2024.04.19. - Emma

RSC Raptor GT - 1200 lóerõvel

RSC Raptor GT - 1200 lóerõvel
Az RSC Raptor csak messzirõl hasonlít egy 599 Fioranóra, és csak álló helyzetben. Tizenkét henger helyett négy Wankel-tárcsa hajtja, ha minden igaz, a Ferrari csúcsmodelljénél még sokkal gyorsabban. Bár valójában nem Ferrari, hanem a német RSC többé-kevésbé saját tervezésének eredménye, a Raptor GT hasonló mûszaki színvonalat képvisel. Amit lehetett, karbonszálas mûanyagból készítettek rajta, nyolc fokozatú szekvenciális váltót szerelnek bele, a kardántengely is alumíniumból és szénszálból készül hozzá, a futómû aktív elemeket is tartalmaz – és az egész állítólag csupán 1100 kilogrammot nyom, majdnem hatszáz kilóval kevesebbet, mint egy széria 599-es.
A legérdekesebb részlete azonban a motorházban keresendõ: a Mazdától vásárolt alkatrészekbõl építik a négytárcsás, bolygódugattyús motort, amelyhez a kívánt teljesítményszinttõl függõen illeszthetnek egy vagy két turbófeltöltõt is.

A szívó változat is 500 lóerõs, de egy turbóval 800, kettõvel pedig 1200 ló csikarható ki a négy tárcsából.

Az árakról egyelõre nem tett említést a gyártó, de a mûszaki színvonalból és a kis példányszámból adódóan biztosan elkérik egy-egy példányért egy 599-es árának akár a többszörösét is. A Raptor GT azonban csak az elsõ lépés: ha minden igaz, már dolgoznak egy középmotoros, összkerék-hajtású gépen is, amely szintén 1100 kilós és 1200 lóerõs lesz.