2024.04.26. - Ervin

Audi A6 Avant 2011

Audi A6 Avant 2011
Csak a fotók alapján fel sem tûnik az embernek, hogy az Audi új típust mutatott be: olyan tökéletesre fejlesztették az átméretezéssel való autótervezést, hogy ha nincs valami támpont a képen, simán A4 Avantnak nézhetnénk.

Nem sokat változott elsõ ránézésre.

Persze van néhány részletbeli különbség, de még az utastér és a csomagtartó aránya is stimmel. Ez persze nem jelenti, hogy az A6 ne volna kellemes jelenség, jó arányú szokvány-Audi, ezúttal 4,93 méteres hosszban.
Ekkora méretekhez – 1,87 méteres szélességhez és 1,46 méteres magassághoz – már tisztességes belsõ dimenziók tartoznak, bár sejthetõ, hogy az Audinál nem a csomagtér méretének növelése volt a legfontosabb szempont.

Az 565 literes alapméret és az 1680 liter lehajtott hátsó üléssorral tisztességes méret, a többségnek mindenre elég is lesz, de ugyanezzel az erõvel lehetne mindkét adat akár 200 literrel több is. Nyilván lényegesebb volt az utastér kényelme, és több mint valószínû, hogy 2,91 méteres tengelytáv mellett ezzel nem lesz komoly probléma.

A méretek minden irányban növekedtek ugyan, de a tervezõk így is elérték, hogy az új Avant átlagban 70 kilogrammal könnyebb legyen, mint az elõzõ generáció. A motorkínálat a keresletnek megfelelõen több dízelmotort vonultat fel, mint benzinest. Az alapkivitel kétliteres, négyhengeres, 170 lovas TDI motorral érkezik, ezen felül a háromliteres dízelbõl rögtön háromfélét lehet választani: a V6-os 204, 245 és 313 lóerõs kivitelben készül az Avanthoz. A benzinesek közül a kisebb 2,8 literes és 204 lóerõs, a nagyobb pedig a 3 literes, kompresszoros TFSI V6-os 300 lóerõvel. A szélsõségeket nézve négyhengeres dízel a legtakarékosabb, ez vegyes ciklusban akár 5 liter gázolajjal elmehet száz kilométert, a legerõsebb, ikerturbós dízel viszont 5,4 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet.

Az autó felszerelésének nagy része az A6 szedánból már ismerõs lehet, de azért akad olyan újdonság is, amely csak az Avantra jellemzõ. Ilyen a lábgesztus-vezérelt hátsó ajtó, amelyet kifejezetten a magányos, nagy csomagokat cipelõ tulajdonosok kedvéért fejlesztettek ki. A lényeg annyi, hogy a megfelelõ irányban és helyen egy rúgás a levegõbe a két beépített érzékelõ elõtt, és már nyílik is a motoros mozgatású ajtó. Ez pedig igen nagy segítség lehet bizonyos helyzetekben.