2024.03.29. - Auguszta

Nissan Murano 2,5 dci - 190 lóerõs motorral

Nissan Murano 2,5 dci - 190 lóerõs motorral
Nem tudni, hogy a Nissan miért választotta luxus-terepjárójának ezt a nevet.

Velencétõl olyan messze van, mint Makó Jeruzsálemtõl, a tûzvészhez sincs sok köze, hacsak nem próbáljuk ráerõltetni, hogy legalább annyira forró, mint egy üveghuta. Igazság szerint azonban nem az. A Muranot eredetileg Amerikába szánták Nissanék, idehaza csak elvétve lehetett látni belõle a korai példányokból. Most viszont nálunk is próbálja megvetni a kerekét a tengerentúliaknak mintázott SUV.
Többek között például kimondottan a spórolós Európa kedvért került bele egy 2,5 literes dCi dízelmotor, aminek annyi hangja van, mint egy szunyókáló perzsamacskának, a fogyasztása viszont némileg több Cirminél.

Hatalmas testet cipel, egy roppant finom automata váltó is nehezíti a dolgát, de ettõl a motortól.

Kicsit soknak tûnik a 10 liter körüli fogyasztás. Fõleg azt nézve, hogy egy ugyanekkora, bár lényegesen ércesebb hangú dízel a baltával faragott Navarában két literrel kevesebbet szürcsöl. Igaz, ennek az erõforrásnak teljesen más a hangolása, érezni rajta, hogy közútra teremtetett: nem mellbevágóan, de érezhetõ nyomatékkal, egyenletesen gyorsítja a kocsit. Éppen csak hogy, de megfelel annak a morcos képnek, amit mifelénk egy ekkora kocsitól elvárnak, kellõ önbizalommal tud haladni az autópálya belsõ sávjában és a városi forgalomban is tudja tartani a lépést. Miklós bá'val, a Nissan szakértõ munkatársával mégis megegyeztünk abban, hogy sokkal jobb lenne, ha a 3000 köbcentis dízelt tennék az autóba, úgy már meglenne a Murano-érzés.

Ami viszont hiányzott a motorból, az megvolt az autó többi részében. Le sem tagadhatná, hogy az elkényelmesedett Amerikába szánták. Hogy mást ne mondjak, az utasok például a plafonból lenyíló képernyõn nézhetik a DVD-t, amíg a sofõr a határozottan Infinitire emlékeztetõ mûszereket bûvöli. A mûszerfalat elöl is hatalmas képernyõ uralja, rajta a szokásos infok, de mivel érintõképernyõs, innen lehet.

Például lenyitni az utasoknak a tévét is a kijelzõ taperolásával. Az egész utastér a dõzsölést hirdeti, nagyok az ülések, tágas a hely, az automata váltó is végzetesen egyszerûen kezelhetõ, ugyanakkor vajpuhán, észrevétlenül kapcsolgatja a nyomatékot. Ha pedig csúszós terepre ér a pilóta, a Nissan rendszere automatikusan beavatkozik és összkerék-hajtásra kapcsol, hogy teljesen bolondbiztos legyen a kocsi.

Gyönyörûen szól benne a Bose-rendszer, a telefon kihangosítását pedig bluetoothon is ráküldhetjük. Így ugyanis van rá esély, hogy pont annyi helyet hagyjunk a kocsi mögött, ahol elfér az elektromosan nyitható ötödik ajtó. Ez jópofa dolog egyébként, de szerintem csak felvágásra jó, gyakorlati értelmét még nem sikerült megfejtenem. /blikk.hu/