rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Audi PPI Razor GTR-10 - limitált 10 darabos széria

  • Az Audi tuningjairól híres PPI Automotive Design-t 2010. szeptember 4. hetében, hogy mindössze tíz darabot fog gyártani az új, az R8-as alapjaira épített Razor GTR-10-bõl. A korábbi versenyautóval mindössze a motorháztetõ, az elsõ lökhárító és a hátsó diffúzor egyezik meg, minden máson finomítottak egy kicsit.

    A PPI a motort is átdolgozta: a tetõre szerelt légbeömlõkkel, a sportlégszûrõvel, a verseny kipufogórendszerrel és a módosított gyújtástérképpel 601 lóerõt ad le az Audi 7 400-as percenkénti fõtengelyfordulatnál – a maximális nyomaték 565 newtonméterre nõtt.

    Összehasonlításképp: a széria R8 tízhengeres motorja 518 lóerõre volt képes.

    A szénszálas karosszériát is teljesen újraformálták az elõzõ Razorhoz képest. A sok szélcsatornás tesztnek köszönhetõen még stabilabb, még könnyebb lett az autó, ráadásul a fékek és a motor hûtése is javult – extra levegõt tudnak terelni a megfelelõ helyekre. Összesen 250 kilónyi tömeget sikerült kispórolni a gyári változathoz képest; a Razor GTR-10 3,2 másodperc alatt van százon, végsebessége 335 km/h.

    Elöl 19, hátul 20 colos, a PPI saját fejlesztésû kerekeivel szerelik fel a versenyautót, és valószínûleg lassítani nagyon tud majd, hála a hat dugattyús féknyergeknek, és a speciális, karbon-kerámia féktárcsáknak.

    Az összes Razort kis plakettel látják el, mely jelzi, hányadiknak gyártották az adott kocsit.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • 2010 tavaszán jön a terepes Dacia

    Kompakt méretû, robosztus és megfizethetõ összkerékhajtású jármûvekbõl egyelõre igen szegényes a választék. Ezt a piaci rést felismerve a Renault úgy döntött, elsõsorban a feltörekvõ piacokra fejleszt egy összkerékhajtású Dacia modellt, amely azért az európai vásárlók igényeinek is megfelel.

    A Daciák már bizonyították elnyûhetetlenségüket és megbízhatóságukat. A 4,3 méter hosszú Duster is be szeretne állni a sorba.

  • Protoscar Lampo 2: 408 lóerõ tisztán

    A Protoscar elõször tavaly jelentkezett tisztán elektromos roadster-prototípusával. A négymotoros sportkocsit összesen 268 lóerõ és 440 Nm mozgatta, ami egyáltalán nem rossz, de az idei Genfi Autószalonra egy továbbfejlesztett változatot készítettek. A villanymotorok teljesítményét sikerült tovább növelni, így együtt 408 lóerõsek, és 640 Nm-t tudnak leadni, viszont az autó hatótávolsága nem változott: elvben továbbra is 200 kilométer megtételére alkalmas a Li-ion akkumulátorok egy feltöltésével.

  • Brabus iBusiness S-Class - komoly üzletembereknek

    Fõleg a komoly, gazdag üzletembereket célozza a Brabus iBusiness nevû kiegészítõ csomagja. A legújabb S-osztályos Mercedesekbe rendelhetõ kit – többek között – némi motortuningot és Apple elektronikai termékeket tartalmaz.

    Természetesen az autók külseje is változik: kicsit átdolgozták a kötényeket, lejjebb húzták az oldalszoknyákat, módosították a diffúzort, de nem hagyták ki a sport kipufogórendszert és a 21 colos könnyûfém kerekeket sem.

  • Fenice Milano Dolce Vita Fiat 500C Abarth - 138 milliót ér a kisautó

    Valószínûleg ez az autó a valaha volt legdrágább Fiat 500-as, és nem is várható, hogy lesz másik. Az aranyozott tojást egyedi megrendelésre készítette a Fenice Milano.

    A megrendelõ egy gazdag kínai üzletember, aki egy különleges, nyitott Fiat 500-as révén mutatná meg, milyen jól megy a bolt. Kerek félmillió eurót, átszámítva valamivel több, mint 138 millió forintot szánt az autó átalakítására, amelyért amúgy alig ötmilliót kérnének – ennyit is csak azért, mert az Abarth kivitelen alapul az olasz tuningcég egyedi kreációja.

  • A BMW X5 Security Plus az elsõ B6-os besorolású páncélozott autó

    A vadonatúj X5-ös Security Plus modellel a BMW az elsõ nagy autógyártó, mely készít B6-os besorolású páncélozott autót.

    A B6-os besorolás azt jelenti, hogy az egyszerûbb kézifegyvereken keresztül egészen a terroristák kedvenc eszköze, az AK-47-es ellen is képes megvédeni a bent ülõket. Az autóban a komoly páncélozás mellett különbözõ elektromos védelmi rendszereket is elhelyeztek a mérnökök, így gombnyomásra hívhatunk segítséget, vagy bekapcsolhatjuk a villogókat és a szirénákat is.

  • A Seat Exeo a régebbi Audi A4 alapjaira építkezik

    Néhány kiszivárogtatott fotó után a Seat hivatalos ízelítõket tett közzé az új Exeo szedánról. A régebbi Audi A4 alapjaira építkezõ modell az új Ibiza által megkezdett formatervezõi irányvonalat képviseli majd.

    A második generációs Seat Toledo megjelenésével kizárólag a Cordoba maradt a spanyol márka egyetlen szedánja, ám az meglehetõsen szûkös hátsó lábtere miatt nem kategóriájának legsikeresebb modellje.

  • Versenyautó utcai változatát dobta piacra a Lamborghini

    Versenyautó utcai változatát dobta piacra a LamborghiniA Lamborghini nemsokára nyugdíjba küldi a Gallardót, az olaszok legnépszerűbb modellje ugyanis 10 éve piacon van, ami nagyon sok időnek számít a szupersportautók világában, búcsúzóul azonban még piacra dobnak belőle egy különleges kiadást. A bemutatkozó Gallardo LP 570-4 Squadra Corse a Super Trofeo sorozatban résztvevő versenyautó utcai változata, ami nem csak a külsőségekben mutatkozik meg, hanem műszaki téren is. A Gallardo Squadra Corse-ban egy az egyben ugyanaz a V10-es motor dolgozik, mint a versenyautóban.

  • Üzemanyag-hatékony autókat fejleszt a General Motors

    Sport haszonjármûveinek és a négykerék meghatású kisteherautóinak továbbfejlesztését tervezte a General Motors, most inkább üzemanyag-hatékony autókat fejleszt.

    Mint arról a Wall Street Journal online kiadása Tom Wilkinsont, a GM szóvivõjét idézve beszámol, a gépjármûgyártó "teljes gyártmányválasztékát átértékeli", megvizsgálja, miként látható el az amerikai piac kevesebb üzemanyagot fogyasztó jármûvekkel.

  • 500 lóerõvel jön az új Shelby GT350

    Az USA-beli Arizonában tegnap lerántották a leplet a legújabb Shelbyrõl. A GT350 a hasonló nevû, 1965-ös õsrõl kapta a nevét, motorházteteje alatt egy 5,0 literes, kompresszoros V8-as dolgozik, amelynek 500 lóereje az átdolgozott hátsó felfüggesztést cibálja.

    Az Arizonában található Scottsdale-ben megrendezett Barrett-Jackson aukción leplezték le tegnap este a legújabb Shelby nevet viselõ Ford Mustangot. Az autó a Ford Mustang GT változatára épül, ám a Shelbynél alaposan átdolgozták a kocsit.

  • A Tesla elektromos autója egyelõre a gazdagok játékszere

    Washington - A Tesla Roadster, a kaliforniai Tesla Motors vállalat korszerû elektromos autója talán a jövõ meghatározó jármûve lesz, de a tömegtermeléshez még több évi fejlesztésre és sok százmillió dollárra van szükség - írta a The New York Times.

    A Tesla nem hibrid, benzines-elektromos hajtású kocsi, mozgását kizárólag egy elektromos motor biztosítja. A kocsi gyors, a kritikusok szerint szenzációs külsejû, mindenki megfordul utána.

  • A Toyota piacra dobta az elektromos rollerjét

    A Segway babérjaira tör a Toyota, elkészítette ugyanis saját motorizált rollerét. A Winglet háromféle méretben készül, és rövidebb városi távokra ajánlják: egy feltöltéssel akár tíz kilométert is mehetünk vele.

    Winglet néven mutatta be elektromotoros közlekedési eszközét a Toyota. Az ötlet nem új, hiszen a divatos Segway hasonló koncepciójával már évek óta hódít. Akárcsak az amerikai konkurens, úgy a Winglet is rövidebb városi távolságokra alkalmas.

  • Az 510 lóerõs Spider akár 315 km/h-val is száguldhat

    Az olasz autógyártó hónapok óta tartó pletykának vetett véget azzal, hogy tegnap bemutatta az F430-as versenypályára optimalizált változatából készített kabriót. Az 510 lóerõs Spider akár 315 km/h-val is száguldhat. Nem panaszkodhat mostanában Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke.

    A nemrég bemutatott California óriási sikernek örvend, a vásárlók már évekre elõre lefoglalták az összes gyártókapacitást, és a többi modellre is hosszúak a várólisták. Ennek ellenére nem tétlenkednek a maranellóiak, hiszen újra és újra elõrukkolnak újdonságokkal.

  • Íme a Subaru Impreza STI A-Line automataváltóval

    Az eddigi hagyományoktól eltérõen a Subaru bemutatta az Impreza WRX STI automataváltóval felszerelt változatát. Az ötfokozatú egység továbbra is a már jól ismert 2,5 literes, turbóval lélegeztetett boxermotorhoz csatlakozik.

    A Subaru a gazdasági világválság hatásaira hivatkozva felfüggesztette részvételét a rali világbajnokságban, azonban az utcai modellek fejlesztésével nem állnak le a japánok. A Detroiti Autószalonon mutatkozott be a Legacy Concept, míg az Impreza STI változatát piacra dobják automataváltóval is.

  • Szuperkönnyû terepkerékpár

    Különleges rácsszerkezetû, szénszállal erõsített mûanyag csövek alkotják egy amerikai kerékpárgyár újdonságát, amely nemcsak szilárdságával múlja felül a legtöbb kétkerekût, hanem azzal is, hogy hihetetlenül könnyû. Csak az árát nehéz összehozni.

    A mountain-bike, off-road és más terepjáró kerékpárokkal versenyzõk esélyeit jelentõsen növeli, ha a jármû váza nemcsak szilárd, erõs, hanem könnyû is. Ilyen a Delta 7 Sports amerikai kerékpárgyár legújabb, Arantix típusú újdonsága.

  • Egyedi és gyönyörű autót épített a Metallica frontembere

    Egyedi és gyönyörű autót épített a Metallica frontembereA zenész garázsában egyébként is csupa ritkaság pihen, melyek közül az egyik legszebb példány az egyedileg átépített Black Pearl. A tervezés és építés során Rick Dore volt Hetfield segítségére, akivel az 1930-as évek klasszikus autóinak a formavilágát és sziluettjét szerették volna még elegánsabb testbe önteni, mindezt úgy, hogy a karosszériaelemek teljesen egyedileg, kézzel készültek, két, erre szakosodott kaliforniai mesterember közreműködésével. A műszaki alapok többféle autóból származnak, pl.: Jaguár, Mustang, Ford stb.