
A típus ugyanazt a koncepciót követi, mint a korábbi Superleggera, annyi különbséggel, hogy ezúttal a nyitott változatot vették alapul.
A tervezõk ezúttal is karbonszálas elemekkel csökkentették a Gallardo tömegét, így 1485 kilogrammot nyom, 65-tel kevesebbet, mint a széria Spyder.
A Performante azonban nem csak a gyorsulásról szól: hatásosabb fékrendszert, könnyebb, 19 hüvelykes felniket, nagyobb tapadású Pirelli P Zero Corsa abroncsokat, és áttervezett, nagyobb leszorító erõt elõállító elsõ és hátsó légterelõket, illetve diffúzort kapott. Így érezhetõen stabilabb nagy tempójú kanyarokban, mint a Gallardo Spyder korábbi kivitelei.
A Performante így egyértelmûen jobb élményautó lett, de ugyanakkor a készítõk azt mondják, a fogyasztását és a szén-dioxid kibocsátását is sikerült csökkenteni, ha nem is túlzottan nagy mértékben. Így most a gyakorlatban is alkalmazhatták azokat az elveket, amelyeket a Sesto Elemento tanulmánnyal demonstráltak néhány hónapja.
Ez azonban várhatóan csak a kezdet – úgy tûnik, a Lamborghini hosszabb távon is elkötelezte magát a súlycsökkentés mellett, így a jövõben egyre könnyebb és könnyebb – ezzel pedig gyorsabb és takarékosabb – szupersportkocsikat várhatunk tõlük.

