rss
  • A Suzuki Kizashi a tengerentúlon és Európában is kudarcot vallott

  • Share on Tumblr

    A Suzuki Kizashi a tengerentúlon és Európában is kudarcot vallottNoha a Suzuki Kizashi Európában és a tengerentúlon egyaránt kudarcot vallott, a japánok még látnak fantáziát egy középkategóriás limuzinban. A nagy visszatérés előfutára a Shanghaiban bemutatott Authentics tanulmány, melynek határozott fellépése láttán aligha gondolnánk, hogy a márkakereskedőknek problémáik lesznek az értékesítéssel. Igaz, a cég felsőbb kategóriákban elkönyvelt botlásai nem is a rossz formatervezésnek, s talán még csak nem is a presztízs megítélésének voltak köszönhetőek, mint inkább az ügyetlen termékpolitika számlájára írhatóak.

    Talán erre bizonyíték, hogy a sokak számára vonzó Kizashi hazánkban is csak 2,4 literes benzinmotorral és fokozatmentes automataváltóval kapható, mely párosítás bizony rányomja a bélyegét a fogyasztásra, így rohanva szembe azokkal a vásárlói igényekkel, melyek a fenntartási és üzemeltetési költségek minimalizálását tartják szem előtt.

    Sajnos a koncepció hajtásláncáról ezúttal sem esik szó, de annyi bizonyos, hogy a gyártószalagig még józanodó típus már jövőre szériaéretté válik. A termelés Kínában folyik majd, ami egyúttal a Kizashi utódjává is kinevezhető Authentics legfőbb piaca is egyben.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Karórával ünnepel az Audi a 100. születésnapján!

    Az ingolstadti gyártó már javában készül hamarosan bekövetkezõ századik születésnapjára, a gyártó jogelõdjét ugyanis 1909-ben alapította August Horch.

    A centenáriumra a gyártó összefogott a müncheni székhelyû Chronoswiss-szel, majd közösen elkészítették a Tachoscope karórát.

  • Elkezdõdött a fix traffipaxok telepítése

    Újabb kaszára készül a rendõrség, ezúttal Kecskeméten lesznek jó páran, akik nem várt csekket kapnak a közeljövõben. A város számos pontjára sebességmérõt telepítettek.

    Várhatóan hamarosan újabb komoly bevételhez jut az államkincstár, mert Kecskeméten legalább kilenc helyre fix traffipaxot telepített a rendõrség. A rendszám alapján, az objektív felelõsség elvének alkalmazásával egyszerûen postázzák az üzembentartónak a gyorshajtásról szóló határozatot és a megfelelõ összeggel a csekket.

  • 12300 darab autót hív vissza a Volvo!

    12300 darab S80-at, V70-et és XC70-et hív vissza a svéd gyártó. A visszarendelés oka, hogy a központi számítógép ablaktörlõt vezérlõ szoftverje néha rakoncátlankodik, és nem megfelelõen dolgozik.

    Elõfordul, hogy kikapcsolt állapotban nekiáll ablakot törölni, vagy bekapcsolt állapotban nem töröl, ami nagy ijedelmet okozhat vezetés közben, vagy akár problémát esõs idõben.

  • Rakétahajtómûvel száguldó autó és motor rekordja Kunmadarason

    Budapest - A világon elõször állt rajthoz a Holdraszállásnál használt hajtómûvel mûködõ rakétaautó és rakétamotor vasárnap Kunmadarason. A rakétamotor - és "nyergében" a francia Eric Teboul - új világrekordot ért el, 402,33 méteren 5,5271 másodperces gyorsulással.

  • Moszkvában debütál az Audi A7

    Közeledik az Audi A7 premierje, legalábbis errõl cikkeznek a brit lapok. A Mercedes CLS riválisának szánt modell állítólag jövõ augusztusban mutatkozik be, vagyis nem a hagyományos nagy autószalonok valamelyikén, hiszen azokból nyáron egyet sem tartanak.

  • Augusztusban indul a harmadik Kaukázus Rali – újra túlélõ túra a vadkeleten!

    9 ország, 7,000 kilométer, 17 nap – autós túlélõ túra hegyi utakon, egykori és jelenlegi háborús zónákon keresztül! 2010. augusztus 14-én harmadszor indul útnak a budapesti Memento Parkból a Kaukázus Rali.

    A 9 országon áthaladó futam olyan régiókat is érint, amelyeket a legtöbben csak a hírekbõl ismernek: végig vezet többek között Koszovón, a Grúz-Orosz határvidéken és Hegyi-Karabahon is.

  • Barack Obama befagyasztja az üzemanyagcellás fejlesztéseket!

    Az Egyesült Államok elnöke, Barack Obama megválasztása óta sok mindent máskép csinál mint elõdje, George Bush.

    Többek között az autóipari intézkedései is nagy port kavartak a médiában. Most az újabb bejelentése arról szólt, hogy befagyasztja az üzemanyagcellás fejlesztésekre szánt 100 millió dolláros pénzösszeget.

  • Hátsó szélvédõ-légzsák a hátul ülõk védelmére

    Légzsákból sosem lehet elég - vallja a Toyota, akik a térdlégzsák után újabb szokatlan helyre készülnek lufit pakolni. Ezúttal nem máshová, mint a hátsó szélvédõ belsõ oldalához tesznek ráfutásos baleset esetén felfúvódó légzsákokat.

    Sok kritikus szerint ez egyszerû marketingfogás, hiszen az aktív fejtámla eddig is éppen elég védelmet nyújtott az itt utazóknak, a japánok szerint ugyanakkor fontos biztonsági fejlesztésrõl van szó. A hátsó szélvédõ-légzsák az iQ miniautóban debütál majd.

  • Fogyóban a Honda profitja!

    15 év óta elõször fordul elõ, hogy a Honda veszteséges negyedévet zár. Bár a 2008 áprilisától 2009 márciusáig tartó pénzügyi idõszakban összességében még mindig bõ egymilliárd eurós nyereséget könyvelhetett el a gyártó, ez egyrészt 77,2%-os csökkenés az elõzõ évhez képest, másrészt a tavalyi jó kezdés után nagy visszaesés következett, és a költségcsökkentõ intézkedések ellenére 2008 év végétõl folyamatosan veszteséget termel a gyártó.

  • Várhatóan 20%-os lesz a minimun önrész az új autók vásárlásánál!

    Várhatóan visszafogja a lakossági autóeladásokat, de csupán azok szorulnak majd ki a vevõi körbõl, akiknek már a kezdõrészlet megfizetése is gond.

    A Magyar Lízingszövetséggel folytatott egyeztetések eredményeként 2009. január 5-tõl új szabályozást léptet életbe a Pénzügyi Szervek Állami Felügyelete (PSZÁF): a gépjármû-finanszírozási konstrukcióknál a jelenlegi nulla százalék helyett 20 százalékos minimum önrészt, a 120 hónapos futamidõ maximum 96 hónapra csökkenését, valamint a finanszírozó cégek számára az ügyfél fizetõképességének alaposabb megvizsgálását írja elõ.

  • Sok tragédia oka a gyorshajtás!

    Európa más országaihoz hasonlóan Magyarországon is a sebességtúllépés a legfõbb baleseti ok, szerepe kiemelt a közúti tragédiában.

    A halálos kimenetelû baleseteknek évek óta kb. 40%-a vezethetõ vissza a gyorshajtásra.

  • A Jaguar kétüléses fejlesztése elkezdõdött!

    A brit márka tulajdonosa, Ratan Tata The Economic Times-nak adott interjújában elmondta, mérnökeik megkezdték egy új, kétüléses Jaguar fejlesztését.

    Az indiai üzletember úgy gondolkodik, hogy egy ilyen modellel inkább elõremenekülnek, minthogy a jelenlegi palettával várják ki a válság végét. Az autóról egyelõre mindössze annyit tudni, hogy kétüléses lesz, mozgatásáról pedig legalább kétféle motor gondoskodik majd.

  • Jótékonykodik a Porsche

    Megtartotta ígéretét a Porsche és jótékonysági célokra ajánlotta fel azt az összeget, amit a korábbi londoni polgármester, Ken Livingstone és terve, a bevezetendõ 25 fontos (kb. 7700 Ft) belvárosi dugódíj elleni jogi harc költségeként visszaítéltek neki.

    Mint ismeretes, a Porschét felháborító tervezet végül nem valósult meg, így a megmaradt 375 000 fontot (kb.115 millió Ft) átutalta a német sportkocsi-gyártó a Skidz nevû szervezetnek, mely a veszélyeztetett körülmények között élõ gyermekeket tanítja különbözõ szakmákra.

  • Szupertakarékos kabrió Genfben?

    Úgy néz ki, a német Loremo újabb tanulmánnyal próbálja felkelteni az érdeklõdést fejlesztés alatt álló ultrakönnyû autói iránt. Március elején, a Genfi Autószalonon tervezik bemutatni a vázlaton látható nyitott változatot, amely a merevtetõs LS-hez hasonlóan csupán 2-3 liter üzemanyagot fogyasztana 100 km-en, vagy még annyit sem, ha a Loremo által beígért elektromos hajtásláncot kapná. A vázlat alapján úgy néz ki, hogy a kabrióba...

  • Októbertõl olcsóbb lesz a benzin

    A múlt szerdai jelentõs csökkentés után október elsejétõl újabb két forinttal kevesebbet kell fizetni a 95-ös oktánszámú benzin literéért. Ez azt jelenti, hogy két hét alatt már tíz forinttal csökkent ezen üzemanyagfajta ára, igaz a gázolajé ezúttal nem mérséklõdik.