rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Bowler Nemesis EXR 2011

  • A BMW X6 M és a Porsche Cayenne Turbo elhízott kocogónak látszik a Bowler elsõ utcai gépe mellett. A Nemesis EXR ultrakönnyû terep-versenyautó, ami valamilyen véletlen folytán rendszámot is kaphatott. A Bowler nevét itthon legfeljebb Palik László emlékezetes, 2004-es Dakar-bukása kapcsán ismerhetjük, pedig a brit autóépítõ több figyelmet érdemelne.

    Valószínûleg itt készülnek a legjobb Land Rover technikára alapuló tereprali-versenyautók a világon – a Nemesis például a Range Rover Sport hajtásrendszerét örökölte.

    A karosszéria formája is emlékeztet a luxusterepjáróéra, de a burkolat teljes egészében mûanyagból készült, a vázszerkezet pedig könnyû acélcsõ-háló.

    Ez a gép azonban csak versenycélokra készült – egészen 2010-ig.

    Az EXR változat azonban utcai használatra is alkalmas, legalábbis a Bowler ezt ígéri. Kétféle változat készül majd, az egyik 3 literes, 291 lóerõs V6-os dízelmotorral, a másik pedig 600 lóerõs, 5 literes, kompresszoros V8-assal – szemben a versenygépekkel, amelyekbe 4, 4,2 vagy 4,4 literes nyolchengeres szívómotorokat építenek.

    A belsõ tér is jóval kényelmesebb az utcai kivitelben, de ennyiben ki is merülnek a különbségek – a kettõs keresztlengõkaros elsõ és hátsó futómû, illetve a könnyû és merev karosszéria egy az egyben a dûnejáró Nemesisbõl származik.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • BMW M6 2011 - kupé és kabrió

    Új V8-as biturbójának köszönhetõen teljesítmény szempontjából könnyedén lenyomja fõ riválisait a 2011-es M6.

    Dupla kuplungos váltóval.

    A gyári képeken is látható M-csomagos 6-os BMW után itt az igazi M6-os - dupla turbós V8-assal. Ismét az Automedia/Autoexpress fotósai voltak olyan ügyesek, hogy kémfotókat tudtak készíteni a BMW egyik amerikai tesztkörén: ezúttal az M6 kupé és kabrióváltozatait kapták kameravégre.

  • Novitec Rosso Ferrari - 888 lóerõvel

    Az olasz telivérekre szakosodott profi nemesítõ mûhely, a Novitec Rosso újabb nagyágyút hozott össze az idei Genfi seregszemlére. 888 lóerõ és több mint 340 km/órás végsebesség jellemzi az általuk felpiszkált Ferrari 599 GTO-t. 888 lóerõ nem piskóta - az 599 GTO 6 literes V12-es erõmûve a kétkompresszoros kényszerlélegeztetés hatására ennyit állít elõ a fõtengelyen.

    A feltöltés mellett a Novitec Rosso szakemberei a motor szívó- és kipufogóoldalát is átépítették, a benzint pedig nagyobb teljesítményû injektorok szállítják.

  • Továbbra sem vesz részt a versenypályákon a Mitsubishi Evo X

    Továbbra sem terveznek nemzetközi futamokon induló gyári versenyautót az Evo X-bõl, de a Mitsubishi brit képviselete szükségesnek látta, hogy legalább a hazai versenypályákon sikerre vigye a típust.

    Az Evo X versenyváltozatának kifejlesztését az ADR Racing-re bízták, ám a márka nem raliversenyeken, hanem a Britcar Championship nevû hosszú távú versenysorozaton indítják el. Megbízhatóságának és ésszerû fogyasztásának megtartása érdekében a kétliteres turbómotort visszafogott tuningnak vetették alá.

  • Láttál már 400 millió forintos Aston Martin-t?

    Megjelentek az elsõ hivatalos képek az Aston Martin One-77-rõl, a márka leendõ szuperautójáról, pontosabban annak prototípusáról.

    Az autó a britek legdrágább, legerõsebb és legexluzívabb autója lesz, ami valószínûleg már megjelenésekor klasszikussá válik majd.

    Amirõl eddig csupán ízelítõ fotókat láttunk - na meg egy letakart prototípust Párizsban -, az most megcsodálható minden szögbõl: megérkeztek az elsõ képek az Aston Martin szuperautójáról, a One- 77-rõl.

  • Modellfrissítés 2010 - Újítások a Suzuki Swift-ben - világpremier Esztergomban

    A karosszéria minden irányban nagyobb lett. A hossza 3,76-ról 3,85 méterre, a tengelytávja 2,38-ról 2,43 méterre, a szélessége 1,69-rõl 1,695 méterre, a magassága pedig 1,5-rõl 1,51 méterre nõtt.

    Ezek épp akkora különbségek, amekkorákat viszonyítási alap nélkül nehéz felfedezni, de azért számítanak: fõleg az 5 centis tengelytáv-növekedés lehet áldásos hatással a hátsó helykínálatra. Olyat is hallottunk, hogy a nagymértékû átalakításra az elsõ széria közepes törésteszteredményei miatt szánták el magukat a Suzuki tervezõi.

  • Elektromos autót fejleszt a Toyota

    Sokáig úgy tûnt, a legnagyobb japán autógyártó nem száll be a legújabb hisztériába, a városi villanyautók fejlesztésébe, pedig csak arról volt szó, hogy eddig nem beszéltek a programról.

    A Toyota elnöke, Katsuaki Watanabe azonban nemrégiben elárulta, hogy õk is dolgoznak egy villamos hajtású modellen, amely akár már két év múlva gyártásba kerülhet.

    Az ilyen jellegû ígéretek persze sokszor bizonyulnak túlzónak.

  • M600 - igazi versenyautó a városba

    A középmotoros autóba a Yamaha által fejlesztett, 4,4 literes V8-as kerül, de nem a Volvónál használt szívó kivitelben, hanem két turbóval megspékelve. A motor maximális teljesítménye 650 lóerõ, a maximális nyomatéka 818 lóerõ. Ezt az erõt a versenysportból ismerõs Graziano hatfokozatú, manuális sebességváltója továbbítja a hátsó kerekekhez.

    A mindössze 1250 kilós M600 nagyjából három másodperc alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége pedig 360 km/óra körüli. Mindezt úgy, hogy ebben az autóban nincs menetstabilizáló, de még blokkolásgátló sem.

  • Aston Martin Edo DBS

    Az Edo Competition az Aston Martin DBS átalakításába fogott, ami egyáltalán nem könnyû feladat. A német cég azonban talált megoldást. A formához nem nyúltak – kár is lett volna – inkább a technikát próbálták tökéletesíteni. A hatliteres V12-esben a gyári 517 lóerõn túl is bõven vannak még tartalékok, így elég volt átprogramozni az elektronikát, és módosítani a szívó- illetve a kipufogó-rendszeren, hogy a teljesítmény 550 lóerõre, a maximális nyomaték 600 Nm-re nõjön. Az autó gyorsulási ideje 0-ról 100 km/h-ra 4,5-rõl 4,1 másodpercre csökkent.

  • Tanulmányként is megjelenik a BMW X5

    Tanulmányként is megjelenik a BMW X5A BMW X5-ös harmadik generációja nem csak újdonságként, de tanulmányként is tiszteletét teszi a Frankfurti Autószalonon, ahol konnektorról tölthető hibridként is megjelenik a szabadidő-autó. A karosszéria legnagyobb újdonsága a néhány helyen tetten érhető kék betét, amivel az i almárkára utalnak, ezen kívül még a bal első sárvédőben vágtak egy nyílást az elektromos csatlakozásnak. A 21 colos könnyűfém felnik is egyediek, és a tetősínek is speciális darabok. Elektromotorral akár 120 km/ órás tempóra is képes felgyorsulni.

  • Dodge Charger 2011 - akár összkerék-hajtással is

    Épp annyit finomítottak a formán, hogy még kívánatosabbá váljon a hatalmas sport szedán.

    Jól sikerültek a módosítások.

    Az eddig is egyértelmû volt, hogy a Chryslernél teljes modellváltásokra mostanság nem számíthatunk, de ez nem jelenti, hogy ne próbálnák vonzóbbá tenni a már meglevõ típusokat.

    Elõször a Jeep Grand Cherokee kapott új, vonzóbb formákat, most pedig a Dodge Chargert alakították át.

  • Alfa 8C Spider - Novitec tuninggal

    Az olasz márkákra szakosodott nemesítõ mûhely, a Novitec most az Alfa Romeo paletta legritkább és legértékesebb modelljében, a 8C Spiderben látott fantáziát.

    Kompresszor segítségével 600 lóerõre növelte a teljesítményét, így a gyönyörû vászontetõs 305 km/órával szelheti a levegõt.

    Az Alfa 8C Spider hosszú gépteteje alatt 4,7 literes, 32 szelepes Maserati erõforrás lakik, ezért a Novitec a Tridente nevû testvérvállalatától kérte kölcsön az ehhez a motorhoz tartozó átalakító szettet.

  • Opel Astra Ecoflex - 3,7 literes fogyasztással

    Bemutatta az Astra legtakarékosabb 2011-es változatát az Opel.

    Az Ecoflex-verzió a gyári adatok szerint 3,7 litert fogyaszt az 1,7 literes dízelmotorral. Õsszel kezdõdik a forgalmazás.

    Takarékos változattal bõvült az Opel Astra kínálata, az Ecoflex-verzió átlagban mindössze 3,7 litert fogyaszt a gyár közlése szerint. Meghajtásáról a jól ismert, 1,7 literes dízelmotor 130 lóerõs változata gondoskodik, legnagyobb nyomatéka 300 Nm. Hosszú áttételezésû, hatfokozatú manuális váltó továbbítja az erõt az elsõ kerekekhez.

  • Szülinapi különkiadás a Renault Clióból

    Húsz éve kapható a Renault Clio, a francia gyár ebbõl az apropóból különkiadást készített a modellbõl.

    Nem panaszkodhat a Clio népszerûségére a Renault, húsz éve kapható a modell, debütálása óta több mint tízmillió kelt el belõle és két Év Autója-címet is szerzett.

    A kerek jubileumot egy különkiadással ünnepli a márka, a csomag a három- és ötajtós, valamint a kombi és RS kivitelhez is elérhetõ lesz.

  • Peugeot 508 RXH - terepes villanyautó

    A Peugeot is belépett a kombiból szabadidõ-autót faragók táborába, de a franciák autója a jobbak közül való, hiszen nemcsak 4x4-hajtása van, de hibrid is.

    Villanyautóként is használható.

    Az Audi allroad quattrót sokan másolták, hiszen a ©kodának, a Citroënnek és a Fordnak is volt spoilerekkel szabadidõ-autóvá varázsolt hagyományos modellje. 2011-ben a Peugeot is elkészítette sajátját, az alapot az 508 kombi változata adta.

  • Audi R8 GT Spyder - R-tronic 6 sebességes váltóval

    A már ismert hengerûrtartalmú, V10-es erõforrás ezúttal 6.500 fõtengelyfordulat mellett 540 Nm nyomatékkal nyüstöli az abroncsokat, miközben 560 paripa nyerít fel, hogy a ménes minden tagja alig 2,93 kilogrammot vegyen a nyergébe.

    Nem csoda hát, hogy 3,8 másodperc alatt gyorsíthatunk álló helyzetbõl 100 km/órára, s sebességünket akár 317 km/óráig fokozhatjuk. Az Audi már lehetõvé sem teszi a manuális sebességváltó választását, így a motorhoz minden esetben a hatsebességes R-tronic egység kapcsolódik.