2024.04.24. - György

Kia Picanto - a legkisebb kategóriás 2011-es autója

Kia Picanto - a legkisebb kategóriás 2011-es autója
A legkisebb kategóriába is megérkezett 2011-ben az elsõ igazán ígéretes koreai versenyzõ, a második generációs Kia Picanto. Egyelõre csak a gyári fotókat tették közzé, de már ezek alapján is megkockáztatnánk, hogy van mitõl tartania a konkurenciának. Eddig a legnépszerûbb kategóriákra koncentrált a Hyundai-Kia, a legkisebb városi autók közt a kissé már koros Picanto, illetve a korrekt, de unalmas i10 alkotta a kínálatot.

Ezekkel nemigen tudtak labdába rúgni Európában, de az új Picanto révén könnyen változhat a helyzet.
A forma egyértelmûen izgalmasabb, lendületesebb mint az i10-esé, de a formatervezõk azért nem estek túlzásba sem: az autó nem annyira jellegzetes, hogy megossza a közönséget, és ezzel rontsa saját esélyeit.

Az új modell mûszaki szempontból persze szoros rokonságban áll a Hyundai i10-essel.

A padlólemez azonos, ahogy a kéttagú motorválaszték is ismerõs lehet a testvérmodellbõl. Az alapváltozat 1,1 literes, 68 lóerõs, az erõsebb változat 1,2 literes, 85 lóerõs négyhengeres motort kap.

Egyelõre nem tudjuk, hogy lesz-e dízelmotoros változat, viszont úgy hallani, 2013-ra egy új motorcsalád érkezik: az ezres háromhengeres blokk turbó nélküli változata 70, a turbós kivitel pedig 80 és 110 lóerõs lesz. Ezekkel a motorokkal a Picanto szén-dioxid-kibocsátása bõven 100 g/km alatt lehet.