rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Audi PPI Razor GTR-10 - limitált 10 darabos széria

  • Az Audi tuningjairól híres PPI Automotive Design-t 2010. szeptember 4. hetében, hogy mindössze tíz darabot fog gyártani az új, az R8-as alapjaira épített Razor GTR-10-bõl. A korábbi versenyautóval mindössze a motorháztetõ, az elsõ lökhárító és a hátsó diffúzor egyezik meg, minden máson finomítottak egy kicsit.

    A PPI a motort is átdolgozta: a tetõre szerelt légbeömlõkkel, a sportlégszûrõvel, a verseny kipufogórendszerrel és a módosított gyújtástérképpel 601 lóerõt ad le az Audi 7 400-as percenkénti fõtengelyfordulatnál – a maximális nyomaték 565 newtonméterre nõtt.

    Összehasonlításképp: a széria R8 tízhengeres motorja 518 lóerõre volt képes.

    A szénszálas karosszériát is teljesen újraformálták az elõzõ Razorhoz képest. A sok szélcsatornás tesztnek köszönhetõen még stabilabb, még könnyebb lett az autó, ráadásul a fékek és a motor hûtése is javult – extra levegõt tudnak terelni a megfelelõ helyekre. Összesen 250 kilónyi tömeget sikerült kispórolni a gyári változathoz képest; a Razor GTR-10 3,2 másodperc alatt van százon, végsebessége 335 km/h.

    Elöl 19, hátul 20 colos, a PPI saját fejlesztésû kerekeivel szerelik fel a versenyautót, és valószínûleg lassítani nagyon tud majd, hála a hat dugattyús féknyergeknek, és a speciális, karbon-kerámia féktárcsáknak.

    Az összes Razort kis plakettel látják el, mely jelzi, hányadiknak gyártották az adott kocsit.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Mazda 5 - 7 személyes személyautó

    Dízelfronton eddig adva volt a Mazda5-öshöz egy 2,0 literes aggregát, mely kétféle teljesítményszinttel volt konfigurálható. Aki beérte kevesebb lóerõvel, az választhatta a 110 lovas kivitelt, melynek vaskos, 310 Nm-es nyomatéka egészen 177 km/órás csúcstempóig repítette az autót.

    A temperamentumosabb sofõrök a 143 lóerõs változatot részesítették elõnyben, mely +50 Nm-rel és 19 km/órával nagyobb végsebességgel kecsegtetett. Az Euro5-ös norma és a költséghatékonyság azonban nyugdíjazta a nagy dízeleket, helyükbe a 115 lovas 1,6-os lépett.

  • Már rendelhetõ az új Astra

    4 340 000 forint az alapára az új Opel Astrának. Nyugat-Európában ugranak rá, nemsokára kiderül nálunk mi a helyzet.

    Európa szerte már 35 000 új Opel Astrára érkezett megrendelés, mától a magyar vásárlók is növelhetik ezt a számot. Az elsõ autók mostantól érkeznek a márkakereskedésekbe, a hivatalos kereskedelmi rajtot egy nyitott hétvégével az Opel január közepére tervezi. Van mit várni, hiszen az új Opel Astra már elnyerte az Arany Kormánykerék díjat és esélyes az európai Év Autója választáson (legutóbb az Insignia lett az Év Autója).

  • Lancia Delta 1.6 Multijet Oro – A formás olasz

    Az utóbbi idõk egyik legszebb karosszériájával érkezett meg az új Lancia Delta. A Lancia úgy látszik folytatja az útkeresést.

    A Lancia márkát a FIAT vezetése a kilencvenes évek végén hirtelen kirántotta a körülötte kialakult sportos légkörbõl, mondván, az legyen az Alfa Romeo sajátja.

    A Lancia pedig induljon el a prémium márkák irányába.

  • Volkswagen ABT Transporter

    A Transporter ráncfelvarrása után az ABT is felfrissítette az autóhoz járó kiegészítõit. A T5-ös még vadabb tekintetet kapott, míg a négy kipufogó a megnövelt motorteljesítményre utal. A német tuningcég még nem fejezte be ugyan a 2,0 literes TDI átalakítását, de annak teljesítménye így is 200 lóerõ fölé várható.

    A wolfsburgiak 2009 nyár végén frissítették fel a T5-ös Transporter/Multivan párost, így az ABT-on volt a sor, hogy átszabja az autóhoz kínált kiegészítõit.

  • 808 lóerõs Ferrari a németektõl!

    A német Novitec Rosso szívesen veszi kezelésbe az olasz sportautógyártó exkluzív modelljeit.

    Legújabb "delikvensnek" a Ferrari 599 GTB Fiorano következett a tuning cégnek.

    A maranellói gyártó erõmûvére két kompresszort is aggattak a Novitec mérnökei.

    A sportos négykerekûek közötti is több kategória létezik. Vannak a sportautók, a szupersportatók és ezek után következik a Ferrari 599 GTB Fiorano Novitec Rosso átiratban.

  • Audi TT RS - jól sikerült Abt tuning

    Látszólag semmi extra nincs az Abt TT RS-ben, hiszen külsõleg csak a felnik mások, mint a sorozatgyártású modelleken.

    Ám ha beindul a sportkocsi, akkor már nagy a különbség, ez ugyanis az Abt eddigi legerõsebb TT-je.

    Az eredetileg 340 lóerõs turbómotor teljesítményét két fokozatban növeli az Abt. A 2,5 literes, öthengeres motor a Power csomag bevetése nyomán módosított motorvezérlõ egységgel, illetve új intercoolerrel gazdagszik.

  • V10-es motort kapott az Audi R10 TDI!

    Az Audi bemutatta a hosszú távú versenyekre épített idei versenygépét, az R15 TDI-t.

    Az autó V12-es helyett egy V10-es motort kapott, amely több mint 600 lóerõs és 1050 Nm-es nyomatékkal rendelkezik, ám így sem lesz könnyû legyõzni Le Mansban a rivális Peugeot-t.

    Amikor az Audi 2006-ban bejelentette, hogy dízel versenygépet készítenek a Le Mans-i 24 órás versenyre, a riválisok egy vállrándítással elintézték az ügyet, mondván, ez csak marketing.

  • Binz E osztály szuperkombi - 5,76 méterhosszú a járgány

    Elõször azt hittük, halottaskocsi, de azt fölösleges lenne álcázva tesztelni. Behegesztenék a toldást, elglettelnék, és már mehetne is a temetkezési vállalkozóhoz, ralizni úgyse fog vele. De nem, ez egy úgynevezett szuperkombi, a zöldségesek álma. Errõl az autóról elmondhatjuk, hogy van csomagtartója.

    A stuttgarti Binz karosszériagyártónak évtizedes tapasztalata van a Mercedesek átépítésében. Mentõautókat, pullman limuzinokat, hullaszállítókat farigcsálnak, elsõsorban E osztályokból.

  • Leleplezték a Volvo S60 Conceptet!

    A sejtelmes és nem sokat mutató fotók után a svédek végre leleplezték az S60 Conceptet. A hírek szerint a tanulmány formaterve alig fog változni az új S60 2010-es megjelenéséig, így szemügyre vehetjük a Volvónak az XC60-nal megkezdett új formatervezési irányvonalát.

    A márka az S60 Concept-tel új vizekre evezett, hiszen ennyire agresszív formájú autója még sosem volt, az északiak termékeit mindig is a visszafogottság jellemezte.

  • Peugeot HX1 - hatszemélyes luxus-kombi

    A HX1 egyterûnek mondható, de a szokásostól eltérõ arányokkal, hosszú és széles, de lapos. A teljes hossza 4,954 méter, szélessége 1,99 méter, miközben magassága 1,373 méter. A vonalai egyszerûek, de elegánsak, ugyanakkor a forma aerodinamikailag is rendben van, hiszen az alaktényezõje 0,28-as. Az egyterûek között kiemelkedõ érték nemcsak az aktív aerodinamikai elemeknek köszönhetõ, de a visszapillantók helyett alkalmazott apró kamerák, a minimálisra csökkentett hézagok és a süllyesztett szerelvényeknek is csökkentik a légellenállást.

  • Benzines lesz a Ford Kuga

    A kompakt szabadidõ-autót eddig csupán egyféle motorral gyártotta a Ford, de ez csak átmeneti állapot volt.

    A kétliteres, 136 lóerõs turbódízel mellé egy jóval erõsebb, turbós benzinmotor érkezik.

    Ahogy a Mondeo és az S-Max csúcsváltozataiba, a Kugába is a Volvo tervezte öthengeres, 2,5 literes turbómotor kerül, bár valamelyest visszafogott teljesítménnyel.

  • Dodge Charger 2011 - akár összkerék-hajtással is

    Épp annyit finomítottak a formán, hogy még kívánatosabbá váljon a hatalmas sport szedán.

    Jól sikerültek a módosítások.

    Az eddig is egyértelmû volt, hogy a Chryslernél teljes modellváltásokra mostanság nem számíthatunk, de ez nem jelenti, hogy ne próbálnák vonzóbbá tenni a már meglevõ típusokat.

    Elõször a Jeep Grand Cherokee kapott új, vonzóbb formákat, most pedig a Dodge Chargert alakították át.

  • LED-es hátsó lámpákat vezet be a Volkswagen

    Egy régóta létezõ technikai fejlesztést próbál fantasztikus újdonságként eladni a Volkswagen. A német gyár bejelentette, hogy a "kompakt szegmensben elsõként" LED-es hátsó lámpákat mutat be a Golfon, a sportos R, GTI és GTD változatokon.

    Szériaként csak az R-re szerelik fel, a 210 lóerõs GTI-hez és a 170 lóerõs GTD-hez opcióként lesz rendelhetõ. Ráadásul nem is olcsón, hiszen 350 eurót (95 ezer forintot) kérnek az új világításért.

  • Európa egyetlen csocso autója

    Pár jó barát összedugta a fejét és kitalálták, hogy valami különleges, egyedi dolgot kellene létrehozni. Nagyon sok ötlet került elõ, de ebbõl is a csocso autó terve ragadta meg legjobban mindenki fantáziáját. Az alapot egy Daihatsu Charade adta, amely egy komplett karosszéria átalakuláson eset át. Az egyedi megjelenést szolgálja a különleges airbrush, hifi rendszer, és természetesen a lényeg, az egyedileg átalakított csocso pálya, amelyet ebben az esetben egy amerikai focipályára mintáztak, egy magyar csapat az Eagles Amerikai Futball Team tiszteletére.

  • Megérkezett a 225 lóerõs, V6-os TDI VW Touareg TDI BlueMotion

    A Volkswagen bemutatta a Touareg takarékosságra hangolt változatát.

    A 225 lóerõs, V6-os TDI motorral szerelt autó tíz százalékkal fogyaszt kevesebbet a mezei modellnél. Ennél alig eszik többet a jövõre érkezõ, 374 lóerõs TSI-vel szerelt hibrid, amely kilenc litert fogyaszt.

    Tovább bõvíti takarékosabb, BlueMotion változatban is kapható autóinak listáját a Volkswagen. A Polo, a Golf, a Passat, a Sharan és a Touran után immár a Touareg is kapható ebben a kivitelben.