2024.04.26. - Ervin

Ferrari FF 2011 - családi a autó a Ferraritól

Ferrari FF 2011 - családi a autó a Ferraritól
A Ferrarinál alighanem úgy gondolták, már kimerítették a klasszikus luxuskupé-sémában rejlõ lehetõségeket, így a 612 Scaglietti utódját már új elvek alapján tervezték.

Jól sikerült példány.

Ami elõször szemet szúrhat, az a magasan végzõdõ tetõvonal: az FF (Ferrari Four) nevû modell egyfajta átmenetet képvisel a kombik és a kupék között, ami nyilvánvalóan jót tesz a helykínálatnak, bár elég merész húzás épp a legdrágább, és hagyományosan konzervatív vásárlókat megszólító modell esetében.
A Pininfarina formatervezõi persze igyekeztek gusztusosan csomagolni az autót: masszív domborulatokkal a hátsó kerekek felett, nyúlánk, könnyed orr-résszel és hatalmas kerekekkel ellensúlyozták a lágy kupé-tetõ hiányát.

Az összkép így is meglepõ, de ha a régi vásárlóknak nem is feltétlen tetszik majd, biztosan szerez majd újakat. Ráadásul az elõddel ellentétben, amely hasonlóan termetes gép létére mindössze 240 literes csomagteret kínált, az FF-be tényleg beleférnek a család csomagjai. A 450 literes raktér az ülések lehajtásával ráadásul még bõvíthetõ is egészen 800 literig, így nem túlzás azt állítani, hogy ez az elsõ igazi családi Ferrari.

Nem csak a forma sikerült különlegesre, hanem a mûszaki tartalom is. Ez az elsõ sorozatban gyártott összkerékhajtású Ferrari. A tervezõk szerint a 4RM fantázianevû hajtásrendszer különlegesen könnyû – mintegy 80 kilogrammal nyom kevesebbet, mint a manapság elterjedt megoldások – de nem kevésbé hatékony azoknál.

A részleteket még nem ismerjük, de valószínû, hogy a Ferrari által korábban szabadalmaztatott, alkalmanként bekapcsolódó fronthajtásról van szó, amelyet elektronikusan vezérelnek. A motor már kevésbé forradalmi, bár a 6262 köbcentis, 65 fokos V12-es a maga 8000-es fordulatnál felszabaduló 660 lóerejével és 6000-nél jelentkezõ 683 Nm-es csúcsnyomatékával épp elég félelmetes, még egy ilyen hatalmas testben is. Bár az FF 1,79 tonnás, 4,907 méter hosszú, 1,953 méter széles és 1,379 méter magas, azaz igazi óriás a sportkocsik között, a tervezõi könnyed vezetési élményt ígérnek, ami az autó paramétereit ismerve nem is lehetetlen.

A teljes tömeg 53%-a jut a hátsó, és 47 az elsõ tengelyre, a lengéscsillapítók karakterisztikáját fokozatmentesen, folyamatosan igazítja az elektronika az útviszonyokhoz, a Brembo által szállított fékrendszer pedig karbon tárcsákkal lassítja a gépet. Így várhatóan kanyargós úton legalább akkora élvezetet nyújt majd az FF, mint az elõdje, miközben a 3,7 másodperces gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra és a 335 km/h-s végsebesség révén egyenesben is viszonylag kevés ellenfele lesz az utakon. Egy ilyen erõs és súlyos autó persze aligha lesz igazán takarékos, de a 15,4 literes vegyes fogyasztás így is hatalmas elõrelépés a leköszönõ 612-es 20,5 literes adatához képest.