rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Bowler Nemesis EXR 2011

  • A BMW X6 M és a Porsche Cayenne Turbo elhízott kocogónak látszik a Bowler elsõ utcai gépe mellett. A Nemesis EXR ultrakönnyû terep-versenyautó, ami valamilyen véletlen folytán rendszámot is kaphatott. A Bowler nevét itthon legfeljebb Palik László emlékezetes, 2004-es Dakar-bukása kapcsán ismerhetjük, pedig a brit autóépítõ több figyelmet érdemelne.

    Valószínûleg itt készülnek a legjobb Land Rover technikára alapuló tereprali-versenyautók a világon – a Nemesis például a Range Rover Sport hajtásrendszerét örökölte.

    A karosszéria formája is emlékeztet a luxusterepjáróéra, de a burkolat teljes egészében mûanyagból készült, a vázszerkezet pedig könnyû acélcsõ-háló.

    Ez a gép azonban csak versenycélokra készült – egészen 2010-ig.

    Az EXR változat azonban utcai használatra is alkalmas, legalábbis a Bowler ezt ígéri. Kétféle változat készül majd, az egyik 3 literes, 291 lóerõs V6-os dízelmotorral, a másik pedig 600 lóerõs, 5 literes, kompresszoros V8-assal – szemben a versenygépekkel, amelyekbe 4, 4,2 vagy 4,4 literes nyolchengeres szívómotorokat építenek.

    A belsõ tér is jóval kényelmesebb az utcai kivitelben, de ennyiben ki is merülnek a különbségek – a kettõs keresztlengõkaros elsõ és hátsó futómû, illetve a könnyû és merev karosszéria egy az egyben a dûnejáró Nemesisbõl származik.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Maybach Xenatec - coupé luxus kivitelben

    Xenatec, valószínûleg nem sokat mond ez a név az autóiparban csak felületesen jártasaknak, mostantól azonban tudni fogják, hogy egy speciális átépítésekkel foglalkozó német cégrõl van szó. Õk látták meg a remek lehetõséget a Maybach kupéban, ezért le is szerzõdtették gyorsan Fredrik Burchhardtot, a csodálatosan szép Exelero-közúti teszt-tanulmány formatervezõjét. Az Exelero - minden potenciális vásárló nagy bánatára - csak egyetlen példányban készült el annak idején, a Fulda nagy sebességindexû gumiabroncsait tesztelték rajta, majd 8 millió dollárért megvette André A. Jackson dél-afrikai gyémántmilliárdos.

  • Volkswagen Cross Coupé - hibrid crossover

    Volkswagen Cross Coupé - hibrid crossover Formás terepjáró. Az igényes modell továbbá hibrid hajtáslánccal és számos finom aprósággal igyekszik elnyerni a szemlélők tetszését. Az autó sziluettje igen határozott, ráadásul a wolfsburgiaktól szokatlanul modern stíluselemekkel is ékeskedik. Tetszetős a hűtőmaszk, könnyeddé varázsolja az összképet az eső tetővonal, a bi-xenon fényszórók pedig ma már magától értetődőek ebben a kategóriában. Természetesen nem a praktikumról szól a négyüléses Cross Coupé, hanem amolyan stílusos, látványos mindennapi használati eszközként próbálja meg eladni magát.

  • Takarékos luxus Volvók

    Takarékosabb, alacsonyabb széndioxid-kibocsátásúak lettek a Volvo nagy autói. A gyár 4,5 literes gázolajfogyasztást és 119 grammos CO2 emissziót ígér.

    Újabb lépést tett a Volvo, hogy csökkentse flottájának széndioxid-kibocsátását. Ezúttal a V70-es és az S80-as modellek dízelváltozatainak fogyasztásából sikerült lefaragni négy deciliternyit. A motor maga nem változott, ugyanaz az 1,6 literes, 109 lóerõs, manuális váltós párosítás lett takarékosabb, mint amit már korábban is kínált a gyár.

  • Audi Q7 S-Line - kicsit megtuningolta a JE Design

    A német tuningcég nemcsak kicsinosítja az Audit, fel is bosszantja rendesen.

    A JE Design bemutatta az Audi Q7 S-Line-hoz készült csomagját, mellyel elég jelentõsen átalakítja az autót. A Q7 új, robusztusabb lökhárítókat kap, szélesebb kerékjárati íveket valamint nagyobb, agresszívabb hátsó légterelõt és négy vaskos kipufogóvéget.

    Kérésre 35 milliméteres ültetést valamint óriási, 22 hüvelykes felniket is adnak a kocsihoz.

  • Subaru Impreza WRX és WRX STI

    Lehullt a lepel a Subaru Impreza WRX és WRX STI modellekrõl. Az új sportmodellek motorja ugyan nem lett erõsebb, de futómûvüket tovább tökéletesítették, hogy még nagyobb vezetési élményt nyújtsanak. Így mostantól a WRX nyomtávja is ugyanolyan széles, mint az STI modellé.

    A legtöbb módosítást az autók orrán láthatjuk. Újak a ködlámpák, nagyobb légnyílásokkal tagolt a lökhárító, egyedi kialakítású az alsó spoiler toldat és megváltozott a hûtõrács is.

  • Citroen C-Zero és Peugeot iOn

    A PSA csoport a Mitsubishivel közösen fejlesztett kis elektromos autót Citroen C-Zero és Peugeot iOn néven már forgalmazza!

    A Citroën már több mint 5500 elektromos gépkocsi legyártásával büszkélkedhet, és ezt a számot fokozzák a Mitsubishi Motors Corporationnel (MMC) közösen kifejlesztett, 2010 utolsó negyedévében forgalomba kerülõ C-Zéro-val Az autót a konszerntárs Peugeot is forgalmazni kezdi iOn néven. A francia piacon ezek a modellek 5000 euró kormánytámogatást élveznek.

  • Mercedes sakkozóknak

    A fekete és a fehér kettõsségére épülõ kisszériás sorozatot készített a Mercedes-Benz. Az SLK különkiadásából alig pár száz darabot terveznek.

    Izgalmas különkiadást mutatott be a Mercedes-Benz az SLK-ból a Genfi Autószalonon. A "2LOOK Edition" az ellentétek harmóniája koncepció nyomán tudatosan a fiatal célcsoportnak készült.

    Az új modellváltozat kizárólag fekete vagy fehér színben kapható.

  • Suzuki Swift Sport 2011

    Suzuki Swift Sport 2011A Swift Sport a Swift széria nagy teljesítményű csúcsmodellje: az alapjául szolgáló standard Swifthez képest jobb futási, kanyarodási és fékteljesítmény jellemzi. Japánban 2005-től, Magyarországon 2006-tól gyártják. A sportos élmény és a mindennapokban jelentkező praktikus kezelhetőség a világ mintegy negyven országában szerzett rajongókat a modellnek. A megújult Swift Sport sok hasonlóságot mutat elődjével, ugyanakkor ez a minőségi sportkompakt már a 2010-től gyártott új Swift modellen alapul.

  • A Renault Laguna új V6-os motort kap

    Bár már jó ideje kapható a Renault Laguna legújabb generációja, egészen mostanáig kellett várnunk a két hathengeres csúcsmotor bemutatására.

    A benzines teljesen Nissan fejlesztés, a vadonatúj dízel pedig a francia-japán együttmûködés gyümölcse.

    A Renault Laguna elõzõ generációit mind meg lehetett vásárolni V6-os benzinmotorral, így várható volt, hogy hamarosan az új modellhez is elérhetõvé tesznek egy hathengeres erõforrást.

  • Chery QQ3

    Chery QQ3Két dologról volt híres a kínai Chery autógyár QQ nevű minije: teljesen véletlenül úgy nézett ki, mint a kortárs Daewoo/Chevrolet Matiz, másfelől elképesztően olcsó volt. Annyira, hogy a mostani modellváltásnál nem is szüntetik be a gyártását, hanem QQ3 néven tovább készítik a 0,8 literes, 59 lóerős háromhengeressel szerelt autót. Az új generáció ugyanarra az alapra épül (maradt a 2,34 méteres tengelytávolság), de egy kicsit hosszabb lett a karosszéria, és már egyedinek mondható az új modell megjelenése is.

  • Az új Chevrolet Camaro SS 422 lóerés és 6,2 literes motor hajtja

    A retro divathullámot meglovagló új Chevrolet Camaro összes változata közül az SS, azaz Super Sport kivitel számít a legizgalmasabbnak, ám errõl eddig nem közölt hivatalos fotókat a gyártó.

    Most viszont közreadta a 6,2 literes, 422 lóerõs V8-assal hajtott modell képeit, ami jóval gyorsabbnak ígérkezik a 3,5 literes, 300 lóerõs V6-ossal hajtott alapváltozatnál.

  • Brabus 800 - 1100 Nm nyomatékkal

    Egy újabb autóban kínálhatják az ikerturbós, 6,3 literes V12-esüket, amelyet az összes E osztálynál nagyobb modellben elsütöttek már.

    A G osztály esetében azonban nemigen lehet kihasználni a motorban rejlõ potenciált. Igaz ugyan, hogy a teljesítménye 800 lóerõ, a csúcsnyomatéka pedig 1100 Nm, de azt a tuningcég sem kockáztatja meg, hogy a féltégla-forma karosszéria 300 feletti tempónál elhagyja a talajt – olyan aerodinamikai elemeket ugyanis képtelenség tervezni, amelyek megfelelõ mértékben az úthoz szorítanák a baltával faragott kasztnit.

  • Bosch Denoxtronic a tiszta dízelekért

    Kiváló energiamérlegének köszönhetõen a dízel már egy környezetbarát motor, amelyet alacsony üzemanyag-fogyasztás és szén-dioxid-kibocsátás jellemez.

    A dízelmotorokat még hatékonyabbá és alacsonyabb károsanyag-kibocsátásúvá tevõ közös nyomócsöves befecskendezõ-rendszerek további fejlesztése mellett a Bosch a Denoxtronic kipufogógáz-kezelõ rendszerre is összpontosít a személyautók és a könnyû teherautók nitrogén-oxid-kibocsátásának csökkentése érdekében.

  • Bioetanolos Bentley a britektõl!

    A patinás brit autógyártó is komoly lépésekkel száll harcba a szigorú károsanyag-kibocsátást szabályozó törvényeknek való megfelelés céljából.

    A Bentley a bioetanol alkalmazásával fogja csökkenteni jármûvei széndioxid-kibocsátását, mégpedig nem is kis mértékben. Az autógyártók mérnökei a válságos helyzet ellenére is költségeket nem kímélve keményen munkálkodnak azon, hogy modelljeik károsanyag-kibocsátását minél jobban leszoríthassák annak érdekében, hogy az új szén-dioxid törvénynek megfeleljenek.

  • Az autó a 911 GT3 RS 4.0 - lititált szériás modell

    Az új 911-es érkezése elõtt a Porsche egy nem mindennapi limitált szériát dob piacra a GT3 RS-bõl. Az autóban egy új, 4.0 literes boxermotor dolgozik majd közel 500 lóerõs teljesítménnyel. Az autó áprilisban mutatkozhat be, gyártása pedig májusban kezdõdik. A jelenlegi, 997-es kódjelû 911-es pályafutásának végéhez közeledik, így a szokásoknak megfelelõen ebben az évben több limitált széria piacra dobása is esedékes. Az egyik, kizárólag sportautókkal foglalkozó amerikai lap információi szerint a Porsche ezúttal nem csupán aerodinamikai kiegészítõkben és új színekben, felnikben gondolkodik, hanem egy alapjaiban újragondolt sorozatban, új motorral és váltóval.