
A feltöltés mellett a Novitec Rosso szakemberei a motor szívó- és kipufogóoldalát is átépítették, a benzint pedig nagyobb teljesítményû injektorok szállítják.
A sofõr a volánon elhelyezett Manettino kapcsolóval választhat a visszafogott és az extrém sportos, versenyautós hangorkán között.
A Novitec Rosso GTO-ja 218 lóerõvel erõsebb a szériaváltozatnál, nyomatéka pedig 242 Nm-rel haladja meg amazét (862 Nm). A Novitec gépében minden egyes lóerõ 1,74 kilogrammot mozgat, ami igen figyelemreméltó érték.
A hatfokozatú, villámgyors váltómû segítségével az 599 GTO 3,2 másodperc alatt elintézi a százat és a 200 km/óra eléréséhez sincs szüksége többre, mint 9,1 másodperc. Ezzel egyike a legjobban gyorsuló sportkocsiknak a világon. A végsebesség 340 km/óra fölött van.
A tuningcég egyedi kovácsolt kerekeket fejlesztett ki az 599 GTO-hoz. Az öt duplaküllõs NF4 görgõk méretosztályukban a világ legkönnyebbjei közé tartoznak. Az elsõ tengelyvégekre csavarozott, 10 x 21-esek mindössze 10,4 kilogrammot nyomnak, míg az impozáns, 12 x 22 hüvelyk méretû hátsók darabja csak 13,8 kiló. Óriási, 295/25 és 335/25 méretû abroncsokat húztak rájuk.
Emellett a Ferrari tömegközéppontját sportrugókkal lejjebb vitték, elõre pedig emelõ-berendezést építettek be, hogy stresszmentes legyen a mélygarázsokba való lehajtás. Gombnyomásra 4 centimétert emelkedik a GTO orra.

