rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Murcielago LP750 Edo - 750 lóerõs Lamborghini

  • Az Edo Competition elõzõ Murcielago átépítése sem volt piskóta: az ugyan csak 710 lóerõs volt, és 352 km/h-nál nem tudott gyorsabban menni, de nem létezett akkor erõsebb és gyorsabb Lamborghini Murcielago.

    Most a saját rekordjukat döntötték meg. Az LP750-nek a neve is beszédes, ugyanis pont annyi lóerõt tud leadni, amennyit már maga a kód is sejtet. A maximális sebesség ezzel, és egyéb apró aerodinamikai változtatásokkal – átformált hátsó szárny, állítható frontspoiler –365 km/h-ig kúszott fel.

    A 0-100 km/h-s érték olyan, amit inkább sportmotorok jellemzésénél szoktunk hallani (3,1 másodperc), de a 0-200 km/h is megvan tíz szekundum alatt (9,7 másodperc). Ugyan álló helybõl még a Lamborghini tulajdonos is ritkán gyorsul egészen 300 km/h-ig, de ha megteszi, az LP750-nel odaér 24,5 másodperc alatt.

    Rengeteg helyen belenyúltak a motorba. Kézzel munkálták meg, és az eredetihez képest módosították a szívócsonkok profilját és keresztmetszetét, átprogramozták a motorvezérlõ elektronikát, kicserélték a légszûrõket, szerkesztettek egy teljesen új, jobb áramlási viszonyokkal rendelkezõ kipufogórendszert.

    A 6,5 literes V12-es a 750 lõerõs teljesítmény mellett 740 newtonméteres maximális nyomatékra képes. Összkerekes verzió is készül, de az Edo a játékosabb hátsókerékhajtást ajánlja, ami nem mellesleg 40 kilóval könnyebb is. /totalcar.hu/



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Vipera: Az utolsó

    A Chrysler bejelentette, hogy készít még 50 db limitált példányt a Viper SRT10-bõl.

    A három fajta modell gyártása a következõ képpen fog eloszlani: 20 db Final Edition Coupé, 18 Roadster és mindössze 12 ACRs. Belül mindegyik kap egy hangsúlyos piros varrást, piros festett glóriával övezve a szelvényeket. Igazi amcsi verdás vonás a fényes rozsdamentes acél csavarokkal díszített középkonzol. A számozott plakettek a váltókarnál kapnak majd helyet. Természetesen kapunk Viper Final Edition szõnyeget is, ha valaki beruccan mellénk, nehogy összekeverje egy sima SRT10-essel.

  • BMW Z4 GT3

    Elkészült a BMW Z4 GT3-as változata, az autóba az M3 négyliteres V8-asát rejtették. Korábban szó volt arról, hogy az M3-as GTS változatából származó 4,4 literes motor kerül a versenyautóba, de ezt az FIA olyan feltételekhez kötötte, hogy a BMW inkább a kisebb motor mellett döntött. Módosították a vezérlõ-elektronikát és új hatfokozatú szekvenciális váltót építettek be, így az M3-hoz képest 60 lóerõvel nagyobb, 480 lóerõ a versenyautó teljesítménye.Már az alapfelszereltség részét képezik a versenyfelnik és gumik

  • 565 lóerõs Mercedes SLK

    A VATH V58 a Mercedes SLK 55 AMG alapjaira épül, csak éppen sokkal durvább.

    Ahogy a német tuningcégtõl már megszokhattuk, ezúttal is alaposan kezelésbe vették a donort, nem álltak meg a motortuningnál, a kasztninak is nekiestek. VÄTH V58 szénszálas elsõ lökhárítót és hátsó diffúzort kapott, egyedi alufelnijei 19 hüvelykesek. A fékrendszer is új, hatdugattyús fékek állítják meg a felpaprikázott SLK-t.Az 5,5 literes V8-as a VÄTH V58-ban 5,8 literesre nõtt, ráadásul kompresszort is csatlakoztattak a motorhoz.

  • Porsche 918 Spyder

    Nemcsak a GT3 R-bõl készült hibridet állította ki a Porsche Genfben, a német márka egy meglepetéssel is készült a kiállításra. 918 Spyder néven érkezett egy nyitott tetõs hibrid, amelynek 500 lóerõs, 3,4 literes, 9200-as fordulatszámig pörgethetõ V8-asa mellé két elektromotort építettek, amelyek további 218 lóerõt tesznek hozzá a csúcsteljesítményhez.

    Irtózatos erõ rejlik a kabrióban, gyorsabb a Porsche jó néhány legendás modelljénél, még a Carrera GT-nél is: a gyár szerint 7:30-as idõre képes a Nürburgringen.

  • Lancia Musa 1,6-os JTD motorral

    Az apró egyterûben is bevetik a Fiat-csoport legújabb, 1,6 literes JTD motorját, amely egyenesen a kínálat csúcsán landol.

    Eddig a legerõsebb Musa is csupán 100 lóerõs volt, az új motor azonban kerek 120 lóerõ és 300 Nm kifejtésére képes, így meglepõen élénkké teszi az egybeszabott kisautót. A Musa az új dízellel akár 9,9 másodperc alatt is elérheti a 100 km/h-s sebességet, és akár 190 km/h-val is haladhat.

  • Aston Martin V12 Zagato

    A 2011-es Concorso d'Eleganza Villa d'Este hétvégén kezdõdik, de már elõtte kapunk belõle néhány morzsát.

    Az új 2011-es modell a V12 Vantage platformjára épült, és - ahogy a neve is mutatja - a legendás olasz dizájn cég, a Zagato valamint az Aston Martin házasságából született, hogy megünnepelje az 50. évfordulóját annak, hogy a két cég elõször kooperált. Anno a DB4GT Zagato kifejezetten versenyautónak készült, nem csoda, hogy ezt az újat is a versenyzõi vénával próbálják még kívánatosabbá tenni, pedig erre semmi szükség, ez a kocsi körítés nélkül is ellenálhatatlan.

  • Skoda Rapid - 500 literes csomagtartóval

    Skoda Rapid -  500 literes csomagtartóvalAz indiai piac központi szerepet tölt be, mivel Kína és Oroszország mellett kétségkívül a legnagyobb lehetőségeket rejtő piac. A 2011-es Rapid pedig e régiók számára a megfelelő autó a megfelelő időben, egyben nagy lépés az elkövetkező évekre tervbe vett növekedésünk útján. Szakértői becslések szerint India az évtized végére a világ öt legnagyobb gépjármű-piaca közé léphet elő. A Punéban készülő Rapid hossza 4,39, szélessége 1,70, míg magassága 1,47 méter, így a Fabia és az Octavia sorozatok közé pozicionálható.

  • Az 510 lóerõs Spider akár 315 km/h-val is száguldhat

    Az olasz autógyártó hónapok óta tartó pletykának vetett véget azzal, hogy tegnap bemutatta az F430-as versenypályára optimalizált változatából készített kabriót. Az 510 lóerõs Spider akár 315 km/h-val is száguldhat. Nem panaszkodhat mostanában Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke.

    A nemrég bemutatott California óriási sikernek örvend, a vásárlók már évekre elõre lefoglalták az összes gyártókapacitást, és a többi modellre is hosszúak a várólisták. Ennek ellenére nem tétlenkednek a maranellóiak, hiszen újra és újra elõrukkolnak újdonságokkal.

  • A Ferrari nem ad motort a Honda-nak!

    Az olasz istálló csapatfõnöke szerint kábé nulla az esélye annak, hogy õk szállítják az erõforrást az eladás elõtt álló istállónak. A korábbi hírekkel ellentétben a Ferrari mégsem szállít motorokat az eladás elõtt álló Honda csapatnak, amennyiben megveszi valaki az istállót.

    "Szinte nulla az esélye annak, hogy mi motorokat adjunk a Hondának" - jelentette ki az olaszok csapatfõnöke, Stefano Domenicali a Ferrari új versenyautójának a hétfõi bemutatóján.

  • A Nissan bemutatta vadonatúj kis crossoverét, a Juke-ot

    A Juke-ot Európában a Nissan angliai, sunderlandi gyárában, Japánban pedig az oppamai gyárban fogják gyártani. A Juke értékesítése idén nyáron kezdõdik meg Japánban, az európai és észak-amerikai piaci bevezetésre õsszel kerül sor.

    Megbízható kocsi!

    A Juke a Renault-Nissan Szövetség B padlólemezére épül, tengelytávja 2530 mm, teljes hossza 4135 mm, szélessége 1765 mm, magassága 1570 mm.

  • Subaru Impreza XV

    Új Impreza-változatot mutatott be a Subaru, a japán gyár a Volkswagen Cross-sorozatához hasonló, divatos terepmodellt készített a kompaktból. Ellentétben a német gyár termékeivel, az Impreza XV legalább összkerékhajtást kínál, egyébként a szokásos extrákkal büszkélkedhet.

    Kiszélesített kerékjárati ívek, tetõsínek, védõbetétes elsõ és hátsó lökhárító, módosított hûtõrács, fekete mûanyagelemek és 150 milliméterrel emelt hasmagasság jellemzik az Impreza XV-t

  • 4Control hátsókerék-kormányzással megvásárolható a Renault Laguna Coupé

    Már megvásárolható a Renault Laguna Coupé, amelynek minden kivitelét a 4Control elnevezésû hátsókerék-kormányzással kínálja a francia gyártó. A kétajtós kupé gazdag alapfelszereltséggel, és mindjárt négyféle motorral érhetõ el, amelyek közül a hasonló teljesítményû benzines és dízel egy árban van, míg a nagyobb motor jobb felszereltséget is jelent.

    A GT modellek 2 literes, négyhengeres turbómotorokat kapnak, a benzines 205 lóerõs, míg a dízel 180 lóerõre képes, ezeket 8 750 000 forintért lehet hazavinni.

  • Peugeot BB1 - a buborék autó

    Elsõ látásra nehéz komolyan venni a Peugeot BB1-et, pedig ez a fura kis jószág a jövõ egyéni motoros közlekedésének záloga, a villanyautózás felé egyengeti az utat, szokatlan megoldásaiból pedig nem egy válhat általánosan elfogadottá.

    Olyan, amilyennek a kisgyerekek rajzolnának egy autót: igazából megvan mindene, de semmi sem úgy, ahogy megszoktuk, vagy mûködõképesnek tudnánk elképzelni. Van két ajtaja, de azok szokatlan módon hátrafelé nyílnak, és ha kitárjuk õket.

  • Freemont - a Fiat és a Chrysler együttmûködésének "gyümölcse"

    2011-ben megszületett a Fiat és a Chrysler együttmûködésének elsõ új Fiat modellje.

    A Freemont nem más, mint a korábban nálunk is árult Dodge Journey kissé átrajzolt változata. Ennek megfelelõen az autó ugyanúgy 4,89 méter hosszú, 1,88 méter széles és 1,72m magas, tengelytávolsága 2,89 méter.

    A különbséget az új lökhárítók, a hûtõrács, a LED-es hátsó lámpák és természetesen a Fiat logo jelentik. Állítólag a Fiat variáns mûszerfala puhább mûanyagból készült és több benne a króm is.

  • 2010 tavaszán jön a terepes Dacia

    Kompakt méretû, robosztus és megfizethetõ összkerékhajtású jármûvekbõl egyelõre igen szegényes a választék. Ezt a piaci rést felismerve a Renault úgy döntött, elsõsorban a feltörekvõ piacokra fejleszt egy összkerékhajtású Dacia modellt, amely azért az európai vásárlók igényeinek is megfelel.

    A Daciák már bizonyították elnyûhetetlenségüket és megbízhatóságukat. A 4,3 méter hosszú Duster is be szeretne állni a sorba.