
Az autógyáraknál évtizedekig a pick-upok közelébe sem engedték a formatervezõket, így az egyszerû munkagépnek szánt platós modelleket jóformán csak a jelvényük alapján lehetett megkülönböztetni. Idõközben azonban változott a pick-upok státusa: egyre többen használják akár elsõ autóként, fõként Ázsia egyes részein, Európában és Ausztráliában, egyre többet számít a formaterv.
Az új BT-50 alul is íves oldalablaksort, gömbölyített orr-részt, illetve az aktuális személyautó-kínálatra jellemzõ vigyorgó hûtõmaszkot és erõteljes sárvédõíveket kapott.
A látvány kétségkívül érdekesebb, mint volt, és bár a mûszaki alapok jellege nem változott – maradt az alváz és a merev hátsó tengely, ami ebben a kategóriában praktikus szempontból lényeges –, a gyáriak személyautós komfortot ígérnek. Így elvben akár igaz is lehet az állítás, hogy a BT-50 akár egy családi kombi vagy SUV reális alternatívája lehet. A mûszaki adatokkal még adós a Mazda, de biztos, hogy komolyabb motorválasztékkal jelentkeznek, mint eddig, hiszen manapság már elvárás, hogy legyenek legalább 170 lóerõs dízelváltozatok.
