2024.04.25. - Márk

Forma-1 ászai és kocsiaik

Forma-1 ászai és kocsiaik
Autóversenyzésben a Forma-1 felett már nincs újabb lépcsõ, csúcsra ér, aki idáig eljut. A sztárpilóták utcai autóin is látszik, hogy az elitben szerepelnek.

Az egyik német magazin kíváncsi volt arra, hogy a hétköznapokban milyen autókat használnak a Forma-1-es pilóták. A jelenleg a Mercedesnél szereplõ, hétszeres világbajnok Michael Schumachernek van még Ferrarija, ellenpólusként viszont a kiscsapatnál versenyzõ Bruno Sennának nincs is saját autója.
Minden versenyen és a teszteken is 700 lóerõs gépeket vezetnek a Forma-1-es pilóták, azt gondolhatnánk, a hétköznapokban is bivalyerõs autókat használnak. Nem minden pilóta járkál azonban szupersportkocsival, bár való igaz, általában elõnyben részesítik a luxusmárkákat.

A virgines Timo Glock garázsában ugyanakkor egy fehér Toyota iQ is parkol, bár a német bevallja, hogy ritkán használja a miniautót. "Inkább a barátnõm vezeti, én szívesebben megyek a Nissannal" - mondta Glock.

Nem akármilyen Nissanról van persze szó, hanem a japánok 500 lóerõs szupersportkocsijáról, a GT-R-rõl. Jelenleg hagyományos feketében pompázik az autó, de Glock reméli, hogy hamarosan átalakulhat matt feketévé.

Csapattársának, Lucas di Grassinak jelenleg nincs autója, de büszkén újságolta, hogy hamarosan egy Aero Supersportot kap a Morgantõl. "Amikor tesztpilóta voltam a Renault-nál, csak egy Clióm volt" - jelezte di Grassi, hogy nagy váltás elõtt áll.

Nem nagyzolnak a Toro Rosso pilótái, Jaime Alguersuari beéri egy Seat Leon Cupra R-rel, csapattársa, Sebastian Buemi sem vágyik többre egy Volkswagen Golf GTI-nél.

Michael Schumachernél három vadonatúj Mercedes mellett egy Ferrari California kabrió is parkol a garázsban, ez még a Maranellóban töltött napokból származik. A sauberesek nehezen szakadnak el a korábbi csapattulajdonos BMW-tõl, Kamui Kobayashi és Pedro de la Rosa is BMW-vel jár, X5-tel, illetve egy 5-ös kombival.

Az újonc HRT pilótái nem dúskálnak a pénzben, legalábbis erre utal, hogy amikor Bruno Sennát megkérdezték, milyen autóval jár, azt válaszolta, hogy egyáltalán nincs kocsija. Csapattársa, Karun Chandhok is az istálló által biztosított bérautót használja.

A pilóták körében a Mercedes C63 AMG a legnépszerûbb típus, négyen is járnak ilyen autóval, köztük Schumacher, Nico Rosberg és a tavalyi világbajnok Jenson Button. Felipe Massának egy Ferrari 599 áll rendelkezésére, míg Fernando Alonso nemrég kapott egy Maserati GranCabriót, Lewis Hamilton pedig a McLaren új sportkocsijára, az MP4-12C-re vár, addig egy Mercedes GL 450-et hajt. Jarno Trulli és Heikki Kovalainen természetesen Lotusozik, hiszen az újonc csapat versenyzõinek számítanak.

Adrian Sutil ugyan indiai istállónál versenyzik, az utcán viszont a német minõségre alapoz. Porsche 911-essel intézi dolgait, de nem akármilyennel, hanem egy Techart-féle tuning változattal. Csapattársa, Vitantonio Liuzzi a negyedik C63 AMG-tulajdonos.

Sebastian Vettel tavaly megnyerte az abu-dzabi futamot, ezért cserébe pedig egy Mercedes SL Black Editiont kapott ajándékba. Többször ül azonban megbízható dízelautójába, a BMW 320d-be. Csapattársának, Mark Webbernek sok más mellett egy Porsche 911 Turbója is van, de úgy tartja kedve, Renault Mégane RS-ébe és BMW X5-ösébe is bepattanhat.

Rubens Barrichello sokáig Ferrari-rajongó volt, de mára kicsit megkomolyodott. Ma már a praktikum és a helykínálat is fontos a brazil számára, aki ennek megfelelõen egy Mercedes M osztállyal jár.