rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Audi PPI Razor GTR-10 - limitált 10 darabos széria

  • Az Audi tuningjairól híres PPI Automotive Design-t 2010. szeptember 4. hetében, hogy mindössze tíz darabot fog gyártani az új, az R8-as alapjaira épített Razor GTR-10-bõl. A korábbi versenyautóval mindössze a motorháztetõ, az elsõ lökhárító és a hátsó diffúzor egyezik meg, minden máson finomítottak egy kicsit.

    A PPI a motort is átdolgozta: a tetõre szerelt légbeömlõkkel, a sportlégszûrõvel, a verseny kipufogórendszerrel és a módosított gyújtástérképpel 601 lóerõt ad le az Audi 7 400-as percenkénti fõtengelyfordulatnál – a maximális nyomaték 565 newtonméterre nõtt.

    Összehasonlításképp: a széria R8 tízhengeres motorja 518 lóerõre volt képes.

    A szénszálas karosszériát is teljesen újraformálták az elõzõ Razorhoz képest. A sok szélcsatornás tesztnek köszönhetõen még stabilabb, még könnyebb lett az autó, ráadásul a fékek és a motor hûtése is javult – extra levegõt tudnak terelni a megfelelõ helyekre. Összesen 250 kilónyi tömeget sikerült kispórolni a gyári változathoz képest; a Razor GTR-10 3,2 másodperc alatt van százon, végsebessége 335 km/h.

    Elöl 19, hátul 20 colos, a PPI saját fejlesztésû kerekeivel szerelik fel a versenyautót, és valószínûleg lassítani nagyon tud majd, hála a hat dugattyús féknyergeknek, és a speciális, karbon-kerámia féktárcsáknak.

    Az összes Razort kis plakettel látják el, mely jelzi, hányadiknak gyártották az adott kocsit.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • 740 lóerõs Cayenne - ez már nem csak spekuláció

    Pick-upot már készítettek belõle, de csak virtuálisan. A három ajtós tuningolt Cayenne viszont nem csak spekuláció.

    Az angol Merdad vállalat nem viccel - teljesen átfaragta a Cayenne-t, hogy ne látsszon sufnituningnak a három ajtós változat. A körvonalak valóban harmonikusnak mondhatók, kicsit a bogárhátú Volkswagen másfélszeresre felpumpált, kigyúrt unokájának látszik a monstrum távolról, de az agresszív megjelenést sugárzó optikai csomag kicsit túlzásnak tûnik.

  • AC Schnitzer Z4 99d - 4 literes fogyasztással

    A 99d igazi álomjárgány. Egyszerre gyors és takarékos, kár, hogy nem a gyáriaknak jutott az eszükbe.

    A tiritarka Z4-es az ismert BMW-specialista tuningcég, az AC Schnitzer munkája. Nem tettek mást, csak beültettek a kétüléses sportkocsiba egy, a BMW 320d Efficient Dynamics típuséhoz hasonló hajtásláncot.

    A kétliteres dízelmotor 190 lóerõs és 420 Nm maximális nyomatékot ad le, így 6,9 másodperc alatt gyorsítja az autót 100 km/h-ra, és 235 km/h-s végsebességet biztosít a számára.

  • Cadillac Escalade - elkészült a 2010-es limitált széria

    Bár a Cadillac Escalade leginkább a tengerentúlon õshonos, az amerikai batárból azért az öreg kontinensen is fellelhetõ jó pár példány. A Cadillac most egy nem mindennapi, limitált szériával szeretne kedveskedni potenciális európai vásárlóinak, amely a Platinum Edition nevet viseli.

    Mint tudjuk, bevett szokás az egyes gyártóknál, hogy már meglévõ modelljeikbõl készítenek egy-egy korlátozott példányszámban készülõ sorozatot, annak reményében, hogy azzal valamelyest fellendíthetik az adott négykerekû iránti keresletet.

  • 265 lóerõs turbómotort kapott a Volkswagen Scirocco R!

    A németek végre leleplezték a Scirocco legerõsebb változatát, amely 265 lóerõs turbómotort, alacsonyabb és keményebb felfüggesztést, sportüléseket, LED-es nappali menetfényt és új lökhárítókat kapott. A kocsi 6,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig 250 km/h.

    Tavaly novemberben került nyilvánosságra, hogy környezetvédelmi okok miatt, sokak bánatára nem a 3,2 literes VR6-os, hanem csak a kétliteres sornégyes benzines hajtja majd a Scirocco legerõsebb változatát.

  • Koenigsegg Agera R - 6 sebességi világrekordot döntött meg

    Rekordokat döntött meg a sportkocsi.

    A Koenigsegg Agera R a gyártó svéd tesztpályáján hat sebességi világrekordot döntött meg a szériaautók kategóriájában, többek között a Bugatti Veyron Super Sportot is maga mögé kényszerítve.

    Bár a Guinnes Rekordok könyvének ügyintézõi még dolgoznak a hivatalos megerõsítésen, a harmadik fél által, a hivatalosan elfogadott Racelogic VBox gyorsulásmérõvel végzett mérések felettébb lenyûgözõek.

  • Volkswagen Race Touareg 3 2010 - egy újabb generáció

    Már most is a Volkswagen autói számítanak a legeredményesebb tereprali-autóknak, de a harmadik generáció még gyorsabbnak ígérkezik.

    A Race Touareg 3 megszületésének elsõdleges oka persze nem az elõdmodell elavulása volt, hanem az, hogy az utcai Touareg lecserélése kapcsán új orr-részt kellett készíteni a versenygép számára is. A Dakar-ralin induló gépnek persze nincsen sok köze az utcai autóhoz – a lámpák és a hûtõrács formáján kívül hiába keresünk akár csak hasonló alkatrészeket a két jármûben.

  • Chevrolet Aveo 2011

    Összhangban agilis, atlétikus jellegével, vagány és rámenõs megjelenést kapott a teljesen megújult Aveo. A szedán és a lejtõshátú minden látószögbõl erõsnek, stabilnak és sportosnak mutatkozik. A tetõsín és a váll 114 mm-es eltolása, az 1509 mm-es nyomtávval és a kifejezett kerékívekkel együtt, magabiztos, jó kiállású jármûvet mutat, a karosszéria feszes vonalai pedig erõt és élénkséget sugároznak. Az ötajtós lejtõshátú és a négyajtós szedán stíluselemei azonnal felismerhetõvé teszik õket a Chevrolet típusaként. Szembeötlõ a nagy, kétnyílású hûtõmaszk, matt fekete méhsejt-ráccsal, illetve a felsõ nyílás krómkeretével a felsõbb szintû LT és LTZ kiviteleken.

  • Riich Z5 - sportkocsi kínából

    A kínai Chery évek óta teszteli a formás kétajtós kupét, amellyel alighanem az exportpiacokat célozzák meg.

    Korábban Chery A6 néven ismertük, most azonban már Riich Z5-ként emlegetik, és meglehetõsen közel lehet a premier, mivel lényegében álcázás nélkül próbálgatják a prototípusokat a gyári tesztelõk.

    Gondolhatnánk, hogy a Chery, ahogy eddig is, elsõsorban Kínába szánja a Z5-öst, de errõl biztosan nincsen szó, az országban ugyanis egyáltalán nincsen piaca az efféle modelleknek.

  • A Seat Exeo a régebbi Audi A4 alapjaira építkezik

    Néhány kiszivárogtatott fotó után a Seat hivatalos ízelítõket tett közzé az új Exeo szedánról. A régebbi Audi A4 alapjaira építkezõ modell az új Ibiza által megkezdett formatervezõi irányvonalat képviseli majd.

    A második generációs Seat Toledo megjelenésével kizárólag a Cordoba maradt a spanyol márka egyetlen szedánja, ám az meglehetõsen szûkös hátsó lábtere miatt nem kategóriájának legsikeresebb modellje.

  • Local Motors Rally Fighter - homokra és aszfaltra

    A SEMA Motor Show közönsége találkozhat elõször a Local Motors Rally Fighter modelljével, amely „különleges on- és offroad élményt kínál".

    A Rally Fightert nehéz kategorizálni, leginkább egy sportos terepkupé, a dakaros raligépekre hasonlít. Még érdekesebb, hogy a kocsi külsejét és utasterét beküldött számítógépes grafikák alapján alakították ki. A motortérben egy 3 literes duplaturbós BMW dízelmotor teljesít szolgálatot, 265 lóerõvel és 571 Nm nyomatékkal.

  • Nyerõ a Mazda i-Stop

    A Mazda Motor Corporation bejelentette, hogy a 2009-es Japán Autóipari Kutatók és Újságírók Konferenciája (RJC) a Mazda i-Stop rendszerét jutalmazta az “Év technikai fejlesztése” díjjal. A júniusában bemutatott különleges i-Stop rendszer – amelyet a Mazda a közvetlen befecskendezéses benzinmotorokhoz fejlesztett –, álló helyzetben a motor automatikus leállításával mérsékli az üzemanyag-fogyasztást, és a belsõ égés energiáját felhasználva, a konkurensekhez képest feleannyi idõ, alig 0,35 másodperc alatt indítja a motort újra.

  • 5,9 litert fogyaszt a benzines Volkswagen Passat BlueMotion!

    Tovább bõvül a Volkswagen BlueMotion modellcsaládjának kínálata, ugyanis a dízelmotoros Passat BlueMotion után megérkezett az 1,4-es TSI motorral szerelt változat is.

    A takarékos benzines átlagosan 5,9 literrel is beéri, míg szén-dioxid kibocsátása is mindössze 136 g/km.

    A Volkswagen eddig kizárólag dízelmotorral szerelte fel takarékos és környezetbarát BlueMotion modelljeit, ám a németek bemutatták a Passat BlueMotion 1,4 literes, benzines változatát is.

  • Új szedánon dolgozik a KIA!

    Két új szedánon dolgozik a Kia. Az KND-5 végleges változatát a luxuskategóriába szánja a távol-keleti gyár, míg az Amanti az olcsóbb limuzinok közt foglal majd helyet. Mindkét autó motorterében 3,5 literes V6-os benzines egység duruzsol majd.

    Jól látható a távol-keleti autógyártók menetelése a nagyautó szegmensben, hiszen elérhetõ áron készítenek méteres szedánokat. A Kia tervezõmérnökei is tisztában vannak azzal, hogy egyre fontosabb a károsanyag kibocsátást csökkentése, ezért takarékosabb motorokat terveznek új autóikba, illetve a súlycsökkentésre is egyre nagyobb szerepet tölt be.

  • A Tesla elektromos autója egyelõre a gazdagok játékszere

    Washington - A Tesla Roadster, a kaliforniai Tesla Motors vállalat korszerû elektromos autója talán a jövõ meghatározó jármûve lesz, de a tömegtermeléshez még több évi fejlesztésre és sok százmillió dollárra van szükség - írta a The New York Times.

    A Tesla nem hibrid, benzines-elektromos hajtású kocsi, mozgását kizárólag egy elektromos motor biztosítja. A kocsi gyors, a kritikusok szerint szenzációs külsejû, mindenki megfordul utána.

  • Mercedes B55 - V8-as motorral szerelve

    Egyszerûen csak B55-nek hívják, és ez mindent el is mond: a kis Mercedesbe az S osztály 5,5 literes, 383 lóerõs nyolchengeresét szerelték.

    A különleges jármû a Mercedesnél készült, mégsem nevezhetõ gyári terméknek: egy 12 fõs gyakornok-csapat készítette a Daimler Rastattban mûködõ gyárában.

    A kezdõ mérnökök nem vették félvállról a feladatot: azzal kezdték, hogy hátsókerék-hajtásúra építették át a B osztályt egy régi E430 hátsó hídjának felhasználásával.