rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Murcielago LP750 Edo - 750 lóerõs Lamborghini

  • Az Edo Competition elõzõ Murcielago átépítése sem volt piskóta: az ugyan csak 710 lóerõs volt, és 352 km/h-nál nem tudott gyorsabban menni, de nem létezett akkor erõsebb és gyorsabb Lamborghini Murcielago.

    Most a saját rekordjukat döntötték meg. Az LP750-nek a neve is beszédes, ugyanis pont annyi lóerõt tud leadni, amennyit már maga a kód is sejtet. A maximális sebesség ezzel, és egyéb apró aerodinamikai változtatásokkal – átformált hátsó szárny, állítható frontspoiler –365 km/h-ig kúszott fel.

    A 0-100 km/h-s érték olyan, amit inkább sportmotorok jellemzésénél szoktunk hallani (3,1 másodperc), de a 0-200 km/h is megvan tíz szekundum alatt (9,7 másodperc). Ugyan álló helybõl még a Lamborghini tulajdonos is ritkán gyorsul egészen 300 km/h-ig, de ha megteszi, az LP750-nel odaér 24,5 másodperc alatt.

    Rengeteg helyen belenyúltak a motorba. Kézzel munkálták meg, és az eredetihez képest módosították a szívócsonkok profilját és keresztmetszetét, átprogramozták a motorvezérlõ elektronikát, kicserélték a légszûrõket, szerkesztettek egy teljesen új, jobb áramlási viszonyokkal rendelkezõ kipufogórendszert.

    A 6,5 literes V12-es a 750 lõerõs teljesítmény mellett 740 newtonméteres maximális nyomatékra képes. Összkerekes verzió is készül, de az Edo a játékosabb hátsókerékhajtást ajánlja, ami nem mellesleg 40 kilóval könnyebb is. /totalcar.hu/



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Kia Picanto - a legkisebb kategóriás 2011-es autója

    A legkisebb kategóriába is megérkezett 2011-ben az elsõ igazán ígéretes koreai versenyzõ, a második generációs Kia Picanto. Egyelõre csak a gyári fotókat tették közzé, de már ezek alapján is megkockáztatnánk, hogy van mitõl tartania a konkurenciának. Eddig a legnépszerûbb kategóriákra koncentrált a Hyundai-Kia, a legkisebb városi autók közt a kissé már koros Picanto, illetve a korrekt, de unalmas i10 alkotta a kínálatot.

    Ezekkel nemigen tudtak labdába rúgni Európában, de az új Picanto révén könnyen változhat a helyzet.

  • Renault Thalia 1.5 dCi Privilége: Népvágy?

    A Renault Thalia jó kilenc évvel ezelõtt jelent meg a magyar piacon, és óriási sikert aratott. Azóta több mint 30.000 darabot adtak el belõle nálunk, a kis lépcsõshátúak között piacvezetõ lett, de a teljes kisautó-kategóriát tekintve is az elsõk közé került.

    Most a karosszériáját teljesen átrajzolták, miközben az új ruha alatt szinte semmi nem változott. Hogyan hat így a mai megváltozott környezetben - erre keressük a választ.

  • Renault Kangoo ZE - egy olcsó villanyautó?

    A Renault áruszállítója így sem olcsó, viszont egész használható célszerszámnak tûnik, és idõvel talán kedvezõbb lesz az ára is.

    A villanyautózással az a legnagyobb probléma, hogy korlátozza a felhasználó mozgásterét: a várost nemigen lehet elhagyni egy ilyen jármûvel, hiszen a telepek újratöltése lassú, az akkucserélõ hálózatok pedig még csak a kísérleti stádiumnál járnak. A Kangoo Express azonban olyan jármû, amelynél ezek a szempontok kevésbé érdekesek.

  • Renault Clio Gordin - átalakult külsõvel

    A Renault Clio RS változata után az alapmodelleken is megjelenik a Gordini-jelölés. Csak a kisautó külseje alakul át.

    Újabb olyan Gordini-modellel áll elõ a Renault, amelynek nincs sok köze a sportossághoz.

    A Clio RS után az alapváltozatokon is megjelenik a jelölés.

    Az optikai csomagot azoknak szánják, akik szeretik a sportos megjelenést, mégsincs szükségük egy valóban sportosan vezethetõ autóra.

  • Epic EV Torq - háromkerekû elektromos autó 200 lóerõvel

    Szokatlan kialakítású elektromos autót épített az Epic Electric Vehicles: a Torqnak mindössze három kereke van. Nem mindennapi autóval lép piacra az Epic Electric Vehicles: a Torq kicsit olyan, mintha egy KTM X-Bow lenne, de az osztrák modellel ellentétben elektromos hajtáslánccal és csak három kerékkel készül.

    Nem sokat tudni a Torqról, de méretei legalább rendelkezésre állnak: 411 centiméter hosszú, 221 centiméter széles és 122 centiméter magas, tengelytávja (ha lehet ilyesmit értelmezni egy darab hátsó keréknél) 282 centiméter.

  • Opel Astra GTC 2011 - panorámatetővel

    Opel Astra GTC 2011 - panorámatetővelAz autógyártók közül elsőként az Opel jelentkezett ilyen innovatív üvegezéssel, mégpedig 2006-ban, a GTC Astra elődmodelljén. Európában 18 ezer vevő döntött azóta az újszerű szélvédő mellett, amelyre a fejlesztés során összesen 11 szabadalmat jelentettek be a rüsselsheimi mérnökök. Kívülről nézve egységes felületnek tűnik a panoráma-szélvédő a feketére fényezett acéltetővel együtt. Tovább erősíti ezt a benyomást, hogy fekete az A-és a B-oszlop burkolata, illetve a tetőkárpit is.

  • Sportosabb az új VW Beetle

    Hamarosan itt Volkswagen Beetle második generációja. Az új modell nagyobb lesz elõdjénél, és fejlesztésekor több hangsúlyt kap a jó vezethetõség. Több mint tíz éve kapható már a retróhullám egyik elsõ képviselõje, a bogárhátú karakterét megidézõ, új Beetle. Utóda a cégcsoport pueblai gyárában készül majd Mexikóban, és a szintén ott készülõ és jövõre megjelenõ új Jetta mûszaki megoldásait fogja hasznosítani. Ebbõl adódóan nõni fog a tengely- és a nyomtávja is. A most gyártott Beetle alapját a négyes Golf adta, emiatt a hátsó lábtér igencsak szûkös benne.

  • E-Wolf elektromos sportkocsi

    Elektromos szuperautó a német piacról: e-Wolf, a ragadozó

    A Tesla bemutatása óta egyre több gyártó próbálkozik meg elektromos sportkocsi piacra dobásával, ám ezek többnyire kis cégek, bár már az Audi is leleplezte ilyen meghajtású R8-asát. A legújabb ilyen autó az e-Wolftól származik, amely több érdekességet is hordoz magában. A német e-Wolf cég bemutatta elektromos szuper sportkocsiját. Az e2 meghajtásáról négy, egyenként 100 kW-os villanymotor gondoskodik, melyek össznyomatéka 1000 Nm.

  • Hyundai i10 - rendkívül takarékos széria

    A közkedvelt Hyundai i10, az elmúlt két évben a márkának új vevõket nyerõ különleges modell, több területen is jobbá vált az átfogó fejlesztések révén.

    Az új i10 elõdje sikerére építhet, amely Európában, és világszerte is számos díjat nyert el és a legnagyobb darabszámban értékesített Hyundai-modell volt 2009-ben.

    2010. Októberében egy formailag és felszereltségében is többet nyújtó, versenyképesebb i10 nagyszériás gyártását kezdte meg a Hyundai.

  • 5,9 liter fogyaszt az új Scorpion

    A texasi Ronn Motors tervezte a képeken látható Scorpion nevû modellt, melynek benzinnel és hidrogénnel hajtott motorja elképesztõ teljesítményre képes, hihetetlenül alacsony fogyasztás mellett.

    A Ronn Motors mérnökei egy Acura TL 3,5 literes hathengeresét vették alapul a Scorpion hajtásához. A motorra két turbót és egy intercoolert csavaroztak, így sikerült elérni a közel félezer lóerõt, de az igazi okosság az üzemanyagrendszerben található.

  • Audi A1 a 'kisautó'

    Az A1 négyféle motorral és kétféle felszereltségi szinttel indul alapvetõen fiatalos lendületû vásárlók kegyeiért. A hivatalos közlemény szerint a repülõgépek szárnya és hajtómûve ihlette a belsõ tér formáit. Már évek óta tudjuk, hogy az Audi újra visszatérne a kisautógyártók közé. Az A2 bukása után most egy izgalmasabb, sportosabb karakterû autóval próbálkoznak, melynek elsõdleges célja, hogy a MINI által meghatározott szegmensben vevõket szerezzen. Az A1 ugyanazok az értékeket hozza, mint brit társa: izgalmas külsõ, sportos karakterrel, prémium minõségû utastérrel párosítva.

  • Új orr-résszel büszkélkedhet a Skoda Oktavia

    A gyártók manapság szinte kötelességüknek érzik, hogy típusaikat valamikor a modellciklus felénél alaposan átdolgozzák.

    Ez történik most az Octaviával is, bár egyáltalán nem vagyunk biztosak benne, hogy minden változtatás jót tesz a típusnak.

    A leglátványosabb különbség a régi és az új modell között az átalakított orr-rész.

  • A Porsche Panamera újabb díja

    A Porsche Panamera elnyerte az „Arany Kormánykerék” díjat. A luxus elõnyben. A Porsche Panamera az „Év Legjobb Új Autójaként” a nagyteljesítményû luxusmodellek kategóriájában elnyerte az „Arany Kormánykerék díjat”. A Porsche Gran Turismo újdonsága kényelme és kiemelkedõ sportossága, valamint egyéni formavilága révén gyõzte meg a versenyzõkbõl, mérnökökbõl, közismert személyiségekbõl és az Auto Bild Magazin Csoport fõszerkesztõibõl álló, a jelölt modelleket részletes tesztek során megismerõ 50-tagú zsûrit.

  • Itthon a Suzuki volt a nyerõ 2009-ben

    A Suzukinak a magyar autópiac 2009-ben tapasztalt mélyrepülése ellenére is sikerült megõriznie piacelsõségét a személygépjármûvek értékesítésében, 8112 forgalomba helyezett gépjármûvel.

    Nem csupán a 2009-es évet nyerte meg belföldön a Suzuki – miközben eladásai természetesen ugyancsak visszaestek –, de 13 egymást követõ évben sikerült megtartania vezetõ helyét. A személygépkocsi-értékesítésben elért 13,48 százalékos piacrésszel a tavalyi évben a Suzuki ismét megelõzte versenytársait.

  • Fiat Uno 2010

    Célszerû kis doboz, amilyen az elõdje volt, kedves karakterrel. A karrierje Brazíliából indul, de jelentõs esély van rá, hogy Európában is bevetik, hasonló szerepben, mint a Renault a Dacia Sanderót. Lassan el is felejtettük, hogy létezett az egyszerû kis Uno. Eltûnése, 1995 óta három generációnyi Puntót fogyasztott el az európai piac. Brazíliában viszont egészen mostanáig készült, azok számára, akik drágább autót nem tudtak volna megfizetni. A brazil piac növekedésben van, így a Fiatnak megérte kifejleszteni az Uno utódját és megtartani a bevált márkanevet, hogy tovább szaporítsa dél-amerikai vásárlói számát.