2024.03.28. - Gedeon, Johanna

Nissan GT-R 2011 - alázza a Ferrarit

Nissan GT-R 2011 - alázza a Ferrarit
Hihetetlen mérési adattal riogatják a vetélytársakat a japán autógyár szakemberei: a japán szupersportkocsi úgy gyorsul, legalábbis 100 km/h-ig, mintha sok száz lóerõvel lenne erõsebb, mint valójában. A Nissan mindent bevet, hogy bizonyítsa, jobb sportkocsit hozott össze bármely vetélytársánál.

Korábban a Nürburgringen igyekeztek megszerezni a leggyorsabb utcai sportkocsi címét – aminek a Porsche meglehetõsen hangosan próbált az útjába állni – most, a modellfrissítést követõen pedig a gyorsulási adattal igyekeznek elérni, hogy leessen az állunk.
Kerestük is a padlón, amikor kiderült, hogy az 530 lóerõs autó kerek 3 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, hiszen ilyen teljesítménnyel általában 4 másodperc körüli adat a tipikus, az az egyetlen szekundum pedig – ha az autóban ülve talán nem is feltûnõ a különbség – általában vagy további 2-300 lóerõt jelent.

Az eredmény nyilván a kipörgésgátló rendszer hangolásának és az összkerék-hajtásnak köszönhetõ – ezek teszik lehetõvé, hogy a GTR megnyerje azt a másodpercet, amit nyers teljesítménybõl nem tudna összehozni. Összehasonlításképp néhány adat a konkurenciától: a szintén 530 lovas Porsche 911 GT2, a 620 lóerõs Ferrari 599-es és a Lamborghini Gallardo LP560-4 3,7, az 570 lóerõs Ferrari 458 Italia 3,4 a 750 lóerõs Pagani Zonda R és a 888 lóerõs Koenigsegg CCX 3,3 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t.

A Nissan szerint ráadásul semmit nem módosítottak a szériamodellen, még az opcióként rendelhetõ extrák közül sem került bele semmi. Hogy ez az egy szem adat mire elég, azt persze nehéz megmondani, de vannak olyan vásárlók, akiknek legalább olyan fontos, hogy papíron is verjék a szomszédot, és ne csak a pályán – nekik talán imponál majd a GT-R fürgesége.