rss
  • Audi A1 ABT Sportsline 2010 - 110 lovas a leggyengébb

  • A dízel és a benzines Audi A1-ekhez is készített teljesítménynövelõ csomagot az ABT Sportsline.

    A VW Csoport jármûveihez tuningcsomagot kínáló mûhelyek közül az ABT Sportsline a legnagyobb, a legismertebb és a leggyorsabb is.

    Kész a motortuning is

    Már most készítettek az A1-hez motortuningot és aerodinamikai csomagot, de kérésre a futómûvet is sportosítják és új felniket is raknak a kocsira.

    Motortuning az 1,2-es és az 1,4-es benzinmotorhoz, valamint az 1,6-os dízelhez is készült. A kisebbik, 90 lovas dízelt 110, a 105 lóerõs erõsebbiket 125 lóerõsre húzzák.

    Az eredetileg 86 lovas, 1,2 literes TFSI teljesítményét 115, a 122 lovas 1,4-esét 150 lóerõre tornázzák fel.

    Az optikai csomag módosított elsõ és hátsó lökhárítóból, oldalsó szoknyákból és hátsó szárnyból, színes matricákból és betétekbõl, 17-es vagy 18-as titánfelnikbõl, valamint dupla csövû sportkipufogóból áll.

    A futómûben csak a rugókat cserélik ki, a belsõ térben pedig csupán az ABT feliratú szõnyegek jelzik a változást.




  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Carbon Motors E7 - rendõrautó a javából

    Kiderült, hogy az amerikai Carbon Motors különlegesen takarékos rendõrautója bajor technikára alapoz: a BMW hathengeres turbódízel motorja hajtja a speciális jármûvet.

    Nehéz lesz elmenekülni elõle

    A Carbon Motors E7-esrõl 2007-ben hallhattunk elõször: akkor még csupán néhány terv és prototípus készült el a kifejezetten rendõrségi felhasználásra tervezett jármûbõl.

  • Új orr-résszel büszkélkedhet a Skoda Oktavia

    A gyártók manapság szinte kötelességüknek érzik, hogy típusaikat valamikor a modellciklus felénél alaposan átdolgozzák.

    Ez történik most az Octaviával is, bár egyáltalán nem vagyunk biztosak benne, hogy minden változtatás jót tesz a típusnak.

    A leglátványosabb különbség a régi és az új modell között az átalakított orr-rész.

  • Sportosabb az új VW Beetle

    Hamarosan itt Volkswagen Beetle második generációja. Az új modell nagyobb lesz elõdjénél, és fejlesztésekor több hangsúlyt kap a jó vezethetõség. Több mint tíz éve kapható már a retróhullám egyik elsõ képviselõje, a bogárhátú karakterét megidézõ, új Beetle. Utóda a cégcsoport pueblai gyárában készül majd Mexikóban, és a szintén ott készülõ és jövõre megjelenõ új Jetta mûszaki megoldásait fogja hasznosítani. Ebbõl adódóan nõni fog a tengely- és a nyomtávja is. A most gyártott Beetle alapját a négyes Golf adta, emiatt a hátsó lábtér igencsak szûkös benne.

  • Peugeot 308 GTi - 1.6-os turbó motorral

    Folytatja a GTi-hagyományokat a Peugeot, ezúttal azonban a sportosság mellé takarékosság is társul. A 308-asból készült sportmodellben 1,6-os turbómotor van.

    Nemsokkal a kémfotók után 2010. májusában a Peugeot bejelentette új sportos ferdehátúját, a 308 GTi-t. Egy sportmodellrõl, amelyet mindennapi használatra ajánl a francia autógyár. A 308 legerõsebb változatában az RCZ-ben nemrég bemutatott, új fejlesztésû turbómotor lesz.

  • Ferrari P540 Superfast Aperta - egy van belõle

    James Glickenhaus négymillió dolláros Ferrari P4/5 modellje új üzletágat hívott életre a Ferrarinál. A gyártó immár a legkülönlegesebb ügyfelek legkülönlegesebb megrendeléseit is teljesíti. A P4/5 után a második ilyen projekt a Ferrari P540 Superfast Aperta volt, amely Edward Walsonnak, a kábeltelevíziót „feltaláló" John Walson fiának készült. A kocsi az 1968-as Histoires extraordinaires címû film egyik epizódjában feltûnõ, egyedi aranyszínû Ferrari mintájára készült.

  • Kompakt és elõremutató formával érkezik az új Hyundai Coupe

    A 2011-ben bemutatkozó új Hyundai Coupe-t teljesen más szellemiséggel tervezik, mint elõdeit. Az újdonság kompakt és igen könnyû lesz, formája pedig igencsak elõremutató.

    A motorháztetõ alatt pedig egy modern 1,6 literes benzinest találunk.

    A Hyundai már a 2007-es Szöuli Autószalonon leleplezett Veloster Concept bemutatásakor jelezte, a tanulmány az új Coupe elõfutára, mi több, a végleges változat formája 70-80%-ban teljesen megegyezik majd az akkori koncepcióéval.

  • A Toyota piacra dobta az elektromos rollerjét

    A Segway babérjaira tör a Toyota, elkészítette ugyanis saját motorizált rollerét. A Winglet háromféle méretben készül, és rövidebb városi távokra ajánlják: egy feltöltéssel akár tíz kilométert is mehetünk vele.

    Winglet néven mutatta be elektromotoros közlekedési eszközét a Toyota. Az ötlet nem új, hiszen a divatos Segway hasonló koncepciójával már évek óta hódít. Akárcsak az amerikai konkurens, úgy a Winglet is rövidebb városi távolságokra alkalmas.

  • Toyota Sienna Swagger Wagon Supreme - igazi luxus

    Las Vegasban, a SEMA Show-n ugyan egyértelmûen az optikai- és teljesítmény-tuningé a fõszerep, de azért szép számmal akadnak más jellegû átépítések is. Ilyen a Toyota Sienna egyterûbõl kialakított Swagger Wagon Supreme is, egy alig felspoilerezett, de feltûnõen hosszú jármû.

    A Sienna amúgy is jó nagydarab jármû a maga bõ öt méteres hosszával és három méter feletti tengelytávjával, ebbe toldottak még vagy 112 centit az építõk. Így egész hasznavehetetlennek tûnik a jármû, de valójában a világ egyik legkényelmesebb sofõrös limója kontinenseket átszelõ utazáshoz.

  • Citroën C4 Pallas: megérkezett

    Február 4-én kezdte meg a Citroën a C4 Pallas forgalmazását Magyarországon, és ez egyben a modell európai premierje is. A fontos bevezetés sikerét olyan reklámfilmmel kívánja biztosítani a Citroën, amellyel a magyar vásárló szívesen azonosul, ezért hosszú évek óta elõször hazai sztárok – Benedek Tibor és Epres Panni – a C4 Pallas tévészpot fõszereplõi. A Citroën C4 család presztízsmodelljének bevezetõ kampánya három alappillérre épül.

  • Mutatós elektromos limuzin Kínából

    Elõállt elsõ, prémium jellegû elektromos autójával a Daimler kínai partnere, a BAIC. Hatalmas gyárkomplexumot is épít a márka, meghatározó akar lenni elsõ lépésben a helyi, aztán az egész ázsiai piacon.

    Kína is megy az autóipari trendekkel, az ázsiai országban egyre inkább elõtérbe kerülnek az elektromos és hibrid modellek. Két helyi gyártónak, a BYD-nek és a Cherynek már több villanyautója van, ám hamarosan meghatározó piaci szereplõ lesz a Beijing Automotive Industry Holding Corp. (BAIC) is.

  • Öszvérjármû a Peugeot-tól - Ime a Peugeot Prologue

    Fura öszvérjármûvet mutat be a Peugeot Párizsban, egyelõre tanulmányként, de könnyen lehet, hogy hamarosan szériamodell lesz belõle.

    A Peugeot kínálatában nem találunk sem kompakt egyterût, sem kis méretû szabadidõ-autót, de az új tanulmány mintha egyszerre próbálna megfelelni mindkét kategória elvárásainak.

    Mindenekelõtt feltûnõen magas és egybeszabott, ami az egyterûekhez teszi hasonlatossá.

  • Terepkivitel a VW Polóból

    Nemcsak a sportos Polóra vágyóknak kedveskedik idén tavasszal a Volkswagen, de azoknak is, akik inkább terepjárószerûséget faragnának a kisautóból. Elkészült a Cross Polo.

    Nem újdonság a szabadidõ-autó a Polo sorozatból.

    Korábbi modellekbõl Fun, illetve Cross néven már készült ilyen. Ahogy akkor, ezúttal is csak látványról van szó, négykerék-hajtást ezúttal sem kap a kisautó.

  • Elkelt a retro festésû, gonosz külsejû, egyedi Ford GT!

    Jason Heffner neve talán már ismerõsen cseng a szupersportkocsik rajongóinak, hiszen extrém teljesítményû, ugyanakkor visszafogott külsejû autóiról híres.

    Csinált már többek között egy 930 lóerõs Lamborghini Gallardót és egy olyan duplaturbós Ford GT-t, ami csaknem 360 km/h-val képes száguldani.

    Legújabb projektje azonban nagyobb szabású az eddigieknél, hiszen nem csupán egy erõs szuperautót, hanem egyben a legszebb Ford GT-t kívánta megalkotni.

  • Cápásodott az 5-ös BMW

    Majdnem minden érzékszervünkkel megismertük, vezetni azonban nem vezettük a teljesen megújult BMW 5-öst. A kiállított két tesztautó motorjának sem hallhattuk a hangját, igaz a sajtócédén mp3-ban meghallgattuk, hogy is szól az új 530d, illetve az 535i.

    A cápásodó orr, a kupészerû tetõvonal és a hosszú, érzékien domborított motorháztetõ a típus 38 éves tradíciójának ötvözete, az elsõ generációs ötös 1972-ben készült el (E12).A mostani, immár a hatodik.

  • Audi e-tron – második menet

    A detroiti Audi e-tron tanulmány az Audi korábban bemutatott elektromos autójának továbbfejlesztett változata

    2010 elsõ jelentõs autókiállításán az Audi tisztán elektromos hajtású kompakt sportautó koncepcióját állította ki. A detroiti Audi e-tron tanulmány (3,93 méter hosszú, 1,78 méter széles, 1,22 méter magas kétüléses) néhány hónappal az Audi e-tron Frankfurtban, a 2009-es IAA alkalmával tartott világpremierjét követõen, a négykarikás márka második elektromos koncepciómodelljeként mutatkozhatott be.