A GM luxusmárkájánál is felfedezték a kisautókban rejlõ lehetõségeket – bár a Los Angelesben leleplezett Urban Luxury Concept csak amerikai mércével tûnhet kicsinek. Az egybeszabott, a Cadillac stílusához illõen éles-szögletes autó 3,835 méter hosszú, 1,73 méter széles és 1,446 méter magas, azaz leginkább egy Mercedes A osztályhoz vagy egy Honda Jazzhez hasonlítható, bár – alighanem a 19-es felniknek és a két hatalmas ajtónak köszönhetõen – a fotókon kisebbnek látszik. A felfelé-elõre billenõ, nagyrészt üvegezett ajtók viszonylag tágas utastérre nyílnak, amelyben négy különálló ülést helyeztek el, bár hátulra egyértelmûen elférne egy háromszemélyes üléspad is. Az alacsony fogyasztás érdekében az Urban Luxury Conceptbe hibrid hajtómû került, dupla kuplunggal, stop-start rendszerrel és egy ezres háromhengeres benzinmotorral. Így komoly dinamika aligha várható a géptõl, viszont a számítások szerint városban is elmehet 100 kilométert 4,2 liter benzinnel, országúton pedig akár 3,6 literrel is megelégedhet ugyanezen a távon mérve.
Nem ez az elsõ alkalom, hogy valamelyik detroiti gyártó kisautó-tanulmányt mutat be, viszont most arra is van esély, hogy ez a kiskocsi gyártásba is kerül. Talán az elõrebukó ajtókat elhagyják, de a GM-nél rendelkezésre állnak a megfelelõ mûszaki alapok, hogy akár két-három éven belül elkészüljön a sorozatgyártmány, és ahogy a Honda Jazz sikeres Észak-Amerikában, a kis Cadillacnek is jók az esélyei, különösen a partvidékek zsúfolt városainak lakói között. Ráadásul ez egy olyan modell, amellyel Európában is lenne keresnivalója a márkának: felvehetné a versenyt a Mercedes A osztállyal, az Audi A1-essel és a Mini család nagyobb modelljeivel.

