2024.04.19. - Emma

Hyundai i10 - rendkívül takarékos széria

Hyundai i10 - rendkívül takarékos széria
A közkedvelt Hyundai i10, az elmúlt két évben a márkának új vevõket nyerõ különleges modell, több területen is jobbá vált az átfogó fejlesztések révén.

Az új i10 elõdje sikerére építhet, amely Európában, és világszerte is számos díjat nyert el és a legnagyobb darabszámban értékesített Hyundai-modell volt 2009-ben.

2010. Októberében egy formailag és felszereltségében is többet nyújtó, versenyképesebb i10 nagyszériás gyártását kezdte meg a Hyundai.
Még tisztább üzemû motorjai között megtalálható az új, háromhengeres, 1,0 literes benzines, amelynek szén-dioxid-kibocsátása mindössze 99 gramm/kilométer, hozzásegítve a Hyundait azon céljához, hogy a világ vezetõ autógyártójává váljék a környezetbarát technológiák terén.

Közeledés a Hyundai új formanyelvéhez

Tetszetõs vonalaival, színre fényezett lökhárítóival és krómozott hûtõrácsával az i10 eddig is megfelelt a lendületes városi autókról alkotott képnek. Az új i10 az áttervezett hûtõrácsnak és a módosított elsõ levegõbelépõ-nyílásoknak köszönheti frissebb külsejét, illeszkedve a Hyundai új, „folyékony szobrászat” nevû formavilágába, amelynek lényegi eleme, az orr-részen megjelenõ hatszög, mely a következõ idõszak minden Hyundai-modelljén megtalálható lesz. A külsõ módosítások része az áttervezett, mélyebbre húzott lökhárító és a szögletesebb ködfényszóró.

A modellfrissítés az autó oldalán és hátsó részén is folytatódik, a tükörházba integrált oldalsó irányjelzõkkel, a 13 vagy 14 collos új könnyûfém keréktárcsákkal, az átrajzolt hátsó lámpákkal és lökhárítóval egészítve ki az új i10 modern és korszerû formáját.

Belül az új i10 más i-modellekbõl átvett élvonalbeli szolgáltatásokkal és utastéri megoldásokkal fejlõdött. A mûszerek tökéletes leolvashatóságát különleges kék megvilágítás biztosítja, a belsõ tér eleganciáját pedig krómfelületû ajtókilincs és sebességváltógomb hangsúlyozza.

A környezetszennyezés csökkentését szolgálja a sebességváltásra figyelmeztetõ jelzés, amely az optimális fogyasztást elõsegítõ váltásokhoz ad tanácsot a vezetõnek, javítva a fogyasztást és csökkentve a károsanyag-kibocsájtást.

Osztályelsõ emissziós értékek a Blue DriveTM program révén

Az európai kínálatban az új10 a Hyundai elsõ autója, amely eléri a 100 g/km alatti szén-dioxid-emissziós értéket. Az i10 Blue kilométerenként mindössze 99 gramm CO2-t bocsát ki a Kappa-motorcsaládba tartozó új, egyliteres motor és a Blue Drive-technológia bevetésével. A Blue Drive része az ISG (Idle Stop and Go) stop&start automatika, az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncs, a generátor fogyasztáscsökkentõ vezérlése és a sebességváltásra figyelmeztetõ jelzés. A könnyûfém blokkos és hengerfejû, háromhengeres, 12 szelepes motor 69 lóerõt ad le percenként 6200-as fordulatszámnál illetve 94,1 Nm (9,6 mkg) forgatónyomatékot 3500-as fordulaton.

A Hyundai célja nem lehet más, mint világszerte vezetõ szerepet elérni a környezetbarát technológiák terén és az i10 ebben komoly fegyvere a gyárnak, hiszen a Blue Drive program részeként, hozzájárul a vállalat európai flottaemissziós átlagértékének csökkentéséhez.

Ugyancsak kínálat része a továbbfejlesztett 1,2 literes négyhengeres benzines változat. Az Euro V-ös elõírásoknak megfelelõ motor tovább csökkenti a modell környezeti terhelését, ugyanakkor az eddigi 78 helyett 85 lóerõt teljesít és kézi sebességváltóval csupán 108 g/km a CO2-kibocsátása.

Meghatározó szerep a kiskategóriában

Az új i10, amely osztályában továbbra is a leghosszabb tengelytávval büszkélkedhet, az átdolgozással a jövõben is a kategória mércéje kíván maradni az európai kisautószegmensben. A felfrissített karosszéria és a továbbfejlesztett hajtáslánc segít megõrizni az i10 elõkelõ helyét az európai autópiac legjobb ár/érték arányú autói között. Ezt az igényt alátámasztja a rendelhetõ extrák és a szériafelszereltség átalakítása is illetve a kínálat bõvülése a mindössze 99 gramm/kilométeres emissziójú i10 Blue modell megjelenésével.