
Formás autó.
Ha csak a paramétereket nézzük, a Vortax akármelyik brit, német vagy olasz sportkocsiépítõ manufaktúrából származhatna. Alumíniumprofilokból összeállított karosszériájával és BMW M5-ösbõl származó mechanikájával kifejezetten komoly gép benyomását kelti.
Mindez persze majdnem lényegtelen, hiszen számokat írni egy papírra bárki tud, sõt, gyors autót tervezni és építeni is sok ezren képesek világszerte – az igazi nagy feladat az, hogy a sportkocsit el tudják adni. Ehhez egyrészt nem árt, ha minden megoldás hibátlan rajta – az összes alkatrész jól össze van hangolva, minden illesztés tökéletes, minden anyag igényes –, másrészt az eladási tervek összhangban állnak a vételárral.
A tökéletességi szint csak sejthetõ – bár egy új cég is készíthet elsõre tökéletes gépet, ha ez a verzió nem is valószínû –, de az ár már most túlzásnak tûnik: egy-egy autót 700 ezer reálért, azaz átszámítva 80 millió forintért kínálnak, hasonló áron, mint a nagyobb Ferrarikat és csúcs Porschékat. Ennek fényében igen jó autónak kell lennie a Vortaxnak, ha a tervekben szereplõ évi 500 példányt el akarják adni belõle.

