Neve a Carbon Racing Technology rövidítésébõl ered, ami modell fõ technikai újítását hordozza.
A BMW-nél jelenleg komoly erõkkel folyik a szénszálas mûanyagok technológiájának fejlesztése, hiszen az új elektromos típusok komplett karosszériáját ebbõl kívánják majd kialakítani.
Így a hagyományos M3 szedánhoz képest, a motorháztetõ, az ülések, a tetõ karbonból készült, a fogyókúra részeként a kipufogó pedig titánból van. A szénszálas mûanyag ugyanakkor feltûnik az orr- és csomagtartó-spoilernél, illetve az utastérben is. Az alkatrészek cseréjével 45 kilóval könnyebb a CRT, mint egy hagyományos M3 szedán, 1580 kilót nyom.
Az autó egyediségét nemcsak utastérben elhelyezett táblácska, de az apró piros díszítések is jelzik, plusz könnyen azonosítható a hátsó üléseirõl is, azok ugyanis a hagyományosnál sportosabbak, így ott is csak ketten ülhetnek. A 19-es keréktárcsák szintén egyediek, elöl 245, hátul 265-ös abroncsokat viselnek.
A súlycsökkentés azonban csak a kezdet, a CRT-ben nem az M3-ból ismert 4,0 literes motor lapul. Helyette annak továbbfejlesztett - már a GTS-ben is használt - változata szerepel. A szintén V8-as, de 4,4 literes motor 30 lóerõvel erõsebb, azaz 450 lovas.
A pluszteljesítménynek, illetve a módosított hétfokozatú duplakuplungos sebességváltónak hála az M3 szedán gyorsabb, mint valaha. A korábbinál 0,3 másodperccel hamarabb, csupán 4,4 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás tempót. Az elektronika sem szab gátat a száguldásnak, így akár 290 km/óra is elérhetõ a kocsival. Még jó, hogy elöl 378, hátul 380 mm átmérõjû féktárcsák pusztítják a mozgási energiát. /vezess.hu/