Az új i10 elõdje sikerére építhet, amely Európában, és világszerte is számos díjat nyert el és a legnagyobb darabszámban értékesített Hyundai-modell volt 2009-ben.
2010. Októberében egy formailag és felszereltségében is többet nyújtó, versenyképesebb i10 nagyszériás gyártását kezdte meg a Hyundai.
Közeledés a Hyundai új formanyelvéhez
Tetszetõs vonalaival, színre fényezett lökhárítóival és krómozott hûtõrácsával az i10 eddig is megfelelt a lendületes városi autókról alkotott képnek. Az új i10 az áttervezett hûtõrácsnak és a módosított elsõ levegõbelépõ-nyílásoknak köszönheti frissebb külsejét, illeszkedve a Hyundai új, „folyékony szobrászat” nevû formavilágába, amelynek lényegi eleme, az orr-részen megjelenõ hatszög, mely a következõ idõszak minden Hyundai-modelljén megtalálható lesz. A külsõ módosítások része az áttervezett, mélyebbre húzott lökhárító és a szögletesebb ködfényszóró.
A modellfrissítés az autó oldalán és hátsó részén is folytatódik, a tükörházba integrált oldalsó irányjelzõkkel, a 13 vagy 14 collos új könnyûfém keréktárcsákkal, az átrajzolt hátsó lámpákkal és lökhárítóval egészítve ki az új i10 modern és korszerû formáját.
Belül az új i10 más i-modellekbõl átvett élvonalbeli szolgáltatásokkal és utastéri megoldásokkal fejlõdött. A mûszerek tökéletes leolvashatóságát különleges kék megvilágítás biztosítja, a belsõ tér eleganciáját pedig krómfelületû ajtókilincs és sebességváltógomb hangsúlyozza.
A környezetszennyezés csökkentését szolgálja a sebességváltásra figyelmeztetõ jelzés, amely az optimális fogyasztást elõsegítõ váltásokhoz ad tanácsot a vezetõnek, javítva a fogyasztást és csökkentve a károsanyag-kibocsájtást.
Osztályelsõ emissziós értékek a Blue DriveTM program révén
Az európai kínálatban az új10 a Hyundai elsõ autója, amely eléri a 100 g/km alatti szén-dioxid-emissziós értéket. Az i10 Blue kilométerenként mindössze 99 gramm CO2-t bocsát ki a Kappa-motorcsaládba tartozó új, egyliteres motor és a Blue Drive-technológia bevetésével. A Blue Drive része az ISG (Idle Stop and Go) stop&start automatika, az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncs, a generátor fogyasztáscsökkentõ vezérlése és a sebességváltásra figyelmeztetõ jelzés. A könnyûfém blokkos és hengerfejû, háromhengeres, 12 szelepes motor 69 lóerõt ad le percenként 6200-as fordulatszámnál illetve 94,1 Nm (9,6 mkg) forgatónyomatékot 3500-as fordulaton.
A Hyundai célja nem lehet más, mint világszerte vezetõ szerepet elérni a környezetbarát technológiák terén és az i10 ebben komoly fegyvere a gyárnak, hiszen a Blue Drive program részeként, hozzájárul a vállalat európai flottaemissziós átlagértékének csökkentéséhez.
Ugyancsak kínálat része a továbbfejlesztett 1,2 literes négyhengeres benzines változat. Az Euro V-ös elõírásoknak megfelelõ motor tovább csökkenti a modell környezeti terhelését, ugyanakkor az eddigi 78 helyett 85 lóerõt teljesít és kézi sebességváltóval csupán 108 g/km a CO2-kibocsátása.
Meghatározó szerep a kiskategóriában
Az új i10, amely osztályában továbbra is a leghosszabb tengelytávval büszkélkedhet, az átdolgozással a jövõben is a kategória mércéje kíván maradni az európai kisautószegmensben. A felfrissített karosszéria és a továbbfejlesztett hajtáslánc segít megõrizni az i10 elõkelõ helyét az európai autópiac legjobb ár/érték arányú autói között. Ezt az igényt alátámasztja a rendelhetõ extrák és a szériafelszereltség átalakítása is illetve a kínálat bõvülése a mindössze 99 gramm/kilométeres emissziójú i10 Blue modell megjelenésével.