2024.04.27. - Zita

Honda Jazz 2011 - 4,5 liter-es fogyasztással

Honda Jazz 2011 - 4,5 liter-es fogyasztással
A belsõ tér futurisztikus hatása ugyan még nem éri el a Civic mélyreható modernségét, de a kékes színnel világító mûszerek és a szürke betétek így is éles kontrasztot alkotnak a fekete kárpitozással. A hibrid verziót az áttetszõ hátsó lámpák és az átrajzolt lökhárítók különböztetik meg tisztán benzines társaitól, de a környezettudatosságukat hangsúlyozni szándékozó vásárlók voksolhatnak az új lime-zöld fényezésre is. A külcsín tekintetében nem csak az új, divatos színek hoznak meglepetést, mivel az átalakítások során fontosabb szempontokat is figyelembe vettek a fejlesztõk, így például a légellenállási jellemzõk is pozitív irányba mozdultak el.
Az opcionális kiegészítõk listáját olyan divatos tételek gazdagítják, mint az SSD fantázianévvel ellátott navigációs berendezés, a hátsó sorban is dübörgõ szórakoztató rendszer, vagy éppen a Bluetooth kapcsolaton keresztül használható telefon-kihangosítási lehetõség.

A Jazz Hybrid hajtáslánca az Insight és a CR-Z modellek örökségét hordozza magában. Az 1,3 literes 88 lóerõs benzinmotor egy 14 lóerõs elektromotorral osztja meg a munkát, és a képet egy fokozatmentes CVT sebességváltó teszi teljessé. A környezetbarát(abb) Jazz álló helyzetbõl 12,6 másodperc alatt képes 100 km/órára gyorsítani, s tempóját kívánságra akár 177 km/óráig is fokozza, miközben 100 km-re vetített fogyasztása alig 4,5 liter.

A Honda bevallása szerint a Jazz Hybrid széndioxid-kibocsájtása 104 g/km-re adódik, ami az automataváltóval szerelt versenytársaival szemben a kategória legszerényebb emissziójú jármûvévé teszi a kis ’muzsikust’.

A hibrid technológia iránt kevésbé fogékony vásárlók a 90 lóerõs 1,2 literes, vagy a 100 lovas 1,4-es erõforrás mellett is voksolhatnak, s ez esetekben a nagyobb, 399 literes csomagtartónak is örülhetnek. A bajuszkapcsolóval is kiegészített automataváltó ismét társítható lesz a benzines verziókhoz, valamint további fejlemény, hogy a futómû karakterisztikáját is kissé áthangolták a mérnökök.

A pontos magyarországi árakról még nincsenek információink, de annyi bizonyos, hogy a hibridváltozat kedvezõ regisztrációs adójának köszönhetõen egész jó vételnek számíthat majd (amennyiben megvásárolható lesz hazánkban - ez még ugyanis nem biztos), miközben a Jazz helykínálat tekintetében továbbra is kategóriájának élbolyát képviseli majd. /autopult.hu/