2024.03.29. - Auguszta

Pagani Huayra - karbon-titán központi mag köré építve

Pagani Huayra - karbon-titán központi mag köré építve
A kocsi karbon-titán központi mag köré épül, ez a különösen nagy merevségû megoldás az elõzõ Pagani versenyváltozatában, a Zonda R-ben tûnt fel. A karosszéria számos eleme is szénszálas mûanyagból készül, ennek köszönhetõen a Huayra csak 1350 kilót nyom.

Ez ugyan 120 kilóval több, mint a Zonda, de a kocsi immár mind az amerikai, mind az európai biztonsági szabványokat maximálisan teljesíti, amihez rengeteg pluszdolog beépítése kellett. A Huayrát úgy alkották meg, hogy minél jobb legyen az aerodinamikai hatékonysága, ami sikerült is, miután a Pagani közlése szerint ez a legtakarékosabb V12-es sportkocsi.
Csakhogy egy ilyen fenevadnál kiemelten fontos a leszorítóerõ is. Ám ebbõl sincs hiány, mert maga az autó úgy mûködik, mint egy szárny. A Huayra menet közben aktívan állítja az orr-része magasságát, azaz, ha nagy leszorítóerõ kell, akkor lenyomja, ha csak siklik az autó, akkor megemeli, csökkentve az ellenállást. Emellett van négy aktív szárny az autón, amelyek szintén szükség szerint nyílnak. Kettõ elöl, kettõ hátul.

Elõdjével, a Zondával szemben a Huayra jóval nagyobb hûtõnyílást kapott elöl, ami az új motor miatt kellett, ebben az autóban ugyanis már turbómotor van. A 6,0 literes, V12-es motor ezúttal is az AMG-tõl érkezik. Teljesítménye 700 lóerõ, míg maximális nyomatéka 1000 Nm. Ezt az erõt a Zonda R-hez is váltót szállító Xtrac hétfokozatú, szekvenciális váltója viszi a hátsó kerekekhez. A Huayra 3,3 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás tempót, a végsebessége pedig 370 km/óra.

Belül továbbra is extravagáns a Pagani kialakítása. Különleges minõségû bõr borítja az üléseket, a díszítésrõl valódi alumínium és karbon gondoskodik. A Huayra modern mivoltát az érintõképernyõs fedélzeti rendszer és a Bluetooth kapcsolat is jellemzi.