2024.04.25. - Márk

Renault Mégane RS Trophy - 265 lóerõvel

Renault Mégane RS Trophy - 265 lóerõvel
Talán nem ér senkit sem komoly meglepetésként, hogy az elõzõ generáció mintájára az aktuális Mégane RS-bõl is készült élesebb Trophy változat. A modell ismét a még egészségesen radikális vásárlókört célozza meg. Az 500 példányra limitált kiadás így nem az R26R utódjaként szeretné elfoglalni a leginkább radikális spotkompaktnak járó trónt, hanem benne a tesztünkön már alapváltozatban is jól szereplõ RS verzió kissé még gyorsabbra hangolt változatát köszönthetjük. Ennek megfelelõen a kétliteres turbómotor töltõnyomását magasabbra vették a gyáriak (2,3-ról 2,5 bárra) és a szívótraktust is átdolgozták.
Az eredmény plusz 15 lóerõ és 20 Nm nyomaték lett, vagyis a leendõ tulajdonosok immár 265 lóerõt és 360 Nm-t küldhetnek az elsõ kerekekre. Az eredmény tetten érhetõ a gyorsulási adatokon is: a 0-100-as sprint egy tizeddel hat másodpercre javult, amely különbség a kilométeres rohanásnál már a háromszorosát adja ki (25,3 mp). A végsebesség a korábbi 250 helyett 254 km/h és kissé meglepõ módon a fogyasztás is csökken két deciliterrel (8,2 l/100 km). Bár saját mérési adataink a gyári prospektusnál egy hajszállal szerényebb képet mutatnak, még így sem férhet sok kétség a Mégane RS Trophy képességeivel szemben.

A nagyobb teljesítmény mellé ezúttal Bridgestone Potenza RE050A gumiabroncsok járnak a Continental SportContact 3-ak helyett, miközben a külsõ felismerhetõségrõl a fekete tetõ, az új hátsó toldat és a különleges, 19 colos felnik is gondoskodnak. Belül széria a Recaro sportülés és a hagyományosabb RS-ek minden izgalmas felszerelése.