A megannyi ízelítõ fotó után végre élõben is felfedte magát a Lamborghini újdonsága, amely az elõzetes várakozásokkal ellentétben a Sesto Elemento nevet kapta. A Párizsban bemutatott koncepció inkább merész formatervével, mintsem meghajtásával hívja fel magára a figyelmet, hiszen motorterében a már ismert 570 lóerõs, V10-es blokk gondoskodik. A Lamborghini már jó ideje csigázza az érdeklõdõket, mivel kisebb kihagyásokkal egész pontosan öt ízelítõ fotót jelentetett meg, mindeddig ismeretlen elnevezésû koncepciójáról, amely Párizsban végre élõben is felfedte magát. Az autó talán az eddigi legdurvább és legagresszívabb megjelenésû modell a dühöngõ bika történetében, ám a márka stílusjegyeit így is tagadhatatlanul magán hordozza.
A Sesto Elemento tehát le sem tagadhatná hovatartozását, formatervét ugyanis a márka többi modelljéhez hasonlóan, leginkább élesen elhatárolt, szögletes vonalak jellemzik, mind a külsõ, mind pedig az utastér esetében. Ami a Gallardo méretû tanulmány színösszeállítását illeti, a karosszéria matt fekete fényezése, és a hozzá társuló pirosra festett kiegészítõk ugyancsak hozzájárulnak annak vad megjelenéséhez.
Az autó egyébként szinte pehelysúllyal büszkélkedhet, amely fõként a rengeteg szénszálas alkatrésznek és karosszériaelemnek köszönhetõ. Na de mégis mi hajtja ezt a kevesebb, mint 1 tonnás szörnyet? A motortérbe tekintve nem ér nagy meglepetés minket, hiszen az 5.2 literes, V10-es blokk a Gallardo LP 570-4 Superleggera-ból már ismerõs lehet. Bár hivatalos gyorsulási adatokat nem közölt a gyártó, az 570 lóerõs teljesítmény akár még 3 másodperc alatt is százra repítheti az igencsak könnyû kasztnit, ezzel az értékkel pedig nem sok más modell képes versenyezbe szállni.
Ahogyan azt már fentebb is említettük, a Sesto Elemento sajnos csak koncepció marad, Stephan Winkellmann, a márka elnök-vezérigaztajónák elmondása alapján viszont részleteiben visszaköszönhet majd a Lamborghini jövõbeni modelljeiben.

