rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Murcielago LP750 Edo - 750 lóerõs Lamborghini

  • Az Edo Competition elõzõ Murcielago átépítése sem volt piskóta: az ugyan csak 710 lóerõs volt, és 352 km/h-nál nem tudott gyorsabban menni, de nem létezett akkor erõsebb és gyorsabb Lamborghini Murcielago.

    Most a saját rekordjukat döntötték meg. Az LP750-nek a neve is beszédes, ugyanis pont annyi lóerõt tud leadni, amennyit már maga a kód is sejtet. A maximális sebesség ezzel, és egyéb apró aerodinamikai változtatásokkal – átformált hátsó szárny, állítható frontspoiler –365 km/h-ig kúszott fel.

    A 0-100 km/h-s érték olyan, amit inkább sportmotorok jellemzésénél szoktunk hallani (3,1 másodperc), de a 0-200 km/h is megvan tíz szekundum alatt (9,7 másodperc). Ugyan álló helybõl még a Lamborghini tulajdonos is ritkán gyorsul egészen 300 km/h-ig, de ha megteszi, az LP750-nel odaér 24,5 másodperc alatt.

    Rengeteg helyen belenyúltak a motorba. Kézzel munkálták meg, és az eredetihez képest módosították a szívócsonkok profilját és keresztmetszetét, átprogramozták a motorvezérlõ elektronikát, kicserélték a légszûrõket, szerkesztettek egy teljesen új, jobb áramlási viszonyokkal rendelkezõ kipufogórendszert.

    A 6,5 literes V12-es a 750 lõerõs teljesítmény mellett 740 newtonméteres maximális nyomatékra képes. Összkerekes verzió is készül, de az Edo a játékosabb hátsókerékhajtást ajánlja, ami nem mellesleg 40 kilóval könnyebb is. /totalcar.hu/



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Utód nélkül ér véget a Honda S2000 gyártása

    A Honda hivatalosan is bejelentette, hogy idén utód nélkül ér véget az S2000 gyártása, amely a márka ötvenedik évfordulójára készült. A roadstert azonban méltó módon búcsúztatja a Honda, ugyanis a Genfi Autószalonon mutatkozik be az Ultimate Edition változat.

    A japán márkák közül a Hondát érinti leginkább az észak-amerikai autópiac visszaesése, amelyre hivatkozva a márka felhagyott forma-1-es programjával, ráadásul leállította az új NSX fejlesztését, és a már tízéves S2000 is utód nélkül távozik. A japánok azonban méltó módon egy limitált szériával búcsúztatják a roadstert.

  • Renault Twingoo RS és Clio RS Silverstone Edition

    2011-ben a Renault ismét egy különleges, limitált szériával kedveskedik leendõ ügyfeleinek: az aprócska Twingo RS133-ból, illetve a Clio RS200-ból készítette el a Silversone Edition modellpárost.

    Mellesleg pedig kell is a figyelem a vártnál kevésbé piacképes két tipusra: a Twingo az elõdjéhez képest kevesebb "bájjal" hódít, a Clio pedig már igencsak modellciklusa végéhez közeledik. De mint általában lenni szokott, a nálunknál gazdagabb országokban elkönyvelt siker a limitált széria.

  • Renault Mégane RS Trophy - 265 lóerõvel

    Talán nem ér senkit sem komoly meglepetésként, hogy az elõzõ generáció mintájára az aktuális Mégane RS-bõl is készült élesebb Trophy változat. A modell ismét a még egészségesen radikális vásárlókört célozza meg. Az 500 példányra limitált kiadás így nem az R26R utódjaként szeretné elfoglalni a leginkább radikális spotkompaktnak járó trónt, hanem benne a tesztünkön már alapváltozatban is jól szereplõ RS verzió kissé még gyorsabbra hangolt változatát köszönthetjük. Ennek megfelelõen a kétliteres turbómotor töltõnyomását magasabbra vették a gyáriak (2,3-ról 2,5 bárra) és a szívótraktust is átdolgozták.

  • Peugeot Hoggar

    A franciák kínálatából eddig hiányzott egy praktikus platós modell – hát most megjött. Ámuldozzon ön is a Hoggar látványán.

    A Peugeot a Fiat Strada receptjét vette át a pick-up építéshez. Miután sem alvázas terepjáró, sem semmi hasonló nincsen a kínálatban, inkább az öreg 206-os alapjait használták fel a teherjármû felépítéséhez. A hasonlóság a platós Fiat Albeához nem is teljesen véletlen: a fejlesztés ugyanott, Brazíliában folyt, ahol a Stradáé, az ottani vásárlók igényeinek megfelelõen.

  • Üzemanyag-hatékony autókat fejleszt a General Motors

    Sport haszonjármûveinek és a négykerék meghatású kisteherautóinak továbbfejlesztését tervezte a General Motors, most inkább üzemanyag-hatékony autókat fejleszt.

    Mint arról a Wall Street Journal online kiadása Tom Wilkinsont, a GM szóvivõjét idézve beszámol, a gépjármûgyártó "teljes gyártmányválasztékát átértékeli", megvizsgálja, miként látható el az amerikai piac kevesebb üzemanyagot fogyasztó jármûvekkel.

  • V12-es 700 lóerõs motor az új Brabus-ban

    A leginkább Mercedesek megbolondításáról ismert Brabus ismét kezelésbe vette a jó öreg G-osztályt. Ezúttal minden eddiginél tovább mentek, a motorháztetõ alá ugyanis egy 700 lóerõs V12-est építettek.

    Az autó alapára 111 millió forint.

    A Mercedes G-osztálya idén ünnepli harmincadik születésnapját, a gyártó pedig ez alkalomból két változatot is piacra dobott. Akinek azonban az apró, leginkább a külsõre és a beltérre koncentráló változások nem felelnek meg, választhatja a Brabus megoldását is.

  • Az Audi R8-asnak 10 hengeres motorral 300 km/h a végsebessége!

    Élõben csak a Detroiti Autószalonon mutatkozik majd be az Audi R8 tízhengeres motorral hajtott változata, ám az elsõ hivatalos fotókat és a sajtóanyagot már nyilvánosságra hozta az Audi. A V10-es R8-as csaknem 40 millió forintba kerül, végsebessége pedig jóval 300 km/h felett van.

    Számos kémfotó és apránként csepegtetett információk után végre megérkezett a tízhengeres motorral hajtott Audi R8; legalábbis a hivatalos fotók és a sajtóanyag, mert magáról az autóról csak a jövõ hónapban, Detroitban hull majd le a lepel.

  • Bugatti Veyron Grand Sport Lor Blanc - 16 hengeres motorral

    Bugatti Veyron Grand Sport Lor Blanc - 16 hengeres motorralEgy Bugatti Veyron már önmagában az autózás non plus ultrája, hiszen a négy turbóval lélegeztetett, 16 hengeres erőforrás páratlan menetteljesítményeket kölcsönöz a méregdrága járgánynak. A valaha francia, jelenleg a Volkswagen tulajdonában álló márkánál azonban úgy gondolták, egyetlen példányban készítenek egy olyan változatot, amely méltó a gyáralapító Ettore Bugatti hagyományaihoz, aki szeretett játszani a különféle anyagokkal. Az alkotók választása a Veyron nyitott kiadására, a Grand Sportra esett, amelyet szó szerint törékennyé tettek.

  • Számítógépes grafika a Melkus RS 2000-rõl!

    A német cég már két éve bejelentette, hogy új modellen dolgozik. Az eddig napvilágot látott skiccek után a cég számítógépes grafikákat is nyilvánosságra hozott, élõben pedig a Frankfurti Autószalonon találkozhatunk az RS 2000-rel.

    A versenyautókat és a sportautókat gyártó márkát Heinz Melkus alapította 1959-ben Drezdában, egyetlen közúti modelljük, az RS 1000 gyártása pedig 1970-ben kezdõdött. A keleti blokk egyetlen életképes sportautó márkája háromhengeres Wartburg motorral készült és összesen 101 darab készült a 71, késõbb 100 lóerõs autóból.

  • A Mercedes nyilvánosságra hozta a CLK-t váltó E-Coupé hivatalos képeit

    Megannyi kémfotó és kiszivárgott kép után a Mercedes nyilvánosságra hozta a CLK-t váltó E-Coupé hivatalos képeit és mûszaki paramétereit. Az Audi A5 és a BMW 3-Coupé ellenfelének szánt modell széles motorkínálattal kíván újabb vásárlókat csábítani a márkához.

    A Mercedes-Benz a jövõben egyszerûsíteni kívánja típusneveit, így többek között a CLK név is eltûnik a német márka katalógusából. Nem marad azonban utód nélkül a C-osztály alapjaira épülõ, de az E-osztály formajegyeit magán viselõ modell, ugyanis E-Coupé néven érkezik a stuttgartiak legújabb kupéja.

  • Forma-1 ászai és kocsiaik

    Autóversenyzésben a Forma-1 felett már nincs újabb lépcsõ, csúcsra ér, aki idáig eljut. A sztárpilóták utcai autóin is látszik, hogy az elitben szerepelnek.

    Az egyik német magazin kíváncsi volt arra, hogy a hétköznapokban milyen autókat használnak a Forma-1-es pilóták. A jelenleg a Mercedesnél szereplõ, hétszeres világbajnok Michael Schumachernek van még Ferrarija, ellenpólusként viszont a kiscsapatnál versenyzõ Bruno Sennának nincs is saját autója.

  • Subaru Impreza WRX és WRX STI

    Lehullt a lepel a Subaru Impreza WRX és WRX STI modellekrõl. Az új sportmodellek motorja ugyan nem lett erõsebb, de futómûvüket tovább tökéletesítették, hogy még nagyobb vezetési élményt nyújtsanak. Így mostantól a WRX nyomtávja is ugyanolyan széles, mint az STI modellé.

    A legtöbb módosítást az autók orrán láthatjuk. Újak a ködlámpák, nagyobb légnyílásokkal tagolt a lökhárító, egyedi kialakítású az alsó spoiler toldat és megváltozott a hûtõrács is.

  • Suzuki MR Wagon 2011 - akár 64 lóerõs motorral is

    A 3,395 méter hosszú, 1,475 méter széles és 1,625 méter magas doboz egyelõre csak a japán piacon kapható, méghozzá az adókedvezményes Kei kategória legújabb versenyzõje.

    Ennek megfelelõen 660 köbcentis, háromhengeres motort szerelnek bele, kétféle kivitelben.

    A szívómotor 54, a turbós 64 lóerõs. Ahogy ezeknél a modelleknél megszokott, az MR Wagon kapható lesz elsõ- és összkerék-hajtással, viszont csak fokozatmentes automata váltóval gyártják majd.

  • Fiat Freemont - akár 1461 literes csomagtartóval

    Nem kevés szegmensben kell helytállnia az Amerikából származó, konkrétan a Mexikóban készülõ Dodge Journey átiratának számító Freemontnak, a Fiat ugyanis egyrészt a személyautóból faragott kompakt egyterûek, a hagyományos középkategóriás kombik, a középkategóriás egyterûek és még a szabadidõautók körében is e modellel kíván versenyezni.

    Bátor vállalkozás, fõként az alapján, hogy voltaképp egy eredetileg a tengerentúli piacra fejlesztett modellrõl van szó.

  • Új erõre kap a Corsa

    Szokatlan megoldást választott az Opel a Corsa felfrissítésére: miközben megújult a motorválaszték, a futómû és a kormánymû, a karosszéria maradt a régi. Az új Corsa erõsebb, takarékosabb, környezetkímélõbb lesz a jelenlegi verziónál.

    Jövõ januártól újjászületik az Opel Corsa, ám a változásokból kevés lesz látható. A gyár mérnökei ugyanis szokatlan módját választották a modell felfrissítésének: a külsõt változatlanul hagyták, "csak" a motorokat, a futómûvet, a kormányzást korszerûsítették.