2024.04.19. - Emma

Infiniti M - könnyített kasztnival

Infiniti M - könnyített kasztnival
A 2010-es Párizsi Autószalonnal egy idõben Budapesten is bemutatták az Infiniti M modellt. A nem mindennapi szépségû autóról a szimbolikus leplet egy pazar táncshow során rántották le. A lopakodó ragadozó, a sivatag dûnéi és az óceán hullámainak motívumait magán hordozó M megalkotásánál az önmegvalósítás és a sportos elegancia elérése volt a tervezõk célja. 2010-ben épp 22. születésnapját ünneplõ Gablini cégcsoport – az Infiniti kizárólagos hazai forgalmazója - vezetõje, Gablini Gábor büszkén adta át az újságíróknak az E-szegmens csillogva-villogva begördülõ „újszülöttjét”.
Benzin és dízel üzemû változatok léteznek, azonban hamarosan kapható lesz a hibrid meghajtású modell is.

A teljesítmény izgalmas világa nagyszerûen példázza a márka megalkuvást nem ismerõ elkötelezettségét a felkavaró külsõ és a vezethetõség iránt, miközben a versenytársak által nem alkalmazott technológiát kínál. technológiák, mint például az aktív zajcsillapítás, a világ elsõ oldalütközés elleni védelmi rendszere és a modern “Forest Air™” klímarendszer teszik teljessé a sorozat jármûveit.

Mindezeken felül az üzemanyag-takarékos vezetés megkönnyítése érdekében intelligens gázpedál is helyet kapott az autóban. Mindez együtt az Infiniti M-sorozatának sok más újításával teszi teljessé az elsõ európai piacra szánt M széria tagjait” – tudtuk meg Kovács Ákostól, a Gablini cégcsoport kereskedelmi igazgatójától. Egy vadonatúj autó, az M-sorozat harmadik generációja, amelyet kifejezetten az európai piacra szántak, az európai vezetési stílushoz és kezeléshez, valamint nagy teljesítményû motorral alakítottak ki.

Az 550 Nm nyomatékra képes 3,0 literes V6 dízelmotorjával az M30d a kategória legjobbjával kel versenyre. Az M-sorozat 2011-tõl innovatív hibrid meghajtási lánccal is elérhetõ lesz. Legyen szó benzines, dízel vagy akár hibrid meghajtásról, az M sorozat tagjai híven tükrözik mindazt, amit az Infiniti egyéni megközelítése az autóépítés terén a középpontba helyez. A 4945 mm hosszú négyajtós változat igazi Infiniti tervezési vonásokat mutat, és a történelmi japán képzõmûvészetben gyökerezõ hagyományokra okosan építve csábító, új elemeket sorakoztat fel.

A klasszikus luxus sportautó arányok és az atlétikus elegancia ötvözõdik ebben az elsõ motoros, hátsókerék-meghajtású autóban. A tavalyi Genfi Autókiállításon bemutatott Essence Concept sportkupé ihlette M-sorozat kialakítását a vibrálás és a jelenlét jellemzi, és mint minden Infiniti modell, az M-sorozat is komoly érzelmeket mozgat meg. „Olyan új A kialakítás már ránézésre is komoly aerodinamikai hatékonyságot sugall, mind az alacsony légellenállás (Cd: 0.27), mind a nagy sebesség esetén fellépõ zérus emelõerõ tekintetében, köszönhetõ.

Az új M-sorozat tagjai a kategória legtágasabb ötüléses autói közé tartoznak, ugyanakkor a gondos tervezésnek és az elegáns felületképzésnek köszönhetõen talán a legvonzóbb belsõ megjelenéssel rendelkeznek. A széria az Infiniti eddigi legjobban sikerült utasterével büszkélkedhet, ami sokat sejtet egy pazar, sportos belsõ tereirõl, illetve a természetes anyagok iránti elkötelezettségérõl ismert autógyártó esetében. A fél-anilin ezüstporral díszített fehér kõris fabetétek. Az autóiparban az M-sorozat autói esetében használtak elõször luxus bútordarabok, illetve elsõ osztályú hangszerek anyagát idézõ valódi fa betéteket.

A luxus kialakítás mellett az Infiniti M esetében a tervezõk az eddigi legkomolyabb figyelmet szenteltek a kezelhetõségnek; mindezt fémjelzi a lenyûgözõ, új, tökéletes ergonomikus kialakítású mûszerfal. A tervezõk minden apró részletre komoly figyelmet fordítottak, harmonikus, új generációs sebességváltó, illetve az Infiniti védjegyének számító analóg óra. Ahogy a vonalvezetésre és az utastér kialakítására a vetélytársak hideg stílusa helyett meleg, bensõséges megközelítés a jellemzõ, az új Infiniti M autók viselkedése az úton ugyanolyan mértékben az emberi, mint a számítógépes reakciók eredménye.

Az M-sorozatot alkalmazott intuitív kormányrendszer megalkotása nagy részben a tesztvezetések során gyûjtött tapasztalatok kiértékelésén alapuló fejlesztési program segítségével valósult meg. Minden körülmények között megfelelõen reagál és határtalan kényelmet biztosít - köszönhetõen részben a dupla dugattyús lengéscsillapítóknak - az új Infiniti M nagy mértékû stabilitást biztosít Európa magasabb elvárásokat támasztó és nagyobb sebességhez szokott autóvezetõi számára. A 2010-es Genfi Autókiállításon bemutatott M37-es egy S modell, amely az összes változat közül a leginkább vezetõbarát, és az Infiniti jól bevált alváz technológiáját alkalmazza az aktív négykerék kormányzás (4WAS) köré építve.

Az M-sorozat minden tagja az FM (Front-Midship) padlólemezre épül, amelynek esetében a motor mélyre, a motorház hátuljába kerül, így biztosítva a széria modelljeinek természetes egyensúlyát a kanyargós utakon. amely részben az egyedi „kacsafarok” alakú csomagtartófedélnek bõrkárpitok érzékiséget sugároznak. A burkolaton helyet kaptak az mint például az új, súlyelosztás és érzet tekintetében tökéletesen autóvezetõk fejlesztették autóvezetõk számára.

Az M-sorozatban Az Európa útjaira szánt Infiniti M modellek mindegyikét 3,7 literes 320 LE (235 kW) V6 benzinmotor, illetve új, piezo befecskendezéses, 3,0 literes 238 LE (175 kW) V6 dízelmotor hajtja. Az M30d modell kifejezetten az európai piacra készült. Ez az Infiniti elsõ dízeles modellje, amelyben a sportos teljesítmény luxusautókra jellemzõ kivitellel párosul. és Mercedes hasonló kategóriájú gyártmányaiéval, ugyanakkor 550 Nm (406 lb ft) nyomatéka a kategóriájában egyedülálló. Az M37 hatékonyságát a motor változó szelepvezérlésû (VVEL - Variable Valve Event and Lift) hengerfeje garantálja.

Maximális, 320 LE teljesítmény mellett 360 Nm-es nyomatékot képes leadni (266 lb ft). Az M-sorozat benzines és dízeles változatai esetében is az Infiniti 7 sebességes adaptív vezérlõprogram (ASC - Adaptive Shift Control) automata váltói viszik át a hajtóerõt, amelyet az S modell esetében, sportosabb teljesítmény iránti igény esetén a kormány mögött található kézi váltóbillentyûk egészítenek ki. Egy Infiniti modell esetében a kis súly alapkövetelmény.

Az M-sorozat autóiban az ajtók, a motorháztetõ és a csomagtartófedél mind alumíniumból készül, a teljes alumínium ötvözet V6 motorral egyetemben. Az M-sorozat piacra kerülése, a modell és az értékesítés helyének függvényében, számos újítás bevezetését jelenti, amelynek mindegyikét az Infiniti részletekre való odafigyelése és az egyszerû használatra törekvése jellemzi. Az Infiniti Dynamic Safety Shield technológiája, amelynek célja, hogy 360 fokos „burok” védelmet nyújtson az autó körül, egyik eleme a Blind Spot Intervention™ (BSI - A holttérben haladó jármûvel való ütközést megakadályozó) rendszer. A BSI nemcsak figyelmeztet a szomszéd sávban haladó autókra, hanem aktívan közbeavatkozik, amennyiben az autót annak vezetõje a mellette haladó jármû útjába kormányozza.

A következõ funkciók is a dinamikus biztonsági pajzs csomag részét képezik: intelligens távolság- és sebességtartó automatika lassú követési funkcióval, holttér-figyelmeztetõ rendszer a holttérben haladó jármûvel való ütközést megakadályozó rendszerrel együtt, távolságtartó automatika, ráfutásos sávelhagyást megelõzõ rendszer, és amennyiben mindez nem lenne elég, magában foglalja az intelligens vészfék-asszisztens funkciót is.

Az aktív zajcsillapítás funkció biztosítja, hogy a már eleve kitûnõen hangszigetelt Infiniti M utasterébe nem juthatnak a nemkívánatos alacsony frekvenciájú motorhangok. Az utastér hangszóróin keresztül ellentétes fázisú zaj hangzik, kioltva az alapzajt, ami által még kellemesebb környezetet varázsol az utastérbe.

A klímaszabályzó rendszer, amely a gyártó elmondása szerint az eddigi legfejlettebb, az Teljesítménye megegyezik a konkurens gyártók, mint például Audi, BMW erõforrása az Infiniti karizmatikus 3,7 V6 benzinmotorja, amelynek ütközésekre figyelmeztetõ rendszer, sávelhagyásra figyelmeztetõ és a Infiniti M modellek belsõ terében hûvös és megnyugtató környezetet biztosít.

A rendszer neve a megidézni kívánt üdítõ, szennyezõdésmentes környezetre utalva a Forest Air™ nevet viseli. A Forest Air™ hat technológiát egybefoglaló gyûjtõfogalom, amelyek közül néhány új, néhány korábban bevált Infiniti újításokon alapul, mint például a most még nagyobb teljesítményû és érzékenységû Plasmacluster ionizátor. A harmadik generációs Infiniti M vadonatúj illat diffúzora kifejezetten a vezetést megkönnyítõ, az erdõ illatát idézõ illatanyagok segítségével enyhén illatosítja a bejövõ szellõzõ levegõt. Például a levélillat megnyugtat és enyhíti a fáradtságot, míg a trópusi borneol fa fájából nyert illatanyag nyugtató hatása mellett segíti a koncentrációt, ami komoly jelentõséggel bír egy olyan erõteljes és dinamikus autó esetében, mint az új Infiniti M.

Az illatok váltakoznak, és idõnként kerülnek az utastérbe. Az Infiniti M a levegõt nem közvetlenül az utasok arcába fújja, hanem lágy szellõ formájában juttatja az utastérbe. A mûszerfalon elhelyezett befúvórácsokon keresztül a levegõ iránya és intenzitása véletlenszerûen változik, az utastérben természetes érzést keltve, kellemes környezetet biztosítva.

Az Infiniti M sorozat egyéb újításai közé tartozik az ESP (Electronic Stability Program) dinamikus kanyarodás segítõ rendszerrel (DCE - Dynamic Cornering Enhancement) és az Infiniti üzemmódválasztó kapcsolójával, amely az adott körülmények között elérhetõ maximális teljesítmény érdekében négy, a vezetõ által kiválasztható vezetési módot kínál: Eco, Sport, Snow és Standard üzemmódot. Az Eco (gazdaságos) üzemmód aktiválja az Eco Pedált, amely enyhe ellenállást fejt ki a gázpedál szükségtelenül intenzív megnyomása esetén, amely üzemanyag pazarlást eredményezne.

Ez a szelíd és hatékony megoldás az üzemanyag fogyasztás csökkentésére a piacon egyedülálló. A vezetõ, amennyiben nem kívánja használni az Eco pedál funkciót, kikapcsolhatja azt. Amellett, hogy az Infiniti M szériafelszereltsége az Infiniti hagyományaihoz híven kiemelkedõen gazdag, az M-sorozatban olyan tulajdonságok elérhetõek, amelyeket a versenytársak autóiba még pénzért sem vásárolhatók meg, és ezt a gazdag felszereltséget az európai Infiniti tulajdonosok bizonyítottan nagyra értékelik.

Európa összes M autó tulajdonosa élvezheti a Connectiviti multimédia rendszer, az öngyógyító karcálló fényezés és az Infiniti ügyfélközpontú filozófia (Total Ownership Experience) kínálta elõnyöket.

A kifizetõdõ, fogalmát újradefiniáló személyautókat és jármûveket kínáló Infiniti Európa-szerte növekvõ elismerését követõen debütál az M szériával a Genfi Autószalonon. az autóvásárlási és tulajdonlási folyamat ügyfélközpontúságának Az új M-sorozat az elsõ olyan M-széria, amely az Infiniti mind a 34 nemzetközi piacán megjelenik, beleértve Nyugat-Európát is, ahova szeptemberben érkezik.