Ez ugyan 120 kilóval több, mint a Zonda, de a kocsi immár mind az amerikai, mind az európai biztonsági szabványokat maximálisan teljesíti, amihez rengeteg pluszdolog beépítése kellett. A Huayrát úgy alkották meg, hogy minél jobb legyen az aerodinamikai hatékonysága, ami sikerült is, miután a Pagani közlése szerint ez a legtakarékosabb V12-es sportkocsi.
Elõdjével, a Zondával szemben a Huayra jóval nagyobb hûtõnyílást kapott elöl, ami az új motor miatt kellett, ebben az autóban ugyanis már turbómotor van. A 6,0 literes, V12-es motor ezúttal is az AMG-tõl érkezik. Teljesítménye 700 lóerõ, míg maximális nyomatéka 1000 Nm. Ezt az erõt a Zonda R-hez is váltót szállító Xtrac hétfokozatú, szekvenciális váltója viszi a hátsó kerekekhez. A Huayra 3,3 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás tempót, a végsebessége pedig 370 km/óra.
Belül továbbra is extravagáns a Pagani kialakítása. Különleges minõségû bõr borítja az üléseket, a díszítésrõl valódi alumínium és karbon gondoskodik. A Huayra modern mivoltát az érintõképernyõs fedélzeti rendszer és a Bluetooth kapcsolat is jellemzi.