rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Murcielago LP750 Edo - 750 lóerõs Lamborghini

  • Az Edo Competition elõzõ Murcielago átépítése sem volt piskóta: az ugyan csak 710 lóerõs volt, és 352 km/h-nál nem tudott gyorsabban menni, de nem létezett akkor erõsebb és gyorsabb Lamborghini Murcielago.

    Most a saját rekordjukat döntötték meg. Az LP750-nek a neve is beszédes, ugyanis pont annyi lóerõt tud leadni, amennyit már maga a kód is sejtet. A maximális sebesség ezzel, és egyéb apró aerodinamikai változtatásokkal – átformált hátsó szárny, állítható frontspoiler –365 km/h-ig kúszott fel.

    A 0-100 km/h-s érték olyan, amit inkább sportmotorok jellemzésénél szoktunk hallani (3,1 másodperc), de a 0-200 km/h is megvan tíz szekundum alatt (9,7 másodperc). Ugyan álló helybõl még a Lamborghini tulajdonos is ritkán gyorsul egészen 300 km/h-ig, de ha megteszi, az LP750-nel odaér 24,5 másodperc alatt.

    Rengeteg helyen belenyúltak a motorba. Kézzel munkálták meg, és az eredetihez képest módosították a szívócsonkok profilját és keresztmetszetét, átprogramozták a motorvezérlõ elektronikát, kicserélték a légszûrõket, szerkesztettek egy teljesen új, jobb áramlási viszonyokkal rendelkezõ kipufogórendszert.

    A 6,5 literes V12-es a 750 lõerõs teljesítmény mellett 740 newtonméteres maximális nyomatékra képes. Összkerekes verzió is készül, de az Edo a játékosabb hátsókerékhajtást ajánlja, ami nem mellesleg 40 kilóval könnyebb is. /totalcar.hu/



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Akár M is lehetne – BMW Z4 sDrive35is

    Még erõsebb lett a BMW karizmatikus roadstere, a Z4. Az új modellváltozatként megjelenõ Z4 sDrive35is 3 literes duplaturbós benzinmotorja 340 lóerõs, forgatónyomatéka pedig 450 newtonméter. A BMW egy hétfokozatú kettõs tengelykapcsolós sport-automata váltót csatlakoztatott az erõforráshoz, így a Z4 sDrive35is 4,8 másodperc alatt abszolválja a százas sprintet. Egy hajszálnyival jobban, mint a korábbi M-es kivitel. Az új csúcsmodell a 2010-es Észak-amerikai Nemzetközi Autószalonon (NAIAS), Detroitban tartja világpremierjét.

  • A Trident Iceni sportautó akár 2,8 l fogyasztásra is képes

    Már a szériagyártásra is készen áll a Trident Iceni, a világ elsõ biodízellel mûködõ sportautója. A kétüléses kupé 6,6 literes, V8-as motorjával, a nyolcsebességes automataváltó segítségével akár 2,8 literes átlagfogyasztás is elérhetünk.

    A szigorodó környezetvédelmi elõírások és a magas üzemanyagárak miatt a gyártók kénytelenek odafigyelni autóik fogyasztására is. A nemrég bemutatott Trident Iceni takarékos dízelmotorjának köszönhetõen hatalmas teljesítménye mellett is kisautókhoz hasonló fogyasztást érhetünk el.

  • Vadabb és nagyobb a teljesítményt mutat a Hamann BMW 5 GT

    Bár a BMW legújabb modelljérõl, az 5 GT-rõl hivatalosan csak szeptemberben rántják le a leplet, a német Hamann tuningcég máris nyilvánosságra hozta az általa készítette, egyedibbé varázsolt változatot, amelybõl a legerõsebb változat minimum 435 lóerõs lesz.

    A bajorok alig két hónappal ezelõtt, májusban hozták nyilvánosságra a technikai adatokat az 5-ös GT-rõl, amellyel az 5-ös és a 7-es közti rést szeretnék betölteni. A Hamann nem is várja meg az élõ bemutatkozást, és máris megmutatta, mire számíthatnak, akiknek nem elég az autó gyárilag sem kevés teljesítménye.

  • Az új Chevrolet Camaro SS 422 lóerés és 6,2 literes motor hajtja

    A retro divathullámot meglovagló új Chevrolet Camaro összes változata közül az SS, azaz Super Sport kivitel számít a legizgalmasabbnak, ám errõl eddig nem közölt hivatalos fotókat a gyártó.

    Most viszont közreadta a 6,2 literes, 422 lóerõs V8-assal hajtott modell képeit, ami jóval gyorsabbnak ígérkezik a 3,5 literes, 300 lóerõs V6-ossal hajtott alapváltozatnál.

  • Ferrari FF 2011 - családi a autó a Ferraritól

    A Ferrarinál alighanem úgy gondolták, már kimerítették a klasszikus luxuskupé-sémában rejlõ lehetõségeket, így a 612 Scaglietti utódját már új elvek alapján tervezték.

    Jól sikerült példány.

    Ami elõször szemet szúrhat, az a magasan végzõdõ tetõvonal: az FF (Ferrari Four) nevû modell egyfajta átmenetet képvisel a kombik és a kupék között, ami nyilvánvalóan jót tesz a helykínálatnak, bár elég merész húzás épp a legdrágább, és hagyományosan konzervatív vásárlókat megszólító modell esetében.

  • Audi RS5 2010!

    Kiszivárogtak az Audi új sportmodelljének fotói. Egyelõre a nemzetközi sajtó találgat az RS5 motorját illetõen. Kutatások szerint több mint 500 lóerõs V10-es kerül a sportkupéba.

    Új modellel érkezik a jövõ héten kezdõdõ Genfi Autószalonra az Audi sportmodelljeiért felelõs quattro GmbH. Elkészült az RS5, egy csodaszép autó különlegesen sportos mûszaki megoldásokkal. Mindez az új típus kiszivárgott prospektusából és fotóiból derül ki.

  • Autói kilencven százalékát frissítené a Ford

    2012-ig kínálata kilencven százalékát frissítené fel a Ford, emellett komoly figyelmet fordít költségei csökkentésére.

    A gazdasági világválság ellenére is azt tervezi a Ford, hogy három éven belül világszerte értékesített autóinak kilencven százalékát megújítja. Még az afrikai piac sem marad ki a szórásból, bár egyértelmûnek tûnik, hogy a figyelem középpontjában Európa és Észak-Amerika áll majd.

  • A Hyundai sportautót faragna a Blue-Will-bõl!

    Érdekes koncepcióval jelentkezik a hétvégén kezdõdõ Szöuli Autószalonon a Hyundai.

    Blue-Will-t a hírek szerint hamarosan az utcán is viszont láthatjuk, a márka ugyanis hibrid sportautót faragna belõle.

    Az utóbbi évek egyik legharmonikusabb formatervû koncepcióját leplezte le a gyártó múlt héten. A Blue-Will tanulmány az április 2-án a Szöuli Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek, és bár még be sem mutatták, a gyártó vezetõi máris sorozatgyártásán gondolkodnak.

  • A BMW X5 Security Plus az elsõ B6-os besorolású páncélozott autó

    A vadonatúj X5-ös Security Plus modellel a BMW az elsõ nagy autógyártó, mely készít B6-os besorolású páncélozott autót.

    A B6-os besorolás azt jelenti, hogy az egyszerûbb kézifegyvereken keresztül egészen a terroristák kedvenc eszköze, az AK-47-es ellen is képes megvédeni a bent ülõket. Az autóban a komoly páncélozás mellett különbözõ elektromos védelmi rendszereket is elhelyeztek a mérnökök, így gombnyomásra hívhatunk segítséget, vagy bekapcsolhatjuk a villogókat és a szirénákat is.

  • Renault Latitude - elegáns autó a Renault-tól

    Az új autó alapját a Renault dél-koreai leányvállalata, a Samsung Motors SM5 modellje adja. Lényegében ugyanarról az autóról van szó, minimális külsõ eltérésekkel. Az elegáns autó 4,89 méter hosszú, 1,83 m széles, míg a magassága egy centi híján másfél méter. Ezzel a Latitude 20 centivel hosszabb a Lagunánál, de hét centit ráígér az igencsak nyúlánk Mondeóra is. Az alapmodellbe 2,0 literes turbómotor kerülhet 205 lóerõvel, amely mellett a másik benzines 3,5 V6-os lehet 240 lóerõvel. Elõbbibe hatfokozatú manuális, a másik hasonló, de automata váltóval párosítva.

  • Bentley Continental rózsaszínben!

    A Mansory eddig leginkább ízléses Ferrari, Bugatti, illetve Rolls Royce-átirataival hívta fel magára a figyelmet, most azonban valami egészen elképesztõvel álltak elõ.

    A svájci székhelyû cég ezúttal a Bentley Continentalt alakította át rendhagyóan.

    Az autó teljes rózsaszín fényezést kapott, ez alól csak a karbon motorháztetõ képez kivételt. A Mansory a beltérben is komoly munkát végzett, hiszen minden lilában vagy rózsaszínben "pompázik".

  • Solo az elsõ hazai hibridautó

    2008. június 16-án bemutatták az elsõ hazai hibridautó mûködõ prototípusát, a Solo-t. A hazai fejlesztésû, különleges személygépkocsi többéves munka eredménye.

    A jövõben további modellekkel kiegészülõ jármûcsalád alternatívát kínál a hagyományos energiahordozóktól való függés ellensúlyozására, a városi közlekedési gondok enyhítésére, a környezeti terhelés csökkentésére és a mozgásszegény életmód megváltoztatására.

  • A Toyota az első az autómárkák között

    A Toyota az első az autómárkák közöttEgy márka értékét ezerféleképpen lehet meghatározni, és mindegyik módszerbe könnyű belekötni. A Brand Finance a következőképpen közelítette meg a kérdést: mennyi jogdíjat kellene fizetni a használata után, ha az történetesen valaki más tulajdonában volna. Ezt az értéket összevetették a márkától a jövőben elvárható bevételekkel és az így kapott összegből számolták ki a jelenkori értéket. Aligha konkrét, viszont jól mutatja, hogy mely márkának milyen stabil és fényes jövőt jósol a világpiac.

  • A MINI JCW World Championship 50 egyedi, Connaught Green fényezést kapott!

    Úgy tûnik, hogy a MINI igyekszik a lehetõ legjobban kiaknázni az ötvenedik születésnapi évfordulóját, hiszen a már bemutatott két sorozat mellé újabb limitált szériát dobnak piacra. A John Cooper Works modellek a lemezek alatt azonban nem változnak.

    A Mini idén ünnepli fennállásának ötvenedik évfordulóját, amelynek örömére a márka elárasztja rajongót limitált szériákkal. Pár héttel ezelõtt, a MINI United fesztiválon mutatkozott be a Mayfair és a Camden, ám a Silverstone-ban leleplezett újdonságokat most még egy egyedi sorozat követi.

  • 98 milliós BMW

    Nem mondana le a csendes suhanásról, de bosszantják az idõnként feltûnõ kétüléses lapos sportkocsik. Itt a megoldás: a világ legerõsebb BMW Hetese. A 750 lóerõs G-Power Storm.

    Brutális!

    Talán ezzel lehetne a legjobban összefoglalni a G-Power új szuperautóját. Az 1983-ban alapított tuningcég a BMW csúcsmodelljét, a 760i-t alakította át.