rss
  • Alfa 8C Spider - Novitec tuninggal

  • Az olasz márkákra szakosodott nemesítõ mûhely, a Novitec most az Alfa Romeo paletta legritkább és legértékesebb modelljében, a 8C Spiderben látott fantáziát.

    Kompresszor segítségével 600 lóerõre növelte a teljesítményét, így a gyönyörû vászontetõs 305 km/órával szelheti a levegõt.

    Az Alfa 8C Spider hosszú gépteteje alatt 4,7 literes, 32 szelepes Maserati erõforrás lakik, ezért a Novitec a Tridente nevû testvérvállalatától kérte kölcsön az ehhez a motorhoz tartozó átalakító szettet.

    Persze azért nem volt ennyire egyszerû a dolog, némi faragásra is szükség volt ahhoz, hogy beférjen a mechanikus feltöltõ és a köztes hûtõ az Alfa motorterébe. A 0,37 baron töltõ kompresszort víz-levegõ intercooler segíti, emellett kicserélték az injektorokat és a motorvezérlés is új térkép szerint mûködik. A teljesítményadatok magukért beszélnek: 600 lóerõ (+150) és 588 newtonméter nyomaték. Az Alfa 8C Spider szárnyakat kapott; utcai Alfa még nem gyorsult 3,9 másodperc alatt százra és nem ment 305 km/órával.

    Felárért mindez még rozsdamentes acél sportkipufogó-rendszerrel is megfejelhetõ, amely a fordulatszám emelkedésével sportosról versenyautós hangzásra vált át.

    A 8C Spider karosszériáját nem bántották, mindössze a felniket cserélték le. A háromrészes NA3 típusú görgõk fekete színben igazán ütõsek, méretük pedig királyi. Az ék alak erõsítése érdekében a kerekek átmérõje különbözõ, elöl 21, míg hátul 22 hüvelyk. 255/30, illetve 315/25 méretû gumihengereket viselnek. A futómûvet a széles kerekekhez lõtték be, de ki-ki a saját ízlésének megfelelõen állíthatja be. Belülrõl lehet szabályozni a magasságát és a keménységét is.



  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Brabus iBusiness S-Class - komoly üzletembereknek

    Fõleg a komoly, gazdag üzletembereket célozza a Brabus iBusiness nevû kiegészítõ csomagja. A legújabb S-osztályos Mercedesekbe rendelhetõ kit – többek között – némi motortuningot és Apple elektronikai termékeket tartalmaz.

    Természetesen az autók külseje is változik: kicsit átdolgozták a kötényeket, lejjebb húzták az oldalszoknyákat, módosították a diffúzort, de nem hagyták ki a sport kipufogórendszert és a 21 colos könnyûfém kerekeket sem.

  • VW Jetta 2011 - az európai kivitel

    Az amerikai változathoz képest sok részleten változtattak: takarékosabb motorokat, igényesebb belsõ anyagokat és jobb hátsó futómûvet kapott a Volkswagen szedán.

    A Jetta Európában és Észak-Amerikában teljesen más szerepet tölt be a kínálatban. Míg odaát olcsó, sokszor második vagy harmadik autónak veszik, Európában sok esetben a családi autó szerepének kell megfeleljen. A Volkswagen pedig – látva, hogy más gyártók is így tudtak javítani az eredményeiken korábban – odafigyelt ezekre a különbségekre.

  • Suzuki Kizashit RRM - 300 lóerõs tuninggal

    Maga a koncepció már 2010 májusában létezett, csak akkor még nem volt biztos, hogy a késõbbiekben bárki kaphat majd belõle.

    A háromszáz lóerõs Suzuki Kizashit prototípusként emlegették, az erõnövelõ csomagot ráadásul nem is a gyár fejlesztette. Azt gondoltuk, szépen lassan ez is eltûnik majd a süllyesztõben. De nem. A Road Race Motorsport által épített tuning Kizashi nem csak él, lélegzik és belehörög a levegõbe, de sokasodik is. Rendelését bárki leadhatja a megfelelõ átalakító csomagra, melyeket mind az RRM kínál.

  • Hátsókerékhajtású BMW X?

    A legújabb pletykák szerint a BMW az összkerékhajtásról is lemond, hogy alacsonyan tarthassa legkisebb szabadidõ-autójának árát.

    A kompakt SUV-k kategóriájában nem ritkák a kétkerék-hajtású modellváltozatok, de a BMW X sorozatában eddig nem fordult elõ ilyen.

    A legtöbb hasonló méretû típus ugyanis fronthajtású alapokra épül, így az összkerékhajtás elhagyása az autó stabilitását nem befolyásolja jelentõsen.

  • Bemutatkozik a mozgási energiát visszanyerõ hibridhajtású Peugeot 908 HY

    A Peugeot Sport a 2008-as Le Mans Series silverstone-i futamát használja ki a mozgási energiát visszanyerõ hibridhajtású 908 HDi FAP bemutatására.

    A különleges ezüst-szürkében csillogó autó ízelítõt ad a márka hosszú-távú versenyautóinak jövõbeli megoldásaiból, noha alkalmazása még függ a 2009-tõl érvénybe lépõ mûszaki szabályzattól. A hibridtechnika fékezéskor lehetõséget nyújt a mozgási energia visszanyerésére, illetve tárolására.

  • Toyota iQ Disco - profi DJ felszereléssel

    Az iQ Disco nevû tanulmányt a Toyota németországi részlege készítette, tisztán a figyelemfelkeltés kedvéért.

    A gömbölyû kiskocsihoz egész jól illik az apró tükörlapkákból összerakott burkolat – valóban olyan hatást kelt, különösen a krómozott felnikkel és tükörházakkal, mint egy túlméretezett diszkógömb.

    Ezenkívül csak a felfelé nyíló ajtókban és a gigantikus teljesítményû hangrendszerben tér el az autó a sorozatgyártmánytól.

  • Mitsubishi ClearTec Colt start-stop rendszerrel!

    A Genfi Autószalonon mutatkozott be a Mitsubishi ClearTec takarékos modellcsaládjának elsõ tagja, a Colt.

    A környezetbarát kisautóhoz kétféle, 1,1 és 1,3 literes benzinmotor rendelhetõ, és a start-stop rendszernek is köszönhetõen akár 1 liter benzint is spórolhatunk.

    A Volkswagen BlueMotion, a Skoda Greenline, a Ford ECOnetic és többek között az Opel EcoFlex után újabb taggal bõvült a takarékos modellcsaládok köre, mégpedig a Mitsubishi ClearTec-kel.

  • Chevrolet Orlando 2010

    Az Orlando a kompakt Cruzes szedánon alapul, ám 75 mm-rel megnyújtották a tengelytávját (2760 mm), továbbá az elsõ-, hátsó nyomtáv is nõtt 40, illetve 30 mm-rel, amelynek köszönhetõen az Orlando személy- és teherszállító-kapacitása az egyik legjobb az osztályában.

    Teljes értékû hétüléses kocsi, a lábtér a második és a harmadik sorban egyaránt elfogadható, 950, illetve 753 mm. Ráadásul a padló hátrafelé emelkedik, ezért mindenki jól kilát az autóból, még a gyerekek is.

  • Freemont - a Fiat és a Chrysler együttmûködésének "gyümölcse"

    2011-ben megszületett a Fiat és a Chrysler együttmûködésének elsõ új Fiat modellje.

    A Freemont nem más, mint a korábban nálunk is árult Dodge Journey kissé átrajzolt változata. Ennek megfelelõen az autó ugyanúgy 4,89 méter hosszú, 1,88 méter széles és 1,72m magas, tengelytávolsága 2,89 méter.

    A különbséget az új lökhárítók, a hûtõrács, a LED-es hátsó lámpák és természetesen a Fiat logo jelentik. Állítólag a Fiat variáns mûszerfala puhább mûanyagból készült és több benne a króm is.

  • 500 lóerõs Spyker telepjáró érkezik

    A legfrissebb hírek szerint jövõre már megvásárolható lesz a Spyker még 2006-ban bemutatott terepjáró-tanulmányának szériaváltozata.

    Az 500 lóerõs D12 Peking to Paris ára az elõzetes hírek szerint 60 millió forint lesz.

    Még a 2006-os Genfi Autószalonon mutatta be a Spyker látványos koncepcióját, a D12 Peking to Paris nevet viselõ SUV-ot, azóta viszont leginkább csak kósza híreket hallhattunk a megvalósulásáról.

  • Marangoni F430 az Alfa Romeo legkisebb modellje Ferrári stílusban

    Elsõkerék-hajtású Ferrari kisautó nem volt, és nem valószínûleg nem is lesz soha, de ez nem gátolta meg a TRC-Marangoni nevû tuningcéget, hogy az F430-as stíluselemeivel próbálja feldobni az Alfa Romeo legkisebb modelljét.

    Így került az M430-asra pontosan olyan formájú elsõ légbeömlõ-pár, amilyet a középmotoros Ferrarik viselnek, és hasonló indíttatásból készült a hatalmas karbonszálas hátsó diffúzor is. Az ajtóknál azonban becsúszott némi stíluskeveredés: felfele nyílnak, ami inkább Lamborghini vonás.

  • Átalakított MTM S3 8P

    Az Audi S3-as kétliteres TFSI motorját vette alapul legújabb átalakításához az MTM. Néhány ügyes motortuning trükkel 380 lóerõre emelték az eredetileg 265 lóerõs csúcsteljesítményt, a motor nyomatékát pedig egészen 460 Nm-ig növelték.

    Az erõsebb motorral az S3 8P öt másodpercnél rövidebb idõ alatt gyorsul álló helyzetbõl 100 km/h-ra, végsebessége pedig eléri a 290 km/h-t.

  • Megvannak a kötelezõ biztosítás díjai

    November végéig dönthettek az autósok, hogy maradnak-e eddigi biztosítójuknál, vagy váltanak. Amennyiben felmondták a szerzõdésüket, az év végéig kell kiválasztaniuk új társaságukat.

    A biztosítók egyelõre még csak megbecsülni tudják, hogyan változik ügyfeleik száma.

    Az azonban már most látható, hogy sokkal kevesebben váltanak biztosítót, mint egy éve.

  • G-Power Hurricane GS LPG - 660 lóerõs gázzal hajtott bömös

    Ha valaki olcsóbban akar ámokfutni, itt a megoldás: a G-Power M5-öse gázüzemben is 660 lóerõs. A tuningcég szerint a gázzal akár felére csökkenthetõ a használat költsége.

    Talán az egyik legelterjedtebb alternatív üzemanyag az autógáz, hiszen egy átalakító készlet hamar meghozza az árát, és akár igazi benzintemetõkkel is elfogadható áron lehet közlekedni a segítségével. Ezt a lehetõséget fedezte fel a leggyorsabb utcai szedánt is gyártó G-Power, amikor elkészítette a Hurricane GS változatot brutálisan gyors, kétkompresszoros BMW M5-átiratából.

  • Három újdonság a Lincoln-tól

    Három újdonsággal jelentkezett a Lincoln a Detroiti Autószalonon, ezek közt találunk kompakt méretû tágas tanulmányautót és kombiszerû karosszériával szerelt szabadidõs autót egyaránt.

    Az autók új irányba vihetik az amerikai presztízsmárkát.

    Ha azt mondjuk, Lincoln, szinte kivétel nélkül mindenki hatalmas sofõrös limuzinokra gondol, ami nem csoda, hiszen az utóbbi fél évszázadban jobbára ilyen modellekkel állt elõ az amerikai presztízsmárka.