a közel 21 kilométeres aszfaltcsíkon, ahol a frissített GT-R újabb házon belüli rekordot állított fel.

  • Új életre kelhet Kínában a Lancia

    A Fiat ugyan közvetlen utód nélkül tüntette el a kompakt szedánt a Lancia kínálatából, de úgy néz ki, a típus új életre kelhet Kínában, a Zotye Auto jóvoltából.

    A nyugaton lényegében ismeretlen gyártó eddig egyetlen típust gyártott, amely a Daihatsu Terios elõzõ generációján alapul: a Zotye a karosszéria-gyártáshoz szükséges szerszámokat a japán gyártótól vásárolta, amikor a kis terepjárót még 2006-ban új modellel váltották fel, viszont a mechanika egy része saját fejlesztés, a motortérbe pedig Kínában gyártott Mitsubishi motorokat szerelnek.

  • Olcsó autó januártól!

    Nemcsak a luxus-, de a minimálautók piacán is meghatározó szerepre törekszik az indiai Tata autógyár. Miután megvásárolta a Jaguart és a Land Rovert, immár gõzerõvel fordulhat a gyár az olcsó autója felé. Jövõ januárban állítják ki a New Delhi Auto Expón a világ legolcsóbb új autóját. Korábban úgy hírlett, 2500 euró körül lesz a kocsi ára, ám úgy tûnik, ennél olcsóbb lesz, csak 2500 dollárba, azaz 440 ezer forintba kerül majd. Persze ez az ár csak Indiában igaz, az exportár magasabb lesz. Úgy hírlik, a miniautó négyajtós karosszériát kap, melyben a motor hátul lesz.

  • Három napig autózott egy helyben

    Három álló napig autózott egy helyben egy férfi az Egyesült Államokban, mert elakadt a hóban.

  • A gyalogosok nagy része nem ismeri a KRESZ-t!

    A gyalogosok alig húsz százaléka ismeri pontosan a KRESZ rá vonatkozó szabályait - derült ki a GRSP (Global Road Safety Partnership - Partnerség a Közlekedésbiztonságért) Magyarország Egyesület felmérésébõl.

    A szeptemberben készült nem reprezentatív felmérés a gyalogosok közlekedési szokásait vizsgálta. A személyes megkérdezésen alapuló kutatás szerint a gyalogosok 46 százaléka szokott átkelni az úttesten a jelzõlámpa tilos jelzése ellenére is.

  • A Lotus Evora megkezdte karrierjét!

    A brit márka legújabb sportautója, az Evora igen szépen kezdi meg karrierjét, hiszen máris több száz rendelés érkezett a céghez, amely megkezdte az elõkészületeket a gyártási kapacitás teljes kihasználásához.

  • A terepjárók és más benzinfalók betiltásáról szavaznak Svájcban

    Zürich - A terepjárók, a nagy fogyasztású autók és sportkocsik betiltására vonatkozó népszavazási aláírásgyûjtés ismertettek svájci politikusok hétfõn.

    A Fiatal Zöldek közleménye szerint a benzinfaló autók ellen irányuló kampányuk során 120 000 érvényes aláírást gyûjtöttek össze, így 18 hónapon belül megtarthatják a jármûveket sújtó referendum.

  • Autóbajusz

    Autóbajuszt gyárt és árul egy amerikai cég az interneten. A Carstache nevû vállalkozás kizárólag mókából fogott a dologba és mosolykeltésbõl.

  • 250 dollárig is felszökhet egy hordó olaj ára!

    Egyes elemzõk arról számoltak be, hogy ismét felszökhet az olaj ára, méghozzá nem kevesebb, mint 250 dolláros árra hordónként.

    Azonban az OPEC arról számolt be, hogy a közeljövõben 100 dollár körül fog alakulni az olaj ára, és egy ideig nem mozdul onnan. Más elemzõk azt állítják, hogy maximum 80 dollárra emelkedhet a fekete arany világpiaci ára, méghozzá azzal indokolták, hogy a vállság miatt nem bírnának ki ennél magasabb árakat a vásárlók és a nagy cégek.

  • Jason Button eladja Bugatti Veyronját!

    A Formula 1 sorozatban az élen álló Button eladja a mindössze 2400 kilométert futott Bugatti Veyron-ját.

    Az irányár nem kevesebb, mint 899,995 font. Nem hinnénk, hogy pénzügyi problémája miatt válna meg a fekete szörnyetegtõl a híres pilóta, amelynek végsebessége 50 km/h-val több, mint az F1-es autójának.

  • Új igazgató a Volvo-nál

    A svéd prémiummárka jelentõs veszteséggel mûködött az elmúlt hónapokban, az új vezérigazgatótól viszont azt várják, hogy nyereségessé tegye a céget.

    A Ford ennek érdekében egy hûséges emberét ülteti a Volvo élére: Steve Odell, aki október 1-jén veszi át a vezérigazgatói teendõket.

    1980-ban, még gyakornokként került a Fordhoz és azóta nemcsak az anyacégnél, de a Jaguarnál és a Mazdánál is töltött már be vezetõ állást.