2024.04.25. - Márk

M600 - igazi versenyautó a városba

M600 - igazi versenyautó a városba
A középmotoros autóba a Yamaha által fejlesztett, 4,4 literes V8-as kerül, de nem a Volvónál használt szívó kivitelben, hanem két turbóval megspékelve. A motor maximális teljesítménye 650 lóerõ, a maximális nyomatéka 818 lóerõ. Ezt az erõt a versenysportból ismerõs Graziano hatfokozatú, manuális sebességváltója továbbítja a hátsó kerekekhez.

A mindössze 1250 kilós M600 nagyjából három másodperc alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége pedig 360 km/óra körüli. Mindezt úgy, hogy ebben az autóban nincs menetstabilizáló, de még blokkolásgátló sem.
Persze nem akarnak minden vevõt elriasztani, ezért van benne kipörgésgátló és az autó alap "road" üzemmódban csak 450 lóerõs. Így állítólag még kényelmesnek is mondható. A "track" mód aktiválásával viszont már élesebbé válik a gázreakció és a motorteljesítmény 550 lóerõre ugrik, miközben a kipörgésgátló is kevésbé aktív.

Azok, akik igazán képzettek, kapcsolhatják a "race" módot, amikor használható a 650 lóerõ és a kipörgésgátló még jobban engedi kipörögni a kerekeket. De utolsó mentsvárként még ha kell, segít.

Persze versenypályán ez sem mindenkinek kell, de fõ a biztonság. Ezért a kipörgésgátló teljes kikapcsolása pont olyan procedúra, mint amikor a vadászpilóta rakétát élesít. Egy kis fedelet fel kell hajtani és alatta kell egy kapcsolót használni.