rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Audi PPI Razor GTR-10 - limitált 10 darabos széria

  • Az Audi tuningjairól híres PPI Automotive Design-t 2010. szeptember 4. hetében, hogy mindössze tíz darabot fog gyártani az új, az R8-as alapjaira épített Razor GTR-10-bõl. A korábbi versenyautóval mindössze a motorháztetõ, az elsõ lökhárító és a hátsó diffúzor egyezik meg, minden máson finomítottak egy kicsit.

    A PPI a motort is átdolgozta: a tetõre szerelt légbeömlõkkel, a sportlégszûrõvel, a verseny kipufogórendszerrel és a módosított gyújtástérképpel 601 lóerõt ad le az Audi 7 400-as percenkénti fõtengelyfordulatnál – a maximális nyomaték 565 newtonméterre nõtt.

    Összehasonlításképp: a széria R8 tízhengeres motorja 518 lóerõre volt képes.

    A szénszálas karosszériát is teljesen újraformálták az elõzõ Razorhoz képest. A sok szélcsatornás tesztnek köszönhetõen még stabilabb, még könnyebb lett az autó, ráadásul a fékek és a motor hûtése is javult – extra levegõt tudnak terelni a megfelelõ helyekre. Összesen 250 kilónyi tömeget sikerült kispórolni a gyári változathoz képest; a Razor GTR-10 3,2 másodperc alatt van százon, végsebessége 335 km/h.

    Elöl 19, hátul 20 colos, a PPI saját fejlesztésû kerekeivel szerelik fel a versenyautót, és valószínûleg lassítani nagyon tud majd, hála a hat dugattyús féknyergeknek, és a speciális, karbon-kerámia féktárcsáknak.

    Az összes Razort kis plakettel látják el, mely jelzi, hányadiknak gyártották az adott kocsit.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Az Audi egy TT Coupét adományozott az Autópálya Rendõrségnek

    Az Autópálya Rendõrség a szakszerû, európai normáknak megfelelõ minõségû munkavégzés elõsegítése, a gyorsforgalmi utak hatékony ellenõrzése érdekében a Porsche Hungariától adományként egy AUDI TT 3.2 V6 quattro típusú gépkocsit vehetett át. Az Audi és a rendõri szervek kapcsolata nem új keletû, hiszen 2005-ben az Audi Hungaria Motor Kft. egy fehér színû Audi TT Coupét adományozott a magyar rendõrség részére, szintén a közlekedésbiztonság javítása céljából. A most átadott 3.2 V6 motorizáltságú autó teljesítménye és menettulajdonsága alkalmassá teszi arra, hogy azt az Autópálya Rendõrség munkája során hatékonyan tudja alkalmazni.

  • Nem lesz dízelmotoros Ferrari

    A szigorodó EU-s törvények a sportautókat készítõ autógyártókkal sem tesznek kivételt, így a Ferrarinak is csökkentenie kell modelljeinek fogyasztását és szén-dioxid kibocsátását.

    Amedeo Felisa, az olaszok vezérigazgatója megerõsítette, hogy egy dízelmotor tervezése nem szerepel a gyár ötéves tervei között.

    A távolabbi jövõben sem lát sok esélyt egy gázolajjal mûködõ erõforrás beépítésére.

  • A Mercedes nyilvánosságra hozta a CLK-t váltó E-Coupé hivatalos képeit

    Megannyi kémfotó és kiszivárgott kép után a Mercedes nyilvánosságra hozta a CLK-t váltó E-Coupé hivatalos képeit és mûszaki paramétereit. Az Audi A5 és a BMW 3-Coupé ellenfelének szánt modell széles motorkínálattal kíván újabb vásárlókat csábítani a márkához.

    A Mercedes-Benz a jövõben egyszerûsíteni kívánja típusneveit, így többek között a CLK név is eltûnik a német márka katalógusából. Nem marad azonban utód nélkül a C-osztály alapjaira épülõ, de az E-osztály formajegyeit magán viselõ modell, ugyanis E-Coupé néven érkezik a stuttgartiak legújabb kupéja.

  • 160 lóerõs és dízelmotoros lesz az új Mini Cooper!

    A brit Autoexpress információi szerint a BMW-hez tartozó Mini dízelmotoros JCW változatot tervez. Az 1,6 literes gázolajos erõforrás teljesítménye a hírek szerint 160 lóerõre nõ, és a Clubman és a Cabrio változatokhoz is elérhetõ lesz az erõsebb dízelmotor.

    A Mini felélesztése igazi sikertörténet a BMW számára, ugyanis az autóipart érintõ válság ellenére növekszik a kereslet a brit márka modelljei iránt. A németek ki szeretnék használni a Miniben lévõ potenciált, így a hamarosan érkezõ Crossman mellett dízelmotoros John Cooper Works modelleket terveznek a britek.

  • Bemutatkozik az M sportcsomag a 7-es BMW-hez!

    A BMW az átdolgozott hathengeres, 40d jelû 306 lóerõs dízelmotor és az összkerékhajtás bevezetése után újabb opcióval gazdagítja 7-es sorozat vásárlóinak lehetõségeit, a várva várt M sportcsomag ugyanis megérkezett a kínálatba. Technikailag mindössze a dynamic drive változott, ezen kívül pedig a szokásos kiegészítõket kapja az autó.

    A bajor autógyártó tavaly bevezetett luxuslimuzinja a gazdasági válság ellenére tavalyi bemutatása óta máris komoly sikereket ért el, a németek mégsem ültek bebérjaikon, hiszen folyamatosan bõvítették komoly múltra visszatekintõ 7-es szériájuk modellpalettáját.

  • Limuzin és kombi karosszériával érkezik a Peugeot 408

    Két év múlva érkezik a Peugeot 407 utódja, amely már a márka új formajegyeit viseli majd magán.

    A francia márka új középkategóriása továbbra is limuzin és kombi karosszériával érkezik majd, ám a kupé változat megjelenése egyelõre kétséges.

    Immár 5 éve van piacon a Peugeot 407, amely tavaly esett át a szokásos modellfrissítésen. Az oroszlános márka gõzerõvel fejleszti középkategóriás modelljének utódját, amely a francia gyártó reményei szerint nagyobb eséllyel száll ringbe a vásárlók kegyeiért.

  • Novitec Maserati Quattroporte - jól sikerült a tuning

    A Novitec egy ideje már nemcsak Fiatok, Alfák és Ferrarik tuningolásával keresi a kenyerét, Tridente divíziója Maseratikat is nemesít. Elsõ projektjük egy GranTurismo volt, most pedig az elterjedtebb Quattroporte luxuslimuzint vették kezelésbe. Mindenekelõtt szükséges megemlíteni: a gyönyörû olasz teljesítményét 430-ról 590 lóerõre növelték.

    Elsõ körben a 4,7 literes, 32 szelepes V8-as blokkra a Novitec emberei egy 0,35 bar töltõnyomáson dolgozó mechanikus kompresszort ültettek, amelyhez egy intercoolert is csatlakoztattak.

  • 290 lovas Suzuki

    A japánoknak hiányzott egy komolyabb motor, de segítettek magukon. A végeredmény bõ száz lóerõ teljesítménytöbblet, igaz, egyelõre kísérleti jelleggel.

    A Suzuki állítólag szerette volna beépíteni a szedánba a General Motors 3,6 literes V6-osát – a helyet is kialakították neki –, de mivel a két cég között megszûnt a korábbi részvényesi kapcsolat, a kérést az amerikaiak megtagadták. Állítólag ez az egyik oka, hogy a Road Race Motorsports megkapta ezt az elõszériás Kizashi GTS-t turbósításra a Suzukitól.

  • Aston Martin Edo DBS

    Az Edo Competition az Aston Martin DBS átalakításába fogott, ami egyáltalán nem könnyû feladat. A német cég azonban talált megoldást. A formához nem nyúltak – kár is lett volna – inkább a technikát próbálták tökéletesíteni. A hatliteres V12-esben a gyári 517 lóerõn túl is bõven vannak még tartalékok, így elég volt átprogramozni az elektronikát, és módosítani a szívó- illetve a kipufogó-rendszeren, hogy a teljesítmény 550 lóerõre, a maximális nyomaték 600 Nm-re nõjön. Az autó gyorsulási ideje 0-ról 100 km/h-ra 4,5-rõl 4,1 másodpercre csökkent.

  • MKB Mercedes SL 65 AMG Black Series P 1000 - ezer lóerõ felett

    Különösebb izzadtságszag nélkül futja meg a 370 km/h-t az átalakított Black Series – az AMG V12-esében látszólag végtelen tartalékok rejlenek.

    Eleve az egyik legbrutálisabb Mercedes az SL 65 AMG Black Series, de az MKB nevû tuningcég továbbfejlesztette az eredeti koncepciót. A hatliteres motor nagyobb turbófeltöltõket, bõségesebben méretezett hûtõrendszert, átprogramozott elektronikát és új vezérmûtengelyeket kapott – és ennyi elég volt, hogy elérje az 1015 lóerõt, illetve az 1300 Nm-es csúcsnyomatékot.

  • BMW M5 2011 - 560 lóerõvel

    A rengeteg kémfotó és pletyka után végre megmutatta magát a bajorok leggyorsabb szedánjának, az M5-nek a legújabb generációja, amely egy kivételével minden tekintetben felülmúlja elõdjét.

    Ez természetesen nem más, mint a hengerek száma, a BMW vezetõsége ugyanis kidobta a gyönyörû hangú V10-est, hogy ismét nyolchengeres motor hajthassa az M5-öst.

    Eddig csupán találgatások voltak a teljesítményrõl, most azonban lehullt a lepel a biturbó blokkról is.

  • Buick Excelle GT - Az elegáns Opel

    Ez az elsõ eset, hogy a General Motors is betolakszik a luxuskompaktok piacára: a gazdagon krómozott szedánnak olyan autókkal kell versenyeznie, mint a Volvo S40-es vagy az egyes BMW. Azt persze már a Saabnál láthattuk, hogy a General Motors hogyan képzeli a luxusautó-gyártást: a szabványos Opel- és Chevrolet-technika egy picit átöltöztetve. Itt is a GM Delta II jelzésû platformját használták, pont ugyanúgy, ahogy az Opel Astrában vagy a Chevrolet Cruze-ban, de lecserélték a látható karosszériaelemeket, lett látványos, telibe krómozott Buick hûtõmaszk és fényes ablakkeretek, illetve a szokásosnál valamivel jobb anyagokból összerakott belsõ tér.

  • A Ferrari 458 Itala 54 millióért vihetõ haza!

    Rengeteg kémfotó és találgatás után végre megérkeztek az elsõ hivatalos képek és technikai adatok az új Ferrariról, amely 458 Italia néven kerül a kereskedésekbe.

    Az autó motorterében lévõ, 4,5 literes szívómotor 570 lóerõt teljesít.

    Az olaszok ezúttal nem teketóriáztak, a fotók bemutatásával egy idõben, elegánsan közzétették az F458 összes technikai adatát is, bár az autót élõben csak a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatják be.

  • A motorleállító csökkenti a Kia Cee'd fogyasztását

    A Párizsi Autószalonon mutatja be a koreai gyártó az ISG (Idle Stop&Go) fantázianevû szerkezet prototípusát egy Cee'd-be építve, de a sorozatgyártás sem várat magára sokáig.

    Lényegében egy hagyományos motorleállító rendszerrõl van szó, amely az autó álló helyzetében elveszi a gyújtást, majd induláskor a szokásosnál erõteljesebb indítómotor segítségével pillanatokon belül újra forgásba hozza.

  • Bõvülhet a Mazda modellpalettája

    Az egész gazdaságot megviselte a tengerentúli pénzügyi válság, ami még nehezebbé teszi az autógyárak dolgát.

    Egyre több üzemet zárnak be, munkásokat bocsátanak el, és a modellpalettájukat is átalakítják a cégek.

    A Mazda azonban a nehezebb idõkben is több mint egymilliárd dolláros profittal zár, és a jövõre nézve is elég optimisták.