rss
  • Forma-1 ászai és kocsiaik

  • Autóversenyzésben a Forma-1 felett már nincs újabb lépcsõ, csúcsra ér, aki idáig eljut. A sztárpilóták utcai autóin is látszik, hogy az elitben szerepelnek.

    Az egyik német magazin kíváncsi volt arra, hogy a hétköznapokban milyen autókat használnak a Forma-1-es pilóták. A jelenleg a Mercedesnél szereplõ, hétszeres világbajnok Michael Schumachernek van még Ferrarija, ellenpólusként viszont a kiscsapatnál versenyzõ Bruno Sennának nincs is saját autója.

    Minden versenyen és a teszteken is 700 lóerõs gépeket vezetnek a Forma-1-es pilóták, azt gondolhatnánk, a hétköznapokban is bivalyerõs autókat használnak. Nem minden pilóta járkál azonban szupersportkocsival, bár való igaz, általában elõnyben részesítik a luxusmárkákat.

    A virgines Timo Glock garázsában ugyanakkor egy fehér Toyota iQ is parkol, bár a német bevallja, hogy ritkán használja a miniautót. "Inkább a barátnõm vezeti, én szívesebben megyek a Nissannal" - mondta Glock.

    Nem akármilyen Nissanról van persze szó, hanem a japánok 500 lóerõs szupersportkocsijáról, a GT-R-rõl. Jelenleg hagyományos feketében pompázik az autó, de Glock reméli, hogy hamarosan átalakulhat matt feketévé.

    Csapattársának, Lucas di Grassinak jelenleg nincs autója, de büszkén újságolta, hogy hamarosan egy Aero Supersportot kap a Morgantõl. "Amikor tesztpilóta voltam a Renault-nál, csak egy Clióm volt" - jelezte di Grassi, hogy nagy váltás elõtt áll.

    Nem nagyzolnak a Toro Rosso pilótái, Jaime Alguersuari beéri egy Seat Leon Cupra R-rel, csapattársa, Sebastian Buemi sem vágyik többre egy Volkswagen Golf GTI-nél.

    Michael Schumachernél három vadonatúj Mercedes mellett egy Ferrari California kabrió is parkol a garázsban, ez még a Maranellóban töltött napokból származik. A sauberesek nehezen szakadnak el a korábbi csapattulajdonos BMW-tõl, Kamui Kobayashi és Pedro de la Rosa is BMW-vel jár, X5-tel, illetve egy 5-ös kombival.

    Az újonc HRT pilótái nem dúskálnak a pénzben, legalábbis erre utal, hogy amikor Bruno Sennát megkérdezték, milyen autóval jár, azt válaszolta, hogy egyáltalán nincs kocsija. Csapattársa, Karun Chandhok is az istálló által biztosított bérautót használja.

    A pilóták körében a Mercedes C63 AMG a legnépszerûbb típus, négyen is járnak ilyen autóval, köztük Schumacher, Nico Rosberg és a tavalyi világbajnok Jenson Button. Felipe Massának egy Ferrari 599 áll rendelkezésére, míg Fernando Alonso nemrég kapott egy Maserati GranCabriót, Lewis Hamilton pedig a McLaren új sportkocsijára, az MP4-12C-re vár, addig egy Mercedes GL 450-et hajt. Jarno Trulli és Heikki Kovalainen természetesen Lotusozik, hiszen az újonc csapat versenyzõinek számítanak.

    Adrian Sutil ugyan indiai istállónál versenyzik, az utcán viszont a német minõségre alapoz. Porsche 911-essel intézi dolgait, de nem akármilyennel, hanem egy Techart-féle tuning változattal. Csapattársa, Vitantonio Liuzzi a negyedik C63 AMG-tulajdonos.

    Sebastian Vettel tavaly megnyerte az abu-dzabi futamot, ezért cserébe pedig egy Mercedes SL Black Editiont kapott ajándékba. Többször ül azonban megbízható dízelautójába, a BMW 320d-be. Csapattársának, Mark Webbernek sok más mellett egy Porsche 911 Turbója is van, de úgy tartja kedve, Renault Mégane RS-ébe és BMW X5-ösébe is bepattanhat.

    Rubens Barrichello sokáig Ferrari-rajongó volt, de mára kicsit megkomolyodott. Ma már a praktikum és a helykínálat is fontos a brazil számára, aki ennek megfelelõen egy Mercedes M osztállyal jár.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Peugeot SR1: Ugrani készül a 200 éves oroszlán

    Új logóval és modellekkel köszönti a 200 éves márkanevet a Peugeot, elkészült az SR1 tanulmányautó, tavasszal érkezik az RCZ, s jól haladnak a dízel hibriddel is.

    2906 új gépjármûvet adott el tavaly Magyarországon a Peugeot, ezzel 4,1 százalékos a piaci részesedése, a márkák sorában pedig a kilencedik – hangzott el a héten egy budapesti sajtótájékoztatón. A magyar piac átlagos 60 százalékos csökkenésnél valamivel rosszabb eredményt felmutató márka erre az évre már 15 százalékos forgalomemelkedéssel számol.

  • Fejlesztik a VW Golf hetes verzióját!

    2012-es évben érkezhet a Volkswagen legnépszerûbb autójának, a Golfnak a hetedik generációja. A jelenleginél is takarékos és korszerûbb motorokat, egy hibrid hajtáslánc megjelenését és minden motorváltozathoz a DSG váltó bevezetését ígéri a gyártó.

    Lassan hozzászokhatunk, hogy a wolfsburgiak épphogy bemutatják egy szériájuk legfrissebb generációját, máris a következõ modell tesztelésén dolgoznak és egyre rövidebb a pályafutása az egyes modelleknek. Alig kezdték el forgalmazni az új Golfot, máris napvilágot láttak különféle számítógépes grafikák az utódról.

  • A Ferrari nem ad motort a Honda-nak!

    Az olasz istálló csapatfõnöke szerint kábé nulla az esélye annak, hogy õk szállítják az erõforrást az eladás elõtt álló istállónak. A korábbi hírekkel ellentétben a Ferrari mégsem szállít motorokat az eladás elõtt álló Honda csapatnak, amennyiben megveszi valaki az istállót.

    "Szinte nulla az esélye annak, hogy mi motorokat adjunk a Hondának" - jelentette ki az olaszok csapatfõnöke, Stefano Domenicali a Ferrari új versenyautójának a hétfõi bemutatóján.

  • Építsen egyedi luxusautót!

    A luxusautó-tulajdonosok közül néhányan nem érik be a drága és költséges extrák megrendelésével, még több feltûnésre és különlegességre vágynak.

    Volt idõ, amikor a régi autók többsége egyszerûen a szeméttelepre került, nem kellettek senkinek sem, így az enyészeté lettek. Aztán kialakult a használtautó-piac, mely mára hatalmas üzletté vált, sokaknak ez az egyetlen lehetõségük a jármûvásárlásra. Új autót nem mindenki engedhet meg magának, különösen a jelenlegi válságos idõkben.

  • Hyundai i10 - rendkívül takarékos széria

    A közkedvelt Hyundai i10, az elmúlt két évben a márkának új vevõket nyerõ különleges modell, több területen is jobbá vált az átfogó fejlesztések révén.

    Az új i10 elõdje sikerére építhet, amely Európában, és világszerte is számos díjat nyert el és a legnagyobb darabszámban értékesített Hyundai-modell volt 2009-ben.

    2010. Októberében egy formailag és felszereltségében is többet nyújtó, versenyképesebb i10 nagyszériás gyártását kezdte meg a Hyundai.

  • Íme a Toyota IQ teljesen elektromos változata!

    Hamarosan érkezik az újdonsült Toyota IQ teljesen elektromos változata is. A lítium-ionos akkumulátorral szerelt változat akár 150 kilométert is megtehet a városi forgalomban. A töltési idõ egyelõre nyolc órán át tart.

    Az idén debütált Toyota IQ-ból már a Genfi Autószalonon bemutatták az elektromos hajtású változatát. A japán gyártók egyre fontosabbnak tartják, hogy teljesen tiszta üzemû gépjármûvekkel közlekedjenek az autósok a nagyvárosokban, hogy az emberekre káros gázokat a levegõben csökkenteni tudják. Rengeteg kísérletezés és fejlesztés hatására mára már egészen használható rendszereket fejlesztettek ki a mérnökök.

  • Alfa Romeo 2uettottanta

    Az olasz formatervezõ cég genfi standján egy csodaszép, kétüléses kabriót mutattak be, amellyel az Alfa Romeo századik születésnapja elõtt tisztelegtek.

    Az egyszerre futurisztikus és klasszikus formájú Pininfarina-tanulmány a 2uettottanta nevet kapta, amely egyértelmû utalás az Alfa Romeo Duetto nevû modelljére még 1966-ból. A méretes motorháztetõ alatt a Fiat-konszern 1750 köbcentis turbós motorját építették, ahogy egy igazi sportkocsihoz illik, hosszában.

  • Solo az elsõ hazai hibridautó

    2008. június 16-án bemutatták az elsõ hazai hibridautó mûködõ prototípusát, a Solo-t. A hazai fejlesztésû, különleges személygépkocsi többéves munka eredménye.

    A jövõben további modellekkel kiegészülõ jármûcsalád alternatívát kínál a hagyományos energiahordozóktól való függés ellensúlyozására, a városi közlekedési gondok enyhítésére, a környezeti terhelés csökkentésére és a mozgásszegény életmód megváltoztatására.

  • 3,2 litert fogyaszt az új Fiesta EcoNetic

    Az új Fiesta EcoNetic változatáról már korábban is hallhattunk, de az autó nem pont olyan lett, mint gondoltuk.

    A Fiestának ebben a változatában sem a legkisebb, 1,4 literes PSA-Ford dízelmotort hasznáják, hanem az 1,6 literes gyengébbik, 90 lovas változatát. A különös motorválasztás azonban nem jelenti, hogy az EcoNetic ne hozná az elvárt paramétereket: városban 4,57, országúti ciklusban 3,2 liter gázolajjal is beérheti 100 kilométeren, az átlagos szén-dioxid-kibocsátása pedig 98 g/km.

  • Earthrace - mit is tud ez a motorcsónak?

    Az Earthrace egy háromtestû motorcsónak, amely képes átfúródni a hullámokon. A Calibre Boats cég építette 1,25 millió dollárért az új-zélandi Aucklandben, hogy megdöntsék a Föld körüli, biodízellel hajtott motorcsónakázás gyorsasági rekordját. A hajótest vázát szendvics-szerûen építették fel. A külsõ réteg külsõ oldala 3 réteg karbonból, 1 réteg kevlárból és 1 réteg üvegszálból készült, a belsõ oldala 3 réteg karbonból. Ezek zárják körbe a belsõ, 40 milliméteres hab magot. A karbon erõssé ugyanakkor könnyûvé teszi a hajót, míg a kevlár kitûnõen ellenáll az ütközéseknek.

  • Tetszetõs az új Opel Insignia

    A GM Europe korábban csak a négyajtós Vectra-utódról közölt képeket, pedig a londoni bemutatón már ott lesz az ötajtós változat is.

    Most azonban pótolták a hiányosságot, igaz, egyelõre a különbségek ecsetelése nélkül.

    Az Opel szûkszavúsága nem is meglepõ, hiszen az Insignia két változata között nincs túl nagy különbség.

  • Audi Q7 S-Line - kicsit megtuningolta a JE Design

    A német tuningcég nemcsak kicsinosítja az Audit, fel is bosszantja rendesen.

    A JE Design bemutatta az Audi Q7 S-Line-hoz készült csomagját, mellyel elég jelentõsen átalakítja az autót. A Q7 új, robusztusabb lökhárítókat kap, szélesebb kerékjárati íveket valamint nagyobb, agresszívabb hátsó légterelõt és négy vaskos kipufogóvéget.

    Kérésre 35 milliméteres ültetést valamint óriási, 22 hüvelykes felniket is adnak a kocsihoz.

  • speedART Porsche Cayenne S Hybrid - Hybrid Cayenne 450 lóerõvel

    A brutális tuning mellé új kipufogórendszer jár 10 centis kályhacsövekkel.

    Rendesen megpiszkálták a Cayenne S kompresszoros V6-osát a speedART-nál, így a kocsi teljesítménye 450 lóerõre nõtt.

    A speedHYBRID 6 másodperc alatt van százon, fél másodperccel hamarabb, mint a gyári változat, végsebessége 252 km/h – ez plusz tíz km/h-t jelent a gyári modellhez képest.

  • Tuningolt BMW X6

    A legtöbben az autóipar fejlõdését, az új technikai megoldásokat elemzik a Genfi Autószalonon; azonban akad köztük olyan, akit pár perc erejéig le tud kötni egy irracionális mértékben ronggyá tuningolt X6. És a Hamann féle BMW mindenképpen ilyen autó.

    A biturbós V8-as motort épp, hogy csak megpiszkálták: 670 lóerõ lett belõle, és 780 newtonméteres maximális forgatónyomaték. Teljes egészében új a rozsdamentes acélból készült kipufogórendszer, az egész csomaghoz az ECU-t is hozzá programozták.

  • Hyundai Accent 2010

    Az új Accent – vagy ahogy Dél-Koreában ismerik, a Verna – az elõdeihez képest kifejezetten nagynak tûnik: inkább a Skoda Octaviához vagy a Volkswagen Jettához hasonlítható méreteiben, mint a korábbi generációkhoz, amelyek egyfajta határesetet képeztek a B és a C szegmens – a kisautók és a kompaktok – között.

    A formaterv is a növekedést hangsúlyozza: az autó elölrõl csaknem ugyanúgy néz ki, mint a nemrégiben bemutatott Sonata, nagy, ferdén metszett elsõ lámpáival és vigyorgó hûtõrácsával.