rss
  • Szuperolcsó indiai miniautó

  • A szuperolcsó indiai miniautó benzinmotorral sem különösebben iszákos, de állítólag már majdnem készen van egy még alacsonyabb fogyasztású dízelváltozat.

    Úgy tudjuk, ez a második motor is kéthengeres lesz, akárcsak a benzines, és elég korszerû, hogy akár Európában is forgalmazhassák. A 800 köbcentis, turbófeltöltéses, és közös nyomócsöves befecskendezésû apróságot állítólag több nagy nevû európai céggel együtt alakította ki a Tata.

    A munka nagyrészt egy német motorfejlesztõ specialista, a FEV végezte, de közremûködött a projektben a Bosch és a Honeywell is. Ha igazak a cégvezetés ígéretei, a bemutatót a piaci bevezetés után legfeljebb néhány hónappal tartják meg, azaz 2009 elején találkozhatunk a Nano második változatával. A komplikáltabb felépítésû motor persze nyilván magasabb árhoz vezet majd, de a pletykák szerint a dízelmotoros csöppség átlagfogyasztása nem haladja meg a 3,5 litert 100 kilométeren, így bizonyos éves futásteljesítmény mellett megérheti a többletbefektetés.


    A dízelmotoros változat mellett az autó európai forgalmazásának lehetõségérõl is szó esett a napokban. Állítólag felújították a tárgyalásokat a Fiattal, így elképzelhetõ, hogy az olaszok kereskedõhálózatán keresztül forgalmazzák majd a Nanót, persze nyilván az indiai, alig félmillió forintos alapkivitelnél jobban felszerelve, magasabb áron, de az az érzésünk, az európai vásárlók számára még 7-800 ezer forintnak megfelelõ áron is vonzó lenne a leginkább városi használatra alkalmas apróság.

    A Fiat és a Tata közt még hónapokkal ezelõtt felmerült egy ilyen fajta együttmûködés lehetõsége, de a Jaguar és a Land Rover felvásárlása miatt idõlegesen felálltak a tárgyalóasztaltól. A Tata elnöke, Ratan Tata szerint egyelõre a lehetõségek mérlegelése folyik, végleges döntés még nem született, de nem is nagyon érdemes elsietniük semmit, hiszen a Nanóból csak évek múlva - várhatóan az elsõ modellfrissítéskor, 2012-ben - készül olyan exportképes változat, amely az összes európai szabványnak megfelel.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Lamborghini Sesto Elemento 2010

    A megannyi ízelítõ fotó után végre élõben is felfedte magát a Lamborghini újdonsága, amely az elõzetes várakozásokkal ellentétben a Sesto Elemento nevet kapta. A Párizsban bemutatott koncepció inkább merész formatervével, mintsem meghajtásával hívja fel magára a figyelmet, hiszen motorterében a már ismert 570 lóerõs, V10-es blokk gondoskodik. A Lamborghini már jó ideje csigázza az érdeklõdõket, mivel kisebb kihagyásokkal egész pontosan öt ízelítõ fotót jelentetett meg, mindeddig ismeretlen elnevezésû koncepciójáról, amely Párizsban végre élõben is felfedte magát.

  • Honda City 2010

    Ha valakinek nem ismerõs az Everus jelvénye, ne csodálkozzon: nem a Honda veszi a nevére, a kínai Li Nian márka egyik elsõ modelljének szánják. Ezt a japán gyártó és kínai partnere, a Guangqi Automobile alapította azzal a céllal, hogy a fiatalabb vásárlókat is megnyerjék Kínában. A cél tehát olyan típusok kifejlesztése, amelyek már külsejükkel is dinamizmust sugároznak, de ugyanakkor a Honda bevált technikájára épülhetnek. Ennek köszönhetõ, hogy a Honda Cityt választották az Everus alapjául: a típus gyártásához minden adott Kínában, hiszen az alapjául szolgáló Jazz régóta készül a Guangqi kínai üzemében.

  • Kétliteres fogyasztású törpeautó a VW-tõl

    Állítólag a Volkswagen is megpróbál beszállni a városi törpeautók piacára, amelyet jelenleg még a Smart ural.

    A német szaksajtóban felbukkant pletykák szerint egy 2+2 személyes apróságot kezdtek fejleszteni, amely méreteit tekintve leginkább a Toyota iQ-ra emlékeztet majd. A típus az Up kisautó megkurtított padlólemezére épülhet, és állítólag egy új, az eddigieknél is kisebb hengerûrtartalmú háromhengeres, 50 lóerõ körüli teljesítményû motort terveznek hozzá.

  • GWA Ciento Once - 408 lóerõs gép

    Egy kis tuningcégnél készült el az, amihez a Mercedesnél senki nem volt elég bátor. A C111 szupersportkocsira 41 éve vágynak az autó fanok tömegei, de eddig még csak fel sem merült, hogy a Mercedes elérhetõvé tegye a középmotoros álomautót.

    A Ciento Once – spanyol nyelven száztizenegy – ugyanolyan újragondolása a legendás kísérleti Mercedes sportautónak, mint a Ford GT a GT40-esnek: tökéletesen hozza az eredeti karaktert, de a részletek elárulják, hogy korszerû modellrõl van szó.

  • A Honda új NSX spotautója

    Így néz majd ki a Honda új sportautója, ez csak egy spekulatív számítógépes grafika, amely kémfotók és egyéb információk alapján készült.

    Az elõreláthatólag 160 ezer dollár körül piacra kerülõ kétüléses sportkocsi vonalai nem tükröznek különösebb formatervezõi bravúrt, inkább arról árulkodnak, hogy a japánok fontosabbnak tartották az aerodinamikai hatékonyságot a csilivili megjelenésnél.

  • Bemutatkozott az új Lexus LS

    Bemutatkozott az új Lexus LSAz új padlólemeznek köszönhetően ez az eddigi legmozgékonyabb és legkényelmesebb vadonatúj LS radikálisan új dizájnja egyesíti a kupés sziluettet egy szedán térkínálatával és presztízsével. Mindehhez vadonatúj, kettős turbótöltésű V6-os motor társul 310 kW / 421 lóerő teljesítménnyel, 10 fokozatú automata sebességváltóval. 28 évvel ezelőtt megtörtént az, ami addig lehetetlennek tűnt: első és egyetlen modellje, az LS bemutatásával a Lexus fenekestül forgatta fel luxusautók kategóriáját. Ráadásul a márka a kiváló autó mellé olyan szolgáltatásokat és ügyfél-elégedettséget biztosított, ami páratlan volt a piacon.

  • Volkswagen Sharan

    Csaknem tíz évig volt piacon a Volkswagen Sharan második generációja, az új a Genfi Autószalonon debütál a nagyközönség elõtt. Az egyterû már Walter de'Silva felügyeletével készült, ennek megfelelõen lényegesen sportosabb a kifutó generációnál, az autó eleje az egységes márkaarculat szellemében készült.

    Elõdjénél 22 centivel hosszabb az új generáció, 4,85 méter a teljes hossz, a szélesség 9,2 centiméterrel nõtt. Megnyújtották a tengelytávot is hét és fél centivel, immár 2,92 méteres, a sportosabb megjelenés érdekében a magasság 12 milliméterrel csökkent.

  • Mutatós darab lett a 10 000. McLaren 570S

    Mutatós darab lett a 10 000. McLaren 570SElkészült a McLaren nem is akármilyen 10 000. darabja. A mennyiség helyett inkább a minőséget helyezte mindig is előtérbe a McLaren. A brit cég tavaly 1654 autót értékesített, idén azonban sikerült átlépniük a bűvös 3000-es határt. Ezért is különösen jelentős eseménynek számít, hogy a 750 főt foglalkoztató wokingi gyárukban elkészült a 10 000. modell. A szép kerek szám második felét mindössze 22 hónap alatt teljesítették a dolgozók, a jubileumi darab pedig egy igencsak mutatós és tetszetős, Ceramic Grey színben pompázó McLaren 570S lett.

  • Chevrolet Cruze a dinamikus négyajtós-kupé

    A párizsi autószalonon bemutatkozó vadonatúj Chevrolet Cruze szedán dinamikus, négyajtós-kupé formája jól bizonyítja, hogy az izgalmas külsõ és az értékes belsõ nem zárják ki egymást.

    Az Európában jövõ márciustól kapható Cruze a hagyományos négyajtós stílus dramatikus újraértelmezése.

    Magán viseli a márka globálisan megjelenõ új formavilágát, amely minden arany csokornyakkendõt viselõ autó névjegyévé válik majd.

  • Bemutatták az eddigi legerõsebb Mitsubishi Lancer EVO X-et!

    Bemutatták az eddigi legerõsebb Mitsubishi Lancer EVO X-et, amely az FQ-400 megnevezést kapta. Az autó egy 2.0 literes újrahangolt, turbófeltöltõs erõforrással érkezik, amely 403 lóerõt állít majd csatasorba.

    A legerõsebb EVO-val leghamarabb júniusban találkozhatunk, kizárólag Anglia utcáin.

    A gyémántos márka elkészítette modellpalettája legnagyobb presztízzsel és rajongói táborral rendelkezõ típusának, az EVO-nak eddigi legerõsebb változatát.

  • Bentley Continental Tuning

    Kombi még nem készült a Bentley Continental sorozatából, de az olasz Carrozzeria Touring most készített egyet. A Flying Star persze nem való hurcolkodásra: a shooting brake formát követi, azaz szûkös, 2+2 üléses luxusmodell, amelyben szükség esetén elfér a golfozáshoz, vagy vadászathoz szükséges felszerelés.

    A viszonylag kicsi harmadik ajtó mögött alaphelyzetben nincs sokkal több hely, mint a Continental GT csomagterében.

  • Volkswagen Passat 1.9 TDI BlueMotion

    Bolygónk megmentése manapság valódi slágertémának számít, gomba módra szaporodnak az ilyen-olyan környezetkímélõ jármûvek. A Volkswagennél például egy adott modell legtakarékosabb változata ezentúl a BlueMotion jelzést viseli. A BlueMotion elnevezés kissé megtévesztõ. Egyeseknek például rögtön a nitorgén-oxidok kibocsátását csökkentõ AdBlue adalékanyag ugrik be. Pedig a kettõnek semmi köze egymáshoz, egyik öko-VW sem használ ilyet.

  • Elkelt a retro festésû, gonosz külsejû, egyedi Ford GT!

    Jason Heffner neve talán már ismerõsen cseng a szupersportkocsik rajongóinak, hiszen extrém teljesítményû, ugyanakkor visszafogott külsejû autóiról híres.

    Csinált már többek között egy 930 lóerõs Lamborghini Gallardót és egy olyan duplaturbós Ford GT-t, ami csaknem 360 km/h-val képes száguldani.

    Legújabb projektje azonban nagyobb szabású az eddigieknél, hiszen nem csupán egy erõs szuperautót, hanem egyben a legszebb Ford GT-t kívánta megalkotni.

  • A Carlsson bemutatta legújabb büszkeségét, a 435 lóerõs CK50-et!

    A Mercedes-Benz és a Smart modellekre specializálódott Carlsson bemutatta legújabb büszkeségét, a CK50-et. A 435 lóerõs és 600 Newtonméternyi nyomatékú modell alapját az E500 Coupé adja, de a német cég kívül-belül átdolgozta az autót.

    Bemutatása óta igen sikeres a jelenlegi Mercedes-Benz E-osztály, és a Coupé is hamar elnyerte a vásárlók szívét. A kétajtós változat csúcsmodelljének orrában egy 388 lóerõs, 530 Newtonméternyi nyomatékú V8-as motor dolgozik, ám aki nem elégszik meg ekkora teljesítménnyel, annak a Carlsson elkészített egy erõsebb változatot.

  • 45 milliós magyar hibrid?!

    Trabantból való a kormánymûve, ezt leszámítva azonban akár a jövõ egyik modern autója lehet a mûegyetem tanárai által két és fél éve készülõ Hidrocar. Az egyelõre karosszéria nélküli elektromotoros szuperkocsi jelentõsége, hogy bioetanollal és hidrogénnel is üzemel, megoldották tehát a hidrogén tárolását, amely a legnagyobb autógyáraknak is csak nagyon drágán sikerült.

    Annyira megy a hibrid, hogy egy kövér gázadás után a NASA volt ûrhajósa azelõtt elszáguldott vele, hogy a fõkonstruktõr elmagyarázta volna neki a kezelését.