rss
  • A Holdra szállás évfordulójára limitált szériás Captivával rukkolt elõ a Chevrolet

  • Negyven éve, hogy az elsõ ember a Holdra lépett, ennek emlékére különleges szériát dob piacra a Chevrolet európai részlege.

    A limitált szériás Captivák egyedi fényezést és hatalmas, fehérre fényezett alufelniket kapnak.

    Immáron negyven éve, hogy az Apollo-11 1969. július 20-án a Holdra szállt, és Neil Armstrong elsõként az égitestre léphetett. Ezt az évfordulót ünnepli meg a Chevrolet egy 40 darabos speciális szériával.


    Az autó különlegessége a sok egyedi matricán és feliraton kívül, hogy LPG-s rendszert kapott, így viszonylag olcsón közlekedhet vele a negyven boldog tulajdonos. Az autók kívülrõl abban különböznek a mezei változatoktól, hogy az összes darab egyedi fehér fényezést és matricázást kap. Hatalmas 11-es matrica emlékezteti az embereket az Apollo-11 utolérhetetlen és megismételhetetlen küldetésérõl. A limitált darabok hatalmas, 20 colos, fehérre fényezett alumínium felniket kapnak, amelyek az asztronauták fehér cipõire emlékeztetik a szemlélõket.


    A hátsó oldalüvegeken az Apollo-11 legénységének nevei szerepelnek. Az autó hátulján pedig a következõ felirat fogad minket: Vezess el a Holdig. Ezzel a matricával a megbízhatóságát is reklámozza a Chevi, hiszen ezzel még a Holdra is elindulhat az ember.


    A hatalmas felnin kívül egy 35 milliméteres ültetést is kapott a "Holdjáró", így jóval sportosabbnak hat a négykerekû. A motorháztetõ alatt két benzines kaphat helyet, a kisebbik 2,4 literes négyhengeres 136 lóerõre képes, és kizárólag elsõkerék hajtással rendelhetõ, míg a nagyobb 3,2 V6-os benzines csak négykerékhajtással érhetõ el.


    A beltérben az egyedi számozás is látható, a fényképeken az elsõ darab szerepel a negyvenbõl. Mindegyikben széria lesz az iPod-tartó is, csakúgy, mint a széria bõrülések. Az olcsóbbik Holdra tartó Captiva 25 590 euróért állhat a garázsunkban.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Volkswagen Phaeton

    Az autó orr- és farrészét szabták át látványosabban. A Phaeton is megkapta a vízszintes rácselemekbõl álló hûtõmaszkot, LED-sorral kiegészített fényszórókat és hátsó lámpákat, illetve új lökhárítókat. Az összkép persze ettõl sem változott sokat, de a típus legalább nem üt el a többi Volkswagentõl. Nehéz megmondani, hogy ez jó-e vagy rossz, hiszen a Phaeton és a Golf vagy a Polo között ismét elmosódik a különbség, ami egy luxusmodellnek nem feltétlenül tesz jót, viszont a Phaeton így legalább nem tûnik ottfelejtett õskövületnek.

  • LP650-4 Roadster az újabb egyedi Lamborghini

    Az olaszok nyilvánosságra hozták az elsõ képeket a Murcielago újabb limitált szériájáról, amely erõsebb motorral, kétféle fényezéssel és a Reventonra hajazó lökhárítóval mutatkozik be, és mindössze ötven darab készül majd belõle.

    Bár a Murcielago LP670-SV bemutatásakor azt írtuk, hogy hamarosan vége szakad a Lamborghini nagyobbik modelljének pályafutása, a taljánok ránk cáfoltak, és még egy limitált sorozatot dobnak piacra a modellbõl.

  • Bemutatkozott a Scion iQ

    Scion-logós iQ-t mutatott be a Toyota a New York-i Autószalonon, ahol megérkezett a tC kupé második generációja is.

    A fiatalokra koncentráló Scion kínálatában is megjelent a Toyota iQ, a miniautó a New York-i Autószalonon mutatkozott be. Eltekintve a sötétített fényszóróktól és hátsó lámpáktól, valamint az átszabott lökhárítótól és lecserélt logótól, az autó megegyezik az Európában is forgalmazott modellel.

  • Fiat Uno 2010

    Célszerû kis doboz, amilyen az elõdje volt, kedves karakterrel. A karrierje Brazíliából indul, de jelentõs esély van rá, hogy Európában is bevetik, hasonló szerepben, mint a Renault a Dacia Sanderót. Lassan el is felejtettük, hogy létezett az egyszerû kis Uno. Eltûnése, 1995 óta három generációnyi Puntót fogyasztott el az európai piac. Brazíliában viszont egészen mostanáig készült, azok számára, akik drágább autót nem tudtak volna megfizetni. A brazil piac növekedésben van, így a Fiatnak megérte kifejleszteni az Uno utódját és megtartani a bevált márkanevet, hogy tovább szaporítsa dél-amerikai vásárlói számát.

  • Cadillac Escalade - elkészült a 2010-es limitált széria

    Bár a Cadillac Escalade leginkább a tengerentúlon õshonos, az amerikai batárból azért az öreg kontinensen is fellelhetõ jó pár példány. A Cadillac most egy nem mindennapi, limitált szériával szeretne kedveskedni potenciális európai vásárlóinak, amely a Platinum Edition nevet viseli.

    Mint tudjuk, bevett szokás az egyes gyártóknál, hogy már meglévõ modelljeikbõl készítenek egy-egy korlátozott példányszámban készülõ sorozatot, annak reményében, hogy azzal valamelyest fellendíthetik az adott négykerekû iránti keresletet.

  • 60 éves a "francia autógyártás történelmi emlékmûve", a Citroen Kacsa

    "Nem ideges, hosszú életû. Nincsenek hangulati változásai, mindig ugyanolyan kedves. Egy cseppet sem iszákos. Sutának hat, ahogyan megy, pedig ügyes. Ruhája nem szép, bár praktikus, szellemes. Nyáron strandkocsi, õsszel esernyõ, télen nagykabát. A Kacsa lány. Jól látható a vonalvezetésén, de a természete is nõies: kitartó, simulékony, vágyik az udvarlásra és imádja az ajándékokat." Rajongói e szavakkal írják le a világ egyik legismertebb autómodelljét, a hatvan éve, 1948. október 7-én a Párizsi Autószalon során bemutatott Citroen "Kacsát", hivatalos nevén a Citroen 2CV-t.

  • Íme a Honda új hibridje a CR-Z!

    A Honda végre hivatalos fotókat is nyilvánosságra hozott új hibrid sportkocsijáról, a CR-Z-rõl, amelynek orrában egy két liter alatti hengerûrtartalmú, 140 lóerõ körüli teljesítményû benzin-, illetve egy villanymotor dolgozik majd. A pontos technikai adatokat október 24-én hozzák nyilvánosságra a japánok.

    A Honda évek óta fejleszti a CRX utódának kikiáltott hibrid sportkocsiját, ám eddig mindössze néhány fotó állt rendelkezésünkre, és az is csupán a két éves koncepcióról.

  • Legördült a futószalagról az utolsó BMW Z4

    Legördült a futószalagról az utolsó BMW Z4 is a bajorok észak-amerikai üzemében. A 2002 óta gyártott modell utódja a Los Angelesi Autószalonon debütál majd, míg az autó gyártása Németországban folytatódik.

    Befejezték a 2002 óta gyártott BMW Z4 összeszerelését a gyár észak-amerikai, Spartanburgban található üzemében. Az utolsó megrendeléskor több mint 9300 roadster gördült le a futószalagokról, amelyek már útban vannak az Egyesült Államok és Európa kereskedései felé, így aki még szeretne vásárolni a kifutó sorozatból, annak gyorsan kell lépnie az ügyben.

  • G-Power Hurricane GS LPG - 660 lóerõs gázzal hajtott bömös

    Ha valaki olcsóbban akar ámokfutni, itt a megoldás: a G-Power M5-öse gázüzemben is 660 lóerõs. A tuningcég szerint a gázzal akár felére csökkenthetõ a használat költsége.

    Talán az egyik legelterjedtebb alternatív üzemanyag az autógáz, hiszen egy átalakító készlet hamar meghozza az árát, és akár igazi benzintemetõkkel is elfogadható áron lehet közlekedni a segítségével. Ezt a lehetõséget fedezte fel a leggyorsabb utcai szedánt is gyártó G-Power, amikor elkészítette a Hurricane GS változatot brutálisan gyors, kétkompresszoros BMW M5-átiratából.

  • Mercedes SL63 AMG

    Mercedes SL63 AMGNem véletlenül cserélte le a Mercedes GP nevet Mercedes AMG-re a csillagos márka gyári Forma-1-es istállója. Ahogyan azt a névváltoztatáskor közölték, igyekeznek szorosabbra fűzni a szálakat a házi tuningműhely és a Forma-1-es istálló között, s ennek első, jól látható jele volt keddi F1-es autóbemutató. Michael Schumacher és Nico Rosberg egy-egy SL63 AMG-vel gurultak végig a Circuit de Catalunya boxutcáján, ahol megmutatta a W03-ast a felgyülemlett fotóshadnak.

  • Nissan Murano - akár V6-os motorral is

    A számos pletyka és egy ízelítõ kép után végre teljes valójában megmutatta magát a nyitott Nissan Murano 2010 novemberében. A CC ez esetben a CrossCabriolet név rövidítése. A japán modell világújdonságnak számít, ennek ellenére már jövõ év elején megkezdõdhet tengerentúli forgalmazása.

    Az utóbbi években az autógyártók elõszeretettel ötvöztek különbözõ kategóriákat, azonban a Nissan idei meglepetése túltesz minden eddigi próbálkozáson. A japánok ugyanis a terepjáró fajt keresztezték a kabrióval, így született meg a CrossCabriolet.

  • Ford Focus RS500

    A Focus RS igazi sláger, így a Fordnál lehúznak róla még egy bõrt. Az RS500 persze csak a nevében emlékeztet az 1985 környékén bemutatott Sierra-alapú utcai versenygépre, illetve annyiban, hogy csak egy meghatározott példányszámkészült belõle.

    Ütõsre sikeredett ez a kocsi

    Amúgy lényegében egy széria Focus RS tiszta feketében, néhány béklyójától megfosztva.

  • Chevrolet Colorado 2011

    Az utóbbi években unalmas, platós málhásállatból divat-tárgyakká lettek a pick-upok, és bár ebben a folyamatban a Mitsubishi és a Nissan jár az élen, úgy tûnik, a General Motors is igyekszik felvenni a tempót.

    A 2011 márciusában bemutatott Colorado tanulmány is ebbe az irányba mutat: gömbölydedebb lett, mint az elõdei, és a formatervezõk láthatóan nem csak az elsõ részén, de a platón is sokat dolgoztak, hogy egységes legyen a forma. Az összhatás így sem nagyon izgalmas, inkább visszafogott, mint a Chevrolet típusok általában, de a korábbi pick-upok sematikus megjelenése már nem annyira jellemzõ a gépre.

  • Volkswagen Cross Coupé - hibrid crossover

    Volkswagen Cross Coupé - hibrid crossover Formás terepjáró. Az igényes modell továbbá hibrid hajtáslánccal és számos finom aprósággal igyekszik elnyerni a szemlélők tetszését. Az autó sziluettje igen határozott, ráadásul a wolfsburgiaktól szokatlanul modern stíluselemekkel is ékeskedik. Tetszetős a hűtőmaszk, könnyeddé varázsolja az összképet az eső tetővonal, a bi-xenon fényszórók pedig ma már magától értetődőek ebben a kategóriában. Természetesen nem a praktikumról szól a négyüléses Cross Coupé, hanem amolyan stílusos, látványos mindennapi használati eszközként próbálja meg eladni magát.

  • Renault Clio Gordin - átalakult külsõvel

    A Renault Clio RS változata után az alapmodelleken is megjelenik a Gordini-jelölés. Csak a kisautó külseje alakul át.

    Újabb olyan Gordini-modellel áll elõ a Renault, amelynek nincs sok köze a sportossághoz.

    A Clio RS után az alapváltozatokon is megjelenik a jelölés.

    Az optikai csomagot azoknak szánják, akik szeretik a sportos megjelenést, mégsincs szükségük egy valóban sportosan vezethetõ autóra.