2024.04.24. - György

R8 V10 Biturbo - 777 lóerõvel

R8 V10 Biturbo - 777 lóerõvel
A német tuningcég a 2011-es Genfi autószalonon mutatja be az R8 V10 Biturbo nevû modelljét.

Az alapvetõ paraméterekhez nem kell magyarázat, a csillogás pedig onnan, hogy az alumínium autónak nincs fényezése, hanem felpolírozták.

Az MTM-nél szeretik az Audi V10 biturbó változatát, korábban az RS6-ost is tuningolták, igaz, csak 730 lovasra. Most ugyanezt a motort még tovább húzták, egészen 777 lóerõig, és 888 newtonméterig, majd beépítették az R8-ba.
Az R8 V10 eredetileg 525 lóerõs a motor szívó változatával, a fejlõdés tehát jelentõs. Hogy ne kelljen sokat számolgatni: bõ 250 lóerõ.

Ennek megvan a látszatja is, az MTM R8 V10 Biturbo kerek három másodperc alatt gyorsít százra, 9,3 alatt kétszázra, az elméleti végsebessége pedig 360 km/óra. Bár, a német Auto Motor und Sport végsebességtesztjén, Nardóban nem sikerült ezt a tempót elérni, csupán megközelíteni a 350-et.

A szénné tuningolt R8-ason rengeteget dolgoztak, az autó mintegy 700 munkaóra alatt készült el. A festést eltávolították a karosszériáról és felpolírozták – a mûanyag részeket, mint a lökhárító, ehhez elõbb el kellett látni fém bevonattal. A tuningkit része a húszcollos felnigarnitúra és az állítható hátsó szárny is – és sok más apróság is belefér a 400 ezer eurós, azaz cirka 110 millió forintos vételárba.