rss
  • RSC Raptor GT - 1200 lóerõvel

  • Az RSC Raptor csak messzirõl hasonlít egy 599 Fioranóra, és csak álló helyzetben. Tizenkét henger helyett négy Wankel-tárcsa hajtja, ha minden igaz, a Ferrari csúcsmodelljénél még sokkal gyorsabban. Bár valójában nem Ferrari, hanem a német RSC többé-kevésbé saját tervezésének eredménye, a Raptor GT hasonló mûszaki színvonalat képvisel. Amit lehetett, karbonszálas mûanyagból készítettek rajta, nyolc fokozatú szekvenciális váltót szerelnek bele, a kardántengely is alumíniumból és szénszálból készül hozzá, a futómû aktív elemeket is tartalmaz – és az egész állítólag csupán 1100 kilogrammot nyom, majdnem hatszáz kilóval kevesebbet, mint egy széria 599-es.

    A legérdekesebb részlete azonban a motorházban keresendõ: a Mazdától vásárolt alkatrészekbõl építik a négytárcsás, bolygódugattyús motort, amelyhez a kívánt teljesítményszinttõl függõen illeszthetnek egy vagy két turbófeltöltõt is.

    A szívó változat is 500 lóerõs, de egy turbóval 800, kettõvel pedig 1200 ló csikarható ki a négy tárcsából.

    Az árakról egyelõre nem tett említést a gyártó, de a mûszaki színvonalból és a kis példányszámból adódóan biztosan elkérik egy-egy példányért egy 599-es árának akár a többszörösét is. A Raptor GT azonban csak az elsõ lépés: ha minden igaz, már dolgoznak egy középmotoros, összkerék-hajtású gépen is, amely szintén 1100 kilós és 1200 lóerõs lesz.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Mercedes Benz W212

    A hagyomány szent: a Benz mindig elkészíti az aktuális E osztály hatajtós változatát – természetesen a W212-es sem lehet kivétel.

    A német cég, amely 1936 óta foglalkozik Mercedesek átalakításával, ma lényegében már gyári beszállítónak számít. Átdolgozott autóikat a gyári kereskedésekben forgalmazzák – persze egyedi megrendelésre – így garancia és szerviz ugyanúgy jár hozzájuk, mintha egyenesen a Mercedes valamelyik gyárából érkeznének.

  • Bemutatták a Dacia Sandero 'terepjárósított' változatát, a Stepwayt

    A Barcelonai Autószalonon mutatták be a Dacia Sandero "terepjárósított" változatát, a Stepwayt. A Renault tulajdonában álló Dacia új modellje egy benzines, és egy dízel erõforrással kerül majd az európai autószalonokba, várhatóan idén szeptembertõl.

    A Barcelonai Autószalonon és a Renault párizsi bemutatótermében egy idõben debütált a Dacia Sandero terepjáró-imitátora, a Stepway. Az új modell és az alapot szolgáltató Sandero közötti különbségek a külsõben keresendõek, mûszaki újításokat nem eszközöltek a márka mérnökei.

  • Audi TT RS - jól sikerült Abt tuning

    Látszólag semmi extra nincs az Abt TT RS-ben, hiszen külsõleg csak a felnik mások, mint a sorozatgyártású modelleken.

    Ám ha beindul a sportkocsi, akkor már nagy a különbség, ez ugyanis az Abt eddigi legerõsebb TT-je.

    Az eredetileg 340 lóerõs turbómotor teljesítményét két fokozatban növeli az Abt. A 2,5 literes, öthengeres motor a Power csomag bevetése nyomán módosított motorvezérlõ egységgel, illetve új intercoolerrel gazdagszik.

  • Kiárusít a Brunei szultán - Válogasson kedvére!

    Hassanal Bolkiah, azaz Brunei szultánja szebb napokat is látott már, például mikor évekig õ volt a világ leggazdagabb embere.

    Persze még most sem gatyásodott le, de azért kicsit visszafogta magát a korábbi évekhez képest. A 43 év alatt, mióta hatalmon van összesen több mint 7000 szuperautót vett magának mintegy 5 milliárd dollárért (kb. 1 billió Ft), amiket fõként a légierõ használaton kívüli hangárjaiban tárolt. Egészen az utóbbi évekig meg sem fordult a fejében, hogy valamelyik kedvencétõl megváljon.

  • 45 milliós magyar hibrid?!

    Trabantból való a kormánymûve, ezt leszámítva azonban akár a jövõ egyik modern autója lehet a mûegyetem tanárai által két és fél éve készülõ Hidrocar. Az egyelõre karosszéria nélküli elektromotoros szuperkocsi jelentõsége, hogy bioetanollal és hidrogénnel is üzemel, megoldották tehát a hidrogén tárolását, amely a legnagyobb autógyáraknak is csak nagyon drágán sikerült.

    Annyira megy a hibrid, hogy egy kövér gázadás után a NASA volt ûrhajósa azelõtt elszáguldott vele, hogy a fõkonstruktõr elmagyarázta volna neki a kezelését.

  • Takarékos luxus Volvók

    Takarékosabb, alacsonyabb széndioxid-kibocsátásúak lettek a Volvo nagy autói. A gyár 4,5 literes gázolajfogyasztást és 119 grammos CO2 emissziót ígér.

    Újabb lépést tett a Volvo, hogy csökkentse flottájának széndioxid-kibocsátását. Ezúttal a V70-es és az S80-as modellek dízelváltozatainak fogyasztásából sikerült lefaragni négy deciliternyit. A motor maga nem változott, ugyanaz az 1,6 literes, 109 lóerõs, manuális váltós párosítás lett takarékosabb, mint amit már korábban is kínált a gyár.

  • Audi A3 Cabriolet

    Szlovákiát egyelõre nem értük utol az autógyártás területén, de az Audi újabb modellel gondoskodott arról, hogy csökkenjen a hátrányunk. A képzeletbeli versenypályán egy kabrió állt rajtvonalhoz. November utolsó napján újabb Audi modell gyártása kezdõdött hazánkban. Hogy a gyõri székhelyû Audi megabázis rangot adjon a világpremiernek, az elsõ A3 Cabriolet Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke jelenlétében gurult le a gyártósorról.

  • BMW M3 DTM 2012 - 480 lóerõvel

    A BMW már két évtizede nem indított autót a Német Túraautó Bajnokságon.

    Azonban 2012-ben változik a helyzet, s a konkurenciának már most fejtörést okozhat az újdonság.

    A minap bemutatott M3 DTM-verzió az új jövevény a Deutsche Tourenwagen Masters, az idén még Audi és Mercedes uralta mezõnyében: az elõzetesen nyilvánosságra hozott autó már majdnem a végleges formáját mutatja, de persze apróbb dolgok még változhatnak.

  • Mercedes SLS AMG

    Ha nincs is jegyrendszer az új SLS AMG Mercedesre, ha valaki besétál egy 60 millió forinttal töltött aktatáskával valamelyik szalonba, azt mondják neki, felírják és jöjjön vissza jövõre. Az elsõ és a hátsó tengely közötti 47:53 arányú súlyeloszlás és az alacsony súlypont hangsúlyozza a sportkocsi-koncepciót. Nulláról százra 3,8 a gyorsulási idõ, a csúcssebesség elektronikusan korlátozott 317 km/óra, ehhez képest korrekt a 13,2 literes (kombinált) fogyasztás is. A vázszerkezet 46 százaléka áll alumínium profilokból, 31 alumínium lemezbõl, 20 alumínium öntvénybõl és 3 százalék acélból.

  • Ford Focus RS500

    A Focus RS igazi sláger, így a Fordnál lehúznak róla még egy bõrt. Az RS500 persze csak a nevében emlékeztet az 1985 környékén bemutatott Sierra-alapú utcai versenygépre, illetve annyiban, hogy csak egy meghatározott példányszámkészült belõle.

    Ütõsre sikeredett ez a kocsi

    Amúgy lényegében egy széria Focus RS tiszta feketében, néhány béklyójától megfosztva.

  • Lamborgini Gallardo Balboni Edition - közel 600 lóerõs a tuning verda

    Egy különleges kiadású Gallardót, a Balboni Editiont vette kezelésbe a német tuning mûhely. Az eredmény 590 lóerõ.

    Egy Lamborghini, bármelyik, már magában igazi különlegesség, de persze vannak olyan vásárlók, akiket ennyi nem elégít ki. Kérhetünk a Lambóba egyedi, saját nevünkkel varrott szõnyegeket, vagy vásárolhatunk különleges kiadású, kis szériás modellt.

    Olyat, mint a Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni Edition.

  • Volkswagen Polo GTI Seat hajtáslánccal

    A német autógyártó-óriás az idei év közepe táján mutatja be a Polo legfrissebb generációját, melybõl állítólag nem sokkal az alapmodell megjelenését követõen piacra kerül a legerõsebb GTI változat is.

    A kis méregzsák technikai adatai a napokban kiszivárogtak.

    Nem is olyan rég számoltunk be arról, hogy a Volkswagen a Polo következõ generációját az idei év elsõ felének végén fogja piacra dobni.

  • Francia lesz az elektromos smart

    A Daimler AG a francia elnök látogatásakor jelentette be a lotaringiai Hambachban, a smart üzemében, hogy itt fogják sorozatban gyártani az elektromos fortwo modellt.

    Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG vezérigazgatója és a Mercedes-Benz Cars vezetõje szerint a smart fortwo electric drive bizonyítja, hogy már ma lehetséges az emissziómentes városi autózás.

  • Elegángs az új Renault Thalia

    A Renault a Moszkvai Autószalonon mutatta be az Új Thaliát. A "Renault Kötelezettségvállalások 2009" terv keretében megszületett új modell vonalai eleganciát sugároznak.

    A státusznövelõ orr-részt hangsúlyozzák a formatervezett fényszórók és a különleges, krómbetétes hûtõrács.

    Az utastér finom kidolgozású és kényelmes. Országtól függõen három felszereltségi szint szerepel a kínálatban: Authentique, Expression és Privilège.

  • Bosch Denoxtronic a tiszta dízelekért

    Kiváló energiamérlegének köszönhetõen a dízel már egy környezetbarát motor, amelyet alacsony üzemanyag-fogyasztás és szén-dioxid-kibocsátás jellemez.

    A dízelmotorokat még hatékonyabbá és alacsonyabb károsanyag-kibocsátásúvá tevõ közös nyomócsöves befecskendezõ-rendszerek további fejlesztése mellett a Bosch a Denoxtronic kipufogógáz-kezelõ rendszerre is összpontosít a személyautók és a könnyû teherautók nitrogén-oxid-kibocsátásának csökkentése érdekében.