2024.05.06. - Ivett, Frida

BMW 6 2012 kupé

BMW 6 2012 kupé
Nem kellett hozzá eddig sem nagy fantázia, hogy elképzeljük a korábban bemutatott 6-os kabriót lemeztetõvel, így a formájáról fölösleges lenne hosszasan értekezni.

A vászontetõnél elegánsabb ívben rajzolták meg a C oszlopot, és a hokiütõ is jót tesz az oldalnézetnek. Mit is várhatnánk Hooydonk csapatától, mint egy újabb visszafogott, de a célközönségnek épp elég dögös új BMW-t. Elõdjéhez, a megosztó E63-ashoz képest széltében négy, hosszában mintegy hét centit nõtt, viszont öt milliméterrel alacsonyabb lett, ami mindenképpen jót tesz az arányainak.
Még fontosabb talán, hogy a tengelytáv a hosszal együtt megnyúlt, amiért a hátsó ülésen utazók adhatnak hálát, akiknek eddig meglehetõsen szûk helyre kellett bepasszírozniuk magukat. Ettõl függetlenül hivatalosan 2+2-es maradt a 6-os.

Kétféle benzinmotor közül lehet választani egyelõre: a 650i-ben a jól ismert dupla turbós, 4,4 literes, 407 lóerõs V8-as teszi a dolgát, míg a 640i-nek csak egy háromezres sorhatos jutott, 320 lóerõvel és 450 Nm-rel. Egyébként is jellemzõ a spórolás a kisebbik hatosra, hiszen alapból jár hozzá stop-start rendszer, de ennél is tovább feszítették a húrt a müncheni mérnökök: perverzek Eco-Pro üzemmódba kapcsolhatják a spúr-hatost, ami a visszafogottabb motorteljesítmény mellett a klímától a tükörfûtésig mindent üzemanyag-spórolásra hangol, és a vezetõt is takarékos vezetésre motiválja.

Természetesen minden rendelkezésre álló elektronikus kütyü is rendelhetõ a 6-oshoz, az infrakamerától a sávtartó asszisztensig, és akár 10,2 colos képernyõt is belefaragnak a mûszerfal domborulataiba. De a leendõ tulajdonos lehet, hogy jobban fog örülni az állítható keménységû futómû komfort fokozatának, amit sokszor hiányoltunk a nagyobb BMW-kbõl.