rss
  • Forma-1 ászai és kocsiaik

  • Autóversenyzésben a Forma-1 felett már nincs újabb lépcsõ, csúcsra ér, aki idáig eljut. A sztárpilóták utcai autóin is látszik, hogy az elitben szerepelnek.

    Az egyik német magazin kíváncsi volt arra, hogy a hétköznapokban milyen autókat használnak a Forma-1-es pilóták. A jelenleg a Mercedesnél szereplõ, hétszeres világbajnok Michael Schumachernek van még Ferrarija, ellenpólusként viszont a kiscsapatnál versenyzõ Bruno Sennának nincs is saját autója.

    Minden versenyen és a teszteken is 700 lóerõs gépeket vezetnek a Forma-1-es pilóták, azt gondolhatnánk, a hétköznapokban is bivalyerõs autókat használnak. Nem minden pilóta járkál azonban szupersportkocsival, bár való igaz, általában elõnyben részesítik a luxusmárkákat.

    A virgines Timo Glock garázsában ugyanakkor egy fehér Toyota iQ is parkol, bár a német bevallja, hogy ritkán használja a miniautót. "Inkább a barátnõm vezeti, én szívesebben megyek a Nissannal" - mondta Glock.

    Nem akármilyen Nissanról van persze szó, hanem a japánok 500 lóerõs szupersportkocsijáról, a GT-R-rõl. Jelenleg hagyományos feketében pompázik az autó, de Glock reméli, hogy hamarosan átalakulhat matt feketévé.

    Csapattársának, Lucas di Grassinak jelenleg nincs autója, de büszkén újságolta, hogy hamarosan egy Aero Supersportot kap a Morgantõl. "Amikor tesztpilóta voltam a Renault-nál, csak egy Clióm volt" - jelezte di Grassi, hogy nagy váltás elõtt áll.

    Nem nagyzolnak a Toro Rosso pilótái, Jaime Alguersuari beéri egy Seat Leon Cupra R-rel, csapattársa, Sebastian Buemi sem vágyik többre egy Volkswagen Golf GTI-nél.

    Michael Schumachernél három vadonatúj Mercedes mellett egy Ferrari California kabrió is parkol a garázsban, ez még a Maranellóban töltött napokból származik. A sauberesek nehezen szakadnak el a korábbi csapattulajdonos BMW-tõl, Kamui Kobayashi és Pedro de la Rosa is BMW-vel jár, X5-tel, illetve egy 5-ös kombival.

    Az újonc HRT pilótái nem dúskálnak a pénzben, legalábbis erre utal, hogy amikor Bruno Sennát megkérdezték, milyen autóval jár, azt válaszolta, hogy egyáltalán nincs kocsija. Csapattársa, Karun Chandhok is az istálló által biztosított bérautót használja.

    A pilóták körében a Mercedes C63 AMG a legnépszerûbb típus, négyen is járnak ilyen autóval, köztük Schumacher, Nico Rosberg és a tavalyi világbajnok Jenson Button. Felipe Massának egy Ferrari 599 áll rendelkezésére, míg Fernando Alonso nemrég kapott egy Maserati GranCabriót, Lewis Hamilton pedig a McLaren új sportkocsijára, az MP4-12C-re vár, addig egy Mercedes GL 450-et hajt. Jarno Trulli és Heikki Kovalainen természetesen Lotusozik, hiszen az újonc csapat versenyzõinek számítanak.

    Adrian Sutil ugyan indiai istállónál versenyzik, az utcán viszont a német minõségre alapoz. Porsche 911-essel intézi dolgait, de nem akármilyennel, hanem egy Techart-féle tuning változattal. Csapattársa, Vitantonio Liuzzi a negyedik C63 AMG-tulajdonos.

    Sebastian Vettel tavaly megnyerte az abu-dzabi futamot, ezért cserébe pedig egy Mercedes SL Black Editiont kapott ajándékba. Többször ül azonban megbízható dízelautójába, a BMW 320d-be. Csapattársának, Mark Webbernek sok más mellett egy Porsche 911 Turbója is van, de úgy tartja kedve, Renault Mégane RS-ébe és BMW X5-ösébe is bepattanhat.

    Rubens Barrichello sokáig Ferrari-rajongó volt, de mára kicsit megkomolyodott. Ma már a praktikum és a helykínálat is fontos a brazil számára, aki ennek megfelelõen egy Mercedes M osztállyal jár.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Audi A1 ABT Sportsline 2010 - 110 lovas a leggyengébb

    A dízel és a benzines Audi A1-ekhez is készített teljesítménynövelõ csomagot az ABT Sportsline.

    A VW Csoport jármûveihez tuningcsomagot kínáló mûhelyek közül az ABT Sportsline a legnagyobb, a legismertebb és a leggyorsabb is.

    Kész a motortuning is

    Már most készítettek az A1-hez motortuningot és aerodinamikai csomagot, de kérésre a futómûvet is sportosítják és új felniket is raknak a kocsira.

  • Vitorlázás elektromotoros géppel

    Villanymotor

    Az elektromotorokkal meghajtott jármûvek igen gyors haladásra képesek. Mivel egy Siemens villamoskocsi már 1902-ben 209 km/órás sebességet ért el, természetesen a repülés úttörõi is szerették volna árammal forgatni gépeik légcsavarját. Ám megfelelõ akkumulátorok és könnyû villanymotorok még sokáig nem léteztek hozzá.

    Napjainkban azonban a vitorlázórepülõknek már erre is van lehetõségük. Igaz, csak feltételekkel.

  • Citroen DS3

    A franciák sokadszor próbálják bevenni a prémium-kategóriát, de most máshonnan közelítik a problémát, mint korábban.

    Nagy meglepetésrõl persze nincsen szó, a végleges autó nagy vonalakban megegyezik a DS Inside tanulmánnyal. Csak néhány jelentéktelen részleten változtattak – például elmaradtak a ködlámpák krómkeretei –, bár az is elképzelhetõ, hogy valamelyik felszereltségi szinthez ezt is kínálják. A DS3-as legnagyobb attrakciója ugyanis a testre szabhatóság: összesen hétféle felszereltségi változatban kerül gyártásba.

  • Opel Astra kombi 2010

    Az Opel bemutatta 2010-es Astra kombi változatát. Az atletikus és stílusos karosszéria rugalmasan alakítható, praktikus utasteret rejt, 500-1550 literes csomagtérrel.

    Az Astra Sports Tourer a kompakt kategória egyik legvonzóbb képviselõje lesz, elég csak végignézni a karosszérián. A kocsi fénypontjai az Opel-védjegynek számító oldalsó penge motívumok, valamint a szembetûnõ, egyedi kialakítású fényszórók és hátsó lámpák.

  • UAZ Patriot Sport - felturbózozott korábbi széria

    Az UAZ persze nem tudott elõvarázsolni a kalapból egy vadiúj típust – nem nagyon volna rá pénz – inkább a 2005-ös Patriotból csíptek ki 36 centimétert. Ezt a változtatást jelzi a Sport jelzõ a névben, és a nagydarab terepjáró így kifejezetten rövid lett, 4,29 méteres, azaz alig foglal több helyet hosszában, mint egy kompakt ötajtós. Ehhez képest a 600 literes csomagtér és az ötszemélyes, ötajtós karosszéria kifejezetten jól használhatónak ígérkezik.

    Ráadásul az autó ára sem vészes, legalábbis európai mércével, 420 ezer rubel, azaz mintegy 3,1 millió forint az alapkivitel ára.

  • BMW Mansory X6 M - tuningolt verzió

    A BMW kupé-SUV öszvére eleve furcsa szerzet, de a svájciak rátettek még egy lapáttal.

    A feltûnés garantált, az elismerés kevésbé.

    A Mansory eleve arról híres, hogy egy Rolls-Royce vagy Bentley eleganciáját is képes tökéletesen agyonverni, és most sem szakadtak el a hagyományaiktól. A BMW X6 M-re új lökhárítókat terveztek, elöl gigászi beömlõnyílásokkal, hátul pedig versenyautókat megszégyenítõ méretû diffúzorral.

  • Megjött az új Red Bull autó!

    A Red Bull Racing is bemutatta új Formula-1-es versenygépét, az RB6-os modellt, amellyel Sebastian Vettel és Mark Webber a bajnoki címért szeretne csatázni.

    A brigád fõtervezõje, Adrian Newey azt az elvet vallja, hogy jobb kihagyni egy tesztet és rögtön egy gyors autóval pályára lépni, mint egy lassú gépet fejleszteni, ezért is döntöttek úgy, hogy kihagyják a múlt heti valenciai gyakorlást, és ma kezdik meg a teszteket Jerezben.

  • Megérkezett a legdrágább hibrid Porsche, a 918 Spyder

    Az olasz, és az amerikai luxusautók után újra a német autóipar büszkélkedhet a legdrágább modellel, amelynek az alapára több mint félmillió dollár.

    Ha egyedi design alapján, különleges berakásokkal ellátott autót szeretnénk, annak az ára akár az 1 millió dollárt is elérheti. A Porsche hivatalos információi szerint az új modellbõl várhatóan 2000 darab fog készülni elsõ kõrben. Az új modell márciusban mutatkozott be a Genfi Autószalonon, ahol a Porsche két másik hibrid autóját is bemutatta. A több mint 500 lóerõs autó, 3,2 másodperc alatt gyorsul százra.

  • Bemutatkozott a Honda Jade

    Bemutatkozott a Honda JadeAz első képeken csúcs-felszereltséggel, nagy felnivel látjuk az autót. A karosszéria teljes hossza 4660 mm, szélesség 1775 mm, a magasság 1500 mm – utóbbi érték a Japánban elterjedt liftes parkolóhelyek miatt kialakult „szabvány” méret -, a tengelytávolság 2760 mm. Az utastérben a márkától megszokott űrautós műszerfalat találjuk, meg összesen hét ülést, amelyet egy dekoratív hölgy segítségével illusztráltak. Korábban hír volt, hogy készül egy hibrid változat is ebből a példányból, de azt nem valósítják meg.

  • 500 lóerõvel jön az új Shelby GT350

    Az USA-beli Arizonában tegnap lerántották a leplet a legújabb Shelbyrõl. A GT350 a hasonló nevû, 1965-ös õsrõl kapta a nevét, motorházteteje alatt egy 5,0 literes, kompresszoros V8-as dolgozik, amelynek 500 lóereje az átdolgozott hátsó felfüggesztést cibálja.

    Az Arizonában található Scottsdale-ben megrendezett Barrett-Jackson aukción leplezték le tegnap este a legújabb Shelby nevet viselõ Ford Mustangot. Az autó a Ford Mustang GT változatára épül, ám a Shelbynél alaposan átdolgozták a kocsit.

  • A Lexus az Egyesült Államokban leplezte le elsõ hibrid modelljét

    A Lexus az Egyesült Államokban leplezte le elsõ olyan modelljét, amely kizárólag hibridként lesz kapható. A HS 250h az eddigi legtakarékosabb Lexusnál is 30%-kal kevesebbet fogyaszt, forgalmazása pedig még idén megkezdõdik.

    A Toyota luxusmárkája a Detroiti Autószalonon mutatta be a HS 250h-t, amellyel a márka még inkább azon vásárlók kegyeit keresi, akik szeretnek környezettudatos, felelõsségteljes polgárként fellépni, az LS vagy az RX hátulján megbúvó aprócska "h" betût azonban kevésnek találják.

  • Porsche 911 Speedster - limitált széria

    A Porsche a legendás 356 Speedster emlékére egy nem mindennapi szériát dob piacra a 911-es kabrió változatából. A 911 Speedster meredekebb és kisebb szélvédõt, fekete karosszéria-elemeket, erõsebb motort és egyedi fekete bõr belsõt kapott.

    A Porsche történetét ismerõknek sokat mond a Speedster név: 1953-ban ezzel a megjelöléssel mutatkozott be a 356 speciális változata, amelyet leginkább két fekete sportülésérõl, mûanyag oldalsó ablakairól és alacsonyabb, elegáns szélvédõjérõl lehetett megismerni.

  • Audi A3 Cabriolet második generációja

    Audi A3 Cabriolet második generációjaA legfontosabb változás a lépcsős hátú befejezés, ami egyfelől a formának másfelől a csomagtér méretének is jót tesz. Utóbbi tér már 287 literes, ami 60 literes bővülés az elődhöz viszonyítva, és a nagyobb méretű nyílás miatt könnyebben is megpakolni. A karosszéria egyébként 18 centivel hosszabb, 442 centiméteres, a szélesség 2 centivel bővült, a magasság 1,5 centivel alacsonyabb, a tengelytáv 2,6 méter. Szériafelszerelés az elektromos tetőmozgatás, gombnyomásra 18 másodperc alatt tűnik el a tető akár menet közben, legfeljebb 50 km/órás sebességgel haladva.

  • V12-es motor és 600 lóerõ jellemzi a nyolcas BMW-t

    Az új hetes sokkal konzervatívabb lett, mint azt a tavalyi Concept CS láttán sokan sejtették, de a BMW az óriási négyajtós kupé ötletét sem adta fel. A CS szériaváltozatának fejlesztésérõl a BMW M divíziójának vezetõje, Ludwig Willsch tett említést.

    Az igazgató szerint jelenleg ez a sportrészleg elsõ számú feladata.

  • Bemutatkozik az Audi R8-as versenyváltozata

    A német gyártó egyre erõteljesebben van jelen a különbözõ versenyszériákban, melynek kézzelfogható jele, hogy a Le Mans-ban és a DTM-ben gyõztes Audi mellé egy, a GT3 kategória szabályainak megfelelõen épített autó érkezik.

    Az Audi motorsport részlege még augusztusban jelentette be, hogy versenyváltozatot készít az R8-ból.

    A Porsche GT3 ellenfelének szánt autót a gyártó az Esseni Tuningkiállításon mutatta be.