Úgy tudjuk, ez a második motor is kéthengeres lesz, akárcsak a benzines, és elég korszerû, hogy akár Európában is forgalmazhassák. A 800 köbcentis, turbófeltöltéses, és közös nyomócsöves befecskendezésû apróságot állítólag több nagy nevû európai céggel együtt alakította ki a Tata.
A dízelmotoros változat mellett az autó európai forgalmazásának lehetõségérõl is szó esett a napokban. Állítólag felújították a tárgyalásokat a Fiattal, így elképzelhetõ, hogy az olaszok kereskedõhálózatán keresztül forgalmazzák majd a Nanót, persze nyilván az indiai, alig félmillió forintos alapkivitelnél jobban felszerelve, magasabb áron, de az az érzésünk, az európai vásárlók számára még 7-800 ezer forintnak megfelelõ áron is vonzó lenne a leginkább városi használatra alkalmas apróság.
A Fiat és a Tata közt még hónapokkal ezelõtt felmerült egy ilyen fajta együttmûködés lehetõsége, de a Jaguar és a Land Rover felvásárlása miatt idõlegesen felálltak a tárgyalóasztaltól. A Tata elnöke, Ratan Tata szerint egyelõre a lehetõségek mérlegelése folyik, végleges döntés még nem született, de nem is nagyon érdemes elsietniük semmit, hiszen a Nanóból csak évek múlva - várhatóan az elsõ modellfrissítéskor, 2012-ben - készül olyan exportképes változat, amely az összes európai szabványnak megfelel.