A Jetta Európában és Észak-Amerikában teljesen más szerepet tölt be a kínálatban. Míg odaát olcsó, sokszor második vagy harmadik autónak veszik, Európában sok esetben a családi autó szerepének kell megfeleljen. A Volkswagen pedig – látva, hogy más gyártók is így tudtak javítani az eredményeiken korábban – odafigyelt ezekre a különbségekre.
A motorválaszték csupa turbómotorból áll. A benzines választék az 1,2 literes 105 lovas TSI-vel kezdõdik, de a vevõk választhatnak 1,4 literest 122 vagy 160 lóerõvel, illetve 200 lóerõs kétliterest is. Dízelmotorból kétféle lesz, legalábbis eleinte: 1,6 literes 105, és 2 literes 140 lóerõvel. További különbség, hogy a Jetta belsõ terén is módosítottak: kevesebb az olcsó mûanyag, és az európai változatok felszereltsége is gazdagabbnak ígérkezik. Minden változatot klímaberendezéssel, pollenszûrõvel, fûtött tükrökkel és hat légzsákkal szállítanak, hogy csak néhány fontosabb tételt említsünk a hosszú listából.
A Jetta szerepe lassan Európában is megváltozhat. Eddig sokkal inkább tûnt szükségbõl puttonyosított Golfnak, mint önálló típusnak, de a Volkswagennél változtattak ezen. Az új modell formaterve is sokkal kevésbé mutat rokonságot a Golféval, mint korábban, és a maga 4,64 méterével az új Jetta egyre inkább betöltheti azt a szerepet, amire korábban a Passatot szánták, azaz teljes értékû családi autó válhat belõle. Így pedig Európában is jóval népszerûbb lehet, mint korábbi névrokonai.
totalcar.hu