2024.04.27. - Zita

Audi RS3 Sportback - valóban sportos járgány

Audi RS3 Sportback - valóban sportos járgány
Az RS3 Sportback kétségtelenül a ma kapható leggyorsabb ötajtósok közé tartozik. Ahogy sejteni is lehetett, a TT-RS öthengeres, 2,5 literes, 340 lóerõs turbómotorját szerelik bele állandó összkerék-hajtással és hétsebességes, dupla kuplungos S-tronic automata váltóval. A végeredmény ijesztõ: 4,6 másodperces sprint 100 km/h-ra és 250 km/h-s végsebesség, persze elektronikusan korlátozva – mindezt úgy tudja az RS3-as, hogy üresen is 1575 kilogrammot nyom. A 9,1 literes átlagfogyasztás és a 212 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás persze csak akkor igaz, ha a sofõr tojást képzel a gázpedálra, de így sem rossz eredmény.
Ahhoz képest, hogy mire képes, ráadásul nem is valami feltûnõ az ötajtós Audi sportkompakt. A 19-es felnik mellett csak a szokásosnál nagyobb elsõ légbeömlõ-sor, egy pici hátsó spoiler és némi sárvédõ-szélesítés jelzi, hogy miféle szerzettel van dolgunk, de ennél a legtöbb sufnituning-A3-as is feltûnõbb látvány. A felszín alatt számos alkatrészt kicseréltek. A futómû nagyrészt alumínium elemekbõl épül fel, a hasmagasság az A3-ashoz képest 25 mm-rel alacsonyabb, és a féktárcsák is nagyobbak néhány számmal: elöl 370, hátul 310 mm-es hûtött tárcsák dolgoznak.

Belül fekete nappabõr sportüléseket találunk – legalábbis elöl – arasznyi peremekkel, zongora-fekete díszbetéteket, a gombjánál alig magasabb váltókart és egyenes alsó részû kormánykereket, azaz épp annyit, amibõl azonnal sejthetõ, hogy ezzel az autóval bármilyen körülmények között jóval gyorsabban haladhatunk, mint ésszerû volna. /totalcar/