rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Lamborghini Aventador LP700-4 - 700 lóerõs motorral

  • A sportautók szerelmesei már tûkön ülve várták a pillanatot, amikor lehull a lepel a legújabb dühöngõ bikáról. Eddig is sok adat és kép szivárgott ki a Lamborghini Murciélago-t leváltó Aventador LP700-4 elnevezésû fenevadról, de végre 2011 márciusában lerántották róla a leplet, hiteles forrásból megerõsítve. Nekünk halandóknak talán a forma a legfontosabb, hiszen legfeljebb a látványát élvezhetjük a méregdrága sportkocsinak. Ebben a tekintetben minden bikarajongó elégedetten csettinthet, a tradicionális Lamborghini vonásokat örökölte az Aventador, csak még agresszívebb, izmosabb megfogalmazásban.

    Sok részletben a Reventón köszön vissza ránk, a szögletes, vadászgépekre emlékeztetõ alkatrészek egyértelmûen rokoni szálakra utalnak.

    A teljesítményt tekintve sem marad el sokkal az exkluzív rokontól, a 6.5 literes V12-es szív 700 lóerõt és 690 Nm nyomatékot szabadít mind a négy kerékre.

    A 2.9 százas sprint élvezetét a hét sebességes váltó teszi teljessé, amit bátran kapcsolgatva egészen a 350 km/h-s kiosztásig kergethetõ a sebességmutató. Nem kell versenyzõnek lenni ehhez az eredményhez, az új fejlesztésû automata ISR váltó szinte gondolatra dolgozik, a fokozatok kapcsolásához, mindössze öt századmásodperc szükséges.

    Nem ezek a számok teszik igazán érdekessé a Lamborghini új zászlóshajóját. Hanem az a tény, hogy belátták, a nagyobb élményfaktor eléréséhet nem a teljesítményt kell egekbe emelni, hanem a tömeget csökkenteni. Ezért minden eddiginél nagyobb mértékben használtak fel karbonszálas mûanyagot, és alumíniumot, így csökkentve a tömeget és növelve a karosszéria merevségét. A fogyókúra eredményeképp 1.575 kilogrammos tömeget értek el, így minden lóerõnek csak 2.25 kilogrammot kell cipelnie.

    A belsõ természetesen tobzódik a luxusban, LCD képernyõ és bõr mindenütt ahova szem ellát és kéz elér. /vezess.hu/



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Furgonnyit visz a Superb kombija

    Ezt csináld utánam – mondhatná az új Skoda Superb kombi, csomagtartója ugyanis alaphelyzetben 633, maximumon 1865 liter. Ez már majdnem furgon.

    Hatalmas autó a Superb, majdnem öt méter hosszú (4838 mm), több mint 1,8 méter széles (1817 mm), vagyis nem véletlen a nagy poggyásztér. Opcióként mind a csomagtérajtó, mind a fedõ roló elektromosan mozgatható, miközben a bõröndök, táskák rögzítésérõl alumíniumsínek, hálók és kampók gondoskodnak.

  • Leállítja a Kizashi fejlesztését a Suzuki

    Nagy tervekkel kezdett a középkategória meghódításába a Suzuki, hiszen nem kevesebb, mint három tanulmányautót is bemutatott Kizashi néven, majd a közelmúltban már a szériaváltozatot kapták lencsevégre szemfüles kémfotósok.

    A végleges változat premierjét mégis elhalasztják.

    Jó néhány éve annak, hogy a Suzuki bejelentette: eddigi kisautói és terepjárói mellé igazi középkategóriás limuzint fejleszt.

  • Mazda CX-5 - kiváló kilátással

    Mazda CX-5 - kiváló kilátássalAzt adja, amire a vevőknek szükségük van - vélik a Mazda CX-5 tervezői, a kvalitások között pedig kiemelt helyen szerepel, hogy ki lehet belőle látni. A 4,54x1,84x1,71 méteres, 2,7 méter tengelytávú SUV egyértelműen kisebb a CX-7-esnél, de még a középkategóriás Mazda 6-nál is. Utóbbival pontosan egyező tengelytávú, de vadonatúj, SkyActiv padlólemezre, tömegcsökkentést hozó SkyActiv karosszériával készül, utasterében pedig olyan meggyőző helykínálatot ad, hogy szép lassan ki is fogja szorítani azt a CX-7 jövőbeni gyártását.

  • Alfa Romeo 2uettottanta

    Az olasz formatervezõ cég genfi standján egy csodaszép, kétüléses kabriót mutattak be, amellyel az Alfa Romeo századik születésnapja elõtt tisztelegtek.

    Az egyszerre futurisztikus és klasszikus formájú Pininfarina-tanulmány a 2uettottanta nevet kapta, amely egyértelmû utalás az Alfa Romeo Duetto nevû modelljére még 1966-ból. A méretes motorháztetõ alatt a Fiat-konszern 1750 köbcentis turbós motorját építették, ahogy egy igazi sportkocsihoz illik, hosszában.

  • speedART Porsche Cayenne S Hybrid - Hybrid Cayenne 450 lóerõvel

    A brutális tuning mellé új kipufogórendszer jár 10 centis kályhacsövekkel.

    Rendesen megpiszkálták a Cayenne S kompresszoros V6-osát a speedART-nál, így a kocsi teljesítménye 450 lóerõre nõtt.

    A speedHYBRID 6 másodperc alatt van százon, fél másodperccel hamarabb, mint a gyári változat, végsebessége 252 km/h – ez plusz tíz km/h-t jelent a gyári modellhez képest.

  • A Pininfarina elsõ villanymotoros autója a EDAG Light Car

    A legnagyobb autógyártók egy része a tisztán elektromos hajtásláncban látja a városi autók jövõjét, de többek között az olasz Pininfarina is fejleszti saját villanymotoros autóját. A német EDAG Genfben mutatja be elsõ koncepcióját, amely a Light Car nevet kapta.

    Az utóbbi idõkben az autógyárak folyamatosan mutatják be elektromos városi modelljeik koncepció változatát, amelyekhez csatlakozik a német EDAG tervezõcég elsõ tanulmányautója.

  • Európa egyetlen csocso autója

    Pár jó barát összedugta a fejét és kitalálták, hogy valami különleges, egyedi dolgot kellene létrehozni. Nagyon sok ötlet került elõ, de ebbõl is a csocso autó terve ragadta meg legjobban mindenki fantáziáját. Az alapot egy Daihatsu Charade adta, amely egy komplett karosszéria átalakuláson eset át. Az egyedi megjelenést szolgálja a különleges airbrush, hifi rendszer, és természetesen a lényeg, az egyedileg átalakított csocso pálya, amelyet ebben az esetben egy amerikai focipályára mintáztak, egy magyar csapat az Eagles Amerikai Futball Team tiszteletére.

  • Citroën DS3 -matt szürke, limitált széria

    A DS modellcsalád létrehozása kétségkívül a Citroën legjobb döntése volt az utóbbi néhány évben. Az elsõ fecske, a DS3 egy különleges szériával gyarapodik. A matt szürke fényezés mellé több króm kiegészítõ, látványos felni és fekete vagy fehér tetõ jár, míg a motortérben a 120 lóerõs VTI és 155 lóerõs THP kaphat helyet. A Citroën DS3 bemutatása óta sikert sikerre halmoz, 2010-ben több díjat, többek között a Top Gear Év Autója kitüntetését is bezsebelte. Idén egy újabb díjjal gazdagodott a divatos mini, ugyanis 14 újságíró és autóversenyzõ hölgy az Év Nõi Autójának választotta meg a DS3-at.

  • Ferrari 612 Scaglietti - kicsit feltuningolta a Novitec Rosso

    A Novitec Rosso kezelésbe vette a Ferrari jelenlegi csúcsmodelljét, a 612 Scagliettit. A 2+2 üléses kocsi V12-es motorját 565 lóerõsre húzták, amellyel a korántsem pehelysúlyú autó 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig 325 km/h.

    A 612 Scaglietti nem új a tuningcég kínálatában, a németek azonban most felfrissítették a típushoz kínált csomagjukat, ráadásul a mechanikai és optikai változások mellett bõvítették a kocsihoz kapható kiegészítõk kínálatát is.

  • Fiat Phylla az eddigi legzöldebb hibrid!

    Az eddigi legzöldebb hibridet mutatta be a Fiat a minap, amikor Torinóban leleplezte a Phylla tanulmányt. Az autó ugyanis napelemekkel mûködik, borongós idõ esetén pedig bekapcsol a hidrogénnel mûködõ egység.

    Ideje újragondolni azt, amit eddig a hibridekrõl gondoltunk.

    Eleinte volt a Prius, amely a benzinmotort kombinálta egy elektromos egységgel, évekkel késõbb pedig jött a dízel-villanymotor kombináció, amely még jobb hatékonysággal kecsegtetett.

  • Narancsban pompázik a Ford Ranger Max platós terepjáró

    Platós terepjáróját tette még látványosabbá a Ford, a Ranger Max tanulmányautó a thaiföldi autószalonon mutatkozott be.

    Terepképességei és rakodókapacitása a régi maradt, de karosszériája sokkal divatosabb lett a koncepciónak.

    Egészen eddig férfiasan szögletes, de inkább hagyományos külsõ megjelenésûnek ismertük a Ford platós terepjáróját.

  • Volkswagen Sharan

    Csaknem tíz évig volt piacon a Volkswagen Sharan második generációja, az új a Genfi Autószalonon debütál a nagyközönség elõtt. Az egyterû már Walter de'Silva felügyeletével készült, ennek megfelelõen lényegesen sportosabb a kifutó generációnál, az autó eleje az egységes márkaarculat szellemében készült.

    Elõdjénél 22 centivel hosszabb az új generáció, 4,85 méter a teljes hossz, a szélesség 9,2 centiméterrel nõtt. Megnyújtották a tengelytávot is hét és fél centivel, immár 2,92 méteres, a sportosabb megjelenés érdekében a magasság 12 milliméterrel csökkent.

  • A MINI JCW World Championship 50 egyedi, Connaught Green fényezést kapott!

    Úgy tûnik, hogy a MINI igyekszik a lehetõ legjobban kiaknázni az ötvenedik születésnapi évfordulóját, hiszen a már bemutatott két sorozat mellé újabb limitált szériát dobnak piacra. A John Cooper Works modellek a lemezek alatt azonban nem változnak.

    A Mini idén ünnepli fennállásának ötvenedik évfordulóját, amelynek örömére a márka elárasztja rajongót limitált szériákkal. Pár héttel ezelõtt, a MINI United fesztiválon mutatkozott be a Mayfair és a Camden, ám a Silverstone-ban leleplezett újdonságokat most még egy egyedi sorozat követi.

  • Peugeot Hoggar

    A franciák kínálatából eddig hiányzott egy praktikus platós modell – hát most megjött. Ámuldozzon ön is a Hoggar látványán.

    A Peugeot a Fiat Strada receptjét vette át a pick-up építéshez. Miután sem alvázas terepjáró, sem semmi hasonló nincsen a kínálatban, inkább az öreg 206-os alapjait használták fel a teherjármû felépítéséhez. A hasonlóság a platós Fiat Albeához nem is teljesen véletlen: a fejlesztés ugyanott, Brazíliában folyt, ahol a Stradáé, az ottani vásárlók igényeinek megfelelõen.

  • Toyota FT-86 II - Subaru alapokon

    A Toyota láthatóan biztosra próbál menni új hátsókerék-hajtású sportkocsijával, amely a Subaru Impreza alapjaira épül. Az elsõ változatot már 2009 õszén bemutatták, de úgy tûnt, az egyszerû formaterv miatt nem vonzott annyi érdeklõdõt, mint szerették volna.

    Így visszaültették a formatervezõket a rajzasztalokhoz, hogy készítsenek egy érdekesebb változatot. Ez lett a 2011-es Genfi Autószalonon leleplezett FT-86 II tanulmány, amely ugyan megtartotta az elõd arányait és mûszaki tartalmát, de sokkal izgalmasabban fest.