rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Lamborghini Aventador LP700-4 - 700 lóerõs motorral

  • A sportautók szerelmesei már tûkön ülve várták a pillanatot, amikor lehull a lepel a legújabb dühöngõ bikáról. Eddig is sok adat és kép szivárgott ki a Lamborghini Murciélago-t leváltó Aventador LP700-4 elnevezésû fenevadról, de végre 2011 márciusában lerántották róla a leplet, hiteles forrásból megerõsítve. Nekünk halandóknak talán a forma a legfontosabb, hiszen legfeljebb a látványát élvezhetjük a méregdrága sportkocsinak. Ebben a tekintetben minden bikarajongó elégedetten csettinthet, a tradicionális Lamborghini vonásokat örökölte az Aventador, csak még agresszívebb, izmosabb megfogalmazásban.

    Sok részletben a Reventón köszön vissza ránk, a szögletes, vadászgépekre emlékeztetõ alkatrészek egyértelmûen rokoni szálakra utalnak.

    A teljesítményt tekintve sem marad el sokkal az exkluzív rokontól, a 6.5 literes V12-es szív 700 lóerõt és 690 Nm nyomatékot szabadít mind a négy kerékre.

    A 2.9 százas sprint élvezetét a hét sebességes váltó teszi teljessé, amit bátran kapcsolgatva egészen a 350 km/h-s kiosztásig kergethetõ a sebességmutató. Nem kell versenyzõnek lenni ehhez az eredményhez, az új fejlesztésû automata ISR váltó szinte gondolatra dolgozik, a fokozatok kapcsolásához, mindössze öt századmásodperc szükséges.

    Nem ezek a számok teszik igazán érdekessé a Lamborghini új zászlóshajóját. Hanem az a tény, hogy belátták, a nagyobb élményfaktor eléréséhet nem a teljesítményt kell egekbe emelni, hanem a tömeget csökkenteni. Ezért minden eddiginél nagyobb mértékben használtak fel karbonszálas mûanyagot, és alumíniumot, így csökkentve a tömeget és növelve a karosszéria merevségét. A fogyókúra eredményeképp 1.575 kilogrammos tömeget értek el, így minden lóerõnek csak 2.25 kilogrammot kell cipelnie.

    A belsõ természetesen tobzódik a luxusban, LCD képernyõ és bõr mindenütt ahova szem ellát és kéz elér. /vezess.hu/



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Együléses Toyota Yaris

    Valahogy el kéne hitetni az amerikaiakkal, hogy a városi kisautónk, amirõl azt gondolják, egy nyomott kis gnóm, igazából klassz kis gép. Valami effélét gondolhattak a Toyotánál, amikor kiadták a megbízást a Yaris Club tanulmány elkészítésére.

    A Five Axis nevû tuningcég kapta a feladatot, hogy a Yarisból vérforraló versenyautót faragjon az 1960-as évek Toyota 7 sportkocsi-portotípusának mintájára. Mentségükre szóljon, tényleg megpróbáltak mindent, de vannak feladatok, amelyek eleve kudarcra ítéltettek.

  • Brabus 800 - 1100 Nm nyomatékkal

    Egy újabb autóban kínálhatják az ikerturbós, 6,3 literes V12-esüket, amelyet az összes E osztálynál nagyobb modellben elsütöttek már.

    A G osztály esetében azonban nemigen lehet kihasználni a motorban rejlõ potenciált. Igaz ugyan, hogy a teljesítménye 800 lóerõ, a csúcsnyomatéka pedig 1100 Nm, de azt a tuningcég sem kockáztatja meg, hogy a féltégla-forma karosszéria 300 feletti tempónál elhagyja a talajt – olyan aerodinamikai elemeket ugyanis képtelenség tervezni, amelyek megfelelõ mértékben az úthoz szorítanák a baltával faragott kasztnit.

  • A Lada legújabb büszkesége a C-Cross

    Stílusosan a hazai autószalonon mutatta be legújabb büszkeségét a Lada.

    Az AvtoVAZ a C-Cross tanulmányautó mellett majdnem egész modellpalettáját, többek között a Kalina sportváltozatát is kiállította.

    Még mindig hazája legsikeresebb autómárkája a Lada, amely a Moszkvai Autószalonon egy SUV-val lepte meg a közönséget.

  • Íme a 1104 lóerõs dán Zenvo Automotive elsõ modellje, az ST1!

    Bemutatkozott a dán Zenvo Automotive elsõ modellje, az ST1. Az 1104 lóerõs modell remek menetteljesítményekkel rendelkezik, aminek köszönhetõen akár a Bugatti Veyronnal is felveheti a versenyt.

    A Zenvo Automotive még 2004-ben elkezdte fejleszteni elsõ modelljét, az ST1-et. A projekt célja egy olyan csúcsteljesítményû autó megalkotása volt, amely kitûnõen használható a mindennapokban és egyúttal feledhetetlen vezetési élményt kínál a tulajdonosának.

  • Hátsókerekes Audi az MTM-tõl

    A közelmúltból (2010 év elején) egy olyan eset említhetõ, amikor egy összkerékhajtású gépet hátsókerekessé alakítottak át: a Lamborghini Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni ilyen volt. A Motoren Technik Mayer (MTM) most ismét elkövette ezt, de egy Audi R8 sportkocsin. A GT3-2 560 lóerõs, 3,9 másodperc alatt sprintel százra és a megfelelõ helyen, hátul kapar.

    Az MTM természetesen nem csupán az elsõ hajtást választotta le, hanem a hátsó tengelyre beszerelt egy korlátozottan önzáró differenciálmûvet.

  • speedART Porsche Cayenne S Hybrid - Hybrid Cayenne 450 lóerõvel

    A brutális tuning mellé új kipufogórendszer jár 10 centis kályhacsövekkel.

    Rendesen megpiszkálták a Cayenne S kompresszoros V6-osát a speedART-nál, így a kocsi teljesítménye 450 lóerõre nõtt.

    A speedHYBRID 6 másodperc alatt van százon, fél másodperccel hamarabb, mint a gyári változat, végsebessége 252 km/h – ez plusz tíz km/h-t jelent a gyári modellhez képest.

  • Subaru Cosworth Impreza STi CS400 - Ferrari verõ Subaru

    Eddig csak csepegtette az infókat a Cosworth Impreza STi CS400-ról a Subaru, 2010.májusában azonban lerántotta a leplet a kocsiról, amely csak az avatott szemeknek árulja el, hogy micsoda különlegesség is.

    A többi Impreza STi-hez képest új elsõ lökhárító, izgalmasabb hûtõmaszk és új hátsó szárny került a Cosworth által felspécizett ferdehátúra. Ám ezek sem változtatnak drasztikusan az autó küllemén. Természetesen a 18 colos felnik egyediek és nemcsak látványosak, de 12 milliméterrel szélesítik a nyomtávot is.

  • Aero TT - 1350 lóerõs motorral

    Sokáig a Bugatti Veyron volt a világ leggyorsabb utcai autója, mígnem 2007-ben érkezett az SSC Ultimate Aero, amely 407-rõl, 410 km/órára javította a rekordot. Idén nyáron a Bugatti bemutatta, a Veyron Super Supersportot, amely 431 km/órával száguldott a tesztpályán.

    Az más kérdés, hogy az eladott autók 415 km/óránál többel nem mehetnek.

    Az amerikaiak így lemondhattak a címrõl, de talán nem sokáig. Elkészült ugyanis az Aero TT, amelyrõl a Top Gear magazin közölt képeket és némi információt.

  • A G-Power egy 750 lovas monstrumot hozott ki a BMW M6 Hurrican-ból!

    A német tunningcég mûhelyében készült 750 lóerõs Hurrican CS végsebessége 370 km/h.

    Az autó számos kiegészítõje karbonból készül, míg a nagy sebesség miatt szükséges különleges gumiabroncsokat a Michelin fejlesztette, amelyek 21 colos könnyûfém felnikre kerülnek majd fel. A BMW tuningolásra specializálódott G-Power cég újabb fenevaddal állt elõ. Nem egyszerû tunningról szól a 25 éves német manufaktúra programja. Szinte csak a karosszéria formája marad meg az eredeti autóból.

  • Oldtimer Expo 2010 - magyar jármûvek részvételével

    Számban nem lehet felülmúlni a németeket, de 2010-ben közel ugyanakkora figyelmet követeltek maguknak a magyar jármûvek, a IV. Oldtimer Expón.

    Pajtikának hívják a Csepel Kerékpárgyár egyik háború elõtti gyermekbiciklijét, a kiállított 1936-os példányt a Veterán Autó és Motor kiadója restauráltatta. A korszak másik magyar vonatkozású jármûve a cikk elején érintett Unitas-Tatra. A fõvárosi Unitas cég a húszas években saját elõállítású gépkocsikkal kísérletezett, de ezek nem váltották be a hozzájuk fûzött reményeket.

  • A brit Noble egy 4,4 literes 650 lóerõs sportautót dobott a piacra!

    Újabb konkurenst kapnak a bõven 300 km/h feletti sebességre képes szupersportkocsik. A brit Noble legújabb modelljében, az M600-ban egy 4,4 literes, Volvo-eredetû turbómotor dolgozik 650 lóerõvel. A kocsi Nagy Britanniában 64 millió forintnak megfelelõ fontba kerül majd.

    A Ferrari F430-as ellenfelének szánt M15 után újabb még gyorsabb modellel rukkolt elõ a Noble. Az M600 eggyel magasabb ligában játszik, menettulajdonságai a Murcielago LP670-4 Superveloce, illetve a Gumpert Apollo Speed magasságába emelik az autót.

  • Mini Countryman: itt a terepes Mini

    Nyilvánosságra hozták az elsõ gyári képeket és néhány adatot is közöltek mellé.

    Az ötajtós kialakítás és a nagyobb méret miatt nem erõltették a tipikus minis formákat, ennek ellenére a Countryman tökéletesen beleillik a kínálatba: le sem tagadhatná származását. A kerek lámpákat nehezen körülírható szabálytalan formájúakra cserélték – elképzelhetõ, hogy idõvel a Cooper is hasonlót fog kapni. Az új Mini hiába nagyobb az összes elõdjénél, így sem nevezhetõ batárnak.

  • Rolls-Royce Ghost - csak 3 darab készült belõle

    Még az év elején a Genfi Autószalonon láttuk a Mansory által átalakított Rolls-Royce Ghostot. A királykék-arany színekben készült luxusautó legfeljebb feltûnõ, szép nemigen volt.

    Most azonban újabb változattal jelentkezett a svájci vállalat, amely már sokkal visszafogottabb, egyszerû fehér színben pompázik. Nem hiányoznak ugyanakkor az egyedi kiegészítõk. Így új lökhárítók kerülnek elõre és hátra, cserélik a küszöböket, de olyan elemeket is bevetnek, mint az utólag beszerelt LED-es nappalifény, krómozott légbeömlõk az elsõ sárvédõkön, illetve a látványos kipufogóvégek.

  • A Mercedes nyilvánosságra hozta a CLK-t váltó E-Coupé hivatalos képeit

    Megannyi kémfotó és kiszivárgott kép után a Mercedes nyilvánosságra hozta a CLK-t váltó E-Coupé hivatalos képeit és mûszaki paramétereit. Az Audi A5 és a BMW 3-Coupé ellenfelének szánt modell széles motorkínálattal kíván újabb vásárlókat csábítani a márkához.

    A Mercedes-Benz a jövõben egyszerûsíteni kívánja típusneveit, így többek között a CLK név is eltûnik a német márka katalógusából. Nem marad azonban utód nélkül a C-osztály alapjaira épülõ, de az E-osztály formajegyeit magán viselõ modell, ugyanis E-Coupé néven érkezik a stuttgartiak legújabb kupéja.

  • Citroën DS3 -matt szürke, limitált széria

    A DS modellcsalád létrehozása kétségkívül a Citroën legjobb döntése volt az utóbbi néhány évben. Az elsõ fecske, a DS3 egy különleges szériával gyarapodik. A matt szürke fényezés mellé több króm kiegészítõ, látványos felni és fekete vagy fehér tetõ jár, míg a motortérben a 120 lóerõs VTI és 155 lóerõs THP kaphat helyet. A Citroën DS3 bemutatása óta sikert sikerre halmoz, 2010-ben több díjat, többek között a Top Gear Év Autója kitüntetését is bezsebelte. Idén egy újabb díjjal gazdagodott a divatos mini, ugyanis 14 újságíró és autóversenyzõ hölgy az Év Nõi Autójának választotta meg a DS3-at.